Avlösare/ledsagare till en 10-årig pojke i Årsta 12 timmar i månaden

OmsorgsCompagniet i Norden har varit verksamt sedan 2003 och har etablerade kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Vindeln. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende. Just nu söker vi en avlösare/ledsagare till en 10-årig pojke i Årsta. Tjänsten är på 12 timmar per månad. Avlösarservice syftar till att ge en kortvarig avlastning till föräldrarna för att ta hand om barnet med särskilda behov tex följa med på aktiviteter. Föräldrarna och avlösaren kommer tillsammans överens om tid och dag. KVALIFIKATIONER Vi letar efter dig som är intresserad av att arbeta med människor. Du bör vara ansvarsfull, serviceinriktad, ha god bemötande och vara lyhörd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet prioriterar både kundernas och personalens trygghet. Det innebär att vi vid anställning kommer att begära ett registerutdrag från dig innan du påbörjar arbete. Observera att handläggningstiden hos polisen kan vara upp till två veckor, så se till att beställa ditt registerutdrag så snart som möjligt. Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

21 februari 2024
Sista ansökan:
9 augusti 2024
Avlösare sökes till 9-åring i Sickla 12 timmar per månad

AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003 och är en etablerad verksamhet inom omsorgstjänster. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Just nu söker vi en engagerad avlösare till en nioårig tjej. Som avlösare kommer du att spela en viktig roll genom att vara närvarande och stötta i hennes vardag. Du kommer att hitta på olika aktiviteter tillsammans med henne. Gå till en lekpark, besöka biblioteket samt leka med henne hemma. Tjänsten gäller 12 timmar i månaden och delas upp till tre, fyra tillfällen per månad. Helger eller vardagskvällar. Arbetsuppgifter: - Delta i olika aktiviteter tillsammans med barnet. - Skapa en positiv och stimulerande miljö genom lek och kreativa aktiviteter. - Ge omsorg och tillsyn i hemmet eller i närområdet. - Möjliggöra avlastning för anhöriga och ge dem möjlighet till egna aktiviteter eller vila. Kvalifikationer: - Intresse av att arbeta med barn och skapa meningsfulla upplevelser. - Ansvarsfullhet, empati och god förmåga att kommunicera med barn. - Flexibilitet och förmåga att anpassa sig till barnets behov och rutiner. - Positivt bemötande och förmåga att skapa en trygg och kärleksfull miljö. - Personlig lämplighet och förmåga att samarbeta med både barnet och anhöriga. Intervjuer sker löpande, så vi ser fram emot att ta emot din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet i Norden värnar om såväl kundernas som personals trygghet. Därför begär vi alltid ett utdrag ur belastningsregistret för alla anställda. Vi ber dig att beställa ditt registerutdrag enligt enskild person från polisen så snart som möjligt, då handläggningstiden kan vara upp till två veckor. Du hittar blanketten på polisens webbplats https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Vänliga hälsningar, OmsorgsCompagniet i Norden

21 februari 2024
Sista ansökan:
9 augusti 2024
Personlig assistent Malmö

Vi söker nu en personlig assistent till vår kund i Malmö. Vår kund är rullstolsbunden och behöver hjälp med förflyttningar, personlig hygien, måltider, på- och avklädning, aktiviteter etc. Det ställer höga krav på assistenten att vara observant och närvarande då kunden använder Bliss-kommunikation. Arbetet sker i hemmet och i kundens närmiljö. Arbetstiderna är förlagda både dagtid, kvällstid och nattetid. Du kommer få en ordentlig introduktion på arbetsplatsen och erfarenhet inom vård och omsorg är meriterande men inget krav. För att du ska kunna ge den bästa assistansen till vår kund tror vi att du brinner för att hjälpa andra, du gör ditt yttersta för att kunden ska få den hjälp hen behöver och du behärskar det svenska språket väl. Meriterande är om du har erfarenhet att arbeta med olika typer av hjälpmedel. Vi tror även att du är: - Noggrann - Tålmodig - Lugn - Initiativtagare - Fantasifull Krav - Körkort - Kan svenska Stor vikt läggs på personlig lämplighet, välkommen att söka! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum, inkom med din ansökan så fort som möjligt! OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

