Kundcentermedarbetare Pension & Försäkring, SEB Sundsvall

Kundcentermedarbetare Pension & Försäkring, SEB Sundsvall Sedan SEB grundades år 1856 har vårt fokus på kunder och långsiktiga relationer varit kärnan i vår framgång. Vi strävar efter att driva positiv förändring genom att tillhandahålla kapital för att hjälpa alla att nå sina mål och accelerera framsteg mot en hållbar morgondag. Som en ledande finansiell bank i norra Europa kommer vi att hjälpa dig att växa och ge dig befogenhet att ta på dig mer ansvar för att skapa verklig skillnad. Välkommen till SEB. Som medarbetare på kundcenter kommer du att hjälpa kunder med deras frågeställningar i diverse pension- och livförsäkringsfrågor. Du har telefon som ditt främsta arbetsverktyg och du kommer både ta emot samtal och ringa till befintliga kunder i diverse kundvårdande aktiviteter. Du trivs i en roll med mycket kundkontakt och har lätt för att förstå kundens behov och skapa förtroende, där känsla för service och integritet är viktigt. Du är professionell i ditt bemötande och du har en förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer. Du motiveras av att överträffa kundens förväntningar och att följas upp på din prestation. Du söker efter information i olika system samt handlägger varje ärende effektivt med god kvalité. Med andra ord gör du skillnad för varje kund varje dag. Vem är du? SEB jobbar kontinuerligt med att utveckla digitala lösningar och ser gärna att du har ett tekniskt och digitalt intresse och att du är nyfiken på de möjligheter digitaliseringen medför. Du trivs med tät kundkontakt och tycker om att ge service i världsklass. Kanske har du jobbat ett par år i annan kundtjänst med telefon som redskap, eller har vana av annat serviceyrke? Utöver detta ser vi även att du: • Har en gymnasieexamen, gärna inom ekonomi • Har lätt att se helheter och kan obehindrat navigera i olika datasystem • Talar och skriver svenska och engelska obehindrat • Som person kan du hantera stressade situationer på ett lugnt sätt • Har sociala färdigheter och kan bemöta olika människor utefter just deras behov • Du är en effektiv problemlösare och kommunicerar väl med både kunder och kollegor • Du är initiativtagande och drivs av att ständigt bidra till verksamhetens utvecklingsarbete • Har du även ett ekonomiskt intresse är det meriterande Välkommen med din ansökan! Skicka in ditt CV tillsammans med en kort beskrivning av dig själv, gärna så snart som möjligt då urvalet görs löpande. Sista ansökningsdag är 2024-04-20. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö,Sundsvall och Luleå medverksamhet i hela Sverige.Följ oss gärna på Linkedin! Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interimsom är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, ochAmendo Techsom arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence. Frågor och kontaktVid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Regional Branch Manager Gitte Thorsénpå [email protected] eller Talent Acquisition Manager Mathilda Carlbom på [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

5 april 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Sedgwick söker två nya kollegor inom Ansvarsskador

ArbetsbeskrivningTill ansvarsskadegruppen på Sedgwick söker vi nu två nya kollegor med placering i Solna. Ansvarsskadegruppen består idag av cirka tio medarbetare placerade på Sedgwicks kontor i Göteborg och Stockholm (Solna). Arbetet innebär att självständigt och tillsammans med kollegor reglera ansvarsskador inom företags- och industriförsäkringssegmentet. Sedgwicks uppdragsgivare består av såväl svenska som utländska försäkringsgivare, varför en del av arbetet sker på engelska. Vi söker en junior skadereglerare samt en lite mer senior specialist som kommer att arbeta med mer komplexa skador. Kvalifikationer och egenskaperVi söker dig som har en juristexamen eller annan juridisk bakgrund samt erfarenhet av att arbeta med ansvarsskador, helst inom företags- och industriförsäkringssegmentet. Du som söker rollen som skadereglerare har 1–2 års erfarenhet av skadereglering, helst av ansvarsskador. Du som söker specialistrollen har minst fyra års erfarenhet av reglering av komplexa ansvarsskador. Oavsett vilken av rollerna du söker så arbetar du strukturerat och har ett affärsmässigt och professionellt förhållningssätt mot kunder och kollegor. Vidare har du en god kommunikativ förmåga i tal och skrift, på både svenska och engelska. Om SedgwickSedgwick är ett fristående skaderegleringsbolag som på uppdrag av olika försäkringsgivare hanterar skador och övrig försäkringsadministration inom områdena sak och liv. Sedgwick Sweden AB är en del av Sedgwick-gruppen, en internationell koncern med cirka 33 000 medarbetare i 70 länder. I Sverige består Sedgwick av cirka 50 medarbetare med kontor i Stockholm (Solna) och Göteborg. På Sedgwick kommer du att ha en självständig roll med stort eget ansvar. Sedgwick är medlem i FAO och kollektivavtalsanslutet. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontaktI denna rekrytering samarbetar Sedgwick med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Recruitment Manager Helena Perssonpå [email protected]. Då vi träffar kandidater löpandeoch tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! #LI-HP1 #administration

