Miljövärd till Göteborg

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu söker vi en driven och engagerad miljövärd till Göteborg. Om tjänsten Rollen som miljövärd är en del av vårt Victoriahemprogram och är en tidsbegränsad anställning på 12-18 månader. I rollen kommer du vara en del av ett team som arbetar med, framförallt, tillsyn och renhållning i och kring fastigheterna. Det innebär att du ansvarar för att det är snyggt och rent på de gemensamma ytorna. Rollen kräver att du är social och serviceinriktad för att på ett bra sätt kunna upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: - Yttre skötsel med renhållning av gårdsmiljöer - Ta hand om fastighetens allmänna ytor såsom sophantering, trapphus, källare och tvättstugor - Tillsyn i och kring fastigheterna - se till så att det är rent och snyggt - Enklare reparationer av exempel sittplatser, lekplatser och garage- och parkeringsplatser Din profil Som om person är du ansvarstagande, flexibel och självgående i det dagliga arbetet. Du är bra på att skapa goda relationer, gillar att vara utomhus och trivs med stundtals fysiskt ansträngande arbete. Erfarenhet och/eller utbildning inom området är meriterande, men inte ett krav. I den här tjänsten så värderar vi personlighet, motivation, och drivkraft för tjänsten högt. B-körkort är meriterande men inget krav. Vi erbjuder Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner och vi utvecklas dagligen som individer och som bolag. Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid, särskild visstidsanställning - Placering: Göteborg - Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Välkommen med din ansökan här via vår karriärsida. Urval och intervjuer sker löpande så vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!

7 februari 2024
Sista ansökan:
26 juli 2024
Förvaltare med personalansvar till Södertälje

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om över 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt fastighetsbestånd i Södertälje består av 3 350 lägenheter i Ronna, Geneta, Fornhöjden, Mariekäll och Järna. Vi är ett drivet och engagerat team om 25 personer med olika roller såsom miljövärd, fastighetstekniker, fastighetsskötare, förvaltningskoordinator, uthyrare, förvaltare och områdeschef. Nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som förvaltare med personalansvar och utvecklas tillsammans med oss. Om tjänsten Som förvaltare med personalansvar hos oss ansvarar du för fastighetsbeståndet ur ett övergripande tekniskt perspektiv, samt att detta görs enligt vår förvaltningsfilosofi på ett affärsmässigt optimalt sätt. Du leder, fördelar och utvecklar det dagliga arbetet med drift och underhåll och det ställs höga krav på att du är en god ledare och förebild samt är proaktiv och initiativrik. Du driver projekt med varierad komplexitet och lokala förutsättningar och krav på leveranstid, därför är det viktigt att du som person är flexibel och lösningsorienterad. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Huvudansvar för planerat underhåll och löpande förvaltning - Arbetsledning och formellt personalansvar för fastighetstekniker och miljövärdar - Upprätta och följa upp drift- och underhållsplaner genom att driva förändrings- och förbättringsarbete - Arbeta fram investeringsbeslut - Driva och följa upp energieffektiviseringsprojekt - Handla upp och beställa åtgärder av entreprenörer i samråd med områdeschef - Kontakt med hyresgäster - Löpande kontakt med myndigheter och övriga intressenter i området - Kontinuerliga avstämningar med driftsorganisationen med målsättning att optimera fastighetens värme, ventilation och andra tekniska system Som person är du ansvarstagande, van vid att ta egna initiativ och driva dessa i mål. Rollen som förvaltare innebär skiftande arbetsuppgifter, och vi söker dig som är strukturerad och kan prioritera rätt. Du har en god samarbetsförmåga, är en relationsbyggare och trivs med många kontakter i ditt arbete. Din profil För att vara aktuell för den här rollen hos oss ser vi att du har ett par års erfarenhet av arbete med förvaltning av bostadsfastigheter i en affärsdriven organisation. Du har troligtvis arbetat som förvaltare, teknisk förvaltare, driftledare eller projektledare i fastighetsbranschen. I dina tidigare roller har du fått erfarenhet av personalledning och att driva projekt - kunskaper och erfarenheter som du vill fortsätta utveckla tillsammans med oss. Utbildningsmässigt har du en högskole- eller KY-utbildning eller motsvarande, alternativt gymnasiekompetens i kombination med relevant yrkeserfarenhet inom fastighetsförvaltning. Du har goda kunskaper i Officepaketet, Excel i synnerhet. Då arbetet innebär att du behöver kunna förflytta dig under arbetstid är även B-körkort ett krav för denna tjänst. Vi erbjuder dig Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Som förvaltare får du en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget på flera nivåer. Du kommer att utmanas men också stöttas i din utveckling. Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid - Placering: Södertälje - Bakgrundskontroll på slutkandidat är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Imran Raza på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

