Lediga jobb i Kristianstad
Sök totalt 287 lediga jobb i Kristianstad
Gör skillnad. Varje dag. Är du sjuksköterska och vill arbeta i en verksamhet som erbjuder stora möjligheter till specialisering, utveckling och utbildning? Nu har du möjlighet att bli en del av vår trivsamma arbetsplats! Centralsjukhuset Kristianstad (CSK) är nordöstra Skånes akutsjukhus. Här bedrivs akutsjukvård under dygnets alla timmar av kompetenta och engagerade medarbetare. CSK har det stora sjukhusets resurser och det mindre sjukhusets närhet och samhörighet. Verksamhetsområde (VO) ortopedi bedriver verksamhet på sjukhusen i Hässleholm och Kristianstad. Den ortopediska verksamheten på CSK innefattar akuta operationer och mottagningsverksamhet. VO ortopedi är en universitetssjukvårdsenhet och det finns möjlighet att bedriva forskning. Ortopedimottagningen är en välfungerande mottagning med ett inarbetat team bestående av läkare, sjuksköterskor, gipstekniker och undersköterskor. Vi har ett tätt samarbete med arbetsterapeuter, fysioterapeuter och medicinska sekreterare. På mottagningen arbetar vi främst med återbesök efter akuta skador och operationer. Vi har även sårmottagning och en ortopedisk barnsektion. Till mottagningen kommer patienter i alla åldrar. Mottagningen servar ett akutsjukhus och det förekommer ofta besök av mer brådskande slag som behöver sättas upp på schemat under dagen. Variationen mellan olika sårvårdsuppgifter är därför stor och bidrar till charmen med uppdraget. Hos oss uppmuntrar vi till delaktighet till vår utveckling och det finns goda möjligheter att vara med och påverka verksamheten. Låter detta som någonting för dig? Varmt välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Vi välkomnar nu en ny, positiv och engagerad sjuksköterska som vill driva verksamheten på ortopedimottagningen framåt tillsammans med oss. Ortopedimottagningens verksamhet bedrivs helgfri måndag till fredag kl. 08:00-16:30. Här erbjuds du ett intressant och variationsrikt arbete. I arbetsuppgifterna ingår bland annat telefonrådgivning, koordinering av mottagningsarbetet, egen sjuksköterskemottagning och att samarbeta med och assistera läkare på deras mottagningar. En stor del av arbetet utgörs av sårmottagning där du som sjuksköterska påträffar allt från operationssår till komplicerade traumatiska sår. Du gör egna bedömningar och behandlingar samt slussar patienten vidare till lämplig vårdgivare när vi på specialistvården har uppfyllt vårt uppdrag. För att du ska komma in i verksamheten och din roll på bästa sätt erbjuder vi dig en introduktion anpassad utifrån dina erfarenheter och behov. Vi är en härlig blandning av nya och erfarna kollegor och här finns stor möjlighet till kunskapsutbyte med engagerade och erfarna kollegor. Som medarbetare hos oss blir du del av en arbetsplats med: • Stort stöd och samhörighet med dina arbetskollegor. • Spetskompetens inom sårvård och gips. • Driv för utveckling och utbildning med tillhörande forskningsenhet på Hässleholms sjukhus. • Tillitsbaserat ledarskap samt möjlighet att påverka, medverka och växa med ansvar i din roll. • Uppmuntran och goda förutsättningar för kompetensutveckling. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskap i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Tidigare arbetslivserfarenhet av att fatta kliniska beslut är en förutsättning för tjänsten, likaså god datorvana då dokumentation är en central del i arbetet. Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet från ortopedisk verksamhet och/eller mottagningsarbete där du fått med dig erfarenheter av sårvård. För att lyckas i rollen ser vi att du är trygg i din roll som sjuksköterska. Som person är du flexibel och trivs med att arbeta i ett varierande arbetstempo. Du tycker om att arbeta sida vid sida med andra professioner, är prestigelös och bidrar till ett fungerande samarbete även när tempot är högt, samtidigt som du kan arbeta och fatta kliniska beslut självständigt. Vidare är du lyhörd gentemot såväl patienter som kollegor i din omgivning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att lära känna dig. Utdrag ur misstanke- och belastningsregistret kommer att göras inför en eventuell anställning. ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vi söker nu en Arbetsterapeut dagtid till Amalia, Norlandia Care AB, Region Syd. Hos oss erbjuds du utöver goda arbetsvillkor en spännande och utvecklande tjänst där du får möjlighet att vara med och påverka framtidens äldreomsorg tillsammans med oss på Norlandia! Låter detta spännande? I så fall ser vi fram emot din ansökan! Om Norlandia Norlandia erbjuder individanpassade och kvalitativa tjänster inom äldreomsorg, förskolor och patienthotell. Vår mångåriga erfarenhet av pedagogik och lärande, hotellservice och restaurangverksamhet, vård och omsorg är en unik plattform i vårt dagliga arbete med att skapa dagens och framtidens tjänster. Vårt ledord Gott liv – varje dag innebär att våra medarbetare arbetar nyfiket, engagerat och uppmuntrande där den boendes individuella behov och önskemål ständigt är i fokus. Norlandia ingår i Norlandia Health & Care Group AS, en norsk koncern med säte i Oslo. Koncernen är privatägd med en gemensam ägarfilosofi om ett långsiktigt ägarskap och ett systematiskt kvalitetsarbete på alla nivåer för ökad kvalitet i våra erbjudna tjänster. Norlandias svenska huvudkontor är placerat i Stockholm. Om Amalia äldreboendeAmalia är ett särskilt boende beläget mitt i centrala Kristianstad, med goda kommunikationer och närhet till stadens service. Boendet har 36 platser fördelade på fyra våningsplan, där varje avdelning rymmer nio boende. En av avdelningarna är särskilt anpassad för personer med demenssjukdom. Vi arbetar i tvärprofessionella team där du alltid har nära till dina kollegor. På Amalia finns undersköterskor, sjuksköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut, vaktmästare, livsmedelsansvarig, teamledare och verksamhetschef – alla med ett gemensamt mål: att skapa en meningsfull och trygg vardag för våra boende, varje dag. Beskrivning av uppdraget Vi söker en engagerad och legitimerad arbetsterapeut som vill bli en del av vårt team på Amalia i Kristianstad. Tjänsten är på minst 50 %, med möjlighet till utökning. Som arbetsterapeut hos oss har du en viktig roll i att främja de boendes självständighet, delaktighet och livskvalitet. Du arbetar nära övriga professioner i ett tvärprofessionellt team där vi tillsammans skapar en trygg och meningsfull vardag för våra boende. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Bedöma aktivitetsförmåga och behov av hjälpmedel Utforma och följa upp individuella åtgärdsplaner Arbeta med rehabiliterande och förebyggande insatser Handleda och stödja omvårdnadspersonal i arbetet med att främja aktivitet och delaktighet Delta i teammöten och samverka med andra yrkesgrupper Du har ett stort engagemang för äldreomsorg och ett rehabiliterande arbetssätt. Vi värdesätter god samarbetsförmåga, flexibilitet och ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av arbete inom äldrevård, palliativ vård och/eller demens. Självklart bidrar du till ett positivt arbetsklimat och delar vår värdegrund. Krav: - Legitimerad arbetsterapeut - Erfarenhet av äldreomsorg är meriterande -Du behärskar svenska språket väl i både tal och skrift Övrig information: Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Enligt överenskommelse Arbetstider: Dagtid måndag – fredag. Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 250930 Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta: Jelena Calovic Verksamhetschef, Norlandia Care AB 0730 –394817 [email protected] Välkommen med din ansökan!
Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Lingenässkolan är en F-6 skola som inrymmer såväl grundskola, anpassad skola och fritidsverksamhet. Den är belägen ute på det vackra Lingenäset med naturen som närmsta granne. Kärnan i vår pedagogiska helhetside: "Här får jag vara den jag är och bli den jag vill bli" ska genomsyra all verksamhet på skolan. Genom skolans betoning på ett gott bemötande och ett inkluderande perspektiv samt att undervisningen vilar på ett formativt förhållningssätt och ett språkutvecklande arbetssätt tror vi att vi skapar en trygg skola med elever som utvecklas mot sina mål. Skolan har många elever som talar annat modersmål än svenska. Skolan har cirka 470 elever på grundskolan och cirka 70 elever i anpassad skola. Välkommen att bli en del av vår verksamhet! ARBETSUPPGIFTER Som speciallärare arbetar du med fördjupade kunskaper kring matematikutveckling med fokus på individnivå. Du använder specialpedagogiska metoder för att planera, förbereda och bedriva undervisning och stötta eleven utifrån dennes specifika svårighet. Du genomför och dokumenterar kartläggningar, utredningar och olika former av pedagogiska tester vars mål är att leda till ökad förståelse för elevens svårigheter i skolarbetet. Som speciallärare bidrar du även med din kompetens i arbetet med pedagogiska utredningar, anpassningar och åtgärdsprogram. Du arbetar för att undanröja hinder och svårigheter i lärmiljön, utveckla alternativa lärmiljöer och lärverktyg. Frågor rörande inkludering och värdegrund ingår som en naturlig del i din arbetsvardag. I uppdraget ingår att skapa relationer såväl internt som externt som karakteriseras av ömsesidig respekt och förtroende och du möter eleverna där de befinner sig. Du är en kvalificerad samtalspartner i frågor som rör barn och elevers språk i arbetslagsarbete samt elevhälsoteam. Eleverna möter du med höga förväntningar och engagerar, entusiasmerar och stimulerar dem till lärande och eget ansvar. Du leder och organiserar arbetet så att en trygg lärandemiljö skapas som grundar sig på ömsesidig respekt och samarbete. På ett systematiskt sätt reflekterar du över och utvärderar det praktiska arbetet enskilt och tillsammans med andra. I arbetsuppgifterna ingår också att planera, prioritera och ta ansvar för sin egen tid och utveckling. KVALIFIKATIONER Du har lärarlegitimation med behörighet att som speciallärare undervisa avseende särskilt stöd i åk 4-6 i grundskolan. Det är meriterande om du har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i matematik i åk 4-6 i grundskolan. Uppdraget kräver att du har erfarenhet av 3 års väl vitsordat arbete med undervisning inom skolväsendet och erfarenhet av undervisning i åk 4-6. Du kan omsätta verksamhetens uppdrag när det gäller elever i behov av särskilt stöd. Förmåga att anpassa arbetsmetoder och tillvägagångssätt till olika gruppers och individers förutsättningar krävs i rollen. Givetvis är du väl förtrogen med aktuell pedagogisk och didaktisk forskning och kan omsätta dina fördjupade kunskaper kring läs-, skriv- och språkutveckling i vardagen. Vi vill att du har god kunskap om och förmåga att arbeta utifrån rådande styrdokument och vi ser gärna att du är väl förtrogen med och lever upp till de yrkesetiska principerna för lärare. Du behöver ha goda kunskaper om alternativa lärverktyg och gärna även hantera och integrera digitala kompensatoriska alternativa lärverktyg i undervisningen. Du kan utöva ett situationsanpassat lärande och ledarskap som bygger på att du sätter dig in i elevernas situation och värderingar och möter dem där de befinner sig. Du skapar relationer såväl internt som externt som karakteriseras av respekt och förtroende och kan engagera, entusiasmera, stimulera och stärka eleverna till lärande och eget ansvar. Du bör kunna använda dig av digital teknik som redskap i ditt dagliga arbete. Att dokumentera strukturerat och med god kvalitet är en förutsättning. Vi ser gärna att du har förmåga att planera och prioritera din arbetstid på både kort och lång sikt samt har förmåga att systematiskt reflektera över och utvärdera den praktiska arbetet enskilt och med din arbetsgrupp. För att vi ska kunna ta ställning till din ansökan ska du bifoga examensbevis samt lärarlegitimation. Finns inga behöriga legitimerade lärare, kan du som är obehörig anställas tidsbegränsat enligt skollagen. När vi vill erbjuda dig tjänsten krävs det att du visar upp ett utdrag ur polisens belastningsregister för att vi ska kunna anställa dig, enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ i skollagen. ÖVRIGT Barn- och utbildningsförvaltningen bedriver pedagogisk verksamhet som sträcker sig från förskola till vuxenutbildning. I en trygg, kreativ och demokratisk miljö som värnar alla människors lika värde arbetar vi för lärande, kunskap och omsorg. Vi söker dig som vill vara med och forma framtiden! I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vår ansökningsknapp, utan kontakta HR-rekrytering via växeln 044-13 50 00 för en säker ansökningsprocess. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.
