Maxkompetens Sverige AB jobb

Lediga jobb hos Maxkompetens Sverige AB

Försäkringsrådgivare på 50% till Dina Försäkringar, Växjö
Maxkompetens Sverige AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Vill du bygga relevant och efterfrågad erfarenhet inom försäljning, rådgivning och kundkontakt? Hos Dina Försäkringar i Växjö får du chansen att växa i ett företag med stark framtidstro, hög kundnöjdhet och ett tydligt fokus på kvalitet i varje kundmöte. Är du lyhörd, kommunikativ och gillar att nå resultat tillsammans med andra? Då kan det vara dig vi söker - till ett bolag som haft Sveriges nöjdaste försäkringskunder fem år i rad. Dina arbetsuppgifter Som försäkringsrådgivare hos Dina Försäkringar ansvarar du för att kontakta befintliga privatkunder i syfte att genomföra behovsanalys, ge kvalificerad rådgivning och erbjuda försäkringslösningar. Du arbetar proaktivt inom ramen för olika kampanjer och försäkringsperioder där fokus ligger på att säkerställa kundens helhetsbehov inom exempelvis bil-, hem- och personförsäkringar. Arbetet sker via systemstödda samtal där du, med hjälp av ett integrerat dialersystem och kundkort, snabbt sätter dig in i varje kunds ärende. Du registrerar och dokumenterar försäkringslösningar i affärssystemet och arbetar löpande i flera parallella system. Arbetsuppgifterna inkluderar: Utgående samtal till befintliga kunder Rådgivning och behovsanalys Dokumentation enligt gällande regelverk Försäljning av sakförsäkringar (bil, hem, olycksfall m.m.) Arbeta mot individuella och gemensamma mål Administrativa uppgifter kopplade till kunddialoger Du har tillgång till flera stödsystem (bl.a. CRM, affärssystem och dialersystem) och kommer genomgå en grundlig introduktion samt utbildning på plats under de första 3-4 veckorna, allt för att du ska känna dig säker och redo. Din profil För att lyckas i rollen som försäkringsrådgivare behöver du vara lyhörd, kommunikativ och trygg i en rådgivande roll. Du har en god känsla för service och försäljning, trivs med att arbeta målstyrt och har lätt för att skapa förtroende i samtal. Rollen kräver att du ställer rätt frågor för att förstå kundens behov och erbjuda rätt lösning. Vi söker dig som: Är kommunikativ och trygg i telefon Är lyhörd och har god förmåga att förstå kundens behov Är resultatorienterad och motiveras av mål Är strukturerad och trivs i ett högt arbetstempo Har god datorvana och kan hantera flera system parallellt Meriterande är om du har: Tidigare erfarenhet av försäljning eller rådgivning via telefon Arbetat inom kundservice, reception, butik eller annan roll där dialog och relationsbyggande är centralt Försäkringskunskap (ej krav - du får utbildning) Du pratar och skriver obehindrat på svenska. God förståelse i engelska är också önskvärt. Tjänsten passar dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50?%, exempelvis studier på universitet, högskola eller Komvux. För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att planera din tid och ta ansvar för att kunna kombinera studier med ett deltidsarbete på 50?%. Som student ska du kunna uppvisa giltigt registreringsintyg vid eventuell anställning. Vi erbjuder dig Förutom möjligheten att bygga värdefull erfarenhet inom rådgivande försäljning, kundrelationer och försäkringsbranschen - en meriterande roll för dig som vill utvecklas inom service, sälj eller ekonomi - erbjuds du även: Ett utvecklande deltidsjobb i en spännande tillväxtfas Utbildning och löpande coachning från erfarna säljcoacher Trevliga, centralt belägna lokaler i Växjö Flexibla arbetstider inom ramen för dagtid (mellan kl. 10-17) En arbetsplats där kundnöjdhet, kvalitet och laganda står i fokus Övrig information Placeringsort: Arbetet sker på plats på kontoret i Växjö. Start: Omgående efter sommaren Arbetstid: Omfattning 50%. Dagtid mellan 10-17. Flexibla tider beroende på din tillgänglighet. Lön: Enligt kollektivavtal Dina försäkringar har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna bemanningsprocess. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar på plats hos Dina Försäkringar i Växjö. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Malin Pedersen, 073-320 56 36. Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Dina Försäkringar är ett kundägt försäkringsbolag med stark lokal närvaro, som i över 250 år stått för trygghet, omtanke och personlig service. Vi är det femte största sakförsäkringsbolaget i Sverige och har utsetts till branschens mest kundnöjda bolag flera år i rad. Vi består av sex lokala försäkringsbolag som samarbetar under ett gemensamt varumärke, och i Växjö är vi ett engagerat team med driv och ambition att växa - både som individer och bolag.

