Säljare Solceller, Bålsta

Bli vår nya solcellssäljare med ansvar och möjligheter! Vill du vara med på en riktigt rolig och spännande resa? Är du en drivande och engagerad stjärna inom försäljning? Hos oss kan du nu bli vår nya säljare med stort fokus på både ansvar och möjligheter! Som anställd hos oss blir du en del av ett företag med en stark ägare och mycket hög personal- och kundnöjdhet. Låter detta kanske som du? Läs vidare! Om tjänsten Som solcellsäljare får du ett stort ansvar hos oss på Vesivek. Du kommer att ansvara för hela försäljningsprocessen. Det är viktigt att kunden känner sig trygg med oss som en samarbetspartner, så service och engagemang är viktigt. Som säljare jobbar du även tillsammans med depåchef och produktionsteam genom hela processen för att uppnå nöjda kunder. Du kommer att få en gedigen och bra utbildning i produkterna och försäljning. Hos oss finns dessutom ett generöst bonussystem med en bra fast lön och tjänstebil. I tjänsten kommer du att kontakta och besöka nya samt tidigare takkunder, avsluta affärer och genomföra säljaktiviteter tillsammans med företagets säljare av takrenovering. Säljaktiviteter kan innefatta att ställa ut på mässor, där du kommer att boka kunder och synliggöra varumärket. Om dig Vi tror att du, som många säljare, älskar att vinna! Dessutom tror vi att du har en stark drivkraft, en härlig inställning och är bekväm att ta egna initiativ. Vi söker dig som vet att du lyckas som säljare och dessutom har några års erfarenhet av försäljning. Vi söker dig som vill få möjlighet att arbeta nära dina kundrelationer och lyckas genom att ansvara för en framgångsrik försäljning. Lämplig bostadsort är inom området Uppsala med omnejd. För att lyckas i rollen som säljare är det krav på att du: - Innehar giltigt körkort B (personbil) - Behärskar svenska flytande i tal och skrift Meriterande är: - Mångårig erfarenhet av uppsökande försäljning mot b2c och/eller b2b - Försäljning av solceller eller rådgivning inom solenergi Ansöker gör du via www.rubino.se (http://www.rubino.se/) Tillträde enligt ö.k. Urval samt intervjuer kan komma att ske löpande varvid vi önskar din ansökan så snart som möjligt. Frågor kring tjänsten besvaras av Rekryteringskonsult Harry Rubino på 0733-763930. Välkommen med din ansökan snarast. Om Vesivek Vesivek är Nordens största takrenoveringsföretag. Vi renoverar över 5 000 villatak per år och har sedan starten för 25 år sedan utfört mer än 36 000 takrenoveringar i Sverige och Finland. Koncernen omsätter ca 1,3 miljarder kronor och har ca 600 anställda. Vesivek växer kraftigt i Sverige, vilket innebär att du är med och utvecklar både företaget och vår kultur. Du erbjuds en tjänst i en organisation som andas framtidstro och vinnarinstinkt. Här får du möjlighet att utvecklas i takt med organisationen och dina idéer tas alltid tillvara. Läs mer om vårt unika koncept på www.vesivek.se

