Lediga jobb i Strömstad

Sök totalt 68 lediga jobb i Strömstad

Receptionist/ekonomiassistent

Orvelin Gruppen är ett familjeägt företag som under åren byggt upp många stabila, framgångsrika verksamheter och samarbeten. Vi är omkring 500 anställda och omsätter cirka 2 miljarder kronor. Vi är bland annat delägare och grundare av Nordby Shoppingcenter samt ägare till cirka 50 fastigheter. Vi bedriver gränshandel med ett 30-tal butiker inom konfektyr, kosttillskott, tobak och läsk. Bröderna Orvelin har alltid drivits av viljan att fortsätta framåt. Att få saker att växa, att få verksamheter att utvecklas, att ta beslut. Vill du bli vår nästa stjärna? Börja hos oss som Receptionist/ekonomiassistent!   Om dig Vi letar efter en positiv, lösningsfokuserad och engagerad medarbetare till vår reception. Här får du den bästa grunden för att påbörja din resa och växa inom Orvelinkoncernen. För att komma till din rätt i rollen är du en person som trivs med att ta stort eget ansvar i en miljö av varierade arbetsuppgifter och arbetstempo. Detta kan vara ditt första eller andra jobb, och vi söker dig som är hungrig på att lära och utvecklas tillsammans med oss.     Om jobbet Som receptionist kommer du att ha många kontaktytor, både internt och externt. Du är ansiktet utåt och strävar alltid efter att erbjuda bästa möjliga service, både personligen och över telefon. Du ligger alltid steget före och ser möjligheter att stötta och hjälpa dina kollegor. Ditt uppdrag är omväxlande och innehåller både administrativa och praktiska arbetsuppgifter, exempelvis;   - Välkomna och ge service till våra besökare både på plats och via telefon,   - Allmänt överseende av konferensrum och reception genom att säkerställa en välkomnande och professionell atmosfär,   - Hantera fastighetsrelaterade ärenden, såsom felanmälan och övrig service för våra hyresgäster,   - Hantering av rutinen för elektroniska leverantörsfakturor   - Inköp av kontorsmaterial,   - Hantering av inkommande mail och posthantering,   - Föra protokoll vid kontorsmöten.   Kvalifikationer Du trivs bäst när arbetsdagen innehåller olika uppgifter och gillar att planera och organisera. Som receptionist har du en central roll i koncernen som kräver hög integritet, engagemang och god kommunikation. Vi tror att du är en driven person som har läst teknisk, ekonomisk eller samhällsvetenskaplig linje från gymnasiet.  Tidigare erfarenhet av liknande roller eller administration är ett plus, men inte avgörande.  Villkor Tjänsten är ett vikariat på heltid under ett år med möjlighet till en tillsvidaretjänst. Start januari 2024 eller enligt överenskommelse.  Arbetstider är måndag-fredag kl. 8-17. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sandra Tureson, [email protected].   Varmt välkommen med din ansökan!

4 december 2023
Sista ansökan:
28 december 2023
Vill du jobba extra i butik? - Strömstad