7 februari 2024
Sista ansökan:
26 juli 2024
Fastighetstekniker till Karlskrona

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt fastighetsbestånd i Karlskrona består av 1400 lägenheter i Trossö, Rödeby, Lyckeby, Kungsmarken, Jämjö, Galgamarken och Annebo. Vi är ett drivet och engagerat team om 15 personer med olika roller såsom fastighetstekniker, fastighetsskötare, uthyrare, förvaltare och områdeschef. Nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som fastighetstekniker och utvecklas tillsammans med oss! Om tjänsten I rollen som fastighetstekniker kommer du vara en del i ett team som arbetar med reparationer och felavhjälpande underhåll, samt generell tillsyn av fastigheterna. Rollen är social och serviceinriktad och du ska kunna planera ditt arbete och upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. I rollen ställs det även höga krav på struktur, digital dokumentation och uppföljning. Vi ser därför att du som söker ser ordning och reda som en självklar komponent i arbetet. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - Utföra reparationer och underhållsåtgärder - Åtgärda felanmälningar från hyresgäster - Ronderingar - Ansvara för att följa upp att beställda arbeten är genomförda - Fakturaavstämning för beställda åtgärder - Arbeta med planerat underhåll och proaktiva åtgärder - Systematiskt brandskyddsarbete mm Din profil - Arbetslivserfarenhet från en roll som fastighetstekniker eller reparatör - Utbildning med inriktning fastighetsteknik, alternativt erfarenhet som vi bedömer likvärdig - Körkort klass B - Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift - Erfarenhet av VVS, El och/eller vitvaror är meriterande I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser därför att du som söker är en driven lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och driva din arbetsdag framåt. Det är viktigt att du gillar att ha kontakt med människor, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du tycker om att skapa trivsel och förtroende i kontakten med våra hyresgäster. Vidare trivs du med eget ansvar, gillar att engagera dig och vill vara med och utveckla bostadsområden på flera nivåer. Vi erbjuder Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget, samtidigt som vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, där vi dagligen utvecklas både som individer och bolag. Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid - Placering: Karlskrona - Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du ansöker till tjänsten via länken nedan. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Boel Petersson på mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

5 februari 2024
Sista ansökan:
24 juli 2024
Fastighetstekniker till Katrineholm - föräldravikariat

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt fastighetsbestånd i Katrineholm består av 700 lägenheter belägna i centrum, på öster, norr och i Nävertorp. Vi är ett drivet och engagerat team om 8 personer med olika roller såsom miljövärd, fastighetstekniker, uthyrare, förvaltare och områdeschef. Nu söker söker vi en fastighetstekniker till ett föräldravikariat med start i juni och ca 7 månader framåt. Om tjänsten I rollen som fastighetstekniker kommer du vara en del i ett team som arbetar med reparationer och felavhjälpande underhåll, samt generell tillsyn av fastigheterna. Rollen är social och serviceinriktad och du ska kunna planera ditt arbete och upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. I rollen ställs det även höga krav på struktur, digital dokumentation och uppföljning. Vi ser därför att du som söker ser ordning och reda som en självklar komponent i arbetet. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - Utföra reparationer och underhållsåtgärder - Åtgärda felanmälningar från hyresgäster - Ronderingar - Ansvara för att följa upp att beställda arbeten är genomförda - Fakturaavstämning för beställda åtgärder - Arbeta med planerat underhåll och proaktiva åtgärder - Systematiskt brandskyddsarbete mm Din profil Vi söker dig med erfarenhet av att ha arbetat som fastighetstekniker eller reparatör inom fastigheter, och har bred praktisk kompetens av förekommande reparationer. Du är generellt tekniskt intresserad och en duktig problemlösare eftersom du kommer ställas inför olika uppgifter att lösa varje dag. Vi ser gärna att du har en utbildning med inriktning fastighetstekniker eller motsvarande. B-körkort är ett krav och erfarenhet inom vvs eller snickeri är meriterande. Personliga egenskaper I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser därför att du som söker är en driven lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och driva din arbetsdag framåt. Det är viktigt att du gillar att ha kontakt med människor, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du tycker om att skapa trivsel och förtroende i kontakten med våra hyresgäster. Vidare trivs du med eget ansvar, gillar att engagera dig och vill vara med och utveckla bostadsområden på flera nivåer. Vi erbjuder Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget, samtidigt som vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, där vi dagligen utvecklas både som individer och bolag. Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid, föräldravikariat från juni och ca 7 månader framåt - Placering: Katrineholm - Bakgrundskontroll på slutkandidat är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du ansöker till tjänsten via länken nedan. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta förvaltare Filip Malmqvist på mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