5 februari 2024
Sista ansökan:
24 juli 2024
Säljare Solceller Vesivek, Uppsala

Bli vår nya solcellssäljare med mycket eget ansvar och goda möjligheter! Vill du vara med på en riktigt rolig och spännande resa? Är du en drivande och engagerad stjärna inom försäljning? Hos oss kan du nu bli vår nya säljare med stort fokus på både ansvar och möjligheter! Som anställd hos oss blir du en del av ett företag med en stark ägare och mycket hög personal- och kundnöjdhet. Låter detta kanske som du? Läs vidare! Om tjänsten Som solcellsäljare får du ett stort ansvar hos oss på Vesivek. Du kommer att ansvara för hela försäljningsprocessen. Det är viktigt att kunden känner sig trygg med oss som en samarbetspartner, så service och engagemang är viktigt. Som säljare jobbar du även tillsammans med depåchef och produktionsteam genom hela processen för att uppnå nöjda kunder. Du kommer att få en gedigen och bra utbildning i produkterna och försäljning. Hos oss får du en bra fast grundlön med provision och tjänstebil. I tjänsten kommer du att kontakta och besöka nya samt befintliga kunder, avsluta affärer och genomföra säljaktiviteter tillsammans med företagets säljare av takrenovering. Säljaktiviteter kan innefatta att ställa ut på mässor, där du kommer att boka kunder och synliggöra varumärket. Om dig Vi tror att du, som många säljare, älskar att vinna! Dessutom tror vi att du har en stark drivkraft, en härlig inställning och är bekväm att ta egna initiativ. Vi söker dig som vet att du lyckas som säljare och dessutom har några års erfarenhet av försäljning. Vi söker dig som vill få möjlighet att arbeta nära dina kundrelationer och lyckas genom att ansvara för en framgångsrik försäljning. Lämplig bostadsort är inom området Uppsala med omnejd. För att lyckas i rollen som säljare är det krav på att du: - Innehar giltigt körkort B (personbil) - Behärskar svenska flytande i tal och skrift Meriterande är: - Mångårig erfarenhet av uppsökande försäljning mot b2c och/eller b2b - Försäljning av solceller eller rådgivning inom solenergi Ansöker gör du via www.rubino.se (http://www.rubino.se/) Tillträde enligt ö.k. Urval samt intervjuer kan komma att ske löpande varvid vi önskar din ansökan så snart som möjligt. Frågor kring tjänsten besvaras av Rekryteringskonsult Harry Rubino på 0733-763930 Välkommen med din ansökan snarast. Om Vesivek Vesivek är Nordens största takrenoveringsföretag. Vi renoverar över 5 000 villatak per år och har sedan starten för 25 år sedan utfört mer än 36 000 takrenoveringar i Sverige och Finland. Koncernen omsätter ca 1,3 miljarder kronor och har ca 600 anställda. Vesivek växer kraftigt i Sverige, vilket innebär att du är med och utvecklar både företaget och vår kultur. Du erbjuds en tjänst i en organisation som andas framtidstro och vinnarinstinkt. Här får du möjlighet att utvecklas i takt med organisationen och dina idéer tas alltid tillvara. Läs mer om vårt unika koncept på www.vesivek.se

5 februari 2024
Sista ansökan:
24 juli 2024
Försäljningsingenjör Hainbuch, Södra Sverige

HAINBUCH har designat och tillverkat maskindelar till bearbetningsindustrin i över 60 år. Vi är ett familjeägt företag med huvudkontor i Tyskland och ca 760 anställda världen över. Vi har 11 dotterbolag runtom i världen. Vårt svenska kontor ligger i Täby. Här arbetar en sales manager, en teknisk säljare och en administratör. Vår försäljningsingenjör som har hand om vårt område norr arbetar utifrån sitt kontor i Lindesberg. Vi behöver nu förstärka vårt svenska team med ytterligare en Försäljningsingenjör/Key account manager i södra Sverige. Hos oss arbetar människor med olika personlighet och olika bakgrund och för oss är det viktigt att vi visar respekt för varandra och att alla ges möjlighet att lyckas i sina respektive uppdrag. Våra kunder skall uppfatta oss som ödmjuka, kompetenta och hjälpsamma och känna sig trygga med att vi hjälper dem till den bästa lösningen och ett lönsamt köp. Läs mer på www.hainbuch.se (http://www.hainbuch.se/) Hur ser din dag ut? Som Försäljningsingenjör på HAINBUCH ansvarar du för att vårda och utveckla befintliga kundrelationer i vårt södra distrikt. Vi ser också att detta är en stark region och vill att du aktivt söker upp och skapar nya framgångsrika affärsmöjligheter. Rollen ställer höga krav på din konsultativa förmåga. Att lyssna på och förstå kundens behov och därefter presentera en lösning och dess kundfördelar är nyckeln till framgång för oss. Du är också vår representant på mässor och produktvisningar. Den här tjänsten lämnar mycket frihet under ansvar då du utgår ifrån ditt hemmakontor och planerar och strukturerar din arbetsdag på egen hand. Du rapporterar till vår lokala försäljningschef i Täby och har naturligtvis också regelbundna möten med övriga medarbetare i den svenska organisationen. Inom HAINBUCH värnar vi om våra anställda och vi är stolta över vår familjära atmosfär i bolaget. Vi hoppas att du vill bli en av oss. Vem är du? Vi söker dig med mycket god teknisk kompetens och säljande personlighet. Maskinteknisk utbildning är mycket meriterande, lång erfarenhet av arbete inom maskinindustri värderas högt. Du trivs bäst när du får arbeta självständigt, planera din tid på egen hand och du motiveras av att ha mål att nå. Resor inom regionen förekommer regelbundet och därför är körkort ett krav. Dina kunder uppskattar dig för att du är öppen och social, har en god förmåga att lyssna och förstå deras behov samt kunna presentera lösningar som passar dem. Vi tror att du har arbetat med någon form av teknisk försäljning tidigare och har därför förhandlingsvana och erfarenhet av att skapa och utveckla kundrelationer på ett framgångsrikt sätt. Du talar och skriver svenska samt förstår engelska mycket väl. Vad erbjuder vi? En utvecklande roll i ett starkt bolag med fina traditioner. Vi ger dig stora möjligheter att på egen hand styra din vardag och på så sätt bidra till din egen och HAINBUCHs framgång. Låter detta som en spännande utmaning för dig? Skicka din ansökan och CV på engelska. Frågor angående tjänsten besvaras genom: Rubino Rekrytering, Harry Rubino på 0733-763930. Varmt välkommen med din ansökan!

