Lediga jobb hos Intenso Teknikrekrytering AB
IT-Tekniker till Göteborg Är du intresserad av att arbeta med utveckling och installation av simulatorlösningar inom hållbar sjöfart? Inom vårt affärsområde Simulation & Training använder vi de senaste teknikerna, simulerade miljöer, Virtual Reality och interaktiva scenarion, för att erbjuda avancerade och realistiska träningslösningar som förbereder sjömän för verkligheten ombord och i land. Simulatorerna drivs av vår egenutvecklade mjukvara och körs på Windowsbaserade datorer i nätverk mellan 2-500 datorer. Vi söker därför dig som gillar ny teknik, datorer och 3D grafik kombinerat med ett stort ansvarstagande och vilja att möta nya människor. Arbetsuppgifter Som IT-tekniker arbetar du med både mjukvara och hårdvara. Du ansvarar för att installera och driftsätta nya simulatorer, underhålla befintliga system och ge teknisk support till kunder. Du utför arbetet både i team och självständigt ute på fältet och agera teknisk expert i kundprojekt. Som IT-tekniker har du ett nära samarbete med projektledare och resten av supportteamet där du blir en viktig länk mellan kunder och vår tekniska avdelning och säkerställer att kundernas behov möts på ett effektivt sätt. Som IT-tekniker kommer du även Ta fram systemdesign och dokumentation Samarbeta med underleverantörer och externa partners Delta i säljfasen för att identifiera rätt lösningar Vad har Ola Lundqvist, Product Sales Manager, att säga om tjänsten och företaget? "Jag sökte mig hit då jobbet låter mig kombinera mina intressen för teknik och 3D på ett professionellt sätt samtidigt som jag får möta människor. Att vi bidrar till en mer hållbar sjöfart ser jag som en stor bonus. Vi har en bra teamkänsla, högt i tak, en lyhörd ledning och en vilja att alla ska trivas. På kontoret i Göteborg har vi gemensamma frukostar, quiz, tillgång till gym och intressanta föreläsningar. På Wärtsilä globalt är välmående en viktig fråga och alla medarbetare uppmuntras att ta vara på sig själva och varandra, både vad gäller säkerhet i arbetet och fysiskt och psykiskt välmående. För att trivas i rollen är det viktigt att brinna för tekniken och att vara en lagspelare samtidigt som du trivs med att jobba självständigt. Du bör vara en person som gillar att hjälpa andra människor, vare sig det är kunder eller kollegor." Vad har Tuomo Väyrynen, Technical Account Manager, att säga om företaget? "Det mest givande med mitt arbete är att få jobba med en rolig produkt där ens idéer kan komma att implementeras i produkten, men även att få vara med i ett team där vi tillsammans jobbar mot samma mål. Mina arbetsuppgifter är varierande, man är inte 'fast' på en plats utan kan ibland vara på kontoret och ibland vara ute på resor. Vi har även en väldigt bra stämning, det är avslappnat, man kan vara sig själv och jag trivs väldigt bra med mina kollegor." Din profil För rollen som IT-tekniker söker vi dig som är tekniskt nyfiken, lösningsorienterad och motiveras av att kombinera teknik, kundkontakt och resor. Du tvekar inte att ta ansvar och trivs med att arbeta både självständigt och i team där kunskapsdelning är centralt. Då du kommer att resa ca 50% av tiden, är det vitkigt att du ser det som ett positivt inslag. Vi ser även att du har Några års erfarenhet inom IT eller relevant högskoleutbildning Goda felsökningskunskaper inom både nätverk och datorer Kunskap om Microsoft Windows (klient och server) Flytande svenska och engelska i tal och skrift Körkort Erfarenhet av marina system och/eller projektledning är meriterande Du är självgående, kommunikativ och teknikintresserad Du är bekväm med att hantera kunder och leverantörer Har du dessutom erfarenhet av drift och administration av IT-system, är det ett plus. Vad vi erbjuder Hos Wärtsilä får du vara dig själv, ta ansvar och påverka. Vi tror på att växa tillsammans genom samarbete, mod att prova nytt och en kultur där vi lär oss av både framgång och misstag. Här får du stöd att växa och en arbetsmiljö där det är tryggt att vara kreativ och ifrågasätta. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Cassandra Åkerblad, 0720-708970, och Malou Magnusson, 0707-588745, på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om Wärtsilä Vi på Wärtsilä är marknadsledande med att utveckla hållbara lösningar för att minska koldioxidutsläpp inom sjöfartsindustrin. Detta gör vi genom att tillverka motorer, framdrivningssystem, hybridteknik, avgasbehandling och digital teknik. Simulatorerna är en del av våra digitala lösningar som syftar till att träna framtidens sjöfarare att navigera, manövrera och hantera fartygen på ett säkert och effektivt sätt. Våra lösningar stärker erbjudandet inom hela livscykeln genom att optimera både fartygs- och hamnverksamhet från början till slut. Genom synergier med våra affärsområden inom marin verksamhet kan vi erbjuda det bredaste utbudet av lösningar för minskade utsläpp – bredare än någon annan aktör på marknaden. Läs mer om våra simulatorer på: www.wartsila.com/marine/products/simulation-and-training
