Lediga jobb i Strömstad

Sök totalt 119 lediga jobb i Strömstad

Social Media and Customer Relations Coordinator - Orvelin E-handel
Orvelin Sportkost AB
Kundtjänstpersonal

Social Media and Customer Relations Coordinator – Sätt din prägel på vår e-handel, digitala marknadsföring och kundservice Är du redo att ta din karriär till nästa nivå och bli en del av en spännande tillväxtresa? Hos oss på Orvelin E-handel söker vi en Social Media and Customer Relations Coordinator som vill utveckla och driva vår marknadsföring för starka e-handelsvarumärken inom träning, hälsa, nutrition och fitness. Det här är en unik roll där du kombinerar kreativ digital marknadsföring med att skapa en förstklassig kundupplevelse. Du kommer att ansvara för att vår närvaro i sociala medier engagerar och inspirerar, samtidigt som du bemöter våra kunder med snabb och professionell service när de har frågor, funderingar eller behöver hjälp. Här får du möjlighet att påverka både hur vi kommunicerar utåt och hur vi bygger relationer med våra kunder. Om rollen Som Social Media and Customer Relations Coordinator blir du ansvarig för att: Utveckla och producera innehåll för sociala medier som bygger våra varumärken och driver trafik till våra e-handelsplattformar. Planera och genomföra kampanjer som genererar både engagemang och försäljning. Bygga relationer med influencers och ambassadörer som hjälper oss nå ut till rätt målgrupp. Hålla koll på trender inom sociala medier och kundrelationer för att ligga steget före och skapa resultat. Hantera inkommande kunddialoger via telefon, e-post och sociala medier – allt från frågor om produkter till returer, reklamationer och leveranser. Prioritera kundtjänsten i perioder av högre tryck, som kampanjer eller externa händelser som påverkar leveranser eller kundnöjdhet. Tjänsten är på 100% och kräver förmåga att själv planera och prioritera sin tid. Under lugnare perioder ligger fokus på varumärkesbyggande aktiviteter, contentproduktion och koordinering av event. Under kampanjtoppar eller vid yttre omständigheter behöver du vara beredd att lägga större del av arbetstiden på kundtjänst. Vi söker dig som... • Har utbildning inom marknadsföring, kommunikation, digital media eller liknande. • Har erfarenhet av (eller ett stort intresse för) att skapa framgångsrika marknadsföringsstrategier för e-handel. • Är serviceinriktad och har förmågan att bemöta kunder på ett professionellt och lösningsorienterat sätt. • Är kreativ och skicklig på att omvandla idéer till engagerande innehåll och professionell kommunikation. • Trivs med att kombinera självständigt arbete med samarbete i ett team. • Är bra på att strukturera ditt arbete och kan hantera flera uppgifter samtidigt utan att tappa fokus på detaljerna. Vad vi erbjuder En plats i en förändringsresa där du är med och formar vår framtid från grunden. En dynamisk arbetsmiljö i Strömstad, med en kombination av kreativ frihet och tydliga mål. Stöd vid flytt – vi kan vid behov hjälpa till med boende för att göra din övergång smidig. Karriärutveckling – möjligheten att växa tillsammans med oss i en bransch där möjligheterna är stora. Vilka är vi? Orvelin e-handel är en etablerad e-handlare inom kosttillskott och hälsokost. Vi har växt stadigt sedan starten 2011 och erbjuder ett brett utbud av kosttillskott, hälsokost och träningsutrustning. Vår målsättning är att leverera ett brett sortiment med smidiga leveranser. Vi är en del av Orvelin Group Holding AB, en familjeägd koncern med verksamheter inom fastigheter, handel och investeringar. Orvelin Group har cirka 500 anställda och en omsättning på 2 miljarder kronor. I koncernens portfölj finns bland annat Sportkost, BodyPower, Gottebiten och ett stort antal fastigheter. Precis som Orvelin Group har vi vårt säte i Strömstad och är känt för stabila och framgångsrika affärer. Praktisk information Tjänsten är på 100% och kräver förmåga att själv planera och prioritera sin tid. Under lugnare perioder ligger fokus på varumärkesbyggande aktiviteter, contentproduktion och koordinering av event. Under kampanjtoppar eller vid yttre omständigheter behöver du vara beredd att lägga större del av arbetstiden på kundtjänst. Vi ser gärna att du skickar in cv, ett kortfattat personligt brev samt arbetsprover som visar din skicklighet i rollen som Social Media and Customer Relations Coordinator. Redo för oss? Skicka in din ansökan redan idag, vid rätt match kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag – vi ser fram emot att höra från dig!