4 februari 2024
Sista ansökan:
23 juli 2024
Försäljningsingenjör Hainbuch, Stockholm Mälardalen

HAINBUCH har designat och tillverkat maskindelar till bearbetningsindustrin i över 60 år. Vi är ett familjeägt företag med huvudkontor i Tyskland och ca 760 anställda worldwide. Vi har 11 dotterbolag runtom i världen och vårt svenska kontor ligger i Täby. Här arbetar en sales manager, en teknisk säljare och en administratör. Vi behöver nu förstärka vårt svenska team med ytterligare en teknisk säljare/Key account manager i Mälardalen-Stockholm. Hos oss arbetar människor med olika personlighet och olika bakgrund och för oss är det viktigt att vi visar respekt för varandra och att alla ges möjlighet att lyckas i sina respektive uppdrag. Våra kunder skall uppfatta oss som ödmjuka, kompetenta och hjälpsamma och känna sig trygga med att vi hjälper dem till den bästa lösningen och ett lönsamt köp. Läs mer på www.hainbuch.se (http://www.hainbuch.se) Hur ser din dag ut? Som teknisk säljare på Hainbuch ansvarar du för att vårda och utveckla befintliga kundrelationer i Mälardalen-Stockholm. Vi ser också att detta är en stark region och vill att du aktivt söker upp och skapar nya framgångsrika affärsmöjligheter. Rollen ställer höga krav på din konsultativa förmåga. Att lyssna på och förstå kundens behov och därefter presentera en lösning och dess kundfördelar är nyckeln till framgång för oss. Du är också vår representant på mässor och produktvisningar. Den här tjänsten lämnar mycket frihet under ansvar då du utgår ifrån ditt hemmakontor och planerar och strukturerar din arbetsdag på egen hand. Du rapporterar till vår globala försäljningschef i Tyskland och har naturligtvis också regelbundna möten med övriga medarbetare i den svenska organisationen. Inom Hainbuch värnar vi om våra anställda och vi är stolta över vår familjära atmosfär i bolaget. Vi hoppas att du vill bli en av oss. Vem är du? Vi söker dig med mycket god teknisk kompetens och säljande personlighet. Maskinteknisk utbildning är mycket meriterande, men lång erfarenhet av arbete inom maskinindustri värderas lika högt. Du trivs bäst när du får arbeta självständigt och planera din tid på egen hand och du motiveras av att ha mål att nå. Resor inom regionen förekommer regelbundet och därför är körkort ett krav. Dina kunder uppskattar dig för att du är öppen och social och har en god förmåga att lyssna och förstå deras behov och presentera lösningar som passar dem. Vi tror att du har arbetat med någon form av teknisk försäljning tidigare och har därför förhandlingsvana och erfarenhet av att skapa och utveckla kundrelationer på ett framgångsrikt sätt. Du talar och skriver svenska samt förstår engelska mycket väl. Vad erbjuder vi? En utvecklande roll i ett starkt bolag med fina traditioner. Vi ger dig stora möjligheter att på egen hand styra din vardag och på så sätt bidra till din egen och Hainbuchs framgång. Låter detta som en spännande utmaning för dig? Skicka din ansökan och CV på engelska. Frågor angående tjänsten besvaras genom: Rubino Rekrytering, Harry Rubino på 0733-763930. Varmt välkommen med din ansökan!