Sales Engineer till Göteborg Som Sales Engineer hos oss blir du en del av ett ledande och snabbväxande miljöteknikföretag med fokus på avancerad processteknik för rening av luftburna föroreningar och odörkontroll. Våra produkter och anläggningar ligger i teknikens framkant och våra kunder finns inom många olika industrier. Vi vill nu förstärka vårt säljteam med en driven person som vill växa in i rollen och arbeta med våra expansiva affärsområden inom biogas och avfall. Vad har Per Kaijser, säljchef, att säga om företaget? "Centriair har etablerat sig som den ledande leverantören av lösningar för luftrening inom biogas, waste samt livsmedelsproduktion. Vår målsättning är att fortsätta vår tillväxtresa med en dubblad omsättning över de kommande 3 åren för att hjälpa industrin att minska miljöpåverkan. Jag ser Centriair som ett fantastiskt bolag med stor potential. Vi har en unik produktportfölj, ett jättebra team och vi erbjuder en lösning med tydliga kundvärden som adresserar en av jordens mest angelägna utmaningar. På Centriair värdesätter vi lagarbete för att skapa innovativa lösningar till våra kunder. Förutom trevliga och kompetenta kollegor så har vi lunchpingis, gemensam fredagsfika, tätt samarbete inom företaget och ett gäng som anordnar aktiviteter utanför arbetstid. Målet är en miljö där varje medarbetare tillåts bidra till verksamheten. " Om tjänsten Du inleder din roll som Sales Engineer inom säljsupport där du får en grundlig introduktion till våra produkter, processer och marknader. I takt med att du kommer in i rollen kommer du att ta ett större ansvar över egna säljprocesser och successivt gå mot en mer fältbaserad roll, med kundansvar och självständig affärsdrivning. Du arbetar med hela försäljningskedjan – från prospektering, marknadsanalyser och första kontakt till att ta fram offerter med tekniska lösningsförslag och kontraktsförhandlingar. Tillsammans med våra ingenjörer säkerställer du att varje lösning möter kundens behov. Du kommer även jobba med våra befintliga kunder för att presentera ny teknik. Tjänsten är baserad på vårt kontor i Göteborg, med möjlighet till resor inom Sverige och internationellt beroende på kundprojekt. Vad har Emanuel Andersson, Global Biogas Key Account, att säga om hur det är att jobba på företaget? "Att jobba på Centriair är både utvecklande och inspirerande. Det är ett entreprenöriellt bolag med korta beslutsvägar, vilket gör att idéer snabbt blir verklighet. Vi jobbar med innovativ teknik och en unik produktportfölj där vi levererar lösningar som bidrar till den gröna omställningen. Det känns meningsfullt att bidra till en grönare planet varje dag tillsammans med ett hängivet team. Här finns också stora möjligheter att växa och utvecklas, både professionellt och personligt." Din profil För att lyckas i rollen som Sales Engineer ser vi att du har ett stort teknikintresse och en vilja att arbeta affärsnära. Du är kommunikativ, strukturerad och har ett lösningsorienterat tankesätt. Som person drivs du av att utvecklas och är orädd för att sätta dig in i ny teknik både internt och hos våra kunder. Vi ser gärna att du har Ingenjörsutbildning inom relevant teknikområde, master är meriterande Intresse för affärsutveckling och teknisk försäljning Grundläggande kunskaper i CAD och förståelse för tekniska ritningar/processcheman Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift – svenska eller andra europeiska språk är meriterande Vi erbjuder Som Sales Engineer hos Centriair får du arbeta med intressanta och utvecklande uppgifter i spännande och innovativa kundspecifika projekt. Vi värdesätter lagarbete för att driva på innovativa lösningar utan att kompromissa med kvalitet, säkerhet och etik. Vi erbjuder vidare en omväxlande och kreativ arbetsmiljö där våra medarbetare ges stort eget ansvar, har stor möjlighet att påverka och erbjuds goda möjligheter att utvecklas tillsammans med bolaget. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Maria Ahlén, 0708-490288 och Josefine Petersson, 0702-501429 på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget Centriair är ett svenskt företag grundat 2007 som designar, utvecklar och levererar ledande lösningar för minskning av luftburna industriella utsläpp. Våra lösningar minskar utsläppen av skadliga organiska gaser och aerosoler såsom flyktiga organiska föreningar (VOC) såväl som lukter. Vi riktar oss framförallt mot segmenten industriell matproduktion, avfallsanläggningar, avloppsnätverk och biogasproduktion där direktiv och förordningar sätter stringenta krav. Vi differentierar oss på marknaden med teknologi och lösningar som ger högre reduktionseffektivitet, överlägsen kontinuerlig prestanda, lägre energiförbrukning, lägre total driftskostnad och minskat utrymmesbehov tillsammans med oöverträffad expertis inom vårt område. Detta har givit en stark tillväxt där vi nu gått in i nästa tillväxtfas. Företaget arbetar internationellt där huvudkontoret ligger i Sverige med dotterbolag i Tyskland och ett nätverk av agenter samt återförsäljare i Europa och Nordamerika.