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Säljare 20 tim/v tillsvidare - DinSko Nordby Strömstad
Nilson Group AB
Butikssäljare, fackhandel

NilsonGroup AB är en av Skandinaviens ledande skokoncerner med E-handel och butiker i Sverige och Norge. Genom våra butikskoncept DinSko och Skopunkten kan vi erbjuda något som passar för alla. Ett oslagbart utbud med låga priser för hela familjen. Vill du jobba med mode och skor är NilsonGroup det självklara valet - vi gör det enkelt, kul och inspirerande att handla skor! Arbetsbeskrivning Vi söker säljare med ett stort intresse för skor, mode och trender. Vi erbjuder dig ett varierande, kundinriktat och utmanande arbete. Du kommer att jobba i vår butik med försäljning av skor, exponering och lagerhantering. Vi har en modern och trevlig butiksmiljö. Arbetet innebär att du både gillar att jobba i team med dina kollegor såväl som självständigt. Med en vilja att lära sig och utvecklas kan vi erbjuda ett spännande och innehållsrikt arbete där varje dag inte är den andra lik. Din primära arbetsuppgift är framför allt att alltid ha kunden i fokus. Du kommer även att arbeta aktivt med merförsäljning, hålla dig uppdaterad om aktuella försäljningskampanjer och uppföljning av dessa, underhåll av butiksmiljö samt verka för och sträva mot 100% kundnöjdhet. Vem söker vi? Du har en pågående eller en genomförd gymnasieutbildning. Du har tidigare erfarenhet av försäljning i butik med hög servicegrad, du drivs av och trivs med att sälja och jobba efter uppsatta nyckeltal och mål. Du sätter alltid kunden i fokus och jobbar på ett serviceinriktat sätt. Vi söker dig som är positiv, lyhörd och stresstålig. Att vara engagerad, driven och ha vana av att ta egna initiativ är andra viktiga egenskaper som vi eftersöker hos dig. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och din roll som säljare. Du är social, öppen och arbetar både kundorienterat och försäljningsinriktat. Vi söker dig som har kassavana har erfarenhet av att ha arbetat i butik tidigare har pågående eller en genomförd gymnasieutbildning har fyllt 18 år när du tillträder tjänsten har god samarbetsförmåga Vi ser det som meriterande om du har exponeringskunskaper från tidigare arbete erfarenhet av att ha jobbat med mode/detaljhandel tidigare gått säljutbildning Information om tjänsten Befattning: Vi söker nu en säljare till DinSko Nordby, Strömstad Omfattning: 20 timmar/vecka, tillsvidare Tillträde: 2025-08-21 Sista ansökningsdag är 2025-08-18. Rekrytering sker löpande under ansökningstiden. Därför kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att vi endast tar emot ansökningar via länk till vårt rekryteringssystem, ej via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Vi söker timvikarier till vård & omsorg
Strömstads kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Strömstads kommun är en liten och nära organisation där alla är viktiga och arbetar tillsammans för att leverera bästa möjliga service. Bemanningscentralens uppdrag är att förmedla timvikarier till våra verksamheter inom grundskola, förskola, kök- och städverksamhet, särskilda boenden, Hemtjänst, Personlig Assistans, Boendestöd och LSS-verksamhet. Att arbeta som timvikarie är ett bra sätt att kunna kombinera arbete med studier eller få inblick i hur olika verksamheter fungerar och arbetar. ARBETSUPPGIFTER Som timvikarie i Strömstad kommun har du Sveriges viktigaste jobb! Arbetet innebär många möten med våra medborgare i olika åldrar och situationer. Arbetet