Trivs du i roller där du får träffa nya människor och presentera nya produkter? Har du en känsla för försäljning och att hitta kundanpassade lösningar? Vill du vara med och skapa en rökfri framtid? Då kan rollen som IQOS Field Representative vara rätt för dig! Vi söker engagerade säljare som vill jobba med Swedish Match och bolagets omställning mot en rökfri framtid. Om Swedish Match Med en portfölj som består av både moderna varumärken och varumärken med lång tradition erbjuder Swedish Match produkter med och utan tobak. Att erbjuda tobakkonsumenter alternativ till cigaretter är kärnan i vårt arbete. Alltid med vår vision i åtanke: En värld utan cigaretter. Läs mer om Swedish Match på www.swedishmatch.com Läs mer om produktkategorin IQOS www.iqos.com Dina arbetsuppgifter Din arbetsdag spenderas hos olika butiker som i dagsläget är återförsäljare och du kommer dagligen att ha en aktiv dialog med intresserade vuxna tobaksanvändare för att presentera produkterna, berätta hur dem fungerar och svara på frågor. Vi har fält representanter över hela Sverige och du kommer att samarbeta nära dem men även med kollegor inom Swedish Match. Rollen är självständig och du kommer dagligen att följa upp och utvärdera dina resultat. Vi erbjuder dig Produktutbildning och produktkännedom Säljträning Möjligheten att ingå i ett fantastiskt team av härliga medarbetare Personliga egenskaper Du tycker om mötet med människor och det ska kännas och synas när man pratar med dig. Du är mål -och resultatinriktad och vågar att sälja och ta för dig. Du har hög moral, är lösningsorienterad, nyfiken och ansvarstagande. Du tycker om att jobba och du trivs i team även på distans och ser hellre lösningarna än problemen. Kvalifikationer och erfarenhet Du har minst 1 år tidigare erfarenhet av försäljning (i butik är meriterande) Du har jobbat mot säljmål och vet vad som krävs för att uppnå dem. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav då du kommer att arbeta på olika orter runt Falun och Borlänge. Fokusområde är södra dalarna och kommer att inkludera orter som Ludvika, Smedjebacken, Vansbro med fler. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta självständigt. Övrigt Anställningsform: I detta uppdrag kommer du bli anställd i NRG Sweden men utföra arbetet åt kunden, Swedish Match i din ort/distrikt. Förväntad start är början av mars. Tjänsten är schemalagd på vardagar. Det är en heltidsanställning med 6 månaders provanställning. Frågor (ej ansökan) skickas till Ella Seger på: [email protected] Om Nordic Retail Group Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder och Benelux. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt. Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret – utan också på väg till kontoret”. Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com för mer information.
Nordic Retail Group söker efter butiksambassadörer som kan jobba under helgdagar 5:e - 27 april (se mer exakta datum nedan). Detta för att boosta varumärket under påsken. Du kommer givetvis få produktutbildning och sälj & service träning innan start. Vi letar efter glada och serviceinriktade personer som kommer att ansvara för varumärkets yta på Elgiganten. Butiker vi söker till: - Elgiganten Malmö Om kunden Varumärket har som mål och syfte att revolutionera smarta hem-produkter. Varumärket inspireras av teknologins oändliga möjligheter, och det driver dem dagligen till att utmana gränserna. Arbetsuppgifter Som butiksambassadör kommer du att: Arbeta med att sälja och visa upp produkterna för kunder i butik Vara ansiktet utåt för varumärket Skicka in en kortare rapportering till oss efter varje pass Din erfarenhet Erfarenhet av service och försäljning. Van att möta människor och kunna hantera olika typer av personer. Personliga egenskaper Som butiksambassadör ser vi att du är: Social och framåt. Ansvarstagande. Har lätt för att samarbeta med andra. Arbetstider Passen varierar mellan 6-12 timmar. Period 5/4 - 27/4 Lördag och söndag, 5-6/4, 12-13/4, 19-20/4 samt fredag-söndag 25-27/4 Utbildning sker dagar innan första arbetspasset. Övrigt: Du blir anställd av Nordic Retail Group och representerar varumärket Elgiganten. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Planerad start 5/4, men dessförinnan sker introduktion och utbildning. Om du har några frågor om tjänsten, vänligen kontakta Daniel Dixgård på [email protected] Om Nordic Retail Group Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder och Benelux. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt. Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från jobbet – utan också på väg till jobbet”. Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com för mer information.
