Lediga jobb i Strömstad
Sök totalt 78 lediga jobb i Strömstad
I SBG är vi specialiserad på försäljning av tobaks- och nikotinprodukter. Vi strävar efter att erbjuda högkvalitativ service och expertis kring våra produkter genom våra kunniga och engagerade medarbetare, där fokus är att ge kunderna den bästa möjliga servicen vid varje besök i våra butiker Som butikssäljare hos oss kommer du att vara en viktig del av vårt team och bidra till att skapa en positiv upplevelse för alla våra besökare. Förmågor och kompetenser Vi söker dig som är glad och driven i ditt arbete med ett starkt engagemang för att ge bästa möjliga service. Du är lösningsorienterad och hittar snabbt lösningar på problem som uppstår. Som person är du handlingskraftig och arbetar målmedvetet för att nå uppsatta mål. Produkterna vi säljer är reglerade med strikta ramar för försäljning och exponering, du behöver därför gilla att arbeta inom tydliga ramar och vara noggrann och ansvarsfull. Du bidrar aktivt till gemenskap och goda relationer med både kunder och kollegor och är lojal mot företagets värderingar och mål. Arbetsuppgifter Tillsammans med kollegor sköta den dagliga driften i butiken Se till att butiken är välfylld och inbjudande Ta emot och fylla på varor Ta betalt och hantera kassasystemet Exponering och kampanjskyltning Främja en bra upplevelse för alla våra besökare Krav och kvalifikationer Vi söker engagerade medarbetare som vill vara en del av vårt team. Du har en god förmåga att självständigt identifiera och utföra nödvändiga arbetsuppgifter, och du motiveras av att bidra till butikens framgång. Erfarenhet från en serviceinriktad bransch är meriterande, och du behöver behärska svenska i både tal och skrift. Vi erbjuder 2st vikariat om 75%. Tillträde i augusti eller enligt överenskommelse Hos oss får du En arbetsplats präglad av engagemang och gemenskap Möjligheter att ett steg i taget utvecklas genom nya arbetsuppgifter och ansvarsområden Möjligheten att vara en del av ett framgångsrik och växande koncern Friskvårdsbidrag Personalrabatter inom koncernen Kollektivavtal med Handelsanställdas förbund och Svensk Handel Redo för oss? Skicka in din ansökan redan idag, vid rätt match kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag – vi ser fram emot att höra från dig
Enjoy the good life! 10 meter från havskanten, här på den vackra Bohuslänska Rivieran, upplever du Resorten. Med modern och internationell touch, en lovely och lively attityd och grannar som Kosterhavet och magiska Kosteröarna, naturreservatet Nötholmen och en 18-håls golfbana boostar vi dig, din familj, dina vänner och kollegor med en resort lifestyle fylld med feelgood, livsnjutning och den allra skönaste viben. Feel The Vibe - umgås, upplev och livsnjut. Du är alltid varmt välkommen till oss på Strömstad Spa & Resort! Vill du bli en del i vårt härliga Resorten-team? Vi ser fram emot din ansökan! Till vår restaurang söker vi kvalificerade servitörer med minst tre års samlad arbetserfarenhet av servisbranchen . Dina kvalifikationer - Lösningsorienterade - Plikttrogen - Bra på att jobba i team - Känsla för service - Posetiv och glad - Att du kan ett av de nordiska språken flytande i tal och skrift. - Göra sig forstådd på engelska. Dina arbetsuppgifter - Al a carte - Banket - Barservice kan förekomma - Intresse för mat och dryck Som person är du pigg, positiv och har en ambition och vilja att växa i din karriär. Vi erbjuder dig en anställning på ett fint hotell med högt tempo. Vi har möjlighet att erbjuda personalboende till ett bra pris. Vi är en del av "Strawberry familjen" därför kan vi också erbjuda dig bra rabatter och förmåner inom koncernen. Goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Tjänsten innebär arbete under dag, kväll och helger. Verkar detta vara en bra match för dig? Skicka din ansökan idag. Passa på och besök vår hemsida på: www.stromstadspa.se
