Lediga jobb i Trollhättan
Hitta de senaste lediga jobben i Trollhättan. Vår jobbsida ger dig tillgång till spännande karriärmöjligheter i Trollhättan. Hitta din drömposition idag och kickstarta din karriär. Sök nu!
Vi söker nu en Kvalitetsingenjör med inriktning mot GKNs ledningssystem OMS (Operational Management System) till ett etablerat team med ett starkt engagemang för att skapa användarvänliga och effektiva processer. Du blir en viktig spelare i ett välfungerande team som stöttar hela företaget, både lokalt och globalt, genom utveckling av ledningssystem, visualisering av arbetsprocesser och kravhantering. Om företaget GKN Aerospace Sweden ingår i GKN Aerospace, som tillverkar motorkomponenter, flygplansstrukturer, kabinfönster, kablage och mycket mer till många av världens flygplan. Företagen i Aerospace-divisionen som arbetar med delar till flygmotorer bildar tillsammans Engines och vid vår anläggning i Trollhättan utvecklar och tillverkar vi avancerade delar till motorer för flygplan och rymdraketer. Vi arbetar även med motorunderhåll. Hos GKN Aerospace blir du en del av ett globalt företag där teknik, innovation och samarbete är centrala drivkrafter. Du får arbeta i en framtidsbransch med goda utvecklingsmöjligheter, både professionellt och personligt. Vi erbjuder konkurrenskraftiga villkor, en trygg anställning och en arbetsmiljö där din insats gör skillnad – på riktigt. Dina arbetsuppgifter Som Kvalitetsingenjör inom OMS får du ett stimulerande och varierat arbete med stort eget ansvar. Du arbetar i nära samverkan med chefer, processledare och team i hela organisationen – från VD till verkstadspersonal. Tillsammans skapar ni värde genom att modellera processer, samordna kravhantering och utbilda användare. Ditt arbete kommer att fokusera på utveckling och förbättring av OMS-systemet, med särskilt ansvar för utveckling i vår globala IT-plattform, som används av GKN Engines siter världen över. Du får också möjlighet att växa in i en expertroll inom områden som kravhantering, processutveckling eller dokumentstyrning. Du blir en del av ett väletablerat och passionerat team som har en central roll i företagets kvalitetssäkring. Teamet ansvarar för både det globala och lokala ledningssystemet och är drivande i att skapa långsiktig nytta och struktur i verksamheten. Vi lägger stor vikt vid samarbete, kompetensdelning och ständig förbättring. Huvudsakliga arbetsuppgifter Utforma och vidareutveckla OMS i företagets IT-plattform. Samordna och stödja kravhantering, processbeskrivningar och rollstruktur. Samarbeta nära med verksamheten för att skapa användarvänliga och effektiva processer. Leda och stötta förbättringsgrupper. Genomföra utbildningar för chefer och anställda, i samarbete med HR. Delta i och bidra till globala initiativ inom ledningssystem. Din profil Vi söker dig som drivs av utveckling, både professionellt och personligt, och som ser värdet i att ta en långsiktig roll där du kan växa in i en expertfunktion. Du har ett genuint intresse för kvalitet, struktur och förbättringsarbete samt trivs i en roll med många kontaktytor där du får vara med och påverka. Du är en person som: Vill växa in i en expertroll och ser det långsiktiga värdet i att utvecklas tillsammans med organisationen. Har en naturlig känsla för ordning, struktur och kvalitet, och tycker om att arbeta systematiskt med förbättringsinitiativ. Är pedagogisk och social, med förmåga att kommunicera på ett tydligt och inkluderande sätt – oavsett om det gäller ledningsgrupp eller verkstadspersonal. Tar initiativ och arbetar lösningsorienterat, med en prestigelös inställning som bygger förtroende och samarbete. Trivs i en central och samordnande roll, där du fungerar som navet mellan olika delar av organisationen. Har god kunskap i engelska och svenska, både skriftligt och muntligt. Meriterande Digital kompetens inom avancerade datahanteringssystem. Erfarenhet av arbete inom kravhantering och dokumenthantering. Erfarenhet av QLM (Qualiware Lifecycle Management). Certifieringar inom kvalitet eller ledningssystem. Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar GKN Aerospace med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd av Skill med chanser till övergång till GKN. Vi vill informera om att rekryteringsprocessen kan komma att ta längre tid än vanligt på grund av pågående semesterperiod. Vi uppskattar ditt tålamod och ditt intresse för tjänsten. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Tobias Jakobsson, [email protected]
