Lediga jobb i Kristianstad
Sök totalt 422 lediga jobb i Kristianstad
Vi söker kökschef ! Bara Vin & Bistro är en restaurang och vinbar med fransk profil. Som kökschef finns det här stora möjligheter att utforma och sätta egen prägel på menyn under fransk flagg. Vi är till största del en kvällsrestaurang men har även lite tidigare öppning på lördag och söndagar. Mat och vin i kombination är viktigt för oss och vinprovningar hålls minst en gång i veckan med passande tilltugg. I tjänsten som är en heltidstjänst ingår de vanliga ansvarsområden så som menyplanering, kostnadskontroll, råvarubeställning, schemaläggning, hålla en god arbetsmiljö, vara en positiv ledare ... och förstås att ha en gedigen erfarenhet som kock. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att söka om du är intresserad av tjänsten. Är du intresserad av att bli en i gänget på Bara Vin & Bistro skicka mail med CV och personligt brev till [email protected] Vi ser fram emot att höra ifrån dig/ Cecilia och Pär
Vi är en asiatisk restaurang belägen i centrala Kristianstad och serverar buffémat med inriktning kinesisk/thai/sushi mat. Vi söker dig med minst 3 års erfarenhet. Dina arbetsuppgifter är bl.a. tillagning av kinesisk, thai och sushi. För att kunna kommunicera med de övriga personalen i restaurangen är det viktigt att du har kunskaper i kinesiska (mandarin och/eller kantonesiska) och svenska. Vi är en asiatisk restaurang och serverar buffémat med inriktning kinesisk/thai/sushi mat. Vi söker nu 1 asiatisk kock med minst 2 års erfarenhet. Dina arbetsuppgifter är bl.a. tillagning av kinesisk-, thaimat och sushi. För att kunna kommunicera med de övriga personalen i restaurangen är det viktigt att du har kunskaper i kinesiska (mandarin och/eller kantonesiska), svenska eller engelska.
Om företaget KLF, Kristianstadsortens Lagerhusförening, är en ekonomisk förening som ägs av cirka 650 lantbrukare i Skåne, Blekinge och Småland. KLF köper in, förädlar och säljer spannmål, tillverkar och säljer foder samt bedriver handel med växtodlingsprodukter. KLF omsätter cirka 1 miljard kronor och har cirka 25 anställda. Vi har tjänsten för dig med genuint intresse för lantbruk där du tillsammans med dina kollegor på KLF blir en nyckelspelare för våra ägare och kunder! Vi söker en affärsinriktad växtodlingsrådgivare till vårt marknadsområde i Skåne och Blekinge. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal. Dina arbetsuppgifter Du kommer att vara en viktig pusselbit för att vi ska kunna erbjuda våra växtodlingskunder de bästa lösningarna där du skapar största möjliga mervärde. Vi erbjuder en spännande och varierande tjänst där du arbetar i vårt växtodlingsteam med stort ansvar för rådgivning och även försäljning av insatsvaror och driver inköpen av spannmål hos dina kunder och ev ansvara för fler inköp på sikt. Därför kommer dina goda kunskaper inom växtnäring, växtskydd och utsäde väl till pass, men även ditt intresse för spannmålsmarknaden då du får ansvar för helheten i affären. I rollen utvecklar du relationer, rådgör och gör affärer med både nya och befintliga kunder. Du, tillsammans med våra kunniga