Intenso Teknikrekrytering AB jobb

Lediga jobb hos Intenso Teknikrekrytering AB

Procurement Engineer

Procurement Engineer, Interimsuppdrag – Uddevalla Nu har du möjlighet att bli en del av ett stort investeringsprojekt till den svenska processindustrin med global agenda. Detta är ett konsultuppdrag på heltid, perfekt för dig med eget företag eller som vill vara anställd via oss för uppdraget hos kunden. Vår kund arbetar med ett stort globalt industriellt projekt inom återvinning med revolutionerande teknik. Nu söker vi dig som trivs i rollen som konsult och har erfarenhet av att arbeta med inköp av material och tjänster som uppfyller tekniska krav anpassade till olika processer i en industriell miljö. I detta åtagande ingår: Genomförande inköp och säkerställning av beställningar baserat på konstruktionsavdelningens krav Implementering av inköpsprocesser till ERP/affärssystem Leveransövervakning, planering, samarbete och förhandling med leverantörerna Utveckla och förbättra upphandlingsprocesser och system Samverka med teknik, ekonomi och ledning Denna position kräver flexibilitet och anpassningsförmåga i en snabb, nystartad miljö Din bakgrund Högskoleingenjör inom mekanik, anläggning, process eller motsvarande Certifierad i CIPS, CPSM eller liknande Fokus erfarenhet från inköp till stora investeringsprojekt i industrin Erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö Stark analytisk förmåga, strukturerad och förhandlingsvana Avancerad kunskap i Excel och ERP system Kommunikativ och bidrar till helheten genom förmågan att samarbeta Mer om uppdraget Du blir uthyrd till kunden genom Intensogruppen. Uppdraget går även bra att söka för dig med eget företag och beräknas till en början att vara heltid under ca 3–6 månader med möjlighet till förlängning. Vänligen ansök snarast! Kontakt För frågor om tjänsten kontakta Mattias Lyckberg, 0733-336080, på Intenso Interim Management. Välkommen med din ansökan! Om företaget Intenso Interim Management ingår i Intensogruppen tillsammans med Säljpoolen, Intenso Teknikrekrytering och Masterhelp Jobb. Intensogruppen har kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö och Jönköping. För mer information gå in på www.intensointerim.se eller www.intensogruppen.se

15 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Procurement & Logistics Manager

Procurement & Logistics Manager, Interimsuppdrag – Uddevalla Nu har du möjlighet att bli en del av ett stort investeringsprojekt till den svenska processindustrin med global agenda. Detta är ett konsultuppdrag på heltid, perfekt för dig med eget företag eller som vill vara anställd via oss för uppdraget hos kunden. Vår kund arbetar med ett stort globalt industriellt projekt inom återvinning med revolutionerande teknik. Nu söker vi dig som trivs i rollen som konsult och har erfarenhet av att arbeta med inköp och logistik av material och tjänster som uppfyller tekniska krav anpassade till olika processer till en industriell miljö. I rollen kommer du att vara med och starta upp avdelningen som ansvarar för inköp, logistik. I detta åtagande ingår: Leda och utveckla avdelningen för inköp och logistik Säkerställa att rätt rutiner och kvalitetssystem implementeras som ADR, ISO, HSE samt inköpsprocesser och ERP/affärssystem Coacha och utveckla medarbetare och konsulter Ha det yttersta ansvaret för att rätt leverantörer anlitas Samverka med teknik, ekonomi och ledning Denna position kräver flexibilitet och anpassningsförmåga i en snabb, nystartad miljö Din bakgrund Högskoleutbildning inom Supply Chain, logistik, inköp eller motsvarande Utvecklat ledarskap inom processindustrin Utvecklat processer för ADR, ISO och alltid varit involverad i HSE Erfarenhet från inköp och logistik till stora investeringsprojekt i industrin Erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö Stark analytisk förmåga, strukturerad och förhandlingsvana Avancerad kunskap i Excel och ERP system Kommunikativ och bidrar till helheten genom förmågan att samarbeta Mer om uppdraget Du blir uthyrd till kunden genom Intensogruppen. Uppdraget går även bra att söka för dig med eget företag och beräknas till en början att vara heltid under ca 3–6 månader med möjlighet till förlängning. Vänligen ansök snarast! Kontakt För frågor om tjänsten kontakta Mattias Lyckberg, 0733-336080, på Intenso Interim Management. Välkommen med din ansökan! Om företaget Intenso Interim Management ingår i Intensogruppen tillsammans med Säljpoolen, Intenso Teknikrekrytering och Masterhelp Jobb. Intensogruppen har kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö och Jönköping. För mer information gå in på www.intensointerim.se eller www.intensogruppen.se