Om tjänsten Som Gym Experience Manager på Fitness24Seven kommer du att arbeta i en dynamisk och hälsoinriktad miljö där du ansvarar för att maximera lönsamheten för våra anläggningar. Du kommer att leda ett engagerat team och implementera strategiska planer för att förbättra kundservicen och uppnå våra mål. I rollen som Gym Experience Manager kommer du att ansvara för både gymmet i Trollhättan och i Uddevalla. Det är en heltidstjänst på 40 timmar i veckan, måndag - fredag, där dina arbetstider kan vara förlagda mellan 08.00-19.00. I din roll som Gym Experience Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: • Säkerställa leveransen av en exceptionell träningsupplevelse för våra medlemmar • Implementera och följa upp klustrets strategiska planer, mål och budget • Ha fullt personalansvar för samtliga medarbetare inom klustret, inklusive hantering av alla personalrelaterade ärenden • Ansvara för rekrytering, introduktion och upplärning av ny personal • Skapa kostnadseffektiva och hållbara arbetsscheman som säkerställer rätt bemanning utifrån kundflöde och behov • Säkerställa att Fitness24Sevens koncept, riktlinjer, policys och arbetssätts efterlevs • Driva en kostnadseffektiv drift genom aktiv styrning av GOP-relaterade kostnader • Vara närvarande i verksamheten, interagera och engagera med medlemmar för att bygga starka kundrelationer • Aktivt ta till sig erfarenheter och feedback från kollegor samt bidra med kunskap och goda exempel till resten av organisationen • Samarbeta med relevanta interna avdelningar för att främja ett effektivt arbetsflöde och verksamhetsutveckling • Upprätthålla och utveckla goda relationer med samarbetspartners, såsom fastighetsägare, vaktmästare, städpersonal, leverantörer och andra aktörer Om dig Vi söker dig med en avslutad gymnasieexamen och gärna eftergymnasial utbildning inom ledarskap, försäljning eller liknande. Du har dokumenterad erfarenhet av ledarskap och en stark förmåga att strategiskt planera och genomföra försäljningsaktiviteter. Du är resultatorienterad, kommunikativ och har en förmåga att motivera och engagera ditt team. Viktigt för tjänsten är: • Minst 3 års relevant ledarskapserfarenhet, gärna med personalansvar • Erfarenhet från liknande roll inom servicebranschen, exempelvis retail, hotell eller träning • Grundläggande kunskap och intresse för träning och hälsa • God förståelse för grundläggande ekonomi, t.ex. budgetarbete och kostnadsuppföljning • Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning • Flytande svenska och engelska i tal och skrift • B-körkort är ett krav Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om Fitness24Seven Fitness24Seven är en av världens snabbast växande gymkedjor och riktar sig till den vanliga motionären som tycker att kvalitativ träning inte skall kosta en förmögenhet. På 20 år har de gått från att ha ett enda gym i Malmö till att ha över 250 anläggningar i 5 länder på 3 olika kontinenter. Som medlem på Fitness24Seven har du tillgång till alla anläggningar, i alla länder, dygnet runt. Dessutom ingår gruppträning och det finns även separat avdelning för tjejer. Fitness24Seven har ett stort fokus kring CSR och arbetar bland annat mot organisationer som SOS-barnbyar. Värderingarna som genomsyrar företaget är long-term thinking, on the customers’ terms, learning organisation, cooperation makes the team and social responsibility. Kontaktuppgifter I den här rekryteringen samarbetar Fitness24Seven med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Beatrice Arvidsson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