För vår kunds räkning i Karlshamns kommun söker vi en mogen personlig assistent som är lyhörd för vår kunds behov och önskemål. Eftersom kunden är under 18 år behöver du uppvisa utdrag ur belastningsregistret, skicka med detta vid ansökan. "Arbete med barn med funktionsnedsättning", detta kan du beställa till Kivra/din digitala brevlåda. För oss är det viktigt att du klickar med kunden som du ska jobba hos och att du är lyhörd för kundens behov och önskemål. Du ska vara empatisk och respektera kundens integritet. Du har nära till skratt och är beredd att ta egna beslut. Du är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du har förmågan att ta ett steg tillbaka när det behövs. Du är duktig på att entusiasmera och tycker det är roligt med utmaningar i arbetet. Vem söker vi? Kunden är en tjej som söker en aktiv assistent som trivs med att hitta på aktiviteter och ett varierande arbete. Du behärskar svenska flytande i tal och skrift. Du är en positiv person som trivs med att ta intiativ och ansvar, du har god problemlösningsförmåga. Du är stresstålig och lösningsorienterad i utmanande situationer. Som personlig assistent behöver du vara uppmärksam, lyhörd och trygg i din roll. Du ska kunna förebygga och hantera riskfyllda situationer och skapa struktur i vardagen. Meriterande: • Meriterande om du talar serbiska eller bosniska. • Har körkort • Har erfarenhet av NPF • Erfarenhet av AKK och bildstöd • Arbetat som personlig assistent tidigare • Utbildning inom vård & omsorg Om kunden: Kunden är en tjej som är social, positiv och har en hög aktivitetsnivå. Till följd av bristande impulskontroll och hög aktivitetsnivå ser hon inte potentiella risker såsom trafikfaror. Kunden har även en tendens att smita iväg eller rymma, stark nyfikenhet och kan utforska farliga föremål såsom spris, strömbrytare kontaktar med mera. I större sociala sammanhang kan hon känna nervositet och behöver då stöttning och vägledning av sin assistent. Kunden tycker om att bada, leka på lekplatser, musik och dans. Du kan jobba dag som kväll och helger. Personlig assistans utförs under dygnets alla timmar. Meriterande om du har erfarenhet av personlig assistans. Du blir en del av ett team som jobbar tillsammans med och för kunden. Dina arbetsuppgifter För yrket förekommande uppgifter. Det kan vara allt från individanpassad omvårdnad till hushållssysslor. Assistansen bedrivs främst i kundens hem men innebär också att följa med på aktiviteter utanför hemmet. Du arbetar stödjande och motiverande. Utbildning får du på plats och via Monument Assistans. Det är önskvärt att du kan uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. Om företaget Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa!