Vill du ha ett flexibelt arbete med mycket frihet under ansvar? Är du student eller har en annan sysselsättning och vill jobba extra i butik? Läs vidare och se om rollen som Merchandiser kan vara rätt för dig! Att jobba hos oss! - Srb Butikservice Vi söker nu extrapersonal som vill jobba som Merchandiser inom dagligvaruhandeln. I butik säkerställer vi att kundens produkter är väl påfyllda, exponeras på rätt sätt och ger ett säljande och attraktivt intryck för butikernas besökare. Som Merchandiser kommer du bl.a. ha kontakt med butikens personal, ansvara för skötsel och påfyllnad av varor och lägga beställningar. Att trivas med frihet under ansvar är A och O hos oss eftersom du till största del kommer utföra dina uppdrag självständigt i butik. Du kan även komma besöka flera olika butiker under en arbetsdag varför du måste trivas med att byta miljö och gilla att träffa nya människor. Under hela din anställning kommer du ha nära kontakt med områdesansvarig samt andra stödfunktioner på Srb Butiksservice som vägleder dig. Är rollen som Merchandiser rätt för dig? Nu söker vi dig som: Är student eller har en annan sysselsättning och vill vara en del av vår vikariepool och jobba extra vid behov under framför allt vardagar. Detta är ett jobb för dig som är flexibel med arbetspass som ofta kan ske med kort varsel. Vi söker dig som framför allt är tillgänglig på förmiddagar då vi alltid startar upp våra arbetsdagar på morgonen Är intresserad av att ha ett varierat extrajobb där du ena dagen kan komma att fylla på lösviktsgodis i dagligvaruhandeln och nästa dag fylla på produkter i bygghandeln Har körkort och tillgång till egen bil är ett stort plus då du för det mesta kommer att besöka olika butiker under samma arbetsdag och måste kunna ta dig mellan dessa Vidare ser vi gärna att du: Är lösningsorienterad, har lätt för att kommunicera med personer i din omgivning, kan arbeta effektivt och hålla ett bra tempo Trivs med att ha ett fysiskt aktivt arbete Har tidigare erfarenhet av att jobba i butik eller inom dagligvaruhandeln Vad erbjuder vi? Lön enligt Handels kollektivavtal Milersättning som startar och avslutas vid hemmet Betald restid mellan butiker Praktisk utbildningsperiod i butik vid start av anställning Om Srb Butikservice Sedan 1995 har vi på Srb Butiksservice hjälpt våra kunder med allt som rör merchandising. Vi säkerställa att deras varor ute i butik är påfyllda och exponeras på rätt sätt, samt ser till att det är fräscht och säljande för deras konsumenter. Med runt 300 anställda Merchandiser har vi en oslagbar närvaro i hela landet - från Ystad till Kiruna - och vi utför över 3000 butiksbesök varje vecka. Vi jobbar för kunder som exempelvis Axfood och Cloetta. Ansökan Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: varuplock, varuplockare, service, butiksbiträde, butikssäljare, butiksmedarbetare, butiksarbete, extrajobb #jobbjustnu

4 december 2023
Sista ansökan:
4 januari 2024
Familjehemssekreterare sökes för konsultuppdrag i Västra Götalands län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot in din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som familjehemssekreterare inom socialtjänstens familjehemsvård. Som familjehemssekreterare ansvarar du för att rekrytera, utreda, stötta och handleda familjehem. Du arbetar tätt tillsammans med socialsekreterarna. Målgruppen är placerade barn och ungdomar 0-20 år. Du arbetar nära våra uppdragsgivares anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste socialsekreterare. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Intern och extern handledning Friskvårdspeng och fortbildningspeng Stöd av konsultchefer som själva är socionomer Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har ramavtal med mer än var fjärde svensk kommun, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Nordens största affärstidning Dagens Industri har nyligen utsett oss till Skåne Läns Gasellvinnare 2022 samt hela rikets tredje snabbast växande bolag. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.

1 december 2023
Sista ansökan:
15 december 2023
Socialsekreterare, BoF, sökes för konsultuppdrag i V. Götaland Län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot in din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som socialsekreterare inom socialtjänstens utredningsenhet för barn och unga. Tjänsten som socialsekreterare innebär att du utreder, beslutar och följer upp insatser utifrån gällande lagstiftning som SoL och LVU. Du arbetar nära våra uppdragsgivares anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste socialsekreterare. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Intern och extern handledning Friskvårdspeng och fortbildningspeng Stöd av konsultchefer som själva är socionomer Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har ramavtal med mer än var fjärde svensk kommun, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Nordens största affärstidning Dagens Industri har nyligen utsett oss till Skåne Läns Gasellvinnare 2022 samt hela rikets tredje snabbast växande bolag. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.

1 december 2023
Sista ansökan:
15 december 2023
Junior redovisningskonsult till EY, Strömstad

