Lediga jobb hos AB Omsorgscompagniet i Norden
Om jobbet AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och stödboende, . Vi söker flera personliga assistenter till vår kund i Trollhättan. Du kommer att hjälpa kunden i vardagen med olika saker. Kunden gör regelbundna besök på badhus där du som assistent förväntas delta i momenten. Körkort B är ett krav för denna tjänst. Det är meriterande om du har erfarenhet av tidigare arbete inom vård och omsorg samt arbetat med tecken som stöd. Tjänsten är vid behov och timmarna kan variera. För rätt person kan det finnas möjlighet till fasta tider. För att du ska kunna ge den bästa assistansen till vår kund så tror vi att du brinner för att hjälpa andra, gör ditt yttersta för att kunden ska få den hjälp den behöver i vardagen. Vi tror även att du är: - Noggrann - Tålmodig - Initiativtagare - Lyhörd OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.
Samordnare till verksamhet inom LSS, psykiatri och missbruk – Salem Vi söker dig som vill vara med och göra skillnad! Är du en engagerad och strukturerad person med erfarenhet av LSS, psykiatri och missbruk? Har du dessutom ett genuint intresse för människor och trivs med ett varierande arbete där du både får samordna, stötta och utveckla? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Som samordnare kommer du ha en nyckelroll i verksamheten. Du arbetar nära både brukare och personal för att säkerställa en trygg, rättssäker och kvalitativ omsorg. I uppdraget ingår bland annat: Planering, samordning och uppföljning av insatser Kontakt med anhöriga, myndigheter och andra aktörer Arbetsledning i det dagliga arbetet Kvalitetssäkring och dokumentation enligt gällande lagstiftning Stöd till personal i verksamheten Kvalifikationer Vi söker dig som har: Relevant utbildning inom vård och omsorg, socialt arbete eller beteendevetenskap Erfarenhet av arbete inom LSS, gärna i servicebostad Kunskap inom psykiatri och missbruk B-körkort (krav) God administrativ förmåga och vana av dokumentation Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har arbetat som samordnare eller i liknande ledande roll tidigare. Personliga egenskaper Vi tror att du är strukturerad, trygg i dig själv och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du är kommunikativ, flexibel och har lätt för att samarbeta.
Om jobbet OM OMSORGSCOMPAGNIET AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro & Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, stödboende & LSS-boende. Besök gärna vår hemsida www.oc.se DET VI SÖKER Vi söker en medarbetare med hjärtat på rätt ställe, som älskar att få arbeta med människor. Vårt arbete handlar om att ge alla människor en möjlighet att leva ett normalt liv och med oss får du möjligheten att få vara med att tillgodose våra kunder den möjligheten. Tjänsten är en heltidsanställning och du kommer att utgå från kontoret i Örebro men resor i tjänsten ingår. Tjänsten som kundansvarig kräver självständighet, ansvarstagande, samarbetsförmåga och flexibilitet. Kvalitet är en viktig del i arbetet och vi förutsätter att våra medarbetare arbetar med ambitionen att leverera det bästa möjliga resultatet och sätter kunden i fokus. Vi söker dig som gillar att vara ute och träffa nya människor och arbeta för att få in nya till företaget. Det gäller att vara kreativ för att hitta dem och du behöver vara orädd för att ta nya kontakter och initiativ. Du behöver uppskatta att få arbeta självständigt och våga ta egna beslut inom givna ramar. ARBETSBESKRIVNING Nu söker vi en kundansvarig till Örebro! Som kundansvarig förvaltar du företagets relationer med handläggare, kunder och är delaktigt i uppstarten av nya kundärenden. Som kundansvarig inom personlig assistans ansvarar du i samråd med verksamhetschefen för planering, genomförande och uppföljning av verksamheten. Du tar ekonomiska beslut inom givna ramar, har delegerat arbetsmiljöansvar samt leder och fördelar det dagliga arbetet. Tjänsten innefattar personalledning vilket innebär att koordinera medarbetarna och skapa deras arbetsschema. Arbetsuppgifterna omfattar bl.a. att leda personalmöten och upprätta goda relationer med sin personalgrupp. Administration ingår i arbetsuppgifterna vilket gör att kundansvarige bl.a. hanterar personalens tidsrapportering till Försäkringskassan, lönerapportering och följer upp att dokumentation genomförs. Du är närmaste chef till de personliga assistenterna i din enhet. Ett krav för tjänsten är B-körkort. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet! MERITERANDE: -Tidigare erfarenhet av uppdrag som kundansvarig eller motsvarande. -Erfarenhet av personalledning. -Eftergymnasial utbildning HUR SKER REKRYTERINGEN Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum, inkom med din ansökan så fort som möjligt! OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr...
