På uppdrag av vår kund Telge Bostäder söker vi nu en socionom som kommer att arbeta med hyresjuridiska frågor. Om tjänsten: Vi söker nu dig med en avslutad socionomexamen och minst ett års erfarenhet av att arbeta med försörjningsstöd och biståndshandläggning för enskilda klienter. Du ska även ha erfarenhet av att hantera svåra samtal och kunna navigera komplexa situationer. Du behöver vara initiativrik, driven, ha gott ordningssinne samt vara resultat- och lösningsorienterad. Du ska ha ett stort engagemang för service, ansvarstagande och tycka om att arbeta med människor. Vidare är en god kommunikativ förmåga en nyckelkompetens i denna roll. Ansvarsområde och befogenheter: Som hyresadministratör arbetar du med att driva hyresjuridiskt arbete kopplat hyresskulder. Arbetsuppgifter: Hantering av hyresjuridiska frågor Inriktning på hyresskulder och samarbete med inkasso Uppsägningar och hantering av kommunikation med hyresgäster Stödja hyresgäster med avbetalningsplaner. Erfarenhet och kompetens: Avklarad socionomexamen God administrativ erfarenhet Erfarenhet av datasystem samt goda kunskaper i Officepaketet Mycket goda kunskaper i att uttryckas sig i tal och skrift God förståelse om juridiska processer kring boendefrågor Övrigt: Uppdraget är i Södertälje. Inledningsvis tecknas avtal om 6 månader, men med stor chans till förlängning. Start omgående! Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Om Arena Personal Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär. Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!
Vill du jobba i lager? Är du en person med driv, är ansvarstagande och vill utvecklas inom lager och logistik? Har du erfarenhet av att köra skjutstativtruck? Då har vi det perfekta jobbet för dig! Nu söker vi dig som har erfarenhet av att köra skjutstativ i arbete dagligen till vårt kunduppdrag i Göteborg där möjligheten att utvecklas finns hos en av våra kunder inom en fartfylld verksamhet! Tjänsten är på heltid med varierande arbetstider vilket kräver att du kan vara flexibel och jobba både dag som kväll. Arbetstider: 06.00-15.00, 07.00-16.00, 15.00-00.00. Om jobbet: Arbetsuppgifterna innebär truckkörning med skjutstativstruck där man plockar enligt ordrar, man plockar ner pallar med varor från högre höjder med hjälp av trucken. Det kan även förekomma lastning och lossning av lastbilar. Arbetet kan kräva tyngre lyft så det är viktigt att man är fysiskt frisk. Som truckförare behöver du vara en strukturerad person som har en bra planering av hur man plockar varor effektivt och säkert. Vi söker dig: Som har en gedigen erfarenhet av truckkörning med skjutstativtruck. Vi ser gärna att du är skicklig, pålitlig och brinner för lagerarbete och truckkörning. Vi ser gärna att du vill arbeta i ett lager med högt tempo och förespråkar teamwork. Du måste vara stresstålig och kunna arbeta både självständigt och i grupp. Under högsäsong ser vi gärna att du är förberedd på större inflöden och strävar efter uppsatta mål. Krav: Truckkort A+B Erfarenhet av att köra skjutstativ Körkort B plus egen bil är starkt meriterande. Om oss: Arena Personal är ett auktoriserat bemannings/rekryteringsföretag och självklart har vi kollektivavtal. Vi har funnits som aktör i bemannings- och rekryteringsbranschen i över 20 år. Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. För oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Som anställd hos erbjuder vi därför bland annat: - Marknadsmässig lön - Personlig och stöttande konsultchef - Kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet Som bemanningsanställd får du viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Intervjuer sker löpande och tillsättning sker omgående. Varmt välkommen med din ansökan!
