Lediga jobb i Kristianstad

Sök totalt 395 lediga jobb i Kristianstad

Butikskonsulent

Om jobbet Hultén Försäljning AB erbjuder helhetslösningar med tydliga, starka varumärken. Utöver vårt sortiment av förpackad konfektyr har vi har ett brett lösviktssortiment av både godis och naturgodis där vi samarbetar med ett 50-tal olika leverantörer, svenska såväl som utländska. Våra goda leverantörsrelationer ger oss tillgång till tusentals olika artiklar, många helt unika. Vi marknadsför vårt lösviktsgodis under konceptet ”Candy Collection” och vårt naturgodis under konceptet ”Snacks Collection”. Våra koncept ska vara välskötta, levande och säljande. Våra kunder ska känna sig nöjda, trygga och förväntansfulla. Vi söker butikskonsulent på ca 22 tim/vecka till våra butiker i Karlskrona och Ronneby. Som butikskonsulent hos oss på Hultén är du en viktig resurs ute i butik. Vi söker dig som är självgående och positiv person med god känsla för service. Du är utåtriktad, social och har lätt för att prata med personer i din omgivning. Vi värdesätter att du arbetar effektivt och är flexibel . Dina främsta arbetsuppgifter blir att sköta om påfyllnad och orderläggning på våra lösviktsavdelningar med konfektyr och naturgodis i anvisade butiker i Karlskrona och Ronneby. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av butiksarbete men det är inget krav. Vi erbjuder internutbildning för våra medarbetare. Bil och körkort är ett krav. Körersättning utgår Vi ser gärna att du bor i närheten av Karlskrona, Ronneby området. Tjänsten ska tillsättas med start 10 Juni

21 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Arbetsmiljöingenjör

Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla. Är du utbildad ingenjör och nyfiken på sambandet mellan arbete och hälsa? Vill du jobba med tydliga uppdrag i organisationer som ser värdet i att jobba förebyggande och systematiskt med arbetsmiljö? Vi som söker en kollega är ett glatt, engagerat och kompetent team på Falck hälsa och arbetslivs enhet i Kristianstad. Du kommer att jobba nära erfarna och hjälpsamma företagssköterskor, läkare, psykolog, fysioterapeut och rehabsamordnare som jobbar samspelande med våra kunder och deras medarbetare med goda resultat. Som arbetsmiljöingenjör hos Falck hälsa och arbetsliv har du en mycket viktig roll i arbetet med att skapa värde och resultat för våra kunder. Du arbetar med att stötta våra kundföretag i att utveckla sin verksamhet gällande arbetsmiljöfrågor och synliggöra systematiskt arbetsmiljöarbete som ett effektivt verktyg för verksamhetsledning. Våra kunder finns inom en mängd branscher; privat och offentlig sektor, större och mindre verksamheter. Detta ger en intressant variation i ditt jobb och du kommer att möta många olika kulturer och individer. Du kommer bl.a. att arbeta med: • Kundkontakter, utbildningar samt rådgivning • Stöd till kundföretag gällande uppfyllandet av myndighetskrav, lagar och förordningar • Yrkeshygieniska undersökningar/mätningar, kartläggning och riskbedömning inom t.ex. buller, belysning, inneklimat, vibrationer, kemikalier och elektromagnetiska fält. • Utvärdera resultat och ta fram åtgärdsförslag tillsammans med kund • Att vara en aktiv samarbetspartner i det systematiska arbetsmiljöarbetet hos kund Vi söker dig som har en arbetsmiljöingenjörsutbildning, högskoleutbildning med inriktning arbetsmiljö eller motsvarande relevant utbildning. Du skall inneha kompetens att utreda och analysera den fysiska arbetsmiljön, utvärdera föreslagna lösningar eller bistå med förslag på åtgärder. Du har en förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har vana att hålla utbildning inom arbetsmiljöområdet inför större grupper både på svenska och engelska. Som person är du är erfaren och drivande, med förmåga att arbeta såväl självständigt som i samarbete med andra. Du har en pedagogisk förmåga och är tydlig i din kommunikation, såväl muntligt som skriftligt. Vi erbjuder dig: • Ett arbete i en av Sveriges framtidsbranscher • Trevliga kollegor och arbete i team med andra yrkesgrupper • Möjlighet till kompetensutveckling inom företagshälsa • Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor Övrigt: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetstid helgfria vardagar 8-17. Placering i Kristianstad, alternativt i Karlskrona eller Karlshamn. Tjänsten innebär resor mellan enheterna och till kunder inom vårt geografiska område vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil i tjänsten. Är du intresserad? Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Ulrica Priebe på [email protected] eller på telefon 044-203 514. Välkommen med din ansökan senast 2024-06-16. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