5 april 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Erfaren redovisningsekonom till Knowit i Sundsvall

Är du en erfaren redovisningsekonom som vill utvecklas i din roll i en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö? Söker du en spännande utmaning där du kan påverka och bidra till bolagets framgång? Till Amendos kund Knowit söker vi nu en bolagsekonom med placering i Sundsvall. Arbetsbeskrivning Knowit söker en ansvarig bolagsekonom för att förstärka deras ekonomteam i Sundsvall. I denna roll kommer du att vara ansvarig för flera bolag inom koncernen och kommer att ha ett nära samarbete med VD:ar, projektledare och dina kollegor. I arbetsuppgifterna ingår: Upprätta årsredovisning och bolagsdeklaration Månadsbokslut och rapportering till koncernen Kvartalsvisa prognoser i samarbete med VD Likviditetsprognoser Skatte- och avgiftsredovisning Löpande bokföring Fakturering Tidrapportering och utläggsredovisning Som konsult blir du anställd av Amendo i sex månaderoch uthyrd till vår kund. Därefter finns möjlighet att tjänsten övergår i en anställning hos Knowit. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Kvalifikationer och egenskaperVi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med flera års dokumenterad erfarenhet av liknande arbete på till exempel en redovisningsbyrå eller som ekonomiansvarig i ett mindre bolag. För att passa för denna tjänst får du gärna komma med tidigare erfarenhet från en konsultverksamhet, det är även meriterande om du har jobbat med projektredovisning vid ett tidigare tillfälle. Vi söker dig som är prestigelös och som trivs i en föränderlig miljö. Som person är du lyhörd och kommunikativ och har en hög integritet. Vi ser gärna att du kommer från en organisation där du visat prov på god prioriteringsförmåga, stresstålighet och är van vid tighta deadlines. Du kommer att få möjligheten att vara en del av ett team med stark laganda och en kultur där gemenskap och skratt är viktigt. Det är meriterande om du har goda kunskaper och erfarenheter i Excel och Unit 4 Business World. Du pratar obehindrat svenska och engelska i både tal och skrift. Om företaget Knowit är ledande inom digital transformation och stödjer företag och organisationer genom att utveckla innovativa och hållbara lösningar. Med expertis inom tech, design, kommunikation och strategier skapar de affärsvärde för deras kunder. Knowit strävar efter att skapa en inkluderande arbetsplats och välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gä rna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontaktI denna rekrytering samarbetar Knowit med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Regional Branch ManagerGitte Thorsénpå [email protected] eller Talent Acquisition Manager Mathilda Carlbom på [email protected]å vi träffar kandidater löpandeoch tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! #ekonomi #LI-GT1

5 april 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Compensation and Benefits Specialist till företag i centrala Stockholm

Vi söker nu en erfaren och engagerad Compensation and Benefits Specialist för ett konsultuppdrag i centrala Stockholm. Du får arbeta i en varierad roll tillsamman med ett team bestående av tolv andra specialister. Arbetsuppgifter I rollen kommer du att ansvara för att planera och genomföra lönerevisioner och lönekartläggningar där förhandling och samverkan med fackliga organisationer ingår. Du kommer även att förvalta jobbfamiljestrukturer, genomföra lönekostnadsanalyser samt bidra till den administrativa hanteringen av företagets belöningsprogram och personalbilar. Dessutom kommer du att driva utredningar inom personal- och löneadministration samt stödja chefer inom lön och lönerevisionsområdet. Kvalifikationer Vi söker dig med 3-5 års erfarenhet av HR-arbete där lön/lönebildning och lönekartläggning har varit centrala delar. Din breda kunskap inom HR, samt erfarenhet av lönerevisionsprocesser i större organisationer, gör dig till en värdefull kandidat. Du bör även ha kunskap inom jobbstrukturer/arbetsvärdering och marknadslönedata. Erfarenhet av fackliga förhandlingar och samverkan är meriterande. Personliga egenskaper För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har en hög grad av självständighet och kan ta ansvar för ditt delområde. Din förmåga och vilja att bidra till utvecklingen av processer är viktiga egenskaper. Företagets koncernspråk är svenska och du kan obehindrat kommunicera i tal och skrift med med kollegor, chefer och fackliga parter. Uppdraget avser starta i mitten av maj och löper året ut. Arbetet sker med utgångspunkt i centrala Stockholm med möjlighet till hybridarbete. Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/amendo/%20), Instagram (https://www.instagram.com/amendoab/%20), Facebook (https://www.facebook.com/amendoab/?locale=sv_SE) och TikTok (https://www.tiktok.com/@amendoab)! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Julia Strömberg, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! BOFF LI-JS1