A Teknik söker nu dig som är nyfiken, har en bra inställning med vilja att alltid lära sig! Hos oss får du arbeta inom avancerad tillverkningsindustri, med kunder inom bl.a Aerospace, Medtech och andra intressanta kunder som ligger i framkant inom sina områden. För att passa in hos oss ser vi att du har lätt för att arbeta i grupp samt i allmänhet kommer till jobbet med en positiv inställning! Vem är du? Vi ser att du som söker har en tidigare utbildning alt. erfarenhet inom verkstad, mekanik, skärande bearbetning eller liknande från tex industrigymnasium. Du bör kunna läsa av och tolka olika ritningsunderlag och processinstruktioner för att därefter utföra arbetet därefter. Vi kommer värdera dig och din personlighet högt i denna tillsättning. Dina personliga egenskaper är viktigast av allt , då vi vill att du utvecklas hos oss under lång tid. Vad är meriterande? Du är tekniskt intresserad En del av arbetet sker digitalt, därför ser vi att du bör vara IT intresserad. Erfarenhet från verkstad, svarvning, fräsning, mätning Erfarenhet av MasterCam eller annat camberedningsprogram Erfarenhet av enstycks-lågvolymstillverkning För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha/vara: Erfarenhet av CNC. Utbildning inom industrin. Kunna och gilla att samarbeta Driven och nyfiken Kvalitetsmedveten Ordningsam Ansvarstagande och ärlig Flexibel Självgående Om tjänsten Vår verksamhet utgörs av avancerad mekanisk bearbetning i form av 3 till 5-axlig fräsning, svarvning, svetsning, slipning, gnistning, montering mm. i små till mellanstora serier. Ett tydligt kvalitets- och produktivitetsfokus präglar verksamheten. Arbetet innebär Programmering/CAM-beredning, Fixturering, Produktion och Mätning. Varför skall just du söka Vill du arbeta på en mindre enhet som är en del av en koncern inom svensk tillverkningsindustri där du kan växa och utvecklas till en viktig lagspelare är detta tjänsten för dig! Arbetet är varierande och utvecklande med god arbetsmiljö och du kan vara med och bidra och påverka din egen och företagets framgång. Kolla gärna in på vår hemsida www.ateknik.se
Vårt utvecklingscenter i Trollhättan driver dedikerade projekt med ansvar för leveranser inom konstruktion, beräkning och industrialisering. Försvarsindustrin befinner sig i en dynamisk och spännande period, både i Sverige och internationellt, med många intressanta förfrågningar och uppdrag. Tillsammans med våra kunder i branschen är vi i en expansiv fas, och vi söker därför förstärkning inom konstruktion. Vi letar efter dig som har ett starkt intresse för konstruktion i alla dess former, men med ett särskilt fokus på produktionsutrustning. Du kommer att arbeta både självständigt och i team med kundprojekt i våra lokaler i Trollhättan. Din roll som konstruktör Som konstruktör hos oss kommer du att arbeta inom flera olika branscher, även om det är inom försvarsindustrin som vi växer snabbast. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på våra kunders behov och förändringar, men just nu söker vi konstruktörer med fokus på produktionsutrustning, såsom verktyg, riggar, fixturer och annan utrustning för avancerad produktion. Vårt team, som består av både yngre och mer erfarna kollegor, arbetar tillsammans med konstruktion av produktionsutrustning för försvarsindustrin. Vi stöttar varandra och delar ansvaret för leveranserna. Med cirka 190 medarbetare är vårt kontor i Trollhättan, placerat på Innovatum, en plats där vi erbjuder en kreativ arbetsmiljö och utmanande projekt. Vem är du? Du har en högskoleexamen med inriktning mot produktutveckling, produktion eller har relevant erfarenhet från liknande arbeten. Vi söker både nyexaminerade kandidater och dig som har några års erfarenhet. Vi arbetar främst med Catia V5. För oss är dina personliga egenskaper av stor betydelse, och vi är mycket lyhörda för dina intressen och karriärsmål. Vi söker dig som är nyfiken på nya möjligheter och har ett starkt intresse av att utvecklas i din roll som konsult och ingenjör. För att trivas hos oss på Combitech tror vi att du är en öppen och kommunikativ person som lätt skapar goda relationer med din omgivning. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Låter det intressant? Hör av dig till oss eller skicka in din ansökan på direkten. Urval sker först efter semestern. Välkommen till Combitech! Kom & gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Kontaktperson: [email protected] Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.