21 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Processoperatör

Sveriges Stärkelseproducenter söker två Processoperatörer till kampanjen! Om företaget Sveriges Stärkelseproducenter förening u.p.a bildades 1927, medlemmarna består av lantbrukare. Företagets huvudverksamhet är att utveckla, producera och marknadsföra stärkelseprodukter, fiber och protein som utvinns från potatis som levereras av föreningens medlemmar. Produkterna säljs till livsmedelsindustrin och till pappersindustrin. Inom koncernen arbetar cirka 500 medarbetare varav cirka 300 i Sverige. Koncernen omsätter cirka 3 miljarder. Nu söker vi en processoperatör till vår fabrik i Mjällby och en processoperatör till vår fabrik i Nöbbelöv, Kristianstad och har i denna rekrytering valt att samarbeta med Wikan Personal. Dina arbetsuppgifter Arbetet som processoperatör hos oss innebär bland annat att övervaka och styra processen samt tillsyn av produktionsutrustningen via kontrollrum och på plats ute i fabriken. Tillsammans med dina kollegor strävar ni efter en effektiv process som genererar produkter med hög kvalité. Verksamheten vid Lyckeby är välfungerande med välmotiverade och självgående medarbetare i produktionsorganisationen. För att du som nyanställd ska få rätt förutsättning att komma in i arbetet hos oss erbjuder vi en upplärningsperiod. I gengäld förväntar vi oss att du är nyfiken, ansvarsfull och driven som person. I Nöbbelöv är arbetstiden 5-skift. I Mjällby arbetar du skift under kampanjen (slutet av augusti till mitten av januari). Övrig tid arbetar man dagtid. I perioden mellan kampanjerna arbetar du främst med underhåll av fabriken. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi tror att du som söker vår tjänst har någon form av erfarenhet och förståelse för processindustrin. Du har framför allt intresse och vilja att sätta dig in i hur vår process fungerar. Det är meriterande om du har erfarenhet eller intresserad av underhållsarbete och felsökning. Du som söker måste vara van att hantera många aktiviteter samtidigt. Du har god förmåga att förstå och sätta dig in i hur en process fungerar. Du känner ett starkt engagemang för att arbetet blir gjort, och har därmed god förmåga att strukturera din tid och dina arbetsuppgifter. Du behöver ha god datorvana samt erfarenhet av styrsystem. Vi använder oss av M3, IFIX, ABB 800 XA och Lims, har du arbetat i dessa system ser vi det som meriterande. Information och kontakt Anställningen börjar med en visstidsanställning hos Wikan Personal under kampanjen och för rätt person kan anställningen leda vidare till en anställning hos företaget. Tillträdesdag är enligt överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar Lyckeby med Wikan Personal. Vid frågor är du välkommen att kontakta Hanna Nyberg, 044 590 65 14. Sista ansökningsdag är den 9/6 , men vi tillämpar löpande urval så sök direkt via www.wikan.se. Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

21 maj 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
Bil/maskinreparatör - Fordonstekniker

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 86 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Är du tekniskt kunnig och bra på reparera? Då kan du vara den vi söker! Vi söker dig som vill ha ett stimulerande och utvecklande arbete. Tekniska förvaltningens anläggningsavdelning ansvarar för projektering, byggnation och förvaltning av kommunens ledningsnät, allmänna platser, parkmark, skyddad natur och de kommunala vägarna. Just nu bygger och genomför vi stora trafikförbättringsprojekt i och kring Kristianstad, samt så pågår ständigt arbete med ledningsförnyelse och omläggning av VA. Avdelningen hanterar även den myndighetsutövning som följer tekniska förvaltningens väghållningsansvar och markförvaltande. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER I arbetsuppgifterna ingår allt från enklare service och underhåll till mer avancerade reparationer och felsökningar på olika typer av entreprenadmaskiner, lastbilar, bilar och arbetsredskap med mera. Arbetet sker både i verkstaden och ute i fält. Beredskap kan komma att ingå i tjänsten. KVALIFIKATIONER Vi vill att du har utbildning som fordonstekniker/bilmekaniker eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. B-körkort är ett krav och vi ser gärna att du även har BE och C-körkort. Flera års erfarenhet av likvärdigt arbete är meriterande. Kunskap inom el/hydraulik, svets och diagnosinstrument är också meriterande. Du behöver också ha erfarenhet av diagnosinstrument. Då kommunikation och dokumentation ingår i arbetsuppgifterna kan du kommunicera på svenska i tal och skrift. Vi vill att du har förmågan att arbeta med andra människor vilket innebär att du kan lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. För att lyckas i arbetet har du förmåga att tillämpa din specialiserade och detaljerade expertkunskap och kan förmedla den vid behov till andra på ett pedagogiskt sätt. Du har en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. Du har lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse. ÖVRIGT Tekniska nämnden ansvarar genom tekniska förvaltningen för utveckling, byggnation och förvaltning av kommunens allmänna platser och byggnader. Nämnden har även uppdraget att ordna kommunal vatten- och avloppsförsörjning (VA) och är väghållningsmyndighet för de kommunala vägarna. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

