Förvaltare med personalansvar till Eskilstuna

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt fastighetsbestånd i Eskilstuna och Strängnäs består av ca 5400 lägenheter. Vi är ett team om ca 60 personer med olika roller såsom områdeschef, uthyrare, förvaltare, fastighetstekniker, fastighetsskötare och miljövärdar. Tillsammans tar vi hand om våra fastigheter och hyresgäster. Nu söker vi en erfaren förvaltaresom vill utvecklas tillsammans med oss! Om tjänsten Som förvaltare med personalansvar hos oss ansvarar du för fastighetsbeståndet ur ett övergripande tekniskt perspektiv, samt att detta görs enligt vår förvaltningsfilosofi på ett affärsmässigt optimalt sätt. Du leder, fördelar och utvecklar det dagliga arbetet med drift och underhåll och det ställs höga krav på att du är en god ledare och förebild samt är proaktiv och initiativrik. Du driver projekt med varierad komplexitet och lokala förutsättningar och krav på leveranstid, därför är det viktigt att du som person är flexibel och lösningsorienterad. Huvudsakliga arbetsuppgifter Huvudansvar för planerat underhåll och löpande förvaltning Arbetsledning och formellt personalansvar för fastighetstekniker och miljövärdar Upprätta och följa upp drift- och underhållsplaner genom att driva förändrings- och förbättringsarbete Arbeta fram investeringsbeslut Driva och följa upp energieffektiviseringsprojekt Handla upp och beställa åtgärder av entreprenörer i samråd med områdeschef Kontakt med hyresgäster Löpande kontakt med myndigheter och övriga intressenter i området Kontinuerliga avstämningar med driftsorganisationen med målsättning att optimera fastighetens värme, ventilation och andra tekniska system Som person är du ansvarstagande, van vid att ta egna initiativ och driva dessa i mål. Rollen som förvaltare innebär skiftande arbetsuppgifter, och vi söker dig som är strukturerad och kan prioritera rätt. Du har en god samarbetsförmåga, är en relationsbyggare och trivs med många kontakter i ditt arbete. Din profil För att vara aktuell för den här rollen hos oss ser vi att du har ett par års erfarenhet av arbete med förvaltning av bostadsfastigheter i en affärsdriven organisation. Du har troligtvis arbetat som förvaltare, teknisk förvaltare, driftledare eller projektledare i fastighetsbranschen. I dina tidigare roller har du fått erfarenhet av personalledning och att driva projekt - kunskaper och erfarenheter som du vill fortsätta utveckla tillsammans med oss. Utbildningsmässigt har du en högskole- eller KY-utbildning eller motsvarande, alternativt gymnasiekompetens i kombination med relevant yrkeserfarenhet inom fastighetsförvaltning. Du har goda kunskaper i Officepaketet, Excel i synnerhet. Då arbetet innebär att du behöver kunna förflytta dig under arbetstid är även B-körkort ett krav för denna tjänst. Vi erbjuder dig Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Som förvaltare får du en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget på flera nivåer. Du kommer att utmanas men också stöttas i din utveckling. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Eskilstuna Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Christoffer Rodinpå [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