Vill du ha en nyckelroll där man får kombinera logistik och varuförsörjning med personalansvar har vi rollen för dig. Gottebiten startades 1997 av bröderna Orvelin och är en del av Orvelin Gruppen, vilket är en familjeägd koncern med bas i Strömstad som under åren byggt upp många framgångsrika verksamheter och samarbeten. Gottebiten präglas i alla delar av den genuina Orvelinandan - att allt är möjligt! Gottebiten en gros AB är idag den största gränshandelsaktören inom konfektyr, drycker och tobak med ett 30-talbutiker i bland annat Nordby, Uddevalla, Charlottenberg, Långflon, Haparanda och Abisko. I bolaget ryms tre butikskoncept: Gottebiten, Godisfabriken och SBG. Vi är omkring 400 anställda och omsätter cirka 2 miljarder kronor. Om rollen Som logistikchef får du möjlighet att ansvara för företagets hela varuflöde, från leverantör, till kund genom ett operativt och strategiskt arbete. Rollen blir central i att säkerställa smidiga flöden och processer, samt i att aktivt utveckla samarbeten med interna team och externa leverantörer. Som en del av en entreprenörsdriven koncern är beslutsvägarna korta där man effektivt kan utveckla verksamheten för att nå satta mål. Som logistikchef leder, motiverar och utvecklar man avdelningens team för att optimera logistikverksamheten och dess flöden, bemöta verksamhetens krav och skapa en arbetsplats där medarbetarna trivs och kan utvecklas. Centralt för rollen är avdelningens samverkan med verksamhetens övriga funktioner. Gruppen inom logistikavdelningen består av 10 medarbetare som är placerade på driftkontor Nordby och centrallagret i Strömstad. Rollen är en heltidstjänst med placering på driftkontoret på Nordby i Strömstad. Huvudsakliga arbetsuppgifter Övergripande ansvar för lager, logistik och varuförsörjning Transport och distribution, internt som externt Budget- och kostnadsansvar Personalansvar och arbetsledning Uppföljning och förbättringsarbete Krav och kvalifikationer/Bakgrund Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning mot logistik från YH/KY/Högskola/Universitet alternativt motsvarande kunskap genom erfarenhet från liknande uppdrag. Vi ser gärna att du har arbetsledande erfarenheter inom området för logistik med tillhörande personal-, budget- och resultatansvar. Mycket meriterande är även logistiska erfarenheter och kunskaper från detaljhandelsbranschen. För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad och effektiv med en hög samarbetsförmåga. Vi värdesätter ett coachande ledarskap som stärker teamets självständighet och initiativförmåga. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, då båda språken förekommer i det dagliga arbetet. Som en del av rekryteringsprocessen för denna tjänst kommer det att ingå ett alkohol- och drogtest samt en begäran om utdrag ur belastningsregistret. Detta görs för att säkerställa en trygg och säker arbetsmiljö, i linje med våra interna rutiner. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Hos oss får du En arbetsplats som präglas av engagemang och gemenskap och möjligheten att vara en del av en framgångsrik och växande koncern. Vi erbjuder ett spännande och stimulerande jobb som innefattar stora möjligheter till både personlig och yrkesmässig utveckling och där förmåner som friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och tjänstepension ingår. Vill du veta mer om tjänsten kontakta Mats Idbratt via mail på [email protected]
Talangbron är Nordens enda rekryteringspartner till en av Norges ledande apotekskedjor. Nu söker vi legitimerade receptarier och apotekare som vill utveckla sin karriär och som är redo att skapa en vardag i Norge. Att arbeta som farmaceut i Norge innebär mer än bara ett nytt jobb. Det är en möjlighet att bredda din erfarenhet, utveckla din kompetens och ta en större och mer aktiv roll i kundens läkemedelsanvändning. Vi på Talangbron söker just nu farmaceuter som vill ta steget och ta en fast anställning i Norge. Genom vårt samarbete hjälper vi dig att hitta rätt arbetsplats utifrån dina önskemål och din erfarenhet. Behoven finns spridda över hela landet och vi matchar dig med det apotek som passar din profil och önskemål. I rollen blir du anställd direkt av verksamheten, vilket ger dig trygghet, stabila anställningsvillkor och en tydlig väg in i din nya yrkesvardag. Du får en varierad och utvecklande roll, där du arbetar brett med: Receptexpediering och läkemedelsrådgivning Farmaceutiska tjänster som inhalationsvägledning och läkemedelssamtal Vaccinationer och medicinhantering Bidra till utveckling och kvalitetssäkring på apoteket Arbetsuppgifterna är ofta bredare och mer utvecklande än på svenska apotek, vilket ger dig en unik möjlighet att växa i din kompetens. I rekryteringsprocessen kommer du bland annat att få hjälp med: Auktorisation som farmaceut i Norge Ansökan om