växtodlingsrådgivare, bildar ett härligt team och tillsammans med resten av dina kollegor skapar vi en stimulerande och rolig arbetsplats. Din bakgrund/Dina egenskaper Goda kunskaper inom växtodling i kombination med en god förmåga att skapa långsiktiga relationer med våra kunder är viktiga egenskaper för att lyckas i rollen. Lämplig utbildningsbakgrund för tjänsten är agronom, agrotekniker, lantmästare, gårdsmästare eller motsvarande i kombination med en förståelse och intresse för svenskt lantbruk som du skapat genom att jobba med försäljning och /eller rådgivning till växtodlingsgårdar. Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Du har datorvana och som person är du en god kommunikatör som har lätt för att skapa kontakter, du har en positiv attityd och förmågan att inge förtroende. Du drivs och motiveras av att göra affärer och skapa resultat. Vi ser det som meriterande om du har intresse eller kunskap inom växtskydd. Information och kontakt Vi erbjuder dig: • ett jobb där du har goda möjligheter att utvecklas i din roll samt få möjlighet att arbeta med kunniga kollegor inom branschen som är under ständig utveckling • vidareutbildning/vidareutveckling inom växtodling • en arbetsplats där vi hjälpts åt och jobbar nära våra kunder Tjänsten är på heltid och är en tillsvidareanställning hos KLF. Du rör dig bitvis ute på fältet vilket kräver B-körkort och att du har tillgång till bil. Vi är verksamma i östra Skåne och i västra Blekinge och vi ser med fördel att du har ett rimligt pendlingsavstånd till våra kunder. Känner du att du är rätt person så sök omgående då urval sker löpande. Välkommen med din ansökan via www.wikan.se senast den 20 april. För mer information kontakta rekryteringskonsult Wikan Personal Sara Kvist 044-590 65 12. Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se #Wikanpersonal
Lokalvårdare till vår kund i Blekinge och Skåne Anställningsform: Heltid, deltid eller timanställning beroende på ort Startdatum: 1 juni Om tjänsten Vi på Jobbie söker nu engagerade och pålitliga lokalvårdare till vår kund i Skåne och Blekinge. Som lokalvårdare spelar du en viktig roll i att säkerställa en ren, hygienisk och trivsam arbetsmiljö. Arbetet innebär daglig lokalvård i en professionell miljö där noggrannhet, ansvarstagande och servicekänsla är avgörande. Arbetsuppgifterna kan inkludera: ✔ Daglig städning av kontorsutrymmen, sanitetsutrymmen och gemensamma ytor ✔ Påfyllning av förbrukningsmaterial och avfallshantering ✔ Följa fastställda rutiner och hygienkrav ✔ Säkerställa en ren och välkomnande miljö för både anställda och besökare Kravprofil För att lyckas i rollen ser vi att du har: ✔ Minst ett års erfarenhet av lokalvård ✔ Bott i Sverige i minst fem år ✔ Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift ✔ Inga anmärkningar i belastningsregistret ✔ Inga betalningsanmärkningar Vi erbjuder 🔹 En trygg anställning i en stabil verksamhet 🔹 Möjlighet till heltid, deltid eller timanställning beroende på ort och behov 🔹 En arbetsplats där din insats gör skillnad varje dag Ansökan Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team! 📩 Ansök redan idag!
