Solution Engineer/IT-konsult till Nordlo i Umeå eller Lycksele

Vi fortsätter växa och behöver förstärkning i vårt changesteam!  Drivs du av att införa tekniska förändringar för att skapa verksamhetsnytta - på riktigt? Att få använda din kreativitet för att lösa problem? Sporras av att få samarbeta med andra drivna individer som vill utvecklas tillsammans med dig?   Kom och jobba med oss på Nordlo, där vi levererar IT- och digitaliseringslösningar till flertalet spännande kunder. Vi tror på delaktighet, kreativitet och engagemang före fina titlar och en fyrkantig struktur, det är därför våra kunder tycker så bra om oss.  Om rollen som Solution Engineer Som solution engineer är du en viktig del av det vi kallar change-teamet – det team som är ansvariga för att driva teknisk förändring. Arbetet kan innebära allt från förstudier, att ta fram design- och lösningsförslag, driva migreringsprojekt, men främst innefattar det en bred variation av tekniska implementationer.  Rollen innebär ett nära samarbete med Nordlos kunder för att på bästa sätt tillgodose deras verksamhetsbehov och driva effektiva förändringar. Vi jobbar dagligen med att införa både ny spännande teknik, säkerställa funktion på nuvarande lösningar och se till att våra kunder utvecklas i takt med att IT rör sig framåt. Vi har därför en stor bredd på vad vi kan erbjuda våra kunder och våra medarbetare.  Urval av fokusområden för rollen  - Publika molntjänster - främst Azure - Microsoft 365 - IAM/identitetshantering - IT-säkerhet - Nätverk och brandvägg - Infrastruktur, virtualisering och server  Tjänsten tillsätts på vårt kontor i Umeå eller Lycksele. Placeringsort kan vara förhandlingsbart efter behov, men vi vill ha möjlighet att ses då och då.    Om dig  Vi tittar främst på dig som individ och din personlighet, för oss är det viktigt att du trivs och utvecklas och att teamet har kul. Några års erfarenhet att arbeta med förändring och projekt som tekniker eller konsult är meriterande men vi söker även dig som har lite mindre erfarenhet men med stor vilja att utvecklas tillsammans med oss.   Du ska trivas att samarbeta i team, vara tydlig i kommunikation och vilja driva dina leveranser och projekt målinriktat. Du ska trivas med förändring, vara anpassningsbar och ständigt sträva efter förbättringar i vardagen.   Du kommer ges stort eget ansvar och drivs därför av att anta nya utmaningar och leda dig själv och dina kollegor till leveranser med hög kvalitet. Du är noggrann, har ett drivande tekniskt intresse och har stor vilja att lära.   Om Nordlo Med cirka 850 kollegor på 45+ kontor i Sverige och Norge levererar vi tjänster inom IT-infrastruktur till kunder inom både offentlig och privat sektor. Vi utvecklar våra kunder och stärker deras konkurrenskraft genom ett brett tjänsteerbjudande och skalbara lösningar. Vi finns till för att stärka våra kunder och effektivisera deras verksamhet.    För att du ska trivas och må bra i vår organisation är ditt välmående viktigt för oss. Vi tror på mångfald och arbetar aktivt för en jämlik och inkluderande företagskultur. Som anställd hos oss kan du förvänta dig följande:   En god balans mellan arbete och fritid En stor delaktighet och möjlighet att påverka Ett nära samarbete mellan team och kollegor Ett lyhört och närvarande ledarskap  Fördelaktiga personalförmåner  Är du vår nästa kollega?   Tveka inte på att skicka in din ansökan redan nu, men senast: 2024-05-10   Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

10 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Säljare till Nordlo i Skellefteå