är omväxlande och meningsfullt där du gör skillnad för de vi är till för. Här vill vi se att du har ett brinnande intresse och nyfikenhet för att träffa människor med olika behov av stöd i sin vardag. I din roll som timvikarie hos oss utgår du ifrån att ge individuellt anpassad och personlig vård och omsorg till de vi är till för. Vi lägger stor vikt vid brukarnas integritet och arbetar med att hela tiden ha individen i fokus. Som timvikarie har du möjlighet att själv ange vilka tider du är tillgänglig, och bokas därefter in på pass utifrån verksamhetens behov en flexibilitet som ger dig goda möjligheter att kombinera arbete med din vardag. Samtidigt får du möjlighet att utvecklas i din yrkesroll i en miljö där ditt engagemang, din vilja att bidra och din förmåga att möta människor verkligen gör skillnad. KVALIFIKATIONER Vi söker i första hand dig som har genomförd omvårdnadsutbildning och kan visa upp bevis från Socialstyrelsen som undersköterska. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta enligt IBIC (Individens Behov I Centrum) är det meriterande, men det viktigaste är att du är nyfiken och villig att lära. Även du som inte har formell utbildning men som har ett genuint intresse och ett stort engagemang för att ge god omsorg är varmt välkommen att söka. Du behöver även: • kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift dokumentation är en naturlig del av arbetet • ha viss datorkunskap för att hantera dokumentation och digital kommunikation • ha B-körkort ett krav i vissa verksamheter såsom hemtjänst och boendestöd, men meriterande även för andra Har du tidigare arbetat inom våra verksamheter ser vi även det som ett plus. Som timvikarie hos oss sätter du individen i fokus, har ett pedagogiskt förhållningssätt och möter varje person med respekt och engagemang. Du är flexibel, ansvarstagande och har lätt för att anpassa dig till olika arbetssätt. Med en positiv inställning och ett gott bemötande bidrar du till en trygg och trivsam miljö för både brukare och kollegor. Känns detta som du? Ta chansen och sök nu! ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Vi söker lärare till Strömstads kommuns nya lärarpool
Strömstads kommun
Grundskollärare

Strömstads kommun är en liten och nära organisation där alla är viktiga och arbetar tillsammans för att leverera bästa möjliga service. Barn- och utbildningsförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla utbildning för barns och elevers personliga och kunskapsmässiga utveckling. Vi arbetar utifrån helhetsidén att lärande och utveckling sker genom trygghet, glädje, lust och engagemang. Vi arbetar tillsammans för att all utbildningsverksamhet ska vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Vi söker dig som vill vara med i något nytt! Under hösten 2025 startar barn- och utbildningsförvaltningen upp en lärarpool vars syfte är att kvalitetssäkra elevernas utbildning vid ordinarie lärares frånvaro på vissa kommunens grundskolor skolor. Lärarpoolen kommer att vara ett komplement till Bemanningscentralen. Du får möjlighet att arbeta i olika skolmiljöer där din kompetens verkligen behövs. Det här är en chans att bredda din erfarenhet, träffa många nya kollegor och skapa betydelsefulla relationer med elever i olika åldrar och sammanhang. ARBETSUPPGIFTER Vi söker fyra heltidstjänster, men det kan även vara möjligt för dig att arbeta deltid. Tjänsterna är visstid under hösten 2025 och kan komma att förlängas.  Du kommer att ha din huvudplacering på en av kommunens grundskolor, men kommer ibland behöva byta arbetsställe för att kunna stötta på andra enheter som har behov av en lärarvikarie. Med ett tydligt ledarskap gör du eleverna delaktiga i undervisningen och skapar en trygg, tillgänglig och inspirerande lärmiljö. Du bidrar med engagemang, struktur och nyfikenhet där det behövs som mest tillsammans med ordinarie personal. Rektor på din huvudplacering kommer att vara din närmsta chef. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare i grundskolan, antingen i årskurs F-6 eller 7-9. Merparten av tjänsterna kommer att vara riktade till högstadiet.  För dig är det naturligt att anpassa dig till nya miljöer och tycker om variation. Du har lätt för att se vart din hjälp och kompetens behövs under arbetsdagen.  Som person är du lugn och stabil och har förmågan att skapa en trygg miljö för alla elever. Vi ser även att du är nyfiken och vill utvecklas i ditt arbete. Din kreativitet smittar av sig på andra och skapar ett engagemang och motiverar till lärande. Du bidrar gärna med idéer och nya tankesätt för att driva verksamheten framåt.  Du har en god förmåga att skapa professionella relationer med såväl elever, vårdnadshavare som kollegor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du kan kommunicera väl på svenska i både tal och skrift. Du behöver ha B-körkort och tillgång till egen bil. Vi intervjuar löpande så välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Rusta Nordby söker säljare med ansvar för varumottagning!
Retail Staffing Sverige AB
Lager- och terminalpersonal

Vi behöver en ny säljare! Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi behöver till vårt team. Till vårt varuhus i Nordby söker vi nu en säljare med ansvar för vår varumottagning. Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid (30 t/v) med inledande provanställning på sex månader och start 1 september. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss!   Din roll  I rollen som säljare med ansvar för varumottagningen ingår man i varuhusets ledningsgrupp tillsammans med varuhuschef och ställföreträdande varuhuschef. Du ansvarar för samtliga arbetsmoment och rutiner som innefattar varumottagning, påfyll och varuflöde. Du kommer leda och delegera arbetsuppgifter till medarbetare. I övrigt kommer du vara delaktig i allt övrigt varuhusarbete. Arbetet i ett Rusta-varuhus är fartfyllt, varierat och roligt. Ingen dag är den andra lik! Du kommer att arbeta med och ta ansvar för olika typer av uppgifter varje dag.   Ditt ansvar som säljare: • att alltid sätta kund- och försäljningsfokus som första prioritet och att bidra till att uppnå och överträffa varuhusets försäljnings- och lönsamhetsmål • att arbeta effektivt med kassaarbete, varuhusexponering, prissättning, lagerhantering och påfyllnad (inkl. inventeringar) • att hålla ordning och reda Din profil Framförallt är du en person som trivs med ett högt tempo och som vill utvecklas i din roll som säljare hos oss på Rusta. Du gillar att skapa ordning och reda och har ett strukturerat arbetssätt. Du har lätt för att ta till dig och förmedla information och har ett coachande förhållningssätt till dina kollegor.   Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. Värderingarna stärks genom att alla medarbetare har varit med i arbetet med att identifiera och forma dem. De ska fungera som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som kompass och vägledning i det dagliga arbetet. Med hjälp av dessa ska Rusta klara sin fortsatta expansion och tillväxt utan att tappa sitt ursprung, fokus eller flexibilitet.   Sätt igång och ansök! Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. I samband med denna rekrytering samarbetar Rusta med Retail Staffing. För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post.   Vi använder oss av ett personlighetstest som en del av urvalsprocessen. Testet mäter egenskaper som är viktiga för arbetet, och ser till att alla sökande bedöms på samma sätt. Testet tar ca 15 min att fylla i och är en förutsättning för att gå vidare i urvalsprocessen. Går du vidare i rekryteringen så använder oss av digital referenstagning som slutsteg. Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten Säljare genomför vi en bakgrundskontroll på alla externa rekryteringar innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller    Välkommen att registrera CV och personligt brev! Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Rusta Nordby söker säljare med ansvar för varumottagning!
