Förvaltningsassistent
Fastighets AB Balder
Fastighetsförvaltare

Vi är Balder. Vi vill ju påstå att vi inte är som alla andra fastighetsbolag. Att vi vågar utmana branschens gamla sanningar. Att man visst kan ha en bredd av bostäder, kommersiellt och hotell och såväl bygga nytt som att utveckla det vi redan har. Vill du vara med på vår fortsatta resa? Nu söker vi en förvaltningsassistent till Stockholm norr! Om rollen. Vad handlar då fastighetsförvaltning om egentligen?Jo, på det stora hela två saker. Människor och hus. I den ordningen. Därför letar vi efter en kollega som är genuint intresserade av fastighetsbranschen och som gillar att bygga relationer samt ta hand om och utveckla våra hus. För oss handlar det om att känna ett ansvar för hur det går för Balder, hyresgästerna och projekten. Du agerar inte egennyttigt, utan för verksamhetens bästa. Generellt handlar arbetsdagen om att aktivt arbeta tillsammans med samtliga inom affärsområdet. Arbetsuppgifter innefattar bland annat uthyrning och deltagande på besiktningar samt hantering av fakturor, reskontra och inkasso och annan administration. Vi söker därför en person som är strukturerad då vi värdesätter ordning och reda. Du behöver även ha ett intresse för de människor du möter då en stor del av jobbet handlar om kommunikation och relationsbyggande med hyresgäster, entreprenörer och teamet. Har du dessutom koll på hur en byggnad är uppbyggd och fungerar så prickar du nästan hela checklistan! Ansökan. Låter detta som en tjänst för dig? Skicka då in din ansökan redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Placering vårt kontor i Hallonbergen, arbete på plats fem dagar i veckan. Om du vill veta mer om rollen eller rekryteringsprocessen kan du kontakta [email protected]. När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor. Hjärtligt välkommen att bli en del av oss!

65 dagar sedan
Sista ansökan:
9 oktober 2025
Affärsområdeschef
Fastighets AB Balder
Fastighets- och förvaltningschefer

Vi är Balder. Vår resa startade 2005 och har bara börjat. Vi har gått från att vara en lokal aktör i Göteborg till att idag vara en av de största på den nordiska marknaden. Vi vill påstå att vi inte är som alla andra fastighetsbolag. Vi utmanar branschens gamla sanningar och vill ständigt hitta nya vägar framåt. Nu hoppas vi hitta dig som vill fortsätta utveckla våra affärer och medarbetare. Är du redo för en ny utmaning inom fastighetsförvaltning och ledarskap? Nu söker vi en affärsområdeschef till Skövde och Mariestad! Vad erbjuder vi dig? Som affärsområdeschef på Balder har du ett totalansvar för områdets fastigheter, personal, ekonomi och hyresgäster. Du säkerställer att vår verksamhet bedrivs effektivt och du letar ständigt efter förbättringar. Genom att arbeta med uppföljning och återkoppling når du de uppsatta målen vi kommit överens om och fortsätter driva våra frågor affärsmässigt. Vi erbjuder ett jobb med stort ansvar och utmanande arbetsuppgifter i en organisation som vill framåt. I tjänsten förväntas du vara strukturerad i ditt arbetssätt med en förmåga att arbeta metodiskt såväl som långsiktigt med affären i fokus. Ytterligare ett viktigt uppdrag är att bidra till att ha nöjda medarbetare och möjliggöra en god arbetsmiljö där du kommer leda arbetsgruppen inom förvaltningen. I affärsområdet idag ingår ungefär 1000 lägenheter och 30 000 kvm kommersiell yta. Vad erbjuder du oss? Har du fått frågan på en intervju vilka som är dina tre bästa egenskaper? Vi kommer inte fråga, men om vi får dela med oss av vårt facit så hoppas vi att du hade svarat att du är affärsdriven, resultatorienterad och van att leda medarbetare som vill framåt. För att trivas hos oss tror vi att du är bekväm i operativa samt strategiska frågor och vill vara del av en Balders resa som både innehåller högt tempo och mycket ansvar. Vidare ser vi att du har god erfarenhet av fastighetsförvaltning i kombination med ledaregenskaper. Du behöver även kunna behärska det svenska språket väl i tal och skrift samt inneha B-körkort. Är denna tjänst rätt steg för dig och din karriär? Skicka då in din ansökan redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning. Placering vårt kontor i Skövde, arbete på plats fem dagar i veckan. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen som inte besvaras i annonsen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Marcus Hansson via [email protected]. När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor. Hjärtligt välkommen till ett bolag fullt av möjligheter! #LI-MK1

