Arbetsbeskrivning Säkerställa kvalitet i servicearbetet och god tillgänglighet i maskinflottan. Genom hög servicenivå bidrar man till att Norditeks kunder upplever våra maskiners höga standard och att de bibehåller sitt värde över tid. Arbete sker i i vår egen verkstad men omfattar också att stötta kunders drift med snabb och kunnig support i fält. • Öka intern kapacitet genom att ersätta delar av externa serviceuppdrag. • Vara baserad i verkstaden men agera flexibelt vid akuta behov i fält. • Ta ett större ansvar för fältservice och korta utryckningar till kund. • Bidra till hög servicenivå mot kunder Ansvarsområden • Genomföra service och underhåll. • Utföra enklare reparationer. • Förbereda maskiner inför leverans, inklusive montering och funktionskontroll. • Hantera återlämningar från hyrkunder: rengöring, felsökning, rangering. • Delta vid uppstarter och avetableringar hos kund. • Sköta vissa administrativa uppgifter kopplade till maskinunderhåll samt besiktning. Din Profil • Är praktiskt lagd med erfarenhet av mekanik, hydraulik och el (merit men inget krav). • Tar ansvar för att hitta lösningar och leverera kvalitet – även när det brinner. • Trivs i ett bolag med högt i tak och frihet under ansvar. • Vill vara med och bygga upp en långsiktigt hållbar teknisk funktion internt. Om företaget Norditek erbjuder: • En självständig roll i ett bolag som växer med hållbarhet i fokus. • Tydliga processer, kompetenta kollegor och möjlighet att påverka din vardag. • En arbetsmiljö där vi värderar initiativ, struktur och samarbete. Norditek är ett miljöteknikbolag som utvecklar, säljer och levererar mobila anläggningar för återvinning. Erbjudandet möjliggör ökade vinster för kunderna genom en högre återvinningsgrad på materialen. Norditek är med och driver utvecklingen mot en ökad återvinning för att minska den ohållbara framställningen av nya material. Det förbättrar framtidsutsikterna för våra kommande generationer. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare Ethan Arancibia på telefonnummer 070-840 69 73. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Arbetsbeskrivning Are you driven and visionary, ready to lead global accounts and partnerships for one of the world’s foremost technology partners in the automotive industry? Do you have a passion for building strategic client relationships and advancing innovation in Connected, Autonomous, Shared, and Electric (CASE) mobility solutions? If so, the role of Global Account Director at KPIT Technologies is for you! Your responsibilities: We are looking for a Global Account Director role who can continue to transform critical Global Account(s) with a Global responsibility. You would be helping our clients (primarily OEMs and strategic Tier 1s) in transforming their business from being an Automotive / Commercial Vehicle company to a Mobility company through Software Consulting and Integration primarily in Connected, Autonomous, Shared and Electric (CASE) domains. As a senior position within KPIT, this role reports directly to an Executive Board Member or Geography Head. The Global Account Director will manage a portfolio of global strategic clients and should ideally be based in Sweden, with the flexibility to travel both domestically and internationally. The position may also involve overseeing a team of Account Managers. As Global Account Director the following are some of your key responsibilities: • Build and strengthen relationships with senior decision-makers within the client’s organization, positioning KPIT as a long-term, trusted partner in their strategic initiatives. • Drive growth and optimize revenue streams in technological CASE solutions, including Autonomous Systems, eCockpit & Connectivity, Electric and Conventional Powertrain, Predictive Diagnostics, Body Electronics, Cloud & Virtualization, Middleware for E/E Architecture, and New Age Vehicle Engineering. • Work closely with internal teams to ensure that our solutions not only meet but exceed client expectations. • Lead and inspire a team of Account Managers and collaborate with global functions to develop and implement strategic client plans. • Analyze market