Idag
Sista ansökan:
27 juli 2025
Redovisningschef till Elcare Nordic i Växjö
Maxkompetens Sverige AB
Ekonomi- och finanschefer

Trivs du med ordning och struktur, men också med att leda andra och driva förbättringar? Då kan du vara den vi söker som vår nya redovisningschef! Hos Elcare Nordic får du jobba i ett internationellt bolag i tillväxt - med korta beslutsvägar, engagerade kollegor och möjlighet att verkligen påverka. Dina arbetsuppgifter Som redovisningschef hos Elcare Nordic får du en nyckelroll i vår ekonomiavdelning med ansvar för att säkerställa korrekt och effektiv redovisning i enlighet med gällande regelverk. Du kommer också att leda och coacha vårt Claim-team med sex medarbetare, där du får användning av både ditt ledarskap och din förmåga att skapa struktur och arbetsglädje. Du arbetar nära våra produktionsteam, våra interna stödfunktioner samt externa kontakter - inte minst vårt outsourcade ekonomiteam i Indien. Här krävs både god samarbetsförmåga och kommunikativ skicklighet, på både svenska och engelska. Dina ansvarsområden omfattar bland annat: Säkerställa att redovisningen följer aktuella regelverk och principer. Vara stödperson och kontakt för din personalgrupp vid frågor om fakturor och bokföring. Leda och utveckla Claim-teamet (personalansvar, uppföljning, stöd i vardagen). Se till att slutförda aktiviteter rapporteras, faktureras och följs upp tills betalning skett. Löpande avstämningar av balanskonton och uppföljning av avsättningar. Hantering av moms- och skattedeklarationer samt rapportering till t.ex. SCB. Analysera reskontror och följa upp förfallna kundposter. Delta i periodavstämningar och stödja vid bokslutsarbete. Ansvara för rapportering till koncernen, exempelvis avsättningar och analys av resultat. Vara ett bollplank till vår CFO, t.ex. i budgetprocessen. Samarbete med andra delar av verksamheten - t.ex. produktion och support. Du gör inte hela bokslutsarbetet själv, men du ansvarar för din del och jobbar nära andra på ekonomiavdelningen. Din profil Vi tror att du gillar struktur och har ett öga för detaljer - men också att du är bra på att se helheten. Du har jobbat med redovisning i flera år och är trygg i din kompetens. Du har erfarenhet av personalansvar, och tycker det är både roligt och viktigt att skapa en bra stämning i gruppen. Vi ser gärna att du har: Eftergymnasial ekonomisk utbildning - eller motsvarande erfarenhet. Vana från kvalificerat redovisningsarbete. Tidigare erfarenhet av att leda ett team. God kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska (norska är ett plus!). Bra koll på Excel och gärna erfarenhet av SAP eller liknande affärssystem. Som person är du lugn, stabil och lösningsfokuserad. Du gillar att få saker gjorda, men uppskattar också att bolla idéer och samarbeta med andra. Vi erbjuder dig Hos Elcare Nordic får du en roll med stort ansvar, men också mycket frihet. Du kommer till ett bolag i tillväxt där det finns tydliga strukturer, men också stort utrymme att påverka och driva förbättringar. Vi har nyligen flyttat in i nyrenoverade lokaler på Arabygatan i Växjö - anpassade för både fokus och samarbete - där du arbetar nära dina närmaste kollegor inom ekonomi, inklusive vår CFO och controller. Vår företagskultur beskrivs ofta som hjälpsam, stabil och lösningsfokuserad. Här jobbar vi tätt mellan avdelningar, med korta beslutsvägar och en prestigelös inställning. Du blir en viktig del av både den lokala verksamheten och det internationella samarbetet - och vi välkomnar dina idéer. Hos oss får du: En självständig roll med stort förtroende och möjlighet att påverka Kollegor på plats i Växjö - bland annat CFO och controller - vilket ger nära samarbete En platt organisation där förbättringsförslag uppskattas 38 timmars arbetsvecka och 30 semesterdagar Friskvårdsbidrag och kollektivavtal (Unionen) Möjlighet till hybridarbete efter introduktion Övrig information Vi erbjuder dig en roll där du får jobba nära verksamheten - samtidigt som du är en viktig del i att säkerställa kvalitet och tydlighet i ekonomin. Du får stor frihet under ansvar och blir en del av en organisation som uppmuntrar egna initiativ. Startdatum: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid, tillsvidare. Placeringsort: Växjö, delvis hybrid. Kollektivavtal: Unionen. Elcare Nordic har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Om du har frågor om företaget eller tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Nathalie Stjärned på [email protected] eller på telefon 073 320 56 35. Urval och intervjuer sker löpande, så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! På grund av GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten via Maxkompetens hemsida. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Elcare Nordic är Nordens ledande servicepartner inom IT och hemelektronik. Vi arbetar med auktoriserad service för flera av världens mest välkända varumärken - på allt från datorer, mobiltelefoner och TV-apparater till hushållsprodukter och professionell elektronik. Med över 300 anställda och tusentals reparationer varje dag är vi en nyckelspelare i en bransch som ständigt utvecklas. Vår service präglas av kvalitet, snabbhet och trygghet - där varje ärende hanteras med stort engagemang och teknisk kompetens. Vi är verksamma i hela Norden och samarbetar med både tillverkare, återförsäljare och försäkringsbolag. Hos oss möts du av en stabil och lösningsfokuserad kultur, där teknik, affär och kundnöjdhet alltid går hand i hand. Läs gärna mer på elcare.com