The We Select Company AB
Butikssäljare, fackhandel

Vi behöver en ny säljare! Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi behöver till vårt team. Till vårt varuhus i Nordby söker vi nu en säljare med ansvar för vår varumottagning. Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid (30 t/v) med inledande provanställning på sex månader och start 1 september. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss! Din roll I rollen som säljare med ansvar för varumottagningen ingår man i varuhusets ledningsgrupp tillsammans med varuhuschef och ställföreträdande varuhuschef. Du ansvarar för samtliga arbetsmoment och rutiner som innefattar varumottagning, påfyll och varuflöde. Du kommer leda och delegera arbetsuppgifter till medarbetare. I övrigt kommer du vara delaktig i allt övrigt varuhusarbete. Arbetet i ett Rusta-varuhus är fartfyllt, varierat och roligt. Ingen dag är den andra lik! Du kommer att arbeta med och ta ansvar för olika typer av uppgifter varje dag. Ditt ansvar som säljare: att alltid sätta kund- och försäljningsfokus som första prioritet och att bidra till att uppnå och överträffa varuhusets försäljnings- och lönsamhetsmål att arbeta effektivt med kassaarbete, varuhusexponering, prissättning, lagerhantering och påfyllnad (inkl. inventeringar) att hålla ordning och reda Din profil Framförallt är du en person som trivs med ett högt tempo och som vill utvecklas i din roll som säljare hos oss på Rusta. Du gillar att skapa ordning och reda och har ett strukturerat arbetssätt. Du har lätt för att ta till dig och förmedla information och har ett coachande förhållningssätt till dina kollegor. Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. Värderingarna stärks genom att alla medarbetare har varit med i arbetet med att identifiera och forma dem. De ska fungera som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som kompass och vägledning i det dagliga arbetet. Med hjälp av dessa ska Rusta klara sin fortsatta expansion och tillväxt utan att tappa sitt ursprung, fokus eller flexibilitet. Sätt igång och ansök! Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. I samband med denna rekrytering samarbetar Rusta med Retail Staffing. För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post. Vi använder oss av ett personlighetstest som en del av urvalsprocessen. Testet mäter egenskaper som är viktiga för arbetet, och ser till att alla sökande bedöms på samma sätt. Testet tar ca 15 min att fylla i och är en förutsättning för att gå vidare i urvalsprocessen. Går du vidare i rekryteringen så använder oss av digital referenstagning som slutsteg. Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten Säljare genomför vi en bakgrundskontroll på alla externa rekryteringar innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller Välkommen att registrera CV och personligt brev!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Rusta Strömstad söker Ställföreträdande Varuhuschef
The We Select Company AB
Verkställande direktörer m.fl.

Rusta Nordby söker en Ställföreträdande Varuhuschef – Vikariat Vi söker en Ställföreträdande Varuhuschef Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi söker som vår nya Ställföreträdande Varuhuschef. Tjänsten är ett vikariat på heltid under perioden 4 augusti 2025 tom 31 maj 2026 med stor chans till fortsatt anställning. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss! Din roll som Ställföreträdande Varuhuschef Som Ställföreträdande Varuhuschef ansvarar du, tillsammans med Varuhuschefen, för den dagliga driften och inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Vid varuhuschefens frånvaro är det du som har det totala ansvaret för driften och medarbetarna i varuhuset. För dig är kostnadsmedvetenhet, effektivitet och resultatfokus självklara hörnpelare i varuhusdriften och du vill ständigt utveckla försäljningen. Ditt ansvar som Ställföreträdande Varuhuschef: att vara arbetsgivarrepresentant och se till att varuhuset lever upp till de regler, rutiner, policyer och mål som fastställts för varuhuset och för Rusta som helhet att alltid sätta kund- och försäljningsfokus som första prioritet och att bidra till att uppnå och överträffa varuhusets