Lediga jobb hos Intenso Teknikrekrytering AB
Senior Automationsingenjör 800xA till Mölndal Vill du vara med och påverka omvandlingen av samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid? På ABB får du göra detta samtidigt som du arbetar i ett bolag som värnar som sina medarbetare och erbjuder dig unika möjligheter. Vi erbjuder Som automationsingenjör hos oss blir du en del av Process Industries projektverksamhet i Sverige som fortsätter växa. Divisionen ingår i affärsområdet Process Automation och har kunder inom främst papper och massa-, metall- och gruvindustrin i Sverige. Vi har en rikstäckande verksamhet med kunder från norr till söder och jobbar även ihop med våra globala kollegor. Du får arbeta i projekt med hög automationsteknisk komplexitet där du ständigt utvecklas tillsammans med extremt kunniga och engagerade kollegor, där erfarenhet och kunskapsdelning är en stor del av vår kultur. ABB erbjuder goda utbildnings- och karriärmöjligheter. Som en del av ABB får du möjlighet till flexibelt arbete med frihet att välja bäst lämpad arbetsplats. Utöver detta erbjuder vi bland annat friskvårdsbidrag, idrottsaktiviteter, extra föräldralön, hälsoundersökning, arbetstidsförkortning samt förmånsportal Benify med privata rabatter och erbjudanden. Vad har Lina Bjelkenäs, Technical Manager, Process Industries, att säga om tjänsten och företaget? "Jag valde att arbeta på ABB då jag sökte en arbetsgivare med spännande utmaningar och utvecklingsmöjligheter samt en vision jag tror på. Det tycker jag att ABB lever upp till. Jag står för ABBs arbete och vad vi tillsammans bidrar med i världen, och jag tycker det är spännande och utvecklande att få vara med så nära teknikens utveckling. Framtidsvisionen för vår avdelning är att växa de närmaste åren, för att säkerställa att vi lokalt hänger med i teknik- och tjänsteutvecklingen och kan erbjuda den till våra kunder i södra Sverige. ABB fortsätter att vara med och bidra till en mer hållbar och resurseffektiv framtid inom våra teknikområden elektrifiering och automation." Vad har Johan Eknestedt, Senior Project Engineer, att säga om tjänsten och företaget? "Jag genomförde praktik på ABB och blev anställd 2011 efter min yrkesutbildning till automationsingenjör. Jag sökte aktivt till just ABB då företaget verkade intressant, globalt och i linje med min utbildning. Att arbeta på ABB är väldigt roligt, trivsamt och utmanande. Vi är en härlig grupp människor som jobbar tillsammans, vi hjälps alla åt och drar åt samma håll. Vi är ständigt under utveckling tillsammans med våra egna produkter, kunder och branschen i helhet. ABB är en flexibel arbetsplats med många fördelar. Några av dessa är möjligheten till att jobba hemifrån och förlägga sina uppdrag att samspela med privatlivet." Läs mer om livet på ABB. https://career.masterhelp.se/abb Ansvarsområde och arbetsuppgifter Som senior automationsingenjör får du en viktig roll som täcker många områden i vår verksamhet. Du förväntas hålla dig uppdaterad om nya teknologier samtidigt som du behärskar stora delar av den befintliga lösningsportföljen och funktionaliteten i 800xA. Du kommer också: Samarbeta med sälj och kunder i tidiga behovsanalyser och lösningsframtagningar Vara med och genomföra eller stötta kollegor som implementerar eller underhåller lösningar Delta i produktutvecklingsprocessen i en roll som förmedlare av kundkrav & behov samt ge återkoppling på det som utvecklas Vara tongivande i gruppen genom att stötta och utvärdera lösningsalternativ och hur man gör rent praktiskt Utmana och utvärdera nya sätt att göra saker, bidra med nya tankesätt och erfarenheter Vara en förebild och inspiration för hur vi jobbar Din profil Du är en driven person som trivs i en ledande roll där du får vara självgående, ta ansvar och initiativ. Du är målinriktad, kommunikativ, van att arbeta i team och har en god samarbetsförmåga. Som person sätter du kunden i fokus och har en förmåga att bygga goda relationer såväl internt som externt. Du har flera års arbetslivserfarenhet inom automation, och några av dem inom 800xA. Kvalifikationer Erfarenhet av ABB Ability System 800xA inom applikation, systeminstallation och uppgraderingar Kunskap och kännedom om nya standarder och initiativ liknande Namur 150, OPC UA, Modular Automation, IT/OT Flytande kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift B-körkort Meriterande med erfarenhet av äldre ABB system eller andra fabrikat, konverteringar eller topologier Meriterande med erfarenhet av att agera lösningsarkitekt, delta i stora projekt tidigt eller agera strategisk rådgivare åt kund Meriterande med kunskaper inom cyber security, windowsdomäner, virtualisering, elkonstruktion och instrumentering, entreprenadjuridik och ekonomi Du delar ABB:s grundläggande värderingar kring säkerhet och integritet, vilket innebär att du är riskmedveten och tar ansvar för dina egna handlingar samtidigt som du känner ansvar för dina kollegor och affärsverksamheten. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Tina Kervall, 0720–762334, på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om ABB ABB är ledande inom teknik för elektrifiering och automation och möjliggör en mer hållbar och resurseffektiv framtid. Företagets lösningar kopplar samman ingenjörskunnande och mjukvara för att optimera hur saker tillverkas, flyttas, drivs och styrs. Med avstamp i mer än 140 års expertis driver ABB:s ca 105 000 medarbetare nya innovationer som påskyndar den industriella omställningen.