Idag
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Teknisk Konsult till Matronic
Maxkompetens Sverige AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Vi söker för kunds räkningen teknisk konsult till vår kund Matronic. Matronic är ett familjärt bolag som har över 30 års erfarenhet av försäljning av industriprodukter till den europeiska elektronik och verkstadsindustrin. Med stort applikationskunnande och ett heltäckande sortiment ger dem sina kunder rätt komponent och lösning för varje behov. Brinner du för att bygga relationer och har en teknisk bakgrund inom elektronikproduktion och/eller inom kemiska förbrukningsprodukter kommer du trivas hos Matronic! Matronic består av ett engagerat och kompetent team och har sitt huvudkontor i Kungens kurva i Stockholm. Dina arbetsuppgifter I rollen som teknisk konsult kommer din främsta arbetsuppgift vara att fungera rådgivande mot kunder inom elektronikproduktion, med fokus på processoptimering, teknisk support och försäljning. Du kommer i samarbetet med kund, på ett förtroendegivande och närvarande tillvägagångssätt, vägleda dem genom Matronics process för att finna den bästa tekniska lösningen. Du hanterar både svenska och internationella kontakter och fungerar som brygga mellan teknik och affär. Som teknisk konsult hos Matronics kommer du även: *Genomföra kontinuerliga kundaktiviteter på plats hos kund i syfte om att skapa långsiktig och lösningsfokuserad utveckling tillsammans med kund. *Identifiera och bearbeta potentiella nya kunder inom olika segment. Som medarbetare på Matronic arbetar du i ett mindre säljteam, där varje medarbetare ansvarar för sitt eget geografiska område i Sverige. Du kommer utgå från huvudkontoret i Kungens kurva men majoriteten av din arbetstid kommer vara ute hos kunder i regionen samt Finland och Baltikum. Även mässor förekommer några gånger per år. Din profil För denna tjänst söker vi dig som har mångårig arbetslivserfarenhet inom en teknisk yrkesroll. Vi ser att du som söker är kundfokuserad och drivs av att hitta smarta tekniska lösningar på dina kunders utmaningar samt förstår vikten av ett närvarande och lösningsorienterat samarbete. Som person är du tekniskt intresserad och trygg i att diskutera tekniska lösningar med olika kontaktytor. Vidare är du positiv, ödmjuk och nyfiken i din personlighet. Du får energi av att ha ett socialt nätverk och brinner för att bygga långsiktiga och förtroendegivande relationer. För att trivas i rollen som teknisk konsult har du egen drivkraft och är van vid att arbeta strukturerat, du har ett stort intresse för teknik såväl som bygga relationer. Vi ser gärna att du som söker är van vid att arbeta i affärssystemet Pyramid och har en god datorvana. För att vara aktuell för tjänsten har du som söker: Mångårig erfarenhet av elektronikproduktion eller likvärdig kunskap som anskaffats i en liknande roll som denna. God dator- och systemvana. Erfarenhet av miljö- och hälsopåverkan i produktionsmiljöer. Affärsmässig med förmåga att bygga långsiktiga relationer. Mycket goda kunskaper av svenska, finska och engelska, i tal och skrift. B-körkort. Det är meriterande om du har både erfarenhet och kunskap inom förbrukningsmaterial, t.ex. lödpasta, ingjutning, lack- och tvättvätskor. Erfarenhet och reell kompetens från elektronikproduktion värderas högt. På Matronics erbjuds du: Möjligheten att jobba med några av världens mest välrenommerade varumärken inom elektronikproduktion. Ett fritt och omväxlande arbete med stort eget ansvar. Tjänsteresor inom Norden och Baltikum som en naturlig del av rollen. Engagerade och stöttande medarbetare inom Matronic. Schysta villkor (kollektivavtal finns) och marknadsmässig lön. Att vara en viktig kugge i ett familjärt företag med årliga teamevents och aktiviteter. Övrig information Placeringsort: Stockholm norr med ansvar för Finland och Baltikum Arbetstid: Måndag- fredag Varaktighet: Tillsvidare Lön: Individuell lönesättning Tycker du att ovan beskrivning passar in på dig? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Matronics har valt att samarbeta med Maxkompetens AB i den här rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Emma von Richthofen på telefon 0734-368109 eller [email protected]. Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Matronic har över 30 års erfarenhet av försäljning av industriprodukter till den Europeiska elektronik och verkstadsindustrin. Matronic grundades 1992 och våra erfarna produktspecialister erbjuder kunder support vid val av material, produktionshjälpmedel, ESD eller MSD-skydd. Vi erbjuder teknisk försäljning av högkvalitativa produkter för elektronikindustrin, militären och andra krävande applikationer, så som tex torkmedel, fuktindikatorer, tryckventiler. Våra leverantörer, tillhör de ledande inom sina respektive områden, och vi är exklusiva återförsäljare av Brownell Limiteds sortiment i Sverige samt i en rad andra länder i Europa. I vårt breda sortiment finns även material för lödning, rengöring, skydd, reparation samt processkontroll. Med stort applikationskunnande och ett heltäckande sortiment ger vi våra kunder rätt komponent och lösning för varje behov. Läs gärna mer på https://matronic.se/

Igår
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Materialjusterare/förbearbetning till vår kund i Sölvesborg