and competitive data to create business strategies that give our clients a competitive edge and increase KPIT’s market share. Din Profil Profile: For the position as Global Account Director you hold a post-graduate degree in management and an engineering background in electronics, information systems, or automotive design, or have equivalent experience. You have also extensive experience in business development and managing large automotive and mobility accounts working directly with C-level contacts on the client side as well as deep knowledge of technical CASE solutions in the automotive industry. As a person you are a natural leader with excellent communication and negotiation skills in both Swedish and English with a strong commercial acumen and can strategically balance short- and long-term business goals. To be the right fit for this position we see the following areas as key competencies to be successful as Global Account Director: • Client Focused: Identify clients needs and respond promptly with technical and business solutions to meet these needs • Consultative Mindset: Strategically evaluate the decision-making processes of client organizations and connect relevant groups to formulate a solution given the larger picture • Domain Competence: Demonstrated history of success in P&L growth and business development as well as technical knowledge in one or more CASE automotive technologies • Collaborative: Build mutually rewarding strategic relationships with client executive teams and lead a team of Account Managers to collaboratively work with teams/individuals inside and outside the organization • Commercially Savvy: Strategically improve the quality of revenue by appropriate pricing, maintaining healthy cash flow and optimizing costs Om företaget About KPIT Technologies: KPIT Technologies is a global partner to the automotive and Mobility ecosystem for making software-defined vehicles a reality. We are a leading independent software development and integration partner helping mobility leapfrog towards a clean, smart, and safe future. With 13,000+ Automobelievers across the globe specializing in embedded software, AI, and digital solutions, we accelerate our clients’ implementation of next-generation technologies for the future mobility roadmap. With engineering centres in Europe, the USA, Japan, China, Thailand, and India, we work with leaders in automotive and mobility and we are present where the ecosystem is transforming. We provide: At KPIT, you’ll be part of a global team that shares a passion for mobility innovation. Here, you’ll work with market-leading technology and drive progress for some of the most prominent companies in the automotive industry. We offer a stimulating work environment where every day brings opportunities to shape the future of smart, safe, and sustainable mobility. Kontaktuppgifter In this recruitment process, we are partnering with AutoExecutive. Any inquiries regarding the position and application process will be managed by Clemens Döring ([email protected]) Are you ready to take the next step in your career and become a key player in the future of mobility? Don’t hesitate to apply and join KPIT Technologies – where together, we redefine tomorrow’s mobility.
Arbetsbeskrivning Besiktningstekniker – Trygghet, gemenskap och en meningsfull roll i trafiksäkerhetens tjänst Vill du ha ett jobb där du gör skillnad varje dag? På Opus Bilprovning blir du en del av ett team där vi arbetar tillsammans för att skapa tryggare vägar, minska miljöpåverkan och skydda konsumenterna. Genom vårt arbete bidrar vi aktivt till Nollvisionen och en säkrare trafikmiljö. Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt team – och vi ger dig den utbildning du behöver för att bli certifierad besiktningstekniker! Vad vi erbjuder: • Utbildning och certifiering – Du får en betald utbildning för att bli besiktningstekniker. • En trygg arbetsgivare – Vi är en stabil och etablerad arbetsgivare som erbjuder goda villkor och en långsiktig karriär. • Ett starkt team – Du blir snabbt en i gänget och får stöd av både kollegor och stationschef. • Möjlighet att göra skillnad – Genom ditt arbete bidrar du till ökad trafiksäkerhet och minskad miljöpåverkan. • Trygga arbetsvillkor och schema – Du arbetar efter ett strukturerat schema med en bra balans mellan jobb och fritid. • Fokus på kundbemötande och service – Vi bygger långsiktiga relationer med våra kunder och strävar efter att ge den bästa upplevelsen vid varje besök. Arbetsuppgifter: Som besiktningstekniker är din huvudsakliga uppgift att kontrollera fordon och säkerställa att de uppfyller högt ställda säkerhets- och miljökrav. Varje dag möter du kunder och ger dem en trygg och professionell upplevelse genom engagerad service och tydlig kommunikation. Vi lägger stor vikt vid kundrelationer och strävar efter att skapa en personlig och förtroendeingivande upplevelse för varje kund. Oavsett om det är första gången någon besiktar sin bil eller en återkommande företagskund, är din service avgörande för att bygga långsiktigt förtroende. Arbetet är omväxlande, ibland i högt tempo, och du jobbar både självständigt och i team. Våra stationer har generösa öppettider, vilket innebär att du kommer att arbeta varierande arbetstider enligt schema. Placeringsort: Hudiksvall Din Profil Vi söker dig som har ett intresse för fordon och teknik. Du behöver inte ha en fordonsteknisk utbildning men relevant fordonskunskap krävs. Du kan till exempel ha arbetat med service, reparationer eller inspektion av fordon i någon form. Du trivs i en serviceroll där du dagligen möter kunder, ger råd och förklarar besiktningsresultat på ett tydligt och trevligt sätt. För oss är det viktigt att du är noggrann, ansvarstagande, lösningsorienterad och har en positiv inställning. Krav: • Erfarenhet eller kunskap om fordon, men ingen fordonsteknisk utbildning krävs • B-körkort (ej begränsat till automat) • Grundläggande datakunskaper Meriterande: • Certifikat för fordonsbesiktningar (K1) • A, C, CE och D-körkort • Språkkunskaper utöver svenska och engelska Observera att vi genomför bakgrundskontroller på slutkandidater i rekryteringsprocessen. Om företaget Opus Bilprovning är en av Sveriges största aktörer inom fordonsbesiktning, med nära 100 stationer över hela landet och två miljoner besiktningar om året. Vi är branschledande inom kundservice, säkerhet och hållbarhet – och vi klimatkompenserar hela vår verksamhet till 100%. Hos oss blir du en del av en inkluderande och välkomnande arbetsplats där vi värdesätter mångfald, jämställdhet och gemenskap. Här stöttar vi varandra och skapar en arbetsmiljö där du både kan utvecklas och känna dig trygg. Vill du vara med och göra skillnad? Ansök redan idag och bli en del av Opus-familjen! Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare Ethan Arancibia på telefonnummer 070-840 69 73. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tillträdesdatum enligt överenskommelse och nästa utbildningstillfälle för blivande besiktningstekniker startar i augusti.
Arbetsbeskrivning Are you a strategic, hands-on leader with a strong drive to build both companies and brands? Do you thrive in environments where you take the lead, work independently, and manage multiple external relationships? If so, this could be your next opportunity. We are now looking for a CEO for an exciting company within an established yet evolving industry. This is a key leadership role with significant influence over the company’s future direction – both in terms of business development and brand positioning. About the role As CEO, you will be responsible for leading the company’s overall development and market presence. You’ll be expected to take ownership of the strategic vision while also being actively involved in day-to-day operations, with a particular focus on building a strong, differentiated brand. You’re someone who enjoys working independently, takes initiative, and is used to making decisions. You have a proven ability to build and maintain strong relationships with external stakeholders, and you are confident representing a business in various forums and dialogues – always with the goal of creating engagement and alignment. Din Profil We’re looking for someone who: • Has experience from a senior leadership role, preferably as a