Lediga jobb hos Amendo Bemanning & Rekrytering AB
Arbetsbeskrivning Nu söker vi kundservicerådgivare till SEB 24|7 i Sundsvall. Tillsättning sker löpande under våren och nästa start kommer att vara i maj och juni. Arbetet innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden där du kommer att hjälpa kunderna digitalt via telefon. Tjänsten kommer inledas med en längre utbildningsplan som innefattar både teoretiska och praktiska moment för att ge de bästa förutsättningarna till att lyckas i rollen. På vår telefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen står i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling. Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver även vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema. Vem är du? Vi söker dig som är en god kommunikatör som vill ge varje kund en positiv upplevelse av SEB. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad. Du har lätt för att lära dig nya saker, är bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på tjänsten hos SEB. För att bli aktuell i rollen ser vi att du har: - Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst via telefon eller liknande arbete - God telefon- och datorvana - Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift - Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen - Genuint intresse av bank/finans Meriterande är: - Relevant högskoleutbildning inom ekonomi - Tidigare arbetserfarenhet inom bank, finans eller liknande arbete Vad erbjuder vi? På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer. Som medarbetare på SEB får du tillgång till bekväma förmåner för alla livssituationer, bland annat: Möjlighet att önska din arbetstid och schema Förmånlig bolåneränta Vinstdelningssystem, en del av bankens årliga vinst delas ut årligen i kontanter och aktier. Friskvårdsbidrag & Livsstilsbidrag Tillgång till vår interna arbetsmarknad och karriärmöjligheter likväl som omfattande utbildningsmöjligheter på vår digitala utbildningsplattform SEB Campus. Du kan läsa mer om vad vi kan erbjuda här: Medarbetares fördelar och förmåner | SEB (sebgroup.com) Nästa steg i rekryteringsprocessen När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med vår virtuella assistent Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun så snabbt som möjligt för att komma vidare i processen. Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju. Som en del av rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroller både av oss och av SEB. Du kommer även att bli ombedd att visa ett utdrag från belastningsregistret. Frågor och kontakt Vi väljer ut kandidater löpande, därmed är du välkommen med din ansökan redan idag. I den här rekryteringen samarbetar SEB med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Regional Branch Manager: Gitte Thorsén, [email protected] eller vår Talent Acquisition Manager: Mathilda Carlbom, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! #LI-GT1
Arbetsbeskrivning – Bolagsjurist med fokus på försäkringsjuridik och dataskydd Vi söker en engagerad Bolagsjurist som vill ha en nyckelroll i vårt arbete med försäkringsjuridik och dataskydd. I denna roll blir du ett viktigt juridiskt stöd i verksamheten och säkerställer att våra processer håller hög kvalitet. Du kommer att arbeta nära affärsområdet för sakförsäkring och riskbedömning och ingå i gruppen ledningsstöd. Utöver försäkringsjuridik ser vi gärna att du har kunskap inom dataskydd, då du kommer ha ett övergripande ansvar för dataskyddsområdet. Du har ett kvalitetsansvar för dataskyddsfrågor där du har en viktig funktion både vad gäller större projekt såväl som hantering av kundärenden och verksamhetsnära frågor. Bolaget har en tydlig innovationsagenda, och du får möjlighet att bidra inom spännande områden såsom AI och robotisering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ge löpande juridiskt stöd till verksamheten inom försäkringsjuridik och affärsrelaterade rättsområden. Bidra med juridisk kompetens i innovations- och produktutvecklingsprocesser. Driva och koordinera intern styrning, kontroll och kvalitetsarbete inom sakförsäkring. Ansvara för hantering av personuppgiftsbiträdesavtal och stödja avtalsansvariga vid frågor. Delta i projekt för att säkerställa att dataskyddsarbetet sker med hög kvalitet. Ta fram och utveckla processer och arbetsinstruktioner inom dataskydd och försäkringsjuridik. Vem är du? Vi söker dig som har en juristexamen från högskola eller universitet och några års erfarenhet av arbete med dataskyddsjuridik och försäkringsjuridiska frågor. Har du dessutom erfarenhet från bank eller