Maxkompetens Sverige AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Är du händig, noggrann och gillar att jobba praktiskt med metall? Som materialjusterare/förbearbetning hos vår kund får du en viktig roll i att förbereda och anpassa kundmaterial inför ytbehandling. Dina arbetsuppgifter Hos vår kund får du en praktisk och varierad roll där du ser till att metallmaterial är rätt förberett inför ytbehandling. Du blir länken mellan godsmottagning och produktion, ser till att gods håller mått och krav - och bidrar till ett jämnt flöde genom hela processen. I denna roll är det inkommande gods från kund som kräver någon ytterligare bearbetning som du arbetar med såsom: *Mäta och justera kundmaterial enligt ritning och specifikation *Förbereda gods mekaniskt (rikta, borra, slipa) *Dialog med säljavdelning gällande godkännande av åtgärd *Vid behov hjälpa till med blästring eller andra moment i produktionen Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av praktiskt industriarbete, gärna inom mekanik, svets eller smide. Du är noggrann, gillar att jobba med händerna och ser till att materialet håller rätt kvalitet innan det går vidare i processen. Vi ser gärna att du har: *God förståelse för ritningar och måttsättning *God materialförståelse och praktisk känsla för metallbearbetning och problemlösning *Förmåga att planera ditt arbete och hålla ordning i arbetsflödet *Truckkort är meriterande Övrig information *Placeringsort: Sölvesborg *Start: Efter överenskommelse *Varaktighet: Börjar med en 6 månaders visstidsanställning via Maxkompetens *Arbetstid: Dagtid *Lön: Enligt avtal För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos vår kund i Sölvesborg. Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Vid eventuella frågor kontakta Rekryteringskonsult Minna Johnsson på 070 848 45 06 eller [email protected] Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Igår
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Smed/verkstadsarbetare till Västblekinge Miljö AB
Maxkompetens Sverige AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

För dig med erfarenhet inom smide och svetsning finns här en spännande möjlighet på ett stabilt bolag. Gemenskapen och lagandan är god och med frihet under ansvar utför du ditt arbete under dagtid. Varmt välkommen att bli en av miljöhjältarna på VMAB - ett bolag med hög trivsel som verkligen månar om sina anställda! Dina arbetsuppgifter Som verkstadssmed på VMAB kommer du vara en värdefull kollega som tar ansvar och utför arbeten enligt de arbetsordrar som du tilldelas. I rollen som verkstadssmed kommer du bland annat att arbeta med: *Reparation och löpande underhåll av lastväxlarflak och maskinredskap som skopor mm. Du demonterar trasiga detaljer, lagar och svetsar dit nya, riktar balkar mm - du är uppfinningsrik och har en förståelse för hållfasthet *Tillverkning av brunnsgaller, stallage, låsanordningar mm - du ser vad som behöver göras, tar beslut och löser problemen *Plåt/stål- arbeten på byggnader och tak - har du inte behörighet för lift får du det och självklart är du inte höjdrädd Tillsammans med närmsta kollegor och chef kommer ni utveckla verkstaden till att arbeta än mer strukturerat och förebyggande för att fordon, anläggning och fastigheter är i gott skick med så få akuta reparationsbehov som möjligt. Din profil Vi söker dig som är grym på det du gör i en annan verkstad idag! *Du är en van smides/verkstadsarbetare med goda kunskaper inom svetsning. *Du sätter en prestige i att lämna dina arbeten med god kvalitet. *Med din erfarenhet har du också kunskap i att förstå hållfasthet och god förståelse för hur delar hänger ihop till en fungerande helhet. *Har du tidigare arbetat enligt 5S och/eller Lean är det meriterande Du är en god arbetskamrat och sann lagspelare samtidigt som du självständigt driver dina uppgifter och ditt arbete framåt och den fysiska ansträngning jobbet emellanåt kräver bekymrar dig inte. Självklart delar du VMAB:s värderingar och du kan med stolthet ställa dig bakom vikten av att vara en Miljöhjälte. Övrig information *Placeringsort: Mörrum *Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid *Varaktighet: Tillsvidare *Arbetstid: Heltid, dagtid 7-16 *Lön: Individuell lönesättning I denna rekrytering samarbetar VMAB med Maxkompetens. Vid frågor kontakta gärna Rekryteringskonsulter Simon Jeppsson på 076-555 83 81, [email protected] eller Therese Hulte på 076-555 83 80, [email protected]. Ansökan tas emot via vår hemsida www.maxkompetens.se. Vi tar gärna emot dina handlingar snarast då vi kommer att arbeta med ett löpande urval, men med sista ansökningsdag den 6 aug 2025. Ansökningar via epost mottages ej pga GDPR. Om kunden Västblekinge Miljö AB (VMAB) är ett kommunalt bolag som ägs av kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström. VMAB är ett ansvarsfullt miljöföretag med fokus på framtiden. Vår uppgift är att samordna avfallshanteringen i de tre kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström. Där har vi ansvaret för planering, mottagning, sortering, ökad återvinning, drift av biogasanläggning, transporter, återvinningscentraler, information och kundtjänst. VMAB driver med egen personal, avfallsanläggningen i Mörrum, där finns också huvudkontoret. Återvinningscentralerna drivs till större delen av egen personal, medan transporterna av hushållsavfall utförs av entreprenörer. Vi är certifierade enligt ISO 9001, ISO14001, ISO45001

2 dagar sedan
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Produktionsmedarbetare/plastsvetsare till AB Germa
Maxkompetens Sverige AB
Inspicienter och scriptor m.fl.