15 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Administration & Finans Manager

Administration and Finance Manager, Interimsuppdrag – Uddevalla Nu har du möjlighet att bli en del av ett stort investeringsprojekt till den svenska processindustrin med global agenda. Detta är ett konsultuppdrag på heltid, perfekt för dig med eget företag eller som vill vara anställd via oss för uppdraget hos kunden. Vår kund arbetar med ett stort globalt industriellt projekt inom återvinning med revolutionerande teknik. Nu söker vi dig som trivs i rollen som konsult och har erfarenhet av att arbeta med administration och finans inom energi, process eller kemisk industri. I detta åtagande ingår: Utveckla och implementera rutiner för finansiell kontroll, uppföljning och prognoser Samarbeta med ledningen för att vara rådgivande och ta fram analyser Hantera processer för leverantörsreskontra och kundreskontra, inklusive fakturering, fakturering och inkasso Ta fram administrativa rutiner för att säkerställa efterlevnad av processer, HSE och kvalitet Säkerställa efterlevnad av lagar och förordningar Bidra till investeringsprojektet i sin helhet Denna position kräver flexibilitet och anpassningsförmåga i en snabb, nystartad miljö Din bakgrund Kandidatexamen i administration, redovisning eller liknande Erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö Kunskap om lokala skatteregler Stark analytisk förmåga, tolka komplexa data och finansiell information Utmärkt sinne för detaljer och noggrannhet i finansiell rapportering Avancerad kunskap i Excel och programvaror för ekonomi Kommunikativ, bidrar som ledande till att skapa team som samarbetar och som vill högprestera Mer om uppdraget Du blir uthyrd till kunden genom Intensogruppen. Uppdraget går även bra att söka för dig med eget företag och beräknas till en början att vara heltid under ca 3–6 månader med möjlighet till förlängning. Vänligen ansök snarast! Kontakt För frågor om tjänsten kontakta Mattias Lyckberg, 0733-336080, på Intenso Interim Management. Välkommen med din ansökan! Om företaget Intenso Interim Management ingår i Intensogruppen tillsammans med Säljpoolen, Intenso Teknikrekrytering och Masterhelp Jobb. Intensogruppen har kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö och Jönköping. För mer information gå in på www.intensointerim.se eller www.intensogruppen.se