Lead Engineer – El & Instrument till Göteborg På Scandinavian Enviro Systems ligger vi i framkant av den gröna omställningen. Med vår unika och patenterade teknik förvandlar vi avfall till värdefulla resurser – och skapar nya intäktsmöjligheter i processen. Här är hållbarhet inte bara ett mål, utan en affärsmodell där miljönytta, lönsamhet och samhällsansvar förenas. Genom strategiska partnerskap och ett starkt innovationsfokus leder vi utvecklingen mot en cirkulär och resurseffektiv framtid. Nu söker vi fler engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad – både för klimatet och industrin. Om rollen Som Lead Engineer får du möjligheten att vara med och forma fabrikerna för framtiden. Du kommer att vara ansvarig för att planera, genomföra och säkerställa kvalitet inom ditt specialistområde samt utveckla vår däckåtervinningsteknik. Vi söker en person som kan ta tekniskt ansvar, leda elkonstruktion och instrumentering och garantera hög kvalitet i våra projekt. Vad har Anders Rothelius, Cheif plattform Officier, att säga om företaget? "Jag sökte mig till Enviro då jag stod inför ett vägval, att välja att jobba kvar i en etablerad industri eller på ett bolag där man får möjlighet att bygga upp något ifrån grunden. Enviro är ett uppstartsbolag som ligger i framkant inom cirkularitet och hållbarhet och består av engagerad personal som vill jobba för en hållbar däckindustri. Genom åren har det arbetats upp mycket kompetens för att möjliggöra detta och det är spännande att få vara med på resan när vi nu skall rulla ut teknologin, först i EU och därefter i andra delar av världen. Enviro har en platt organisation med snabba beslut där man får möjlighet att på sikt utveckla sin roll och vara del av ett företag och en organisation i förändring. Det finns ett stort intresse för vår teknologi och vårt gemensamma uppdrag blir att rusta Enviro för detta och lyckas leverera." Arbetsuppgifter Som Lead Engineer arbetar du tillsammans med andra discipliner, leverantörer och kunder för att säkerställa teknisk integration och enhetlighet. Du optimerar användningen av COMOS och blueprint samt ser till att system för el, instrument och automation används effektivt, inklusive integration till PCS7. Skapa riktlinjer och standardisera processer för framtida fabriker för att uppnå skalbarhet och effektivitet Identifiera förbättringar och säkerställ projektframgång Arbeta med elritningar i COMOS och använda script/programmering för att automatisera elkonstruktioner Kvalifikationer För rollen som Lead Engineer söker vi dig som har en gedigen teknisk bakgrund och ett starkt engagemang för projektbaserat ingenjörsarbete. Du har erfarenhet av projektering inom relevanta branscher och är van vid att arbeta i teknikintensiva miljöer. Tidigare erfarenhet av ledarskap, kvalitetssäkring, riskhantering samt utveckling av tekniska lösningar ses som starkt meriterande. Vi ser gärna att du har Civil- eller högskoleingenjörsexamen, alternativt motsvarande dokumenterad arbetslivserfarenhet Några års erfarenhet inom ingenjörsarbete och projektverksamhet Goda kunskaper i verktyg såsom COMOS (projekteringsdatabas) och M-Files (dokumenthantering), eller motsvarande system Stark problemlösningsförmåga samt god kommunikativ förmåga i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift Du är analytisk, strukturerad och proaktiv i ditt arbetssätt. Du har ett starkt kundfokus och trivs i samarbeten, samtidigt som du tar initiativ och bidrar med kreativa lösningar på komplexa tekniska utmaningar. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Josefine Petersson, 0702-501429 och Malou Magnusson, 0707-588745 på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget Enviro Systems, grundat 1994, är ett företag som utvecklat en banbrytande teknologi för återvinning av uttjänta däck genom pyrolys, en termisk nedbrytningsprocess. Av de återvunna materialen produceras högkvalitativ kimrök (kolpulver), pyrolysolja och metallskrot som bl a kan användas för att framställa nya däck och biobränslen. Enviro har uppnått en återvinningsgrad på 97 % för uttjänta däck (End of Life Tires). Enviro bedriver sedan 2013 däckåtervinning i en demonstrations- och utvecklingsanläggning i Åsensbruk. I samarbete med Michelin och Antin Infrastructure Partners skalar vi upp kapacitet för storskalig återvinning av däck och vår första fabrik beräknas stå klar i Uddevalla under 2025. Enviro har ca 50 anställda och huvudkontor i Göteborg. Enviro är noterat på Nasdaq First North Growth Market. Största ägare är den franska däcktillverkaren Michelin.