4 april 2024
Sista ansökan:
21 september 2024
Fastighetstekniker till Södertälje

Victoriahem är ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om över 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt fastighetsbestånd i Södertälje består av 3 350 lägenheter i Ronna, Geneta, Fornhöjden, Mariekäll och Järna. Vi är ett drivet och engagerat team om 25 personer med olika roller såsom miljövärd, fastighetstekniker, fastighetsskötare, förvaltningskoordinator, uthyrare, förvaltare och områdeschef. Nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som fastighetstekniker och utvecklas tillsammans med oss. Om tjänsten I rollen som fastighetstekniker kommer du vara en del i ett team som arbetar med reparationer och felavhjälpande underhåll, samt generell tillsyn av fastigheterna. Rollen är social och serviceinriktad och du ska kunna planera ditt arbete och upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. I rollen ställs det även höga krav på struktur, digital dokumentation och uppföljning. Vi ser därför att du som söker ser ordning och reda som en självklar komponent i arbetet. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Tillsyn, skötsel och felavhjälpande underhåll Rondering i och kring fastigheterna Utföra reparationer och underhållsåtgärder i lägenheter och allmänna ytor Åtgärda felanmälningar från hyresgäster Ansvara för att följa upp att beställda arbeten är genomförda Arbeta med planerat underhåll och proaktiva åtgärder Systematiskt brandskyddsarbete mm Din profil Vi söker dig med erfarenhet av att ha arbetat som fastighetstekniker eller reparatör inom fastigheter, och har bred praktisk kompetens av förekommande reparationer. Du är generellt tekniskt intresserad och en duktig problemlösare eftersom du kommer ställas inför olika uppgifter att lösa varje dag. Vi ser gärna att du har en utbildning med inriktning fastighetstekniker eller motsvarande. Kunskaper om vvs och/eller vitvaror i lägenheter och tvättstugor är meriterande. B-körkort är ett krav. Personliga egenskaper I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser därför att du som söker är en driven lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och driva din arbetsdag framåt. Vi jobbar tillsammans och hjälps åt, det är viktigt att du som söker ser det som en självklarhet. Det är viktigt att du gillar att ha kontakt med människor, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du tycker om att skapa trivsel och förtroende i kontakten med våra hyresgäster. Vidare trivs du med eget ansvar, gillar att engagera dig och vill vara med och utveckla bostadsområden på flera nivåer. Vi erbjuder Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget, samtidigt som vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, där vi dagligen utvecklas både som individer och bolag. Våra värdeord är Tillsammans, Som mitt eget och Ordning och reda. De här värdeorden är centrala i vårt sätt att arbeta oavsett vilken avdelning eller del av organisationen som du arbetar på. Kom och utvecklas med oss! Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Södertälje Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du ansöker till tjänsten via länken nedan. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta förvaltare Mariane Östholspå mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Fastighetsskötare till Eskilstuna

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! En bekräftelse på det är att vi under 2022 både vann Kundkristallen och utsågs till Great place to work! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Om tjänsten Rollen som fastighetsskötare är social och serviceinriktad. Du ska kunna planera ditt arbete och upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar bland annat: Yttre skötsel – uppgifter så som gräsklippning, häckklippning, beskärning av träd och buskar, ogräsrensning, skötsel av planteringar och växter Arbetsledning av våra miljövärdar Ta hand om fastighetens övriga allmänna ytor såsom sophantering, trapphus, källare och tvättstugor Tillsyn och enklare reparationer av lekplatser och garage- och parkeringsplatser Din profil För att vara aktuell för tjänsten som fastighetsskötare hos oss så vill att du uppfyller nedan kvalifikationer. Vi lägger även stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du som söker är en lösningsorienterad och serviceminded lagspelare. Du ser ordning och reda som en självklar del av ditt dagliga arbete och hugger i där det behövs. Kvalifikationer: Erfarenhet från en liknande tjänst sedan tidigare, alternativt annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig B-körkort Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift, fler språk är meriterande Det är meriterande om du har motorsågskörkort och utbildning att hantera röjsåg Vi erbjuder Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer att utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, vi utvecklas dagligen som individer och som bolag. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Eskilstuna Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi tillämpar löpande urval och ber dig därför skicka in din ansökan så snart som möjligt. Du ansöker till tjänsten via länken nedan och kommer i den processen även bli ombedd att svara på ett par urvalsfrågor. Varmt välkommen med din ansökan!

27 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Förvaltare med personalansvar till Växjö