15 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Grävmaskinist

Vi söker Grävmaskinist till vår återvinningsanläggning! Vi behöver stärka teamet med ytterligare en miljöhjälte som har erfarenhet av att framföra grävmaskin med grip (pluspoäng om du även kan hantera hjullastare). Tycker du om att arbeta gemensamt i grupp men också under eget ansvar? Kan det vara dig vi söker? Västblekinge Miljö AB är ett kommunalt miljöföretag som ser till att avfall inom kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström tas om hand på bästa sätt. Vi är runt 45st medarbetare på VMAB. Du kommer att ingå i ett team på fem personer som leder det dagliga arbetet som team och där vi har en tight kommunikation under hela arbetsdagen. I vårt team arbetar vi med mottagning av avfall, avfallskontroller, kvalitetsarbete, kundservice, sortering, lastning, lossning och förflyttning av avfall. I jobbet som Grävmaskinist ingår att: arbeta i grävmaskin och sortera avfall samt att kunna köra hjullastare för att lasta, lossa och förflytta avfall. vara insatt i avfallets gällande kvalitetskrav för att informera, anvisa, vägledakunder, leverantörer och samarbetspartners även att hantera avvikelser och reklamationer. anpassa kommunikation utifrån målgrupp och/eller situation. använda och följa upp eget arbete i protokoll, checklistor, rutiner etc. arbeta för att så mycket avfall som möjligt skall gå att återvinna. se till så att anläggning, lagerplatser och fordon är i god ordning varje dag samt att brister är planerade eller åtgärdas. samarbeta med andra enheter. Dina egenskaper: Till tjänsten som Grävmaskinist söker vi dig som trivs att arbeta i ett team och har kundservicekänslan med dig! Det viktigaste för oss är att du har förmågan och viljan att vara en del av ett team där vi både hjälper varandra och bidrar till en positiv kultur där inget är omöjligt. För att lyckas i rollen behöver du vara ansvarstagande, engagerad, strukturerad, initiativrik och lösningsorienterad. Du kommer arbeta i ett litet team och är en ambassadör för VMAB då vi träffar många av våra kommuninvånare och kunder, därför är det viktigt att du är serviceinriktad. Samt vill vi att du är kvalitets- och säkerhetsmedveten. Dina kunskaper och behörigheter: B-körkort för manuell växellåda Utbildningsbevis för grävmaskin Teknisk färdighet för att genomföra enklare underhåll på maskin. Grundläggande kunskap gällande för dator/surfplatta/smarttelefon. Goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. ADR 1.3 är ett krav i din tjänst och om du saknar den kommer VMAB att stå för din utbildning. Meriterande 1–2 års erfarenhet av grävmaskin med grip Utbildningsbevis för hjullastare med skopa CE-behörighet Några ord från Anton Florén som jobbar hos oss: ”Jag är inne på mitt 7:e år på VMAB och det som gör att jag trivs är att jag har väldigt bra kollegor, vi har både roligt och hjälper varandra! Jag tycker det är kul att få arbeta med maskiner och helheten med avfallshantering. Det passar mig även bra med att arbetstiderna är förlagda MÅ-FRE, kl. 07-16. Det som är viktigast för mig är att vi har ett bra samarbete med kollegorna. En person som passar i vårt gäng är driftig och vågar ta för sig samt är en bra lagkamrat.” Vi erbjuder: Vår personal är viktig för oss och vi har bra förmåner för vår personal. För att nämna några av dem erbjuder vi både friskvårdsbidrag och företagshälsovård. VMAB ser positivt på att förena föräldraskap med arbete, därför betalas en extra ersättning ut vid föräldraledighet. Vi arbetar löpande med kompetensutveckling. För våra anställdas trygghet har vi kollektivavtal. Företaget bjuder på frukost varje morgon. Placeringsort: Mörrum, Karlshamn kommun Start: Med hänsyn till uppsägningstid Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: Heltid Lön: Individuell lönesättning I denna rekrytering samarbetar Västblekinge Miljö AB med Intensogruppen.Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Emma Mattsson på telefon 0708-33 24 15 alt [email protected]. Vi tar ej emot ansökningar via mail på grund av GDPR lagstiftningen, skicka din ansökan via ansökningsknappen. Vi har löpande urval, skicka därför din ansökan snarast. Mer om Västblekinge Miljö AB Västblekinge Miljö AB (VMAB) är ett kommunalt bolag som ägs av kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström. VMAB är ett ansvarsfullt miljöföretag med fokus på framtiden. Vår uppgift är att samordna avfallshanteringen i de tre kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström. Där har vi ansvaret för planering, mottagning, sortering, ökad återvinning, drift av biogasanläggning, transporter, återvinningscentraler, information och kundtjänst. VMAB driver med egen personal, avfallsanläggningen i Mörrum, där finns också huvudkontoret. Återvinningscentralerna drivs till större delen av egen personal, medan transporterna av hushållsavfall utförs av entreprenörer. Vi är certifierade enligt ISO 9001, ISO14001, ISO45001.Visste du att Västblekinge Miljö AB var en av de första i Sverige med fyrfackslösningen? Vi var också först i Skandinavien att bygga en torrötningsanläggning för biogas!

