Lediga jobb i Trollhättan

Hitta de senaste lediga jobben i Trollhättan. Vår jobbsida ger dig tillgång till spännande karriärmöjligheter i Trollhättan. Hitta din drömposition idag och kickstarta din karriär. Sök nu!

Verksamhetschef Trollhättans fältrittklubb

Trollhättans Fältrittklubb (TFRK) är inne i ett expansivt skede, en spännande tid med ett nytt stallbygge framför oss, med fantastiska möjligheter för föreningen att bli en exempelanläggning i landet. Vi är en ideell förening med ca 450 medlemmar, 7 anställda och en omsättning på ca 7 Msek. Vi är en kvalitetsmärkt ridskola enligt Svenska Ridsportförbundet och har utöver detta också ett välfungerande samarbete med REAL-gymnasiet i Trollhättan. Föreningen har en fin anläggning som ägs av Trollhättans Stad som vi har ett mycket gott samarbete med. Vår anläggning är belägen i västra Trollhättan och består av två ridhus, paddock, terrängbana och fina ridvägar. Utöver klubbens ca 30 hästar och ponnyer finns även 11 medlemsuppstallade hästar i vårt medlemsstall. Vår vision: Föreningen ska genom stort engagemang, hög kompetens, skickligt ledarskap, ansvarstagande och god etik vara en demokratisk och dynamisk organisation. Vi välkomnar alla oavsett kön, ålder, sexuell läggning, etnicitet och religion. Vi söker nu efter en verksamhetschef med stort engagemang för hästvälfärd och verksamhetsutveckling. Föreningens verksamhetsområden · Ridskoleverksamhet · Tävlingar · Kurser, stallfritids · Knatteridning · Ridning för personer med funktionsvariationer · Träning i hoppning, dressyr och terräng · Ungdomsaktiviteter · Café · Anläggningsarbete och banbygge · Klubblag Beskrivning I din roll som verksamhetschef skapar du tillsammans med personalen goda förutsättningar för en väl fungerande verksamhet, en god och säker arbetsmiljö, en välskött anläggning, alltid med en god hästvälfärd som ledstjärna. Underställd styrelsen som din närmsta chef har du har det övergripande ansvaret för ridskola, personal, ekonomi och verksamhetsutveckling. Detta innefattar bl.a. · Ekonomistyrning och budgetering tillsammans med föreningens kassör · Arbetsmiljöansvar · Anläggningsansvar · Externa kontakter · Säkerställandet och bevarandet av Kvalitetsmärkning Utbildning/kvalifikationer · Erfarenhet av ledarskap med fokus på team- och utvecklingsarbete · Erfarenhet av ekonomi och budgetarbete · Kunskap inom hästnäringen · BE-körkort · Goda kunskaper i Office-paketet Övriga kompetenser som är meriterande · Erfarenhet av arbete på ridskola · Erfarenhet av att arbeta med en styrelse · Erfarenhet av arbete i ideell verksamhet · Vana att arbeta olika system som ex Fortnox, Idrott Online och Xenophon, · Då verksamheten delvis finansieras genom olika typer av bidrag och kommunalt stöd, ser vi gärna att du har erfarenhet av detta sedan tidigare. Personliga egenskaper Vi söker dig som brinner för att arbeta med människor och utveckling. Du erbjuds ett roligt och omväxlande arbete i förening med hög kompetens och stora utvecklingsmöjligheter. Det är viktigt att du trivs med att arbeta omväxlande samt har förmågan att prioritera och fatta viktiga beslut. Då arbetet innebär det övergripande ansvaret för ridskolans verksamhetsområden så som ridskoleverksamhet, klubbaktiviteter och tävlingar är det därför viktigt att du är trygg i ditt ledarskap och har förmågan att entusiasmera dina medarbetare och det ideella engagemanget inom klubben. Vi ser att du är en ansvarstagande och strukturerad person med en kommunikativ förmåga. Du är trygg i att delegera och kan tillvarata och utveckla befintlig kompetens. Stort fokus i tjänsten är att vara en duktig verksamhetsledare som kan agera både proaktivt och reaktivt på utmaningar vi ställs inför som förening. Det är viktigt att du känner dig trygg i att organisera, planera följa upp och utveckla verksamheten. Det är viktigt att du är en självständig person som kan fatta viktiga beslut inom givna ramar, men även verkställa de beslut som fattas av styrelsen. Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning. Arbetstiden är 100% eller enligt överenskommelse. Tjänsten avser vardagar dagtid och vid behov kvällstid samt helgdagar. Tillträde enligt överenskommelse Då urval och intervjuer kommer ske löpande vill vi ha din ansökan (med personligt brev där du beskriver din ledarstil och CV) så snart som möjligt, dock senast 2024-05-31. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vid frågor om tjänsten kontakta styrelsen genom att skicka ett mail till [email protected]