Företagsbeskrivning Vattenfall Eldistribution AB är Vattenfalls elnätsverksamhet och ett av Sveriges största elnätsföretag. Vi ansvarar för en samhällskritisk infrastruktur som distribuerar el till mer än 900 000 företag och hushåll. Vi bygger framtidens elnät och möjliggör energiomställningen till ett fossilfritt samhälle. Som medarbetare hos oss är du en viktig del i vårt samhällsviktiga uppdrag och bidrar till energiomställningen och en säker elförsörjning för framtida generationer. Läs mer om hur det är att arbeta här Om rollen Vill du ha ett meningsfullt jobb där du får bidra till att göra verklig skillnad både för samhället och energiomställningen? Hos oss är du en betydande del i vårt samhällsviktiga uppdrag och får jobba med spännande projekt, teknik i framkant och kollegor som värdesätter varandra. Vattenfall Eldistribution driver en samhällskritisk infrastruktur som distribuerar drygt hälften av all el som produceras i Sverige. Vårt uppdrag är att underhålla, driva och vid behov bygga ut ett säkert, tillförlitligt och effektivt elnät. Vår verksamhet och en trygg elleverans är avgörande för att samhället alltid fungerar och kan utvecklas. Vårt uppdrag är viktigt på riktigt – bli en del av Vattenfall Eldistribution! Hos oss blir du en del av ett erfaret och inkluderande team, som ansvarar för drift och underhåll av vår infrastruktur. Du kommer att fokusera på server- och databasdrift samt att delta i projekt för att ta fram och införa ny funktionalitet som möjliggör smart drift av framtidens elnät. Du kommer arbeta med och lära av kompetenta kollegor som förvaltar och utvecklar hela leveransen inom IT/OT där projektgenomförande och förvaltningsarbete ingår. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Serverdrift: Ansvar för installation, konfiguration och underhåll av servrar i Microsoft-miljö. Säkerställa hög tillgänglighet och prestanda för våra servermiljöer. Databasdrift: Ansvar för Installation, Hantering och optimering av databaser, inklusive säkerhetskopiering, återställning och prestandaövervakning. Säkerställa dataintegritet och tillgänglighet. Applikationsdrift: Drift och förvaltning för befintliga applikationer i Microsoft-miljö Medverka i projekt och andra förändringsarbeten Rollen kan innebära beredskap på sikt. Kravspecifikation Vi vet att du kommer att utvecklas med oss men för denna tjänst ser vi gärna att du redan har: Något eller några års erfarenhet av serverdrift i Microsoft-miljö Något eller några års erfarenhet av databasdrift i Microsoft-miljö Högskole-/civilingenjör inom IT eller motsvarande Vi ser det som ett plus om du även har: Erfarenhet från att ha arbetat med integrationsplattformar Erfarenhet från drift av Vmware virtualisering Erfarenhet av ArcGIS Enterprise GIS-lösning Stort tekniskt intresse för IT/OT För att vara framgångsrik i rollen har du ett gott självledarskap och trivs i en ansvarstagande roll med många kontaktytor. Du är strukturerad och håller ordning och reda omkring dig. Du vill skapa framgångsrika team och drivs av att lösa utmaningar tillsammans. Du motiveras av att bli en del av den gröna omställningen och söker en roll där du får fortsätta lära och utvecklas! Då kontaktnätet i rollen är delvis internationellt behöver du en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Ytterligare information Vi erbjuder en spännande arbetsvardag och en bra balans i livet på en attraktiv arbetsplats med goda möjligheter till utveckling. Vi arbetar i en säker och motiverande miljö, med en stark och positiv kultur präglad av omtanke för alla. För att du ska trivas erbjuder vi möjlighet till ständigt lärande, bra arbetsvillkor och ett brett utbud av personalförmåner. Läs mer om våra förmåner här. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och attraktivt företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall Eldistribution värdesätter allas lika värde och arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här. Placeringsort Trollhättan Kontaktpersoner För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef: Anna Östlund på 073 083 72 30, [email protected] För information om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare: Jessica Petersson, [email protected]. Fackliga representanter för denna tjänst är Christian Ericsson, Ledarna, Anne-Marie Sjöbohm, Akademikerna, Jan-Olof Eriksson, Unionen, Ulf Tengman, SEKO. Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00. Välkommen med din ansökan senast den 3 augusti 2025. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats. Vi tar inte emot personligt brev i ansökan. Du söker snabbt och enkelt genom att svara på urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdag. Vattenfall Eldistribution är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ser fram emot din ansökan!
