Tarasso AB jobb

Lediga jobb hos Tarasso AB

Gruppledare - Dalénium Science Center

Dalénium söker Teamledare/Gruppledare Vi söker dig som älskar att möta människor i alla åldrar och brinner för, och tror att upplevelser och bemötande är en stor del av lärandet. Har du en stark tro på framtiden och tror på individens förmåga att övervinna hinder och svårigheter genom lärandet? Då är det kanske dig vi söker! Om rollen I den här rollen får du ansvar att aktivt tillsammans med gruppen av pedagoger leda och utveckla den pedagogiska verksamheten på Dalénium. Du kommer tillsammans med gruppen utveckla verksamheten bland annat genom att ta fram program och projekt inom det naturvetenskapliga och tekniska området samt leda och genomföra dessa.  Som teamledare ansvarar du för att skapa goda förutsättningar för delaktighet och engagemang med verksamhetens mål i centrum.  Du kommer vara länken mellan den pedagogiska verksamheten och övriga funktioner inom Dalénium och du är direkt underställd och rapporterar till verksamhetschefen. Det förekommer även administrativt arbete genom planering av schema och projekt för grupper samt att man deltar i bemanningen av dessa. Kvalifikationer Du har någon form av högskoleutbildning samt att intresse för teknik, naturvetenskap och pedagogiskt arbete. Det är inget krav på lärarexamen men du är intresserad av att testa dina pedagogiska kunskaper i ett nytt sammanhang. Vi söker en strukturerad ledare som tidigare haft en ledande roll med delvis ansvar för personal. För passa in i gruppen är det viktigt att du är en ansvarfull person som är flexibel, kreativ och utåtriktad. För att lyckas i roller är det viktigt att du känner dig trygg med att hantera teknisk utrustning och drivs av att våga prova nytt.  Då tjänsten innefattar ansvar för budget och inköp till verksamheten är det är det viktigt att du har en ekonomisk förståelse. Flytande svenska i tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska är en förutsättning för tjänsten. För mer information om tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Annchen Kull, telefon 0723-39 70 34 eller [email protected] Vi tillämpar löpande urval och ser därför att du skickar din ansökan redan i dag.

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Tekniker - Maskintekniker / Mekaniker

Gillar du att arbeta med varierade uppgifter på en stor arbetsplats i ett internationellt bolag där den ena arbetsdagen inte är den andra lik? Har du en verkstadsmekanisk utbildning alternativt yrkesutbildning inom maskin- eller fordonsteknik och minst två års relevant yrkeserfarenhet av underhållsarbete med verkstadsteknisk inriktning eller motsvarande?   Då kan du vara den vi söker! Vi på TechROi Engineering AB söker nu en Maskintekniker till en av våra kunder i Göteborg. Om tjänsten Som maskintekniker kommer du att få arbeta med förebyggande- och avhjälpande underhåll samt felsökning på all förekommande mekanisk utrustning i vår kunds anläggningar. Att delta i det kontinuerliga förbättringsarbetet är också en viktig arbetsuppgift. Om dig Du bör ha mer än fem års erfarenhet som mekaniker och erfarenhet av industriellt underhålls- och reparationsarbete. · Goda kunskaper i ritningsläsning och mätteknik · B-körkort · Kunskaper i engelska och svenska. Många av instruktionerna är på engelska · Meriterande men inget krav om du har erfarenhet från marin industri.  · Meriterande om du har truck- och traverskort  För att trivas i gruppen har du ett stort intresse för mekanik och trivs i en varierad roll. Du har lätt att kommunicera med din omgivning och vill vara en del av ett team där alla hjälps åt. Kontaktuppgifter och ansökan Välkommen med din ansökan redan idag då vi löpande arbetar med urval och intervjuer. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Carl Christensen 073 84 44 018 Varmt välkommen med din ansökan!

25 april 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Controllerchef med ansvar för budgetsamordning - Älmhults kommun