27 april 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Mekaniker Till Trollhättan

MEKANIKER till Nobina Trollhättan Mekaniker Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Läs mer på www.nobina.se   I Vänersborg/Trollhättan är det vi som tillhandahåller bussförare, bussar och underhåll av dessa till Västtrafik. Vi erbjuder Hos oss får du möjligheten att göra skillnad för både samhället och miljön genom att bidra till en väl fungerande kollektivtrafik. Vi erbjuder dessutom möjligheten till ett stimulerande och utvecklande arbete som sker både i grupp och enskilt med varierande arbetsuppgifter. Du kommer bland annat få genomföra service, reparationer och felsökningar på våra bussar. Även uppgifter som elarbeten, karosserireparationer och inredningsreparationer förekommer.   Alla medarbetare på Nobina får en bra introduktion och goda möjligheter till utveckling inom yrket. Hela vårt arbetssätt präglas av vår affärsidé att ”Förenkla kundens vardagsresor” och strävan mot vår vision att ”Alla vill resa med oss”. Dessutom bidrar vi alla till att våra resenärer får en trygg resa. Nobina tror på mångfald och att det berikar personer, grupper och oss som företag. På Nobina arbetar vi aktivt med att främja mångfald och att ta tillvara kompetens hos alla medarbetare oavsett kön, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, ålder, religion eller annan trosuppfattning. Personliga egenskaper och utbildning   För den här tjänsten söker vi dig som har B-behörighet för bil och fordonsteknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet, samt behärskar svenska i tal och skrift. Vi tror att du har god datorvana då vi använder dator både med diagnosprogramvaror och för arbetsorderhantering. Har du D-behörighet för buss och erfarenhet av fordons-el är detta starkt meriterande, bussarna är både el-bussar och biodrivmedels-bussar.   Utöver detta tror vi att du möter stressiga situationer och miljöer med lugn och trygghet, är utåtriktad, flexibel och tycker om människor. I våra verkstäder håller vi ordning och reda så proffsighet och noggrannhet värderas högt. Om tjänsten   Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Provanställning samt individuell lönesättning tillämpas. Frågor gällande rekryteringsprocessen: Jan Andersson, [email protected] Telefon: 070-187 25 23 Facklig representant: Annette Finn, [email protected] Telefon: 070-187 25 40 Ansökan   Välkommen med din ansökan senast: 2024-05-31. Urval sker löpande.

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Lastbilsförare med C-körkort sökes till Uddevalla!

Uniflex söker nu duktiga C-chaufförer inom distribution till ett välkänt företag i Uddevalla. Start är omgående (dagtid) och hela sommaren ut, med god möjlighet till förlängning i höst. Dina arbetsuppgifter: • Ansvara för säker och effektiv distribution av paket och styckegods till kunder i Uddevalla och närliggande områden. • Utföra lastning och lossning av gods med noggrannhet och effektivitet. • Säkerställa att leveranserna sker enligt plan och att kunden får en förstklassig serviceupplevelse. Krav för tjänsten är följande: • Tillgänglig under sommarperioden • C-kort • YKB • Serviceinriktad attityd och förmåga att skapa goda relationer med kunder. Meriterande: • Erfarenhet av distributionskörning och hantering av olika typer av gods. • God lokalkännedom inom Uddevalla-området. Arbetstider är förlagda dagtid. Du är välkommen med din ansökan redan idag, intervjuer sker löpande! Vem är du? Vi tror att du som söker är en serviceinriktad och kommunikativ person som kan planera och organisera i ditt arbete självständigt. Kravet för denna tjänst är även att behärska svenska i både tal och skrift. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet i branschen. Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.