norskt ID-nummer och skattekort Stöd i att hitta bostad som passar dina behov Hjälp även för medflyttande familjemedlemmar om det behövs Vi söker dig som: Har svensk legitimation som receptarie eller apotekare Kommunicerar obehindrat på svenska Är flexibel, engagerad och trivs med ett varierat arbete Meriterande om du har erfarenhet av apoteksarbete, rådgivning eller vaccinationer. Varför jobba i Norge? Mer varierade och utvecklande arbetsuppgifter I Norge får du en bredare roll med större ansvar, exempelvis inom farmaceutiska tjänster, läkemedelsrådgivning och hälsoprojekt. Ditt arbete blir mer självständigt och du får möjlighet att ta en aktiv del i kundens läkemedelsanvändning. Snabba utvecklingsmöjligheter På många apotek finns tydliga karriärvägar och möjligheter att snabbt ta större ansvar, exempelvis inom ledande roller. Konkurrenskraftig lön och trygga anställningsvillkor Du erbjuds goda ingångslöner, löneutveckling, pensionsavtal och försäkringar. Tryggheten i villkoren gör det lättare att fokusera på din karriär och utveckling. Möjlighet till lägre skatt och extra förmåner I vissa regioner får du efter ett års arbete tillgång till lägre skatt och kan även få tillgång till kostnadsfri barnomsorg. Hög livskvalitet och fantastisk livsstil Norge erbjuder en unik möjlighet att kombinera karriär med naturupplevelser, friluftsliv och en aktiv livsstil nära fjäll, hav och skog. Tveka inte att skicka in din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig och berätta mer om möjligheterna att starta ett nytt kapitel som farmaceut i Norge. Oavsett om du är redo att ta steget nu eller bara vill veta mer om hur processen ser ut är du varmt välkommen att kontakta oss. Vi ser fram emot att höra från dig!
Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 1 Ålder: 6 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-3 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg
Espresso House söker en Shift Leader som vill leverera världens bästa kaffeupplevelse till världens bästa gäst! Som Shift Leader på Espresso House utför du alla arbetsuppgifter som en Barista gör men rollen innebär också ansvar för och planering av daglig drift tillsammans med Coffee Shop Manager. Arbetstiden är förlagd i coffee shopen, där du arbetar direkt i kontakt med våra gäster, tillsammans med det team av Baristor som är dina kollegor. Förutom hantering av kaffemaskin och kvarn består arbetet av kassaarbete, beredning av smörgåsar och sallader, diskplock samt andra vanligt förekommande arbetsuppgifter i café. Att du är baristautbildad är en merit men inget krav, eftersom vi utbildar alla våra anställda i egen regi. Din målsättning som Shift Leader skall vara att utvecklas och växa inom Espresso House. Det är därför meriterande om du har arbetat inom café/restaurang eller har likvärdig erfarenhet sedan tidigare och har god kännedom om branschen och är van vid att arbeta oregelbundna tider. Vad erbjuder du oss? • Du är en glad och positiv person som smittar av sig till kollegor och gäster • Du har förmågan att leda och fördela arbetsuppgifter till dina kollegor • Du är tävlingsinriktad och drivs av försäljning • Du är ansvarsfull och initiativrik och säkerställer att coffee shopen är i toppskick • Du är en effektiv person som trivs bäst i ett högt tempo Vad erbjuder vi dig? Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Vi satsar på våra medarbetare och det finns stora möjligheter att växa med oss! På Espresso House är utbildning viktigt och alla våra medarbetare får genomgå en introduktion till sin nya tjänst. Hos oss finns det flera olika möjligheter att jobba med mycket mer, du kan läsa mer om våra olika karriärsvägar på vår hemsida. Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Strömstads kommun är en liten och nära organisation där alla är viktiga och arbetar tillsammans för att leverera bästa möjliga service. Inom Socialförvaltningen arbetar vi tillsammans för att de vi är till för ska ges möjlighet att leva ett bra liv utifrån sina unika förutsättningar. Varje dag skapar vi mening i vardagen, ger stöd där det behövs och tar ansvar för att skapa trygghet och ett gott liv hela livet. ARBETSUPPGIFTER Solbogården är ett demensboende med 43 vårdtagare där cirka 50 medarbetare arbetar, varav 6 på natten. Vi strävar efter att erbjuda en varm och professionell miljö där varje individ får den omsorg de behöver. Som undersköterska hos oss har du en viktig roll i att skapa trygghet och ge stöd i omvårdnad och omsorg. Du utgår ifrån ett individanpassat arbetssätt där brukarnas integritet och behov alltid står i fokus. I dina arbetsuppgifter ingår även delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter, social dokumentation och aktivt arbete med genomförandeplaner. Solbogården är Stjärnmärkt enligt Demenscentrums kriterier, vilket innebär att vi lägger stor vikt vid bemötande och kvalitetsarbete. Dina arbetstider omfattar dag- och kvällspass. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har genomförd omvårdnadsutbildning och kan visa upp bevis från Socialstyrelsen som undersköterska. • Du har längre yrkeserfarenhet som undersköterska. • Är trygg i din yrkesroll och redo att ta emot delegation för att administrera insulin och annan medicinering. • Har B-körkort • Har god datorvana och kan dokumentera samt ta del av skriftlig information i våra verksamhetssystem. Det är även mycket meriterande om du: • Har erfarenhet av att arbeta med personer med demenssjukdom. • Har erfarenhet av IBIC (Individens behov i centrum). IBIC är ett arbetssätt inom socialtjänsten för att beskriva resurser, behov och mål för personer med behov av stöd i det dagliga livet. Vi söker dig som är en lagspelare med ett öppet och inkluderande bemötande. Du skapar en välkomnande atmosfär för både brukare och kollegor och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Du trivs i en omväxlande miljö, arbetar effektivt under press och behåller ett gott humör. För dig är det självklart att ge trygg och individanpassad omvårdnad. Vill du vara en del av vårt engagerade team och göra skillnad i vardagen för personer med demens? ÖVRIGT Välkommen med din ansökan!
Vi letar efter en positiv och arbetsvillig person som vill arbeta hos oss i en snabbmatskiosk. Arbetsuppgifterna inkluderar att förbereda och laga mat, ta emot beställningar och betalningar i kassa, disk & städ, och ge god service till våra kunder.
Vill du ha ett socialt utvecklande jobb där ingen dag är den andra lik? Då har vi jobbet för dig. Vi söker dig som är social, utåtriktad och tycker om att arbeta direkt mot gästerna för att skapa en trevlig stämning. Serviceinriktad, Ansvarsfull, tävlingsinriktad är även det kunskaper vi värdersätter. Inga förkunskaper krävs eftersom vi kostnadsfritt utbildar våra egna medarbetare. Åldersgräns är 18 år. Vi söker både dig som är intresserad av extraarbete samt större tjänster. Vi erbjuder 4 till 20 arbetspass i månaden. Arbetspassen är främst förlagda på kvällar och helger, samt vardagar under sommaren. Ett arbete hos oss är flexibelt då Cherry Spelglädje bedriver casino runt om i hela Sverige från Kiruna till Ystad. Så du kan med fördel ta med dig jobbet om du flyttar till annan ort. Cherry är anslutna till Visita och arbetar enligt kollektivavtal. Vi erbjuder lön enligt gällande avtal. Ingångslön från 155,58 kr per timme, beroende på tidigare erfarenhet från yrket. Utöver grundlönen tillkommer ersättning för OB, provision samt semesterersättning. Lönen är även pensionsgrundande. Känner du att detta är ett arbete som passar dig lämnar du enkelt din ansökan genom att klicka på “sök tjänsten” här nedan. Om du har frågor kan du vända dig till Cornelia på [email protected]. Kolla gärna in vår Instagram @cherryspelgladje Cherry Spelglädje AB har sedan 1963 - genom seriositet, ansvar och engagemang - levererat spelglädje på restauranger, lounger, barer, hotell och nattklubbar över hela Sverige, från Ystad i Söder till Kiruna i Norr och är uppdelat på tre regioner med kontor i Göteborg och Stockholm. Cherry Spelglädje AB ingår i Cherry With Friends koncernen. Spelglädje AB är den största operatören i landet av Landbaserat Kommersiellt spel och innehar över 80 procent av marknaden. Genom tillväxt av egen kraft i kombination med strategiska förvärv har Cherry Spelglädje idag en mycket god geografisk täckning. Vidare är landet uppdelat i ett 40-tal distrikt och Cherry Spelglädje har 600 anställda, dom flesta tillsvidareanställda på deltid.
Vi söker 2 serveringspersonal till våran restaurang som ligger på ångbåtskajen 6-8 vid kosterbåtarna. Erfarenheten är en merit. Och att kunna hantera en stressig miljö sommartid.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 78 jobb