försäljnings- och lönsamhetsmål att arbeta effektivt med kassaarbete, varuhusexponering, prissättning, lagerhantering och påfyllnad (inkl. inventeringar) Din profil Framförallt är du en person som trivs med ett högt tempo och som vill utvecklas i din roll som ledare hos oss på Rusta. Du gillar att arbeta hårt och dina ambitioner är att driva ett eget varuhus inom ett par år. Raka puckar och ett glatt humör är självklart för dig. Dessutom har du: ett par års erfarenhet av ansvarsbefattning inom handel goda ledaregenskaper och god samarbets- och kommunikationsförmåga erfarenhet av försäljningsverksamhet, gärna från en verksamhet som hanterar stora volymer lätt för att göra andra glada Om du inspireras av att jobba i en föränderlig miljö där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss! Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. Värderingarna stärks genom att alla medarbetare har varit med i arbetet med att identifiera och forma dem. De ska fungera som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som kompass och vägledning i det dagliga arbetet. Med hjälp av dessa ska Rusta klara sin fortsatta expansion och tillväxt utan att tappa sitt ursprung, fokus eller flexibilitet. Sätt igång och ansök! Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. Vi använder oss av ett personlighetstest som en del av urvalsprocessen. Testet mäter egenskaper som är viktiga för arbetet, och ser till att alla sökande bedöms på samma sätt. Testet tar ca 15 min att fylla i och är en förutsättning för att gå vidare i urvalsprocessen. Går du vidare i rekryteringen så använder oss av digital referenstagning. Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten Ställföreträdande varuhuschef genomför vi en bakgrundskontroll på alla externa rekryteringar innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/ Välkommen att registrera CV och personligt brev! I samband med denna rekrytering samarbetar Rusta med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
MAX Strömstad Nordby köpcentrum söker medarbetare
Max Burgers AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vem är du? Vill du ha roligt på jobbet? Är du sugen på en karriär inom snabbmatsbranschen eller ett extra jobb vid sidan av studierna? Oavsett vilket mål du har för framtiden så tror vi att du kommer att trivas hos oss!   Du är en riktig lagspelare och tycker om att jobba i team. Du ser dig själv som serviceinriktad och gillar ett högt arbetstempo. Du är noggrann men samtidigt effektiv och tummar aldrig på kvalitet. Att arbeta i team är något du trivs bra med, och du delar våra värderingar mod, passion och gemenskap. MAX utgångspunkt är alla människors lika värde. För oss betyder det lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett vem du är. Det är dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vi hjälper dig på vägen med en tydlig plan, interna utbildningar och goda utvecklingsmöjligheter på Sveriges godaste burgarkedja. En dag på MAX Som restaurangbiträde är dina arbetsuppgifter varierande. Du serverar våra gäster och ser till så att det är fint och rent ute i restaurangen, jobbar i köket där du bland annat tillreder burgare, smoothies och friterar pommes. Du ansvarar för kassan där du tar emot beställningar och ser till så att gästerna får rätt varor, allt detta tillsammans med dina kollegor.  Arbetet innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar, nätter och helger. Under handledning av restaurangchefen eller en erfaren kollega lär du dig jobbet steg för steg på de olika stationerna samt genom våra digitala utbildningar. Nästan alla våra chefer har börjat i den här rollen! Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig ett fartfyllt jobb i ett sammansvetsat team med väldigt goda möjligheter att växa och utvecklas. Vi erbjuder en rad olika internutbildningar för dig som är intresserad av att växa tillsammans med oss. Lön och villkor enligt kollektivavtal samt friskvårdsbidrag. MAX är Sveriges näst största burgarkedja och vi är i dagsläget strax över 7000 anställda. Vi befinner oss i en spännande expansion både i Sverige såväl som internationellt och vill ha med dig på resan. Smak, kvalitet och renlighet är värden vi aldrig tummar på. Vi är väldigt stolta över våra värderingar MOD, PASSION OCH GEMENSKAP. Vi lägger också mycket stor vikt och fokus på hälsa, miljö och socialt ansvar. Vi vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare, både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället.    