26 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Verksamhetsutvecklande LEAN-expert

Company description AFRY is a leading European company with a global reach in technology, design and consulting. We are accelerating the transition towards a sustainable society. We are 16,000 dedicated experts in infrastructure, industry, energy and digitization, who create sustainable solutions for future generations. Job description We are looking for someone who wants to take on an assignment that is a collaboration between AFRY and our high-tech customer in Trollhättan! Our client is looking for a so-called "Lean Deployment Leader" with an interest in improvements and development according to the LEAN methodology. As a member of the department's management team, you will support and coach the business's leaders and employees in their LEAN work. The role includes a broad work area and will contain a lot of variety, everything from goal breakdown and visualization to actually carrying out practical improvement work. Duties will include: As an expert and coach, develop the department's production system within the LEAN area to meet goals and strategies Through an analytical mindset, drive and coach improvements in both the short and long term If necessary, lead and implement development efforts (projects and kaizen) Support and train staff in driving improvement work and problem solving activities Collaborate with other Lean Deployment Leaders to develop the company's production system within LEAN We are continuously looking for candidates so don't wait to apply! The application deadline is 2024-05-26. Requirements specification We are looking for someone who is passionate about LEAN. Relevant working life knowledge and experience in the field will be critical to be able to drive the company's LEAN work in the right direction. You have previous successful experience of leading and coaching an organization at various levels using effective communication skills. As a person, you are analytical and action-oriented. You thrive best when you get to collaborate with others to achieve common goals. You speak and write both Swedish and English fluently. Meritorious with: A university education in a relevant field Experience in production, quality and logistics Experience in project management A solid interest in technology - preferably in the aviation and space industry. Requirements for this position are that you: Accepts a temporary position at AFRY Undergoes a mandatory security check and completes a negative drug test More information AFRY's Future concept gives you a competitive path into the labor market. The concept is carried out in collaboration with the customer, and during the assignment you get to try out the role of consultant while gaining a good insight into a very exciting customer. The ambition of both AFRY and the customer is that after completing the assignment you will become a permanent employee of the customer. Read more about our Future path here: https://afry.com/sv/afry-future-graduate-program For questions about the position, please contact the recruiting manager at [email protected] At AFRY, we drive change in everything we do. We believe that change happens when bold ideas come together, when we collaborate, create innovation and embrace creative solutions, that's how we create the future. We are constantly looking for qualified candidates to join our inclusive teams around the world. Become part of us and accelerate the green transition

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Kanalcentralsoperatör, vikariat