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Victoriahems fastighetsbestånd i Växjö omfattas idag av cirka 880 lägenheter i Dalbo och i området Norr. Vårt områdeskontor, som också är vår gemensamma arbetsplats, ligger på Sommarvägen där vi idag är ett team bestående av områdeschef, uthyrare, fastighetstekniker, förvaltningskoordinator och miljövärdar. Om tjänsten Som förvaltare med personalansvar hos oss ansvarar du för fastighetsbeståndet ur ett övergripande tekniskt perspektiv, samt att detta görs enligt vår förvaltningsfilosofi på ett affärsmässigt optimalt sätt. Du leder, fördelar och utvecklar det dagliga arbetet med drift och underhåll och det ställs höga krav på att du är en god ledare och förebild samt är proaktiv och initiativrik. Du driver projekt med varierad komplexitet och lokala förutsättningar och krav på leveranstid, därför är det viktigt att du som person är flexibel och lösningsorienterad. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Huvudansvar för planerat underhåll och löpande förvaltning - Arbetsledning och formellt personalansvar för fastighetstekniker och miljövärdar - Upprätta och följa upp drift- och underhållsplaner genom att driva förändrings- och förbättringsarbete - Arbeta fram investeringsbeslut - Driva och följa upp energieffektiviseringsprojekt - Handla upp och beställa åtgärder av entreprenörer i samråd med områdeschef - Kontakt med hyresgäster - Löpande kontakt med myndigheter och övriga intressenter i området - Kontinuerliga avstämningar med driftsorganisationen med målsättning att optimera fastighetens värme, ventilation och andra tekniska system Som person är du ansvarstagande, van vid att ta egna initiativ och driva dessa i mål. Rollen som förvaltare innebär skiftande arbetsuppgifter, och vi söker dig som är strukturerad och kan prioritera rätt. Du har en god samarbetsförmåga, är en relationsbyggare och trivs med många kontakter i ditt arbete. Din profil För att vara aktuell för den här rollen hos oss ser vi att du har ett par års erfarenhet av arbete med förvaltning av bostadsfastigheter i en affärsdriven organisation. Du har troligtvis arbetat som förvaltare, teknisk förvaltare, driftledare eller projektledare i fastighetsbranschen. I dina tidigare roller har du fått erfarenhet av personalledning och att driva projekt - kunskaper och erfarenheter som du vill fortsätta utveckla tillsammans med oss. Utbildningsmässigt har du en högskole- eller KY-utbildning eller motsvarande, alternativt gymnasiekompetens i kombination med relevant yrkeserfarenhet inom fastighetsförvaltning. Du har goda kunskaper i Officepaketet, Excel i synnerhet. Då arbetet innebär att du behöver kunna förflytta dig under arbetstid är även B-körkort ett krav för denna tjänst. Vi erbjuder dig Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Som förvaltare får du en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget på flera nivåer. Du kommer att utmanas men också stöttas i din utveckling. Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid - Placering: Växjö - Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Carl Leandersson på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

25 mars 2024
Sista ansökan:
11 september 2024
Erfaren Drifttekniker till Göteborg