Trivs du i roller där du får träffa nya människor och presentera nya produkter? Har du en känsla för försäljning och att hitta kundanpassade lösningar? Vill du vara med och skapa en rökfri framtid? Då kan rollen som IQOS Field Representative vara rätt för dig! Vi söker engagerade säljare som vill jobba med Swedish Match och bolagets omställning mot en rökfri framtid. Om Swedish Match Med en portfölj som består av både moderna varumärken och varumärken med lång tradition erbjuder Swedish Match produkter med och utan tobak. Att erbjuda tobakkonsumenter alternativ till cigaretter är kärnan i vårt arbete. Alltid med vår vision i åtanke: En värld utan cigaretter. Läs mer om Swedish Match på www.swedishmatch.com Läs mer om produktkategorin IQOS www.iqos.com Dina arbetsuppgifter Din arbetsdag spenderas hos olika butiker som i dagsläget är återförsäljare och du kommer dagligen att ha en aktiv dialog med intresserade vuxna tobaksanvändare för att presentera produkterna, berätta hur dem fungerar och svara på frågor. Vi har fält representanter över hela Sverige och du kommer att samarbeta nära dem men även med kollegor inom Swedish Match. Rollen är självständig och du kommer dagligen att följa upp och utvärdera dina resultat. Vi erbjuder dig Produktutbildning och produktkännedom Säljträning Möjligheten att ingå i ett fantastiskt team av härliga medarbetare Personliga egenskaper Du tycker om mötet med människor och det ska kännas och synas när man pratar med dig. Du är mål -och resultatinriktad och vågar att sälja och ta för dig. Du har hög moral, är lösningsorienterad, nyfiken och ansvarstagande. Du tycker om att jobba och du trivs i team även på distans och ser hellre lösningarna än problemen. Kvalifikationer och erfarenhet Du har minst 1 år tidigare erfarenhet av försäljning (i butik är meriterande) Du har jobbat mot säljmål och vet vad som krävs för att uppnå dem. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav då du kommer att arbeta på olika orter mellan Växjö och Kalmar. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta självständigt. Övrigt Anställningsform: I detta uppdrag kommer du bli anställd i NRG Sweden men utföra arbetet åt kunden, Swedish Match i din ort/distrikt. Förväntad start är början av mars. Tjänsten är schemalagd på vardagar. Det är en heltidsanställning med 6 månaders provanställning. Frågor (ej ansökan) skickas till Ella Seger på: [email protected] Om Nordic Retail Group Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder och Benelux. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt. Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret – utan också på väg till kontoret”. Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com för mer information.
Nordic Retail Group söker Teamlead för Gaming-satsning Om kunden: En av Sveriges ledande försäljare av hemelektronik, vitvaror samt kök och är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln. Tidigare utsedda till "Årets Arbetsgivare". Kunden sitter på över 30 års erfarenhet i branschen med omkring 3,600 anställda. Din roll som Teamlead Vi söker en engagerad och erfaren Teamlead som kan leda ett team av passionerade och sociala gamingexperter. I denna roll blir du en nyckelperson med ansvar för att säkerställa förstklassiga kundupplevelser och att teamet når sina mål. Vi söker dig som trivs med en dynamisk arbetsmiljö och är bekväm med att resa frekvent i tjänsten. Ansvarsområden: Leda, inspirera och coacha teamet för att nå både individuella och gemensamma mål. Ansvara för att bygga och upprätthålla starka relationer med kunder, medarbetare och samarbetspartners. Planera och genomföra utbildningar för teamet inom PC-gamingprodukter och säljstrategier. Säkerställa att teamet levererar högklassig kundservice och är uppdaterade kring de senaste trenderna inom PC-gaming. Analysera resultat och data för att fatta informerade beslut och kontinuerligt optimera arbetssättet. Vi erbjuder dig: Produktutbildningar på några av de största varumärkena inom PC-gaming. Ledarskaps- och säljutbildningar för att stärka dina färdigheter. En unik möjlighet att arbeta med ett passionerat team i en spännande och expansiv bransch. Stöd från Nordens starkaste nätverk av säljare. Din bakgrund Vi söker dig som har: Ett genuint intresse för PC-gaming. Arbetat inom detaljhandeln i minst 2-5 år, inom konsumentelektronik är meriterande. Erfarenhet av att leda team till framgång med mätbara resultat. Erfarenhet av att bygga och underhålla starka relationer. Flytande språkkunskaper i svenska och engelska. Körkort. Ett resultatdrivet förhållningssätt och förmåga att fatta beslut baserade på analys. Trivs i en roll med mycket resande. Personliga egenskaper: Ansvarstagande och strukturerad. Ser utmaningar som möjligheter att lösa. Serviceinriktad och stresstålig. Socialt kompetent och njuter av att träffa nya människor. Trivs med att stå på scen och hålla i utbildningar. Övrigt I detta uppdrag kommer du bli anställd i NRG Sweden men utför uppdraget hos vår kund. Tjänsten är på heltid och erbjuds som ett projektanställning på ett år, med planerad start omgående. Intervjuer hålls löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Frågor (ej ansökningar) om tjänsten kan ställas till Ella Seger på: [email protected]. Om Nordic Retail Group Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder och Benelux. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt. Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret – utan också på väg till kontoret”. Besök gärna http://www.nordicretailgroup.com för mer information.