Modelling Engineer Automation to Malmö Do you want to be part of and influence the transformation of both society and industry for a more productive and sustainable future? At ABB, you get to do this at the same time as you get to work in a company that cares for its employees and offers you unique opportunities. What we offer The Process Automation (PA) business area, automates, electrifies, and digitalizes some of the most complex industrial infrastructures. Through its divisions, it serves customers in the energy, process, and hybrid industries – from hydrocarbons, chemicals, water, mining, minerals, pulp & paper to marine and ports, and many more. ABB offers good educational and career opportunities. As part of ABB, you get the opportunity to work flexibly with the freedom to choose the most suitable workplace. In addition to this, we offer, among other things, wellness allowances, sports activities, extra parental pay, health check-up, reduced working hours and the benefits portal Benify with private discounts and offers. Your profile As a Modelling Engineer you will be responsible for the deployment and maintenance of the Process Control Platform (PCP) products (800xA, S+, Freelance, Compact and future offerings) in the new global PA Automation Sales Configurator. What does Marie Gilmore-Ellis, Global Product Manager – Productization, think about life at ABB? "ABB is a global company with world-leading products in automation. This, combined with the trust and respect the company shows its employees, is why I choose ABB as my employer. At ABB, there are always new opportunities to develop as an employee, partly through training but mainly through the daily work that offers varied and challenging tasks together with incredibly competent and cooperative colleagues. ABB is also a large, global organization, which means several opportunities to move on to different roles, or countries, within the company. To thrive in the role, you should be curious, responsible and proactive, good at collaborating, and solution-oriented." Your responsibilities Responsible for the design, implementation, testing and troubleshooting of the product models of Process Control Platform (PCP) Product Portfolio Develop the product models, as defined by the PCP Global Product Managers Ensure product models are well-structured to enable high quality change management and simplify the future maintenance Collaborate with PA sales team to deliver a user-friendly and efficient Sales Configurator solution Work closely with the supplier to ensure the integrity of the product model is guaranteed as the SaaS platform evolves Provide technical support, troubleshooting and fixing issues reported by users Ensure the PCP product models properly fit into the overall Automation System models through great teamwork within the PA Automation Sales Configurator team Qualifications Knowledge of the PA PCP product portfolio and its configuration rules: 800xA, Symphony, Freelance, Compact Experience in Bid & Proposal using Configure, Price and Quote (CPQ) tools e.g. existing ABB Automation Wizard Knowledge of software development Solid team player with an independent and solution-oriented working style Resilient in an agile and changing environment Fluent in English You share ABB's fundamental values regarding safety and integrity, which means that you are risk-aware and take responsibility for your own actions while feeling responsible for your colleagues and the business. You share ABB's fundamental values regarding safety and integrity, which means that you are risk-aware and take responsibility for your own actions while feeling responsible for your colleagues and the business. Contact and application In this recruitment we are working with recruitment consultant Tina Kervall, 0720-76 23 34, at Intenso Teknikrekrytering. Send your application through the application button. Please apply asap as applications are processed continuously. We welcome your application! About ABB ABB is a leading company within technology for electrification and automation and enables a more sustainable and resource-efficient future. The company's solutions connect engineering know-how and software to optimize how things are manufactured, moved, operated, and controlled. Based on more than 140 years of expertise, ABB's approximately 105,000 employees drive new innovations that speed up the industrial transition.
Vi rekryterar nu en engagerad och lösningsfokuserad teknisk Innesäljare till vår verksamhet i Göteborg! Är du nyfiken på en framtidsbransch där det finns mycket jobb framöver? Då hoppas vi att du vill vara med på vår resa mot att bli den mest attraktiva arbetsgivaren inom vår bransch. Har du kunskap från en liknande roll inom teknik, älskar långsiktiga kundrelationer och tekniska lösningar? Då tror vi att rollen som innesäljare hos oss på Norvatek kan passa dig! Du kommer att vara en mycket viktig del i vår verksamhet och agerar som länken mellan kund/utesäljare/projektledare/konstruktör. Du ansvarar för orderberedning samt för att offerter tas fram. I rollen ingår att vara delaktig i kalkyleringsarbetet samt anbudsframtagande. Vi erbjuder allt från standard till mer komplexa stationer, lösningar, renoveringar samt entreprenader. Du ges också möjlighet att göra sambesök med både säljare och projektledare. Du ingår i ett säljteam på 9 personer och du rapporterar till försäljningschef, Emil Staxäng. I dina arbetstuppgifter ingår bl.a: Teknisk support, samordning av frågor mellan kunder och utesäljare Orderberedning Offertskrivning Kontakt med kollegor inom Projektledning, Konstruktion samt Produktion Uppföljning av offerter både självständigt och tillsammans med våra utesäljare Vem söker vi? Vi söker dig som tidigare arbetat som innesäljare, ordermottagare eller säljsupport med teknisk inriktning, gärna inom bygg, projekt eller VA. Alternativt har du erfarenhet från nämnda branscher, samt är en person som är strukturerad och uppskattar att jobba med kunder på daglig basis. Som person kännetecknas du av stark personlig drivkraft med hög