70 dagar sedan
Sista ansökan:
4 oktober 2025
Arbetsledare - inom fastighetsskötsel
Fastighets AB Balder
Fastighetsskötare

Vi är inte som andra fastighetsbolag. Vi är Balder. Vår tillväxt är ett resultat av investeringar i kombination med engagerade och drivna kollegor. Framför allt, hade vi inte varit Nordens största börsnoterade fastighetsbolag om det inte vore för våra kunder så för oss är service A och O! Vi söker en arbetsledare inom fastighetsskötsel – Led med hjärta och resultat! Är du en trygg och resultatinriktad ledare med erfarenhet av fastighetsskötsel? Har du förmågan att coacha, lyssna och bygga starka team? Är du strukturerad, kostnadsmedveten och har ett öga för både detaljer och helhet? Då kan detta vara din nästa utmaning! Om rollen Som arbetsledare inom fastighetsskötsel spelar du en avgörande roll i att driva och utveckla verksamheten. Du ansvarar för att säkerställa att fastighetsskötseln håller högsta kvalitet, att avtal följs och att teamet har rätt förutsättningar att leverera. Ditt arbete präglas av struktur och effektivitet, samtidigt som du skapar en positiv arbetsmiljö där medarbetarna trivs och utvecklas. Vårt fastighetsbestånd består av cirka 2200 lägenheter, med vissa kommersiella ytor i bottenplan. Du kommer att arbeta nära fastighetsskötare, förvaltare och andra funktioner i bolaget för att säkerställa att våra fastigheter sköts på bästa sätt. Vid behov förväntas du vara ute i fastigheterna för att stötta personalen, guida i mer komplexa tekniska frågor och kunna rycka in operationellt tillsammans med fastighetsskötarna när det behövs. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Ledarskap & teamutveckling – Planera, leda och utveckla teamet genom coachning, kompetensutveckling och bemanningsplanering. Kvalitetssäkring & förbättringsarbete – Säkerställa att skötselavtal följs, utveckla och effektivisera arbetssätt samt driva kontinuerliga förbättringar. Arbetsmiljö & säkerhet – Skapa en trygg arbetsmiljö där kollegor har rätt verktyg och förutsättningar för att lyckas. Ekonomiskt ansvar – Ansvara för inköp, identifiera kostnadsbesparingar och bidra till att optimera fastigheternas ekonomi. Kommunikation & samverkan – Vara länken mellan verksamhetens olika delar och säkerställa att information når fram och förstås. Vem är du? För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av ledarskap, gärna inom fastighetsskötsel eller närliggande bransch. Vi ser att du har förmåga att skapa engagemang och driv hos dina medarbetare samt ett strukturerat arbetssätt med öga för både detaljer och helhet. Du behöver även ha förståelse för ekonomi och affärsmässighet, där du ser möjligheter till förbättring. Sist men inte minst besitter du en relationsskapande ådra – du är lyhörd, kommunikativ och bygger starka samarbeten. En prestigelös och handlingskraftig inställning är av stor vikt – du är närvarande i verksamheten och ser till att saker blir gjorda! Låter detta som en tjänst för dig? Kul! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering Helsingborg/Åstorp/Malmö, arbete på plats fem dagar i veckan. I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian på[email protected]. Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter!