Hur går processen till? Vi har valt att slopa CV och personligt brev till våra tjänster som restaurangmedarbetare. Istället för att skicka in ditt CV och personliga brev svarar du på ett antal urvalsfrågor och gör ett Servicetest. Vi ber dig att svara utförligt på urvalsfrågorna. Efter att du har skickat in din ansökan kommer du att få ett test skickat till din mail, detta är ett Servicetest och går ut på att du svarar hur du hade agerat i en situation som kan uppstå i det dagliga arbetet på MAX. Genom testet får du som kandidat ett smakprov på hur det är att arbeta på MAX. Testet tar max 15 minuter. Efter att du har gjort testet går vi igenom din ansökan och återkopplar till dig så snart vi kan. Går du vidare i processen får du en inbjudan till intervju, går du inte vidare återkopplar vi till dig via Mail. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att Servicetestet är ett obligatoriskt steg i vår rekryteringsprocess, vi tar därför inte vidare kandidater som inte genomför Servicetestet. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd

4 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Lärare Bojarskolan årskurs 1-3
Strömstads kommun
Grundskollärare

Strömstads kommun är en liten och nära organisation där alla är viktiga och arbetar tillsammans för att leverera bästa möjliga service. Bojarskolan är en tvåparallellig låg- och mellanstadieskola med drygt 320 elever och ca 40 personal. Vi ligger naturskönt med närheten till skog och hav. Med en nyrenoverad matsal och idrottshall är vi i en spännande utbyggnadsfas där du som pedagog har stora möjligheter att påverka och utvecklas. Vår elevsyn är central där alla barn är allas barn och den ömsesidiga respekten skapar trygghet som är grunden för lärande. Hos oss får du kompetenta kollegor och det är korta beslutsvägar. På Bojarskolan vill vi varandra väl och gör varandra bra! Vill du vara delaktig i elevers lärande och utveckling? Lockas du av att utmana och stötta eleverna så att de når goda studieresultat? Tycker du om att inspirera, leda och motivera elever? Bra! Då är det här ett jobb för dig! ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en lärare i årskurs 1-3 till Bojarskolan. I din roll som lärare kommer du verka för att ge eleverna en trygg, kreativ och lärande tid i skolan. Du kommer att samarbeta med övriga pedagoger för att göra hela dagen bra för eleverna. Vi har även ett elevhälsoteam som backar upp i det dagliga arbetet. Du ansvarar för att planera, genomföra och följa upp undervisningen utifrån den pedagogiska planeringen som du tar fram med stöd av läroplanen. I övrigt ingår ordinarie läraruppgifter såsom dokumentation, bedömning och föräldrakontakter. Vi använder Vklass som digital lärplattform för vår kommunikation och dokumentation. För att trivas hos oss är det viktigt att du har ett positivt förhållningssätt där eleven alltid står i fokus. Vi arbetar utifrån Barn-och utbildningsförvaltningens prioriterade mål som handlar om tillgänglig lärmiljö, elevers lika möjligheter, kollegialt lärande och en hållbar organisation. Kompetensutvecklingen har fokus på tillgänglig lärmiljö och effektiv undervisning för att skapa en undervisning för alla elevers olika behov. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad och behörig grundskollärare i åk 1-3. Du tycker om utveckling och vill vara med och arbeta för en skola i framkant samt undervisningen för alla elever. Det innebär att du har god förmåga att anpassa undervisningen för att alla elever får den bästa förutsättningen att utveckla. Som person är du lugn och stabil och har förmåga att skapa en trygg miljö för alla elever och kan bemöta deras behov. För dig är det naturligt att vara en god ledare i klassrummet och arbetar utifrån en tillgänglig lärandemiljö för alla elever. Du är flexibel och har ett positivt förhållningssätt. Du har dessutom god förmåga att skapa goda relationer till elever, vårdnadshavare och till dina kollegor. Digital kompetens är ett krav för att hantera information, dokumentation och är en naturlig del av undervisningen. För oss är rätt person på rätt plats viktigt och vi fäster därför stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som kan kommunicera väl på svenska båda i tal och skrift. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Butikssäljare