Verkstadschef till Göteborg Vi är i ett expansivt skede och då vår nuvarande verkstadschef tar sig an en central roll i koncernen söker vi nu en engagerad och lösningsorienterad ersättare till vår toppmoderna anläggning i Kungälv. Arbetsuppgifter Som verkstadschef hos oss ansvarar du för verkstaden och fördelar arbetet för våra servicetekniker och utrustningstekniker, samt är en viktig kontaktperson mot våra kunder. En del av verksamheten består av svenskutrustning av nya maskiner och den andra delen av serviceverksamhet. Du ingår i ett starkt och erfaret team och har centrala supporterande funktioner till din hjälp i arbetet. Din roll är avgörande för att säkerställa att våra kunders verksamheter fungerar smidigt och effektivt. Du har även budget- och personalansvar och rapporterar till platschef. Leda och stödja servicetekniker i deras dagliga arbete Vara ansiktet utåt och hantera kundkontakter Prioritera och omfördela arbetsuppgifter baserat på aktuella behov Säkerställa att säkerhetsföreskrifter och rutiner följs Samarbeta nära maskinsäljare, reservdelsförsäljare, servicetekniker, servicepartners och platschef Arbeta tätt ihop med central garantihandläggare för att säkerställa bästa möjliga kundservice Vad har Gustaf Thuresson, VD, att säga om företaget? "Som anställd i Söderberg & Haak koncernen blir man en del av en stabil organisation med offensiva visioner. Det är en stor fördel att jobba i en organisation med korta beslutsvägar och där varje individ har stor frihet under ansvar. Vi erbjuder våra anställda löpande utbildningar, men också möjligheter till att växa eller ändra inriktning inom bolaget. De flesta som har ledande positioner inom koncernen idag har börjat sin karriär hos oss i en annan befattning. Jag som VD tror på varje anställds engagemang och vilja att utveckla sig själv och företaget i en positiv riktning. Jag älskar att jobba omgiven av människor som är specialister inom sitt område och som kan och vill ta de beslut som krävs för att verksamheten skall utvecklas i den riktning vi stakat ut." Din profil För att lyckas i rollen som verkstadschef ser vi gärna att du har erfarenhet av liknande roll sedan tidigare, har ett stort teknikintresse och gillar att ta ansvar. Som person är du strukturerad, noggrann och relationsorienterad i din framtoning. Du knyter många kontakter både internt och externt vilket ställer stora krav på att du är serviceinriktad, kommunikativ och professionell i ditt bemötande. Genom dina ledaregenskaper skapar du en lösningsorienterad och positiv arbetsmiljö. Erfarenhet av verkstads- eller servicearbete Vana av att leda och koordinera team Erfarenhet av att arbetat med entreprenad eller lantbruksmaskiner är meriterande Vana vid administrativa uppgifter och datoranvändning Svenska i tal och skrift, engelska är meriterande Vi erbjuder Som verkstadschef hos oss är du en del av ett etablerat företag som erbjuder produkter av bästa kvalitet. Vi har en öppen företagskultur med ett kunnigt, hjälpsamt och engagerat team, där laganda och att ha roligt på jobbet värderas högt. Vi erbjuder bra villkor med kollektivavtal samt en väl genomarbetad introduktion. Kontakt och ansökan För frågor om tjänsten kontakta Joacim Bengtsson, platschef Göteborg på 0725-847477. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget Söderberg & Haak grundades 1866 och är i dag en av de största privata aktörerna inom svensk lantbruksmaskin- och entreprenadmaskinhandel. Vi ser oss som ett serviceföretag med uppgift att förse svenska entreprenörer med teknik som gagnar effektivitet och ekonomi. Försäljning, service och reservdelsförsörjning sker genom ett rikstäckande nätverk av interna och externa återförsäljare och servicepartners från Ystad i söder till Kiruna i norr. Våra entreprenadvarumärken är Komatsu, Bomag, Terex Finlay, Terex Ecotec och Metsjö. För mer information om verksamheten besök www.sodhaak.se.