70 dagar sedan
Sista ansökan:
4 oktober 2025
Arbetsledare - inom fastighetsskötsel
Fastighets AB Balder
Övriga administrations- och servicechefer

Vi är inte som andra fastighetsbolag. Vi är Balder. Vi vill ju påstå att vi inte är som alla andra fastighetsbolag. Att vi vågar utmana branschens gamla sanningar. Att man visst kan ha en bredd av bostäder, kommersiellt och hotell och såväl bygga nytt som att utveckla det vi redan har. Kanske känner du redan till Lejonet på Lilla Torg? Eller Jägersro Center? Vi söker nu dig en arbetsledare inom fastighetsskötsel att leda med hjärta och resultat! Är du en trygg och resultatinriktad ledare men som samtidigt har förmågan att lyssna, coacha och bygga starka team? Har du en bakgrund inom fastighetsskötsel och en naturlig fallenhet för struktur, effektivitet och relationer? Då kan detta vara din nästa utmaning! Om rollen Som arbetsledare är du en nyckelspelare i att driva och utveckla vår fastighetsskötsel. Ditt ansvar sträcker sig från att säkerställa att avtal följs och att kvaliteten håller högsta nivå, till att skapa rätt förutsättningar för ditt team. Du planerar, coachar och ser till att rätt person är på rätt plats – både vid rekrytering och i det dagliga arbetet. Du fungerar som en brygga mellan fastighetsskötare, förvaltare och andra funktioner i bolaget, och du är en förebild i att bygga starka relationer både internt och externt. Genom din närvaro och insyn i det dagliga arbetet identifierar du förbättringsområden och implementerar smarta lösningar som leder till både effektivitet och lönsamhet. Dina huvudsakliga ansvarsområden Ledarskap & teamutveckling – Planera, leda och utveckla teamet genom coachning, kompetensutveckling och bemanningsplanering. Kvalitetssäkring & förbättringsarbete – Säkerställa att skötselavtal följs, utveckla och effektivisera arbetssätt samt driva kontinuerliga förbättringar. Arbetsmiljö & säkerhet – Skapa en trygg arbetsmiljö där kollegor har rätt verktyg och förutsättningar för att lyckas. Ekonomiskt ansvar – Ansvara för inköp, identifiera kostnadsbesparingar och bidra till att optimera fastigheternas ekonomi. Kommunikation & samverkan – Vara länken mellan verksamhetens olika delar och säkerställa att information når fram och förstås. Vem är du? För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av ledarskap, gärna inom fastighetsskötsel eller närliggande bransch. Vi ser att du har förmåga att skapa engagemang och driv hos dina medarbetare samt ett strukturerat arbetssätt med öga för både detaljer och helhet. Du behöver även ha förståelse för ekonomi och affärsmässighet, där du ser möjligheter till förbättring. Sist men inte minst besitter du en relationsskapande ådra – du är lyhörd, kommunikativ och bygger starka samarbeten. En prestigelös och handlingskraftig inställning är av stor vikt – du är närvarande i verksamheten och ser till att saker blir gjorda! Låter detta som en tjänst för dig? Kul! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering vårt kontor i Malmö, arbete på plats fem dagar i veckan. I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian på[email protected]. Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter! #LI-MK1