energinivå och en vilja att leverera resultat. Du är engagerad, har förmågan att hålla i flera projekt samtidigt och tar initiativ att driva från början till avslut. Du har lätt för att skapa kontakt både internt och externt. Du är bra på att förmedla ett budskap och du är också lyhörd och har mod att tänka nytt. Du är noggrann, strukturerad och har en förståelse för att kultur och miljö i ett tillväxtbolag kräver prestigelöst ansvarstagande och handlingskraft. Du behärskar både svenska och engelska i både tal och i skrift och du behärskar Officepaketet, framför allt Excel, väl. "På dagarna är jag är ute och träffar våra kunder som består av personer på kommunens VA-avdelning, VA-entreprenörer och VA-konsulter. En del av jobbet är uppsökande men eftersom vi jobbar i en produktiv bransch finns det mycket att göra och våra kunder kommer också till oss för att få hjälp att lösa VA-problem. Min vardag består till stor del av att vara teknisk support för kunder så jag skulle nog inte säga att det är ett vanligt säljjobb. I arbetet ingår till exempel att dimensionera pumpstationer och tryckstegringsanläggningar och att lämna offert på förfrågningar och upphandlingar. En stor sak jag uppskattar med mitt jobb är friheten att styra över min vardag, att träffa många olika och trevliga kunder, samt att jobbet är omväxlande och stimulerande." - Olle Bertilsson, distriktsäljare "Norvatek har en platt organisation, med hög teamkänsla som präglas av samarbete, nyfikenhet och en vilja att påverka och göra skillnad. Vi erbjuder en arbetsplats med högt i tak, frihet under ansvar och ett företag i ständig utveckling. I min roll som chef har jag tre ledord som jag jobbar efter- Lyhörd - Engagerad - Tillgänglig" - Emil Staxäng, Försäljningschef Norvatek erbjuder Norvatek erbjuder en platt, prestigelös organisation med framåtblick och med nära till beslut. Tillsammans kan vi göra skillnad för både samhället och miljön. Inom Norvatek brinner vi för att leverera rätt tekniska lösningar med rätt kvalitet till våra kunder inom VA-branschen. Att arbeta hos oss är inspirerande och utmanande och tillsammans nyttjar vi varandras kompetens i ett prestigelöst samarbete. Vår personals hälsa är viktig för oss, och därför erbjuder vi friskvårdsbidrag.Kontakt och ansökan Ansöker gör du genom ansökningsknappen, där du bifogar CV och personligt brev. Ansvarig för denna rekrytering är Försäljningschef Emil Staxäng, [email protected]. Frågor besvaras även av Ulrika Stevrell, HR Uniwater, [email protected]. Observera att vi endast tar emot ansökan via ansökningsknappen. Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen i gänget! Om företaget Norvatek är en del av Uniwater - en av Nordens ledande koncerner inom VA-tekniska lösningar. Med dotterbolagens expertis och kompetens erbjuder Uniwater AB heltäckande VA-lösningar till den nordiska marknaden. Koncernen omsätter ca 1,5 mdkr och är ca 500 anställda. Dotterbolag inom koncernen är ABAT, ASB VA-automation, AVVATech, Aquasvea, Dala Kommunalteknik, ELVA, Emendo, 4-pipes, IBAB, IBECO, Kudsk, Lauridsen, Nordiska VA Teknik, Proco Services, Rostfria VA-system, Svanesunds rör och Tonisco. Tillsammans bildar områdena en unik bredd av specialisttjänster och produkter för utveckling av VA-infrastruktur. Vatten och avlopp är ett av de viktigaste kretsloppen som får samhället och din vardag att fungera. Norvateks pumpstationer finns på nyckelpositioner i infrastrukturen och ser till att vatten kommer fram till hushåll och industrier. Andra pumpstationer pumpar spillvatten, eller avloppsvatten som vi säger i dagligt tal, till reningsverken. Vi kan säga att vi jobbar mot tyngdlagen. Där vatten inte kan rinna av sig själv använder vi pumpar för öka trycket och transportera det vidare. Fundera några sekunder på hur vardagen såg ut innan det fanns en infrastruktur för vatten och avlopp. Just det. En stor del av arbetet varje dag gick till att hämta friskt vatten eller göra sig av med förorenat. På Norvatek tycker vi det är fantastiskt att arbeta med något som gör livet så mycket lättare för så många människor varje dag. Läs gärna mer om oss på www.norvatek.se
Välj inte Elis om du inte gillar teamwork… …men om du vill vara del av ett företag som är ledande inom cirkulära tjänster och tror på såväl individuell som kollektiv framgång – välkommen till oss! Med vår hjälp har svenska företag och organisationer kunnat omge sig med hela och rena textilier sedan 1950. Sedan dag ett har vi hyrt ut, hämtat, tvättat och lagat – om och om igen med kundens behov i centrum. Hundratusentals arbetskläder, mattor, torktrasor, bädd-, bad- och bordstextilier cirkulerar dagligen mellan Elis tvätterier och kunder inom vård och omsorg, industri, handel, renrum, hotell och restaurang. Vi är ett av Sveriges 500 största bolag och har av Karriärföretaget blivit utsedda som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2023 och 2024! Underhållstekniker till vår anläggning i Angered Letar du nya utmaningar och vill vara del av ett framgångsrikt bolag? Då kan det vara dig vi söker! Vår anläggning i Angered är en av de största anläggningarna inom arbetskläder och vi tvättar, levererar och hyr ut arbetskläder, skyddsskor, moppar och handdukar till kunder i Västra Götaland samt delar av Halland. Vår affärsmodell är att erbjuda "textil som tjänst" och vi är övertygade om att hyra, i stället för att äga, är vägen framåt. I Angered är vi ca 50 medarbetare inom kundservice, produktion, lager och distribution. Våra kunder verkar inom många olika verksamhetsmåden, såsom tillverkningsindustrin, livsmedel, djursjukhus, bilverkstäder, offentlig verksamhet samt restauranger. Vad innebär rollen som underhållstekniker? Arbetsuppgifterna innefattar att vara delaktig i underhållsarbetet för både det dagliga och förebyggande underhållet. Du kommer att ingå i ett underhållsteam bestående av totalt tre personer. Arbetet sker både i samarbete med övriga i underhållsteamet samt produktionspersonal, men även självständigt. Mer specifikt innebär rollen: Skötsel/drift av fastighet, ventilation, kemikaliehantering och