Har du arbetat inom industriell tillverkning och lockas av att vara delaktig i framställningen av kvalitetsprodukter? Är du strukturerad, ansvarstagande och har en stark arbetsmoral? Då kan det vara dig vi söker som produktionsmedarbetare till stabila och familjära Germa i Kristianstad. Dina arbetsuppgifter Som produktionsmedarbetare arbetar du nära plastsvetsarna och är en viktig del i det dagliga arbetet. Du bidrar till ett smidigt produktionsflöde genom att stötta med praktiska moment i tillverkningen. *Stötta plastsvetsare i produktionen *Förbereda och hantera material *Utföra enklare montering *Hålla ordning och reda på arbetsplatsen *Vid behov hjälpa till med lager och packning *Möjlighet att utvecklas inom plastsvetsning I denna roll är du en viktig del av teamet där laganda och samarbete alltid kommer före jaget. Tillsammans hjälps ni åt för att produktionen ska flyta smidigt och hålla hög kvalitet - ett engagemang som gör skillnad varje dag. Din profil *Teknisk intresserad med erfarenhet från verkstad eller industri och praktiskt arbete *Erfarenhet av plastsvetsning är meriterande men inte ett krav *God svenska i tal och skrift för att följa instruktioner *Noggrann, ansvarstagande och självgående *Lagspelare med god samarbetsförmåga Vi söker dig som vill bidra med engagemang och kvalitet i arbetet. För att trivas hos Germa är det också viktigt att du delar och lever efter företagets värderingar. Övrig information *Placeringsort: Kristianstad *Start: omgående efter överenskommelse *Varaktighet: Tillsvidare *Arbetstid: Heltid, Vardagar 7-16 på sikt eventuellt 2-skift *Lön: enligt kollektivavtal För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens. Låter denna tjänst intressant? Tveka inte att söka via vår hemsida redan idag på ?www.maxkompetens.se. Vid eventuella frågor kontakta Rekryteringskonsulter Simon Jeppsson på 076-5558381 eller [email protected] eller Therese Hulte på 076-555 83 80, [email protected]. Ansökningar via e-post mottages inte pga GDPR. Sista ansökningsdag är 10 juli 2025 Vi kommer att arbeta med löpande urval så sök tjänsten redan idag! Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Vi har under ett sekel utvecklat innovativa produkter som spelar en avgörande roll för människor i kritiska situationer, världen över. Med andra ord, vi kan garanterar att vi har lång erfarenhet. Alla i Team Germa har en viktig mission som kräver noggrannhet, kunskap och spetskompetens. I vår produktionsanläggning i Kristianstad skapar och tillhandahåller vi produkter för säkerhet och komfort för patienter och yrkesverksamma i krävande situationer. Vi är dedikerade åt att stödja räddningspersonal, ambulanssjukvårdare, sjukhuspersonal, vårdpersonal, tandläkare, veterinärer, militärpiloter och andra inom utmanande yrken - genom att utveckla och tillverka produkter de alltid kan lita på. De har förlitat sig på oss i ett sekel och kommer att kunna fortsätta göra det långt in i framtiden. Vi förser dem med utrustning och produkter i världsklass där vår svenska kvalitet syns i varje söm och svetsfog. Vi är människor som hjälper människor.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Produktionsmedarbetare med möjlighet till utveckling!