Gör skillnad. Varje dag. Brinner du för patientmötet och kontinuerlig utveckling? Önskar du dessutom att få göra det tillsammans med glada och ambitiösa kollegor? Då kan det här vara tjänsten för dig! Hematologisektionen består av dagvård och mottagning, Hematologiavdelning (Hematologen) 123 samt Piccline-mottagning, och har ett nära samarbete. Hematologen består av tolv vårdplatser där patienter med både maligna och icke-maligna hematologiska tillstånd diagnostiseras och behandlas. Vi tar även emot patienter med allmänmedicinska åkommor. Hematologen är en avdelning med hög kompetens, god stämning och engagerade arbetskamrater. Vi har respekt för varandra och allas kompetens är lika viktig. Teamet runt patienterna består av bland annat läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, medicinsk sekreterare, kurator och dietist. Vi arbetar personcentrerat och patienten kommer att möta de kompetenser som behövs för att vården och behandlingen ska bli så bra som möjligt. Vi är en arbetsgrupp som trivs att arbeta ihop och ser fram emot att få nya arbetskamrater! Centralsjukhuset Kristianstad (CSK) är nordöstra Skånes akutsjukhus. Här bedrivs kvalificerad akutsjukvård under dygnets alla timmar av kompetenta och engagerade medarbetare. CSK har det stora sjukhusets resurser och det mindre sjukhusets närhet och samhörighet. Sjukhuset erbjuder invånarna i upptagningsområdet vård med korta väntetider inom alla specialiteter. På sjukhuset är vi cirka 2 600 medarbetare. ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska hos oss ansvarar du primärt för basal- och medicinsk omvårdnad, men även hantering av bland annat cytostatikabehandling. Utöver de vanligt förekommande sjuksköterskeuppgifterna kommer du även att få utrymme och möjlighet att ta hand om olika ansvarsområden på avdelningen. Vårt mål är att bedriva en god och säker vård och att alltid utgå från patientens behov genom ett nära teamarbete. Du har eller kommer att få en bred kompetens inom vår specialitet där du får möjlighet att vara med och utveckla både vården och avdelningen. När du känner dig trygg i din roll och har fått större kunskaper och erfarenhet av behandlingar kan du som sjuksköterska ges goda möjligheter till utveckling genom att arbeta på dagvård/mottagning samt picc-linemottagning. På vår avdelning har vi en utbildningssjuksköterska som ansvarar och hjälper dig i din introduktion. Utbildningssjuksköterskan är även tillgänglig för klinisk handledning, reflektion samt ansvarar för kompetensutveckling och cytostatikakörkort. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar såväl nyutexaminerade som erfarna legitimerade sjuksköterskor med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Vidare har du språkkunskaper i svenska som lägst motsvarar nivå C1 enligt Europarådets nivåskala. Det är meriterande om du har tidigare arbetat som sjuksköterska. För att underlätta vården och frigöra tid för det personliga mötet är användning av IT-stöd en naturlig del av vårt arbete. Således är vana och arbete i olika verksamhetssystem fördelaktigt. Som person har du ett genuint intresse för människor och sätter alltid patienten i fokus i ditt arbete. Genom ditt engagemang och din positiva inställning skapar du ett gott arbetsklimat tillsammans med dina kollegor, där vi alla hjälps åt för att nå bästa vårdkvalitet för våra patienter. Därtill har du en hög handlingsberedskap, ett mycket gott bemötande och kan ändra din planering efter hur situationen ser ut. Vi vill att du, precis som vi, värdesätter ett arbete som präglas av eget ansvar, delaktighet samt gott samarbete kollegor och närmaste chef emellan. Givetvis arbetar du efter Region Skånes värderingar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi ser framemot att träffa dig. ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Tjänstebeskrivning & erbjudande Har du ett intresse för teknik och letar efter en möjlighet till ett långsiktigt och utvecklande arbete? Läs då vidare om tjänsten som maskinoperatör och lägg in en ansökan redan idag! PerformIQ söker för kunds räkning en operatör för arbete på 3-skift alternativt 5-skift. Vår kund är verksam inom utveckling och tillverkning av medicinteknisk utrustning. Du kommer att ansvara för uppsättning och underhåll av verktyg, igångkörning av formsprutor och hantering av kringutrustning. Du ansvarar för att produkter tillverkas i rätt antal och i rätt tid. Kvalitetskontroll och hantering är viktiga delar i tjänsten. Du förväntas att aktivt bidra i företagets förbättringsprocess och motivera dina kollegor att göra detsamma. Noggrann dokumentation av alla delar av tillverkningsprocessen är mycket viktigt i rollen. Den här dokumentationen sker både skriftligt samt via dator och det ställs höga krav på att detta sköts ordentligt. Tjänsten passar dig som letar efter möjlighet att komma in på ett spännande och välstrukturerat företag med goda framtidsmöjligheter. Det är goda möjligheter till att bli övertagen till kunden vid välutfört arbete och du erbjuds en utvecklande miljö med högt i tak. Personprofil Vi söker dig som har en positiv inställning till arbete och trivs i en varierad roll. För att lyckas i rollen som operatör tror vi att du känner igen dig på följande punkter: • Gymnasiekompetens, gärna inom teknik/industri • Goda kunskaper i svenska och engelska • Arbetslivserfarenhet inom tillverkningsindustri • Hög teknisk kompetens • Meriterande med truckkort och tidigare arbete med LEAN Vi ser att du som söker är en person som är noggrann och har en god förmåga att prioritera och ta initiativ. Du är vidare en social person som gärna hjälper till där det behövs som mest. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i rollen. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald. Övrigt Start: v. 32/33 Omfattning: Heltid, 6 månader. Goda möjligheter till förlängning eller övertag till kund. Arbetstid: Skifttider Plats: Hörby Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos vår kund. Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Vänligen notera att vi ej tar emot ansökningar via e-post. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Anna Lindberg på [email protected]. Välkommen med din ansökan! Om PerformIQ PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se
Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Vill du vara med och göra skillnad i människors vardag? Välj sommarjobb med omsorg! Nu söker vi semestervikarier/timvikarier till ordinärt boende/hemtjänst, vård- och omsorgsboenden och till våra verksamheter för personer med funktionsvariation. Inom Funktionsstöd hjälper du personer i alla åldrar med olika funktionsnedsättningar, som autism, fysisk eller intellektuell funktionsnedsättning, att få en meningsfull och fungerande vardag. Arbetet följer LSS och Socialtjänstlagen, och stödet anpassas individuellt för att stärka självständighet och delaktighet. Dina uppgifter kan inkludera omvårdnad, hjälp med matlagning, städning, planering, aktiviteter och social samvaro. Du kan arbeta som personlig assistent, på boenden, i daglig verksamhet eller inom socialpsykiatrin. I denna film kan du se mer vad arbetet innebär https://youtu.be/iuSqrJcbzZg. Vårt mål inom äldreomsorgen är att stödja våra kunder så att de kan ha en fortsatt god livskvalitet och behålla sina förmågor för att bo hemma så länge som möjligt. Genom att erbjuda vård, omsorg och service strävar vi efter att främja varje individs välbefinnande, trygghet och mening i tillvaron. Våra insatser är inriktade på att vara av hög kvalitet och utförs med stor respekt för varje individs inflytande, delaktighet och integritet. I denna film kan du se mer vad arbetet innebär https://youtu.be/JKU00JpM_Yk. Vi tillämpar löpande rekrytering så sök redan nu. Välkommen att göra skillnad med oss! För att göra vår rekryteringsprocess smidigare och mer rättvis använder vi oss av chatboten Hubert. Om du har gått vidare efter första urvalsprocessen kommer du att få ett mejl med en länk till chatboten där du får svara på några frågor relaterade till tjänsten. Detta hjälper oss att göra en första bedömning på ett effektivt och objektivt sätt. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som kan arbeta under juni, juli och augusti som semestervikarie för våra ordinarie medarbetare. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid och/eller natt, veckans alla dagar. Våra verksamheter har även ett behov av timvikarier under våren så är du intresserad av att arbeta redan nu får du gärna ange det i din ansökan. Arbetsuppgifterna varierar beroende på om du arbetar inom funktionsstöd eller äldreomsorgen. Du arbetar motiverande för att få kunder att våga utmana sig själv och vara delaktiga i aktiviteter och insatser. Arbetet innebär även praktisk hjälp för våra kunder att utföra till exempel personlig hygien samt måltidshjälp. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med hjärtat på rätt plats och som har intresse för att arbeta med människor. Du har ett gott bemötande, är ansvarsfull, har lätt för att samarbeta och är flexibel i ditt arbete. Det är meriterande om du har utbildning från vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet, vissa assistansutbildningar, stödpedagog, pågående studier inom sjuksköterske- , psykolog- eller socionomutbildning eller annan likvärdig utbildning. Eftersom dokumentation är en del av vår verksamhet är det viktigt att du har datorvana och kan förstå och uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. För arbete i hemtjänsten är det meriterande om du kan cykla och har om du har B-körkort för manuell växellåda. Du bör vara över 18 år. För att vi ska kunna ta ställning till din ansökan behöver du bifoga utbildningsbetyg/intyg vid ansökan. Vi vill också att du tar med dina utbildningsbetyg/intyg om du blir kallad på intervju. Om du blir erbjuden anställning inom barnverksamheten behöver du beställa och visa upp ett utdrag ur polisens belastningsregister. ÖVRIGT Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.
Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Bli en del av transportenheten – kör för framtidens skolskjuts! Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag? Som skolskjutschaufför är du en viktig del av elevernas vardag och bidrar till att de tar sig tryggt och säkert till och från skolan. Vi erbjuder en stabil och trygg arbetsplats med en varierad körmiljö och ett engagerat team där samarbete, ansvar och service står i centrum. Om du tycker om att köra fordon och möta människor i olika åldrar – då är detta rätt jobb för dig! Vi ser fram emot din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi dig som vill arbeta som skolskjutschaufför i Kristianstads kommun. Som skolskjutschaufför är din främsta uppgift att på ett tryggt och säkert sätt transportera elever mellan hem och skola samt till och från olika aktiviteter under skoldagen. Du spelar en viktig roll i elevernas vardag och är en del av deras trygga skolmiljö. Hos oss kör du både större bussar och minibussar, beroende på elevernas behov och sträckor. Variation i fordon och körning gör arbetet både utvecklande och omväxlande. I rollen ingår även ett ansvar för fordonet du kör. Det innebär att du ser till att skolskjutsbussen är i gott skick genom löpande tillsyn och enklare underhåll. I tjänsten kan det också förekomma att du kör fordon till besiktning, verkstad, service och tvätt. KVALIFIKATIONER Du som söker har D-körkort. Tjänsten kräver även att du har yrkeskompetensbevis och förarkort för färdskrivare. Det är en fördel om du har erfarenhet av att köra skolskjutstransporter. Vi ser gärna att du har god lokalkännedom inom Kristianstads kommun. Vi vill att du har erfarenhet av ansvar för daglig tillsyn och enklare underhåll av fordon. Självklart hanterar du digitala verktyg för körschema och avvikelserapportering. Då kommunikation och dokumentation är en del i dina arbetsuppgifter kan du kommunicera på svenska i tal och skrift. Som person är du ansvarstagande och har alltid barnens/passagerares säkerhet i fokus. Arbetet ställer dessutom krav på att du har lätt för att samarbeta och att du kan vara flexibel i de situationer som kan uppstå i arbetet. Du bemöter människor på ett positivt sätt och har en väl utvecklad servicekänsla. Vi vill göra dig uppmärksam på att bussarna är stationerade på olika platser runt om i kommunen och arbetspassen utgår från dessa uppställningsplatser. Eftersom kollektivtrafik inte alltid täcker dessa platser på obekväma arbetstider (t.ex. tidiga morgnar) behöver du säkerställa att du kan ta dig till arbetet utan att vara beroende av lokaltrafiken. Eftersom vi har verksamhet som är kopplade till barnomsorg kommer du att få visa upp ett belastningsregister enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ skollagen om du erbjuds anställning. ÖVRIGT Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun. Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via medborgarcenter 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.