panna/ånga. Arbete inom VVS, mekanik, pneumatik, hydraulik och elektronik. Löpande och avhjälpande underhåll av produktionsutrustning så som torktumlare, tvättmaskiner och kringutrustning. Uppstart av anläggningen Planering och uppföljning av förebyggande underhåll. Varierande arbetstider enligt rullande schema. Du rapporterar till Produktions- och underhållschefen. Vad har Kristina Lundell, platschef, att säga om tjänsten och företaget? "Som underhållstekniker i Angered kommer du att stortrivas om du drivs av att lösa problem, stora som små, och om du har inställningen att leverera den bästa tänkbara servicen. Genom ditt engagemang och servicekänsla blir du en viktig del i hela anläggningens framgång och utveckling. Vi är stolta över att vara det första företaget i Sverige som certifierades mot FNs globala hållbarhetsmål. Hållbarhet är en naturlig del av vår dagliga verksamhet. Vi har fantastiska medarbetare som genuint vill det bästa för Elis såväl som för våra kunder.” Vem är du? Som person är du serviceinriktad, driven och en strukturerad problemlösare. Du är en god lagspelare som är van vid att samarbeta, men tar också ett stort personligt ansvar över arbetsuppgifterna. Vidare har du mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och kan se nyttan av dokumentation i vårt underhållssystem (TOM). Vad kan du? Vi söker dig som har minst gymnasieexamen och ett genuint intresse för teknik. Troligtvis har du tidigare arbetat som mekaniker eller tekniker, kanske har du även arbetat med drift/underhåll i industriprocesser. Det är meriterande om du har erfarenhet av elektronik och pneumatik. Har du kunskaper inom el ser vi det som ett stort plus. Utöver detta har du även god datorvana och en administrativ förmåga samt behärskar svenska i både tal och skrift. Då vårt koncernspråk är engelska är det en merit om du behärskar det i tal och i skrift. B-körkort är ett krav. Varför ska du välja Elis? Vi erbjuder dig en heltidstjänst i ett marknadsledande företag där miljö- och hållbarhetsfrågor står högt på dagordningen. Vi kan dessutom erbjuda dig en variationsrik och utmanande vardag. Vi lever efter de värderingar som alltid har utgjort Elis ryggrad: Respekt för andra, Att vara en förebild, Integritet och Ansvar. De ger en referensram, som vägleder våra handlingar och inspirerar våra val. Ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Miroslav Gotovac, produktions- och underhållschef, på 073-855 54 72. Välkommen att registrera din ansökan med ett personligt brev och CV genom länken nedan. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut - så skicka in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är torsdagen den 25 oktober 2024. Välkommen med din ansökan! Elis är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. Vi skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder vi våra produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Elis är ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är vi 1600 medarbetare och omsätter 2,5 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och vi har 24 anläggningar spridda över landet.
Välj inte Elis om du inte gillar teamwork… …men om du vill vara del av ett företag som är ledande inom cirkulära tjänster och tror på såväl individuell som kollektiv framgång – välkommen till oss! Med vår hjälp har svenska företag och organisationer kunnat omge sig med hela och rena textilier sedan 1950. Sedan dag ett har vi hyrt ut, hämtat, tvättat och lagat – om och om igen med kundens behov i centrum. Hundratusentals arbetskläder, mattor, torktrasor, bädd-, bad- och bordstextilier cirkulerar dagligen mellan Elis tvätterier och kunder inom vård och omsorg, industri, handel, renrum, hotell och restaurang. Vi är ett av Sveriges 500 största bolag och har av Karriärföretaget blivit utsedda som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2023 och 2024! Vill du jobba i ett framgångsrikt, internationellt och marknadsledande företag? Produktions- och distributionschef Till vår anläggning i Luleå Är du en erfaren ledare inom produktion eller distribution och vill vara med och utveckla en verksamhet som ständigt är på topp? Då har du möjligheten hos oss! På anläggningen i Luleå är vi drygt 35 anställda. Vårt upptagningsområde sträcker sig över norra Norrland samt norra Finland. Till våra kunder i detta upptagningsområde levererar vi hyr- och tvättlösningar, främst inom områdena arbetskläder, mattor och moppar. Vad innebär rollen som produktions- och distributionschef? Tjänsten som produktions- och distributionschef innebär ansvar för anläggningens produktionsprocesser, distribution och underhåll. Du kommer att ansvara för och leda cirka 25 personer. Du kommer även att ingå i den lokala ledningsgruppen och du rapporterar till platschefen. Utöver att med ett coachande ledarskap utveckla din personal kommer dina arbetsuppgifter bestå av: Produktions- och bemanningsplanering Distributionsplanering Att sätta mål och driva förändringsarbete Rapportering och uppföljning av nyckeltal Att utarbeta och driva rutiner och processer Uppföljning och rapportering av arbetsmiljöfrågor Att driva förändrings- och förbättringsarbete för att möta ELIS klimat- och miljömål Vad har Marzena Nordberg, platschef, att säga om tjänsten och företaget? "Hej! Vad roligt att du blev intresserad av Elis och rollen vi erbjuder. Vi är ett gäng duktiga och engagerade medarbetare där alla bidrar med sin kompetens och hjälps åt när det behövs. Vi är stolta att leverera service i världsklass till våra kunder, inom främst tung industri, genom den smarta produktionslösningen, integrerade logistikkedjan, service on-line samt personlig kundservice. Som ledare strävar jag efter att ge alla rätt förutsättningar att lyckas och skapa en trivsam arbetsplats. Ett närvarande ledarskap, engagemang och glädje tycker jag är våra framgångsfaktorer" Vem är du? För att nå framgång i rollen som produktions- och distributionschef ser vi gärna en person med ett coachande förhållningssätt. Har du ett teknikintresse, intresse för affärsmässighet och förstår vikten av hög och god service till kunder ser vi det som en extra tillgång. Tempot är högt och du bör ha förmåga att hantera många uppgifter parallellt. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad kan du? Erfarenhet av ledarskap genom tidigare liknande befattning Erfarenhet och kunskap inom produktion Meriterande med erfarenhet av distributionsplanering Kommunikativ och social Eftergymnasial utbildning relevant för tjänsten är önskvärt, men inget krav Behärskar svenska och engelska i tal och skrift Vi ser gärna att du har en analytisk ådra, är strukturerad och har förmågan att se helheten. Varför ska du välja Elis? Du får vara med på en inspirerande resa med ett företag som ligger i framkant. Vi är branschledande och har lång erfarenhet av cirkulära affärsmodeller och arbetar kontinuerligt med förbättringsprocesser. Vi är ett härligt gäng som alla bidrar till att göra arbetsplatsen till en plats där vi hjälps åt. Vi lever efter de värderingar som alltid har utgjort Elis ryggrad: Respekt för andra - Att vara en förebild - Integritet - Ansvar. De ger en referensram, som vägleder våra handlingar och inspirerar våra val. Kontakt och ansökan För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår platschef Marzena Nordberg på, 073- 30 17 404 Välkommen att registrera din ansökan med ett personligt brev och CV genom länken. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut - så skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen sker löpande, men allra sista ansökningsdag är söndagen den 20 oktober 2024. Välkommen med din ansökan! Elis är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. Vi skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder vi våra produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Elis är ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är vi 1600 medarbetare och omsätter 2,5 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och vi har 24 anläggningar spridda över landet.
Product Maintenance Engineer till Helsingborg Vill du arbeta med teknik och produkter som skyddar människor, miljö och produktion och som bidrar till en mer hållbar framtid? Nederman är i en spännande expansion och söker en Product Maintenance Engineer med el- och elektronikkompetens som kommer att arbeta med varierande och ibland komplex problemlösning samt vidareutveckling av Nedermans produkter! Om tjänsten Du erbjuds en internationell miljö med goda resurser och en organisation med korta beslutsvägar. Tjänsten som Product Maintenance Engineer är en viktig roll där du kommer att arbeta både självständigt och i samarbete med kollegor och kunder. Du ingår i ett team av idag tretton ingenjörer och dina arbetsuppgifter blir att produktoptimera, felsöka, testa och finna nya tekniska lösningar som är el/elektronik- och PLC-relaterade. Huvudsakliga arbetsuppgifter Produktoptimering och produktuppgraderingar av befintliga produkter Felsökning (RCA) på el, elektronik, mekanik, PLC Ändring och framställning av el-schema Hitta ersättningskomponenter (i samarbete med inköp) Leverantör- och kundkontakt i bl.a. komponent och reklamationsärenden Utföra test och verifiering Dokumentera och skriva instruktioner Vad har Daniel Chatham Svanberg, ingenjör, produktcenter, att säga om tjänsten och företaget? "Jag har jobbat inom koncernen sedan 2006 och på huvudkontoret här i Helsingborg sedan 2017. Det är underbart att jobba på ett företag med en miljöteknisk inriktning då miljön ligger mig varmt om hjärtat. Utöver det så är det enligt min erfarenhet otroligt utvecklande att jobba på Nederman så länge som man har viljan att utvecklas. De främsta fördelarna med att jobba på Nederman är att man får en bra arbetsmiljö och stora möjligheter att utvecklas. Kollegorna är fantastiska och jag känner alltid att det är roligt att gå till jobbet. Varje dag varvar dynamiskt problemlösande, goda skratt med kollegorna och en känsla av att man tillför något till företaget." Din profil Vi tror att du som söker tjänsten som Product Maintenance Engineer är högskoleingenjör eller en erfaren tekniker som har vanan av att lösa produkttekniska problem inom el- och elektronik samt mekanik. Du har förmågan att arbeta ”hands on” med en känsla för tekniken, men även att arbeta strukturerat och dokumentera arbetet. Det är meriterande om du har kunskaper inom PLC och kan konstruera enklare konstruktioner i CAD. För tjänsten som Product Maintenance Engineer kan du ha flera års erfarenhet eller vara i början på din karriär med rätt inställning till att ta ansvar och med ett stort intresse för teknik och viljan att utvecklas. Viktigt för att lyckas i tjänsten är att man har förståelse för produktutveckling och kunskaper i produktanpassning. Kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift är nödvändigt, då du även jobbar internationellt. Som person trivs du med att lösa problem och drivs av möjligheten att få utvecklas inom ditt ansvarsområde och värdesätter att få arbeta med hållbara produkter. Du har ett starkt driv, positiv inställning och är bekväm i att arbeta självständigt. Du tar ansvar för ditt arbetsområde och din egen tid, samtidigt som du är en lagspelare som trivs att arbeta i team mot gemensamma mål. Du är van vid att jobba i projekt, med god förmåga att kommunicera och samarbeta med alla delar i organisationen. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Christofer Dahlman, 0702-469300, på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om verksamheten Nederman är en världsledande leverantör av produkter och system inom området miljöteknik med fokus på luftfiltrering, rening och återvinning. Våra lösningar bidrar till att minska miljöpåverkan från industriproduktion, skapa ren och säker arbetsmiljö samt öka produktionseffektivitet. Nedermans erbjudande omfattar allt från kompletta lösningar, installation, driftsättning, utbildning och service. Försäljning sker via dotterbolag samt distributörer i ett 50-tal länder. Utveckling och tillverkning sker vid egna anläggningar i 12 länder på 5 kontinenter. Koncernen är noterad på Nasdaq Stockholm och har cirka 1900 anställda. Läs mer på nedermangroup.com.