Sveriges vackraste arbetsplats söker en Kanalcentralsoperatör, vikariat 18 månadermed placering i Trollhättan Att arbeta som Kanalcentralsoperatör på Sjöfartsverket Sjöfartsverket tillhandahåller en unik nautisk kompetens med lokal anknytning och hög tillgänglighet. För affärsområdet slussar och kanaler är det övergripande uppdraget att planera lotsningar och tillse att farleden har maximal tillgänglighet på ett effektivt sätt. Målet är att öka sjösäkerheten och tillgängligheten för sjöfarten med kunden i fokus, samtidigt som påverkan på den marina miljön minimeras. Arbetsuppgifter Som Kanalcentralsoperatör har du en viktig roll för att säkerhet och service upprätthålls. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ta emot lotsbeställningar, planera/fördela lotsningar, lotstransporter, manövrering av broar och slussar, kommunikation med fartygstrafik och fritidsbåtar via VHF, inrapportering av tekniska fel längs farleden samt sköta administrativa uppgifter. Stundtals är arbetstempot högt och du förväntas kunna hantera flera skeenden samtidigt. Förutom det logistiska kontorsarbetet ingår det vissa praktiska moment utomhus, du kommer ibland att hjälpa till med att förtöja fartyg i slussen. Arbetet utförs på oregelbundna tider såväl dag- som nattetid och före anställningens början krävs godkänt läkarintyg för tjänstbarhet i nattarbete. Vem är du? Vi söker dig som har lägst gymnasieexamen. Det krävs att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och på engelska, likaså att du har god datorvana och med lätthet hanterar olika IT-system. Du måste vara fullt fysiskt frisk och kunna röra dig obehindrat.  Det är meriterande om du har examen Fartygsbefäl klass VIII och giltig radiobehörighet SRC. Annat som är meriterande är utbildning inom sjöfart och/eller erfarenhet inom sjöfart, även utbildning/erfarenhet inom logistik är meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är duktig på att planera, är stresstålig och kan fatta snabba beslut och prioritera om när förutsättningarna förändras. Du är kommunikativ och brinner för att ge god service till våra kunder. Eftersom du ansvarar för verksamheten tillsammans med ett team är samarbetsförmåga, lösningsfokus och hög ansvarskänsla mycket viktiga egenskaper. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. För denna nivå av säkerhetsklassning ställs inte krav på svenskt medborgarskap. Varför ska du välja Sjöfartsverket? Sjöfartsverket är ett tjänsteproducerande affärsverk inom transportsektorn. Vår arbetsmiljö är unik och vårt uppdrag är unikt – Sveriges vackraste arbetsplats. Vårt uppdrag är att utveckla transport och sjöfart i linje med riksdagens och regeringens beslut. Vår affärsidé är att erbjuda effektiva sjövägar, moderna tjänster och maritimt partnerskap för tillväxt, konkurrenskraft och hållbar utveckling. Sjöfartsverket erbjuder en trivsam arbetsmiljö med goda möjligheter att förena arbetsliv och privatliv. Vi har en tydlig identitet och ett starkt varumärke. Vi är en utvecklingsinriktad organisation och arbetar ständigt för att utveckla våra medarbetare samt för att upprätthålla våra nöjda kunder. Är vi rätt organisation för dig är det en självklarhet för dig att agera på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Vårt arbete utgår från den statliga värdegrunden, vi arbetar också aktivt för jämställdhet, mångfald och inkludering och ser det som en självklarhet att du delar vår uppfattning. Hur och när? Den här rekryteringen gäller ett vikariat från och med nu dock längst till och med 9 juni 2025.  Intervjuer kommer att hållas på plats i Trollhättan.  Upplysningar: Chef Susanna Olsson, 010-478 55 70 eller [email protected] Fackliga företrädare:  Saco-S Peter Hellberg, OFR/ST Carl Cremonese, Seko Ib Bergström, samtliga kan nås via vår växel 0771-630000.  Ansökan: Registrera din ansökan senast den 12 maj 2024. Diarienummer: 24-02450 Sjöfartsverket gör kontinuerliga och aktiva val kring exponering och rekryteringsstöd i varje rekrytering. Vi undanber oss därför direktkontakt av annonsförsäljare, bemannings- och rekryteringsföretag.

26 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Doktorand i produktionsteknik