Drottning Blankas Gymnasieskola har sedan starten 1996 haft en tydlig vision – att skapa en skola där starka relationer och gemenskap står i centrum. Vi tror på kraften i samarbete och hur vi tillsammans kan stötta varje individ att utvecklas och nå sin fulla potential. Vår devis, "Det är viktigt för oss att det går bra för dig", genomsyrar hela verksamheten och präglar vårt arbetssätt, från klassrum till organisationens övergripande mål. Idag finns Drottning Blankas Gymnasieskolor på 26 skolor i 20 städer runt om i Sverige, där vi erbjuder både praktiska och teoretiska gymnasieprogram. Våra värderingar – gemenskap, engagemang och ambition, ger oss vägledning i hur vi ska agera och är grundläggande för vår verksamhet. Vi är engagerade i våra kollegor, elever och omvärld. Tillsammans stöttar vi vår omgivning och låter engagemanget vara nyckeln till utveckling. När vi jobbar tillsammans, med det vi brinner för, når vi högre resultat. Vill du veta mer om hur vi skapar en inspirerande och utvecklande gymnasieskola? Besök oss på dbgy.se och upptäck möjligheterna! Drottning Blankas gymnasieskola i Trollhättan söker engagerad och inspirerande lärare i Vård och omsorg! Ditt uppdrag Vi söker nu en lärare för en tillsvidaretjänst på 60% inom Vård- och omsorgsprogrammet. Du kommer att undervisa i yrkeskurser inom vård och omsorg, exempelvis omvårdnad, hälso- och sjukvård samt psykiatri. Tjänsten kan även komma att innefatta mentorskap och handledning av elever i APL (arbetsplatsförlagt lärande). Vi söker dig som är utbildad yrkeslärare inom vård och omsorg eller har yrkeserfarenhet som undersköterska/sjuksköterska med intresse för att undervisa och leda ungdomar. Det är meriterande om du har erfarenhet från undervisning eller handledning, och om du är behörig att undervisa i gymnasieskolan. Din profil Du har en genuin vilja att bidra till våra elevers utveckling, både yrkesmässigt och som individer. Du är trygg, tydlig och engagerad. Du har lätt för att skapa struktur och bygga goda relationer med elever, kollegor och samarbetspartners. Du är lyhörd för elevers olika behov och du har ett pedagogiskt förhållningssätt där eleven står i centrum. Du ser styrkan i samarbete, delar gärna med dig av din kompetens och arbetar gärna i team. Du är flexibel, initiativrik och vill vara en del av ett kollegialt sammanhang som präglas av högt engagemang och professionalitet. Vi erbjuder Drottning Blankas Gymnasieskolor lägger stor vikt vid personligt, lokalt och globalt engagemang. Vi skapar meningsfullhet genom externa samarbeten och vårt globala perspektiv genomsyrar våra skolor. På Drottning Blankas Gymnasieskola i Trollhättan erbjuder vi en hållbar arbetsmiljö, en fin gemenskap och en stark tilltro till det relationella. Som en skola inom AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom AcadeMedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. För oss är det viktigt att det går bra för dig – därför får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar, men även friskvårdsbidrag och pensionsrådgivning. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på 60% med inledande provanställning på 6 månader (förutsatt att du uppfyller Skollagens krav på behörighet). Tillträde 12 augusti. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Johan Axelsson på 076-102 18 37 eller [email protected]. Observera att rektor Johan Axelsson har semester under delar av sommaren, vilket kan innebära viss fördröjning i återkoppling på frågor och ansökningar. Tack för din förståelse! Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Räddningstjänsten Fyrbodal bildar ett starkt, framåtriktat förbund som sträcker sig från havet i väster till Vänern i öster och där de sju kommunerna Färgelanda, Lysekil, Mellerud, Munkedal, Trollhättan, Uddevalla och Vänersborg ingår. Du kommer till en helt ny räddningstjänst som bildades 1 januari 2025. Här finns chansen att vara med och bidra i en spännande tid, med stora möjligheter att både utvecklas som person och aktivt delta i utvecklingen av verksamheten. Tillsammans kommer vi att bygga en modern räddningstjänst som står väl rustad för de utmaningar vi möter i samhället och i vår omvärld. Vi vill hela tiden utvecklas och bli ännu bättre på det vi gör. Vi kännetecknas av hög kompetens, gott samarbete, god trivsel och intresse för utvecklingsarbete. Det nära ledarskapet präglas av prestigelöshet och hög tillit till medarbetarna med hög delaktighet och möjlighet till inflytande. Totalt är vi cirka 460 anställda varav 60 utgör dagtidspersonal (ledning, förbundsstab, räddningsstab, teknik och förebyggande verksamhet), 110 jobbar inom vår operativa verksamhet fördelade på tre heltidsstationer inklusive ledningscentralen samt övriga i RiB-organisationen fördelade på 14 deltidsstationer. Vi har flera samarbeten med andra räddningstjänster och våra medlemskommuner som framöver kommer utvecklas ännu mer och det är där du har en nyckelroll att fylla. Du kommer att ha en ledande roll i vår operativa lednings- och förmågeutveckling samt bereda, driva och samarbeta kring insatsförberedande frågor inom vårt förbund. Vår geografi präglas av en komplex risktopografi och innefattar farlig verksamhet. Arbetet innebär även extern aktörssamverkan och det förutsätts att du kan arbeta såväl strategiskt och normgivande men även sprida glädje, engagemang och trivas i det praktiska. Vi söker dig som är utbildad Brandingenjör med MSB:s påbyggnadsutbildning RUB eller har annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För att du ska lyckas med jobbet ser vi att du har tidigare erfarenhet att verka i operativ ledningsfunktion. Befattningen kan komma att innefatta tjänstgöring inom operativ ledningsfunktion. Du kommer att tillhöra räddningsstaben och vara verksam inom förbundets hela geografiska område, där du kommer ha hemvist och utgå från någon av förbundets stationer i Vänersborg, Trollhättan eller Uddevalla . Denna befattning är placerad i säkerhetsklass och i anställningsförfarandet ingår en säkerhetsprövning. För tjänsten krävs svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning. Inom vår verksamhet är samtliga medarbetare krigsplacerade. När du söker jobb i vår jobbportal diarieförs din ansökan och blir då en allmän handling när vi mottagit den. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i annonsen.