22 januari 2024
Sista ansökan:
10 juli 2024
Kundservicemedarbetare CloudCharge, Göteborg

CloudCharge, som ägs av DEFA, en ledande aktör inom elektrisk infrastruktur, erbjuder en molnbaserad laddningstjänst som är särskilt fördelaktig för både kunder och användare. Deras ägarskap under DEFA ger tillgång till bredare resurser och expertis inom området, vilket stärker deras erbjudande. Användare kan enkelt dela åtkomsten till laddningsstationer med andra, vilket ökar flexibiliteten och effektiviteten av tjänsten. Detta gör CloudCharge till en attraktiv lösning för olika användargrupper, från bostadsrättsföreningar, köpcentrum till företagsparkeringar, och understryker deras engagemang för att främja en hållbar och tillgänglig framtid för eldriven mobilitet. Läs mer på https://www.defa.com/se/ev-charging/cloudcharge/ CloudCharge söker nu en engagerad Kundservicemedarbetare med kunden i fokus, placering Göteborg DEFA, promotional film (https://www.youtube.com/watch?v=u2miCbkDAws) Vi på CloudCharge söker en engagerad och kunnig kundservicemedarbetare till vårt kontor på Ringön i Göteborg. I rollen kommer du att ansvara för att i första hand hjälpa våra kunder via telefon och mail. Vi på CloudCharge riktar oss främst mot kunder som behöver effektiva och stabila lösningar för laddningsinfrastruktur för elbilar. CloudCharges primära kundsegment inkluderar bostadsrättsföreningar, företag med elbilar, samt privata och offentliga parkeringsplatser som behöver effektiva och robusta laddningsstationer. Genom att erbjuda en enkel hantering av laddningsstationer, tillgodoser CloudCharge behoven hos dem som vill underlätta övergången till eldrivna fordon, både för privat och kommersiell användning. Huvuduppgifter: - Hantera kundsupport relaterad till CloudCharge's bakomliggande portal och app via telefon och mail. - Etablera och underhålla kundrelationer för våra digitala tjänster, inklusive avtalsförvaltning och fakturering. - Samarbeta nära våra kunder för att säkerställa en effektiv uppsättning och driftsättning av våra laddningsfaciliteter och molntjänster tillsammans med vårt tekniska team i ryggen. - Samla in och hantera feedback från befintliga och potentiella kunder och rapportera detta till vårt utvecklingsteam. Kvalifikationer: - Relevant utbildning, företrädesvis inom teknik/datateknik och / eller systemvetenskap. - Stark förståelse och erfarenhet av kundservice och support. - God teknisk och relevant IT-kompetens, erfarenhet av Saas tjänster och lösningar är meriterande. - Goda kunskaper i engelska och svenska, både tal och skrift. Nordiska språkkunskaper är en fördel. Personliga egenskaper: - Stark personlighet som drivs av kundservice och att hjälpa kunder - Eget ledarskap och förmåga att arbeta enligt CloudCharge's standarder och riktlinjer. - Stark kommunikationsförmåga och problemlösningsförmåga. - Strukturerad och pålitlig med öga för detaljer. Tjänsten innebär en spännande möjlighet att arbeta i en dynamisk och snabbt växande sektor. Om du är en driven individ som brinner för kundservice och teknik, ser vi fram emot din ansökan! Vill du veta mer är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Harry Rubino 0733-763930 Välkommen med din ansökan!

22 januari 2024
Sista ansökan:
10 juli 2024
Affärsinriktad VD till ett företag inom elinstallationsbranschen

Affärsorienterad VD inom Elinstallationsbranschen Om Företaget: Vi företräder ett företag inom elinstallationsbranschen i Sverige med en årlig omsättning på ca 40 MSEK. Styrkan ligger i att vara snabbrörliga, flexibla och leverera högkvalitativa lösningar. Passionen är att växa och utvecklas, och vi söker nu en VD som kan hjälpa företaget att ta nästa steg och stärka dess position på marknaden. Rollöversikt: Vi söker en affärsorienterad person som skall att ta ledningen för verksamheten för företaget. I rollen som VD kommer rätt person att inneha en central roll i att forma och driva strategin för att säkerställa tillväxt, lönsamhet och framgång. Ansvarsområden: - Utveckla och implementera en långsiktig affärsstrategi som stärker positionen inom elinstallationsbranschen och säkerställer att företaget förblir en konkurrenskraftig aktör. - Ledning och utveckling av vårt specialiserade team inom elinstallation, med fokus på att attrahera och behålla de bästa talangerna inom branschen. - Bygga och underhålla strategiska partnerskap och kundrelationer inom elbranschen med grossister och installatörer. - Säkerställa efterlevnad av lagar och regler som påverkar verksamheten inom branschen. Krav: - Erfarenhet av framgångsrik affärsledning inom elinstallationsbranschen eller liknande branscher med dokumenterade resultat. - Djup förståelse för elinstallationsbranschens utmaningar och möjligheter. - Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att förhandla och bygga strategiska affärsrelationer. - Affärsdriven och strategiskt tänkande med insikt i elinstallationstrender och marknadsförändringar. - Ha ett utvecklat nätverk inom branschen, framförallt bland installatörer och grossister. Förmåner: - Attraktiv lön och incitamentsprogram med möjlighet att dela i företagets framgång. - Möjlighet att forma företagets framtid och vara en nyckelperson i elinstallationsbranschen. - Engagerat och kompetent team som delar din passion för affärstillväxt. - Professionell utvecklingsmöjligheter och kontinuerlig inlärning inom elinstallationsbranschen. Ansökan: Om du är en resultatinriktad och affärsorienterad person inom branschen som är redo att ta ansvar för en ny utmaning, ser vi fram emot din ansökan. Skicka ditt CV och ett personligt brev som beskriver din erfarenhet och varför du är rätt person för rollen snarast då vi kommer att intervjua löpande. Välkommen med din ansökan!