På EY får du chansen att bygga en karriär som är lika unik som du. Vi stödjer din resa mot att bli ditt bästa professionella jag. Vi erbjuder globala möjligheter, ny teknik och en inkluderande kultur. Och vi räknar med din röst och ditt perspektiv för att hjälpa oss att bli ännu bättre. Bli en del av EY och bygg en unik upplevelse för dig själv och en bättre affärsvärld för alla. Vi söker nu en redovisningskonsult till vårt kontor i Strömstad. Som redovisningskonsult blir du specialist på ägarledda företag och arbetar med redovisningstjänster som omfattar allt från löpande bokföring till kvalificerad rådgivning i enstaka frågor. Marknaden för redovisningstjänster genomgår en snabb förändring, drivet av en accelererad teknikutveckling, nya konkurrenter och förändrade kundpreferenser. Möjligheten Du kommer att arbeta med utvecklande arbetsuppgifter med spridning på olika branscher. EY är ett värderingsstyrt företag där laganda, respekt och integritet är viktiga ledord. Vid sidan av våra medarbetares engagemang och kompetens är det våra gemensamma värderingar som skapar vår framgång på marknaden. Huvudsakliga ansvarsområden Arbetet omfattar framför allt löpande redovisning; vi kallar hellre denna tjänst löpande analys och insiktsrapportering. Detta för att vi vill skapa ett mervärde för våra kunder genom löpande analys av mer frekvent och uppdaterad redovisning. Arbetsuppgifterna är varierande och inkluderar bland annat löpande analys/bokföring, kund- och leverantörsreskontrahantering, avstämningar och förberedande bokslutsarbete. Ditt arbete sker i huvudsak i digitala processer med hjälp av digitala verktyg och plattformar. För att lyckas och trivas i rollen behöver du Ha stort intresse för att etablera och utveckla kontakter, i kombination med ett säljande driv Uppskatta ett omväxlande och självständigt arbete som kräver engagemang och ansvarstagande Vara resultatinriktad Kvalifikationer för tjänsten Examen från yrkeshögskola med inriktning mot ekonomi eller liknande Kritiskt tänkande och analytiska färdigheter för att identifiera och lösa problem Integritet, prioriteringsförmåga och förmåga att vara anpassningsbar i en krävande och föränderlig arbetsmiljö Meriterande om du har Ett eller några års erfarenhet av redovisnings- och bokslutsarbete Vad vi söker Vi är intresserade av personer som är naturligt nyfikna och redo att samarbeta med andra och bygga relationer, såväl med kollegor som med kunder. För att passa hos oss på EY ser vi att du har en stark målorientering med ambition att utvecklas och du tycker om att ge professionell service. I gengäld kan du förvänta sig stöd och coachning av erfarna kollegor, samt den professionella utbildning som du behöver för att växa i din karriär. Om du är lättlärd med stora organisatoriska färdigheter och ett genuint intresse för redovisning och brinner för ge kunder bra service, är denna roll för dig. Vad EY erbjuder dig Som redovisningskonsult hos EY får du arbeta med inspirerande och meningsfulla projekt med stort inflytande över din arbetsdag. Från dag ett kommer du att få utmanande och stimulerande arbetsuppgifter över kunder och branscher. Dessutom kommer du att ingå i en miljö som betonar hög kvalitet och kunskapsutbyte. Kontinuerligt lärande: Du utvecklar tankesätt och färdigheter som hjälper dig att navigera in i framtiden. Framgång så som du definierar den: Vi ger dig verktygen och flexibiliteten, så att du kan göra skillnad på ditt sätt. Transformativt ledarskap: Vi ger dig insikter, coachning och självförtroende för att bli den ledare som världen behöver. Inkluderande kultur: Du kommer att accepteras för den du är och få möjlighet att använda din röst för att hjälpa andra att hitta sin. Läs gärna mer om vad EY kan erbjuda dig på ey.com/sv_se/careers, i sociala medier och på karriarbloggen.ey.com. Ansökan Sök senast den 7 januari 2024. Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev, betyg från universitet och/eller annan utbildning samt ev. intyg från tidigare arbetsgivare. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Louise Hero på [email protected]. EY | Building a better working world På EY arbetar vi varje dag för att uppfylla vårt syfte "Building a better working world" och skapa långsiktigt värde för våra kunder, medarbetare och samhället i stort. Med stöd av data och teknik bygger vi förtroende på finansmarknader och hjälper våra kunder att växa och utvecklas. Vi samarbetar inom våra tjänsteområden revision, redovisning, affärsrådgivning, skatt, strategi och transaktioner, så att vi kan ställa bättre frågor för att hitta nya svar på de komplexa utmaningar som världen står inför i dag. The exceptional EY experience. It’s yours to build. At EY we celebrate differences and support it. Our employees bring their authentic selves to work every day. We promote diversity of thought, culture and background, and are committed to creating an inclusive EY environment for all employees. EY is an equal opportunity employer for employees and applicants. EY encourages applications from all backgrounds related to gender, age, ethnicity, culture, race, religion and belief, nationality, disability, sexual orientation and gender identity. If you need assistance or an accommodation due to a disability in your recruitment process, you may contact us through the Talent Attraction and Acquisition specialist in this advert.