CEO or similar strategic position • Has a track record of successfully building or developing a brand • Is comfortable managing a wide range of external relationships • Is communicative, business-oriented, and self-driven • Thrives in entrepreneurial settings where strategy meets execution Experience from industries where trust, quality, and long-term relationships are key success factors is a plus. Location The position is based in Stockholm, Sweden. Kontaktuppgifter Application: This recruitment is being conducted on a strictly confidential basis. More information will be shared with selected candidates in the next stage of the process. Applications are reviewed on an ongoing basis – please submit your application as soon as possible. Contact [email protected]
Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet inom försäljning och drömmer om att få komma in i bilbranschen? Vi söker nu en engagerad säljare som har erfarenhet av uppsökande försäljning, gärna från telefonförsäljning eller som account manager. Är du van vid att skapa långsiktiga kundrelationer och drivs av att skapa resultat, så är detta rätt möjlighet för dig! Som säljare hos vår kund, en välkänd och attraktiv bilhandlare i Södertälje, kommer du att arbeta mot både privatpersoner och företag. Din huvuduppgift kommer att vara att aktivt kontakta potentiella kunder via telefon, skapa nya affärsmöjligheter och sälja bilar. Du kommer vara en viktig del i teamet där målet är att erbjuda exceptionell service och skräddarsydda lösningar för varje kund. Dina arbetsuppgifter: • Aktivt prospektera och kontakta potentiella kunder via telefon • Genomföra uppsökande försäljning mot både privatpersoner och företag • Skapa och upprätthålla långsiktiga kundrelationer • Förhandla och slutföra affärer • Arbeta med att följa upp leads och säkerställa hög kundnöjdhet Din Profil Vi söker dig som: • Har erfarenhet av uppsökande försäljning, gärna från telefonförsäljning eller som account manager • Är målmedveten och driven av resultat • Är van vid att arbeta i högt tempo och hantera många kontaktytor samtidigt • Har en hög aktivitetsnivå och är bekväm med att sätta och nå egna mål • Är kommunikativ och duktig på att bygga relationer både via telefon och i personliga möten • Erfarenhet från bilbranschen är meriterande men inte ett krav Vi erbjuder: • En spännande och varierad arbetsmiljö • Alla förutsättningar för att lyckas i rollen med kontinuerlig support och utbildning • Ett starkt och energiskt team där vi hjälps åt för att nå våra mål • Möjlighet att arbeta på en attraktiv arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter • Konkurrensmässig lön och förmånspaket Placering: Södertälje Om företaget Mer information om kundföretaget ges vid en eventuell intervju. Hos Autorekrytering, Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag inom fordonsbranschen, hjälper vi dig att hitta uppdrag som passar din kompetens, erfarenhet och ambition. Vi ser med stolthet tillbaka på vår utveckling sedan starten 2005 och jobbar ständigt med att överträffa våra kunders, kandidater och medarbetares förväntningar. Att förmedla rekrytering och bemanning till den svenska motorbranschen är fantastiskt spännande! Vi samarbetar med branschens mest välrenommerade företag – från återförsäljare och generalagenter till leasing- och finansbolag. Oavsett om du är en erfaren ledare, specialist inom kundservice och administration, eller kommer från en helt annan del av motorbranschen, så kan vi erbjuda dig spännande och utvecklande uppdrag. Varför välja Autorekrytering? • Vi har ett brett nätverk i fordonsbranschen och starka relationer med marknadens ledande aktörer • Trygghet & flexibilitet – Vi hanterar alla praktiska delar, så att du kan fokusera på ditt uppdrag • Personlig matchning – Vi ser till att du hamnar i en roll där din kompetens verkligen gör skillnad • Branschkunskap – Våra rekryterare har djup insikt i fordonssektorn och förstår vad som krävs för att lyckas i olika roller Vi mycket glada över förtroendet vi fått från vårt stora kontaktnät av intressanta kunder och kompetenta kandidater. Vår gedigna erfarenhet gör att vi kan hålla en konsultativ framtoning mot såväl kund, medarbetare och kandidat. Autorekrytering finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och Jönköping och vi utför uppdrag i hela Sverige. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult June Pärnänen på tel. 070 622 60 19 eller mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning Hedin Automotive söker nu en engagerad, målinriktad och affärsdriven säljare till vår anläggning i Södertälje. Här får du chansen att arbeta med bilmärket Ford och vara en del av ett team som brinner för försäljning, kundrelationer och affärer. I rollen som bilsäljare hos oss ansvarar du för hela försäljningsprocessen – från första kundkontakten till att överlämna nycklarna till en nöjd kund. Du säljer både personbilar och transportbilar och arbetar proaktivt med att identifiera och kontakta potentiella kunder via telefon. Uppföljning, kundmöten och skräddarsydda lösningar är en central del av din vardag. Vi erbjuder en provisionsbaserad lönemodell där ditt driv och din prestation direkt påverkar din ersättning. Helgarbete förekommer som en del av tjänsten. Din Profil Vi söker dig som älskar försäljning och trivs med att arbeta i en affärsdriven miljö. Du har ett starkt kundfokus och brinner för att skapa långsiktiga relationer. Med en självgående inställning tar du initiativ, hittar nya affärsmöjligheter och drivs av att nå och överträffa dina mål. Eftersom uppsökande försäljning via telefon är en stor del av jobbet, behöver du vara bekväm med att aktivt kontakta och bearbeta kunder. Vi ser gärna att du har: • Erfarenhet av uppsökande försäljning • Ett starkt affärssinne och förmåga att driva hela säljprocessen från start till avslut • Förmåga att arbeta självständigt och strukturerat • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • B-körkort • Tidigare erfarenhet av bilbranschen är starkt meriterande men inget krav Vi ser fram emot din ansökan! Inkludera gärna ett personligt brev där du motiverar varför just du passar in på beskrivningen ovan. Om företaget Hedin Automotive är ett dotterbolag till Hedin Mobility Group som är en av Europas största privatägda mobilitetsleverantörer. Hedin Automotive är en av Sveriges största marknadsplatser för fordon och fordonstjänster med 124 anläggningar runt om i landet och ca 3000 medarbetare. Visionen är att bli branschens ledande bilföretag med de bästa produkterna och den bästa servicen. Hela koncernen sysselsätter fler än 13000 personer och har cirka 350 anläggningar i 14 länder. Hedin Mobility Group representerar över 50 varumärken och är importör/distributör för ett antal märken på flera europeiska marknader. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult June Pärnänen på tel. 070 622 60 19 eller mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning Är du en passionerad ledare som vill vara med på en spännande förändringsresa tillsammans med en av Nordens största bildemonteringskedjor? Brinner du för affärsutveckling, ledarskap och hållbarhet? Då kan detta vara din nästa utmaning! LKQ Atracco söker nu en drivande och engagerad platschef till Stockholm. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för vår befintliga anläggning i Huddinge samt för etableringen av en ny anläggning i Västerhaninge. Här får du möjlighet att leda en verksamhet med ett 20-tal medarbetare och vara en nyckelperson i en spännande bransch under utveckling. Din roll är avgörande för att optimera verksamheten, stärka teamet och driva tillväxt. Tillsammans med två kompetenta arbetsledare, som ansvarar för produktion och försäljning, sätter du riktningen för framtiden. Ditt arbete innebär ett stort fokus på ledarskap, operativt engagemang och strategiska beslut. Du ser till att verksamheten når sina mål inom budget och tidsramar, samtidigt som du arbetar proaktivt med förbättringar och effektiviseringar. Du har även ansvar för att personalen har rätt kompetens, att arbetsbelastningen är jämnt fördelad och att verksamheten följer gällande miljö- och kvalitetskrav. Du ingår i platschefsgruppen, rapporterar direkt till regionansvarig och får även möjlighet att bidra i affärsutvecklingen genom att identifiera och