78 dagar sedan
Sista ansökan:
26 september 2025
Driftansvarig
Fastighets AB Balder
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Vi är Balder. Vi vill ju påstå att vi inte är som alla andra fastighetsbolag. Att vi vågar utmana branschens gamla sanningar. Att man visst kan ha en bredd av bostäder, kommersiellt och hotell och såväl bygga nytt som att utveckla det vi redan har. Som driftansvarig kommer du att ansvara för drift och underhåll av tekniska system i en fastighetsportfölj. Dessa fastigheter är uppdelade i tre geografiska grupper, och du kommer att samarbeta med två andra driftansvariga för att dela ansvaret. Tillsammans arbetar man för att optimera driftkostnader, minska energiförbrukning och säkerställa hög kvalitet i tekniska installationer. Du blir en del av en kompetent driftorganisation som består av elektriker, drifttekniker och installationsprojektledare. Organisationen har ett starkt fokus på samarbete och kontinuerlig utveckling för att nå våra gemensamma mål. Arbetsuppgifter: Ansvara för den dagliga driften av tekniska system inklusive ventilation, uppvärmning, kylning och styrsystem. Planera och genomföra löpande underhåll, felsökning och reparationer. Samarbeta med kollegor och leverantörer för att säkerställa att arbeten utförs enligt avtal och tidsplaner. Som driftansvarig i Göteborg kommer du att ha personalansvar för driftteknikerna, därför värdesätter vi tidigare erfarenhet inom detta område. Delta i projekt kopplade till modernisering och installation av nya system. Bidra till energibesparingsåtgärder och optimera systemens prestanda. Rapportera och dokumentera driftstatus, underhållsplaner och åtgärder. Vi har fokus på drift, förvaltning och att våra fastigheter är i toppskick. Vi har högt satta mål om energibesparing och kommer fokusera mycket på det framöver, tillsammans med våra energispecialister och installationsprojektledare. Ett omfattande arbete att uppdatera installationerna pågår och driftavdelningen behöver därför kunna hantera både äldre utrustning liksom ny. Vi önskar att du som sökerhar god förståelse och kunskap inom teknisk fastighetsdrift och styr- och reglerteknik samt att eftersom vi har både kommersiella lokaler och bostäder är det en klar fördel om du har kunskap om båda. Du behöver också ha förmåga att prioritera och fördela ärenden och kommunicera på ett bra sätt med både medarbetare, entreprenörer och hyresgäster. Att tolka avtal och gränsdragningslistor förekommer också så goda språkkunskaper är en klar fördel. B-körkort är ett krav. En andel av arbetstiden kommer bestå av administration och strategiskt arbete och övrig tid spenderas med fördel ute i fastigheterna så vi hoppas att du trivs med den blandningen. Vi erbjuder ett flexibelt arbete där du kan styra över din egen arbetsdag, har flextid och varierande arbetsuppgifter. Du kommer få möjlighet att utvecklas inom yrkesrollen och ta stort ansvar för ditt område. Intresserad?Skicka in din ansökan redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning. Placeringsort Göteborg, arbete på plats fem dagar i veckan. Resor kan förekomma till närliggande region. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen som inte besvaras av annonsen får du gärna höra av dig till rekryterare Matina Khosravian [email protected] När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor. Varmt välkommen till ett bolag fullt av möjligheter! #LI-MK1

78 dagar sedan
Sista ansökan:
26 september 2025
Projektledare bostad
Fastighets AB Balder
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vi är Balder. Vi är en koncern som har kommit dit vi är idag med driv, engagemang, affärsmässighet och kunniga kollegor. Vi tror starkt på att ha viktig kompetens internt och söker nu projektledare till Stockholm som kommer att arbeta med vårt bostadsbestånd. Vad erbjuder vi dig? Som projektledare hos oss kommer du att spela en viktig roll i att planera, driva och följa upp mindre underhålls- och investeringsprojekt inom våra bostadsfastigheter. Projekten kan till exempel handla om markarbeten, förbättringar i gemensamma utrymmen, byte av tekniska installationer eller mindre renoveringsinsatser i lägenheter. Du ansvarar för att projekt genomförs effektivt, med rätt kvalitet, inom givna budgetramar och tidsplaner. Du blir en del av ett engagerat team där du samverkar med kollegor inom fastighetsförvaltning, uthyrning och drift för att säkerställa hållbara och kostnadseffektiva lösningar för våra hyresgäster. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: • Stöttning till förvaltning och uthyrning i tekniska frågor • Upprättande av kalkyler och löpande ekonomisk uppföljning • Planering och genomförande av mindre bygg- och installationsprojekt • Hantering av bygg- och installationstekniska frågor • Arbeten inom entreprenadjuridik och upphandling • Samordning med entreprenörer, konsulter och myndigheter Vad erbjuder du oss? Vi ser att du som söker har relevant utbildning, förslagsvis inom bygg eller teknik samt har minst 3 års arbetslivserfarenhet av projektledning inom bygg- och/eller fastighetsbranschen. Vidare behöver du kunna behärska svenska i tal och skrift samt inneha manuellt B-körkort. Som person ser vi att du är prestigelös och har en god samarbetsförmåga i och med att tjänsten innefattar ett nära samarbete inom arbetsgruppen såväl som med förvaltningen. Tillsammans når vi våra mål! Du behöver även vara förtroendeingivande samt besitta en hög affärsmässighet på sådant sätt att du har förmågan att se till hyresgästers behov, hur en affär ser ut samt har en förståelse för vad våra respektive kunds intressen är. Vi skapar affärer som gynnar båda parter! Låter detta som en tjänst för dig? Kul! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering vårt kontor i vårby/hallonbergen, arbete på plats fem dagar i veckan. I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian på[email protected]. Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter!