7 mars 2024
Sista ansökan:
24 augusti 2024
Redovisningsekonom med bolagsansvar

Arbetsbeskrivning Redovisningsekonom som ingår i ett Shared Service Center i ett ekonomiteam i Sundsvall. I denna tjänst kommer du att vara ansvarig för bolag inom koncernen och ha ett nära samarbete med dina kollegor, en grupp som jobbar tätt ihop med utpräglad laganda. För att passa för denna tjänst får du gärna komma med tidigare erfarenhet från en konsultverksamhet, det är även meriterande om du har jobbat med projektredovisning vid ett tidigare tillfälle. I arbetsuppgifterna ingår: - · Fakturering och kundreskontra samt uppdragsredovisning - · Leverantörsreskontra - · Månadsbokslut och rapportering till koncernen - · Likviditetsprognoser - · Skatte- och avgiftsredovisning - · Kvartalsvisa prognoser i samarbete med VD - · Ansvara för kontakter med revisorer samt upprätta årsredovisning och bolagsdeklaration - · Löpande bokföring - · Tidrapportering och utläggsredovisning Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med några års dokumenterad erfarenhet av liknande arbete på till exempel en redovisningsbyrå eller som ekonomiansvarig i ett mindre bolag. Vi söker dig som är prestigelös och som trivs i en föränderlig miljö. Som person är du lyhörd och kommunikativ och har en hög integritet. Vi ser gärna att du kommer från en organisation där du visat prov på god prioriteringsförmåga och är stresstålig och van med tighta deadlines. Vi gillar att jobba hårt mot gemensamma mål men samtidigt vill också ha roligt längs resans gång, därför är också utrymme för gemenskap och skratt viktigt för oss. Det är meriterande om du har goda kunskaper och erfarenheter i Excel och Unit 4 Business World. Du pratar obehindrat svenska och engelska i både tal och skrift. Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/amendo/%20), Instagram (https://www.instagram.com/amendoab/%20), Facebook (https://www.facebook.com/amendoab/?locale=sv_SE) och TikTok (https://www.tiktok.com/@amendoab)! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Gitte Thorsén, [email protected] eller Margaretha Palmbäck, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! LI-MP1

9 februari 2024
Sista ansökan:
17 juli 2024
Ekonomer sökes för kommande konsult- eller rekryteringsuppdrag i Örnsköl...

Arbetsbeskrivning Vi på Amendo har jobbat med bemanning och rekrytering inom bank & finans, HR, försäkring och ekonomi i över 20 år. Vi jobbar med allt ifrån juniora roller för dig i början av karriären, till specialister och seniora roller inom branschen. Nu söker vi dig som är intresserad av kommande tjänster inom vårt område ekonomi. Det kan komma att avse både konsult- och rekryteringstjänster för en mängd olika roller såsom: ekonomiassistent controller redovisningschef redovisningskonsult affärsutvecklare projektledare Välkommen att registrera ditt CV hos oss som ett första steg, så kontaktar vi dig för en förutsättningslös intervju eller när vi får in roller som matchar din profil. Vi ser gärna att du har en examen från universitet, högskola eller yrkeshögskola inom relevant område. Som person är du pålitlig, gör ditt bästa i alla lägen och bidrar till ett öppet klimat på arbetsplatsen. Du har en god samarbetsförmåga och etablerar snabbt och smidigt nya kontakter. Du har god självkännedom, är ansvarsfull och tålmodig när du tar dig an nya arbetsuppgifter. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/amendo/%20), Instagram (https://www.instagram.com/amendoab/%20), Facebook (https://www.facebook.com/amendoab/?locale=sv_SE) och TikTok (https://www.tiktok.com/@amendoab)! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Regional Branch Manager Gitte Thorsén på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

11 januari 2024
Sista ansökan:
29 juni 2024