19 februari 2024
Sista ansökan:
7 augusti 2024
Projektledande ekonom Stockholm

Vi söker en projektledande ekonom. Om oss OmsorgsCompagniet har idag cirka 1 200 anställda och arbetar med bland annat personlig assistans, LSS-boenden, stödboenden, ledsagning och avlösning. Huvudkontoret ligger i Nacka, men vi har även kontor i Örebro, Trollhättan, Göteborg och Malmö. Mer information hittar du på vår hemsida www.oc.se. Vi håller på att bygga upp en ekonomiavdelning och i denna roll kommer du vara en del av att bygga upp avdelningen. Idag är vissa delar outsourcat men vi kommer succesivt att återta vissa ekonomifunktioner. Teamet kommer att bestå av ekonomichef, och ett team med tre personer. För att trivas i rollen tror vi att du behöver vara en driven person som gillar att komma med idéer och förslag på hur vi kan lösa problem som uppstår. Du behöver ha en positiv inställning, känsla för god kvalité och en vilja att lära dig nytt. Din roll Som ekonomiassistent kommer du att arbeta tillsammans med alla på ekonomiavdelningen. Arbetsuppgifterna roterar inom teamet både för att öka variationen i arbetet och för att säkerställa att kompetensen inte blir personberoende. Vi befinner oss nu i en tid där digitalisering och automatisering av ekonomiflöden sker snabbt. Detta innebär att våra arbetssätt hela tiden förändras. Det är därför viktigt att du gillar förändringar och vill vara en del av vårt löpande förändringsarbete. Samtidigt är många av våra arbetsuppgifter rutinmässiga så det är viktigt att inte bli uttråkad av den typen av arbetsuppgifter. Tillsammans arbetar vi med förbättringar där det uppskattas om du är intresserad av att vara med att driva projekt och förbättringsarbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av: - Löpande kund- och leverantörsreskontrauppgifter - In- och utbetalningar samt avstämning av bank - Bokslutsavstämningar i samband med månads- och årsbokslut - Hantera frågor i en gemensam ekonomibrevlåda, ta hand om posten samt svara på telefonsamtal - Delta i arbetet med att utveckla och digitalisera våra flöden kopplade till ovan arbetsuppgifter - Löpande bokföring - Fakturering Du hanterar daglig kommunikation med kollegor, leverantörer och interna såväl som externa kunder. Viktiga egenskaper är därför att du är serviceinriktad samt är flexibel och har förmåga att prioritera. Vi erbjuder dig - En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra - Närvarande chef - Kompetensutveckling, främst internt - Friskvårdsbidrag - Kollektivavtal Om dig Det är starkt meriterande om du har läst företagsekonomi med inriktning mot redovisning på eftergymnasial nivå. Om du inte läst företagsekonomi så ser vi dock gärna att du har något års erfarenhet inom redovisningsarbete. Vi tar gärna emot sökanden som är i början av sitt arbetsliv. Erfarenhet av att arbeta i Fortnox, Capego och Excel är meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% men det finns möjlighet till deltidsarbete. Arbetet sker 100 % på plats på kontoret. Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. OmsorgsCompagniet har som policy att vi samtliga nyanställningar begära in ett registerutdrag. Detta innebär att innan en anställning kan påbörjas måste ett registerutdrag ha uppvisats. Beställ gärna utdraget redan idag, du hittar det själv på polisens hemsida och utdraget heter ”kontroll av egna uppgifter”.

16 februari 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
Personlig assistent Trollhättan

Om jobbet Om jobbet AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och stödboende, . Vi söker timvikarier som personlig assistent till våra kunder i Trollhättan. Du kommer att hjälpa kunden i vardagen med olika saker. Det kan förekomma bad på badhus där du som assistent förväntas delta i momenten. Körkort B är ett krav för denna tjänst. Det är meriterande om du har erfarenhet av tidigare arbete inom vård och omsorg. Vi söker timvikarier, för rätt person kan det finnas möjlighet till fasta tider. Arbetstiderna kan variera dag/kväll/natt, vardag samt helg. För att du ska kunna ge den bästa assistansen till vår kund så tror vi att du brinner för att hjälpa andra, gör ditt yttersta för att kunden ska få den hjälp den behöver i vardagen. Vi tror även att du är: - Noggrann - Tålmodig - Initiativtagare - Lyhörd - Lugn OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

14 februari 2024
Sista ansökan:
2 augusti 2024
Verksamhetschef LSS-boende i Salem och Sköndal