annan finansiell verksamhet är det meriterande. Du har en god analytisk förmåga, ett strukturerat arbetssätt och en lösningsorienterad approach. Du kommer att driva frågor självständigt och att leda utvecklingsarbete, samtidigt som du värdesätter gott samarbete och är en lagspelare som sprider energi omkring dig. Högt ansvarstagande, stark kommunikativ förmåga och ett eget driv är avgörande för att lyckas i rollen. Du trivs med att arbeta både strategiskt och operativt och har en naturlig förmåga att bygga förtroende och samarbeta över olika affärsområden. Eftersom Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän är ett bolag i ständig utveckling med ett starkt fokus på digitalisering ser vi att du har en nyfiken inställning till ny teknik och dess utmaningar. Vidare ser vi att utöver god kunskap inom dataskydd och regelefterlevnad, har du en prestigelös inställning och en förmåga att kommunicera komplexa juridiska frågor på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Vi tror på att glädje och resultat går hand i hand – och ser fram emot att ha dig med på vår resa! Om Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän Vi har hjärtat hos våra kunder och medarbetare. Hos oss blir du en del av en varm och inkluderande kultur och vi strävar efter att skapa en arbetsmiljö där alla mår bra och kan prestera på topp över tid. Du blir en värdefull lagspelare i vårt team på Ledningsstöd, ett härligt gäng som består av 9 st medarbetare. Inom teamet strävar vi gemensamt efter att leverera hög kvalitet i allt vi gör, vara varandras bollplank och ha roligt tillsammans. Vad får du mer hos oss? Fast månadslön och ett attraktivt förmånspaket som bland annat innehåller bank och försäkringsrabatter, friskvårdsbidrag, lunchsubvention och sjukvårdsförsäkring En härlig arbetsmiljö i fina lokaler i centrala Göteborg (Gårda) Flexibla arbetstider som inkluderar möjlighet till hemarbete Vara med och bidra till en kultur som fokuserar på hållbar prestation, hälsa och inkludering Stora utvecklingsmöjligheter och uppmuntran att engagera dig i projekt som ditt hjärta slår för lite extra Vara med och bidra till en positiv och hållbar samhällsutveckling Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Rekryteringsprocessen I denna rekrytering samarbetar Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän med Amendo Bemanning och Rekrytering. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Heléne Hansson, [email protected]. I rekryteringsprocessen görs tester och bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för den tjänst du sökt. Bakgrundskontrollerna hanteras av extern part. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, 23 April 2025, är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! #LI-HH1 #legal
Arbetsbeskrivning Vi söker nu dig som vill ta dig an den spännande rollen som AML-utredare hos Handelsbanken. I denna roll arbetar du med att motverka penningtvätt och finansiering av terrorism inom den svenska verksamheten. Du kommer att arbeta med transaktionsmonitorering där du granskar och utreder kunders beteendemönster och transaktioner och utgår från ett riskbaserat tankesätt gällande penningvätt och finansiering av terrorism. Vid misstanke görs rapport, utan dröjsmål, till Finanspolisen (FIPO). Detta i syfte att skydda banken från att produkter och tjänster utnyttjas för kriminella syften samt att vi enligt lag har en skyldighet att rapportera misstanke. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående och löper i minst 6 månader. Vi söker flera konsulter. Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Kvalifikationer och egenskaper För att lyckas bra i rollen har du tidigare erfarenhet av arbete mot finansiell kriminalitet och har arbetat med TM-larm. Du har en avslutad utbildning, troligtvis från universitet eller högskola inom ekonomi, juridik eller liknande. Du har god analytisk förmåga och har hög integritet i ditt arbete. Som person är du prestigelös och samtidigt drivande, ansvarstagande och bekväm med att självständigt fatta beslut. Rollen kräver god struktur, noggrannhet samt förmåga att kunna prioritera arbetsuppgifter och leverera mot deadlines. Du behöver vara en skicklig kommunikatör som behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Emelie Nordblad, [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetsbeskrivning Nu söker vi kundservicerådgivare till SEB 24|7 i Sundsvall. Tillsättning sker löpande under våren och nästa start kommer att vara i maj och juni. Arbetet innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden där du kommer att hjälpa kunderna digitalt via telefon. Tjänsten kommer inledas med en längre utbildningsplan som innefattar både teoretiska och praktiska moment för att ge de bästa förutsättningarna till att lyckas i rollen. På vår telefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen står i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling. Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver även vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema. Vem är du? Vi söker dig som är en god kommunikatör som vill ge varje kund en positiv upplevelse av SEB. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad. Du har lätt för att lära dig nya saker, är bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på tjänsten hos SEB. För att bli aktuell i rollen ser vi att du har: - Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst via telefon eller liknande arbete - God telefon- och datorvana - Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift - Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen - Genuint intresse av bank/finans Meriterande är: - Relevant högskoleutbildning inom ekonomi - Tidigare arbetserfarenhet inom bank, finans eller liknande arbete Vad erbjuder vi? På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer. Som medarbetare på SEB får du tillgång till bekväma förmåner för alla livssituationer, bland annat: Möjlighet att önska din arbetstid och schema Förmånlig bolåneränta Vinstdelningssystem, en del av bankens årliga vinst delas ut årligen i kontanter och aktier. Friskvårdsbidrag & Livsstilsbidrag Tillgång till vår interna arbetsmarknad och karriärmöjligheter likväl som omfattande utbildningsmöjligheter på vår digitala utbildningsplattform SEB Campus. Du kan läsa mer om vad vi kan erbjuda här: Medarbetares fördelar och förmåner | SEB (sebgroup.com) Nästa steg i rekryteringsprocessen När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med vår virtuella assistent Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun så snabbt som möjligt för att komma vidare i processen. Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju. Som en del av rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroller både av oss och av SEB. Du kommer även att bli ombedd att visa ett utdrag från belastningsregistret. Frågor och kontakt Vi väljer ut kandidater löpande, därmed är du välkommen med din ansökan redan idag. I den här rekryteringen samarbetar SEB med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Regional Branch Manager: Gitte Thorsén, [email protected] eller vår Talent Acquisition Manager: Mathilda Carlbom, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! #LI-GT1
Arbetsbeskrivning I rollen som redovisningssamordnare hos Svenska ESF-rådet blir du en nyckelperson i myndighetens administrativa enhet med ansvar för att samordna redovisningen, inklusive EU-redovisning. Det är en roll med både strategiska och operativa inslag, där du arbetar nära ett engagerat team. Hos Svenska ESF-rådet får du möjlighet att verka i en mindre organisation där arbetet är meningsfullt och samhällsnyttigt – varje uppgift är en del av något större. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: - Samordna redovisningen för myndigheten, inklusive EU-redovisning, och ansvara föra att myndigheten följer gällande förordningar och riktlinjer. - Fungera som kontaktperson gentemot Statens servicecenter och Riksrevisionen i finansiella delar av årsredovisningen samt att samordna rapporteringen av dessa internt. - Ansvara för riktlinjer, rutiner, kodplan samt myndighetens ekonomimodell. - Utföra vissa löpande redovisningsuppgifter kopplade till både myndighetens och EU:s krav. Kvalifikationer och egenskaper Den här rollen passar dig som har en god analytisk förmåga, arbetar strukturerat och trivs med samordning och helhetsperspektiv. För att lyckas i rollen har du: - Minst två års erfarenhet av kvalificerad redovisning inom offentlig sektor under de senaste fem åren. - Erfarenhet av att samordna bokslut eller andra omfattande ekonomiska leveranser inom större organisationer, såsom kommun eller myndighet. - Förmåga att planera, koordinera och kvalitetssäkra ekonomiska processer. - Högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Det är meriterande om du även har: - Erfarenhet av EU:s strukturfonder och tillhörande regelverk. - Erfarenhet av utrednings- och utvecklingsarbete inom ekonomiområdet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och god samarbetsförmåga. Om Svenska ESF-rådet Svenska ESF-rådet är en statlig myndighet som arbetar för en mer inkluderande arbetsmarknad genom att finansiera projekt inom kompetensutveckling, sysselsättning och integration. Finansieringen sker med stöd från Europeiska Socialfonden. Myndigheten har cirka 140 medarbetare med kontor på åtta orter i landet, där huvudkontoret är placerat i Gävle. Som arbetsgivare erbjuder Svenska ESF-rådet: - Ett meningsfullt uppdrag med fokus på samhällsnytta. - Möjlighet till distansarbete upp till två dagar per vecka. - Friskvårdsbidrag samt friskvård på arbetstid. - Förmånliga semester-, pensions- och föräldravillkor. - En arbetskultur präglad av öppenhet, samarbete och respekt. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Gävle. Provanställning på sex månader tillämpas. Tillträde sker enligt överenskommelse. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt I denna rekrytering samarbetar Svenska EFS-rådet med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Regional Branch Manager Gitte Thorsén på [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, 2025-05-15, är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! #LI-GT1 #ekonomi
Är du controller och sugen på nästa steg i karriären? Vi söker dig som vill göra skillnad i rollen som konsult inom controlling – oavsett om du är Business Controller, Financial Controller eller Project Controller. Våra uppdrag växer – vill du vara med på resan? Hos Amendo samarbetar vi med verksamheter i hela Norrland och matchar rätt kompetens med rätt uppdrag. Som konsult hos oss får du möjligheten att växa i nya miljöer – med stöd från ett engagerat team som känner den lokala marknaden. Just nu söker vi en Project Controller till ett längre uppdrag i Örnsköldsvik! Du kommer vara ansvarig för ett antal mindre kontrakt, där du har helheten i det dagliga controllerarbetet – exempelvis uppföljning av timmar, kostnader och aktiviteter. Rollen passar dig som trivs med att ha flera mindre projekt i gång samtidigt, med fokus på struktur, kvalitet och stöd till projektledare. Du kommer även samarbeta med en annan erfaren Project Controller i ett större kontrakt, där ni tillsammans ansvarar för bl.a.: - Rapportering (med inslag av Excel och systeminmatning) - Att facilitera arbetet med risker och möjligheter i projektet - Ekonomisk uppföljning och analys i nära dialog med projektteamet Du är en lagspelare som också gillar att ta eget ansvar – och du har både koll på siffrorna och ett genuint intresse för vad som driver projekt framåt. Vi letar även efter dig som har annan controllerprofil, exempelvis: Business Controller – med fokus på affärsstöd, analys och verksamhetsstyrning Financial Controller – med erfarenhet av redovisning, bokslut och rapporteringsprocesser Oavsett din inriktning tror vi att du är analytisk, kommunikativ och lösningsorienterad – och trivs i en roll där du får vara både noggrann och proaktiv. Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Regional Branch Manager Gitte Thorsén, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! #LI-GT1 #ekonomi
Arbetsbeskrivning I rollen som redovisningssamordnare hos Svenska ESF-rådet blir du en nyckelperson i myndighetens administrativa enhet med ansvar för att samordna redovisningen, inklusive EU-redovisning. Det är en roll med både strategiska och operativa inslag, där du arbetar nära ett engagerat team. Hos Svenska ESF-rådet får du möjlighet att verka i en mindre organisation där arbetet är meningsfullt och samhällsnyttigt – varje uppgift är en del av något större. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: - Samordna redovisningen för myndigheten, inklusive EU-redovisning, och ansvara föra att myndigheten följer gällande förordningar och riktlinjer. - Fungera som kontaktperson gentemot Statens servicecenter och Riksrevisionen i finansiella delar av årsredovisningen samt att samordna rapporteringen av dessa internt. - Ansvara för riktlinjer, rutiner, kodplan samt myndighetens ekonomimodell. - Utföra vissa löpande redovisningsuppgifter kopplade till både myndighetens och EU:s krav. Kvalifikationer och egenskaper Den här rollen passar dig som har en god analytisk förmåga, arbetar strukturerat och trivs med samordning och helhetsperspektiv. För att lyckas i rollen har du: - Minst två års erfarenhet av kvalificerad redovisning inom offentlig sektor under de senaste fem åren. - Erfarenhet av att samordna bokslut eller andra omfattande ekonomiska leveranser inom större organisationer, såsom kommun eller myndighet. - Förmåga att planera, koordinera och kvalitetssäkra ekonomiska processer. - Högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Det är meriterande om du även har: - Erfarenhet av EU:s strukturfonder och tillhörande