Högskolan Väst drivs av att göra skillnad. Genom vår utbildning och forskning vill vi bidra till innovation, en positiv samhällsutveckling och en hållbar värld. Vi är en modern högskola under stark utveckling. Vår profil arbetsintegrerat lärande (AIL) är en del av allt vi gör och att samverka med omvärlden är prioriterat för oss. Högskolan Väst har ett av landets högsta söktryck och en hög andel av studenterna etablerar sig på arbetsmarknaden. Högskolan har 13 000 studenter och över 700 anställda. Vårt attraktiva campus ligger centralt i Trollhättan och är en plats där kunskaper, idéer, kulturer och människor möts. Vi jobbar aktivt för en inkluderande arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Vi som arbetar på Högskolan Väst gör skillnad varje dag. Vill du också det? Doktorand i produktionsteknik – AI-pipeline för assimilering av industriella sensordata Doktorandens vetenskapliga arbete i projektet Bearbetning och assimilering av stora mängder sensordata i produktionsmiljöer innebär stora utmaningar, särskilt när det gäller automatisk bedömning av datakvalitet, anpassning till föränderliga produktionsmiljöer (som till exempel förändringar på fabriksgolvet) och underlättande av branschöverskridande delning av AI-lösningar. Det finns ett stort behov inom industrin att kunna upptäcka datakvalitetsproblem från många sensorer och att extrahera information från data på ett modulärt sätt. Det övergripande målet är att skapa en agil AI-arkitektur som enkelt kan anpassas till olika sensortyper och situationer. I ett nytt projekt i samarbete med svensk industri söker vi en doktorand till en tjänst vid Högskolan Väst. Den vetenskapliga delen av projektet Bearbetning och assimilering av stora mängder sensordata i produktionsmiljöer innebär betydande utmaningar, särskilt när det gäller att automatiskt utvärdera datakvalitet, anpassa sig till föränderliga produktionsmiljöer (som förändringar på fabriksgolvet) och underlätta delning av AI-lösningar. Det finns ett stort behov från industrin att kunna upptäcka datakvalitetsproblem från många sensorer och att extrahera information från data på ett modulärt sätt. Det övergripande målet är att skapa en smidig AI-arkitektur som enkelt kan anpassas till olika sensortyper och situationer. I ett nytt projekt i samarbete med svensk industri söker vi en doktorand för en anställning vid Högskolan Väst. I detta doktorandprojekt skall doktoranden arbeta med utvecklingen av en modulär och smidig AI-arkitektur baserad på Data-Information-Knowledge-Wisdom (DIKW) datahanteringspyramiden, specifikt utformad för bearbetning av sensordata. Läs fullständig beskrivning om den vetenskapliga delen av projektet på Högskolan Västs hemsida. Ämnesområde: Produktionsteknik Forskningsmiljö: Doktorander i produktionsteknik blir medlemmar i forskargruppen PTV (Produktionsteknik Väst). Gruppen samarbetar med verkstadsindustrin i regionen vid Produktionstekniskt centrum, som inrymmer ett avancerat forskningslaboratorium. Klicka här för mer information om vårt forskningscenter. Arbetsuppgifter: Forskarutbildningen innebär, förutom deltagande i forskarutbildningens kurser och andra aktiviteter, genomförande av ett självständigt avhandlingsarbete. Som doktorand ägnas anställningstiden framförallt åt forskarutbildning. En doktorand får dock i begränsad omfattning arbeta med utbildning och administration. Sådant arbete får, innan doktorsexamen har avlagts, inte omfatta mer är 20 % av full arbetstid (Högskoleförordningen 5 kap 2§). Eventuell institutionstjänstgöring (20 %) genomförs i huvudsak inom undervisningsfältet produktionsteknik. Behörighetskrav: För att kvalificera sig för anställning som doktorand krävs att två behörighetskrav är uppfyllda: grundläggande behörighet och särskild behörighet. Grundläggande behörighet till utbildning på forskarnivå har den som: har avlagt examen på grund- och avancerad nivå, fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå, eller på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. Särskild behörighet till utbildning på forskarnivå i produktionsteknik: För att uppfylla kravet på särskild behörighet för doktorsexamen i industriell produktion krävs att den som har avlagt en examen på avancerad nivå i ett ämne som är relevant för forskarutbildningsämnet. Examen kan vara inom datavetenskap, mekatronik, elektroteknik, teknisk matematik, teknisk fysik eller motsvarande, med ett examensarbete motsvarande minst ett halvårs studier. Behörighetskraven kan uppfyllas genom studier i Sverige eller utomlands. För mer information, se 3.1 och 3.2 i Allmän studieplan för utbildning på forskarnivå i industriell produktion, dnr U 2021/160. För denna anställning krävs dessutom: Examen på avancerad nivå i datavetenskap, mekatronik, tillämpad fysik, elektroteknik, teknisk fysik eller motsvarande Förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på engelska (dokumenterad kunskap) God samarbetsförmåga Meriterande för anställningen är följande kvalifikationer: Evidensbaserad (via GitHub) erfarenhet av att arbeta med ML/AI-algoritmer med hjälp av populära verktyg som TensorFlow och/eller PyTorch Erfarenhet av att arbeta med industriella sensordata Erfarenhet av att utveckla nya ML/AI-arkitekturer Dokumenterad erfarenhet av forskningsarbete och vetenskapligt skrivande (tidigare publiceringar i ämnet ses som meriterande) Förmåga att kommunicera på svenska. Bedömningsgrunder: Urval bland sökanden skall göras med hänsyn till förmågan att tillgodogöra sig forskarutbildningen. Läs fullständig beskrivning om bedömningsgrunder på Högskolan Västs hemsida. Varaktighet och anställningsvillkor: En anställning som doktorand ska gälla tillsvidare, dock längst till en viss tidpunkt och aldrig längre tid än ett år efter avlagd doktorsexamen. Den första anställningen får gälla högst ett år. Anställningen får förnyas med högst två år i taget. Anställningen motsvarar fyra års heltidsstudier under maximalt åtta år (Högskoleförordningen 5 kap 7§). Ansökan: Ansökan görs digitalt via Högskolan Västs rekryteringsverktyg Varbi via högskolans webbplats. Där hittar du även detaljerad information om vad ansökan ska bestå av.   Din ansökan ska vara Högskolan Väst tillhanda senast 2024-05-17 Välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Field Supervisor (51749)