Är du intresserad av att forma framtidens byggnader med prefabricerad betong? Hos K-Prefab i Finja arbetar du i en produktionsmiljö med formning, armering, gjutning och efterbearbetning av väggar, bjälklag, balkonger och andra betongelement. Du arbetar alltid i samarbete med ett engagerat team som strävar efter hög kvalitet och säkerhet. Dina arbetsuppgifter Som betongarbetare spelar du en central roll i tillverkningen av prefabricerade betongelement. Du arbetar flexibelt och kan växla mellan olika avdelningar beroende på verksamhetens behov. Exempel på arbetsuppgifter inom produktionen: *Armera, forma och gjuta enligt ritning *Efterbearbeta betongelement *Underhålla verktyg och utrustning *Arbeta i team och bidra till ett bra produktionsflöde *Följa säkerhetsrutiner och kvalitetssäkra ditt arbete *Vara flexibel och kunna växla mellan arbetsstationer Din profil Vi söker dig som har engagemang, driv och viljan att lära och som har erfarenhet av arbete inom betongindustri, produktion eller byggmiljö. Eftersom arbetet är fysiskt krävande är det viktigt att du har god fysik. Starkt meriterande om du tidigare jobbat med betong. Du har stolthet i att leverera arbete av hög kvalitet och är intresserad av att vidareutveckla dina färdigheter inom branschen. Vi ser att du har: *God förståelse för svenska i tal och skrift *Förmåga att läsa och följa instruktioner och ritningar *Noggrann och ansvarsfull i ditt arbete *Truckkort och traverskort (meriterande) Övrig information *Placeringsort: Finja (utanför Hässleholm) *Start: Efter överenskommelse *Varaktighet: Börjar med en 6 månaders visstidsanställning via Maxkompetens *Arbetstid: Dagtid *Lön: Enligt avtal K-Prefab har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna process. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos K-Prefab i Finja. Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Vid eventuella frågor kontakta Rekryteringskonsulten Minna Johnsson på 070 848 45 06 eller [email protected] Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Vi bygger och utvecklar framtidens flerfamiljsbostäder, kontor, offentliga byggnader samt industri- och lantbruksbyggnader med våra olika stomkoncept. Vårt breda produktutbud av väggelement, grunder, bjälklag, balkonger, trappor osv. erbjuder innovativa helhetslösningar utifrån ert projekts behov, krav och önskemål. Givetvis följer, driver och ansvarar vi för ditt projekt hela vägen, från idé till färdig stomme. Vi finns med i alla led och utför både projektering, konstruktion, produktion, leverans och montering. Allt för att ert projekt ska ske så säkert, enkelt och kostnadseffektivt som möjligt med rätt kvalité. Vi är en rikstäckande aktör som innebär att all vår tillverkning är närproducerad, samt att vi är tillgängliga med ett starkt engagemang på den lokala marknaden. I dagsläget är vi 550 anställda och omsätter drygt 1,2 miljard kronor. Den 25 januari 2021 förvärvades K-Prefab av fastighetsbolaget K-Fastigheter. Det innebär att företaget drivs vidare tillsammans med befintlig organisation, med K-Fastigheter som ägare.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
CNC-operatör med programmeringskunskaper
Maxkompetens Sverige AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Är du en erfaren CNC-operatör med programmeringskunskaper som söker en ny utmaning? Vill du ha en nyckelroll i att optimera och utveckla produktionsprocesser med moderna maskiner och programvara? Då kan detta vara jobbet för dig! För vår expansiva kund Phoenix Mecano i Växjö söker vi nu en driven och kunnig CNC-operatör för en direkt anställning på företaget. Phoenix Mecano har de senaste åren satsat stort på nya maskiner, tagit in arbete som tidigare legat på leverantörer och anställt många nya medarbetare. De har nyligen ISO-certifierats och söker nu någon som vill vara med på deras fortsatta resa framåt! Dina arbetsuppgifter Som CNC-operatör på Phoenix Mecano får du en central position i att förbättra och effektivisera produktionen med hjälp av avancerad teknik och programmering. I tjänsten kommer du att: Självständigt bemanna och programmera CNC-maskiner, främst av märket Haas och Emmegi, med stöd av CAM-programvara. Optimera och förbättra program för att maximera effektivitet. Utföra kvalitetskontroller för att se till att detaljer håller högsta standard. Vara drivande i förbättringsarbetet och bidra till en mer effektiv produktion. Samarbeta med kollegor för att skapa en flexibel och smidig arbetsprocess. Din profil För att trivas i rollen behöver du ha god teknisk förståelse och erfarenhet inom CNC-arbete samt programmering. Du är praktiskt lagd, noggrann och strukturerad i ditt arbete och har en vilja att utveckla och driva förbättringsarbetet i produktionen. Du bör kunna arbeta självständigt, ta egna initiativ och vara flexibel för att hantera olika arbetsmoment. Du är lösningsorienterad och effektiv och strävar mot en produktionsoptimering. Vi söker dig som har: Några års erfarenhet som CNC-operatör och vill ta nästa steg. Goda kunskaper i CAM-programmering/CAM-beredning Det är även meriterande om du även har: Erfarenhet av 5-axlade maskiner Kunskap om ISO-standarder och kvalitetskrav Vilja att delta i konstruktionsstadiet och bidra till produktutveckling Vi erbjuder dig Som en del av Phoenix Mecano får du möjlighet att vara delaktig i ett förändrings- och förbättringsarbete på ett stabilt och framgångsrikt företag. Du får arbeta i ett sammansvetsat team med engagerade kollegor, och det finns stora möjligheter till utveckling. Utöver detta erbjuds du även: Flexibel arbetstid, komptidssystem, arbetstidsförkortning. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Regelbundna aktiviteter för personalen, så som julbord, hockey, grillning, Afterwork med mera. Övrig information Placeringsort: Växjö Arbetstid: Vardagar 07-16 (flextid tillämpas) Omfattning: Tillsvidare Lön: Individuell lönesättning Start: Omgående Phoenix Mecano har valt att samarbeta med Maxkompetens i den här rekryteringsprocessen. Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Nathalie Stjärned på telefon 0733 20 56 35. Vi ser fram emot din ansökan! Ansökningar via e-post undanbedes med hänvisning till GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på sex orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.? Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Maxkompetens innehar branschens auktorisation för rekrytering och bemanning. Om kunden Phoenix Mecano AB är en ledande aktör inom produktion av lyftpelare, ställdonssystem och linjärenheter som används inom industrin, sjukvård och automation. Sedan företaget startade 1999 har vi präglats av kundfokus, kvalitet, kompetens och kontinuitet. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med moderna maskiner och avancerad programvara, där du får möjlighet att utveckla dina färdigheter och bidra till företagets tillväxt. Hos oss får du arbeta i ett sammansvetsat team med engagerade kollegor och vara en del av en innovativ och framåtsträvande organisation.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Avtals- och kundadministratör med ekonomiskt sinne till DOT i Sölvesborg
Maxkompetens Sverige AB
Marknads- och försäljningsassistenter

Vill du arbeta i en affärsnära och analytisk roll där struktur, noggrannhet och affärsförståelse är nyckeln till framgång? Har du erfarenhet av administrativt och ekonomirelaterat arbete samt trivs i en roll där du får vara både ett administrativt nav och ett viktigt stöd till försäljningen? Då kan detta vara tjänsten för dig! Det är dessutom en nyinrättad tjänst som du får vara med och forma tillsammans med dina kollegor i säljorganisationen. DOT AB, med huvudkontor i Sölvesborg, söker nu en avtals- och kundadministratör som vill bidra till att skapa ordning, effektivitet och kvalitet i verksamhetens kund- och avtalsflöden. Du välkomnas till en verksamhet med stark tillväxt och hög ambitionsnivå, där din roll är central för att säkerställa affärsmässighet och en komplett försäljningsorganisation. Dina arbetsuppgifter I rollen som avtals- och kundadministratör får du ett brett ansvarsområde med inslag av både ekonomi, administration och säljstöd. Dina arbetsuppgifter kommer utgöras av: * Daglig fakturering och kvalitetssäkring av att avtalsvillkor överförs korrekt till faktureringsunderlag. * Säkerställa att nya kundavtal dokumenteras korrekt enligt överenskommelse med utesäljare. * Fånga upp och hantera avvikelser från standardiserade villkor. * Hantera och kontakta kunder vid uteblivna betalningar. * Administrativt stöd till säljarna vid avtal, uppföljningar, kundregister och enklare offertunderlag. Därtill övriga administrativa/ekonomiadministrativa arbetsuppgifter. Då rollen är ny kommer du vara med och forma den efter hand tillsammans med försäljningschef och dina kollegor. Du sitter i nyrenoverade kontorslokaler med bästa hamnläge i Sölvesborg tillsammans med ett glatt och drivet team. Din profil Vi söker dig som är självgående, trygg i din kompetens och trivs i en roll där du får ta ansvar, driva arbetet framåt och skapa struktur. Den erfarenhet och kompetens vi tror att du tar med dig till oss är: * Ett antal års arbetslivserfarenhet från liknande roll inom avtal, ekonomi eller säljstöd. * Mycket god administrativ förmåga. * Förståelse för affärsmodeller, avtal och faktureringsprocesser. * God systemvana. * God kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Dina egenskaper och din inställning är avgörande för framgång i denna nya nyckelroll på säljavdelningen. Du är som person strukturerad, noggrann och detaljorienterad och har en god analytisk förmåga. Du är serviceinriktad med god kommunikationsförmåga och skapar goda relationer såväl internt som externt. Vidare är du orädd och trygg i dig själv när det kommer till att ställa krav och göra rättelser inom ditt ansvarsområde. Att deadlines emellanåt blir snäva och pulsen stiger med tempot tycker du är stimulerande. Övrig information * Placeringsort: Sölvesorg * Start: Snarast med hänsyn till uppsägningstid * Varaktighet: Tillsvidare * Arbetstid: Dagtid, heltid * Lön: Individuell lönesättning Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en spännande utmaning? Då ser vi fram emot att höra av dig. DOT har valt att samarbeta med Maxkompetens i den här processen. Vid frågor kontakta gärna ansvarig Rekryteringskonsult Therese Hulte på 076-555 83 80 eller [email protected]. Ansökan tas emot via vår hemsida www.maxkompetens.se. Vi tar gärna emot dina handlingar snarast då vi kommer arbeta med ett löpande urval, med sista ansökningsdag den 10 augusti 2025. Ansökningar via epost mottages ej pga GDPR. Om kunden "DOT är Nordens ledande fullserviceleverantör av ytbehandling och med vår enastående leveranssäkerhet, logistikkedja och produktionskapacitet levererar vi kompromisslös ytbehandling varenda dag." DOT koncernen har sitt huvudkontor i danska Fasterholt och grundades 1984. Sedan dess har en mycket stor efterfrågan på marknaden