Vi söker en driven och engagerad controllerchef till Älmhults kommun Om arbetsplatsen Älmhults kommun finns i södra Småland med närhet till goda kommunikationer och natursköna områden. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar och charm med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Vi är cirka 1800 stolta och engagerade medarbetare som bidrar med service av hög kvalitet till Älmhults invånare varje dag. Vår arbetsmiljö präglas av samarbete, mod och delaktighet. Tillsammans gör vi skillnad!  Välkommen till oss  Ekonomi- och upphandlingsavdelningen leder och ansvarar för den övergripande ekonomistyrningen och upphandlingsverksamheten inom Älmhults kommun och tillhör organisatoriskt kommunledningsförvaltningen, under kommunstyrelsen. Avdelningen leds av ekonomichefen och omfattar tre enheter; redovisning, controller och upphandling. Vi erbjuder  Som chef på Älmhults kommun erbjuds du chefsintroduktion samt utbildningsinsatser och seminarium inom aktuella verksamhets- och personalfrågor. Det finns även möjlighet att genom olika nätverk utbyta erfarenheter och kunskap samt bygga värdefulla relationer.  Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill. Är du rätt person för oss erbjuds du en central ekonomroll inom en modern kommunal verksamhet i en kommun med fokus på ekonomistyrning och att ge ett professionellt stöd ut till kommunens alla olika verksamheter. Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill arbeta som enhetschef för controllerenheten och med ansvar för kommunens övergripande planerings- och uppföljningsprocess. Som controllerchef är du direkt underställd ekonomichefen och uppdraget innebär både att stödja kommunens ledning och styrning och att med ett nyfiket och proaktivt förhållningssätt ge stöd till politiken, controllers och chefer i verksamheten. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och ska bidra till att utveckla kommunens verksamhet och verka för integrerade och enhetliga processer för ledning och styrning. Du levererar ett kvalificerat underlag för politiska prioriteringar och beslut i den ekonomiska planeringen på såväl kort som lång sikt. Du samordnar budgetprocessen och arbetar med kommunens övergripande analyser och uppföljningar av kommunkoncernen och nämnder. Det innebär att du är verksam i delar av arbetet med årsredovisning och uppföljningar under året. Som enhetschef har du budget-, personal- och arbetsmiljöansvar för fem controllers som stödjer nämnderna, förvaltningarna och dess chefer. Controllernas verksamhetsstöd omfattar i huvudsak förvaltningarnas budget, uppföljning, prognoser, analys och särskilda utredningar. I rollen ingår även att utveckla systemapplikationer i budget- och prognosarbetet samt beslutsstöd och analysverktyg. Du är systemadministratör för modulen Budget & Prognos i Raindance, som är kommunens ekonomisystem. I Älmhult arbetar vi även i moderna processverktyg såsom Stratsys och PowerBI med fokus på att underlätta för första linjens chefer. Kvalifikationer Du har relevant högskole-/universitetsutbildning med goda kunskaper inom ekonomiprocesser. Du har mångårig arbetslivserfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete i kommun/offentlig sektor. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från en liknande övergripande ekonomifunktion och är väl förtrogen med den kommunala sektorn, det kommunala utjämningssystemet samt den kommunala ekonomins koppling till samhällsekonomin i stort. Du har en god förmåga i tillämpningen av ekonomisystem och system för ekonomi- och verksamhetsstyrning samt analysverktyg. Du är självgående, lösningsorienterad och har ett stort driv och initiativkraft. Du är uthållig, strukturerad och driver frågorna i mål, samt en väl utvecklad förmåga att genomföra konsekvensanalyser. Du tycker om och har erfarenhet av att leda processer eller projekt. Du har också ett övergripande processperspektiv med strategiskt fokus samt ser till kommunens bästa i ditt agerande. Din analytiska förmåga samt din förmåga att sätta ekonomifrågor i sitt sammanhang är viktigt. Du har ett konsultativt och pedagogiskt arbetssätt och en förmåga att bygga och upprätthålla goda professionella relationer. Att kunna växla mellan övergripande strategiska frågor och operationella detaljer ser vi som en viktig förmåga. Som ledare engagerar, involverar och utvecklar du dina medarbetare och skapar ett gott arbetsklimat i din grupp. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet för tjänsten. Känner du igen dig i ovanstående beskrivning och är intresserad av en ny utmaning? Varmt välkommen med din ansökan! Här kan du läsa mer om hur det är att jobba på Älmhults kommun:  http://www.almhult.se/jobba-hos-oss Anställningens omfattning Anställningsform: Tillsvidare anställning Tjänstgöringsgrad: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Övrigt: Vi tillämpar möjligheten till flexibelt arbetssätt. Sista ansökningsdag: 12 maj 2024 Vi tillämpar löpande urval och ser därför att du skickar din ansökan så snart du kan. Datum för intervjuer är bokade till 29 maj. För mer information om tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Anders Bolin, telefon 0732-50 88 05 eller [email protected]

18 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
HR-Chef - Älmhults kommun