30 januari 2024
Sista ansökan:
18 juli 2024
Miljövärd till Katrineholm

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu söker vi en driven och engagerad miljövärd till Katrineholm. Om tjänsten Rollen som miljövärd är en del av vårt Victoriahemprogram och är en tidsbegränsad anställning på 6 månader. I rollen kommer du vara en del av ett team som arbetar med, framförallt, tillsyn och renhållning i och kring fastigheterna. Det innebär att du ansvarar för att det är snyggt och rent på de gemensamma ytorna. Rollen kräver att du är social och serviceinriktad för att på ett bra sätt kunna upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: - Yttre skötsel med renhållning av gårdsmiljöer - Ta hand om fastighetens allmänna ytor såsom sophantering, trapphus, källare och tvättstugor - Tillsyn i och kring fastigheterna - se till så att det är rent och snyggt - Enklare reparationer av exempel sittplatser, lekplatser och garage- och parkeringsplatser Din profil Som om person är du ansvarstagande, flexibel och självgående i det dagliga arbetet. Du är bra på att skapa goda relationer, gillar att vara utomhus och trivs med stundtals fysiskt ansträngande arbete. Erfarenhet och/eller utbildning inom området är meriterande, men inte ett krav. I den här tjänsten så värderar vi personlighet, motivation, och drivkraft för tjänsten högt. B-körkort är ett krav. Vi erbjuder Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner och vi utvecklas dagligen som individer och som bolag. Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid, särskild visstidsanställning - Placering: Katrineholm - Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Välkommen med din ansökan här via vår karriärsida. Urval och intervjuer sker löpande så vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!

30 januari 2024
Sista ansökan:
18 juli 2024
Kommersiell förvaltningskoordinator till Malmö

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt kommersiella fastighetsbestånd består av ca 2500 lokaler/förråd och är geografiskt placerat i hela vårt bestånd från Uppsala i norr till Trelleborg i söder. Nu söker vi en kommersiell förvaltningskoordinator till våra fastighetsbestånd i södra Sverige; region Malmö och region Göteborg. Du kommer utgå från vårt kontor i Malmö, Västra hamnen. Resor inom tjänsten i södra Sverige kommer att förekomma och du kommer även stötta övriga regioner administrativt. Uppdraget är på heltid och tidsbegränsat till 6 månader, med chans till förlängning. Om tjänsten Som kommersiell förvaltningskoordinator kommer ditt primära fokus ligga på att inventera våra kommersiella lokaler.. För att kunna axla den här rollen på rätt sätt och trivas med arbetsuppgifterna behöver du som person vara strukturerad, noggrann och uthållig. Ordning och reda är en självklar del i ditt arbete och din förmåga att arbeta fokuserat och se detaljer är helt avgörande i den här tjänsten. Exempel på arbetsuppgifter: - Ansvara för inventering av Victoriahems kommersiella lokaler - Dokumentation och säkerställande av nuvarande inlagd information i systemen - Bistå dina kollegor på vår kommersiella uthyrningsavdelning med administrativa uppgifter Din bakgrund Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom kommersiell fastighetsförvaltning alternativt annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete. Det är meriterande om du har arbetat med kommersiell uthyrning alternativt haft andra administrativa uppgifter inom fastighetsbranschen. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i Officepaketet, mycket goda kunskaper i Excel samt att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav för tjänsten. Vi erbjuder dig Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer att utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, vi utvecklas dagligen som individer och som bolag. Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid - Placering: Malmö. Resor inom tjänsten förekommer - Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår kommersiella uthyrningschef Susanna Collén på mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