Kontoret i Skellefteå Vi fortsätter växa och säker efter ännu en kollega till vårt team i Skellefteå. Har du erfarenhet av försäljning inom IT och B2B? Är du ansvarstagande och vill vara med och driva vår försäljning framåt i Skellefteå? Är du en person som inspirerar och engagerar? Då kan den här rollen vara för dig. Just nu söker vi ännu en Säljare till vår försäljningsavdelning i Skellefteå. Om Nordlo Vi är IT-partnern som sätter medarbetare och kunder först. Vår framgång bygger på våra fantastiska medarbetares insatser, som med en passion för hållbara lösningar har kraft att förändra. Vi vet att goda idéer kan komma från organisationens alla hörn, och vi vill att våra medarbetare ska komma närmare känslan av att ingenting är omöjligt. Vi har valt en decentraliserad organisationsmodell med delegerat beslutsmandat, så att du kan driva din egen och kundens utveckling, och nå din fulla potential. Vår strävan och vilja är att ständigt förbättra, utmana och förändra. För att nå till toppen gör vi jobbet tillsammans, vi agerar med hjärtat och skapar affärsvärde för våra kunder. Nordlo har ca. 850 medarbetare på 46 orter i Sverige och Norge. Omsättningen uppgick år 2023 till 2 miljarder SEK. Dina kollegor Samarbete är en grundläggande förutsättning för oss på Nordlo – oavsett var vi arbetar är vi ett Nordlo. Vår verksamhet i Skellefteå är en del av Nordlo i Falun, Gävle och Umeå. Vi strävar alltid efter att jobba nära varandra, trots distans, med högt i tak och ett stort engagemang. Din roll I rollen som säljare ansvarar du för att hitta nya och vårda dina egna kunder. I ditt uppdrag har du också hjälp av och samarbetar med övriga säljkollegor, verksamhetsutvecklare och konsulter. Din uppgift är att hitta, vägleda och stötta kunderna i sin digitaliseringsresa med hjälp av våra IT-lösningar. Du planerar själv dina arbetsdagar utifrån tydligt uppsatta mål. Du är För att trivas i rollen har du ett högt eget driv och är resultatorienterad. Du trivs att jobba i verksamheter som ständigt förändras. Du har en vilja att utvecklas och ser utmaningar som möjligheter. Då mycket tid är ute hos kund ställs höga krav på god social kompetens och att du är bra på samarbete men även självständigt arbete. Erfarenhet från företagsförsäljning och branschvana är meriterande. God förmåga till relationsbyggande och professionalism är nyckeln till framgång. För tjänsten krävs att du har B-körkort samt behärskar svenska flytande i tal och skrift. Naturligtvis Nordlo För oss är digitalisering ett mänskligt hantverk. Tillsammans kan vi skapa hållbar tillväxt som gör att organisationer står väl rustade inför framtiden, med kraften att skapa ett bättre samhälle. För att lyckas behöver vi engagerade medarbetare som vill vara med oss på resan. Vi tror att nyckeln till vår snabba utveckling är att våra roller går att forma efter medarbetarnas passion och personliga drivkrafter, och för oss är ditt välmående otroligt viktigt. Hos oss kan du förvänta dig följande: - Stor delaktighet och möjlighet att påverka - Stora utvecklingsmöjligheter - Nära samarbete mellan team och kollegor - Ett starkt och närvarande ledarskap - En god balans mellan arbetstid och fritid Är du nyfiken på att veta mer? På vår hemsida kan du läsa om vår verksamhet, kundcase och våra medarbetare. Är du vår nästa Säljare? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

9 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Deployment Technician till Umeå 