78 dagar sedan
Sista ansökan:
26 september 2025
Junior systemspecialist
Fastighets AB Balder
Systemförvaltare m.fl.

Vi är inte som andra fastighetsbolag. Vi är Balder. Genom vårt egenutvecklade CRM-system har vi lagt grunden för Balders hjärta, där ärenden flödar, säljande annonser skapas, affärer följs upp och där vi tar tempen på hur våra fastigheter mår. Vi är idag ett team om 3 personer och vill bli fler, hjärtat pumpar idag men det ska bli större och innefatta fler processer och länder framöver. Därför söker vi ytterligare en stjärna till vårt team. Vad har du för kvalifikationer? Uppdraget handlar om att vara länken mellan tekniken, processen och verksamheten genom att avhjälpa fel, säkerställa datakvalitet i systemet, uppmärksamma utvecklingsbehov och stötta eller utbilda användare. Du kommer även medverka i anpassningar som sker i de befintliga processerna i systemet. Arbetet sker tillsammans med systemspecialist, systemadministratör, processägare, projektledare och användare. I rollen ingår också att bevaka systemet för att kunna arbeta med strategiska åtgärder. Detta innebär att du behöver vara nyfiken och leta efter problem som kan elimineras alternativt vändas till en fördel i systemet. Du behöver vara bekant med plattformen och känna dig trygg med standardfunktionerna i systemet. Tjänsten innebär löpande kontakt och utbildning med användare i systemet. Vem är du som person? För att lyckas i rollen är det meriterande att ha kunskaper i Microsoft Dynamics inom applikationerna Sales och Customer Services. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med ClickDimensions, DocumentCorePack eller PowerApps, men det är inget krav. Troligtvis arbetar du idag med att administrera en lösning i Dynamics, både med support och utbildning men även enklare vidareutveckling eller justering av befintlig lösning. Alternativt arbetar du som junior applikationskonsult och tycker att fastighetsbranschen verkar spännande. Du kommer att arbeta tight med gruppen för Dynamics som till största delen är stationerad i Göteborg, och med kollegor från andra delar av bolaget som på ett eller annat sätt berörs eller arbetar i Dynamics. Placeringen av tjänsten kan ske från ett av våra kontor som finns runt om i landet. En del tjänsteresor kan förekomma, främst inom Sverige. Din ansökan Är du rätt person för att hjälpa oss att få hjärtat att bli större och starkare? Vi intervjuar löpande så ansök därför gärna redan idag. I din ansökan ber vi dig inkludera CV. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterande chef Helena Axelsson på [email protected] eller på 031-10 95 75. Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter!