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Om tjänsten Vårt fastighetsbestånd i Göteborg består av 1800 lägenheter i Lövgärdet, Bergsjön och Kållered. Vi är ett team om 17 personer med olika roller såsom områdeschef, uthyrare, förvaltare, fastighetstekniker och fastighetsskötare. Tillsammans tar vi hand om våra fastigheter och hyresgäster. Nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som drifttekniker och utvecklas tillsammans med oss! I rollen som drifttekniker kommer du ansvara för driftoptimering, energianalys och driftövervakning i våra fastigheter. Det här är rollen för dig som känner dig trygg i din kompetens och nu är redo att ta dig an en senior roll där du får vara med och forma rollen, och vara expertisen som leder och utvecklar arbetet framåt i teamet. Är du drifttekniker idag och vill ta dig an ett större ansvar och nästa steg i din karriär? Då kan det vara dig vi söker. skicka in din ansökan redan idag - urval sker löpande. Huvudsakliga ansvarsområden: - Rondering, drift, underhåll och felavhjälpande åtgärder av ventilations-, värme- och elsystem i våra fastigheter - Arbeta med fastighetsteknikerna och stötta med planering och uppföljning i delar av arbetet - Ansvara för dialog med entreprenörer - kravställan och uppföljning - Genomföra mätningar av inomhusklimat i lägenheter med stora avvikelser - Ansvara för att fastigheterna drivs på ett energieffektivt sätt, fokusera på avvikande trender, vana att arbeta i uppkopplade system - Vara delaktig i att komma med förslag på förebyggande åtgärder och underhåll för att sänka energikostnaden i fastigheterna - Driva mindre energiprojekt, exempelvis fläktbyte, pumpbyte mm - Medverka vid, och ansvara för, uppföljning och beställning av myndighetsbesiktningar inom ansvarsområdet (OVK, energideklaration mm) Rollen som drifttekniker är ny i vårt förvaltningsteam i Göteborg och du som tar dig an den här rollen kommer ha stor möjlighet att vara med och utforma hur vi lägger upp arbetsuppgifterna och ansvarsområdet på bästa sätt. Därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper i den här processen och dina ledaregenskaper i synnerhet. Din profil - Eftergymnasial utbildning inom driftteknik och med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare - Kunskap inom styr- och reglerteknik, värme och ventilation samt värmepumpsteknik - Erfarenhet av, och god förståelse kring, de fackmannamässiga aspekterna av arbetet - Arbetslivserfarenhet från en arbetsledande eller coachande roll - Goda kunskaper i Officepaketet, meriterande med erfarenhet av Vitec och Web Port - Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift, samt god muntlig kommunikativ förmåga i engelska - Körkort klass B - Vi ser det som mycket meriterande om du har arbetslivserfarenhet från bostadbranschen Som person är du ansvarstagande och självgående. Du ser det som en självklarhet att ha ordning och reda runt dig och trivs i samarbetet med andra. Du har en förmåga att leda och inspirera andra på ett pedagogiskt och strukturerat sätt, vilket gör att du naturligt tar en ledarroll i de situationer som rör ditt område och expertis. Vi erbjuder dig Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer att utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, vi utvecklas dagligen som individer och som bolag. Övrig information - Start: Enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt - Omfattning: Heltid - Placering: Göteborg - Bakgrundskontroll och arbetsprov är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår Karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Toni Delen på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

14 mars 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Områdeschef till Södertälje

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt fastighetsbestånd i Södertälje består av 3 350 lägenheter i Ronna, Geneta, Fornhöjden, Mariekäll och Järna. Vi är ett drivet och engagerat team om 25 personer med olika roller såsom miljövärd, fastighetstekniker, fastighetsskötare, förvaltningskoordinator, uthyrare, förvaltare och områdeschef. Nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som områdeschef och utvecklas tillsammans med oss. Om tjänsten I rollen som områdeschef har du ett övergripande ansvar för förvaltning, uthyrning och underhåll av fastighetsbeståndet. Detta innebär att du kommer att leda och fördela arbetet i teamet som består av förvaltare, uthyrare, fastighetstekniker och miljövärdar. Du ansvarar även för att utveckla och implementera Victoriahems värdeskapande förvaltningsmodell lokalt, vilket utgår från två centrala områden: Förbättringar av bostadsområdena - där social hållbarhet är en viktig faktor, och arbetet med att förbättra fastigheternas driftnetto. I den här rollen ställs höga krav på ledarskapet, att agera som en förebild, vara proaktiv och initiativrik för att uppnå bästa möjliga resultat, samt att skapa goda förutsättningar för medarbetarna att nå sina mål och ta ansvar för att på så sätt vidareutveckla verksamheten. Huvudsakliga ansvarsområden - Ekonomiskt ansvarig för samtliga intäkter och kostnader ner till driftsnettonivå - Ansvara för arbete med budget, affärsplan och prognoser - Övergripande personalansvar - Aktivt identifiera investeringar och affärsmöjligheter samt förverkliga beslutade projekt - Ansvar för att uthyrningar sker genom Bostadsförmedlingen - Skapa god dialog genom regelbundna möten och exempelvis rundvandring med lokala hyresgästföreningen - Vara delaktig i förhandlingar med hyresgästföreningen, i förekommande fall årlig förhandling och tilläggsförhandlingar - Ansvara för upphandlingar av till exempel entreprenörer, agera beställare och driva förhandlingar som väger nytta och kvalitet mot kostnad på ett effektivt och professionellt sätt - Agera som förebild och representera Victoriahem Vem söker vi? Vi söker dig som idag arbetar som områdeschef/förvaltare eller liknande och som har en gedigen kunskap och erfarenhet av bostadsförvaltning. Din utbildningsbakgrund är företrädesvis relevant högskoleutbildning eller motsvarande. Du har flerårig erfarenhet från en ledande roll och förmågan att leda och inspirera dina medarbetare mot uppsatta mål. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är social och har förmågan att bygga förtroendeingivande relationer. Du är självgående, initiativtagande och har lätt för att samarbeta med andra. Kvalifikationer - För tjänsten relevant högskoleutbildning, företrädesvis ekonomi, juridik eller byggnadsteknik - Gedigen kunskap och minst 5 års erfarenhet av bostadsförvaltning - Minst 3 års erfarenhet från ledande roll med personal, budget och resultatansvar samt förmågan att leda och inspirera medarbetare mot uppsatta mål. - Goda kunskaper inom hyresjuridik, entreprenadjuridik och fastighetsägaransvar - God beställarkompetens och förhandlingsvana - Erfarenhet av förändrings- och förbättringsarbete - Goda kunskaper i Microsoft Office - Kommunicerar obehindrat i såväl svenska som engelska - Körkort klass B Vad kan Victoriahem erbjuda dig? Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Som områdeschef får du en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget på flera nivåer. Du kommer att utmanas men också stöttas i din utveckling. Victoriahem är en arbetsgivare som månar om sina medarbetare genom att erbjuda trygga anställningsvillkor och förmåner. Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Plats: Södertälje - Omfattning: Heltid - Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta regionchef Roger Malmquist på e-post [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