Vi söker dig med lärarexamen och som vill undervisa blivande lärare inom ämnesområdet naturvetenskapernas och teknikernas didaktik. Vid fakulteten för lärarutbildning bedrivs forskning och utbildning inom ett brett fält av områden. För att ta del av fakultetens forskning se https://www.hkr.se/forskning/ eller respektive forskningsmiljö nedan Arbetsuppgifter Som universitetsadjunkt i naturvetenskapernas och teknikernas didaktik kommer du företrädesvis att arbeta i förskollärarutbildning, grundlärarutbildning, ämneslärarutbildning och i uppdragsverksamhet. Ytterligare arbetsuppgifter inom andra program och kurser kan tillkomma. I arbetsuppgifterna ingår administrativa uppgifter i anslutning till undervisningen samt besök hos och examination av studenter i verksamhetsförlagd utbildning. Samverkan med det omgivande samhället är också en del av arbetsuppgifterna. Som anställd vid Högskolan Kristianstad har du möjlighet att delta i olika typer av kollegiala verksamheter som utvecklar dig professionellt, som till exempel forskningsseminarier och kurslag. Du har också möjlighet att i samråd med avdelningschef och programområdesansvarig kompetensutveckla dig inom för verksamheten centrala områden. Behörighet och kvalifikationer Vi söker dig som har lärarexamen eller motsvarande, med behörighet att undervisa i de naturvetenskapliga ämnena och om du har påbörjad doktorandexamen ses det som meriterande. För tjänsten krävs det att du har yrkeserfarenhet från högskola/universitet samt att du har undervisningserfarenhet inom naturvetenskap och naturvetenskapernas didaktik inom grundlärarutbildning, Om du dessutom ar erfarenhet av handledning och bedömning, ser vi det som meriterande. Meriterande är även om du har undervisningserfarenhet inom grundskola. Tjänsten kräver att du har en god datorvana och förmåga att använda digitala undervisningsverktyg och digitala administrativa system. Om du har erfarenhet av Canvas eller Ladok, ses det som meriterande. Vidare ska du kunna uttrycka dig i tal och skrift såväl på svenska som engelska. Stor vikt läggs på personliga egenskaper och vi söker dig som kan arbeta självständigt och strukturerat. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Givetvis värderar du ett gott samarbete och arbetar bra med andra människor samt besitter en god pedagogisk insikt och kan anpassa ditt sätt att förmedla ditt budskap. Övrigt Tjänsten är en visstidsanställning på 50 % med start enligt överenskommelse, fram till och med 2026-01-31. Placering är i Kristianstad på Näsby med goda bussförbindelser och parkeringsmöjligheter. Viss undervisning kan förläggas till kvällstid eller helger och även till annan ort än Kristianstad. Ansökan Välkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju. Intervjuer kommer ske löpande under ansökningsperioden. Sista ansökningsdag är 2025-07-01. Arbetsplats Högskolan Kristianstad Högskolan Kristianstad är en av Sveriges mest sökta högskolor med några av landets mest attraktiva utbildningar. En liten men samtidigt stor högskola samlad på ett vackert campus. Kristianstad utses till årets studentstad 2024 av Sveriges förenade studentkårer. Vi är stolta över våra 500 medarbetare och 14 000 studenter med den mångfald de representerar. Närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt är våra ledord och genomsyrar alla våra 50 program och 250 fristående kurser. Med ett stort utbud på distans är vi långt fram i utvecklingen av distanspedagogik. Forskningen som bedrivs hos oss är driven av samhällsutmaningar, praktiknära och integrerad med våra undervisningsområden. Vi har forskarutbildningsrättigheter i vårdvetenskap och pedagogiskt arbete. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad. Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan. Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.
Om tjänsten Ikett Personalpartner söker nu efter dig som trivs med varierande arbetsuppgifter till en av våra kunder i Kristianstad. Vi söker efter dig som trivs i en omväxlande arbetsmiljö! Du kommer att arbeta med svetsning tillsammans med förekommande verkstadsarbete så som montering, borrning, kapning av rör etcetera. Du kommer att arbeta både inne i verkstan men också ute hos kund. Arbetet är förlagt på dagtid. Start enligt överenskommelse. Din profil Vi söker efter dig som har tidigare erfarenhet inom industriell arbetsmiljö. Du har kunskaper inom flera svetsmetoder och trivs att arbeta i en verkstad med förekommande arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen ser vi också att du har erfarenhet, kunskap i ritnigsläsning. Vidare ser vi att du som söker trivs att arbeta fysiskt. - Du behärskar svenska i såväl skrift som tal. - Du arbetar självgående som i team. - Körkort B. Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med bemanning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 287 jobb