Clas Ohlson AB
Butikssäljare, fackhandel

Ända sedan starten för mer än 100 år sedan har vi på Clas Ohlson haft en stark företagskultur som präglas av en vilja att göra kunden nöjd. Vi är lagspelare som bryr oss om varandra, våra kunder och resultatet av det vi gör, och vi har ett uttalat mål om att vara ledande inom hållbarhet. Om du delar vår ambition att hela tiden åstadkomma mer kan vi erbjuda dig fantastiska möjligheter att växa både personligen och professionellt. Vi tror på dig. Kom och väx med oss! Som säljare är din främsta uppgift att få kunden att trivas, känna sig välkommen och att se till de hittar rätt produkter och lösningar under sitt besök. Med engagemang, personligt ansvar och initiativkraft lyfter du tillsammans med dina kollegor upplevelsen av att handla på Clas Ohlson. På ett serviceinriktat sätt tar du aktivt kontakt och skapar kundmöten, svarar på frågor och berättar om våra produkter. I din roll ingår det också att arbeta i kassa och vara en del av varuflödet i form av bland annat påfyllning. Tjänsten är tillsvidareanställning som är belagd varannan helg med start from vecka 31- 2025. Clas Ohlson tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid tillsvidareanställning. För att uppnå detta arbetar du med att: Vara tillgänglig och kontakta kunder proaktivt samt alltid sträva efter att ge kundservice i världsklass Ha inställningen att göra varje kund nöjd, oavsett situation, men inom givna ramar Delta i samtliga arbetsuppgifter i butiken samt följa rutiner och arbetssätt Medverka till att utveckla kundmötet, butiksrutiner och arbetsuppgifter Hjälpa till i introduktionen och utbildningen för nya medarbetare och kollegor Vara delaktig i att butiksytor, bakomlager och kontor är städade och i god ordning Vem söker vi? Avklarad gymnasieutbildning, meriterande med utbildning inom Försäljnings- och serviceprogrammet (tidigare Handel- och administration) eller annan jämförbar utbildning Arbetslivserfarenhet inom serviceyrke och/eller någon av våra produktkategorier är meriterande Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Du behöver ha fyllt 18 år för att arbeta hos oss Vi tror att du som söker denna tjänst brinner för mötet med kunder och drivs av att få arbeta med försäljning. Som person ser vi också att du har lätt för att ta initiativ och motiveras av att leverera resultat. För att trivas hos oss ser vi det som viktigt att du är en teamspelare som motiveras av att ha nära samarbete med dina kollegor i det dagliga arbetet. Vi tror också att du motiveras av att vara i en arbetsmiljö som är snabbrörlig där du förväntas vara flexibel och stresstålig.    Välkommen hem  Clas Ohlson erbjuder en inkluderande och uppmuntrande arbetsmiljö där alla förväntas ta initiativ och våga prova nya saker. Ditt driv och din lust att utveckla Clas Ohlson tillsammans med oss är det som får oss att ligga steget före. Vi tror på mångfald och att våra medarbetares olika bakgrunder, personligheter, erfarenheter och kompetenser är viktiga för vår framgång.   Förutom möjligheten att växa med oss så erbjuder vi också marknadsmässig lön, personalrabatt, rörlig ersättning, friskvårdsbidrag och kollektivavtal.  Hur det är att jobba hos oss? Klicka på följande länk och ta del av våra medarbetares berättelser. Bli en del av oss! Tillsammans med dig vill vi förenkla vardagen för alla våra kunder! Ansök redan idag - dock inte senare än 30/6!  Rekryteringsprocessen är igång och vi genomför intervjuer och urval löpande. Som en del av vår rekryteringsprocess använder vi digital referenstagning på slutkandidaten. Om du har ytterligare frågor kopplat till tjänsten ber vi dig kontakta rekryterande chef [email protected]. Välkommen med din ansökan!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025