22 januari 2024
Sista ansökan:
10 juli 2024
Kontorsansvarig till Eskilstuna

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt fastighetsbestånd i Eskilstuna och Strängnäs består av ca 5400 lägenheter. Vi är ett team om ca 60 personer med olika roller såsom områdeschef, uthyrare, förvaltare, fastighetstekniker, fastighetsskötare och miljövärdar. Tillsammans tar vi hand om våra fastigheter och hyresgäster. Nu söker vi en driven och serviceminded receptionist och kontorsansvarig till vårt team - kom och utvecklas tillsammans med oss! Om tjänsten I rollen som receptionist tar du emot besök från exempelvis hyresgäster, lägenhetssökande, entreprenörer och jobbar med förvaltningsadminstrativa uppgifter. Du bidrar till en trivsam kontorsupplevelse och levererar förstklassig service till både kollegor och besökare. I rollen stöttar du även med förvaltningsadministrativa uppgifter och bemannar receptionen vid var tid gällande öppettider. I den här rollen är det viktigt att du brinner för ordning och reda, samt att du har förmåga att prioritera och hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Exempel på arbetsuppgifter: - Ta emot besök och leveranser - Bemanna receptionen vid var tid gällande öppettider - Ansvara för in- och utlämning av samtliga nycklar/passagebrickor samt upprätthålla nyckelregister - Vara kontaktperson för serviceavtal av kontorets maskiner, servicetjänster och bilar - Ansvara för inköp av förbrukningsvaror till kök och kontor samt kyl och skafferivaror - Fakturahantering - Bistå förvaltare och områdeschef med administrativa uppgifter - Tillsammans med övriga i teamet bidra till att utveckla bostadsområdet på flera nivåer Din bakgrund Vi söker dig med arbetslivserfarenhet inom administration och kundbemötande. Som person är du flexibel, strukturerad och ordningsam. Det är viktigt att du har förmåga att prioritera och att du tycker om när det händer mycket runt omkring dig. Du har lätt för att skapa goda relationer såväl internt som externt och har en mycket god kommunikativ förmåga. Vi ser att du har goda kunskaper i Officepaketet, mycket goda kunskaper i Excel samt att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av fastighetsbranschen och uthyrning av bostäder sedan tidigare. Vi erbjuder dig Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer att utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, vi utvecklas dagligen som individer och som bolag. Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid - Placering: Eskilstuna - Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Henrik Källåker på mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

5 januari 2024
Sista ansökan:
23 juni 2024
Miljövärd till Landskrona

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu söker vi en driven och engagerad miljövärd till Landskrona. Om tjänsten Rollen som miljövärd är en del av vårt Victoriahemprogram och är en tidsbegränsad anställning på 12-18 månader. I rollen kommer du vara en del av ett team som arbetar med, framförallt, tillsyn och renhållning i och kring fastigheterna. Det innebär att du ansvarar för att det är snyggt och rent på de gemensamma ytorna. Rollen kräver att du är social och serviceinriktad för att på ett bra sätt kunna upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: - Yttre skötsel med renhållning av gårdsmiljöer - Ta hand om fastighetens allmänna ytor såsom sophantering, trapphus, källare och tvättstugor - Tillsyn i och kring fastigheterna - se till så att det är rent och snyggt - Enklare reparationer av exempel sittplatser, lekplatser och garage- och parkeringsplatser Din profil Som om person är du ansvarstagande, flexibel och självgående i det dagliga arbetet. Du är bra på att skapa goda relationer, gillar att vara utomhus och trivs med stundtals fysiskt ansträngande arbete. Erfarenhet och/eller utbildning inom området är meriterande, men inte ett krav. I den här tjänsten så värderar vi personlighet, motivation, och drivkraft för tjänsten högt. B-körkort är meriterande men inget krav. Vi erbjuder Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner och vi utvecklas dagligen som individer och som bolag. Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid, särskild visstidsanställning - Placering: Landskrona - Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Välkommen med din ansökan här via vår karriärsida. Urval och intervjuer sker löpande så vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!