Om arbetsplatsen Älmhults kommun finns i södra Småland med närhet till goda kommunikationer och natursköna områden. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar och charm med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Vi är cirka 1800 stolta och engagerade medarbetare som bidrar med service av hög kvalitet till Älmhults invånare varje dag. Vår arbetsmiljö präglas av samarbete, mod och delaktighet. Tillsammans gör vi skillnad! Välkommen till oss Det händer mycket hos oss - inte minst med bakgrund av ökade krav på service och förbättrad tillgänglighet, ny lagstiftning samt förväntningar att möta invånarnas behov. Vi står också i startgroparna att ta nästa steg i vår utvecklingsresa vilket innebär att fokusera än mer på kultur samt ledar- och medarbetarskap. Därför söker vi dig som i samarbete med verksamheterna kan förflytta vår HR-funktion för att möta morgondagens välfärd på nästa nivå. Du tar gärna initiativ och har idéer kring hur vi kan vidareutveckla vår verksamhet. Vi erbjuder Ett spännande uppdrag för dig som tycker om att leda i förändring. Som chef på Älmhults kommun erbjuds du chefsintroduktion samt utbildningsinsatser och seminarium inom aktuella verksamhets- och personalfrågor. Det finns även möjlighet att genom olika nätverk utbyta erfarenheter och kunskap samt bygga värdefulla relationer. Din roll Som HR-chef tillika avdelningschef hos oss har du det huvudsakliga ansvaret för att leda och vidareutveckla det strategiska arbetet inom HR-området. Du är en viktig del i arbetet med att främja bilden av vår kommun som en attraktiv arbetsplats med god arbetsmiljö där medarbetarna trivs och utvecklas. Du ingår i kommunledningsgruppen och rapporterar till kommunchefen. Du har budget- och personalansvar för 10 medarbetare och leder avdelningen för HR och löneservice. Avdelningen ger stöd, rådgivning och service till förvaltningarnas chefer och medarbetargrupper. HR driver frågor inom bland annat arbetsrätt, kompetensförsörjning, arbetsmiljö, kultur, ledarskap, lön, förändringsledning och organisationsutveckling. I ditt uppdrag ingår att på ett modernt sätt leda och utveckla förvaltningens arbete med att säkra kompetensförsörjning, minska sjukfrånvaro, facklig samverkan samt att stärka kommunens arbetsgivarvarumärke som en attraktiv arbetsgivare. Din kompetens och erfarenhet Du har ett närvarande och engagerat ledarskap med förmåga att utveckla framgångsrika team. Du har integritet, mod att ta ansvar och fatta beslut, prioriterar utifrån vad en situation kräver och ser till hela verksamhetens bästa. Du har erfarenhet av och därmed god förståelse för det kommunala uppdraget och den politiska processen. Vi söker dig som har; - flerårig chefserfarenhet med budget-, arbetsmiljö- och personalansvar - flerårig erfarenhet av kvalificerat HR-arbete och förståelse för löneprocessen - relevant högskoleutbildning eller annan utbildning i kombination med yrkeserfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig - erfarenhet av förändringsledning - goda kunskaper inom arbetsrätt I rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet, motivation för tjänsten samt följande personliga förmågor: Som chef hos oss är du inte bara en förebild internt, utan en ledare och företrädare för Älmhults kommun i externa sammanhang. Rollen är delvis en stödfunktion med eget operativt ansvar men kräver en strategisk förmåga. Du ser till helheten och tar hänsyn till det större perspektivet. Du är utvecklingsinriktad, främjar nytänkande och har vilja att driva digital utveckling. Vi behöver din förändringsledning i omställningen till att arbeta mer modernt och omvärldsdrivet. Rollen innehåller många kontaktytor och kräver att du har lätt att skapa nya relationer och trivs med att samarbeta för att nå resultat. Du är en lagspelare som har förmåga att skapa samsyn, se lösningar och arbeta mot gemensamma mål och strategier. Du styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Du är också tydlig i din kommunikation, där du säkerställer och följer upp att ditt budskap når fram. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill. Känner du igen dig i ovanstående beskrivning och är intresserad av en ny utmaning? Varmt välkommen med din ansökan! Här kan du läsa mer om hur det är att jobba på Älmhults kommun:  http://www.almhult.se/jobba-hos-oss Anställningens omfattning Anställningsform: Tillsvidare anställning Tjänstgöringsgrad: Heltid Tillträde: Efter överenskommelse Övrigt: Vi tillämpar möjligheten till flexibelt arbetssätt Sista ansökningsdag: 2024-05-12 Vi tillämpar löpande urval och ser därför att du skickar din ansökan så snart du kan. Datum för intervjuer är bokade till den 23 maj. För mer information om tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Annchen Kull, telefon 0723-39 70 34 eller [email protected]

18 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
KOPIA AV Produktionstekniker