21 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Alfing söker operativ inköpare

Operativ inköpare Terri i Älmhult växer bokstavligt talat så det knakar. Då den nuvarande inköparen har bestämt sig att ta andra interna arbetsuppgifter söker vi en ny operativ inköpare. Vi söker dig som arbetat med operativt inköp i ett par år med ett modernt arbetssätt som vill fortsätta utveckla inköpsarbetet och kontakten med våra leverantörer. Är det du? Lämna i så fall in din ansökan redan i dag! Terri är en av de ledande tillverkarna av beståndsgående skogsmaskiner. Vi har tre modeller skördare, skotare och kombi. Terri ingår företaget Alfing med affärsområde Terri, Alfing Seating och Alfing Produktion. Alfing omsätter c:a 380 miljoner och har c:a 180 anställda vid tre fabriker i Älmhult. Läs mer på alfing.se Om rollen Som operativ inköpare tar du, med fokus på företagets lönsamhet, ett helhetsansvar för inköp och materialförsörjning. Du förväntas arbeta i en självständig roll och kommer till största delen arbeta med operativt inköpsarbete såsom leverantörskontakter, avtal, reklamationer, uppföljning samt allmänt kontorsarbete. Du kommer tidvis även arbeta med strategiskt inköpsarbete tillsammans med kollegor med expertkunskaper. En viktig del är att inspirera kunder, leverantörer och människor i din omgivning för att därigenom bidra till en positiv bild av Terri och Alfings verksamhet. Operativt inköp ingår i Terris produktråd där du är en viktig resurs med din kompetens för att teknikutveckla skogsmaskinerna med nya komponenter. Du rapporterar till närmaste chef som är platschefen. Ansvarsområden - Långsiktigt bygga upp en stabil leverantörsbas med fokus på produktkvalitet, leveranssäkerhet och kostnadseffektivitet. - Säkerställa flöden av maskinkomponenter till vår montering - Aktivt söka lösningar för att, med bibehållen kvalitet, sänka företagets kostnader på inköpt material. - Ansvarar för att verksamheten bedrivs enligt företagets riktlinjer. - Aktivt arbeta för att god ordning bibehålls - Aktivt bidrar till att utveckla processer och rutiner inom ditt fackområde. - Vid behov stötta övriga delar av Alfings inköpsverksamhet. Kvalifikationer - Erfarenhet av operativt inköpsarbete, företrädesvis inom tillverkningsindustrin. - God förhandlingsförmåga och förmåga att bygga upp och underhålla relationer med leverantörer. - God förståelse för försörjningskedjan och inköpsprocessen. - Utmärkt kommunikations- och samarbetsförmåga. - Positiv attityd och förmåga att skapa en positiv arbetsmiljö. - Det är en fördel att du har förståelse för skogsmaskinens el, hydraulik, styr och apteringssystem och har en nära kontakt med våra leverantörer av mät och styrsystem, men det är inget krav. - Du kommer arbeta i affärssystemet Monitor och det är en klar fördel om du har erfarenhet av att arbeta i systemet. Vi erbjuder I rollen som operativ inköpare på Terri erbjuds du ett ”dukat bord”, där du är en viktig del i vår växande verksamhet med spännande produkt, ökad kundstock, utökade volymer, engagerade och duktiga medarbetare samt en strategisk plan som sträcker sig ett par år fram i tiden. Vi erbjuder också en stimulerande och utmanande arbetsmiljö där du får möjlighet att växa och utvecklas. På Terri spelar varje medarbetare en viktig roll, här gör du skillnad i en inkluderande arbetskultur som gör att du kommer känna dig välkommen och uppskattad redan från första dagen. Din ansökan Urvalet sker löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan. Detta är en direktanställning på Terri som valt att samarbeta med TopWork. Läs gärna mer och ansök via www.topwork.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter, Peter Hogla, 076-096 95 93 eller Linnéa Furudahl, 072-880 85 29.