Kontret i Umeå Vill du vara med och rusta våra kunder för morgondagens behov och göra dem konkurrenskraftiga med hjälp av framtidens teknik? Drivs du av kundservice och smarta tekniska lösningar som skapar verksamhetsnytta - på riktigt?    Kom och jobba med oss på Nordlo, där vi levererar IT- och digitaliseringslösningar till flera spännande kunder. Vi tror på delaktighet, kreativitet och engagemang före fina titlar och en fyrkantig struktur, det är därför våra kunder tycker så bra om oss.    Din roll   I rollen som Deployment Technician kommer du ansvara för att hantera och lösa serviceförfrågningar från våra kunder och användare. En del av arbetet innebär att hjälpa våra kunder med behörighetsfrågor, användarkontohantering och lösenordshantering.  En annan del av arbetet är att utföra IT-relaterade konfigurationer av hårdvara och mjukvara. Typiska arbetsuppgifter är konfiguration och installation av datorer/kassor, accesspunkter, skrivare och switchar. I arbetet kommer du även att hantera installation av Microsoft standardmjukvara samt molnbaserade tjänster som är kundspecifika. I tjänsten kan det förekomma installationer i samband med kundbesök så B-körkort är en förutsättning.    Vanliga uppgifter du gör i vardagen:   - Installera eller konfigurera programvara  - Skapa, uppdatera och inaktivera användarkonton  - Hjälpa användare med E-postproblem   - Återställa lösenord eller förlorade data  - Lösa akuta hårdvaruincidenter för datorer, kassor, skrivare eller andra enheter  - Ge åtkomst till specifika filer, mappar eller program   - Lagerhantering och leveranser  - Vara behjälplig med support och administrativa arbetsuppgifter efter behov     Om dig   Du behöver inte vara någon superhjälte eller inneha svart bälte i något teknikområde. Däremot tror vi att du som söker har ett stort intresse för IT, kundrelationer och ser glädjen i att få arbeta med att lösa problem, teknik och människor. Hos oss kommer du komma långt med en vilja att utvecklas och lära dig nya saker.  I denna roll tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att allt blir slutfört i tid och med hög kvalitét. Du är engagerad och räds inte att ta egna initiativ för lösa problem och driva utveckling för att effektivisera arbetet och nyttja teknikens möjligheter. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs.      Vi ser att du som söker har :  - Gymnasial utbildning eller högskoleutbildning/yrkesutbildning  - En förmåga att obehindrat uttrycka dig i svenska och engelska både i tal och skrift  - Ett starkt driv av att lära dig nya saker  - Är serviceinriktad och gillar kontakt med kunder  - Teknikintresse där goda IT kunskaper och tidigare erfarenhet är meriterande  - B-körkort      Om Nordlo   Vi är cirka 850 kollegor på 45+ kontor i Sverige och Norge och levererar IT- och digitaliseringstjänster till kunder inom både offentlig och privat sektor. Vi utvecklar våra kunder och stärker deras konkurrenskraft genom ett brett tjänsteerbjudande och skalbara lösningar. Vi finns till för att stärka våra kunder och effektivisera deras verksamhet.   För att du ska trivas och må bra i vår organisation är ditt välmående viktigt för oss. Vi tror på en mångfald och arbetar aktivt för en jämlik och inkluderande företagskultur därför ser vi positivt på kvinnliga ansökningar.     Som anställd hos oss kan du förvänta dig följande:   - En god balans mellan arbetstid och fritid  - En stor delaktighet och möjlighet att påverka  - Ett nära samarbete mellan team och kollegor  - Ett lyhört och närvarande ledarskap     Är du sugen på en ny utmaning? Tveka inte på att skicka in din ansökan, vi ser fram emot att höra från dig.  Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 2024-05-08.

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Supporttekniker till vår Servicedesk

Drivs du av kundservice och smarta tekniska lösningar? Vi växer och söker en medarbetare till vår Servicedesk som vill vara med på vår utvecklingsresa och samtidigt bidra till att skapa värde för våra kunder. Kom och jobba med oss på Nordlo, där vi levererar IT- och digitaliseringslösningar till flera spännande kunder. Hos oss delar alltid medarbetare och kunder första plats. Vi tror på delaktighet, kreativitet och engagemang före fina titlar och en fyrkantig struktur, det är därför våra kunder tycker så bra om oss. Hos oss får du arbeta med många intressanta företagskunder och deras användare.   Om Nordlo Jobbtitel/Roll sökes till Nordlo i/på Ort. Vi är IT-partnern som sätter medarbetare och kunder först. Vår framgång bygger på våra fantastiska medarbetares insatser, som med en passion för hållbara lösningar har kraft att förändra. Vi vet att goda idéer kan komma från organisationens alla hörn, och vi vill att våra medarbetare ska komma närmare känslan av att ingenting är omöjligt. Vi har valt en decentraliserad organisationsmodell med delegerat beslutsmandat, så att du kan driva din egen och kundens utveckling, och nå din fulla potential. Vår strävan och vilja är att ständigt förbättra, utmana och förändra. För att nå till toppen gör vi jobbet tillsammans, vi agerar med hjärtat och skapar affärsvärde för våra kunder.   Om din roll Som supporttekniker på Nordlo bemöter du våra kunder på daglig basis via telefon, mejl eller på plats ute hos kund och hjälper dem framåt i sin digitala vardag. I din roll är du del av ett större leveransteam som tillsammans är kundens stöd i IT-relaterade frågor. Tjänsten passar dig som är social, utåtriktad och har grundläggande erfarenhet inom IT och ett intresse för digitalisering. Att kunna förstå kundens situation och förfrågan är av stor vikt. Som medarbetare i vår Servicedesk kommer du att få tillgodose våra kunder med ett trevligt bemötande, genomföra felsökningar på telefon, lösa inkomna ärenden samt driftsätta datorer och kringutrustning till våra kunder och dess användare. För den som är fokuserad och villig att ge det lilla extra finns det goda utvecklingsmöjligheter i organisationen. Plaveringsort: Karlshamn med omnejd.    Vi söker dig som är/har: En problemlösare med god förmåga att kommunicera Ansvarstagande, strukturerad, engagerad och lyhörd Obehindrad i att uttrycka dig på svenska i tal och skrift En lagspelare som motiveras av att arbeta i team med kunden i fokus Trivs att arbeta med mycket kundkontakt Har kunskap och tidigare erfarenheter av support inom bland annat Microsoft 365, Windows samt har ett generellt intresse för datorer och teknik. Ett stort IT-intresse och en nyfikenhet som driver dig att vilja lära mer Tidigare erfarenhet av supporthantering inom IT är meriterande. B-körkort är ett krav   Naturligtvis Nordlo För oss är digitalisering ett mänskligt hantverk. Tillsammans kan vi skapa hållbar tillväxt som gör att organisationer står väl rustade inför framtiden, med kraften att skapa ett bättre samhälle. För att lyckas behöver vi engagerade medarbetare som vill vara med oss på resan. Vi tror att nyckeln till vår snabba utveckling är att våra roller går att forma efter medarbetarnas passion och personliga drivkrafter, och för oss är ditt välmående otroligt viktigt. Hos oss kan du förvänta dig följande: - Stor delaktighet och möjlighet att påverka - Stora utvecklingsmöjligheter - Nära samarbete mellan team och kollegor - Ett starkt och närvarande ledarskap - En god balans mellan arbetstid och fritid Är du nyfiken på att veta mer? På vår hemsida kan du läsa om vår verksamhet, kundcase och våra medarbetare.   Är du vår nästa supporttekniker? Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