4 januari 2024
Sista ansökan:
22 juni 2024
Fastighetstekniker till Husby

Victoriahem är ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om över 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt fastighetsbestånd i Sollentuna/Husby består av 1980 lägenheter och vårt områdeskontor ligger på Bergengatan 4 i Husby. Vi är ett drivet och engagerat team om 16 personer med olika roller såsom miljövärd, fastighetstekniker, fastighetsskötare, uthyrare, förvaltare och områdeschef. Nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som fastighetstekniker och utvecklas tillsammans med oss! Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som fastighetstekniker och reparatör hos oss kommer du vara en del i ett team som arbetar med reparationer och felavhjälpande underhåll, tillsyn av fastigheterna samt generell tillsyn av fastigheterna. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - Utföra reparationer och underhållsåtgärder i våra fastigheter och lägenheter. - Åtgärda felanmälningar från hyresgäster. - Arbeta med planerat underhåll och proaktiva åtgärder. - Systematiskt brandskyddsarbete Rollen är social och serviceinriktad, du skall kunna planera ditt arbete väl och upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. Vi har högt uppsatta mål vad gäller kundnöjdhet där du som fastighetstekniker är av avgörande betydelse. I rollen behöver du kunna lite av varje, vara självständig och ha hög problemlösningsförmåga. För att lyckas i rollen ser vi även att du med fördel är en duktig reparatör inom VVS. Din profil Vi söker dig med erfarenhet av att ha arbetat som fastighetstekniker eller reparatör inom fastigheter och har bred praktisk kompetens av förekommande reparationer. Du är generellt tekniskt intresserad och en duktig problemlösare då du kommer ställas inför olika uppgifter att lösa varje dag. Flerårig erfarenhet och kunskap som reparatör är ett krav. För att vara aktuell för rollen ska du även inneha körkort klass B och vara obehindrad i svenska i både tal och skrift. Kunskap inom fler språk är meriterande. Personliga egenskaper I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser därför att du som söker är en driven lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och driva din arbetsdag framåt. Vi jobbar tillsammans och hjälps åt, det är viktigt att du som söker ser det som en självklarhet. Det är viktigt att du gillar att ha kontakt med människor, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du tycker om att skapa trivsel och förtroende i kontakten med våra hyresgäster. Vidare trivs du med eget ansvar, gillar att engagera dig och vill vara med och utveckla bostadsområden på flera nivåer. Vi erbjuder Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget, samtidigt som vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, där vi dagligen utvecklas både som individer och bolag. Våra värdeord är Tillsammans, Som mitt eget och Ordning och reda. De här värdeorden är centrala i vårt sätt att arbeta oavsett vilken avdelning eller del av organisationen som du arbetar på. Kom och utvecklas med oss! Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Placering: Husby - Omfattning: Heltid. - Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen. - Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till intervjufasen. Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Kawal Shamal på [email protected].

4 januari 2024
Sista ansökan:
22 juni 2024
Hyresförhandlare till Victoriahem

Victoriahem är ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Nu söker vi en hyresförhandlare som kommer utgå från Stockholm men supportera flera av våra områdeskontor. Resor i tjänsten förekommer därför löpande. Om tjänsten I rollen som hyresförhandlare stöttar du förvaltningen genom hela förhandlingsprocessen och är drivande i dialog med hyresgästföreningen kring förhandling av hyror och relaterade frågor. Du kommer delta i möten och hantera hyressättningsfrågor och standardhöjande åtgärder. Vidare är du stöttande i att, på ett pedagogiskt och strukturerat sätt, skapa förståelse, goda kunskaper, och rutiner i förvaltningen. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Förhandla hyror vid årliga hyresförhandlingar - Hantera hyreshöjningar vid standarhöjande åtgärder - Hantera kontakt/förhandling med hyresgästföreningen - Stötta förvaltningen runt frågor relaterade till hyror och hyressättning - Löpande avstämningar med våra hyresadministratörer - Ingår i Boendeinflytande-kommittén tillsammans med regionchefer Som person är du pedagogisk och strukturerad i hur du skapar förståelse och stöttar vår förvaltning. Du trivs i en entreprenöriell miljö med högt tempo. Vidare är du en lagspelare, men helt självgående inom ditt område. För att lyckas i rollen som hyresförhandlare bör du även vara tålmodig, strukturerad, analytisk och en god lyssnare. Du har lätt för att nå fram med ditt budskap och anpassar din kommunikation till mottagaren. Din profil - Eftergymnasial utbildning inom exempelvis juridik eller fastighetsrelaterat område, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet - Minst fem års arbetslivserfarenhet av fastighetsbranschen, gärna från roller med liknande arbetsuppgifter och kommersiell marknad - Mycket god förhandlingsvana - Goda kunskaper i hyresjuridik, hyresadministration och fastighetsekonomi - Goda matematiska kunskaper och goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel - Körkort klass B Vi ser det som meriterande om du har juridisk utbildning och/eller har tidigare arbetslivserfarenhet som jurist. Vi erbjuder dig Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Som hyresförhandlare får du en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget på flera nivåer. Du kommer att utmanas men också stöttas i din utveckling. Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid - Placering: Kungsbron, Stockholm. Resor inom tjänsten förekommer - Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta regionchef Daniel S Mattsson på mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

12 december 2023
Sista ansökan:
30 maj 2024