SSI Schäfer söker Tekniker/Industrielektriker till sitt service team på Coops automatiserade lager och logistikanläggning i Eskilstuna. Har du ett teknikintresse och automationserfarenhet, då är du rätt person för oss! I rollen som Tekniker/Industrielektriker på SSI Schäfer så är du med på deras resa att driva ett av Europas största och modernaste automatiserade lager. Nu finns möjligheten att få chansen att vara med i detta team. På SSI Schäfer använder man senaste tekniken inom logistiklösningar, robotar och automation nu när de tillsammans med Coop bygger upp denna arbetsplats helt enligt visionen ”Think Tomorrow”. Om rollen Du kommer få montera, ställa in, reparera och sköta utrustning för automatisk styrning på anläggningen. Arbetet kommer att innefatta installation, service och förebyggande underhåll. När man lokaliserat felet byts eller repareras de defekta delarna, justeringar görs, också i programmen, och man kontrollerar att utrustningen fungerar igen. Arbetsuppgifterna kommer främst handla om elektronik och mekatronik samt viss datorteknik. Övergripande ansvar för: Underhåll Förebyggande underhåll Felsökning Ge support till skiftteamen Vem är du? Vi tror att du är en driven och intresserad kandidat som gillar att vara med och förbättra processer på plats. Vi ser gärna att du: Har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i skrift som muntligt Har grundläggande gymnasieutbildning eller yrkeshögskoleutbildning inom Elteknik eller Automation Meriterande om du har: Utbildning eller erfarenhet inom automatiserad logistik Utbildning eller erfarenhet för heta arbeten och arbete på hög höjd (Mastcertifikat) Bakgrund inom el/teknik, automation och mekanik AL - Auktorisation lågspänning (tidigare ABL - Allmän behörighet lågspänning) God erfarenhet inom industriteknisk felsökning av maskiner och produktionsutrustning God erfarenhet inom systematisk felsökning God erfarenhet att läsa el-schema Erfarenhet av maskinelektriska och mekaniska reparationsarbeten Tekniskt intresse Datakunskap inom Officepaketet Svenska och engelska i tal och skrift Placeringsort: Eskilstuna Tillträdesdag: Enligt överenskommelse (direktrekrytering)
På uppdrag av kund söker vi en hyresadministratör till Telge! Om tjänsten: Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med hyresjuridiskt arbete. Du ska ha en avslutad socionomexamen och erfarenhet av att arbeta med försörjningsstöd och biståndshandläggning för enskilda klienter. Du ska ha erfarenhet av att hantera svåra samtal. Du behöver vara initiativrik, driven, ha gott ordningssinne samt vara resultat- och lösningsorienterad. Du ska ha ett stort engagemang för service, ansvar och att arbeta med människor. Vidare är en god kommunikativ förmåga en nyckelkompetens i denna roll. Ansvarsområde och befogenheter: Som hyres administratör arbetar du med att driva hyresjurdiska arbete kopplat hyresskulder. Erfarenhet och kompetens: Avklarad socionomexamen Erfarenhet av att arbeta som hands Erfarenhet av datasystem samt goda kunskaper i Officepaketet Mycket goda kunskaper i att uttryckas sig i tal och skrift God förståelse om juridiska processer kring boendefrågor Arbetsuppgifter: Hantering av hyresjuridiska frågor Inriktning på hyresskulder och samarbete med inkasso Uppsägningar och hantering av kommunikation med hyresgäster Stödja hyresgäster med avbetalningsplaner. Övrigt: Uppdraget är i Södertälje. Inledningsvis tecknas avtal om 6 månader, men med stor chans till förlängning. Start omgående! Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Om Arena Personal Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär. Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!