1 december 2023
Sista ansökan:
7 januari 2024
Socialsekreterare till barn och unga i Strömstad v. 1-18 2024!

Brinner du för för ditt yrke som socialsekreterare och söker nya utmaningar? Vi har ett spännande tillfälle för dig att växa och utvecklas som socialsekreterare i Strömstad. Beskrivning: Vi söker en erfaren och engagerad socialsekreterare för ett uppdrag inom barn och unga, under perioden v. 1-18 2024. Du kommer att arbeta inom en dynamisk och professionell miljö, och din kompetens kommer att vara avgörande för att ge högkvalitativ vård och stöd till verksamhetens patienter. Arbetsuppgifterna består av att utreda och bedöma barn och familjers resurser och behov samt besluta om och följa upp olika insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) och lagen med särskilda bestämmelser av om vård av unga (LVU). Detta uppdrag har sista svarsdag 11 december, men vi har ett flertal liknande uppdrag och är alltid intresserade av att komma i kontakt med kompetent vårdpersonal! Krav: Socionomexamen Minst fyra års erfarenhet av socialtjänstens myndighetsutövning inom området barn och unga Erfarenhet och kompetens av att arbeta med familjehemsvård och våld i nära relationer Förmåga att arbeta självständigt och i team God kommunikationsförmåga Kunskaper i verksamhetssystemet Treserva B-körkort Arbetsuppgifter: Utreda och bedöma barn och familjers resurser och behov Dokumentera och rapportera enligt gällande rutiner. Besluta om och följa upp olika insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) och lagen med särskilda bestämmelser av om vård av unga (LVU) Självständigt utförande av utredningar, från förhandsbedömning till insatsuppföljning Följa upp beslut där behoven förändrats eller/och följa upp tidsbegränsade beslut. Om Oss: Vårdbron är bemanningsföretaget som bemannar och rekryterar all form av personal inom vård- och omsorg och socialtjänst. Vi arbetar med regioner, kommuner och privata aktörer med uppdrag i hela landet. Vi brinner för att matcha kompetenta socionomer med spännande uppdrag inom socialt arbete och strävar efter att skapa meningsfulla möten och bygga långsiktiga relationer mellan våra socionomer och arbetsgivare. Vår målsättning är att vara det trygga bemanningsföretaget som arbetar för att vara en flexibel arbetsgivare med trygga arbetsvillkor. Vi vill att du ska få möjligheten att styra över din egen tid, så du enklare får ihop livspusslet. Efter varje utförd arbetsvecka donerar vi en del av vinsten till Barncancerfonden. Vi Erbjuder: Spännande och varierande uppdrag Möjlighet till personlig och professionell utveckling Konkurrenskraftig lön och förmånliga anställningsvillkor En personlig bemanningsspecialist som finns tillgängliga för dig under hela resan. Varmt välkommen in med din ansökan!

1 december 2023
Sista ansökan:
11 december 2023
Assistent till Centrum för Hav och Samhälle