lett till att företaget har genomgått en omfattande fusionsprocess. Det innebär att DOT i dag har produktionsanläggningar i Sölvesborg, Eskilstuna, Halmstad, Lysekil och Säffle. DOT koncernen har dessutom 5 produktionsanläggningar i Danmark, närmare bestämt i Vildbjerg, Fasterholt, Ferritslev, Køge och Stilling i Danmark. Nyligen förvärvade koncernen även en fabrik i Norge (Stokke), vilket innebär att DOT finns i tre nordiska länder. Det betyder att företaget numera förfogar över flera produktionsanläggningar och större kapacitet när de levererar samma kärntjänster till deras lojala kunder i Sverige, Danmark, Norge och Nordtyskland. DOT sysselsätter ca 590 medarbetare, varav 400 finns i Danmark och 190 i Sverige. Under årens lopp har DOT specialiserat sig på ytbehandling, vanligtvis varmförzinkning, metallisering och målning. Varje dag levererar företaget ett otal olika färdigbehandlade konstruktionsdelar till lika vitt skilda branscher. Deras produktionsanläggningar är konstruerade enligt de modernaste principerna och optimeras löpande med den senaste tekniken medan företaget givetvis tar största möjliga hänsyn till miljön. Lång erfarenhet och stora kunskaper innebar att DOT redan 1992 certifierades enligt ISO 9001, kvalitetsledning, och 2002 enligt ISO 14001, miljöledning.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Arbetande verkstads- och fordonsansvarig till Västblekinge Miljö AB
Maxkompetens Sverige AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

VMAB behöver stärka teamet med ytterligare en miljöhjälte som vill vara med och göra skillnad! Vi söker dig som har god erfarenhet av mekaniskt och tekniskt arbete som tycker om att ha kontakt med leverantörer och erbjuda en bra service såväl externt som internt. I denna roll behöver du också gilla att växla mellan praktiskt och administrativt arbete. Är det dig vi söker? Välkommen till stabila och utvecklingsinriktade VMAB där du blir en del av ett engagerat och drivet team! Dina arbetsuppgifter Som verkstadsarbetare på VMAB jobbar du med service, reparationer och underhåll av fordon, containers, maskinredskap och annan utrustning. Du bidrar till att hålla fordons- och maskinpark i drift genom praktiskt arbete och noggrann dokumentation. Du ansvarar för fordon och inventarier vilket bl a innebär besiktningar, beställa- och planera servicearbeten, skyddsronder. Du hjälper till att hålla den nyrenoverade verkstaden organiserad och du kommer vara delaktig med att implementera 5S samt ser till att det finns material och reservdelar på plats. Du samarbetar med andra delar av verksamheten och jobbar lösningsorienterat för att allt ska flyta på - både i verkstaden och ute i fält. Dina arbetsuppgifter utöver ovan inkluderar även: *Inköp av reservdelar och material samt attestering av fakturor *Inköp och upphandling samt utrangering av fordon och inventarier *Service och enklare reparationer på anläggning och fastighet *Tillverkning och anpassning av utrustning vid behov *Planering och uppföljning av besiktningar och fordonsunderhåll *Dokumentation och uppföljning av arbete i digitala system I enheten arbetar man brett - här hanteras mottagning av avfall, avfallskontroller, kvalitetsarbete, kund-och samarbetsservice, lastning, lossning och förflyttning av avfall. Här driftas också en verkstad, en tvätthall, ansvar för fordon/behållare/redskap och en slamsaneringsanläggning Din profil Vi söker dig som har: *Erfarenhet av underhåll och reparation av fordon och maskiner *God verkstadsvana med kompetens i svetsning/smidesarbete *Förmåga att arbeta strukturerat och ordningsamt, gärna enligt 5S *God administrativ förmåga och vana att arbeta digitalt *B-körkort (truckkort är meriterande) *God svenska i tal och skrift Som person trivs du att arbeta i team där man hjälper varandra och bidrar till en positiv kultur och där inget är omöjligt. För att trivas och göra ett bra jobb hos VMAB behöver du vara ansvarstagande, engagerad och gilla att ta egna initiativ. Du tycker om att lösa problem och har ordning och reda i ditt arbete. Övrig information *Placeringsort: Mörrum *Start: Snarast möjligt med hänsyn till uppsägningstid *Varaktighet: Tillsvidare *Arbetstid: Heltid, Vardagar 7-16 *Lön: Individuell lönesättning I denna rekrytering samarbetar VMAB med Maxkompetens. Vid frågor kontakta gärna Rekryteringskonsulter Simon Jeppsson på 076-555 83 81, [email protected] eller Therese Hulte på 076-555 83 80, [email protected]. Ansökan tas emot via vår hemsida www.maxkompetens.se. Vi tar gärna emot dina handlingar snarast då vi kommer att arbeta med ett löpande urval, men med sista ansökningsdag den 6 augusti 2025. Ansökningar via epost mottages ej pga GDPR. Om kunden Västblekinge Miljö AB (VMAB) är ett kommunalt bolag som ägs av kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström. VMAB är ett ansvarsfullt miljöföretag med fokus på framtiden. Vår uppgift är att samordna avfallshanteringen i de tre kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström. Där har vi ansvaret för planering, mottagning, sortering, ökad återvinning, drift av biogasanläggning, transporter, återvinningscentraler, information och kundtjänst. VMAB driver med egen personal, avfallsanläggningen i Mörrum, där finns också huvudkontoret. Återvinningscentralerna drivs till större delen av egen personal, medan transporterna av hushållsavfall utförs av entreprenörer. Vi är certifierade enligt ISO 9001, ISO14001, ISO45001

15 dagar sedan
Sista ansökan:
6 augusti 2025