Applikationschef till Göteborg / Mölnlycke Var med och forma vår digitala framtid! Vill du vara med och bygga ett modernt, skalbart och affärsnära applikationslandskap för ett av Sveriges mest välkända varumärken inom detaljhandel? Vi söker nu en strategisk och operativ IT-ledare som vill ta ett helhetsansvar för våra applikationer och leda både människor och teknik framåt. Detta är ett heltidsuppdrag som konsult – perfekt för dig som har eget företag eller som vill vara anställd av oss under uppdragets gång hos kunden. I detta åtagande ingår Leda och utveckla teamet inom applikationer (med personal- och budgetansvar) Säkerställa drift, förvaltning och utveckling av våra applikationer Utveckla en styrmodell – med tydliga roller, processer och ansvar Etablera incidenthantering och förbättringsprocesser för våra viktigaste applikationer Bidra till den strategiska planeringen inom IT tillsammans med CTO och andra ledare Leverantörsstyrning, inköp och avtalshantering Initiera och driva innovation, förbättringar och standardisering inom området Som applikationschef får du en nyckelroll i vår digitala transformation. Du blir chef för vårt applikationsteam och ansvarar för hela livscykeln – från strategi och utveckling till drift, support och förvaltning. Rollen innebär även att ta fram en långsiktig plan för hur vi ska organisera, styra och vidareutveckla vårt applikationslandskap. Du rapporterar direkt till vår CTO och ingår i IT-ledningsgruppen. Här får du mandat, stort förtroende och chans att göra verklig skillnad i hur teknik kan stärka vår affär. Din bakgrund Har akademisk examen inom IT, systemutveckling eller liknande Har minst 5–7 års erfarenhet av applikationsförvaltning och utveckling – varav minst 5 år i en ledande roll Är van att arbeta både strategiskt och operativt Har erfarenhet av att leda team och driva förändring Har god insikt i IT-arkitektur, applikationsportföljer och styrning Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i både tal och skrift Extra plus om du har erfarenhet från detaljhandel eller annan konsumentnära verksamhet. Om uppdraget Du blir uthyrd till kunden genom Intensogruppen. Du kan även ansöka om du har eget företag. Uppdraget är på heltid och beräknas pågå i minst 6 månader, med möjlighet till förlängning. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt! Kontakt För frågor om rollen kontakta Nicole Diener, 0735-25 86 86, på Intenso Interim Management. Välkommen med din ansökan! Om företaget Intenso Interim Management ingår i Intensogruppen tillsammans med Säljpoolen, Intenso Teknikrekrytering och Masterhelp Jobb. Intensogruppen har kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö och Jönköping. För mer information gå in på www.intensointerim.se eller www.intensogruppen.se
Processingenjör / teknisk projektledare till Göteborg Vill du vara en nyckelspelare i våra energigasprojekt? Vi fortsätter att växa och söker en processingenjör / teknisk projektledare till vårt team. Euromekanik är ett innovativt teknikföretag med god tillväxt och hög kunskapsnivå, verksamt inom flera områden. Sedan 1974 utvecklar Euromekanik nordisk industri med världsledande komponenter, system och kompetens. Vi samarbetar med internationella partners för att leverera skräddarsydda lösningar till svensk processindustri. Vi växer och tar oss an allt fler spännande projekt, där vi tillsammans med våra världsledande leverantörer utvecklar innovativa lösningar för våra kunder. Vätgassystem utgör en viktig del av våra systemprojekt. Vad har Claes Domeij, teamledare teknisk support processdesign, att säga om Euromekanik? "Jag började på Euromekanik 2014 och det är ett spännande företag som är delaktigt i intressanta branscher och projekt. Som ledare är jag öppen och ärlig med stor tillit till medarbetares förmåga. Vi jobbar med högt i tak och med stor hjälpsamhet. Hos Euromekanik finns hela tiden nya saker att lära sig, arbetet blir aldrig enformigt och man styr sig själv med eget ansvar. Produkter och lösningar är alltid av hög kvalité som är lätt att vara stolt över." Vi erbjuder Som processingenjör / teknisk projektledare hos oss har du ett spännande och stimulerande arbete i ett tryggt bolag inom en framtidsbransch. Vi har god ekonomi och erbjuder bra förmåner. Hos oss har du möjlighet att utvecklas, både inom ditt kompetensområde och inom nya områden. Euromekanik ligger vid Marieholm, bara ett stenkast från centrala Göteborg. I fräscha, nya och ljusa lokaler sitter vi tillsammans i öppna landskap, där det aldrig är långt till närmsta kollega. Detta bidrar till den hjälpsamma och härliga sammanhållning som vi har. Att trivas på jobbet är väldigt viktigt för oss. Vad har Cecilia Svensson, teknisk projektledare, att säga om tjänsten och företaget? "Euromekanik är ett snabbfotat bolag med gedigen erfarenhet och gott rykte inom sin bransch vilket lockade mig. Det är alltid roligt att gå till jobbet eftersom jag har så bra kollegor! Vi har snabba beslutsvägar vilket leder till bra samarbete och att alla kan känna sig hörda av teamledare och ledningsgruppen. Det mest stimulerade med jobbet är att det är så varierande. Jag gillar att lära mig något nytt varje dag och det gör man alltid här. Det känns bra att jobba på ett företag som faktiskt kan leverera produkter och system för att minska samhällets fossilberoende." Arbetsuppgifter I rollen som processingenjör / teknisk projektledare deltar du aktivt i våra energigasprojekt tillsammans med dina kollegor i teamet och i ett nära samarbete med säljteamet. Arbetet innefattar allt från förstudier till kompletta leveranser av anläggningar, som till exempel grön vätgasproduktion samt tankstationer för vätgas. Du kommer även ansvara för Systemdesign och komponentval Kontakt med kunder och leverantörer Tekniska underlag i offerterna Leda och följa upp projektarbetet med kund och leverantör Leverans, driftsättning samt upprättande av serviceavtal Budget och tidsplan i projekten Din profil För att lyckas i rollen som processingenjör / teknisk projektledare tror vi att du är utbildad civil- eller högskoleingenjör med erfarenhet från en ledande roll med teknisk inriktning. Du är van vid att kommunicera med kunder och att arbeta självständigt. Som person är du trygg i din yrkesroll med förmåga att driva projekt framåt. Du är engagerad i ditt arbete och har ett stort intresse för framtidens teknik inom förnybara energilösningar. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Cassandra Åkerblad, 0720-708970, på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget Euromekanik AB erbjuder sedan 1974 tekniska lösningar för energigas-, ånga- och processindustri. Vår uppgift att hjälpa kunderna att sätta samman rätt funktionslösning utifrån deras behov. Det kan handla om en enskild produkt, en serie av produkter eller ett helt system ofta i komplicerade processer. Utgångspunkten är alltid att kunden skall få ut maximal effekt ur sin investering, såväl tekniskt som kommersiellt. Vi är inne i en spännande resa där vi bidrar till klimat- och energiomställning och vi ständigt letar efter duktiga medarbetare. Är du en av dem? Läs mer om oss på www.euromekanik.se
Product Manager - Fristad / Borås We are seeking an individual who is capable and willing to take full ownership of the Gravity Sewers and Cable Protection product lines. Uponor Infra AB is seeking a dynamic and proactive Product Manager to join our team. The Product Manager will be fully responsible for the success of the product line, working with cross-functional teams to drive the product lifecycle from development to market launch and beyond. What does Jarno Karjalainen, Head of Product Management, have to say about the company? "Public infrastructure plays a key role in helping societies make our lives safe and sustainable. As a large and established player, we have the best position to influence and contribute to building sustainable infrastructure for water, wastewater, gas and electricity. As a global company we have a wide range of products and services to innovate and bring smart solutions to meet our customers’ needs. We have a unique position where the expertise of highly qualified people can be combined to extend the business and best practices all around the World." Responsibilities The role as Product Manager involves supporting global sales and margin optimization of the gravity systems portfolio, collaborating with various departments to understand market needs, defining product strategies, managing the product lifecycle, and contributing to successful go-to-market plans. Collaborate with R&D to create innovative solutions for gravity sewer and cable protection applications Oversee the product lifecycle, managing the product from conception through to phase-out Plan and drive product launches and marketing strategies, organizing and executing product launches and marketing campaigns Support sales teams and local product managers by providing product knowledge and training Interact with procurement to ensure the quality and requirements of sourced products and components are met Track and analyze product sales and profitability, monitoring and evaluating the performance of products in the market Ellinor Hjelm, Global Product Manager, explain what it's like to work for the company. "I initially joined as a trainee in R&D, and over time, I’ve had the opportunity to grow into my current role as Product Manager. I feel that GF provides real opportunities for development. One major advantage of working at GF is being at the forefront of sustainable infrastructure. The company invests in innovation, quality, and long-term solutions that address real challenges. Internally, there’s a strong culture of collaboration and professional growth, which makes it easier to bring your ideas to life and contribute to the business. You’ll be part of a company that values innovation, teamwork, and long-term thinking, and that offers opportunities to grow both personally and professionally while doing meaningful work." Qualifications You have professional experience in heavy industry and possess the ability to enhance customer engagement to effectively highlight our infrastructure capabilities. Additionally, expertise in B2B management is essential to drive business growth and maintain strong client relationships. This role requires a strategic thinker who can leverage their background to contribute to our company's success and support our mission. Strong communication skills, effective at all levels Ability to work well both as a team member and as an individual contributor Strategic thinking, with the ability to analyze market trends and shape strategies Customer focus, aligning products with user needs Problem-solving skills, applying analytical and creative thinking Adaptability to change, managing shifts in the product environment Prior experience in the infrastructure sector is beneficial Contact and application In this recruitment we are working with recruitment consultant Josefine Petersson, 0702-501429, and Malou Magnusson, 0707-588745, at Intenso Teknikrekrytering. Send your application through the application button. Please apply asap as applications are processed continuously. We welcome your application! About GF AB Uponor focuses on preserving water resources and solving issues with clean and wastewater, contributing to sustainability. With the electrification of society, they provide effective cable protection solutions. Their long-lasting business model is designed to meet future needs across generations. Uponor is a large and reputable company ready to collaborate with major corporations, with a stable and long-standing tradition, a non-hierarchical structure, and an open-door policy.