Inför vår däcksäsong 2025 söker vi däckskiftare. Arbetsuppgifterna kommer främst att innebära hjulskifte, däckmontering, däckbalansering, och att köra in och ut kundernas bilar från verkstaden. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba som däckskiftare och trivs med ett högt arbetstempo. Du ska vara en lagspelare som inte är rädd för att ta i när det krävs. Arbetet ställer höga krav på noggrannhet och struktur, säkerhet är prio ett. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du leda vårt professionella och engagerade team av konsultchefer i Eskilstuna? Arena Personals framgångsrika team i Eskilstuna söker nu en ny gruppchef med inriktning leveranssäkerhet och internt personalansvar. Hos oss erbjuds en omväxlande vardag där relationer till såväl kunder, konsulter och kandidater ligger till grund för en stor del av arbetet. Du kommer i samråd med vår befintliga gruppchef att arbeta mot såväl nya som befintliga kunder. Då vårt kontor tagit stora steg framåt ser vi ett behov av att dela upp tjänsten ''Gruppchef'' i två lika viktiga delar. Denna tjänst kommer främst att fokusera på att leda leveransavdelningen, samt att säkerställa hög leveranssäkerhet och kundnöjdhet. Hos oss blandas skratt och en härlig stämning med ett högt tempo, vi firar våra framgångar tillsammans och stöttar varandra vid utmaningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Internt och externt personalansvar med betydande coaching Daglig kundkontakt Hantera rekryteringsprocesser från start till mål Matchning mellan konsult och kunduppdrag Ansvar för merförsäljning på befintliga kunder Kort- och långsiktig bemanning/schemaläggning Ansvar för att gruppens fastställda mål efterlevs och följs upp Ansvara för upprättande av resultatbudget för kontoret i samråd med driftchef Introduktion av nyanställda Genomförande av kontinuerliga gruppmöten för uppföljning, information och aktiviteter Vi är en arbetsplats som värnar om teamwork och har högt i tak där vi tillsammans jobbar för att expandera och utveckla våra affärer. Vi söker därför dig med stort engagemang och driv som naturligt smittar av sig på både kollegor och konsulter. Detta för att vi på ett professionellt och smidigt sätt ska kunna leverera en service i toppklass till våra kunder. Du bör vara trygg i din roll som ledare och kunna fatta snabba och smarta beslut. För att passa i denna roll ser vi att du: Har tidigare erfarenhet inom branschen, gärna som gruppchef/platschef Är en driven och engagerad lagspelare så väl som teamleader Besitter relevant erfarenhet av personalansvar och kundkontakt Lösningsorienterad med förmågan att kunna fånga snabba bollar Är kommunikativ mot båda kunder och kollegor Har vana av att besitta resultatansvar Innehar B-körkort Har god systemvana, meriterande om du tidigare arbetat i Intelliplan eller liknande CRM-system Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande om du innehar eftergymnasial utbildning inom Personal/Ledarskap Omfattning / Placering Denna roll som gruppchef är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänsten är en heltidstjänst och har förlagd arbetstid mellan 08:00-17:00. Du kommer att utgå från vår härliga kontor i Eskilstuna på Rademachergatan 1. Som anställd hos oss erbjuder vi bland annat: Friskvårdsbidrag Marknadsmässig lön 28 semesterdagar Friskvårdstimmar 2h/veckan Kollektivavtal Tjänstepension Kontinuerliga AW:s och workshops Fantastiska kollegor Om Arena Personal Hos Arena Personal finns goda utvecklingsmöjligheter inom koncernen där vi gärna ser att du vill vara med och utvecklas tillsammans med oss. Med det sagt är dina tankar och idéer varmt välkommet för att bidra till vår gemensamma företagsutveckling. För oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemannings marknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Hos oss får du möjlighet att växa, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär.
Är du en erfaren svetsare på jakt efter nästa steg i karriären? Då kan rollen som svetsoperatör vara rätt för dig! Om tjänsten I rollen som svetsoperatör kommer du att arbeta med automatiserad svetsning, såsom MIG och lasersvets, i en mekanisk verkstad som arbetar med tunnplåt. Övrigt verkstadsarbete kan förekomma, exempelvis kantpressning, slipning och gängning. Om dig Vi söker en erfaren svetsare med kunskaper inom ritningsläsning och god datavana. Du behöver vara självgående och trivas med att arbeta 2-skift. Meriterande är om du har arbetat med maskiner av Trumpf och Yaskawa med Fronius som strömkälla. Krav för tjänsten - Erfarenhet av svetsning - Kunskap inom ritningsläsning - God datorvana Övrigt Arbetstiderna är förlagda på 2-skift. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Om Arena Personal Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär. Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!