implementera nya strategier. Denna roll erbjuder stora möjligheter att växa inom en expansiv koncern, där innovation och hållbarhet är en naturlig del av verksamheten. Din Profil Vi söker dig som har erfarenhet av att leda och inspirera team, gärna inom fordonsbranschen eller annan teknisk verksamhet. Du har en strategisk förståelse för affärsutveckling och trivs i en roll där du får kombinera operativt arbete med långsiktiga mål. Du är en kommunikativ och lyhörd ledare som skapar engagemang, bygger starka relationer och har förmågan att coacha och utveckla andra. För att lyckas i rollen ser vi att du är: • Affärsmässig och resultatinriktad • Prestigelös och trygg i ditt ledarskap • Beslutsam, men samtidigt lyhörd och empatisk • Van vid att driva förändringsarbete och utvecklingsprojekt Utöver detta är B-körkort ett krav, liksom flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har även goda IT-kunskaper och vana av att arbeta i olika system. Låter detta som en roll för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Om företaget LKQ Atracco är en stark leverantör med fokus på eftermarknad för fordonsindustrin. Vi ska vara ledande inom miljövänlig bildemontering genom att ge nytt liv till begagnade originalbildelar. Vi investerar i avancerade system för demontering och sortering för att garantera att varje del som säljs är av hög kvalitet och i utmärkt skick. Det innebär att vi fokuserar på återanvändning och återvinning av kontrollerade begagnade originalbildelar och att vi därmed bidrar till en mer hållbar och miljövänlig framtid. LKQ Atracco ingår i LKQ Corporation som är en ledande leverantör av bildelar och specialdetaljer för eftermarknaden. LKQ har sitt säte i Nordamerika och är verksam i 25 länder världen över. LKQ Atracco har en ledande position inom bildemonteringsbranschen i Sverige och Norge. LKQ Atracco omsätter ca 950 mkr och har drygt 450 anställda på orterna Borås, Stockholm, Västerås, Uppsala, Helsingborg, Örebro, Linköping, Växjö, Mönsterås, Hedemora, Norrköping, Kristianstad och Katrineholm samt Moss, Bergen och Agder i Norge. LKQ Atracco tillhandahåller nästa generations bildelar. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare June Pärnänen, tel. 070-622 60 19, alternativt Teo Sandahl, tel. 070 - 622 82 70. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetsbeskrivning Vill du bli en del av en organisation som har förmånen att arbeta med ett av Sveriges starkaste varumärken – Volvo? Autorekrytering samarbetar rikstäckande med Volvohandlare genom vårt avtal med Volvohandlarföreningen. Oavsett om du är en erfaren ledare, specialist eller har din styrka i den operativa vardagen, vill vi gärna komma i kontakt med dig! Genom denna intresseanmälan kan du visa för oss att du vill vara aktuell för framtida möjligheter inom Sveriges Volvohandlare. Genom vårt nära samarbete med Volvohandlarföreningen hanterar vi rekryteringar över hela landet, på alla nivåer: - Styrelse, VD och ledningsgrupp - Försäljning, administration och kundtjänst - Eftermarknad – servicemarknadschefer, verkstadschefer, tekniker, m.m. När du visar ditt intresse hamnar du i vårt nätverk för kommande rekryteringar där vi matchar din profil med rätt uppdrag när de dyker upp. Din Profil Vi söker dig som: - Har erfarenhet från bilbranschen och det är ett plus om du har erfarenhet av att arbeta med Volvo eller liknande märken - Är intresserad av att arbeta hos en auktoriserad Volvohandlare, oavsett om du söker ledande roller eller operativa positioner - Har ett driv att utvecklas i en bransch i förändring – med fokus på elektrifiering, kundupplevelse och digitalisering - Är öppen för nya möjligheter och vill bli kontaktad när rätt uppdrag dyker upp Om företaget Autorekrytering är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag specialiserat på fordonsbranschen. Vi hjälper återförsäljare, generalagenter, verkstäder och andra aktörer inom bilindustrin att hitta rätt kompetens – från operativ verksamthet till ledningsgrupp och VD. Vårt nära samarbete med Volvohandlarföreningen och dess medlemmar ger oss en unik position att matcha dig med ditt nästa drömjobb hos en Volvohandlare. Kontaktuppgifter Vill du bli en del av Volvovärlden? Skicka in en intresseanmälan redan idag genom och bifoga ditt CV och några rader om dig själv och dina ambitioner, så håller vi dig uppdaterad när passande möjligheter dyker upp. Har du frågor? Välkommen att kontakta oss på Autorekrytering: - [email protected] - 08-409 144 40 - www.autorekrytering.se