Trivs du i roller där du får träffa nya människor och presentera nya produkter? Har du en känsla för försäljning och att hitta kundanpassade lösningar? Vill du vara med och skapa en rökfri framtid? Då kan rollen som IQOS Field Representative vara rätt för dig! Vi söker engagerade säljare som vill jobba med Swedish Match och bolagets omställning mot en rökfri framtid. Om Swedish Match Med en portfölj som består av både moderna varumärken och varumärken med lång tradition erbjuder Swedish Match produkter med och utan tobak. Att erbjuda tobakkonsumenter alternativ till cigaretter är kärnan i vårt arbete. Alltid med vår vision i åtanke: En värld utan cigaretter. Läs mer om Swedish Match på www.swedishmatch.com Läs mer om produktkategorin IQOS www.iqos.com Dina arbetsuppgifter Din arbetsdag spenderas hos olika butiker som i dagsläget är återförsäljare och du kommer dagligen att ha en aktiv dialog med intresserade vuxna tobaksanvändare för att presentera produkterna, berätta hur dem fungerar och svara på frågor. Vi har fält representanter över hela Sverige och du kommer att samarbeta nära dem men även med kollegor inom Swedish Match. Rollen är självständig och du kommer dagligen att följa upp och utvärdera dina resultat. Vi erbjuder dig Produktutbildning och produktkännedom Säljträning Möjligheten att ingå i ett fantastiskt team av härliga medarbetare Personliga egenskaper Du tycker om mötet med människor och det ska kännas och synas när man pratar med dig. Du är mål -och resultatinriktad och vågar att sälja och ta för dig. Du har hög moral, är lösningsorienterad, nyfiken och ansvarstagande. Du tycker om att jobba och du trivs i team även på distans och ser hellre lösningarna än problemen. Kvalifikationer och erfarenhet Du har minst 1 år tidigare erfarenhet av försäljning (i butik är meriterande) Du har jobbat mot säljmål och vet vad som krävs för att uppnå dem. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav då du kommer att arbeta på olika orter mellan Växjö och Kalmar. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta självständigt. Övrigt Anställningsform: I detta uppdrag kommer du bli anställd i NRG Sweden men utföra arbetet åt kunden, Swedish Match i din ort/distrikt. Förväntad start är början av mars. Tjänsten är schemalagd på vardagar. Det är en heltidsanställning med 6 månaders provanställning. Frågor (ej ansökan) skickas till Ella Seger på: [email protected] Om Nordic Retail Group Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder och Benelux. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt. Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret – utan också på väg till kontoret”. Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com för mer information.