Vill du leda vårt professionella och engagerade team av konsultchefer i Eskilstuna? Arena Personals framgångsrika team i Eskilstuna söker nu en ny gruppchef med inriktning leveranssäkerhet och internt personalansvar. Hos oss erbjuds en omväxlande vardag där relationer till såväl kunder, konsulter och kandidater ligger till grund för en stor del av arbetet. Du kommer i samråd med vår befintliga gruppchef att arbeta mot såväl nya som befintliga kunder. Då vårt kontor tagit stora steg framåt ser vi ett behov av att dela upp tjänsten ''Gruppchef'' i två lika viktiga delar. Denna tjänst kommer främst att fokusera på att leda leveransavdelningen, samt att säkerställa hög leveranssäkerhet och kundnöjdhet. Hos oss blandas skratt och en härlig stämning med ett högt tempo, vi firar våra framgångar tillsammans och stöttar varandra vid utmaningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Internt och externt personalansvar med betydande coaching Daglig kundkontakt Hantera rekryteringsprocesser från start till mål Matchning mellan konsult och kunduppdrag Ansvar för merförsäljning på befintliga kunder Kort- och långsiktig bemanning/schemaläggning Ansvar för att gruppens fastställda mål efterlevs och följs upp Ansvara för upprättande av resultatbudget för kontoret i samråd med driftchef Introduktion av nyanställda Genomförande av kontinuerliga gruppmöten för uppföljning, information och aktiviteter Vi är en arbetsplats som värnar om teamwork och har högt i tak där vi tillsammans jobbar för att expandera och utveckla våra affärer. Vi söker därför dig med stort engagemang och driv som naturligt smittar av sig på både kollegor och konsulter. Detta för att vi på ett professionellt och smidigt sätt ska kunna leverera en service i toppklass till våra kunder. Du bör vara trygg i din roll som ledare och kunna fatta snabba och smarta beslut. För att passa i denna roll ser vi att du: Har tidigare erfarenhet inom branschen, gärna som gruppchef/platschef Är en driven och engagerad lagspelare så väl som teamleader Besitter relevant erfarenhet av personalansvar och kundkontakt Lösningsorienterad med förmågan att kunna fånga snabba bollar Är kommunikativ mot båda kunder och kollegor Har vana av att besitta resultatansvar Innehar B-körkort Har god systemvana, meriterande om du tidigare arbetat i Intelliplan eller liknande CRM-system Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande om du innehar eftergymnasial utbildning inom Personal/Ledarskap Omfattning / Placering Denna roll som gruppchef är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänsten är en heltidstjänst och har förlagd arbetstid mellan 08:00-17:00. Du kommer att utgå från vår härliga kontor i Eskilstuna på Rademachergatan 1. Som anställd hos oss erbjuder vi bland annat: Friskvårdsbidrag Marknadsmässig lön 28 semesterdagar Friskvårdstimmar 2h/veckan Kollektivavtal Tjänstepension Kontinuerliga AW:s och workshops Fantastiska kollegor Om Arena Personal Hos Arena Personal finns goda utvecklingsmöjligheter inom koncernen där vi gärna ser att du vill vara med och utvecklas tillsammans med oss. Med det sagt är dina tankar och idéer varmt välkommet för att bidra till vår gemensamma företagsutveckling. För oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemannings marknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Hos oss får du möjlighet att växa, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär.
Är du en serviceinriktad och lösningsorienterad person med ett stort tekniskt intresse? Då är det kanske dig vi söker! Om rollen: Vi söker nu erfarna Servicetekniker som kan byta ut digitala skärmar och säkerställa att våra digitala lösningar alltid fungerar smidigt och effektivt. Vi söker dig som: Är serviceinriktad och har god kommunikationsförmåga Är lösningsorienterad och gillar att ta egna initiativ Är flexibel och trivs med att arbeta både självständigt och i team Har ett stort tekniskt intresse och har erfarenhet av liknande arbete Har tidigare erfarenhet som servicetekniker Har B-körkort (meriterande) Svenska i tal och skrift (krav) Vi erbjuder: Spännande arbetsuppgifter Möjlighet att utvecklas inom teknik och service Ett dynamiskt och positivt arbetsklimat Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan idag! B-kort inget krav. Uppdraget är norr om Stockholm. Arbetstider: 07.00-16.00 måndag-fredag Uppdraget kan även ske kvällstid tex 16.00 -22.00 vardagar.
Vi söker en driven och härlig person med stort bilintresse. Det är meriterande om du har en fordonsutbildning. Vi ser gärna att du är en aktiv person som kan arbeta utomhus i alla väder och är en van bilförare. Tjänsten ligger i Strängnäs och är endast på dagtid måndag - fredag. Din främsta uppgift är att testköra och parkera om bilar. Krav: - B-körkort, manuell - Körvana
Välj ett jobb för att visa detaljer