Konsult som familjerättssekreterare omgående. Som familjerättssekreterare är det din uppgift att med utgångspunkt från barnets behov stödja barn och föräldrar i familjerättsliga frågor utifrån Föräldrabalken och Socialtjänstlagen. Vi utreder frågor kring vårdnad, boende och umgänge på uppdrag av Tingsrätten. Familjerätten håller i frivilliga samarbetssamtal på förälders initiativ och på uppdrag av Tingsrätten till separerade föräldrar. Vi handlägger faderskapsärenden, avtal, pass- och namnärenden samt verkställer umgänge med umgängesstöd. En del av arbetet är att vara rådgivare i familjerättsliga frågor. Vidare ingår även att göra medgivandeutredningar inför adoption inklusive uppföljningsrapporter. Familjerätten håller också i föräldrakurser och barngrupper. Att samverkan med andra delar av socialtjänsten ingår även i arbetet. Uppdraget börjar 1 april och pågår under våren. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: Socionomexamen. Socionomexamen med minst 4 års dokumenterad erfarenhet av myndighetsutövande familjerättsligt arbete och dessa ska vara under de senaste 8 åren Lifecare ( uppge i din ansökan var du har arbetat med det tidigare) God administrativ förmåga och lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Du ska vara trygg och ha erfarenhet av att kontinuerligt föra journal i verksamhetssystemet enligt gällande dokumentationsskyldigheter. Som konsulten för detta uppdrag ska du vara trygg för att säkerställa en rättssäker handläggning, inneha erforderlig erfarenhet och kompetens för att kunna upprätta den dokumentation som krävs enligt: - Senaste versionen av HSLF-FS 2022:37 (tidigare kallad SOSFS 2014:5) - Socialstyrelsens handbok: Handläggning och dokumentation. - Kunna snabbt ta till dig kommunens lokala rutiner och riktlinjer. Erfarenhet av det familjerättsliga området. Erfarenhet av arbete med utredningar inom myndighetsutövning - barn och unga. Meriterande, vidareutbildning inom det familjerättsliga området exempelvis Hela Barn. Körkort B Som person är du ansvarsfull, flexibel och lyhörd i ditt arbete. Du har en mycket god förmåga att samarbeta och skapa goda relationer både på arbetsplatsen, med samarbetspartners och i arbetet med familjerna. Du har en god analytisk förmåga och du arbetar strukturerat genom att planera, organisera och genomföra ditt arbete väl. Du är en person som i pressade situationer är lugn och stabil samt förmår att fokusera på rätt saker. Du klarar att hantera konfliktfyllda samtal med människor i kris. Du är engagerad och intresserad av verksamhetsområdet. Genom ditt förhållningssätt bidrar du aktivt till en god arbetsmiljö. Ansökan Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Glöm inte att lämna ett fullständigt cv som visar att du har erfarenhet av kraven i denna annons och referenser som styrker dina erfarenheter.. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag. Om oss Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats. Vi har över 26 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet. Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken
Om du brinner för och trivs i en ledande befattning där du får vara med och påverka, skapa engagemang och utveckla primärvården i Skåne. Då är detta en möjlighet som inte går att missa! Som verksamhetschef för Vårdcentralen Tollarp och filialen i Degeberga ges en unik och spännande möjlighet att få vara med och driva framtidens Primärvård i Skåne. Vårdcentralen Tollarp med filial Degeberga bedrivs på två vackert belägna orter i östra Skåne, Tollarp och Degeberga! Verksamheterna har tillsammans ca 30 anställda som tillsammans tar hand om ca 8000 listade invånare. Tollarp är vårdcentralen belägen med närhet till E22 och bussförbindelser till Kristianstad och Malmö, filialen i Degeberga är belägen mitt i byn med goda bussförbindelser både mot Kristianstad och Ystad/Simrishamn. Bemanningen på Vårdcentralen Tollarps med filial i Degeberga är tvärprofessionell med ett nära samarbete för att kunna möta patienternas behov av primärvård på bästa sätt. Vi erbjuder bland annat läkarmottagningar, fysioterapi, kurator, dietist, psykolog och arbetsterapeut. För sjuksköterskor bedrivs specialistmottagningar inom tex astma/Kol, diabetes, äldrevård, barnhälsovård och hälsosamtal. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta som chef i Region Skåne: https://bit.ly/4eUQt8a Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Då vår nuvarande verksamhetschef går i pension söker vi efter någon som vill ta sig an detta samhällsviktiga och spännande uppdrag. Stort fokus kommer att ligga på att leda det förändringsarbete som verksamheten är i att möta framtidens behov av primärvård genom att entusiasmera, inspirera och skapa arbetsglädje i medarbetargruppen. I din roll som verksamhetschef kommer du att ha ledningsansvar för enhetens verksamhet, personal och ekonomi och därigenom ett strategiskt ansvar för att resultatmålen uppnås. Du förväntas att med enhetschef och medicinskt ansvarig läkare leda och utveckla verksamheten utifrån de villkor som ges inom ramen för vårdvalen inom Hälsoval Skåne med utgångspunkt i Region Skånes värdegrund. Utifrån dessa möjligheter har du som chef frihet och ansvar att arbeta för att vidareutveckla en, för patienterna, tillgänglig och kvalitativ patientsäker vård med gott bemötande. I ditt uppdrag ingår att arbeta för att medarbetarna erbjuds ett hållbart och stimulerande arbetsklimat. Du ser verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv där du planerar, organiserar samt följer upp beslut och resultat på ett systematiskt sätt. I rollen ingår att du är ansiktet utåt för verksamheten där samverkan och nära dialog med kommunen och andra samarbetspartners är en viktig del av uppdraget. Du har även stöd av Primärvårdens Skånes stab bestående utav HR-partner, controller, verksamhetsutvecklare och kommunikatör. Förutom primärvårdschefen som närmaste chef, blir du även en del av Kristianstad klustret som består av verksamhetschefer för vårdcentraler i närområdet som du även har ett nära samarbete med samt att du ingår i ledningsgruppen för Primärvården östra Skåne. Detta nätverk av chefer ger dig värdefullt stöd i din roll som ledare, samt tillgång till kunskap och resurser som både främjar din personliga utveckling och bidrar till verksamhetens framgång. I arbetet ingår tjänstgöring både i Tollarp och Degeberga. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har högskole- eller universitetsutbildning inom hälso- och sjukvård alternativt annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. Tidigare ledar- och chefserfaren är ett krav och vi anser att det är meriterande om detta varit inom primärvården. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav, likaså goda datakunskaper. Då det förekommer resor i tjänsten ser vi gärna att du har giltigt B-kort. För att lyckas i uppdraget ser vi att du är tydlig och trygg i din roll som ledare. Vidare har du god kommunikationsförmåga med glimten ögat och har förmåga att se helheten och leder på ett strukturerat och resurseffektivt sätt. Det är av stor vikt att du kan tydliggöra och kommunicera visioner, mål och strategier samt med hjälp av medarbetare implementera samt skapa delaktighet kring dessa i verksamheten. Vi värdesätter att du är engagerad och inlyssnande. Du har också förmåga att skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö där människor utvecklas och mår bra. Vi tror att en arbetsplats som präglas av arbetsglädje och medarbetare som trivs också bidrar till att vi erbjuder våra listade invånare hälso- och sjukvård med god kvalitet. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Primärvården Skåne I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Lösningsfokuserad, coachande och samarbete I rollen som försäkringsutredare med inriktning stöd för återgång möter du personer som ofta har en komplex livssituation med en pågående sjukskrivning. Individen kan stå relativt långt från återgång i arbete eller annan sysselsättning och har därför behov av stöd från Försäkringskassan och andra aktörer för att komma tillbaka i arbete. Du är drivande för att samordna de rehabiliteringsbehov som identifierats och matcha dessa behov med rätt insatser. I arbetet gör du individen delaktig i processen. Du har kontakt och planerar med externa samarbetspartners såsom individens arbetsgivare, sjukvården eller Arbetsförmedlingen. Du arbetar i första hand med digitala möten som du leder, men även fysiska möten kan förekomma vid behov. Som försäkringsutredare handlägger du ansökningar om