Do you want to work in a role where your leadership can further evolve and thrive? Do you have technical experience and an optimistic attitude? Then this position is for you! Region NCE > Service Sweden > Norra Götaland Vestas Northern and Central Europe is a business unit responsible for sales, projects, installation, and service for wind farms in these regions. Vestas Northern and Central Europe aspires to be the highest performing business unit within Vestas, regarding modern energy and customer satisfaction as well as being the most attractive workplace. With these standards, Vestas Service Field Supervisor is responsible for carrying out the company strategy in once area. Preparing for the future as well as ensuring performance and a professional mindset in the team today are required to succeed as a leader in this role. The Vestas values and leadership behaviours Simplicity, Collaboration, Accountability and Passion are something you want to be part of promoting through leading by example. We are now looking for a Field Supervisor for the region Norra Götaland, that comes with being the immediate manager for a group of 22-25 Service technicians located at warehouses in Skara, Mariestad, Tanumshede, Trollhättan, Årjäng and Ulricehamn. Responsibilities The Field Supervisor has the operational responsibility for their area which include performance and budget targets. Activities affecting the operational part of the business is the responsibility of the Field Supervisor with the goal to develop the business becoming more efficient in close cooperation with the Dispatcher. The Field Supervisor has the people management responsibility of their employees. One is also part of a group of Field Supervisors who are sharing the work of improving cross-functional collaboration and improvements in our field work. A Field Supervisor is occasionally delegated tasks or projects by the Area manager. Field Supervisor position is one of the organisational leadership pipelines into Area manager position in Sweden, but also prepares for leadership work elsewhere in the organisation as well Coordinate the most efficient execution of the plan that was made. Setting operational expectations and creating effective routines for technicians, following up performance by assuring safety, quality and timeliness of work and reporting conducted by technicians and constantly looking for ways to optimize and improve on safety, quality and cost Be responsible for hiring of and performance discussions with technicians Proactively cooperate and communicate with other stakeholders in Service Sweden/Nordic and externally as well as other internal departments, such as other Field Supervisors, planning, lean, admin, projects, PFO, technical support, Special Task and QSE functions Qualifications To be an excellent people leader and motivator and to lead by delegating appropriate responsibility Be loyal to decisions taken by the Company, to follow processes that are adequate for the service business and take part in developing a learning organization Minimum of 2 years' experience leading teams of at least 10 people Educational or work background that has provided readiness for working with numbers and complex problem solving Comfortable with achieving and knowing how to get results through others as well as skilled in taking the tough discussions to achieve what you expect from your team Have a good business sense and good economical understanding in order to ensure results and proven history with having had own economical responsibility, such as a budget, an income target, a utilization factor etc. Minimum basic Swedish communication skills Competencies Openness to being questioned on your thinking and receiving constructive criticism and feedback Structured and able to keep yourself accountable Ability to effectively communicate in written and spoken English Open mindset to change, regarding workload as well as working hours Good physical condition, since the workload will include you being able to handle heavy lifts and work on heights High level of safety awareness What we offer We offer an exciting job with great opportunities for professional and personal development in an inspiring, hard-working, and international work environment in the renewable energy sector. We highly value initiative, responsibility and the right balance between creativity and quality in all solutions. You will have good opportunities to build your career in Vestas, when demonstrating aspiration, capacity, and potential. Additional information Your primary work location will be either Trollhättan, Skara or Mariestad, Sweden. You should expect some travel activity within the area of Västergötland and connecting areas, approximately 100 days per year. If the above match your skills and qualifications, please apply no later than 25.05.2024. Please note: We do amend or withdraw our jobs and reserve the right to do so at any time, including prior to the advertised closing date. For additional information about the position, please contact: Recruiter Rebecka Thorell at [email protected]