15 mars 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Nu söker vi en senior IT-konsult med inriktning mot Cloud till Jönköping

Nordlo Jönköping AB Är du en senior konsult och har stor erfarenhet av att jobba med förändringar/implementeringar? Vi söker nu en konsult som vill vara med på vår resa och digitalisera våra kunder! Som konsult hos oss kommer du arbeta med spännande digitaliserings- och förändringsprojekt för kunder inom SME segmentet. Vi ger dig goda möjligheter att utvecklas i din roll som konsult, och erbjuder spännande och varierande uppdrag inom IT och den digitala sfären. Om tjänsten Vi arbetar mycket i teamleveranser, delar erfarenheter mellan oss, och våra medarbetare har en stark sammanhållning. Du kommer bland annat jobba med våra kunders förflyttningsresa från en klassisk IT-leverans till både renodlade Cloudlösningar och hybridleveranser. Ibland sitter du i en rådgivande roll för att sedan jobba med design, konfiguration och förbättringsarbeten. Just nu har vi stort fokus inom Automation (Ansible, Biceps, Terraform), Azure DevOps/Github, AVD, Azure, Citrix Cloud och Intune. För att trivas i rollen tror vi att du har Minst 5 års erfarenhet inom IT- branschen Erfarenhet av att implementera arkitektur och lösningar i Azure med bland annat, Azure policy, Blueprints, RBAC, Azure Landing Zone, Azure Analytics utifrån Microsoft Cloud Adoption Framework Har erfarenhet av att hantera migreringar till Azure och On-Prem miljöer. Arbetat med djupgående felsökning Erfarenhet och kunskap inom Microsoft 365 och Intune Gillar att ligga i framkant och ha koll på de senaste lösningarna Fokus på att förbättra och automatisera processer Meriterande Certifieringar inom:  Microsoft Certified: Azure Administrator Associate  Microsoft Certified: Azure Solutions Architect Expert Microsoft Certified: Azure Security Engineer Associate Microsoft Certified: Azure Virtual Desktop Specialty Microsoft Certified: DevOps Engineer Expert Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert Vi ser gärna att du jobbat med lösningar inom:  Azure, Windows, Microsoft Intune, Autopilot, Active Directory/Microsoft Entra ID, Azure DevOps, Github, Powershell, Ansible, Biceps, Terraform, ARM templates Erfarenheter inom andra Cloud plattformar som tex Google Cloud och AWS är meriterande.   Om Nordlo   Nordlo är en IT- och digitaliseringspartner i Norden, som med stark lokal närhet till kundens verksamhet genom lokala entreprenörer, levererar högkvalitativa lösningar inom molntjänster, infrastruktur och digitalisering. Samtidigt har man tillgång till koncernens samlade kompetens, affärsvolym, rikstäckande leveransförmåga och partnersamarbeten. Nordlo hjälper såväl nationella som internationella organisationer, oavsett storlek, att digitalisera sina verksamheter. Våra viktigaste mål är att ha branschens nöjdaste kunder och medarbetare och våra mätningar visar att både kunderna och våra medarbetare älskar att jobba med oss. Nordlo har drygt 850 medarbetare på 46 kontor i Sverige och Norge med en årlig omsättning på 1,9 miljarder.   Kontaktperson: Stefan Tedlert

16 februari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024