Arbetsbeskrivning Vill du arbeta i en strategiskt viktig position med ansvar för en flotta på över 1200 fordon? Har du tidigare varit fordonsansvarig eller Fleet Manager med operativt och strategiskt ansvar för en större bilpark? Då kan det här vara rätt steg för dig. Vi söker nu en erfaren och självständig Fleet Manager till Eltels inköpsteam i Bromma. Eltel är med och driver utvecklingen av Sveriges kritiska infrastruktur - från bredbandsutbyggnad till elnät och laddinfrastruktur. Här får du möjlighet att bidra till samhällsviktiga projekt med höga krav på säkerhet, kvalitet och hållbarhet. Som Fleet Manager hos Eltel har du ett helhetsansvar för företagets omfattande fordonsflotta, bestående av cirka 1200 fordon inklusive servicebilar, släp, specialfordon och förmånsbilar. Rollen är både strategisk och operativ, och du blir huvudansvarig i arbetet med att effektivisera, digitalisera och miljöanpassa verksamhetens fordonsanvändning. Här får du ett helhetsansvar för fordonsflottan, tillhör inköpsavdelningen och rapporterar till inköpschefen. Du kommer att arbeta nära finansavdelningen, externa samarbetspartners inom administration, samt andra leverantörer och samarbetspartners. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår bland annat att: • Ansvara för riktlinjer, standarder och policys för fordon och tillbehör, med fokus på hållbarhet och kostnadseffektivitet • Följa upp och analysera fordonskostnader genom ett datadrivet arbetssätt. Driva initiativ för effektivisering och besparingar • Säkerställa kvalitet och struktur i fordonsadministrationen i samarbete med vårt externa partnerbolag • Leda strategiska inköp och avtalsförhandlingar samt följa upp leverantörers prestation och avtalsefterlevnad • Driva digitalisering och automatisering av arbetssätt och verktyg för att skapa en effektiv och modern fordonsförvaltning • Bidra aktivt till vår elektrifieringsstrategi och övergripande hållbarhetsarbete • Leda interna fordonsråd med lokala teamledare • Vara ett internt stöd och kunskapsnav i fordonsfrågor samt ansvara för tydlig och löpande kommunikation i organisationen • Hantera rapporter, avvikelser och incidenter kopplat till fordonen i samarbete med berörda funktioner Detta är en direktrekrytering där du blir anställd direkt av Eltel. Din Profil Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som fordonsansvarig eller Fleet Manager, med dokumenterat ansvar för en större fordonsflotta på minst 500 fordon. Du är van vid att arbeta datadrivet, har god förståelse för total ägandekostnad (TCO) och är trygg i både strategiska och operativa frågor. Vi ser gärna att du har: • Erfarenhet från inköpsnära roller, gärna inom bygg, entreprenad eller liknande branscher • God förståelse för upphandling och avtalshantering • Förmåga att driva utvecklingsfrågor, särskilt kopplat till digitalisering och hållbarhet • Starkt analytiskt tänkande och god vana av att arbeta i Excel • Strukturerad arbetsmetodik och förmåga att hålla deadlines • God kommunikativ förmåga och fallenhet för att förklara komplexa frågor för olika målgrupper Vi tror att du är lösningsorienterad, självgående och tycker om att ta ansvar. Du har ett högt engagemang i dina frågor och en vilja att ständigt förbättra rutiner och arbetssätt. Passar beskrivningen in på dig? Då hoppas vi att du vill bli en del av vårt team! Skicka in din ansökan redan idag - vi ser fram emot att höra från dig. Tilltänkt tillträde till tjänsten är i början av augusti, eller enligt överenskommelse. Om företaget Eltel är en ledande leverantör av kritisk infrastruktur. Vi är verksamma i hela Sverige, med cirka 1000 medarbetare på 32 orter, varav cirka 250 medarbetare på huvudkontoret i Bromma. Vårt uppdrag är att säkra samhällets kritiska funktioner - vi bygger elnät, fiberinfrastruktur, solparker och