Om jobbet AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och stödboende. Du som söker talar både spanska och svenska. Spanskan är viktig för mig då jag har det som modersmål och det gör det lättare för mig att kommunicera på mitt eget språk. Svenskan är viktig när vi är iväg utanför hemmet så du kan förmedla mina behov till andra människor, ex läkare vid läkarbesök. Du har troligen erfarenhet av yrket eller av annat yrke inom vård och omsorg. Du är lugn, trevlig och strukturerad för att passa hos mig. Jag är en man som drabbades av hjärnskada för några år sedan, och behöver idag en hel del hjälp från mina personliga assistenter för att min vardag ska fungera så bra som möjligt. Jag använder mig av rullstol, och har en del hjälpmedel för att kunna förmedla mig samt att livet i övrigt ska flyta på. Jag behöver personlig assistans till största delen av dygnet och din roll är att assistera mig hemma, när jag är iväg, på träning och iväg på andra sociala sammanhang. Tjänsten är för både dagpass, kvällspass och helgpass. Kunden bor i Skärholmen. Kunden har hund i hemmet. OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/blankett-4423-enskild-person-belastningsregistret/
OmsorgsCompagniet i Norden har varit verksamt sedan 2003 och har etablerade kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende. Just nu söker vi en ledsagare till en 15-årig pojke i Älvsjö. Tjänsten är på 16 timmar i månaden, varannan helg (lördag ca kl. 12-16 och söndag ca kl. 12-16) Vi söker en ledsagare som har energi och tycker om att arbeta med barn. Vår kund tycker om att gå simma, åka kollektivt, titta på tåg, fika och äta ute. KVALIFIKATIONER Vi letar efter dig som är intresserad av att arbeta med människor. Du bör vara ansvarsfull, serviceinriktad, ha god bemötande och vara lyhörd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet prioriterar både kundernas och personalens trygghet. Det innebär att vi vid anställning kommer att begära ett registerutdrag från dig innan du påbörjar arbete. Observera att handläggningstiden hos polisen kan vara upp till två veckor, så se till att beställa ditt registerutdrag så snart som möjligt. Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. E-tjänsten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Är du BA in Sweden ABs nya talang som fastighetsskötare i Stockholm? Är du en driven fastighetsskötare med erfarenhet från måleri eller liknande? Är du självständig, noggrann och resultatorienterad? Känner du att det börjar bli dags för något nytt? Då har vi en tjänst för dig! Din roll: Som fastighetsskötare ansvarar du för att på ett affärsmässigt och kundorienterat sätt sköta våra lägenheter i och utanför Stockholm. Du kommer genomföra viss förbättring/renovering av våra lägenheter där vi har boende. Det krävs att du är social och kan sätta dig några minuter och prata med den som bor i lägenheten och förklara vad du är där för att utföra. Det kan vara allt från att måla en lägenhet eller en vägg till att bära/skruva ihop möbler. Du behöver vara en alltiallo och kunna lite om allt och vara händig. Tjänsten är en heltidstjänst som inleder med 6 månaders provanställning och du kommer att utgå från Nacka och arbeta tätt med vår drift- och lägenhetsansvarige. Du är ansvarig för: Flytt och städning av lägenheter. Åtgärda problem i våra lägenheter. Lättare till medelstora renoveringar. Om dig: Som person ser vi att du är kommunikativ då du har många olika kontaktytor. Vidare ser vi att du är serviceinriktad och har en förmåga att leverera kvalitativa lösningar till våra kunder då flexibilitet är ett utav våra viktigaste ledord. I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är självgående och en lagspelare, som är kommunikativ, relationsbyggare samt prestigelös. För att trivas i rollen som fastighetsskötare hos oss är du trygg i din roll och delar gärna med dig av dina kunskaper till resten av gruppen. Vi ser gärna att du arbetat med målare tidigare. B-körkort är ett krav. Varmt välkommen med din ansökan!
OmsorgsCompagniet i Norden har varit verksamt sedan 2003 och har etablerade kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende. Just nu söker vi en ledsagare till en 30-årig kvinna. Som ledsagare kommer du att ge stöd vid olika aktiviteter och ärenden, såsom träning/ simning, fika samt går med på föreläsningar i moskén. Tjänsten är på 16 timmar per månad. Timmarna fördelas upp enligt överenskommelse med kunden. KVALIFIKATIONER Vi letar efter dig som är intresserad av att arbeta med människor. Du bör vara ansvarsfull, serviceinriktad, simkunnig och ha god bemötande och vara lyhörd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet prioriterar både kundernas och personalens trygghet. Det innebär att vi vid anställning kommer att begära ett registerutdrag från dig innan du påbörjar arbete. Observera att handläggningstiden hos polisen kan vara upp till två veckor, så se till att beställa ditt registerutdrag så snart som möjligt Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr...