regelverk. - Erfarenhet av utrednings- och utvecklingsarbete inom ekonomiområdet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och god samarbetsförmåga. Om Svenska ESF-rådet Svenska ESF-rådet är en statlig myndighet som arbetar för en mer inkluderande arbetsmarknad genom att finansiera projekt inom kompetensutveckling, sysselsättning och integration. Finansieringen sker med stöd från Europeiska Socialfonden. Myndigheten har cirka 140 medarbetare med kontor på åtta orter i landet, där huvudkontoret är placerat i Gävle. Som arbetsgivare erbjuder Svenska ESF-rådet: - Ett meningsfullt uppdrag med fokus på samhällsnytta. - Möjlighet till distansarbete upp till två dagar per vecka. - Friskvårdsbidrag samt friskvård på arbetstid. - Förmånliga semester-, pensions- och föräldravillkor. - En arbetskultur präglad av öppenhet, samarbete och respekt. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Gävle. Provanställning på sex månader tillämpas. Tillträde sker enligt överenskommelse. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt I denna rekrytering samarbetar Svenska EFS-rådet med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Regional Branch Manager Gitte Thorsén på [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! #LI-GT1 #ekonomi
Arbetsbeskrivning För Ziklo Banks (tidigare Volvofinans Bank) räkning söker vi nu engagerade kundservicemedarbetare med erfarenhet av service och kundkontakt som brinner för att uppnå en hög kundnöjdhet. Kanske är du nyexaminerad och söker dig mot bankvärlden, eller har erfarenhet av kundservice och letar efter din nästa utmaning? Du kommer att ingå i ett team av dedikerade och kunniga kollegor som gemensamt strävar mot att uppnå goda resultat. Tjänsten inleds med en introduktion för att skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att uppnå framgång inom din roll. Vi söker dig som är ansvarstagande, ödmjuk, och noggrann. Likaså är det viktigt att du är en lagspelare som är engagerad i ditt arbete. Arbetstiderna är förlagda dagtid, vardagar. Tillträde för tjänsten är 9 juni. Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Arbetsuppgifter - Vara behjälplig och ge bästa möjliga service i samtal över telefon med företagets kunder, partners och återförsäljare - Administrativa uppgifter gällande kundärenden - Hantera olika ärenden som fakturafrågor, bilfinansiering och krediter till vägledning i app och digitala plånböcker - Skapa ett mervärde för kunderna genom att erbjuda tilläggstjänster för att leverera ännu bättre upplevelse och service Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som: - Har en avslutad gymnasial utbildning - Har obehindrade språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - Har goda kunskaper inom MS Officepaketet - Har tidigare erfarenhet av en serviceinriktad roll Det är meriterande om: - Du har erfarenhet inom försäljning - Du har erfarenheter av att jobba med service kopplat till finansiella produkter och tjänster - Du har en avslutad eftergymnasial utbildning kopplad till ekonomi Om Ziklo Ziklo Bank är ett techbolag med banklicens vars verksamhet präglas av mobilitet och hållbarhet. Vi har en historia av att hjälpa miljontals svenskar samt företag att uppnå friheten att röra sig. Vi erbjuder ett brett utbud av finansierings- och betaltjänster tillsammans med våra samarbetspartners. Ziklo Bank är hela Sveriges mobilitetsbank som accelererar omställningen till smartare resor och transporter. Våra innovativa bank- och betaltjänster gör övergången till framtidens mobilitet så snabb och enkel som möjligt. Genom att styra våra erbjudanden i rätt riktning hjälper vi våra kunder att växla över till renare fordon och nya transportsätt. Ziklos roll är att göra det möjligt för fler att köra eldrivna bilar och lastbilar, men också att erbjuda fler alternativ som bilpooler, kollektivtrafik och mixad mobilitet för kortare resor. Vi bryr oss om våra anställda och därför är en hälsosam och drogfri arbetsplats viktigt för oss. Drogtest förekommer vid nyanställning då vi värnar om att alla våra anställda har ett gott och drogfritt arbetsliv. Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke där vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Recruitment and Business Manager Lina Johansson på [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetsbeskrivning Nu söker vi kundservicerådgivare till SEB 24|7 i Sundsvall. Tillsättning sker löpande under våren och nästa start kommer att vara i maj och juni. Arbetet innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden där du kommer att hjälpa kunderna digitalt via telefon. Tjänsten kommer inledas med en längre utbildningsplan som innefattar både teoretiska och praktiska moment för att ge de bästa förutsättningarna till att lyckas i rollen. På vår telefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen står i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling. Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver även vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema. Vem är du? Vi söker dig som är en god kommunikatör som vill ge varje kund en positiv upplevelse av SEB. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad. Du har lätt för att lära dig nya saker, är bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på tjänsten hos SEB. För att bli aktuell i rollen ser vi att du har: - Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst via telefon eller liknande arbete - God telefon- och datorvana - Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift - Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen - Genuint intresse av bank/finans Meriterande är: - Relevant högskoleutbildning inom ekonomi - Tidigare arbetserfarenhet inom bank, finans eller liknande arbete Vad erbjuder vi? På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer. Som medarbetare på SEB får du tillgång till bekväma förmåner för alla livssituationer, bland annat: Möjlighet att önska din arbetstid och schema Förmånlig bolåneränta Vinstdelningssystem, en del av bankens årliga vinst delas ut årligen i kontanter och aktier. Friskvårdsbidrag & Livsstilsbidrag Tillgång till vår interna arbetsmarknad och karriärmöjligheter likväl som omfattande utbildningsmöjligheter på vår digitala utbildningsplattform SEB Campus. Du kan läsa mer om vad vi kan erbjuda här: Medarbetares fördelar och förmåner | SEB (sebgroup.com) Nästa steg i rekryteringsprocessen När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med vår virtuella assistent Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun så snabbt som möjligt för att komma vidare i processen. Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju. Som en del av rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroller både av oss och av SEB. Du kommer även att bli ombedd att visa ett utdrag från belastningsregistret. Frågor och kontakt Vi väljer ut kandidater löpande, därmed är du välkommen med din ansökan redan idag. I den här rekryteringen samarbetar SEB med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Regional Branch Manager: Gitte Thorsén, [email protected] eller vår Talent Acquisition Manager: Mathilda Carlbom, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! #LI-GT1
Arbetsbeskrivning Uppdraget innebär administrativ handläggning av ärenden där fokus ligger på analys, uppföljning och dokumentgranskning. Du kommer att arbeta i ett team med erfarna och hjälpsamma kollegor, i en lugn och trygg miljö med god stöttning. Om rollen Det här är ett uppdrag för dig som tycker om att ta ansvar, bidra till ett viktigt kvalitetsarbete och trivs i en lugn och lösningsfokuserad miljö. Arbetstiderna är 08.00-16.30, måndag-fredag. Starten för uppdraget är så snart som möjligt och konsultperioden sträcker sig om 6 månader (med möjlighet till förlängning). Du kommer att: Arbeta med uppföljning och avslut av befintliga ärenden i bolagets ärendehanteringssystem (NOVA). Granska dokument och historik samt göra egna bedömningar utifrån tydliga riktlinjer. Utföra ett självständigt och detaljorienterat arbete där analytisk förmåga och struktur är avgörande. Vara en del av ett mindre team med nära samarbete och fokus på kvalitet. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som: Trivs med att arbeta med återkommande uppgifter i en noggrann och metodisk process. Har god analytisk förmåga, kan se samband och fatta egna beslut utifrån givna underlag. Har lätt för att lära dig nya system (erfarenhet av NOVA är ett krav). Är prestigelös, ansvarstagande och har ett öga för detaljer. Är trygg i gruppsammanhang och har ett moget förhållningssätt. Som konsult går du ut på uppdrag hos vår kund och hjälper dem under ett projekt, ett tidsbegränsat behov eller när de av annan anledning behöver extra kompetens. Du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter och samtidigt utveckla och bredda din egen kompetens från olika arbetsplatser. Våra konsultuppdrag kan vara både längre och kortare och ibland finns även möjlighet att bli överrekryterad till kundföretaget. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner. Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Emelie Nordblad, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 57 jobb