21 maj 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024
Vi söker ny kollega till Segesholms behandlingshem, enhet Trolletorp

Trolletorp är en av våra två enheter och är inriktade på att ge sammansatta och kvalificerade insatser för flickor/unga kvinnor i åldrarna 14-18 år. De som kommer till oss har ofta vistats i utsatta miljöer, har svår ångest, sexuella trauman, självmordsnära beteenden och olika former av självskadebeteende. Måndag till Söndag erbjuds våra klienter insatser i form av samtal, grupp/färdighetsbehandling, vardaglig struktur och anpassade insatser i vardagen. Basen för vår behandling och insatser är Dialektisk beteendeterapi (DBT) och Kognitiv beteendeterapi (KBT). Hos oss får du möjlighet att både göra en stor insats samtidigt som du får möjlighet att utvecklas som både person och professionell. Vi ger utbildning i samband med att du börjar och ger möjlighet till handledning längs vägen. Vi söker dig med erfarenhet av och engagemang för dessa personer, vi sätter stor vikt på personlig lämplighet men grundläggande utbildning som minst behandlingspedagog/socialpedagog eller annan kompetens som bedöms som likvärdig. Vi är en liten enhet och du kommer att bli en av sex pedagoger/behandlare som tillsammans med enhetschef, behandlingsansvariga, läkare och sjuksköterska hjälps åt i vardagen. Tjänsten är på 100% och innebär arbete dag/kväll/natt ( sovande jour, 2 nätter/månad) både vardagar och helger. Arbetet kräver att du har B körkort och tillgång till egen bil för att kunna ta dig till Trolletorp. Trolletorp ligger i Vittskövle ca 3 mil från Kristianstad.

21 maj 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
Be Sporty-ledare för barn inom idrott eller dans

Kliv in i vår blå bubbla Vi vill vara veckans höjdpunkt för varje barn. Vi skapar bubbliga känslor och trollar fram gapskratt med vårt sätt att leda. Be Sporty grundades 2003 och är idag Sveriges största kursarrangör för barn inom idrott och dans. Kom med i vår framgångssaga som nu också finns i Norge och Danmark. En hel generation har vuxit upp med Be Sporty och flera av oss har själva varit ett Be Sporty-barn. Vi är nu över 600 ledare i 3 länder som vill få alla barn att upptäcka hur kul det är att röra på sig. På Be Sporty får du Upp till 250kr/lektion Vässa ditt ledarskap, betald utbildning Festlig gemenskap i vår community En riktig glädjeboost varje vecka! Bli en del av @besportylife Vi kallar oss för Sportys. Kika in på instagram för att följa livet i den blå bubblan. En Sporty är en figur som strösslar ut sprallig energi, en magnet som barnen ser upp till. Vi har stora hjärtan och är någon att lita på. Du hör själv, du blir en del av en speciell community. Du har en stor drivkraft och vilja att arbeta med barn Du har erfarenhet inom idrott eller dans Du kan arbeta minst ett läsår (2 terminer) 10 veckor/termin Omfattning: Arbetet pågår under höst- och vårtermin och vi har ett färdigt kursinnehåll. Varje termin innehåller 10 kursveckor och kommande termin startar i september 2024. Du jobbar 2-10h/vecka. Exempel på tidigare meriterande arbetsområden: arbete på förskola, fritids, nöjespark, utbildning inom pedagogik, idrott eller dans alt. bakgrund som gymnastikledare, fotbollstränare, danslärare, barnpassare eller gruppträningsinstruktör.