Om jobbet Stödboendet i Sköndal vänder sig till personer från 21 år med psykiska och/eller neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och som även kan ha en missbruksproblematik eller kriminalitet. Vi har väl upprättade samarbeten med beroendemottagningar och psykiatrienheter. De boende får bo i lägenheter med andrahandskontrakt som är möblerade och har bra standard. Lägenheterna ligger i ett vanligt hyreshus. Vi erbjuder och är flexibla samt anpassar individuella lösningar till socialtjänsten och den boendes önskemål. Vi söker nu medarbetare som med sin kunskap, engagemang och positiv framtoning vill arbeta hos oss. Tjänsten är en heltidstjänst och arbetar sker under dygnets alla timmar och innehåller även sovande jour. Arbetsuppgifterna är att ge den boende stöd i vardagen, följa upp kontakt med vård och myndigheter. I dina arbetsuppgifter ingår viss dokumentation och olika former av praktiska arbetsuppgifter. Arbetstiderna är dygnet runt där sovande jour ingår. Du som söker tjänsten är trygg, stabil och ödmjuk. Vi förväntar oss att du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du relaterar till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt och du tar ansvar för att hitta lösningar på situationer som kan uppstå under arbetstid. Du skall tycka om att arbeta nära klienterna och hjälpa till att bryta isolering samt motivera till förändring. Vi vill att att du har tvåårig eftergymnasial utbildning motsvarande yrkeshögskola eller folkhögskola med pedagogisk eller social och beteendeinriktning. Du har tidigare erfarenhet inom vård och omsorgsområdet liksom erfarenhet av behandlingsarbete med vuxna. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper! Rekryteringsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Återkoppling på din ansökan kan dröja på grund av jul- och nyårsledigheter. Körkort B är ett krav.
Om jobbet AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Trollhättan och Örebro. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och stödboende. Jag är en kille på 29 år som idag bor med min familj i Nacka, från och med i vår kommer jag att flytta hemifrån och söker nu assistenter som kan tänka sig att arbeta med mig i i min nya bostad i Värmdö. Jag har en Cp-skada sedan födseln men försöker att leva mitt liv så självständigt som möjligt. Du kommer få hänga med mig på mina vardagsrutiner men även på mina fritidsintressen. Vi kommer att hitta på många skojiga saker så som att arbeta, träna och även gå ut och kolla på match eller bara vara hemma. Jag använder mig utav rullstol och har en del andra hjälpmedel för att underlätta i vardagen samt att livet i övrigt ska flyta på, jag använder mig även utav kommunikationsverktyget Tobii. Jag har assistans dygnet runt och din roll är att assistera mig hemma, när jag är iväg och på träning eller andra sociala sammanhang. Tjänsten innefattar dagpass, kvällspass och även nattpass kan förekomma. Både vardag och helg, schemat inför våren är fortfarande under arbete det vi vet är att arbetspassen kommer vara lite längre, antingen dygn eller 12h pass. Vi söker en person som har erfarenhet att arbeta inom vård och omsorg. Du är lugn, trevlig och lyhörd för att passa hos mig. Vi är som en stor familj med anhöriga och assistenter och det är viktigt att allting känns bra tillsammans. OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/blankett-4423-enskild-person-belastningsregistret/
About the company: AB OmsorgsCompagniet i Norden has been in operation since 2003. We are currently established in Stockholm, Gothenburg, Malmö, Örebro, and Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden provides personal assistance, companionship services, support in daily living, and housing support. About the Role: We are looking for a dedicated and compassionate Personal Assistant to join a supportive team that works in close collaboration with a client who uses a wheelchair due to a spinal cord injury. Your role will include assisting with daily routines such as: - Toileting, bathing, and dressing - Transfers in and out of bed or wheelchair (with lifting equipment available) - Assisting with physical training and rehabilitation exercises - Support with meals You will work a combination of day and night shifts, weekdays and weekends, for the purpose of maintaining a fair rotating schedule across the assistant team. Your schedule will be set in accordance with team fairness and work-life balance. A separate assistant room is available for use during rest and overnight shifts. What We Offer: - A stable position under Swedish collective agreement - Extra pay for unsocial hours (nights, weekends, holidays) - Introduction - A meaningful and people-focused working environment - Opportunities to grow, learn, and make a real difference About the Client: “I have been living with a spinal cord injury for 14 years and now use a wheelchair. I am independent in spirit but require physical support in daily routines. What makes this setup work is an assistant who is truly motivated to learn, communicate, and improve together with me. You don’t need to have previous experience – the will to learn is far more important. I don’t have pets, I don’t smoke, and I’m looking for a professional and respectful working relationship.” About You: - Reliable, kind, and patient - Strong communication skills - Physically able to assist with lifting (with support tools) - Willing to learn and adapt to established routines - Fluent in English (Swedish is a plus but not required) OmsorgsCompagniet cares about the safety of both its clients and staff, and therefore has a policy of always requesting an extract from the criminal records registry for all individuals employed by the company. This means that, upon employment, we will require a criminal record extract from you before you can begin working. The police processing time can be up to two weeks – please order your extract as soon as possible. You can find the form at the following web address: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr...
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 126 jobb