8 mars 2024
Sista ansökan:
25 augusti 2024
Driftansvarig till Stockholm Södra

Victoriahem utvecklar attraktiva bostadsområden i landets tillväxtregioner. Många av våra hus byggdes under miljonprogrammet, och genom att investera i och utveckla hela stadsdelar skapar vi riktigt bra platser att bo på. Vi tar hand om ca 40 000 familjers hem i 31 kommuner, från Uppsala i norr till Trelleborg i söder. Och vi växer. Nu söker vi en Driftansvarig till region Stockholm södra som innefattar våra fastighetsbestånd i Södertälje, Vårby/Visättra, Alby, Brandbergen, Jordbro och Nynäshamn. Om tjänsten I rollen som driftansvarig kommer du tillhöra förvaltarorganisationen och rapportera direkt till regionchefen. För att trivas i rollen behöver du ha lätt för att hitta ett gott samarbete med dina kollegor och medarbetare, samt drivas av nyfikenhet och utveckling. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - På plats bistå våra förvaltande organisationer med praktisk energi- och VVS konsultation - Tillsammans med drifttekniker och förvaltare se över våra tekniska system och säkerställa optimeringar - Arbetsleda och resursplanera drifttekniker inom regionen - Årligen delta i budgetarbete för respektive orts medianvändning samt kvartalsvis lämna prognoser - Årligen medverka till utbildning av ny driftpersonal i energieffektiv drift, rondering etc - Medverka som stöd i upphandling av energiprojekt samt följa upp projektet under entreprenadtiden - Teknisk och ekonomisk utvärdering av energiprojekt - Ta fram nya lösningar och leda arbetet med att löpande utveckla våra arbetssätt inom området - Omvärldsbevakning Din profil Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom driftområdet, alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har god erfarenhet inom ledarskap och ekonomistyrning, samt goda IT-kunskaper inom relevanta områden och system. Vidare ser vi att du som söker har flerårig erfarenhet av strategisk optimering i fastigheter (helst bostäder), och har praktiskt erfarenhet från VVS-området som entreprenör, konsult eller liknande. Certifikat för behörighet inom området är meriterande, exempelvis certifierad energiexpert, OVK-behörighet eller liknande. B-körkort är ett krav för tjänsten. Vi ser även att du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska. Som person gillar du att dela med dig av din kunskap och trivs i nära samarbete med dina kollegor ute i förvaltningen. Du arbetar resultat- och lösningsorienterat och håller dig uppdaterad inom din profession och ditt expertområde. Vidare ser du logik och samband i komplex information, och löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna. Vi erbjuder dig Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer att utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, vi utvecklas dagligen som individer och som bolag. Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid - Placering: Inom regionen enligt överenskommelse - Bakgrundskontroll på slutkandidat är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår Karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Regionchef Roger Malmquist på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

8 mars 2024
Sista ansökan:
25 augusti 2024
Fastighetstekniker till Rinkeby och Tensta

Victoriahem är ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om över 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt fastighetsbestånd i Rinkeby och Tensta består av 1800 lägenheter. Vi är ett drivet och engagerat team om 13 personer med olika roller såsom miljövärd, fastighetstekniker, bocoach, uthyrare, förvaltare och områdeschef. Nu söker vi en erfaren reparatör/fastighetstekniker till vårt team. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som fastighetstekniker och reparatör hos oss kommer du vara en del i ett team som arbetar med reparationer och felavhjälpande underhåll, tillsyn av fastigheterna samt generell tillsyn av fastigheterna. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - Utföra reparationer och underhållsåtgärder i våra fastigheter och lägenheter. - Rondering - Åtgärda felanmälningar från hyresgäster. - Arbeta med planerat underhåll och proaktiva åtgärder. - Systematiskt brandskyddsarbete Rollen är social och serviceinriktad, du skall kunna planera ditt arbete väl och upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. Vi har högt uppsatta mål vad gäller kundnöjdhet där du som fastighetstekniker är av avgörande betydelse. I rollen behöver du kunna lite av varje, vara självständig och ha hög problemlösningsförmåga. För att lyckas i rollen ser vi även att du med fördel är en duktig reparatör inom VVS och vitvaror. Din profil Vi söker dig med erfarenhet av att ha arbetat som fastighetstekniker eller reparatör inom fastigheter och har bred praktisk kompetens av förekommande reparationer. Du är generellt tekniskt intresserad och en duktig problemlösare då du kommer ställas inför olika uppgifter att lösa varje dag. Flerårig erfarenhet och kunskap som reparatör är ett krav. För att vara aktuell för rollen ska du även inneha körkort klass B och vara obehindrad i svenska i både tal och skrift. Kunskap inom fler språk är meriterande. Personliga egenskaper I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser därför att du som söker är en driven lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och driva din arbetsdag framåt. Vi jobbar tillsammans och hjälps åt, det är viktigt att du som söker ser det som en självklarhet. Det är viktigt att du gillar att ha kontakt med människor, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du tycker om att skapa trivsel och förtroende i kontakten med våra hyresgäster. Vidare trivs du med eget ansvar, gillar att engagera dig och vill vara med och utveckla bostadsområden på flera nivåer. Vi erbjuder Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget, samtidigt som vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, där vi dagligen utvecklas både som individer och bolag. Våra värdeord är Tillsammans, Som mitt eget och Ordning och reda. De här värdeorden är centrala i vårt sätt att arbeta oavsett vilken avdelning eller del av organisationen som du arbetar på. Kom och utvecklas med oss! Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Placering: Rinkeby - Omfattning: Heltid - Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen. - Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till intervjufasen. Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Monika Biela på [email protected].