VS Montör till Västervik och Vimmerby Vi har fullt upp och behöver bli fler kollegor inom VS! Är du en erfaren VS - montör som vill jobba i ett företag med stora möjligheter till utveckling och varierande arbetsuppgifter så tycker vi du skall läsa vidare! Vi söker just nu 3 personer som skall bredda vårt team ytterligare. Om tjänsten som VS Montör: Du kommer främst att jobba med service- och entreprenadarbeten. Kunderna du jobbar för är både privatpersoner och företag/kommuner. Det är ett omväxlande arbete där du ena dagen installerar en värmepump hos en privatperson och byter ett läckande rör på en industri, till att nästkommande dagar till exempel jobba i större projekt inom nybyggnation av bostäder. Ända sedan starten för över 30 år sedan hjälper vi våra kunder med helhetslösningar inom värme- och sanitetsinstallationer med goda resultat. Vi är nu ca. 80 anställda och har verksamhet i Norrköping, Finspång, Västervik och Vimmerby. Vi är en del av den starka installationsgruppen Currentum vilket också ger oss en stabilitet. Arbetstiderna är normalt mellan 7–16. Några ord från Alexander, Platschef: "Jag har jobbat här sedan 2014 och anledningen till att jag valt just Månsson Rör och Värmepumpar som arbetsplats är att det finns en stor bredd i arbetsuppgifterna, man har sällan tråkigt. Det finns också mycket kompetens inom företaget och det finns alltid någon att fråga om råd." Din profil: Vi söker dig som är certifierad VS-montör, alternativt att du går en utbildning och vill starta din karriär som lärling hos oss. För att klara jobbet behöver du ha B-körkort och kunna kommunicera på Svenska i både tal och skrift. Vi erbjuder: Hos oss får du möjlighet att utvecklas och stor variation på arbetet. Du får din egen servicebil (förmånsbil som du även kan använda privat). Vår personal är viktig för oss och vi erbjuder därför både friskvårdsbidrag, hälsokontroller och företagshälsovård. Vi är även anslutna till kollektivavtal. Kontakt: Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Platschef Alexander Ståhlgren på telefon 0490–58 18 93. Sedan 1986 utför Månsson Rör & Värmepumpar rör- & värmepumpsinstallationer med totalansvar från start till färdigställande åt företag, privatpersoner och kommuner. Med tiden har verksamheten för stora rörentreprenader och värmepumpsinstallationer vuxit sig allt större. Numera spänner denna verksamhet över hela Sverige. Ända sedan starten för över 30 år sedan hjälper vi våra kunder med helhetslösningar inom värme- och sanitetsinstallationer med goda resultat. Vi har nu ca. 80 anställda och finns med kontor i Norrköping, Västervik och Vimmerby.
Mekanikkonstruktör till Göteborg Som mekanikkonstruktör hos oss blir du en del av ett ledande och snabbväxande miljöteknikföretag med fokus på avancerad processteknik för rening av luftburna föroreningar och odörkontroll. Våra produkter och anläggningar ligger i teknikens framkant och våra kunder finns inom många olika industrier, exempelvis livsmedel, biogas, avlopp och avfall. Vi erbjuder Som mekanikkonstruktör hos Centriair får du arbeta med intressanta och utvecklande uppgifter i spännande och innovativa kundspecifika projekt. Vi värdesätter lagarbete för att driva på innovativa lösningar utan att kompromissa med kvalitet, säkerhet och etik. Som mekanikkonstruktör är du med och bidrar till vår fortsatta framgång med hög tillväxt och fortsatt teknikutveckling. Vi erbjuder vidare en omväxlande och kreativ arbetsmiljö där våra medarbetare ges stort eget ansvar, har stor möjlighet att påverka och erbjuds goda möjligheter att utvecklas tillsammans med bolaget. Vad har Daniel Sundvall, Team Leader – Engineering, att säga om företaget? "Att jobba på Centriair innebär att man jobbar i ett litet företag med korta beslutsvägar, man har som anställd möjligheten att vara med och påverka hur vi lägger upp vårt arbete och skapa rutiner för hur vi kommer att jobba framöver. För rätt person finns dessutom goda möjligheter för personlig utveckling inom bolaget. Att trivas på jobbet är en förutsättning för att göra ett bra jobb, hela företaget genomsyras av en god gemenskap där ingen lämnas utanför oavsett befattning. Utöver det vardagliga snacket vid kaffemaskinen eller i lunchrummet med kollegor anordnas trivselaktiviteter några gånger per år, såväl som egna medarbetares initiativ till en AW eller någon annan rolig aktivitet." Om tjänsten Som mekanikkonstruktör hos oss ingår du i ett dynamiskt team, där vi arbetar i projektform och i nära samarbete med andra ingenjörsdiscipliner samt projekt- och serviceorganisation. Som mekanikkonstruktör arbetar du med utveckling, förbättring och anpassning av våra system för industriell processgasrening. Du ges möjlighet att konstruera hela system där det är viktigt att tänka på helheten och att det ska fungera i praktiken. Mycket av ingående komponenter är i rostfritt stål och plåt. Vi arbetar i 3D Cad Solid Works. I rollen har du även nära dialog med våra underleverantörer där kvalitetsgranskning är en viktigt del. Vad har Henrik Törnmalm, automationsingenjör, att säga om tjänsten och företaget? "Arbetet är spännande och utmanande, man får lära sig hela tiden för att klara utmaningarna. När vi möts av kunder som ställer höga krav får man verkligen utmana sig själv. Det är spännande när vi har mer komplicerade processer som kräver en del programmering. För mig som gillar teknik är det kul att leverera nya projekt hela tiden och därav alltid ha möjlighet att använda den senaste tekniken. Man får vara med hela