Räddningstjänsten Fyrbodal bildar ett starkt, framåtriktat förbund som sträcker sig från havet i väster till Vänern i öster och där de sju kommunerna Färgelanda, Lysekil, Mellerud, Munkedal, Trollhättan, Uddevalla och Vänersborg ingår. Du kommer till en helt ny räddningstjänst som bildades 1 januari 2025. Här finns chansen att vara med och bidra i en spännande tid, med stora möjligheter att både utvecklas som person och aktivt delta i utvecklingen av verksamheten. Tillsammans kommer vi att bygga en modern räddningstjänst som står väl rustad för de utmaningar vi möter i samhället och i vår omvärld. Vi vill hela tiden utvecklas och bli ännu bättre på det vi gör. Vi kännetecknas av hög kompetens, gott samarbete, god trivsel och intresse för utvecklingsarbete. Det nära ledarskapet präglas av prestigelöshet och hög tillit till medarbetarna med hög delaktighet och möjlighet till inflytande. Totalt är vi cirka 460 anställda varav 60 utgör dagtidspersonal (ledning, förbundsstab, teknik och förebyggande verksamhet), 110 jobbar inom vår operativa verksamhet fördelade på tre heltidsstationer inklusive ledningscentralen samt övriga i RiB-organisationen fördelade på 14 deltidsstationer. Vi har flera samarbeten med andra räddningstjänster och våra medlemskommuner som framöver kommer utvecklas ännu mer och det är där du har en nyckelroll att fylla. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att genomföra tillsyn enligt lagen om skydd mot olyckor, tillsyn och tillståndshandläggning för hantering av brandfarliga och explosiva varor samt handlägga remisser i plan- och byggprocesser. Vi söker dig som är utbildad brandingenjör, gärna med MSB:s påbyggnadsutbildning (RUB) eller utbildning inom riskhantering. Som person är du självgående, kreativ initiativtagare och analytisk. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid egenskaper såsom att kunna ge god service och att du har en kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du kommer att tillhöra förebyggandeavdelningen och vara verksam inom förbundets hela geografiska område, där du kommer ha hemvist och utgå från någon av förbundets stationer i Vänersborg, Trollhättan eller Uddevalla . Denna befattning är placerad i säkerhetsklass och i anställningsförfarandet ingår en säkerhetsprövning. För tjänsten krävs svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning. När du söker jobb i vår jobbportal diarieförs din ansökan och blir då en allmän handling när vi mottagit den. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i annonsen.
Om företaget Varje gång du flyger, nästan var som helst i världen, är det troligt att GKN Aerospace hjälper dig på vägen. Vår teknologi och våra komponenter används i 90% av världens flygplan, i allt från små och stora passagerarflygplan, affärsjets samt i världens mest avancerade stridsflygplan. Vi designar och tillverkar även innovativa komponenter till rymdsystem. Vi utvecklas ständigt, banar väg för ny teknik och utmanar oss själva för att bli bättre i allt vi gör. Vi söker drivna och passionerade medarbetare som vill göra en skillnad! Var med och påverka den hållbara omvandlingen av flygindustrin och hitta en plats där din karriär tar fart i en värld av enorma möjligheter att lära och utvecklas. Tjänstebeskrivning Vill du vara med på resan mot en mer hållbar, effektiv och predikterbar flygindustri? Då har vi en möjlighet för dig! Vi söker nu en Lean Deployment Leader till produktionsområdet Strukturer som nu står inför enorm tillväxt. För att hantera den tillväxten på ett bra sätt är vi övertygade om att ett LEAN-baserat arbetssätt är en viktig och central del för att generera resultat i våra tre dimensioner: anställda, ägare och våra kunder. Vi söker nu dig som brinner för förbättringsarbete, vill utveckla människor och våra produktionsflöden. En Lean Deployment Leader (LDL) är en "Lean Thinker" med en passion för förbättringar och utveckling. Ditt huvudsakliga ansvar kommer att vara att supportera och coacha värdeflödets ledare & medarbetare inom ramen för LEAN. Du kommer att arbeta nära områdets olika ledningsgrupper. Arbetsområdet är bredd och innehåller stor variation av arbetsuppgifter, ex. målnedbrytning, värdeflödesledning, visualisering men också praktiskt förbättringsarbete. - Du kommer att vara värdeflödets expert och coach i att utveckla GKN Lean produktionssystem. - Du kommer att spela en central roll i att utveckla värdeflödena i syfte att möta strategier, mål och nyckeltal. - Du kommer med ett problemlösnings- och