26 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Investeringsplanerare

Vattenfall Vattenkraft ansvarar för Vattenfalls 90 vattenkraftverk och ca 300 dammar i Norden. Vi är ca 500 medarbetare i Sverige och Finland med huvudkontor i Luleå. Vattenkraftens förnybara elproduktion är en förutsättning för att skapa ett klimatsmart och fossilfritt samhälle där vi spelar en viktig roll som möjliggörare för framtidens hållbara energisystem. Vår produktion motsvarar ca 25 % av Sveriges totala elbehov. För att leverera hög tillgänglighet i vår produktion behöver vi ständigt utmana oss själva, utveckla våra arbetssätt och ta tillvara digitala möjligheter. Vill du ha roligt på jobbet och samtidigt arbeta för ett fossilfritt samhälle? Nu har du möjlighet att göra det hos oss på Vattenfall Vattenkraft. Tillsammans arbetar vi för ett fossilfritt samhälle. För att nå vårt mål behöver vi engagerade medarbetare som vill bidra till ett bättre klimat på vår planet. Du blir en viktig del i det arbetet! Som investeringsplanerare är din uppgift att strategiskt planera genomförandet av företagets investeringsportfölj. Du kommer att ha en central roll i planering och prioritering av investeringsprojekt i nära samarbete med projektsponsorer, projektledare och olika kompetenser inom asset management. Du erbjuds goda möjligheter att utveckla både hur verksamheten bedrivs och säkerställa att den styrs mot förutbestämda affärsstrategier. Vattenfall Vattenkrafts projektportfölj är omfattande; investeringsvolymen uppgår årligen till cirka 1,3 miljarder kronor och varierar från investeringar i mindre projekt till genomförande av stora och komplexa entreprenadprojekt, som byggprojektet vid Lilla Edet i Göta älv. Här kommer exempel på dina arbetsuppgifter och ansvarsområden Investeringsplanering; stötta projektsponsorer och projektledare med projektspecifika beslutsresor Stötta projektsponsorer med strategisk planering av projektportfölj vid prioriteringar Kvalitetssäkra investeringsbeslut (finansiell kontroll) inför olika projektbeslutmöten både inom Vattenfall Vattenkraft och Vattenfallkoncernen Koordinera och samordna investeringsplaner med portföljplan (projektplaner) Säkerställa att stora investeringsbeslut och beslut om upphandling och kontraktering planeras och genomförs vid rätt tidpunkt och med rätt kvalitet Delta i forum för beslut om investeringar Utveckla och standardisera processer och gemensamma arbetssätt (relaterat till investeringar och projekt) Säkerställa att "assurance" planeras och genomförs inför TG-beslut i stora projekt. Kravspecifikation Vi söker dig som har högskole- eller universitetsexamen inom exempelvis teknik eller industriell ekonomi. Vi ser det som meriterande om du har några års erfarenhet av projektledning, verksamhetsutveckling, entreprenader och juridik/avtalsfrågor. Vi ser gärna att du har arbetat med portföljstyrning och portföljplaner i verksamheter med stora investeringsvolymer. Som investeringsplanerare behöver du ha mycket eget driv, vara idérik och se möjligheter att förbättra och sedan genomföra förändringar. En del av jobbet handlar till exempel om att fortsätta utveckla våra rutiner och processer för hantering av investeringsprojekt. Du är trygg och professionell i din yrkesroll och van vid att arbeta strategiskt med innovativa frågor. Du har god förmåga att bygga och upprätthålla förtroendefulla relationer. Du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift (svenska och engelska). B-körkort är ett krav, resor i tjänsten förekommer. Placeringsort Jokkmokk, Luleå, Umeå, Sundsvall, Solna och Trollhättan eller någon annan av Vattenfall Vattenkrafts verksamhetsorter. Kontaktpersoner För frågor om tjänsten kontakta gärna Jerry Westerstedt. Fackliga representanter är Anneli Jönsson Ledarna, Samuel Jernlif Unionen, Magnus Nilsson Akademikerna och Anders Karlström SEKO. Alla nås via Vattenfalls växel, 08-739 50 00. Känns det här som ett jobb för dig? Välkommen med din ansökan via vår annons på Vattenfalls karriärsidor senast den 19 maj, 2024. Vi är övertygade om att mångfald berikar och arbetar därför kontinuerligt för jämställdhet och inkludering på vår arbetsplats. Läs gärna mer på https://careers.vattenfall.com/se/sv/jobba-med-oss Vattenfall Vattenkraft är en del av Sveriges samhällskritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är tjänsten du söker säkerhetsklassad kommer, i enlighet med säkerhetsskyddslagen, registerkontroll och säkerhetsintervju genomföras innan anställning.