Trivs du i roller där du får träffa nya människor och presentera nya produkter? Har du en känsla för försäljning och att hitta kundanpassade lösningar? Vill du vara med och skapa en rökfri framtid? Då kan rollen som IQOS Field Representative vara rätt för dig! Vi söker engagerade säljare som vill jobba med Swedish Match och bolagets omställning mot en rökfri framtid. Om Swedish Match Med en portfölj som består av både moderna varumärken och varumärken med lång tradition erbjuder Swedish Match produkter med och utan tobak. Att erbjuda tobakkonsumenter alternativ till cigaretter är kärnan i vårt arbete. Alltid med vår vision i åtanke: En värld utan cigaretter. Läs mer om Swedish Match på www.swedishmatch.com Läs mer om produktkategorin IQOS www.iqos.com Dina arbetsuppgifter Din arbetsdag spenderas hos olika återförsäljare och du kommer dagligen att ha en aktiv dialog med intresserade vuxna tobaksanvändare för att presentera produkterna, berätta hur dem fungerar och svara på frågor. Vi har fält representanter över hela Sverige och du kommer att samarbeta nära dem men även med kollegor inom Swedish Match. Rollen är självständig och du kommer dagligen att följa upp och utvärdera dina resultat. Vi erbjuder dig Produktutbildning och produktkännedom Säljträning Möjligheten att ingå i ett fantastiskt team av härliga medarbetare Personliga egenskaper Du tycker om mötet med människor och det ska kännas och synas när man pratar med dig. Du är mål -och resultatinriktad och vågar att sälja och ta för dig. Du har hög moral, är lösningsorienterad, nyfiken och ansvarstagande. Du tycker om att jobba och du trivs i team även på distans och ser hellre lösningarna än problemen. Kvalifikationer och erfarenhet Du har minst 1 år tidigare erfarenhet av försäljning (i butik är meriterande) Du har jobbat mot säljmål och vet vad som krävs för att uppnå dem. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav då du kommer att arbeta på olika orter mellan Borås och Alingsås med omnejd. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta självständigt. Övrigt Anställningsform: I detta uppdrag kommer du bli anställd i NRG Sweden men utföra arbetet åt kunden, Swedish Match i din ort/distrikt. Förväntad start är början av mars. Tjänsten är schemalagd på vardagar. Det är en heltidsanställning med 6 månaders provanställning. Frågor (ej ansökan) skickas till Ella Seger på: [email protected] Om Nordic Retail Group Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder och Benelux. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt. Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret – utan också på väg till kontoret”. Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com för mer information.
Har du ett brinnande intresse för försäljning och förmågan att inspirera och coacha andra till framgång? Är du skicklig på att skapa nya relationer och nätverka? Då kan det vara dig vi söker till tjänsten som Field Trainer i Stockholm! Vi söker nu en engagerad och resultatinriktad person för ett vikariat med start omgående tills slutet av juli. I rollen som Field Trainer kommer du att arbeta nära återförsäljare i Stockholmsområdet och bidra till ökad försäljning samt stärkt varumärkeskännedom. Om kunden Kunden är en global aktör inom underhållningsteknologi, känd för sina innovativa lösningar inom TV-apparater. Företaget är en av de ledande tillverkarna på marknaden med ett brett utbud av produkter som förbättrar vardagen för konsumenter över hela världen. Om rollen Som field trainer kommer du att ansvara för att bygga och utveckla kundrelationer inom butik och retail, identifiera nya affärsmöjligheter och driva försäljningen framåt. Dessutom kommer du att utbilda och coacha butikspersonal för att säkerställa att de har den kunskap och de verktyg som krävs, samt säkerställa synligheten av produkterna i butik. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Utbilda och coacha butikspersonal inom produkterna Genomföra kundmöten och produktdemonstrationer i butik Hålla dig uppdaterad om marknadstrender och konkurrenter Genomföra träningsevent och mässor Vi söker dig som För att lyckas i rollen behöver du vara en social och relationsskapande person som trivs med att vara ansiktet utåt. Erfarenhet från detaljhandel, gärna inom hemelektronik. Bor I Stockholm, men vill och kan resa till olika städer vid behov Ett starkt intresse för teknik och försäljning. Flytande kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Förmåga att skapa och hantera långsiktiga relationer. Social kompetens och trygghet i att tala inför andra. B-körkort (krav). Personliga egenskaper Du är en problemlösare och ser utmaningar som något som är till för att lösas Du är teknikintresserad och strävar efter att lära dig mer Du är service minded och stresstålig Du är en lagspelare och gillar att träffa nya människor Är självgående, målinriktad och har en stark drivkraft att nå resultat Vi erbjuder: En spännande och utmanande roll i ett ledande globalt företag Möjlighet att arbeta med marknadsledande produkter och tjänster Stora möjligheter till personlig och professionell utveckling Övrigt Anställningsform: Vikariat med start omgående till slutet av juli. Du kommer att vara antsälld av NRG Sweden AB men utföra arbetet för kunden. Arbetstid: Främst vardagar, men kvälls- och helgarbete kan förekomma. Tjänsten förväntas tillsättas snarast. Intervjuer pågår, så ansök så snart som möjligt! Frågor (ej ansökningar) om tjänsten kan skickas till: [email protected] Om Nordic Retail Group Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder samt Benelux. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt. Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret – utan också på väg till kontoret”. Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com för mer information.