Om jobbet OmsorgsCompagniet har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet driver verksamheter inom personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd, stödboende, LSS boende samt träningsboende . Vi har idag ca 1 200 medarbetare inom koncernen och är helt privatägda. OmsorgsCompagniet söker nu en verksamhetschef ett LSS-boende och ett i Sköndal. I rollen som verksamhetschef har du ansvar för arbetsmiljö, kvalitet och ekonomi för din enhet. Arbetet som verksamhetschef ställer krav på en god förmåga att arbeta mot uppsatta mål med ett strukturerat arbetssätt. Du är socionom, har en 3 årig högskoleutbildning inom HSL eller har en likvärdig utbildning. Du har 3-årig dokumenterad ledarerfarenhet. Du har ingående kunskaper om LSS. Du har erfarenhet av personal-, kvalitets och ekonomiskt ansvar. Du har ett trevligt sätt och har en inre mognad. Du är lösningsorienterad och är bekväm med att arbetssituationer kan förändras snabbt. Du är ödmjuk och känner respekt för uppdraget. Du är bekväm med att leda en arbetsgrupp, samt kunna vara tydlig när situationen kräver det. Arbetsuppgifter Du har det yttersta ansvaret för verksamhetens drift. Du gör detta genom att säkerställa att avtal följs och tar ansvar för verksamhetens administration. Du ansvarar för verksamhetens uppföljning av bemanning och rekrytering genom att säkerställa behovet av ny personal och adekvat kompetens. Du ansvarar för frågor rörande personal och medföljande administration. Du ansvarar för budget och resultat genom att driva verksamheten kostnadseffektivt. Du har en kontinuerlig rapportering till närmaste chef. Om boendena OC LSS Salem är ett serviceboende som är beläget nära Salems centrum. Målgruppen tillhör personkrets 1, vuxna från 18 år med lindrig utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd. OC inriktar sig även mot personer med samsjuklighet och tar emot brukare som har eller haft missbruk eller beroende. OC har väl upprättade samarbeten med beroendemottagningar och psykiatrienheter. Boendet består av 14 lägenheter i en fastighet där även andra hyresgäster bor. Lägenheterna är stora ettor och tvåor. Det är tillåtet att ha husdjur i sin lägenhet. Gemensamhetslokalen är bemannad dygnet runt och det finns möjlighet till gemensamma aktiviteter, socialt umgänge, matlagning och gemensamma måltider. Utifrån den enskildes önskemål erbjuds regelbundna aktiviteter utifrån den enskildes önskemål som en gruppaktivitet eller enskilt tillsammans med personal. Målsättningen är att alla som bor på vårt boende ska ha någon typ dagligverksamhet/ sysselsättning. Personalen som arbetar på boendet har relevant utbildning och lång erfarenhet att arbeta med personer som har psykiska, neuropsykiatriska funktionsnedsättningar samt missbruk. Personalen arbetar med tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande. Genom att skapa en pedagogisk miljö som präglas av lugn, tydlighet och positiva förväntningar ges förutsägbarhet för aktiviteter och händelser. Serviceboendet ligger centralt i Salem och bussar stannar utanför huset. Resa från Salem till Stockholms central tar ca 45 minuter och Salem- Södertälje tar ca 30 minuter. OC LSS Sköndal är ett serviceboende som vänder sig till personer som tillhör personkrets 1, unga vuxna från 18 år med lindrig utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd. Serviceboendet är beläget nära Sköndals centrum och består av 14 lägenheter i tre fastigheter där även andra hyresgäster bor. Lägenheterna består av nybyggda ettor och tvåor och boendet tar även emot par som har beviljas bistånd enligt LSS. Det är tillåtet att ha husdjur i sin lägenhet. I en av trappuppgångarna finns en gemensamhetslokal/personallägenhet där personal finns på plats dygnet runt. På natten har personalen sovande jour. I lokalen finns även möjligheter till gemensamma aktiviteter, socialt umgänge, matlagning och gemensamma måltider. Personalen som arbetar på boendet har relevant utbildning och erfarenhet att arbeta med personer som har psykiska och neuropsykiska funktionsnedsättningar. Det finns en stödpedagog anställd på varje LSS boende. Rekryteringsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Så skicka din ansökan redan idag! OmsorgsCompagniet har som policy att begära in registerutdrag på samtliga personer vi anställer. Beställ gärna utdraget redan nu så du hinner få hem det. Du hittar utdraget på polisens hemsida, https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr... (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/)

9 februari 2024
Sista ansökan:
28 juli 2024
Personlig assistent Trollhättan

Om jobbet AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och stödboende, . Vi söker en personlig assistent till vår kund i Trollhättan. Du kommer att hjälpa kunden i vardagen med olika saker. Kunden gör regelbundna besök på badhus där du som assistent förväntas delta i momenten. Körkort B är ett krav för denna tjänst. Det är meriterande om du har erfarenhet av tidigare arbete inom vård och omsorg samt arbetat med tecken som stöd. Tjänsten är på deltid och kan variera. För rätt person kan det finnas möjlighet till mer tid. För att du ska kunna ge den bästa assistansen till vår kund så tror vi att du brinner för att hjälpa andra, gör ditt yttersta för att kunden ska få den hjälp den behöver i vardagen. Vi tror även att du är: - Noggrann - Tålmodig - Initiativtagare - Lyhörd OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