analytiskt tänk och metoder, att driva och coacha förbättringar i det dagliga och i det långsiktiga perspektivet. - Du kommer vid behov leda och genomföra specifika projekt och kaizen events. - Du kommer att arbeta nära Värdeflödeschefen för att stödja, coacha och influera alla ledare och medarbetare i att driva kontinuerliga förbättringar och problemlösningsaktiviteter. - Du kommer att bidra och utveckla processer, metoder och LEAN produktionssystem inom GAS tillsammans med andra LDL-kollegor. - Du kommer att utbilda och träna medarbetare i LEAN-principer. Kvalifikationer - Relevant kunskap och erfarenhet av metoder och implementering av ett Leanbaserat produktionssystem. - Kunskap och erfarenhet inom Supply Chain, Kvalitet, Produktion - Flytande svenska i tal och skrift. - God kunskap i engelska i tal och skrift. Meriterande: - Högskoleutbildning inom relevant område. - Erfarenhet och förmåga att leda och coacha på olika nivåer. - Projekt- och/eller uppdragsledaregenskaper - Produkt- och teknikkunskap. Personliga egenskaper: Du kommer verka i en tvärfunktionell miljö och i samarbete med många olika roller vilket kräver att du har ett stort intresse för relationsbyggande och nätverkande. Kommunikation, och en förmåga att kunna anpassa den utifrån vem du möter, är därav också av största vikt. Rollen kräver vidare att du har ett starkt eget driv med god problemlösnings- och genomförandeförmåga samt ett positivt förhållningssätt. Dina ledaregenskaper kommer du att använda löpande i det dagliga arbetet men också utifrån att du kommer ansvara för att hålla Lean-utbildningar samt leda olika förbättringsevent. Låter detta intressant? Har du frågor, så tveka inte att ringa Rekryteringskonsult Nathalie Stenman Nyberg tel 0707858413. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.
Just nu letar Kunskapscompaniet Yrkeshögskola efter en CNC-lärare i Trollhättan. Denna tjänst är deltid (40-50%) men kan också kombineras med en Utbildningsledarroll (upp till 100%) för en kandidat med relevant erfarenhet och bakgrund. Ditt uppdrag Som yrkeslärare på Kunskapscompaniet ansvarar du för hela undervisningen inom programmet tillsammans med dina kollegor. Du planerar, förbereder och genomför lektioner i enlighet med de anvisningar och gällande regelverk som finns inom kursplanerna för respektive yrkeshögskoleutbildning, samt våra interna riktlinjer och policys. Undervisningen innefattar både teoretiska och praktiska moment och du bör vara kompetent inom båda dessa delar. Som en del av uppdraget bidrar du även i arbetet med att planera och följa upp studerandes LIA-perioder. Ditt kontaktnät inom industrin är det ett välkommet tillskott i det gemensamma arbetet med att säkra relevanta praktikplatser. För att ansöka vill vi att du Har minst fem (5) års dokumenterad yrkeserfarenhet. Är en dokumenterat skicklig pedagog. Har en utbildningsledarutbildning eller dokumenterad erfarenhet av arbete som utbildningsledare inom YH (om du är intresserad av utbildningsledartjänsten). För att lyckas i rollen vet vi att du är En naturlig ledare som är utåtriktad och värderar allas olikheter. Vänlig och empatisk och har lätt för att bygga goda relationer med deltagare och kollegor. Villkor Anställningsform: Tillsvidare, semestertjänst. Provanställning tillämpas. Tillträde: augusti 2025 eller efter överenskommelse. Sista ansökningsdatum: 27 juli 2025. Observera: Rekryteringen sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi strävar efter att erbjuda en fördomsfri och inkluderande rekryteringsprocess. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan, där vi efterfrågar ditt CV men du behöver inte skicka med något personligt brev. För att få veta lite mer om dig vill vi istället att du besvarar ett antal frågor som du hittar om du klickar vidare till ansökan. Om du går vidare efter ansökan kan du komma att få en länk till ett arbetspsykologiskt test. Testerna vi använder tar utgångspunkt i aktuell forskning och fungerar som ett stöd i bedömningen. Våra rekryteringsprocesser består av flera steg, och ofta mer än en intervju. Vi tycker att det är ytterst viktigt att vi ger oss själva den tid som krävs för att få en god bild av varandra - du ska ju välja oss och vi ska välja dig! Emellanåt är det många som söker till en tjänst och då kan processen dra ut något på tiden av den anledningen. Du kan dock vara säker på att vi gör allt vi kan för att hålla dig uppdaterad och återkoppla längs vägen.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 315 jobb