Teknikchef till Ystads teater Ystads Teater är en samtida och levande mötesplats i en kulturhistoriskt unik miljö. Med ca 200 evenemang och nära 45 000 besökare per år är vi en viktig motor i regionens kulturliv och besöksnäring, en nära partner till lokala kultur- förenings- och näringslivet samt ett viktigt stopp för nationella turnéproduktioner. Här samverkar en rik historia med innovation, service och meningsfulla upplevelser. Med utgångspunkt i vår starka position bedriver vi nu ett spännande utvecklingsarbete för att möta dagens och morgondagens krav från besökare, bransch och ägare. Vi är ett kommunägt bolag med ett tydligt uppdrag: att vara en dynamisk mötesplats för scenkonst, konserter och kultur i alla dess former. Bolaget är medlemmar i Svensk Scenkonst och Svensk Live. NU söker vi dig som vill vara en del av vår scen – där professionalism, passion och ett varmt välkomnande går hand i hand. Om tjänsten Vi söker en engagerad och erfaren teknikchef. I rollen har du fullt ansvar för scentekniken, scenen och produktionsprocessen. Du har en nyckelroll i att ge gästande produktioner ett professionellt mottagande och att skapa oförglömliga upplevelser för våra besökare. Du kommer att ha det yttersta ansvaret för all scenteknisk planering och produktion, i nära samråd med gästande produktioner och vår producent. Du ansvarar för och deltar även operativt i genomförandet. Vid behov leder och arbetsleder du scenmästare, ljus- och ljudtekniker och stagehands. Du ansvarar för att bemanna, schemalägga och skapa effektiva arbetsflöden. Du har även det direkta ansvaret för befintlig scenteknisk utrustning och inventarier, hanterar inköp, upphandlingar, skötsel och service av teknisk utrustning. Du har det ekonomiska ansvaret för avdelningen och att verksamheten bedrivs kostnadseffektivt. Utöver detta ansvarar du för brandskydd och utrymningsplanering. Du rapporterar direkt till VD. En viktig del av tjänsten är att utveckla och uppgradera den scentekniska utrustningen och att bygga en organisation som möter framtidens krav. Samtidigt som du respektfullt förvaltar ett arv av en över 130 år gammal teater. Kvalifikationer Du har en djup och gedigen kompetens och erfarenhet från branschen och ett väl utvecklat branschnätverk. Du har varit fast knuten till flera scener och har erfarenhet av turnéverksamhet. Flexibilitet är avgörande då arbetstiderna styrs av verksamhetens behov och kan innebära dag-, kvälls- och helgarbete i samband med arrangemang. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. För att lyckas i rollen ser vi även att du Är självgående, strukturerad och har en passion för utveckling Trivs med att arbeta i en bred roll Har en mycket god förmåga att självständigt planera ditt och andras arbete Är en kreativ problemlösare med ett djupt intresse för liveverksamhet Detta är en unik möjlighet för dig som vill göra skillnad och bidra till en levande, professionell och utvecklande teaterverksamhet i Ystad. Är du redo att leda och utveckla Ystads teater in i framtiden? Skicka din ansökan redan idag! Tjänsten är en tillsvidare anställning på heltid (kan diskuteras). Ystads teater tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Låter detta som en roll för dig? Välkommen med din ansökan – vi intervjuar löpande!
HSE Koordinator till Stockholm / Helsingborg Vi söker en engagerad HSE koordinator – med driv för säkerhet, struktur och utveckling. Vill du vara med och utveckla arbetsmiljö- och säkerhetsarbetet i ett företag som arbetar med rivning, underhåll och specialiserade projekt? Vi söker nu en HSE koordinator som vill ta ett helhetsansvar för vårt systematiska arbetsmiljöarbete och vara en nyckelperson i vår fortsatta utveckling. Arbetsbeskrivning Som HSE koordinator hos oss får du ett brett och varierande ansvar. Du arbetar nära såväl projektledning, verkstad och platsorganisation, och har ett övergripande ansvar för arbetsmiljö, säkerhet, miljöfrågor och efterlevnad. Rollen omfattar både strategiskt arbete och praktiska uppgifter på fältet, med möjlighet att arbeta från Helsingborg eller Stockholm. I ditt arbete kommer du genomföra internrevisioner och ansvara för att personalen har rätt utbildningar och certifikat. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Leda och utveckla företagets arbetsmiljö- och säkerhetsarbete Koordinera tillträdeshantering till projekt och arbetsplatser Ansvara för företagsbilar, inklusive tillsyn, logistik, dokumentation och planering Inköp, lagerhållning och hantering av arbetskläder och skyddsutrustning Samordning av personal vid uppstart av projekt (bemanning, introduktion, boende m.m.) Ansvara för rekryteringsprocesser vid nyanställningar Underhålla och följa upp ledningssystem (t.ex. ISO 45001) Din profil Vi söker dig som är strukturerad, lösningsorienterad och har ett genuint intresse för arbetsmiljö, säkerhet och struktur. Du har förmågan att kombinera operativ närvaro med strategiskt tänkande och tycker om att driva förbättringar tillsammans med andra. Vi tror sammanfattningsvis att du har Erfarenhet från en liknande roll, gärna inom bygg, anläggning, industri eller rivning God kunskap om arbetsmiljölagen, AFS:ar och systematiskt arbetsmiljöarbete Förmåga att kommunicera och engagera – både i projekten och på ledningsnivå B-körkort (krav) Meriterande med utbildningar inom BAM, HLR, fallskydd, heta arbeten etc. Erfarenhet av ISO 45001,14001, 9001 och/eller andra ledningssystem är ett plus Vi erbjuder Vi erbjuder en viktig och central roll i ett företag med stark framåtanda och hög yrkesstolthet. Du blir en del av ett engagerat team som arbetar tillsammans för att leverera säkra och hållbara lösningar. Kontakt och ansökan För frågor om tjänsten kontakta Max Ukkonen, HSE Manager, [email protected]. Under rekryteringsprocessen genomförs säkerhetsprövning som omfattar drogtest och registerkontroll. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget Om NKR Demolition Group Med en lång erfarenhet inom branschen, toppmodern utrustning och högt kompetenta medarbetare levererar NKR alltid ett kvalitetsarbete med högt fokus på säkerhet och miljö. NKR Demolition Sweden AB är marknadsledande när det gäller rivning och återvinning. I den mån det är möjligt fokuserar företaget på återvinning av nedbrytbart material. Vill du veta mer om NKR´s arbetsprocesser och hur vi återvinner material från rivning, besök vår hemsida https://www.nkr-rivning.se/ NKR Demolition Sweden AB’s huvudkontor finns utanför Helsingborg. Projekten sträcker sig över hela landet och är en del av moderbolaget NKR Demolition Group, som under sina 40 år varit marknadsledande inom rivning och återvinningsbranschen. NKR anlitas till varierande uppdrag, alltifrån rivning inom industri-, bygg och fastighetsbranschen med goda resurser på toppmodern maskinpark och kompetent personal.