vägen, från design till driftsättning och får direkt respons på allt man gjort i projektet. " Din profil Vi söker dig med erfarenhet av arbete som mekanikkonstruktör och som har arbetat med projektleveranser. Du trivs i en roll där du får möjlighet att påverka och jobba med helheten från tidigt skede till installation. Rollen kräver samarbete både internt och mot leverantörer och kund så vi ser att du uppskattar kontakt med människor och är kommunikativ. Du är strukturerad och noggrann med egenkontroll och kan driva på ditt eget arbete. Teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet Några års erfarenhet som mekanikkonstruktör, gärna inom processindustrin eller anläggningskonstruktion Meriterande om du har arbetat med tunnplåtskonstruktioner Kunskaper i Solidworks eller liknande 3D-Cad system Svenska är meriterande Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Maria Ahlén, 0708-490288 och Josefine Petersson, 0702-501429 på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om Centriair Centriair är ett svenskt företag grundat 2007 som designar, utvecklar och levererar ledande lösningar för minskning av luftburna industriella utsläpp. Våra lösningar minskar utsläppen av skadliga organiska gaser och aerosoler såsom flyktiga organiska föreningar (VOC) såväl som lukter. Vi riktar oss framförallt mot segmenten industriell matproduktion, avfallsanläggningar, avloppsnätverk och biogasproduktion där direktiv och förordningar sätter stringenta krav. Vi differentierar oss på marknaden med teknologi och lösningar som ger högre reduktionseffektivitet, överlägsen kontinuerlig prestanda, lägre energiförbrukning, lägre total driftskostnad och minskat utrymmesbehov tillsammans med oöverträffad expertis inom vårt område. Detta har givit en stark tillväxt där vi nu gått in i nästa tillväxtfas. Företaget arbetar internationellt där huvudkontoret ligger i Sverige med dotterbolag i Tyskland och ett nätverk av agenter samt återförsäljare i Europa och Nordamerika.
Industrielektriker till Helsingborg Vi på Ecolean AB söker en driven och engagerad industrielektriker till vår underhållsorganisation i Helsingborg. Hos oss får du möjlighet att arbeta med en bred variation av el-arbeten inom industrin. Vi erbjuder en varierande arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. Om du är en problemlösare med ett öga för detaljer och har en passion för teknik, kommer du att trivas hos oss. Arbetsuppgifter Som industrielektriker på vår underhållsavdelning arbetar du med samtliga förekommande el-arbeten inom en industri. Dina huvuduppgifter inkluderar underhåll, felsökning, problemlösning, reparationsarbeten samt automationsförbättringar i våra produktionsutrustningar. Din roll innefattar i viss mån el-arbeten vid nybyggnation i samband med projekt. Underhåll och felsökning Problemlösning och reparationer Automationsförbättringar I rollen som industrielektriker ingår även beredskapsarbete enligt schema var 4e vecka. Du rapporterar till underhållschef. Varför valde Lars Blixt, Underhållschef, att arbeta på Ecolean och vad har han att säga om företaget? "Efter 20 år inom en tillverkningsindustri för tunnplåt i olika tekniska roller var det välkommet med ett miljöombyte. Här får jag arbeta nära framför allt produktionsorganisationen och tillsammans driva företaget framåt mot en driftsäkrare produktion. Men även att från grunden få bygga upp ett strukturerat proaktivt underhållsprogram lockade mig, något som fortlöper än idag som en av mina viktigaste arbetsuppgifter. Vi har korta beslutsvägar och kollegor i teamet som är hängivet dedikerade till sin arbetsuppgift, en stark teamkänsla när saker och ting verkligen ställs på sin spets. Vi ser till att ha bra lokaler, täta informationsmöten i storformat och fortlöpande avstämningar inom gruppen. Det finns en idrottsförening som anordnar bl.a. badminton, padel, ishockey, löpning, m.m. och ett väl tilltaget friskvårdsbidrag. Och det finns såklart en festförening som anordnar andra aktiviteter." Din profil För rollen som industrielektriker söker vi dig som är en händig och engagerad problemlösare. Du bör vara en strukturerad och noggrann person som värdesätter ordning och reda. Du trivs med att bli utmanad i vardagen och vågar ta egna beslut baserat på din kompetens och erfarenhet. Dessutom har du en utmärkt samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Vi ser gärna att du har erfarenhet från tillverkningsindustrin. Utbildning med minst gymnasienivå, el-program/linje Erfarenhet och kunskap om Siemens mjukvaror, Step 7 SIMATIC, WinCC, Starter, Safety och TIA portal samt Rexroth servosystem Svenska och engelska i tal och skrift Nedan kunskaper är meriterande: Kunskap i PLC Grundläggande hydraulik- och pneumatikutbildning eller likvärdig erfarenhet Utbildningsbevis för sax & bomlift Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Sara Persson, 0720–712688, på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Om företaget Om Ecolean Ecolean är ett snabbväxande globalt företag som erbjuder innovativa förpackningslösningar för flytande livsmedel, främst inom mejeri- och dryckesindustrin. Med ett starkt fokus på de asiatiska marknaderna, har Ecolean verksamhet i Kina, Vietnam, Indonesien, Sydkorea, Malaysia och Thailand, samt Pakistan, Kazachstan, Mexiko, Oceanien och Tyskland. Huvudkontoret ligger i Helsingborg tillsammans med två av produktionsanläggningarna. Ecolean grundades 1996 och samarbetar idag med några av världens ledande konsumentvarumärken inom livsmedel.