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för marina vetenskaper (https://www.gu.se/marina-vetenskaper) vid Göteborgs universitet har med sitt breda vetenskapliga kompetensområde och sin unika infrastruktur den mest kompletta miljön för marin forskning och marin utbildning i Sverige. Endast ett fåtal liknande organisationer finns i Europa. Genom avancerad forskningsinfrastruktur och verksamhetens tydliga koppling till samhällets behov och utmaningar bidrar institutionen till nya lösningar på de globala utmaningar som rör havet. Institutionen för marina vetenskaper bedriver forskning, utbildning och innovation relaterad till havet och dess resurser. Verksamheten bedrivs förutom i Göteborg även på forskningsstationerna Kristineberg Center för marin forskning och innovation och Tjärnö marina laboratorium, samt på forskningsfartyget Skagerak. Institutionen har en tvärvetenskaplig bredd som omfattar marin biologi, marin kemi, marin geologi, marin kulturvård och oceanografi, och forskningsområden spänner geografiskt från kust till världshav. Våra forskare och studenter har ofta framträdande roller i internationella expeditioner till Antarktis, Arktis, och de stora världshaven, men arbetar också i våra nybyggda laboratorier med avancerad utrustning och komplexa analysmetoder. Institutionen har också en bred utbildningspalett, inkluderande ett kandidatprogram, tre masterprogram och forskarutbildning inom det marina området.   Projektbeskrivning Centrum för hav och samhälle bildades under 2015 och vårt uppdrag är att initiera, stimulera och utveckla tvärvetenskaplig forskning och utbildning inom det marina och maritima området. Vi arbetar nära samtliga fakulteter vid Göteborgs universitet och har ett särskilt uppdrag att bidra till ökad samverkan med aktörer utanför akademin. Den utlysta tjänsten som assistent vid Centrum för Hav och Samhälle är i huvudsak inriktad på genomförande av publika event vid den marina kolonilotten i Frihamnen som används som ett konkret verktyg för ökad havsmedvetenhet i allmänhet och hållbar blå mat i synnerhet. En del av tjänsten kan också komma innefatta uppgifter inom ramen för Centrum för Hav och Samhälles övriga verksamhet.   Arbetsuppgifter  • Förevisa och guida besökare vid den marina kolonilotten • Skötsel av den marina kolonilotten • Planering, organisering och samordning av interna och externa aktiviteter såsom seminarier, studiebesök och workshops • I samarbete med kommunikatörer uppdatera sociala media och nyhetsbrev   Kvalifikationer  Behörig att anställas som assistent är den som har en akademisk examen inom ämnena biologi, marina vetenskaper eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Examen ska vara erhållen före sista ansökningsdatum. Följande kvalifikationer är ett krav för den utlysta tjänsten: • Tidigare praktisk erfarenhet av att arbeta med småskaliga odlingar till havs • Intresse av att förmedla kunskap om havet för olika typer av grupper och samhällsaktörer • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift både på engelska och svenska För anställningen kommer den sökande att väljas som, efter en helhetsbedömning av skicklighet och erfarenhet inom ämnesområdet för anställningen, bedöms ha de bästa förutsättningarna för att självständigt genomföra de arbetsuppgifter som ingår i anställningen, kommunicera och samverka med övrig personal samt bidra till en positiv utveckling av verksamheten.   Anställning  Anställningen är en intermittent anställning under perioden 2024-01-01 till 2024-05-31. Antalet timmar varierar beroende på behov. Placering är vid Centrum för Hav och Samhälle vid Naturvetenskapliga fakultetskansliet. Startdatum avtalas individuellt.   Kontaktuppgifter för anställningen  Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta: Per Knutsson, PhD, föreståndare för Centrum för Hav och Samhälle eller Marina Panova, PhD, vice-föreståndare för Centrum för Hav och Samhälle e-post: [email protected] websida:  Centrum för Hav och Samhälles hemsida.   Fackliga organisationer  Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande    Ansökan  Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.  Ansökan ska vara inkommen senast: 2023-12-21   Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

1 december 2023
Sista ansökan:
21 december 2023
Thai/Sushi kock

Vi söker nu en Thai/Sushi kock som brinna för matlagning, och ta ansvar. Du ska ha bra kunskaper om thai kök , arbetet effektivt. Du kan hålla kvalitetsnivå på det du levererar och samtidigt hålla ett högt tempo. Du som söker ska vara flexibel då det gäller arbetstider att jobba kväll / helg kan förekomma. Lön enligt avtal.