21 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Lastmaskinförare till Lantmännen

Om tjänstenHar du erfarenhet av att köra Lastmaskin? Då är du den vi söker till vår kund Lantmännen i Åhus! Då du kommer köra stora maskiner är det av yttersta vikt att du är ansvarsfull, har ett risktänk och känsla för framförandet av fordon så att arbetet sker säkert både för dig och övriga personer på området. Tjänsten är ett säsongsjobb med start v.31 och förväntas pågå cirka 6 veckor. Olika skift så som dag, kväll, natt förekommer - så det krävs att man är flexibel kring arbetstider. Profil och bakgrund Du är en van användare av stora fordon och känner dig bekväm i att köra dessa. Du är noggrann, arbetsvillig och driven i ditt arbete och ser vad som behöver göras. Du bör ha sinne för ordning och reda både på maskiner och material. Vidare har du en god samarbetsförmåga och trivs bra med att arbeta både i grupp samt enskilt. Som person tror vi att du är noggrann, snabb och flexibel då arbetsuppgifterna kan variera. Eftersom tunga lyft förekommer är det viktigt att du innehar god fysik. Krav för tjänsten: Truckkort A, B och utbildningsbevis för Lastmaskin Erfarenhet av att köra Lastmaskin och andra tunga fordon Svenska i tal och skrift Körkort samt tillgång till bil Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperioden är slut så vänta inte med din ansökan! Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi referenstagning och bakgrundskontroll. Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö, Kristianstad, Perstorp och Borås. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 400 miljoner 2024 med fler än 1100 anställda

21 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
1012 Personlig assistent vid behov hos äldre man i Huaröd

Vill du arbeta som personlig assistent och vara med om att göra skillnad? Vi behöver en personlig assistent som kan arbeta extra vid behov hos vår kund i Huaröd. Du som söker får gärna ha viss erfarenhet av vård och omsorg, och lite skinn på näsan. Schematiderna är förlagda mellan 07:00- 20:00 veckans alla dagar. Välkommen in med din ansökan så snart som möjligt då vi går igenom ansökningar löpande. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav för att kunna ta sig till och från arbete. Kunden i fråga är en man med en förvärvad ryggmärgsskada. Han är rullstolsburen och behöver dagligen hjälp med sin personliga hygien, av- och påklädning samt alla i ett hem förekommande sysslor. Kunden planerar själv sina dagar i sitt radhus. Kunden gillar att spela spel på datorn och bygga lego. Personen som söker tjänsten ska vara förståndig, omtänksam och inte ta över. Du som söker ska vara mogen i ditt sätt att bemöta olika situationer, både krävande och mindre krävande. Det är viktigt för kunden att du har en stor portion humor, har förståelse och förmågan att ta egna initiativ. Du bör ha en god fysik då det förekommer en del förflyttningar i arbetet. Det krävs att du som personlig assistent är trygg i dig själv, inte rädd för att ta egna initiativ, du är lyhörd, flexibel, handlingskraftig och har ett genuint intresse för ditt arbete. Arbetet bygger på respekt för den enskildes självbestämmande och integritet. Du ska ha ett intresse för djur. Du behöver ha en god fysik, då tjänsten ibland innebär tyngre lyft och rörelser. Du får gärna vara intresserad av datorer Kunden är rökare. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav då kunden bor i ett område där det inte fungerar med buss eller tåg. I dina arbetsuppgifter ingår att arbeta efter rutiner enligt genomförandeplan hos mannen. Du kommer att få en introduktion vid anställning så att du i lugn och ro kan lära känna kunden samt lära dig de rutiner som krävs i tjänsten. Iustitia Ast.sistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Iustitia Assistans värnar sina kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/ Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor, beställ därför ditt registerutdrag så snart som möjligt. I och med att du söker arbete hos Iustitia assistans ger du ditt medgivande för arbetsgivaren att även kontrollera dig i kronofogdens register. Iustitia Assistans har tillstånd från Socialstyrelsen och driver en rättvis, öppen och ärlig assistans med fokus på att ge våra kunder möjlighet till delaktighet och självbestämmande. Iustitia Assistans ska ge kunden de verktyg kunden behöver för att själv styra sitt liv och sin assistans.

21 maj 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
Lärare åk 7-9 i musik, Rönnowskolan