15 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Lagerchef

ERFAREN LAGERCHEF SÖKES TILL LJUNG Brinner du för ledarskap och anser att engagerad personal är vägen till framgång? Är du en person som har ett starkt intresse av effektiva logistiklösningar där du får arbeta i en föränderlig miljö med stark tillväxt? Vi söker dig som är en kommunikativ, prestigelös och engagerad ledare och som är villig att anta utmaningen. Nu söker vi en lagerchef till vår lagerenhet i Ljung. Exempel på förekommande arbetsuppgifter Ansvarar för den dagliga hanteringen av lagerläggning, lastning och lossning på vårt innelager och vår lagergård. Säkerställer leveranssäkerhet ut mot våra kunder. Daglig ledning och koordinering av lagerverksamheten. Central roll i arbetet med att utveckla och optimera våra logistikprocesser; både när det gäller systemstöd och praktisk hantering av gods. Personalansvar, utbildning och utveckling av lagrets medarbetare. Tillsammans med vår Supply Chain Manager ansvarar du också för förhandlingar och avtal med transportörer. Kvalifikationer Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av ledande befattning inom lager- eller industribranschen. Det är en fördel om du har erfarenhet av SAP. Goda kunskaper i engelska både skriftligt och i tal är ett krav, då koncernspråket är engelska. Även B-körkort är ett krav. Några ord från Björn Holmén, Supply Chain Manager? Hur länge har du arbetat på Pipelife? Jag har arbetat på Pipelife i snart 13 år. Jag har haft lite olika roller men idag är jag ansvarig för Supply Chain, vilket hos oss innefattar avdelningarna inköp, kundsupport, lager och produktionsplanering. Varför har du valt att arbeta på Pipelife? Det är ett spännande bolag i en internationell miljö, som är lönsamt och har en stark framtidstro. Det finns också ett förtroende från koncernen som resulterat i stora satsningar i Ljung som produktionsort. Vad innebär det att jobba som lagerchef på Pipelife? Jobbet innebär att du ansvarar för lagerhanteringen och frakter hos Pipelife i Ljung. Tillsammans med ungefär 15 medarbetare optimerar du lagerläggning, lossning och lastning med syftet att förse våra kunder med problemfria leveranser av beställda produkter rätt tid. Det är viktigt att du brinner för ledarrollen och jobbar för att medarbetarna ska må bra och prestera väl. Vad tror du är en bra bakgrund för rollen? En bra bakgrund är att du har arbetat med lager och logistik tidigare, gärna i ledande befattning. På det personliga planet söker vi personer med goda ledaregenskaper och god samarbetsförmåga. Relevant utbildning, liksom kunskaper inom SAP är meriterande. Personliga egenskaper Som person har du goda ledaregenskaper och är bra på att bygga ett lag där alla drar åt samma håll. Du är driven, självständig, strukturerad och arbetar gärna mot uppsatta mål. Du tycker om förändring och utveckling och har en god kommunikationsförmåga. Du är en kulturbärare och ditt ledarskap präglas av tydlighet samt ett coachande förhållningssätt. Vad vi erbjuder dig Vi erbjuder en prestigelös arbetsmiljö präglad av engagerade och drivna kollegor. Vi är en internationell koncern med möjlighet till utveckling. Vi arbetar aktivt med värdegrund och kan du identifiera dig med respekt, tillit, passion och kreativitet är vi företaget för dig. Vi har bl.a. friskvårdsbidrag, kollektivavtal och arbetstidsförkortning som förmåner. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde snarast eller efter överenskommelse. Kontakt och ansökan För ytterligare information om tjänsten kontakta Björn Holmén, Supply Chain Manager på telefon 070 509 53 30 eller maila till [email protected] Vi tar endast emot ansökan och CV via ansökningsknappen. Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan! Om företaget PIPELIFE SVERIGE AB är Sveriges ledande tillverkare inom branschen för plaströrsystem. Våra produkter används inom bl.a. kommunalteknik, jord- och skogsbruk, inomhusavlopp samt kabelkanalisation. Vi är ca 270 anställda och omsatte 2022 drygt 1,3 miljarder kronor. Förutom försäljning i Sverige exporterar vi till flertalet av de europeiska länderna. Vårt svenska huvudkontor och produktionsenhet ligger i Ljung (Herrljunga kommun). Pipelife Sverige ingår i Pipelife International med säte i Wien, Österrike.