8 februari 2024
Sista ansökan:
27 juli 2024
Personlig assistent Sunhultsbrunn

Om jobbet AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Vindeln. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och stödboende, . Vi söker en personlig assistent till vår kund i Sunhultsbrunn. Kunden bor i en villa tillsammans med make. Du har troligen erfarenhet av yrket eller av annat yrke inom vård och omsorg. Du är lugn, trevlig och har hjärtat på det rätta stället. Du ska kunna arbeta självständigt, och ta egna initiativ. Du är trygg och är pålitlig. Arbetet innefattar att hjälpa kunden med olika hushållssysslor, ex städning, matlagning. Man hjälper till med matning mm, samt all omvårdnad. Kunden har hund så man bör inte vara rädd för hundar. För att du ska kunna ge den bästa assistansen till vår kund så tror vi att du brinner för att hjälpa andra, gör ditt yttersta för att kunden ska få den hjälp hon behöver i vardagen. Arbetstiderna är, morgon och kväll uppdelade till morgon och kvällspass Vi tror även att du är: - Noggrann - Tålmodig - Initiativtagare - Lyhörd OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

31 januari 2024
Sista ansökan:
19 juli 2024
Personlig assistent i Nora

Om jobbet Om jobbet AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Vindeln. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och stödboende. Vi söker en personlig assistent till vår kund i Nora, som kan gå på en rad (50 %) till en rullstolsburen kvinna. Du har troligen erfarenhet av yrket eller av annat yrke inom vård och omsorg. Du är lugn, trevlig och har humor. Du ska kunna arbeta självständigt, och ta egna initiativ. Arbetet innefattar att hjälpa kunden med olika hushållsgöromål, matlagning, samt tvätt och städning. Man följer med kunden ut på olika aktiviteter. Gillar att vara ute i naturen är ett plus. Allergener förekommer i hemmet. För att du ska kunna ge den bästa assistansen till vår kund så tror vi att du brinner för att hjälpa andra, gör ditt yttersta för att kunden ska få den hjälp hon behöver i vardagen. Arbetstiderna är 10-15 måndag till torsdag. Kunden har katt i hemmet och är rökare. Körkort är meriterande men inget krav. Vi tror även att du är: - Noggrann - Tålmodig - Initiativtagare - Lyhörd OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

29 januari 2024
Sista ansökan:
17 juli 2024
Klientcoach Östersund

Klientcoach till Östersund AB OC Stöd och boende söker klientcoach till en enhet i Östersund på timanställning. Enheten arbetar med vuxna med kriminalitet och/ eller missbruksproblematik. En unik möjlighet På OmsorgsCompagniet har vi den fantastiska möjligheten att få göra skillnad i människors liv. Vi arbetar med människor som på olika sätt behöver stöd och vi ser till att finnas där för dem. Vi arbetar nära våra medarbetare och finns tillgängliga för förbättringsförslag. Samtliga kollegor på OmsorgsCompagniet har en möjlighet att påverka genom en nära kontakt med sin chef. Kompetensutveckling är ett kontinuerligt arbete och en investering i vår personal. Finns det behov av stöd och utveckling ser vi till att våra anställda får rätt stöd för att kunna ge våra kunder bästa möjliga förutsättning. Vi arbetar med att stärka dig som individ för att göra våra arbetsgrupper starkare. Dina arbetsuppgifter - Stödja klienten i vardagen. - Följa upp kontakt med vård och myndigheter. - Dokumentation. - Olika former av praktiskt arbete. Vad kan vi erbjuda dig? Enligt våra anställda kommer du att bli en del av en rolig arbetsplats med underbara kollegor, där hjälp & stöd alltid finns till hands, expansion av perspektiv, få skinn på näsan, utvecklas på ett professionellt samt personligt plan, spänning (när den ena dagen aldrig är den andra lik), praktisk och teoretisk kunskap samt glädje. Egenskaper vi värdesätter hos våra anställda - Lösningsorienterad - Anpassningsbar/flexibel - Lugn & trygg i dig själv - En vilja att utvecklas - Kommunikativ samt lyhörd - Förstående Du kommer att vara en inspiration för förändring för våra klienter. Vi ser gärna att du har erfarenhet från fältarbete, arbete på HVB hem, behandlingshem eller liknande. Tvåårig eftergymnasial utbildning motsvarande yrkeshögskola eller folkhögskola med pedagogisk/social & beteendeinriktning, socionom eller diakonutbildning. Du har tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen & erfarenhet av behandlingsarbete med vuxna. Det är starkt motiverande om du studerar till socionom eller polis. Vi tar STOR hänsyn till personlig lämplighet. Körkort B är ett krav.

23 januari 2024
Sista ansökan:
11 juli 2024