Service Planner for Panasonic (Temporary Position) Panasonic is looking for a consultant for a 6-month temporary position as a Service Planner, starting in mid-April and running until the end of September or mid-October. About Panasonic Panasonic is a worldwide leader in the development of diverse electronics technologies and solutions for customers in the consumer electronics, housing, automotive, enterprise solutions, and device industries. Every moment of every day, people all over the world turn to Panasonic to make their lives simpler, more enjoyable, more productive, and more secure. Since our founding almost a century ago, we’ve been committed to improving people’s lives and making the world a better place–one customer, one business, one innovative leap at a time. Come join our journey. About the Role In this role, you will be responsible for ensuring efficient data entry, scheduling, and administrative procedures to optimize resource allocation for exceptional customer service. Your focus will be on prioritizing the service team’s efforts to achieve the best customer outcomes while maintaining a resilient and effective operational capability. Responsibilities Control and optimize service contracts, and appropriate resource allocation for service needs. Proactively identify and feedback suggestions for improvement to the management. Analyze data and track KPI’s on service activities and suggest appropriate measures for improvement. Coordinate the commissioning activities with internal and external partners, including control whether all necessary information is available, cost calculation, and control whether the activity can be authorized for payment. Keep track of costs related to service activities to feedback for the Team Leader or manager in case of extra cost and required authorizations. Continuously optimize and manage the service schedules. Handle administrative tasks, including reporting, benchmarking, and supporting relevant projects. Qalification & Experience Experience and proficiency with Sales Force, SAP, and Excel is essential. 3-5 years of experience in service planning or technical service. Experience with process management, KPIs, and analysis. Strong organizational and time-management skills, with the ability to prioritize tasks. Excellent communication and collaboration skills. Fluent in both Swedish and English, spoken and written. Willingness to travel. We Offer A 6-month temporary position with a start in mid-April. A dynamic and exciting role in a global company. The opportunity to be part of Panasonic's successful team and develop in a fast-paced environment. Other In this postion, you will be employed by NRG Sweden AB but perform the work on behalf of panasonic. This is a full-time temporary position from April until the end of September or mid-October. Please send in your resumé as soon as possible as interviews are taking place on an ongoing basis. Questions (not applications) about the service can be asked to Ella Seger: [email protected] About Nordic Retail Group Nordic Retail Group is a full-service retail agency, founded in 1997 and is represented in all four Nordic countries and Benelux. We focus on helping our clients build their brands and reach their goals by offering staffing, recruitment, creative studio, and innovative inventions for our clients. We have built a strong team and we know what’s needed for a brand to succeed in retail, and how to increase sales both locally and globally. We highly value having a diverse team with different types of experiences and backgrounds included in the mix. It’s important to us that everyone feels valued, appreciated and like an important part of our team. Most importantly, we want our staff to love coming to work. Like our founders always says: “You should not only whistle on your way home from the office – but also on your way to the office.” Visit our website www.nordicretailgroup.com for more information.