laddinfrastruktur för framtiden. Vi har höga ambitioner inom hållbarhet och elektrifiering. Med konkreta mål för både elbilar och fossilfria bränslen arbetar vi för att skapa en miljöanpassad fordonsflotta samtidigt som vi stärker infrastrukturen för hela samhället. En anställning på Eltel innebär att du är med och bidrar till Sveriges kritiska infrastruktur rörande såväl förnybar energi som högpresterande kommunikationsnätverk. Hos oss får du stor variation i dina arbetsuppgifter och frihet tillsammans med mycket ansvar. Det är viktigt för oss att du trivs och utvecklas i ditt arbete, det finns således stora möjligheter att växa med oss om du vill – både inom din roll och genom att testa nytt. Vidare satsar vi på säkerheten och erbjuder en god arbetsmiljö för alla våra medarbetare. Med våra drygt 20 år på marknaden och närvaro i hela Sverige är Eltel en trygg arbetsgivare. Men den absolut viktigaste anledningen till att jobba hos oss är alla trevliga och kompetenta kollegor! Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar Eltel med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare June Pärnänen, tel. 070-622 60 19, alternativt Clemens Döring, tel. 070-789 85 81. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetsbeskrivning Är du en affärsdriven ledare med passion för försäljning och ett brinnande intresse för bilar? Vill du arbeta med några av världens mest prestigefyllda varumärken i en modern och kundfokuserad miljö? Då kan detta vara nästa steg i din karriär. Vi söker nu en engagerad och resultatinriktad Försäljningschef till en väletablerad premiumåterförsäljare i Stockholm. I denna roll har du det övergripande ansvaret för företagets bilförsäljning, med målet att driva tillväxt, skapa en förstklassig kundupplevelse och coacha ett redan starkt säljteam till nya höjder. Du har det operativa ansvaret för försäljningsarbetet, samtidigt som du arbetar strategiskt med att utveckla affären i nära samarbete med ledningen. Du rapporterar direkt till platschefen. Som Försäljningschef ansvarar du för att säkerställa att försäljningsmålen uppnås, att kundrelationer utvecklas på lång sikt och att teamet håller en hög professionell nivå. Du är en närvarande ledare i vardagen som trivs med att både följa upp resultat och driva aktiviteter framåt. Rollen ställer höga krav på analytisk förmåga, affärsmannaskap och ett genuint intresse för kunden i fokus. Din Profil Vi söker dig som har flera års erfarenhet av en ledande försäljningsroll inom bilbranschen alternativt så har du byggt upp en stabil grund som gör dig redo att ta nästa steg med ett större ansvar. Har du erfarenhet av begagnatförsäljning är detta meriterande. Du har god förståelse för hur man bygger starka kundrelationer och hur man driver ett försäljningsteam mot högt satta mål. Du är van vid att arbeta både strategiskt och operativt, med ett strukturerat arbetssätt och ett tydligt driv. Att leda andra faller sig naturligt för dig, och du motiveras av att se både människor och affärer växa. Du uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska, har god datorvana och innehar B-körkort. Om företaget Autorekrytering är Sveriges största rekryterings- och bemanningsföretag inom motorbranschen. Vi är specialiserade på att matcha rätt personer med rätt arbete och hjälper varje år hundratals kandidater att hitta sina drömjobb. Vårt breda nätverk och djupa branschkunskap gör oss till den självklara partnern för företag som söker kompetens inom motorbranschen. Vi arbetar både med direktrekryteringar till våra kunder och med konsultuppdrag där du arbetar ute hos kund men är anställd av Autorekrytering. Denna flexibilitet gör att du själv kan välja vilken typ av anställning som passar dig bäst, och vi matchar dig mot din nästa drömtjänst. Vi tror på långsiktiga relationer och strävar efter att skapa värde för både våra kandidater och våra kunder. Vårt mål är att alltid överträffa förväntningarna och vi är stolta över att vara den ledande aktören inom vår nisch. Kontaktuppgifter Om du har frågor kring processen eller tjänsten är du välkommen att höra av dig till Teo Sandahl på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer