Lediga jobb i Hudiksvall
Sök totalt 164 lediga jobb i Hudiksvall
Om arbetsplatsen Norrhälsinge Räddningstjänst jobbar för en trygg och säker kommun. Uppdragen varierar och kan handla om allt från bränder och trafikolyckor till att ge första hjälpen Vi har sex stationer som bemannas av brandmän i beredskap: Hudiksvall, Iggesund, Delsbo, Friggesund, Jättendal och Hassela. Som brandman i beredskap har du vanligtvis ett ordinarie jobb hos en annan arbetsgivare. När larmet går rycker du ut från den station du tillhör. Är du vår nästa brandman? Vi letar efter dig med stort engagemang och som delar av din tid kan vara tillgänglig för utryckning. Våra räddningsstyrkor möter ofta komplexa situationer och för att vi ska ha en så bred kompetens som möjligt söker vi människor med olika erfarenhet och bakgrund. Vi söker dig som har god förmåga att arbeta i grupp, är stresstålig och praktiskt lagd. Du har en hög grad av personlig mognad. Du är självgående, flexibel och är uthållig i utmanande omständigheter. Det är också viktigt att du är duktig på att kommunicera med människor och är serviceinriktad. Upplägget varierar men grunden är att du har beredskap var fjärde vecka. Under den veckan rycker du ut när larmet går, oavsett om du är hemma eller på jobbet. Vid larm ska du vara på brandstationen på respektive ort inom åtta minuter. Antal utryckningar varierar mellan olika orter Inga förkunskaper krävs, du får den utbildning och övning du behöver av oss. Först en grundutbildning på fem veckor och inom en tvåårsperiod går du en utbildning som drivs av Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB). Du genomför regelbundet interna utbildningar och övningar. De flesta övningspass är förlagda på din lokala station under kvällstid samt en heldagsövning vår och höst. Du får lön av oss under samtliga utbildningar och övningar. Den person som blir aktuell för tjänsten ska vara medicinskt godkänd hos vår företagshälsovård för att bli anställd. Krav: - Godkänt rullbandtest (4,5, max 3 månader gammalt) - Simkunnig - God fysisk kondition - B-körkort (C-körkort meriterande) - Du bor och arbetar max 8 minuter från räddningsstationen - Godkännande från din huvudarbetsgivare för att arbeta som brandman i beredskap Antagningstester och intervjuer planeras in fredag 5/9 2025 Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
Är du psykolog och vill göra verklig skillnad för barn och unga? Välkommen till en engagerad och utvecklingsfokuserad central elevhälsa! Vi söker nu en skolpsykolog som vill bidra till att skapa de bästa förutsättningarna för barns och elevers lärande, hälsa och utveckling. Hos oss får du ett meningsfullt, varierat och stimulerande uppdrag där du blir en viktig del av ett professionellt team med hög kompetens och starkt engagemang. Du kommer att arbeta förvaltningsövergripande och ha din bas i centrala lokaler, tillsammans med andra psykologer, ytterligare elevhälsopersonal och förvaltningsledning – ett sammanhang som främjar både samarbete och professionellt stöd. Ditt uppdrag Som skolpsykolog hos oss arbetar du både på individ-, grupp- och organisationsnivå. Dina insatser grundar sig på aktuell forskning och syftar till att främja hälsa, förebygga ohälsa samt bidra till en inkluderande lärmiljö. Exempel på arbetsuppgifter: - Konsultativa insatser till pedagoger och andra professioner inom skola och förskola - Utbildningsinsatser för att höja kompetensen i verksamheterna - Psykologiska bedömningar och utredningar - Stöd i det förebyggande och hälsofrämjande arbetet på organisationsnivå I din profession har du har tillgång till regelbunden fortbildning och handledning. Din profil Vi söker dig som är legitimerad psykolog, gärna med erfarenhet av att arbeta med barn och unga. För att lyckas och trivas i rollen ser vi gärna att du: - Är självständig och strukturerad i ditt arbetssätt - Har god samarbetsförmåga och trivs med många kontaktytor - Är initiativtagande och lösningsfokuserad - Har ett genuint intresse för det förebyggande och hälsofrämjande arbetet Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! Om förvaltningen Vi lär barn att läsa, räkna och upptäcka omvärlden. Här följer vi våra allra yngsta kommuninvånare från förskolan tills de tar studenten från gymnasiet. Genom vår vuxenutbildning kan man lära sig svenska som andraspråk, läsa enstaka kurser eller gå en längre utbildning. Med glädje, engagemang, delaktighet och på vetenskaplig grund vill vi öka kunskap, kreativitet, utveckling och lust att lära. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna känna att de kan, vill och vågar! Tillsammans är vi lärandeförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
Ett smart och meningsfullt valTrivs du med att arbeta i team och brinner för utveckling? Vill du jobba i en framtidsbransch med en klimatsmart råvara som utgångspunkt? Din nästa arbetsplats? Iggesunds Bruk tillverkar världsledande kartong under varumärket Invercote. Förpackningar av vår kvalitetskartong är en viktig del av köpupplevelsen för våra kunders kunder. Vi är en internationell och hållbar verksamhet med stora utvecklingsmöjligheter för alla medarbetare. Vi värdesätter våra medarbetare och produkter högt. Hos oss jobbar idag omkring 750 medarbetare. Vårt bruk finns vid Hälsinglands kust, 9 kilometer söder om Hudiksvall. Din framtida utmaning Som Driftsäkerhetsingenjör på Iggesunds bruk blir du en nyckelspelare i vår strategiska och operativa utveckling av driftsäkerhet inom området automation. Du driver arbetet med tillståndsövervakning och förebyggande underhåll, samtidigt som du håller dig uppdaterad kring nya tekniker och metoder inom området. I rollen är du ett tekniskt stöd till både drifts- och underhållsorganisationen samt deltar och emellanåt leder koncernövergripande utvecklingsinsatser inom tillståndskontroll och automation. Intervjuer sker löpande. Logik- och personlighetstester kan förekomma i denna rekryteringsprocess. För att lyckas i rollen • Krav är att du som söker har en högskole- eller universitetsutbildning inom reglerteknik, automation eller motsvarande erfarenhet. • Du har god förståelse för reglersystem, simulering och optimering, gärna med verktyg som Matlab/Simulink eller Dymola. • Erfarenhet av underhållssystem, processindustri och industriella styrsystem är viktiga delar för att lyckas i rollen. • Vi ser också att du har goda kunskaper i svenska och engelska samt gärna erfarenhet av underhållsteknik och förebyggande underhållsprocesser. • Meriterande är om du har kunskap inom LCP/LCC, goda kunskaper i Excel eller andra verktyg för att sammanställa och analysera data. • Viss kunskap för IT/OT frågor då stor del av arbetet handlar om att få tillgång till rätt data. • Du bör ha god presentationsteknik, men också viss kompetens att driva mindre investeringsprojekt. Som person ser vi att du är strategisk och har förmåga att se helheten och tänka långsiktigt. Du är analytisk och trivs med att ta dig an komplexa utmaningar genom att bryta ner dem i hanterbara delar. B-körkort är ett krav. Vi erbjuder dig Hos oss får du det bästa av två världar. På Iggesunds Bruk arbetar du i en prestigelös organisation med snabba beslutsvägar och korta avstånd från idé till genomförande. Samtidigt som vi är tillräckligt små för att du ska kunna påverka, så har vi också styrkan som koncern med musklerna att genomföra utveckling och förändring. Vi erbjuder ett mycket varierande, fritt och ansvarsfullt arbete. Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar. Detta är ett unikt tillfälle för dig som vill jobba i ett internationellt företag med utvecklande arbetsuppgifter, men ändå ser fördelar med att verka och bo på en mindre ort. Ansök redan idag! Vi får skogen att växa och ge Holmens verksamhet utgår från kraften som finns i skogen. Träden som växer, vattnet som rusar i älvarna och vinden som blåser i trädtopparna. Det är kärnan i Holmen, en affär byggd på skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av detta. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 500 medarbetare som med mod, engagemang och ansvar skapar en hållbar framtid. Premiumkartong och innovativa pappersprodukter av färsk fiber Holmen utvecklar premiumkartong och innovativa pappersprodukter för allt ifrån kosmetik, elektronik, läkemedel och livsmedel till böcker, magasin, reklam och transportförpackningar. Våra produkter uppskattas av medvetna kunder tack vare sina utmärkta produktegenskaper och låga klimatavtryck. Vi använder färska fiber från hållbart brukade skogar. Våra anläggningar för produktion och förädling ligger i Braviken, Hallstavik, Iggesund och Strömsbruk, Sverige, samt i Workington, Storbritannien.
Hjälp industriföretag att hitta smartare sätt att producera. Norra Additive Manufacturing är en liten men ambitiös och snabbt växande startup i Hudiksvall som arbetar med industriell 3D-printing. Vi gör det enkelt för företag att få delar snabbt och smidigt och nu söker vi en säljare. Vi söker en säljare som kan driva nykundsbearbetning och stötta vår tillväxt i norra Sverige. Vi söker dig med erfarenhet av B2B-försäljning (gärna inom tillverknings- eller teknikbranschen) som arbetar strukturerat, är självgående och trivs med moderna digitala verktyg som Coda och CRM-system. Du kommer jobba direkt med grundaren i en flexibel roll där vi bygger upp försäljningen tillsammans. Tjänsten är på en fast grundlön och resultatbaserade provision kopplade till försäljning och prestation. Tjänsten startar i augusti. Sista ansökningsdag är 30 juli. Ansvarsområden: Identifiera och bygga relationer med nya industrikunder. Driva hela säljprocessen – från prospektering till avtal. Aktivt följa upp leads och arbeta strukturerat i våra digitala verktyg. Förstå kundens behov och ta fram rätt lösning tillsammans med teamet. Bidra till att bygga upp en skalbar och effektiv säljprocess. Vi söker dig som: Har erfarenhet av B2B-försäljning, gärna inom teknik eller industri. Är trygg i dialog med krävande kunder och tekniska beslutsfattare. Arbetar strukturerat, självständigt och med god uppföljning. Har förmågan att förstå tekniska produkter och lösningar, och kan kommunicera professionellt med ingenjörer och produktionspersonal. Kommunicerar tydligt och professionellt på både svenska och engelska. Är van vid digitala verktyg (t.ex CRM). Är öppen för resor inom Sverige vid behov. Har ett genuint intresse för teknik och tillverkning. Vi erbjuder: En roll i ett snabbt växande företag med hög teknisk nivå. Tjänst med fast grundlön. Resultatbaserade provision kopplade till försäljning och långsiktigt värde. Möjlighet att växa med företaget och forma hur försäljningen utvecklas. Ansök nu Skicka CV och ett kort personligt brev till [email protected]
Ett smart och meningsfullt valHar du ett stort intresse för teknik? Trivs du med att arbeta i team och brinner för problemlösning? Din nästa arbetsplats? Iggesunds bruk tillverkar världsledande kartong under varumärket Invercote. Förpackningar av vår kvalitetskartong är en viktig del av köpupplevelsen för våra kunders kunder. Vi är en internationell och hållbar verksamhet med stora utvecklingsmöjligheter för alla medarbetare. Vi värdesätter våra medarbetare och produkter högt, allt vi gör präglas av kunskap och expertis. Hos oss jobbar idag omkring 700 medarbetare. Vårt bruk finns vid Hälsinglands kust, 9 kilometer söder om Hudiksvall. Din framtida utmaning Som automationselektriker kommer du främst att arbeta med förebyggande och avhjälpande underhåll, men även med ombyggnationer och modernisering på våra el-, styr- och reglerutrustningar. Din huvudsakliga inriktning är instrument eller el men vi ser att du i framtiden kan arbeta med bredd över hela arbetsområdet. Vi erbjuder ett varierande, fritt och ansvarsfullt arbete där alla oplanerade driftstopp ska undvikas och felsökningstider minimeras. Exempel på arbetsuppgifter är att felsöka, kalibrera och funktionskontrollera instrumentutrustning samt utföra utbyten av utrustning. För att lyckas i rollen Krav är att du har en el-utbildning inom automation (elteknisk styr- och reglerutbildning) på lägst gymnasienivå alternativt YH-utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Ytterligare vidareutbildning och praktisk erfarenhet från arbete med felsökning, schemaläsning, industriautomation och PLC-utrustningar vid processindustri är meriterande. B-körkort är ett krav. Inom Holmen lägger vi stor vikt vid ditt medarbetarskap och din personliga inställning. Vi ser att du är serviceinriktad, trivs med att ta initiativ och har en god analytisk förmåga. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp när arbetsuppgifterna så kräver. Du ser till att slutföra de arbeten som påbörjats samt att du har förmågan att hitta lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Intervjuer kan komma att ske löpande, Logik- och personlighetstester kan komma att tillämpas. Vi erbjuder dig Hos oss får du det bästa av två världar. På Iggesunds bruk arbetar du i en prestigelös organisation med snabba beslutsvägar och korta avstånd från idé till genomförande. Samtidigt som vi är tillräckligt små för att du ska kunna påverka, så har vi också styrkan som koncern med musklerna att genomföra utveckling och förändring. Vi erbjuder ett mycket varierande, fritt och ansvarsfullt arbete. Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar. Detta är ett unikt tillfälle för dig som vill jobba i ett internationellt företag med utvecklande arbetsuppgifter, men ändå ser fördelar med att verka och bo på en mindre ort. Ansök redan idag! Vi får skogen att växa och ge Holmens verksamhet utgår från kraften som finns i skogen. Träden som växer, vattnet som rusar i älvarna och vinden som blåser i trädtopparna. Det är kärnan i Holmen, en affär byggd på skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av detta. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 500 medarbetare som med mod, engagemang och ansvar skapar en hållbar framtid. Premiumkartong och innovativa pappersprodukter av färsk fiber Holmen utvecklar premiumkartong och innovativa pappersprodukter för allt ifrån kosmetik, elektronik, läkemedel och livsmedel till böcker, magasin, reklam och transportförpackningar. Våra produkter uppskattas av medvetna kunder tack vare sina utmärkta produktegenskaper och låga klimatavtryck. Vi använder färska fiber från hållbart brukade skogar. Våra anläggningar för produktion och förädling ligger i Braviken, Hallstavik, Iggesund och Strömsbruk, Sverige, samt i Workington, Storbritannien.
Arbetsuppgifter Personlig assistans handlar i grund och botten om ett engagemang. Ett engagemang för en människa som behöver hjälp och stöd med många saker i vardagen som ofta tas för givna, Vi söker nu 2-3 assistenter till en rullstolsburen kvinna som för tillfället bor i centrala Hudiksvall. Hon behöver hjälp och stöd med allt runt sin personliga hygien, på- och avklädning, förflyttningar med hjälpmedel, sköta sitt hem, inköp, träning, kommunikation och alla övriga aktiviteter som ingår i livet. Arbetstiden är förlagd under hela dygnet med jour enligt bilaga J. Omvårdnaden och stödet ges utifrån den enskildes behov, integritet och självbestämmande. Du har ett lagstadgat och yrkesmässigt ansvar för fastställda arbetsuppgifter enligt LSS (Lag om stöd och service till vissa funktionsnedsatta), och HSL (Hälso- och sjukvårdslagen). Social dokumentation och läkemedelshantering samt annan medicinsk omvårdnad på delegation ingår i uppdraget. Tillträde kan ske omgående eller enligt överenskommelse. Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Din profil Vi vill att du kan jobba självständigt och är trygg med att arbeta på egen hand då arbetet till största del är ensamarbete över hela dygnet med jour nattetid. Du behöver även etablera en god teamkänsla med den arbetsgrupp du arbetar i samt med kvinnans familj och vänner. Du har ett professionellt förhållningssätt och du sätter brukaren i centrum. Du är ansvarstagande, tålmodig och har en god samarbetsförmåga. Arbetet som personlig assistent kan vara tungt och kräver därför att du tar hand om dig själv för orka med arbetspassen som kan vara krävande både fysiskt och psykiskt. Vi ser gärna att du är en flexibel, rak, positiv och social person, som har glimten i ögat och en hel del humor. Erfarenhet av att arbeta med människor i utsatta situationer är meriterande men inget krav då personlig lämplighet är viktigare. Du bör ha en grundläggande kunskap om att använda dator och telefon samt god svenska i tal och skrift. Vi ser med fördel på om du kan prata Thailändska. Om förvaltningen Vi finns här för människor. Vi erbjuder olika typer av stöd till barn, unga, familjer och vuxna som på något sätt har behov av våra insatser. Vi ger personer det stöd som behövs för att sedan av egen kraft komma vidare till arbete, studier eller på annat sätt få hjälp för att utvecklas. Vi tar hand om våra gamla när de behöver stöd i sin vardag. Vi är en av få kommuner i Sverige som har en samlad socialtjänst. Det innebär att myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser finns i en och samma förvaltning. Det ser vi som en enorm styrka. Vi skapar värde för våra kommuninvånare och bidrar till ett gott och värdigt liv – för alla, oavsett förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid tidiga insatser och förebyggande arbete, professionellt och individuellt anpassat stöd. Vi är en lärande arbetsplats - Vi gör varandra bättre genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Vi är social- och omsorgsförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
Du kan vara den som gör någons dag bättre! Nu söker vi dig som vill jobba inom omsorgen om personer med funktionsnedsättning under sommaren 2025. Vi söker dig som kan rycka in där du behövs som bäst, när det behövs som mest. Du som jobbar minst 80% i 8 veckor under perioden 16 juni till 24 augusti får en extra bonus om 8.000 kr utöver din grundlön. Jobbar du minst 90% är bonusen 9.000 kr och vid heltidsarbete 10.000 kr. Inom personlig assistans är sommarbonusen 12.000-15.000 kr beroende på sysselsättningsgrad. För att har rätt till sommarbonus ska du vara schemalagd under ditt sommarvikariat och du får inte vara frånvarande mer än 2 tillfällen om max 4 dagar. (VAB räknas inte) Bonusen gäller såväl timavlönade som månadsanställda sommarvikarier. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Vi söker sommarvikarier till flera olika verksamheter: Grupp- och servicebostad I din roll utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållnings- och arbetssätt. Du stödjer de boende och vägleder med bland annat fritidsaktiviteter, personlig omvårdnad, måltider, hantering av medicin, städning och samhällskontakter. Administrativa uppgifter som att föra social dokumentation i enlighet med gällande lagstiftning och föreskrifter ingår i arbetsuppgifterna Boendestöd Inom Boendestöd arbetar du med individer med psykiska eller intellektuella funktionsnedsättningar som bor i egen bostad. Du arbetar utifrån ett motiverande och coachande förhållningssätt med fokus på individens egna resurser och önskemål utifrån boendestödsbeslut så individen kan leva ett mer självständigt liv. I arbetet ingår att samverka med andra instanser vid behov. Korttidsvistelse och fritidsverksamhet för barn Barnverksamhet LSS. Vi har fyra korttidsboenden med olika inriktningar och en fritidsverksamhet för barn och unga som fyllt 13 år. Till oss kommer barn och unga med funktionsvariation några dygn i månaden för att föräldrarna ska få vila samtidigt som barnen få miljöombyte. Arbetsuppgifter som förekommer är att hjälpa barnen med vardagsrutiner som personlig omvårdnad, matsituationer, lek, aktiviteter och kommunikation. Vissa barn behöver praktisk hjälp medan andra behöver coachande och motiverande stöd. I arbete ingår administrativa uppgifter som social dokumentation. Korttidsvistelse för vuxna Hit kommer vuxna personer med till exempel intellektuell funktionsnedsättning, autism och andra fysiska funktionshinder för boende några dygn i månaden. Arbetsuppgifter som förekommer är att hjälpa personerna med vardagsrutiner som personlig omvårdnad, matsituationer, medicinering, inköp, städ och tvätt av kläder. Tidigare erfarenhet av arbete med stora omvårdnadsbehov är önskvärt. Arbetstiden är förlagt dygnet runt. I arbetet ingår också administrativa uppgifter som social dokumentation Personlig assistans När du jobbar som personlig assistent arbetar du med personer i olika åldrar som har någon form av funktionsnedsättning. Din arbetsplats är i brukarens hem och i det dagliga arbetet stödjer du brukaren med pedagogiskt motivationsarbete, hantering av medicin, stöd med hygien, att laga mat, städa och en del administrativa uppgifter. Brukarens intressen och vardag formar din arbetsdag och beroende på vem du jobbar med så kommer arbetet att ställa varierande krav på dig. Din profil För arbete inom ovanstående verksamheter är det önskvärt att du har genomgått någon av följande utbildningar: • Undersköterska • Behandlingspedagog • Barnskötare med social inriktning Annan motsvarande utbildning och/eller erfarenhet är meriterande. För att passa och trivas i rollen behöver du vara intresserad, stabil och ha en kommunikativ förmåga. Du har ett positivt förhållningssätt, lätt för att samarbeta och anpassar dig utifrån individernas behov och situationer som kan uppstå. Ditt bemötande präglas av engagemang, förtroende och tillit. För att kunna kommunicera med våra kunder och för att kunna dokumentera är god förmåga i det svenska språket i både tal och skrift ett krav. För att vara aktuell för anställning behöver du ha godkänt betyg i grundläggande svenska. Du behöver ha god teknikvana då våra arbetsverktyg är digitaliserade. Körkort och körvana för manuellt växlad bil är ett krav på vissa arbetsplatser. Inom funktionsnedsättningsomsorgen är arbetet förlagt till alla dagar och hela dygnet. Vi förväntar oss att du kan jobba såväl vardagar som kvällar och helger. Nattarbete förekommer inom flera verksamheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att arbeta i verksamhet för barn med funktionsnedsättning är det ett krav att uppvisa ett godkänt utdrag ur polisens belastningsregister. Rekryteringen sker löpande med möjlighet att arbeta timmar vid behov omgående fram till ditt schema börjar. Bokning av intervjuer sker via e-post, därför är det viktigt att du uppger en giltig mailadress och att du läser dina mail regelbundet. Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
Sommarjobb inom hemtjänst och korttidsvård Du kan vara den som gör någons dag bättre! Nu söker vi dig som vill jobba inom hemtjänst och korttidsvård under sommaren 2025. Vi söker dig som kan rycka in där du behövs som bäst, när det behövs som mest. Du som jobbar minst 80% i 8 veckor under perioden 16 juni till 24 augusti får en extra bonus om 8.000 kr utöver din grundlön. Jobbar du minst 90% är bonusen 9.000 kr och vid heltidsarbete 10.000 kr. För att har rätt till sommarbonus ska du vara schemalagd under ditt sommarvikariat och du får inte vara sjukfrånvarande vid mer än 2 tillfällen om max 4 dagar. Inom vissa svårrekryterade områden (se under rubriken uppdrag för mer erfarna undersköterskor) som kräver utbildning och erfarenhet är sommarbonusen 12.000-15.000 kr beroende på sysselsättningsgrad. Bonusen gäller såväl timavlönade som månadsanställda sommarvikarier. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Vi söker sommarvikarier till flera olika verksamheter och arbetsplatser: Hemtjänst Inom hemtjänsten jobbar du oftast ensam med att hjälpa personer i hemmet så att de kan klara sin vardag. När du jobbar inom hemtjänsten får du ett schema där det står vem du ska hjälpa, vilken tid och vad du ska göra. Oftast kör du bil, men det förekommer också att du går eller cyklar hem till brukaren du ska hjälpa. Dokumentation ingår i arbetsuppgifterna. Uppdrag för erfarna undersköterskor Korttidsvården verkställs på två avdelningar på Fredens kulle i Hudiksvall. Att arbeta som undersköterska inom korttidsvården är omväxlande och innebär att du hjälper brukaren i vardagen och främjar den funktionella förmågan. Arbetet innebär nära samarbete med sjuksköterska och rehab. På avdelningarna verkställs även växelvård och palliativ vård. Din profil För arbete inom ovanstående verksamheter är det önskvärt att du har genomgått någon av följande utbildningar: • Undersköterska • Vårdbiträde Annan motsvarande utbildning och/eller erfarenhet är meriterande. För att passa och trivas i rollen behöver du vara intresserad, stabil och ha en kommunikativ förmåga. Du har ett positivt förhållningssätt, lätt för att samarbeta och anpassar dig utifrån brukarens behov och situationer som kan uppstå. Ditt bemötande präglas av engagemang, tillit och förtroende. För att kunna kommunicera med vår brukare och för att kunna dokumentera är god förmåga i det svenska språket i både tal och skrift ett krav. För att vara aktuell för anställning behöver du ha godkända betyg i grundläggande svenska. Du behöver ha god teknikvana då våra arbetsverktyg är digitaliserade. Körkort och körvana för manuellt växlad bil är ett krav på vissa arbetsplatser. Inom äldreomsorgen är arbetet förlagt till alla dagar och hela dygnet. Vi förväntar oss att du kan jobba såväl vardagar som kvällar och helger. Vi ser gärna att du även kan jobba natt, men det är inget krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Rekryteringen sker löpande med möjlighet att arbeta timmar vid behov omgående fram till ditt schema börjar. Bokning av intervjuer sker via e-post, därför är det viktigt att du uppger en giltig mailadress och att du läser dina mail regelbundet. Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
Hej! Jag är en man som söker personliga assistenter till mitt team i Hudiksvall Jag har MS och behöver hjälp med i stort sett allt i min vardag, som t.ex. hygienvård, träning, kommunikation och aktivering. Arbetsplatsen är där jag befinner mig, som t.ex, i hemmet eller ute i stugan. Ett av mina stora intressen är bilar, och delar du det så är det ett stort plus. Tidigare arbete som personlig assistent och erfarenhet av arbete med funktionshindrade är meriterande, men jag lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att personkemin stämmer. God fysik är önskvärd då arbetet innebär förflyttningar. Arbetstiden är schemalagd och är hela dygn. Jag ser gärna manliga sökande till tjänsten. Urvalet av sökande sker löpande vilket innebär att platserna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Körkort och bil är ett krav för att du ska kunna ta dig till arbetsplatsen. Arbetstider: Dag, kväll, natt och helg. Anställningsvillkor: Timvikarie vid behov, med möjlighet till en fast tjänst. Tillträde: Omgående eller efter överenskommelse. För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post. Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare. Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden. Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare. Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju.
Äventyrsgruppen har sin hemvist vid hamnen i centrala Hudiksvall. En del av gruppen har till största delen uppdrag kring Äventyrshuset medan andra är mest ute på olika strapatser, vandringar och uppdrag. Gruppen ingår i området 1 daglig verksamhet med 10 olika arbetsplatser som alla samarbetar i hög grad mycket nära varandra. Vi har som uppdrag att rensa invasiva växter, våra deltagare är värdar vid utflykter som vi anordnar för andra dagliga verksamheter och för årsrika. Vi städar bla upp kring hamnen och vid grillplatser runt om i kommunen ute i naturen efter leder mm. Friskvård och träning är en del av vår vardag. En mycket fysiskt aktiv grupp. Du kommer att vara delaktig i alla delar. Arbetsuppgifter Du kommer att vara en av tre medarbetare som verkställer Daglig verksamhets beslut så att deltagarna får en/ motiveras till en meningsfull sysselsättning. Du som stödpedagog har det övergripande pedagog ansvaret i gruppen. Som stöd i detta har du de andra stödpedagogerna i området. Du tar initiativ till och förändrar verksamhetens innehåll efter deltagarnas behov. Du tillsammans med dina kollegor planerar och ser till att deltagarna på bästa sätt kan genomföra sina sysselsättningar. Du stöder deltagarna genom dagen med allt från ADL, matlagning, snickeri, förflyttning till kommunikation. Du stödjer deltagare med fysiska och psykiska funktions variationer. Du samarbetar med andra dagliga verksamheter och arbetar även i andra grupper om behov uppstår. Dokumentation, kontakter med företrädare, boende mfl blir en del av din vardag. Du har ansvar för dokumentation och att upprätta genomförandeplaner. Du kör deltagare och gäster till och från aktiviteter i minibuss. Vi arbetar utomhus till allra största delen både vinter och sommartid. Din profil Krav: Stödpedagog utbildning. Yrkeshögskolenivå. Körkort dvs manuellt körkort. Kan köra manuell minibuss, (med släpvagn.) Flerårig erfarenhet av funktionshinderområdet/olika diagnoser nivåer, autism, intellektuell funktions variation, psykisk funktions variation mfl. Mkt god erkänd samarbets- initiativ- och pedagogisk förmåga. Mkt god förmåga att driva utveckling och att skapa struktur för deltagare. Inga svårigheter att arbeta lågaffektivt med utåtagerande. Lugn, kan vänta in. Fördel: Om du kan AKK. Om förvaltningen Vi finns här för människor. Vi erbjuder olika typer av stöd till barn, unga, familjer och vuxna som på något sätt har behov av våra insatser. Vi ger personer det stöd som behövs för att sedan av egen kraft komma vidare till arbete, studier eller på annat sätt få hjälp för att utvecklas. Vi tar hand om våra gamla när de behöver stöd i sin vardag. Vi är en av få kommuner i Sverige som har en samlad socialtjänst. Det innebär att myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser finns i en och samma förvaltning. Det ser vi som en enorm styrka. Vi skapar värde för våra kommuninvånare och bidrar till ett gott och värdigt liv – för alla, oavsett förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid tidiga insatser och förebyggande arbete, professionellt och individuellt anpassat stöd. Vi är en lärande arbetsplats - Vi gör varandra bättre genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Vi är social- och omsorgsförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 164 jobb