Servicetekniker – El & Instrument till Göteborg Om Euromekanik Euromekanik är ett innovativt teknikföretag med god tillväxt och hög kunskapsnivå, verksamt inom flera områden. Sedan 1974 har vi utvecklat nordisk industri med världsledande komponenter, system och kompetens. Genom samarbeten med internationella partners levererar vi skräddarsydda lösningar till svensk processindustri. I takt med vår expansion tar vi oss an fler spännande projekt där vi, tillsammans med våra världsledande leverantörer, utvecklar innovativa lösningar för våra kunder. En viktig del av vår verksamhet är systemlösningar inom vätgas, där vi bidrar till den gröna omställningen. Vi erbjuder Vårt kontor ligger i Marieholm, endast några minuter från centrala Göteborg. Här arbetar vi i moderna, ljusa och nyrenoverade lokaler med en öppen kontorsmiljö som främjar samarbete och gemenskap. Vi tror på en sund balans mellan arbete och fritid och erbjuder konkurrenskraftiga förmåner i ett stabilt företag med en stark ekonomi och verksamhet inom en framtidsbransch. Vad har Daniel Calocchio, servicetekniker, att säga om hur det är att jobba på Euromekanik? "Jag lockades till Euromekanik på grund av mixen mellan produktspecifika tekniker och kundkontakterna. Jag har varit här i snart nio år. På Euromekanik är det högt i tak, fritt med eget ansvar och ett gott gäng. I mitt team har vi mycket god stämning. Det finns utrymme för eget lärande och dagarna varierar en hel del beroende på vilken produkt och kund man jobbar med, vilket jag uppskattar. Jag jobbar både hos kund och i vår egen verkstad samt vid datorn, med support på olika sätt" Arbetsuppgifter I rollen som servicetekniker blir du en del av vårt serviceteam och arbetar i nära samarbete med våra kundansvariga samt våra samarbetspartners på leverantörssidan. Du kommer att ha en resande roll där du besöker kunder för att installera, serva och felsöka utrustning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som servicetekniker inkluderar Ansvara för installation, planering och driftsättning Självständigt utföra periodisk service samt akut felsökning och problemlösning Agera tekniskt expertstöd till säljteamet Driva tekniska ärenden gentemot våra samarbetspartners Rollen innebär resor, främst inom Sverige men även till vissa kunder internationellt. Din profil För rollen som servicetekniker söker vi dig med en teknisk utbildning och några års erfarenhet av teknisk service, gärna inom energigas, processindustri eller marina applikationer med inriktning på instrument, elinstallationer, driftsättning och underhåll. Du har ett starkt intresse för teknik och en förmåga att lösa tekniska utmaningar. Erfarenhet av ATEX-miljöer är meriterande. Vi ser gärna att du har Erfarenhet av arbete med el- och instrumentinstallationer, analys- och kalibreringsuppgifter Kunskap om flödesdatorer, nivåmätare och liknande utrustning God administrativ förmåga Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Cassandra Åkerblad, 0720-708970, på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget Euromekanik AB erbjuder sedan 1974 tekniska lösningar för energigas-, ånga- och processindustri. Vår uppgift att hjälpa kunderna att sätta samman rätt funktionslösning utifrån deras behov. Det kan handla om en enskild produkt, en serie av produkter eller ett helt system ofta i komplicerade processer. Utgångspunkten är alltid att kunden skall få ut maximal effekt ur sin investering, såväl tekniskt som kommersiellt. Vi är inne i en spännande resa där vi bidrar till klimat- och energiomställning och vi ständigt letar efter duktiga medarbetare. Är du en av dem? Läs mer om oss på www.euromekanik.se
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 25 jobb