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Rönnowskolan, med sitt självklara läge mitt i byn Åhus och med havet som granne, är en skola med gamla anor. Här har många generationer känt trygg gemenskap och skaffat sig en utbildning av högsta kvalitet. Vi är en stor skola, där det ständigt bubblar av liv och rörelse. Trots att mycket vatten har runnit ut i havet har vi fortfarande samma mål för våra elever som för över hundra år sedan trygghet och trivsel, med goda kunskaper som följd. Nu erbjuder vi en ledig plats för dig som vill bli en i vårt härliga gäng på Rönnowskolan! Här möts du av en stödjande och kollegial gemenskap, där samarbete och trivsel står högt på agendan. Samtidigt ställer vi höga krav på dig att alltid verka för elevens bästa och ständigt leta nya lösningar för att våra elever ska få lyckas på bästa sätt. I mötet med våra fina elever får du varje dag chansen att vara ditt bästa jag, både som pedagog och medmänniska. Tillsammans gör vi varje dag den här världen till en lite bättre plats att vara på! Vi ser fram emot din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Tjänsten vi erbjuder innebär att du kommer att ingå i ett av våra tre spår, CD-spåret. Varje spår är samlat runt max sex klasser och består av de mentorer/undervisande lärare som möter just de klasserna. Spåret har en gemensam yta för sina arbetsplatser och den är belägen i direkt anslutning till elevernas hemklassrum. Hela grundtanken handlar om trygga relationer och ett nära samarbete kring elevernas sociala och kunskapsmässiga utveckling. Som ämneslärare i Musik kommer du dock arbeta över spårgränserna och ansvara för musikundervisningen i ytterligare ett spår. Det tredje spåret och våra specialgrupper täcks upp av skolans andra musiklärare, som du alltså kommer ha som din närmaste kollega. Underlaget i musik är 80% och det betyder att vi har 20% tjänst som kan vara annat ämne eller uppdrag. Ett delat mentorskap ingår som en naturlig del av tjänsten när du arbetar på Rönnowskolan, men exakt hur det kommer se ut för dig till hösten är ännu oklart. Som lärare hos oss stimulerar du elever till lärande och eget ansvarstagande. Med engagemang och entusiasm skapar du en trygg lärandemiljö som bygger på ömsesidig respekt och samarbete, genom ett gott ledarskap såväl i som utanför klassrummet. Undervisningen utformas utifrån läroplanens mål där planering, förberedelse, genomförande samt utvärdering är viktiga grundpelare. Du har positiva och höga förväntningar på eleverna och anpassar undervisningen utifrån alla elevers nivå, med fokus på elevens bästa. Via dialog skapar du goda relationer som karaktäriseras av ömsesidig respekt och förtroendefullt förhållningssätt. I din roll håller du dig à jour om händelser i omvärld och ungdomars vardag. Alternativa läroverktyg och dokumentation ingår som en naturlig del i ditt arbete. På ett systematiskt sätt reflekterar du över det praktiska arbetet och tillsammans med kollegor driver du utvecklingsarbete i arbetsgruppen/skolan. Du har också ett gemensamt ansvar både för din egen som gruppens planering och vidareutveckling. Är du ny som lärare stöttas du av en erfaren mentor, med regelbundna samtal som utgår från dina behov, för att få bästa vägledning in i världens viktigaste arbete: att forma morgondagens samhälle! KVALIFIKATIONER Vi söker i första hand dig med lärarlegitimation med behörighet att bedriva undervisning i årskurs 7-9 i ämnet musik och annat ämne i grundskolan. I andra hand söker vi dig som har ämneskunskaper på högskolenivå i ovanstående ämne. Det är meriterande om du har pedagogisk utbildning på högskolenivå samt erfarenhet av att bedriva undervisning. Du har förmåga att anpassa undervisningen utifrån varje elevs förutsättningar och dina lektioner präglas av tydliga förväntningar, arbetsro och lust att lära. Du har engagemang, entusiasm och ett genuint intresse för skolans värld och hur den påverkas av omvärlden. En framgångsfaktor är att du kan skapa förtroendefulla relationer både i som utanför skolan. Vidare är du en trygg pedagogisk ledare med förmåga att kritiskt analysera eget och arbetsgruppens arbetssätt för ständig utveckling. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i det svenska språket. Självklart använder du digital teknik i undervisningen och som redskap för information, planering, kommunikation och rapportering. Arbetet organiserar och strukturerar du utifrån angivna mål. Som person är du kommunikativ, lyhörd och väl förtrogen och lever upp till de yrkesetiska principerna för lärare samt har fallenhet att analysera och dokumentera elevers förmågor och kunskaper. För att vi ska kunna ta ställning till din ansökan ska du bifoga examensbevis samt lärarlegitimation. Du kan som obehörig anställas tidsbegränsat enligt skollagen. Du som är obehörig lärare kan bedriva undervisning men inte ansvara för den. Ansvar för betygsättning har en legitimerad lärare. Vid erbjudande av tjänst krävs det att du visar upp ett utdrag ur polisens belastningsregister för att vi ska kunna anställa dig, enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ i skollagen. ÖVRIGT I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vår ansökningsknapp, utan kontakta HR-rekrytering via växeln 044-13 50 00 för en säker ansökningsprocess. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

21 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024