Technical Manager – Filling Machines & Aux Är du en tekniskt skicklig ledare med passion för hållbara lösningar och innovation inom livsmedelsindustrin? Ecolean, ett globalt företag som erbjuder innovativa och miljövänliga förpackningssystem, söker nu en Technical Manager – Filling Machines som vill vara med på deras tillväxtresa. Om rollen Som Technical Manager för Ecoleans fyllningsmaskiner kommer du att ansvara för att driva och utveckla den tekniska strategin för Ecoleans maskinsystem/plattformar. Rollen innebär att säkerställa att Ecoleans fyllningsmaskiner uppfyller teknik- och kvalitetsstandarder och kundkrav. Du ansvarar bland annat för teknisk roadmap, scoutar ny teknik, initierar teknik- och feasibility studier, samt säkerställer teknisk mognad i projekten som arbetar efter V-modellen. Som Technical Manager arbetar du i nära samarbete med produktchef, R&D, övriga Technical Managers och Global Service. Vad har Ola Cullefors, Director Systems Engineering & Mechanical Systems, att säga om tjänsten och företaget? "Jag började på Ecolean då jag lockades av närheten till ny teknik och utveckling, men även de stora möjligheterna att vara del av och påverka det kommersiella. Kombinationen av hållbarhet, innovation, och en internationell och inkluderande arbetsmiljö gör det till ett modernt och attraktivt val för personer inom branscher som teknik, förpackning och hållbar utveckling. Vi månar om att alla ska trivas och ha en bra arbetsmiljö. Det anordnas diverse sammankomster över året. Vi har friskvård och tillgång till gym etc. För att trivas i rollen så behöver du ett teknikintresse och vara bra på att samarbeta. Starka kommunikations- och ledarskapsförmågor samt affärssinne kommer vara viktigt. " Dina huvudsakliga ansvarsområden: Övergripande ansvar för teknisk specifikation och utveckling av fyllningsmaskiner Ägare av teknisk arkitektur, konceptval och godkännande av tekniska lösningar Definera och driva teknisk roadmap av fyllningsmaskiner Sustaining engineering lead Technical lead i R&D projekt Säkerställa att kvalitet, teknisk mognad och krav är uppfyllda Budgetansvar Utveckla kapabilitet inom Systems Engineering Vem är du? För rollen som Technical Manager söker vi dig som har en gedigen teknisk förståelse för helheten och som kan sätta sig in i den kommersiella aspekten av att utveckla maskinsystem för en marknad, framförallt inom förpacknings- eller livsmedelsindustrin. Du är en erfaren ledare med förmåga att inspirera ditt team och har ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt. Vad har Carl-Magnus Källberg, Mechanical Design Engineer, att säga om tjänsten och företaget? Jag kom in som konsult på Ecolean för att jobba med ett specifikt projekt under 3 månader och sen utökades det med nya projekt hela tiden. Jag trivs här, det är utmanande och varierande uppgifter. Allt mellan enkla snabba problem som skall lösas till stora som kan ta lång tid att arbeta igenom. Det är frihet under eget ansvar, vi har en bra och öppen dialog med varandra och en god stämning. Kvalifikationer Civilingenjörsexamen eller motsvarande inom maskinteknik eller automation Minst 7 års erfarenhet av arbete med tekniskt avancerade maskinsystem Erfarenhet som teknisk chef eller projektledare, projektledning och strukturerat kravdrivet utvecklingsarbete Erfarenhet av ledarskap av tekniska team God kommunikationsförmåga och vana att arbeta i internationella miljöer Flytande i engelska, både i tal och skrift Vad vi erbjuder På Ecolean får du möjligheten att arbeta i ett innovativt och hållbart företag med stark global närvaro. Du blir en del av ett dynamiskt team där du har möjlighet att påverka och utvecklas i din karriär. Vi erbjuder konkurrenskraftiga anställningsvillkor och en arbetsplats där vi värdesätter samarbete, innovation och personlig utveckling. Vill du vara med och göra skillnad inom hållbara förpackningslösningar? Skicka in din ansökan idag! Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsulterna Christofer Dahlman, 0702-469300 och Linda Fristedt, 0790-997373 på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om Ecolean Ecolean är ett snabbväxande globalt företag som erbjuder innovativa förpackningslösningar för flytande livsmedel, främst inom mejeri- och dryckesindustrin. Med ett starkt fokus på de asiatiska marknaderna, har Ecolean verksamhet i Kina, Vietnam, Indonesien, Sydkorea, Malaysia och Thailand, samt Pakistan, Kazachstan, Mexiko, Oceanien och Tyskland. Huvudkontoret ligger i Helsingborg tillsammans med två av produktionsanläggningarna. Ecolean grundades 1996 och samarbetar idag med några av världens ledande konsumentvarumärken inom livsmedel.
Visar 1 till 10 av 54 jobb