80 dagar sedan
Sista ansökan:
5 juli 2025
HR-partner
Fastighets AB Balder
Personal- och HR-specialister

Vi är inte som andra fastighetsbolag. Vi är Balder. Mycket av det vi gör är väldigt konkret och synligt. Vi bygger, utvecklar och förvaltar fastigheter att bo i, att arbeta i och att umgås i. Men för att vi ska kunna göra det behöver vi se till att allting fungerar även bakom kulisserna. Trivs du i att vara i ständig förändring och tycker att resan är själva målet? Har du dessutom lite svårt att välja mellan det operativa och det strategiska HR-arbetet? Här kommer världens roligaste jobb! Nu söker vi ytterligare en kollega till Balders kontor i Göteborg där du tillsammans med engagerade kollegor jobbar målmedvetet framåt! Om rollen Som HR-partner är du ett stöd till våra ledare i utvecklingen, implementeringen och uppföljningen av HR-processer inom verksamheten. Genom din rådgivande och konsultativa roll bidrar du till att stärka både organisationens och medarbetarnas prestationer. Du finns med genom hela medarbetarresan – från ledarstöd till exitsamtal – och arbetar med frågor som kompetensutveckling, utbildning, arbetsmiljö och arbetsrätt. Dessutom stöttar du cheferna i rekryteringsprocesser, där ditt fokus ligger på att vägleda och säkerställa att rätt kompetens och arbetsmetoder används. Vårt mål är att skapa en arbetsplats där medarbetare trivs och vill stanna länge. Därför arbetar vi aktivt med att ha rätt personer på plats, erbjuda goda utvecklingsmöjligheter, starkt ledarskap och en positiv företagskultur. Rollen innebär en bred kontaktyta internt, och du samarbetar med HR-kollegor över hela Sverige. Vem är du? För att lyckas i rollen behöver du ha en stark drivkraft för affärsinriktat och värderingsstyrt HR-arbete, där du ser humankapitalet som en avgörande faktor för framgång. Du är en trygg och prestigelös person med både skärpa och handlingskraft, som med självförtroende och ödmjukhet får människor med dig. Du trivs i en dynamisk miljö där samarbete är nyckeln och har förmågan att kommunicera tydligt och engagerande på alla nivåer i organisationen. Med integritet och gott omdöme prioriterar du HR-arbetet utifrån verksamhetens behov och säkerställer att rätt insatser görs i nära dialog med beslutsfattare. Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom HR och har varit en drivande kraft i utvecklingsarbete tillsammans med ledare – eller själv har haft en ledarroll i tidigare anställningar. Tjänsten innebär ett nära samarbete med våra affärsområdeschefer och regionchefer och du rapporterar till förvaltningschef. Ansökan. Låter detta som en tjänst för dig? Skicka då in din ansökan redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Placeringsort: Göteborg, med arbete på plats fem dagar i veckan. Tjänsten innebär också resor till våra kontor i Karlstad, Skövde och Trollhättan/Uddevalla, vilket innebär att B-körkort behövs i rollen. Om du vill veta mer om rollen eller rekryteringsprocessen kan du kontakta rekryterare Matina Khosravian via [email protected]. När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor. Hjärtligt välkommen att bli en del av oss! #LI-MK1

80 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Installationsprojektledare
Fastighets AB Balder
Installations- och serviceelektriker