7 mars 2024
Sista ansökan:
24 augusti 2024
Fastighetstekniker till Göteborg

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om över 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa Vårt fastighetsbestånd i Göteborg består av 1800 lägenheter i Lövgärdet, Bergsjön och Kållered. Vi är ett team om 17 personer med olika roller såsom områdeschef, uthyrare, förvaltare, fastighetstekniker och fastighetsskötare. Tillsammans tar vi hand om våra fastigheter och hyresgäster. Nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som fastighetstekniker och utvecklas tillsammans med oss! Om tjänsten I rollen som fastighetstekniker kommer du vara en del i ett team som arbetar med reparationer och felavhjälpande underhåll, samt generell tillsyn av fastigheterna. Rollen är social och serviceinriktad och du ska kunna planera ditt arbete och upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. I rollen ställs det även höga krav på struktur, digital dokumentation och uppföljning. Vi ser därför att du som söker ser ordning och reda som en självklar komponent i arbetet. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - Tillsyn, skötsel och felavhjälpande underhåll - Rondering i och kring fastigheterna - Utföra reparationer och underhållsåtgärder i lägenheter och allmänna ytor - Åtgärda felanmälningar från hyresgäster - Ansvara för att följa upp att beställda arbeten är genomförda - Arbeta med planerat underhåll och proaktiva åtgärder - Systematiskt brandskyddsarbete mm Din profil Vi söker dig med erfarenhet av att ha arbetat som fastighetstekniker eller reparatör inom fastigheter, och har bred praktisk kompetens av förekommande reparationer. Du är generellt tekniskt intresserad och en duktig problemlösare eftersom du kommer ställas inför olika uppgifter att lösa varje dag. Vi ser gärna att du har en utbildning med inriktning fastighetstekniker eller motsvarande. Kunskaper om vvs och/eller vitvaror i lägenheter och tvättstugor är starkt meriterande. B-körkort är ett krav. Personliga egenskaper I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser därför att du som söker är en driven lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och driva din arbetsdag framåt. Vi jobbar tillsammans och hjälps åt, det är viktigt att du som söker ser det som en självklarhet. Det är viktigt att du gillar att ha kontakt med människor, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du tycker om att skapa trivsel och förtroende i kontakten med våra hyresgäster. Vidare trivs du med eget ansvar, gillar att engagera dig och vill vara med och utveckla bostadsområden på flera nivåer. Vi erbjuder Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget, samtidigt som vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, där vi dagligen utvecklas både som individer och bolag. Våra värdeord är Tillsammans, Som mitt eget och Ordning och reda. De här värdeorden är centrala i vårt sätt att arbeta oavsett vilken avdelning eller del av organisationen som du arbetar på. Kom och utvecklas med oss! Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid - Placering: Göteborg - Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du ansöker till tjänsten via länken nedan. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Toni Delen på mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

5 mars 2024
Sista ansökan:
22 augusti 2024
Uthyrningsadministratör till Malmö

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Nu söker vi en uthyrningsadministratör till vårt Servicecenter i Malmö, Västra Hamnen. Som uthyrningsadministratör brinner du för ordning och reda. Du kommer ha daglig kontakt med kunder och dina kollegor i förvaltningsorganisationen och arbeta aktivt med att bistå med stöd och administrativ hjälp till våra lokala uthyrare i uthyrningsarbetet och uthyrningsärenden. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Administrativa arbetsuppgifter runt uthyrningsprocessen - Samarbeta med uthyrare - Kontakt med bostadssökande - Administrerar uppsägningsärenden - Hantera överlåtelse, direktbyte samt andrahandsuthyrning - Kontroll av anställningsintyg, lönespecifikationer och referenstagning enligt uthyrningspolicy Som uthyrningsadministratör är du strukturerad i ditt arbete och säkerställer att de juridiska riktlinjerna följs i varje ärende. Du kommer att ingå i ett team som arbetar centralt och stöder hela förvaltningsorganisationen. Du ser det som en naturlig del av din arbetsdag att samarbeta med dina kollegor och trivs i interaktionen med andra människor. Du ser alltid till att hålla deadlines och levererar dina arbetsuppgifter med en uteslutande hög kvalitet. Din profil - Lägst 3-årigt gymnasium - Tidigare erfarenhet av administrativt arbete - Goda kunskaper i Officepaketet - Kunskaper i IT-baserade affärssystem Vi ser det som meriterande om du som söker även har - Relevant utbildning inom fastighetsförvaltning samt hyresjuridik - Erfarenhet från uthyrning av bostäder - Erfarenhet av fastighetssystemet Vitec Ansökan Du ansöker till tjänsten med ett CV och ett personligt brev där du berättar om dig själv och med motivering till varför du är rätt för den här rollen. Med hänvisning till GDPR så tar vi inte emot några ansökningar via mail utan vi ber dig att söka till tjänsten via länken nedan. Övrig information - Startdatum: Enligt ök - Omfattning: Heltid - Placering: Malmö - Bakgrundskontroll på slutkandidat är en del av rekryteringsprocessen - Vi tillämpar löpande urval Varmt välkommen med din ansökan!

5 mars 2024
Sista ansökan:
22 augusti 2024