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Erfaren Onboarding- och utbildningsansvarig

Företagsbeskrivning Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 21 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem. Jobbeskrivning Vill du arbeta i en ny roll med varierande arbetsuppgifter där du själv kan vara med och påverka dess innehåll, samtidigt som du är med oss och arbeta för en fossilfri framtid? Avdelningen som du kommer att tillhöra arbetar för att skapa bästa möjliga förutsättningar för att upprätthålla en effektiv och hållbar kvalitet i planering och genomförande av anläggningsinvesteringar i regionnätet och lokalnätet. Avdelningen stöttar enheten med specialister inom: Program- och projektstyrning Risk- och osäkerhetshantering Informationssäkerhet Enhetsgemensam administration Tid- och resursplanering Systemanvändning Om rollen Vår avdelning består i dagsläget av åtta medarbetare men planerar att växa under året. Vi finns representerade på våra kontor i Solna, Luleå och Trollhättan. Gruppen består helt av erfarna specialister inom respektive område. I den här rollen kommer du att samla ansvaret för vår enhetsgemensamma administration på ett ställe. I rollen ingår att planera, utföra och följa upp ingående i olika områden. Exempel på arbetsuppgifter som kommer att ingå är enhetsgemensam hantering av: Introduktionskoordinering av nya medarbetare Koordinering av enhetens behov av utbildningsinsatser som är unika för enheten Styrandedokument och riktlinjer Kommunikation Informationshantering Tillsammans med vår informationssäkerhetsspecialist hantera behörigheter till system och informationsytor I uppdraget ingår att utveckla, följa upp och förvalta ovan nämnda områden. Detta för att kunna vara ett fullgott kvalitativt stöd för vår enhet. Du kommer att driva dina egna områden samt vara "spindeln i nätet" för koordination och utveckling. Kravspecifikation Vi söker efter dig som: Har lång erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter Har erfarenhet av att delta i verksamhetsutvecklingsprojekt och – uppdrag Är utvecklingsorienterad och intresserad av att bidra till att lösa frågor som fastnat av olika anledningar Har ett intresse för och erfarenhet av olika typer av system Som person ser vi att du har ett anpassningsbart förhållningssätt och agerande för att matcha skiftande behov i olika situationer. Du gillar att arbeta tillsammans med andra för att uppnå gemensamma mål samt har förmåga att knyta an till olika grupper av människor. Du är en handlingskraftig doer som genomgående sätter upp mål för dig själv samt trivs med att ta dig an nya möjligheter och tuffa utmaningar. Ytterligare information Vi erbjuder Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här. Placeringsort Solna, Luleå eller Trollhättan För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Fredrik Brynielsson, [email protected] För frågor om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Renée Li, [email protected] Fackliga representanter för denna tjänst är Christian Ericsson, Ledarna, Ann Marie Sjöbohm, Akademikerna, Asim Nokic, Unionen, Ulf Tengman, SEKO Samtliga nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00. Välkommen med din ansökan senast den 15:e maj. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats, dvs. inga ansökningshandlingar tas emot via e-post. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här. Då säkerheten för Vattenfall och dess anställda är avgörande kommer vi innan varje anställning genomföra en ”pre-employment screening”. Dessa kontroller baseras på din roll som du kommer att fylla inom Vattenfall. Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ser fram emot din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
TIG-svetsare till Siemens Energy AB

Om tjänsten Ikett Personalpartner söker TIG-svetsare för arbete hos vår kund, Siemens Energy AB i Trollhättan. Arbetsbeskrivning: I denna roll kommer du att utföra TIG-svetsning i främst rostfritt och svart material i tunnare dimensioner. Det tar i genomsnitt 1,5-2 år för att lära sig samtliga produkter som används vid tillverkning av brännkammare till gasturbiner. Arbetet inkluderar även förberedelse av fogar, slipning av detaljer, hantering av fixturer och dokumentation enligt internt kvalitetssystem. Krav: • Arbetslivserfarenhet av TIG-svetsning i rostfritt material. • B-körkort. • Traverskort. • Truckkort. Meriterande: • Erfarenheter från att arbetat med SAP och Lean. Personliga egenskaper: • Vi söker dig som är ansvarstagande, noggrann, flexibel, positiv, ordningsam och har en utmärkt samarbetsförmåga. Önskad starttid: Omgående Arbetstider: 2-skift Tjänsten är en inhyrning via Ikett Personalpartner under 6 månader med goda möjligheter till anställning hos kund. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Om företaget Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens Energy arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året. I Siemens verkstad i Trollhättan tillverkas brännkammare för gasturbiner och dem är specialiserade på tillverkning av delar i rostfritt stål, legeringar och värmetåliga material. Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024