7 januari 2024
Sista ansökan:
25 juni 2024
Key Account Manager till Nemko Sverige

Key Account Manager till Nemko Sverige Nemko är ett globalt företag med norska rötter. Flera av världens största företag vänder sig till Nemko för hjälp med att få ut sina produkter på marknaden, både nationellt och internationellt. Nemko bidrar till en mer hållbar och säker framtid genom olika typer av produkttestning, såsom IT-utrustning, kommunikationsutrustning och hushållsprodukter till medicinsk utrustning och produkter för olje- och gasindustrin. Ökat fokus på elektricitet och IoT-produkter innebär att kommunikationsprodukter utgör en allt större del av det som Nemko arbetar med. Vi har också ökat satsningen inom både cybersäkerhet och tjänster riktade mot olika miljökrav för att säkerställa produkternas pålitlighet och öka deras totala livscykel. Nemko har en strategi som innebär betydande global tillväxt de närmaste åren. Läs gärna mer på https://www.nemko.com/ Som Key Account Manager kommer ditt arbete att bidra till denna tillväxt. Positionen ger mycket god inblick över hela organisationen och ger goda möjligheter till utveckling. Om tjänsten: Som Key Account Manager hjälper du entreprenörer och etablerade företag med marknadstillträde för deras produkter genom att erbjuda testning och certifiering av deras produkter. Det övergripande ansvaret innebär att säkerställa försäljningen av projekt i Sverige genom utveckling av befintlig kundstock och nykundsbearbetning. Du arbetar i ett försäljningsteam på 10 personer varav 2 personer ansvarar för den svenska marknaden. Tjänsten innebär utöver omfattande kundkontakt också regelbundna resor till huvudkontoret i Oslo. Dina arbetsuppgifter är bland annat att: - Tillsammans med kollega ansvara för försäljning och strategisk utveckling på den svenska marknaden, inklusive nykundsbearbetning - Ha omfattande kundkontakt och bidra till kvalitet och utveckling i kundresan, bland annat genom att delta från start i produktutveckling, bidra med kunskap om EU-direktiv kring certifieringar och därigenom säkerställa en säker produktutveckling. - Positionera Nemko på den svenska marknaden, delta i kundseminarier och utställningar och mässor. - Arbeta med lokala och globala resurser, verktyg och processer Vi ser att din bakgrund och erfarenhet är: - Minst 3-årig akademisk utbildning inom relevant område - 3-5 års erfarenhet av försäljning - Gärna teknisk erfarenhet eller stort intresse för ny teknik - Goda kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt (koncernspråket är engelska) För att lyckas i din roll tror vi att du: - brinner för affärer, kundrelationer och försäljning och att jobba mot högt uppsatta mål - har ett analytisk och strategiskt förhållningssätt och är strukturerad, metodisk och långsiktig i din försäljning - har digital kompetens och förmåga att tänka nytt och är nyfiken på ny teknologi - motiveras av att arbeta i ett växande och föränderligt företag och trivs i en hektisk miljö - har goda färdigheter av att arbeta självständigt och i team Nemko erbjuder: En internationell miljö med korta beslutsvägar, karriärmöjligheter och utmaningar. Du har konkurrenskraftiga villkor och får en varierad och flexibel arbetsdag med möjlighet till distansarbete. Du är helst men inte nödvändigtvis stationerad i Mälardalen. Din ansökan: Nemko välkomnar alla kvalificerade sökande. Som ett globalt företag med internationella kunder är mångfald viktig både för arbetsmiljön och för det arbete ska utföras. Nemko arbetar aktivt för att uppnå en balanserad könsfördelning och vill gärna rekrytera fler kvinnor. I denna rekrytering samarbetar Nemko med Rubino Rekrytering. För frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryteringskonsult Hanne Rubino, +46 739 015 911.

6 december 2023
Sista ansökan:
24 maj 2024