TechROi är ett ingenjörsbolag med över 25 års erfarenhet från tillverkningsindustrin. Bolagets huvudfokus är ingenjörskonsulter men har även ett eget concept center där man konstruerar och tillverkar prototyper samt lågserieprodukter, detta främst till bilindustrin. TechROi har sedan ett tag tillbaka haft en fortsatt stor tillväxt och behöver nu utvidga sitt team av produktionstekniker.   Som produktionstekniker på TechROi får du en omväxlande vardag med stor frihet och samtidigt stort ansvar för dina produkter. Du kommer ingå i ett team med andra medarbetare som har en bred samlad kompetens av produktionsteknik. Arbetsuppgifter - Ansvara för produktionen samt kvalitén på din/dina produkter - Ansvara för att planera, monitorerna och kontrollera produktion av dina produkter - Ha dialogen med samtliga intressenter för produkten och verka som teknisk expert Vi söker dig som gärna har relevant utbildning antingen från Industriell ekonomi, Maskinteknik eller liknande. Alternativt har du längre erfarenhet av produktionsteknik. Vi ser gärna att du har en bakgrund från producerande industri samt erfarenhet av liknande befattning, detta är dock inget krav. Du har goda kunskaper från tekniksektorn hanterar engelska i både i tal och skrift.  För rollen är det viktigt att vara väl rustad med olika personliga egenskaper för att kunna hantera de utmaningar och krav som rollen innebär. En produktionstekniker spelar en viktig roll i att säkerställa effektivitet och produktivitet i tillverkningsprocessen. Som person bör du vara öppen för att prova nya idéer och metoder för problemlösning, vara kreativ och ha förmågan att tänka utanför boxen är en tillgång. Att vara ansvarstagande och agera proaktivt i att identifiera och åtgärda eventuella avvikelser är avgörande för rollen. För oss är samarbete och kommunikation nyckeln till framgång. Att vara prestigelös och kunna samarbeta med olika teammedlemmar och intressenter är avgörande för att upprätthålla en positiv arbetsmiljö och för att säkerställa smidig samordning mellan olika avdelningar och funktioner. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja att utvecklas i konsultrollen Kontakt Välkommen med din ansökan redan idag då vi löpande arbetar med urval och intervjuer. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Carl Christensen mail: [email protected] telefon: 073-844 40 18 Varmt välkommen med din ansökan!

8 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Produktionstekniker

TechROi är ett ingenjörsbolag med över 25 års erfarenhet från tillverkningsindustrin. Bolagets huvudfokus är ingenjörskonsulter men har även ett eget concept center där man konstruerar och tillverkar prototyper samt lågserieprodukter, detta främst till bilindustrin. TechROi har sedan ett tag tillbaka haft en fortsatt stor tillväxt och behöver nu utvidga sitt team av produktionstekniker.   Som produktionstekniker på TechROi får du en omväxlande vardag med stor frihet och samtidigt stort ansvar för dina produkter. Du kommer ingå i ett team med andra medarbetare som har en bred samlad kompetens av produktionsteknik. Arbetsuppgifter - Ansvara för produktionen samt kvalitén på din/dina produkter - Ansvara för att planera, monitorerna och kontrollera produktion av dina produkter - Ha dialogen med samtliga intressenter för produkten och verka som teknisk expert Vi söker dig som gärna har relevant utbildning antingen från Industriell ekonomi, Maskinteknik eller liknande. Alternativt har du längre erfarenhet av produktionsteknik. Vi ser gärna att du har en bakgrund från producerande industri samt erfarenhet av liknande befattning, detta är dock inget krav. Du har goda kunskaper från tekniksektorn hanterar engelska i både i tal och skrift.  För rollen är det viktigt att vara väl rustad med olika personliga egenskaper för att kunna hantera de utmaningar och krav som rollen innebär. En produktionstekniker spelar en viktig roll i att säkerställa effektivitet och produktivitet i tillverkningsprocessen. Som person bör du vara öppen för att prova nya idéer och metoder för problemlösning, vara kreativ och ha förmågan att tänka utanför boxen är en tillgång. Att vara ansvarstagande och agera proaktivt i att identifiera och åtgärda eventuella avvikelser är avgörande för rollen. För oss är samarbete och kommunikation nyckeln till framgång. Att vara prestigelös och kunna samarbeta med olika teammedlemmar och intressenter är avgörande för att upprätthålla en positiv arbetsmiljö och för att säkerställa smidig samordning mellan olika avdelningar och funktioner. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja att utvecklas i konsultrollen Kontakt Välkommen med din ansökan redan idag då vi löpande arbetar med urval och intervjuer. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Carl Christensen mail: [email protected] telefon: 073-844 40 18 Varmt välkommen med din ansökan!

8 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024