Drivs du av att effektivisera fastigheters tekniska installationer? Följer du upp siffrorna så att det faktiskt fungerar? Då kan du vara den vi söker! Som Projektledare inom installation på Balder så kommer du in i en framtidsorienterad organisation. Våra fastigheter omfattar många olika typer av verksamheter och kunder och våra tekniska installationer är av lika varierande karaktär. Vi växer och söker nu en driven installationsprojektledare med inriktning mot rör & kyl till vårt kontor i Göteborg. Ditt huvudsakliga uppdrag blir att driva installation, drift och energiprojekt i syfte att effektivisera våra installationer och således spara energi samt uppnå bättre inomhusklimat. Som Projektledare har du breda kontaktytor, både internt och externt och du driver projekten kring installationer i nära samarbete med vår drift, förvaltning samt projektorganisation. I tjänsten ingår också att stötta i frågor kring entreprenadreformer, entreprenadjuridik och med övriga projektfrågor inom teknik. Du plockar både lågt hängande frukter och sår gräs där det behövs. Vid din sida har du kollegor som går från ord till handling. Vi behöver någon som visar vart vi ska gå i frågan och som tar hand om installationerna som kräver tid och energi. I rollen som installationsprojektledare kommer du också ansvara för: Upprättande av förfrågningsunderlag, intagande av anbud och utvärdering av anbud. Projektjuridik med entreprenadavtal med våra entreprenörer och myndighetskontakter. Tidsplanering och ekonomi. Utförandeskedet med deltagande i byggmöten samt uppföljning och styrning av teknik, ekonomi och tid. Vi vill bli mer träffsäkra. Som Installationsprojektledare kommer du utgå från data. Denna data tas fram i samarbete med övriga kollegor inom avdelningen. Vi följer upp denna samt utfall, för att ta bättre beslut framåt! Din profil Vi söker sig som har en relevant utbildning inom bygg och installationer samt ett par års arbetslivserfarenhet installationsområdet och då gärna mot VVS och styr-/reglerteknik. Det är meriterande om du har en bakgrund som entreprenör eller kommer från konsult-/fastighetssektorn. För att lyckas i rollen har du en god förståelse kring projektprocessen och installationsteknik inom ROT-projekt. Som person är du engagerad, affärsmässig och har ett prestigelöst förhållningssätt. Låter detta som en tjänst för dig? Kul! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering vårt huvudkontor i Göteborg, arbete på plats fem dagar i veckan. I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian på [email protected]. Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter! #LI-MK1

80 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Förvaltare
Fastighets AB Balder
Fastighetsförvaltare

Vi är inte som andra fastighetsbolag. Vi är Balder. Vi är en koncern som har kommit dit vi är idag med driv, engagemang, affärsmässighet och kunniga kollegor. Vi är duktiga idag men vi vill bli ännu bättre. För att hitta kunderna behöver man våga tänka nytt och prova sig fram. Gillar du drivet, bredden och tempot? Då trivs du hos oss. Vi påbörjade vår resa 2005 i Göteborg och i dagsläget har vi bara i Stockholmsområdet ca. 120 kommersiella fastigheter. I den här rollen ingår du i teamet som förvaltar kommersiella fastigheter i centrala Stockholm, inklusive åtta fastigheter på Östermalm. Vi har hyresgäster som exempelvis skolor, hotell, kontor och butiker av varierande storlek. För att trivas i den här rollen ser vi att du har bra kunskaper inom kommersiell förvaltning, sannolikt har du erfarenheter som du förvärvat under åtminstone ett par år i liknande roll. Varje affär räknas Som kollega hos oss förväntas du vara affärsmässig. För oss handlar det om att känna ett ansvar för hur det går för Balder, hyresgästerna och projekten. En viktig grund i detta är att förstå sig på affären, vara kreativ och se möjligheter och att samtidigt ha ett professionellt bemötande. För att bli bäst behöver vi också tänka nytt. Därför söker vi efter dig som inte tappat nyfikenheten trots att du hunnit skaffa viss rutin och som fortfarande har en vilja att kontinuerligt lära dig nya saker. För på Balder bygger vi inte bara fastigheter, vi bygger också team, kunskapsbanker och relationer. Vad får du? Hos Balder får du vara med att utforma och utveckla Stockholm. Du får fortsätta utvecklas inom kommersiell förvaltning tillsammans med en handfull engagerade förvaltarkollegor, lika många duktiga fastighetsskötare och drifttekniker. För er är NKI den viktigaste siffran med kronor och ören på en tät andraplats. För er är det vardag att känna att en del av Stockholm är ert ansvar. Låter detta som en tjänst för dig? Kul! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Tjänsten är placerad på vårt kontor på Tulegatan 2 vid Spårvagnshallarna, med arbete på plats fem dagar i veckan. I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian på [email protected]. Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter! #LI-MK1

80 dagar sedan
Sista ansökan:
4 september 2025