sjukpenning. Du fattar självständigt beslut om rätten till sjukpenning genom att tillämpa lagstiftningen korrekt och det innebär också att du behöver ta ställning till förändrade omständigheter i sjukfallen. Du ansvarar även för löpande dokumentation och utbetalning av ersättning. Rollen som försäkringsutredare är coachande och dina kontakter präglas av lyhördhet, respekt och vilja att skapa trygghet och förståelse för sjukförsäkringen hos individen och samarbetspartners. Du samarbetar med dina kollegor på plats och digitalt. Ni arbetar aktivt med att utveckla era kunskaper och dela erfarenheter och kompetenser. Som nyanställd får du en introduktionsutbildning och stöd av handledare. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • är trygg och förtroendeingivande, även i belastade situationer • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt • kan förstå och analysera komplexa frågor • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • verkställer planer och processer samt ser till att dessa håller hög kvalitet • har körkort för personbil med automat eller manuell växellåda. Det är meriterande om du har professionell erfarenhet av • att möta människor i utsatta och komplexa livssituationer • att arbeta i en samordnande och ledande funktion med externa samarbetspartners så som hälso- och sjukvård och arbetsgivare • att identifiera vägar framåt för att få personer ut i arbete eller sysselsättning • att driva utredningar och processer framåt • att tillämpa ett coachande arbetssätt och har en god pedagogisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter är Växjö, Karlskrona eller Kristianstad. Du kommer få specificera till vilken/vilka orter du söker dig till i urvalsfrågorna i samband med din ansökan. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Johanna Månsson, tel 010-111 42 53 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Fanny Secher, [email protected], tel 010-112 22 96 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Anna Henningsson Lindqvist tel 010-118 05 43, Saco-S: Nina Åleheim, tel 010-118 09 02, Seko: Eliza Grundström, tel 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 6 april 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.
Inför säsongen 2025 söker restaurang ÅMUND i ÅHUS en kock. Vi söker dig med ett gott humör och erfarenhet som tycker det är kul att jobba i team. Arbetstid är fokuserad på kvällar och helger. Vi har en ganska lång säsong från april till slutet av november med mest att göra i Juli&Augusti
Gör skillnad. Varje dag. Är du legitimerad fysioterapeut som letar efter en ny utmaning? Är du dessutom en strukturerad person som gillar att samarbeta med olika typer av yrkesgrupper? Då ska du söka tjänsten som fysioterapeut till vårt kirurgi- och rehabteam på avdelningarna för urologi, kärl och kolorektal! Centralsjukhuset i Kristianstad (CSK) är nordöstra Skånes akutsjukhus. Här bedrivs akutsjukvård under dygnets alla timmar av kvalificerade och engagerade medarbetare. CSK har det stora sjukhusets resurser och det mindre sjukhusets närhet och samhörighet. Sjukhuset erbjuder invånarna i upptagningsområdet vård inom alla specialiteter. Vi är cirka 2 600 medarbetare. VO Rehabilitering är ett eget verksamhetsområde och ansvarar för rehabiliteringsinsatser på samtliga slutenvårdsavdelningar på CSK. Verksamheten medverkar i team- och dagvårdsverksamhet inom framför allt medicin- och barnverksamhet. Utöver det bedrivs en specialiserad öppenvård inom medicin, ortopedi och kirurgi som omfattar cirka 18 000 besök per år. Verksamheten bedriver geriatrisk dagrehabilitering för personer med förvärvad neurologisk sjukdom och specialiserad hemrehabilitering enligt ESD (Early Supported Discharge) koncept. VO Rehabilitering har cirka 65 medarbetare med följande professioner; arbetsterapeuter, fysioterapeuter/sjukgymnaster, undersköterskor samt medicinska sekreterare. I kirurgi- och rehabteamet är vi elva kompetenta fysioterapeuter som nu söker en driven kollega. Inom kirurgi bemannar vi urologi-, kärlkirurgi-, kolorektal-, gyn-, öron, näsa och hals-, kirurgisk akutvårds- samt intensivvårdsavdelningen. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Du kommer att vara en del av vårt kirurgiteam, en positiv grupp som stöttar varandra i det dagliga arbetet och har en hög motivation att sträva framåt och utvecklas. Hos oss som fysioterapeut bidrar du med din specifika yrkeskompetens med olika bedömningar och behandling av patienten, både självständigt och i samarbete med bland annat arbetsterapeuten. Tillsammans med teamet runt patienten skapar ni de bästa förutsättningarna för en god och säker vård med patienten i fokus. Du har en stor roll i planering inför patientens hemgång. För att du som nyanställd ska känna dig trygg hos oss får du under din första tid en individuellt anpassad introduktion och mentorskap av erfaren kollega. Vi är en kunskapsbaserad verksamhet med en generös inställning till kompetensutveckling, där vi tycker att det är viktigt att den som vill ska få möjlighet att utvecklas inom sitt område. Verksamheten har en pågående utbildningssatsning för samtliga yrkeskategorier med föreläsningar och efterföljande reflektionstillfällen. Vi har för närvarande en fysioterapeut som har en specialisttjänst och fyra fysioterapeuter som utbildar sig till specialister, och vi ser gärna att fler medarbetare specialiserar sig. Arbetstiden är främst förlagd under dagtid, måndag till fredag. Viss helgtjänstgöring förekommer. Tjänsten är ett föräldraledighetsvikariat på minst 12 månader som omfattar slutenvårdsarbete på kirurgiavdelning (urologi, kärl, kolorektal). Hör gärna av dig till oss vid eventuella frågor eller funderingar gällande tjänsten och vår verksamhet! KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad fysioterapeut med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Dina språkkunskaper motsvarar lägst nivå C1 i svenska enligt Europarådets nivåskala. Du som person är flexibel, initiativrik och har ett professionellt förhållningssätt. Vidare har du en god förmåga att planera och prioritera i ditt arbete. Vi värdesätter att du har en god samarbetsförmåga då det dagliga arbetet till stor del präglas av teamarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, så varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Om Telisol och våra värderingar Telisol grundades 2005 och har sedan dess arbetat med att förbättra företags telefoni- och bredbands-lösningar. Idag är vi en av Telias närmaste partners när det gäller B2B-fösäljning. Vad som gör Telisol unika är att vi hjälper kunderna med allt från enstyckesabonnemang till helhetslösningar. Varje företagsrådgivare har hand om sina egna kunder och kan därav erbjuda bästa möjliga service. Vi tror på personlig kontakt och långsiktiga kundrelationer där våra värderingar står i fokus: Passion Handlingskraft Ansvar Om jobbet Vi söker nu nya stjärnor till vårt säljteam i Kristianstad. Du kommer i rollen som företagsrådgivare på Telia utveckla befintliga kunder, samt värva nya kunder. Arbetet sker via telefon, mail och videomöten mot företag i olika storlek. Med Telias starka varumärke i ryggen kommer du kunna erbjuda tjänster och lösningar av hög kvalitet. I vårt team arbetar du mot en individuell budget för att nå dina och företagets målsättningar. Som en del i vårt team kommer du arbeta på kontor med öppet landskap och härliga kollegor. Arbetstiderna är måndag till fredag 08:00-17:00. Vad vi erbjuder Som en del i vårt team erbjuder vi dig utbildning och nära coaching, samt personlig utveckling. Det finns även goda möjligheter att vidareutvecklas inom företaget. Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö och ett kontor centralt beläget i Kristianstad. På kontoret finns frukost varje dag och utrymmen för aktiviteter eller för att koppla av. På Telisol arbetar vi prestationsbaserat, vilket innebär att vi erbjuder en fast lön + provision utan tak. Utöver detta har vi säljtävlingar med fina priser. Vem vi söker För att du ska passa i rollen som företagsrådgivare hos oss ser vi att du är målmedveten, ambitiös och vill utvecklas. Du är även skicklig på att skapa goda affärsrelationer och vara serviceorienterad. Det är meriterande att ha tidigare erfarenhet av B2B-försäljning, men är inget krav. I övrigt är det ett krav att du har: God datorvana Kommunicerar flytande på svenska i tal och skrift Fullgjord gymnasieutbildning Därutöver lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper så tveka inte att söka.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 422 jobb