Trivs du i roller där du får träffa nya människor och presentera nya produkter? Har du en känsla för försäljning och att hitta kundanpassade lösningar? Vill du vara med och skapa en rökfri framtid? Då kan rollen som IQOS Field Representative vara rätt för dig! Vi söker engagerade säljare som vill jobba med Swedish Match och bolagets omställning mot en rökfri framtid. Om Swedish Match Med en portfölj som består av både moderna varumärken och varumärken med lång tradition erbjuder Swedish Match produkter med och utan tobak. Att erbjuda tobakkonsumenter alternativ till cigaretter är kärnan i vårt arbete. Alltid med vår vision i åtanke: En värld utan cigaretter. Läs mer om Swedish Match på www.swedishmatch.com Läs mer om produktkategorin IQOS www.iqos.com Dina arbetsuppgifter Din arbetsdag spenderas hos olika butiker som i dagsläget är återförsäljare och du kommer dagligen att ha en aktiv dialog med intresserade vuxna tobaksanvändare för att presentera produkterna, berätta hur dem fungerar och svara på frågor. Vi har fält representanter över hela Sverige och du kommer att samarbeta nära dem men även med kollegor inom Swedish Match. Rollen är självständig och du kommer dagligen att följa upp och utvärdera dina resultat. Vi erbjuder dig Produktutbildning och produktkännedom Säljträning Möjligheten att ingå i ett fantastiskt team av härliga medarbetare Personliga egenskaper Du tycker om mötet med människor och det ska kännas och synas när man pratar med dig. Du är mål -och resultatinriktad och vågar att sälja och ta för dig. Du har hög moral, är lösningsorienterad, nyfiken och ansvarstagande. Du tycker om att jobba och du trivs i team även på distans och ser hellre lösningarna än problemen. Kvalifikationer och erfarenhet Du har minst 1 år tidigare erfarenhet av försäljning (i butik är meriterande) Du har jobbat mot säljmål och vet vad som krävs för att uppnå dem. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav då du kommer att arbeta på olika orter mellan Växjö och Kalmar. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta självständigt. Övrigt Anställningsform: I detta uppdrag kommer du bli anställd i NRG Sweden men utföra arbetet åt kunden, Swedish Match i din ort/distrikt. Förväntad start är början av mars. Tjänsten är schemalagd på vardagar. Det är en heltidsanställning med 6 månaders provanställning. Frågor (ej ansökan) skickas till Ella Seger på: [email protected] Om Nordic Retail Group Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder och Benelux. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt. Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret – utan också på väg till kontoret”. Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com för mer information.
Har du ett brinnande intresse för försäljning och förmågan att inspirera och coacha andra till framgång? Är du skicklig på att skapa nya relationer och nätverka? Då kan det vara dig vi söker till tjänsten som Field Trainer i Stockholm! Vi söker nu en engagerad och resultatinriktad person för ett vikariat med start omgående tills slutet av juli. I rollen som Field Trainer kommer du att arbeta nära återförsäljare i Stockholmsområdet och bidra till ökad försäljning samt stärkt varumärkeskännedom. Om kunden Kunden är en global aktör inom underhållningsteknologi, känd för sina innovativa lösningar inom TV-apparater. Företaget är en av de ledande tillverkarna på marknaden med ett brett utbud av produkter som förbättrar vardagen för konsumenter över hela världen. Om rollen Som field trainer kommer du att ansvara för att bygga och utveckla kundrelationer inom butik och retail, identifiera nya affärsmöjligheter och driva försäljningen framåt. Dessutom kommer du att utbilda och coacha butikspersonal för att säkerställa att de har den kunskap och de verktyg som krävs, samt säkerställa synligheten av produkterna i butik. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Utbilda och coacha butikspersonal inom produkterna Genomföra kundmöten och produktdemonstrationer i butik Hålla dig uppdaterad om marknadstrender och konkurrenter Genomföra träningsevent och mässor Vi söker dig som För att lyckas i rollen behöver du vara en social och relationsskapande person som trivs med att vara ansiktet utåt. Erfarenhet från detaljhandel, gärna inom hemelektronik. Bor I Stockholm, men vill och kan resa till olika städer vid behov Ett starkt intresse för teknik och försäljning. Flytande kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Förmåga att skapa och hantera långsiktiga relationer. Social kompetens och trygghet i att tala inför andra. B-körkort (krav). Personliga egenskaper Du är en problemlösare och ser utmaningar som något som är till för att lösas Du är teknikintresserad och strävar efter att lära dig mer Du är service minded och stresstålig Du är en lagspelare och gillar att träffa nya människor Är självgående, målinriktad och har en stark drivkraft att nå resultat Vi erbjuder: En spännande och utmanande roll i ett ledande globalt företag Möjlighet att arbeta med marknadsledande produkter och tjänster Stora möjligheter till personlig och professionell utveckling Övrigt Anställningsform: Vikariat med start omgående till slutet av juli. Du kommer att vara antsälld av NRG Sweden AB men utföra arbetet för kunden. Arbetstid: Främst vardagar, men kvälls- och helgarbete kan förekomma. Tjänsten förväntas tillsättas snarast. Intervjuer pågår, så ansök så snart som möjligt! Frågor (ej ansökningar) om tjänsten kan skickas till: [email protected] Om Nordic Retail Group Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder samt Benelux. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt. Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret – utan också på väg till kontoret”. Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com för mer information.
Välj ett jobb för att visa detaljer