30 november 2023
Sista ansökan:
30 april 2024
Lärare i årskurs 1

Strömstads kommun är en liten och nära organisation där alla är viktiga och arbetar tillsammans för att leverera bästa möjliga service. Bojarskolan är en tvåparallellig låg- och mellanstadieskola med drygt 320 elever och ca 40 personal. Vi ligger naturskönt med närheten till skog och hav. Med en nyrenoverad matsal och idrottshall är vi i en spännande utbyggnadsfas där du som pedagog har stora möjligheter att påverka och utvecklas. Vår elevsyn är central där alla barn är allas barn och den ömsesidiga respekten skapar trygghet som är grunden för lärande. Hos oss får du kompetenta kollegor och det är korta beslutsvägar. På Bojarskolan vill vi varandra väl och gör varandra bra! Vill du vara delaktig i elevers lärande och utveckling? Lockas du av att utmana och stötta eleverna så att de når goda studieresultat? Tycker du om att inspirera, leda och motivera elever? Bra! Då är det här ett jobb för dig! ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en lärare som vill bli en del av vårt härliga gäng på Bojarskolan. Du kommer att få förmånen att arbeta med vår ena fantastiska årskurs 1 här på skolan. Det är en lagom stor grupp med elever som är nyfikna, vetgiriga och väldigt omtänksamma. Som stöd har du kompetenta kollegor runt omkring dig på skolan. Vi har även ett elevhälsoteam som backar upp i det dagliga arbetet. För att trivas hos oss är det viktigt att du har ett positivt förhållningssätt där eleven alltid står i fokus. Vi arbetar utifrån Barn-och utbildningsförvaltningens prioriterade mål som handlar om tillgänglig lärmiljö, elevers lika möjligheter, kollegialt lärande och en hållbar organisation. Kompetensutvecklingen har fokus på tillgänglig lärmiljö och effektiv undervisning för att skapa en undervisning för alla elevers olika behov. Som lärare hos oss kommer du verka för att ge eleverna en trygg, kreativ och lärande tid i skolan. Du kommer att samarbeta med övriga pedagoger för att göra hela dagen bra för eleverna. Du ansvarar för att planera, genomföra och följa upp undervisningen, utifrån den pedagogiska planeringen som du tar fram med stöd av läroplanen. I övrigt ingår ordinarie läraruppgifter såsom dokumentation, bedömning och föräldrakontakter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är behörig grundskollärare i åk 1-3 och vill vara med och arbeta för en skola i framkant! Du tycker att det är roligt att vara med och utveckla undervisningen för alla elever. Det innebär att du har god förmåga att anpassa undervisningen så att alla elever har bästa förutsättningar att utvecklas så långt det är möjligt. Vi förutsätter att du är en god ledare i klassrummet och arbetar utifrån en tillgänglig lärandemiljö för alla elever. Som person är du lugn och stabil och har förmågan att skapa en trygg miljö för alla elever. Vi ser även att du är nyfiken och vill utvecklas i ditt arbete. Din kreativitet smittar av sig på andra och skapar ett engagemang och motiverar till lärande. Du bidrar gärna med idéer och nya tankesätt för att driva verksamheten framåt. Har du dessutom god förmåga att skapa goda relationer till elever, vårdnadshavare och till dina kollegor ser vi fram emot din ansökan! Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt! Vi ser gärna att du kan börja din anställning hos oss så snart som möjligt.

29 november 2023
Sista ansökan:
14 december 2023
HR-specialist

Strömstads kommun är en liten och nära organisation där alla är viktiga och arbetar tillsammans för att leverera bästa möjliga service. ARBETSUPPGIFTER Känner du dig förankrad inom HR-området? Då kanske du vill komma ombord till norra Bohusläns saltaste HR-gäng. Vår kollega är föräldraledig och därför söker vi dig som vill jobba med oss under 2024. HR-avdelningen erbjuder ett operativt och strategiskt stöd utifrån kommunens HR-processer och hjälper i förlängningen verksamheten att nå uppsatta mål. I din roll som HR-specialist stödjer du kommunens chefer inom hela HR-området, t.ex. arbetsrätt, lagar och avtal, rehabilitering, samverkan, lönebildning och arbetsmiljö. Hos oss erbjuds du ett omväxlande och spännande uppdrag där du kommer att arbeta med verksamhetsnära HR frågor och stödja chefer och deras ledningsgrupper i sitt verksamhets-, personal- och arbetsgivaransvar. Arbetsuppgifterna är breda med tyngd inom det arbetsrättsliga området såsom lag- och avtalstolkning, fackliga kontakter, rehabilitering och komplexa personalärenden. Arbetet är i huvudsak operativt men med ett strategiskt perspektiv. I uppdraget ingår att utveckla, implementera och följa upp HR-processer samt att ta fram och anordna olika typer av utbildnings- och utvecklingsaktiviteter. KVALIFIKATIONER Högskoleexamen med HR-inriktning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För att du ska komma effektivt in i arbetet ser vi gärna att du har erfarenhet av kvalificerat och konsultativt arbete inom HR-området. För att lyckas behöver du ha ett konsultativt och professionellt förhållningssätt och förmåga att skapa förtroende och goda relationer. Välkommen att söka redan idag, vi rekryterar löpande.

29 november 2023
Sista ansökan:
7 januari 2024