15 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Systemutvecklare

Systemutvecklare till Trollhättan Drivs du av att investera din tid och kompetens på något meningsfullt? Vi söker dig som lockas av att arbeta på ett produktbolag som digitaliserar svensk industri. Genom att hjälpa kunden effektivisera och automatisera sin vardag bidrar vi till att de framtidssäkrar sin verksamhet. Detta har vi gjort ända sedan starten 1984. Binar Solutions befinner sig nu i en spännande tillväxtresa, vill du bli en av oss? Rollen som systemutvecklare Som systemutvecklare hos oss får du stort ansvar och blir en person med inflytande och betydelse för vår framtida utveckling. Du får vara med och vidareutveckla vårt befintliga BPS system (Binar Production System) och bidra till hur framtidens system ska se ut. Du ingår i ett team av engagerade utvecklare som arbetar med att bygga och förbättra logiken i vår plattform, i syfte att skapa en robust och skalbar tjänst som gör det enklare för tillverkande företag att digitalisera produktionen och därmed öka sin effektivitet. Vad har Jimmy Kleibrant, affärsområdeschef LEAN Production, att säga om hur det är att jobba på Binar Solutions? "Binar är ett härligt företag med korta beslutsvägar, en platt organisation samt en stabil ägare. Vi jobbar med många av de stora industriföretagen i Sverige där vi nu arbetar aktivt med att följa med dem ut i världen! Här har du stor möjlighet att påverka och styra ditt arbete själv och i ditt team. Jag jobbar aktivt med att skapa transparens mellan våra olika team genom att hela tiden informera om vad som händer inom företaget och hos våra kunder. Det är en trygg arbetsplats där vi jobbar med teknik i framkant och vi har en fantastisk kundbas. Som fabriksnörd är det riktigt kul att vi får möjlighet att vara med och se hur saker och ting tillverkas. Jag älskar att vara spindeln i nätet mellan våra kunder, sälj och personalen." Din profil Du som söker som systemutvecklare har relevant utbildning och några års erfarenhet av systemutveckling inom: C# / .NET SQL REST-API Har du erfarenhet från tillverkande industri gör det att du snabbare kommer in i rollen men detta är endast meriterande och inte ett krav för tjänsten. Som person ser vi gärna att du har ett högt engagemang för ditt arbete och att du är prestigelös och pragmatisk. Vi som arbetar här idag diskuterar tillsammans fram lösningar och uppskattar när folk vågar säga sin mening eller be om hjälp. Det viktigaste för oss är att du är duktig på det du gör och tycker det verkar lockande att bli en del av oss! Vad säger Hannes Kempe Lundin, systemutvecklare, om företaget? "Det som lockade mig till Binar 2019 var möjligheten att inte bara sitta med mjukvaran utan även få se den direkta kopplingen till hårdvaran. Det mest stimulerande med jobbet är att får utveckla något från början! Att gå från idé till produkt och sedan se den verkställas hos kund. Det är kul att gå till jobbet, mycket är på grund av de varierande arbetsuppgifterna. Våra kunder har många olika lösningar och konfigureringar vilket gör att det varierar hela tiden. Vi har många befintliga projekt men även mycket nyutveckling som är kul. Den goda stämningen i teamet är också en bidragande faktor att jag trivs så bra. Den kommande tiden känns rolig och spännande då vi växer och har planer för våra produkter inför framtiden. Det kommer också bli många nya projekt." Vi erbjuder Hos oss får du arbeta med en teknisk plattform som ligger i framkant och som dagligen nyttjas av tusentals användare. Du triggas av tanken på att komma till det lite mindre bolaget som befinner sig i en häftig tillväxtresa och få chansen att utvecklas tillsammans med oss. Du kommer trivas i vår kultur om du är nyfiken, lösningsfokuserad och ödmjuk. Du gillar att jobba i team samtidigt som du finner stor stolthet i dina personliga leveranser. Att ha roligt på jobbet är en självklarhet för alla oss på Binar Solutions och vi är övertygade om att du delar den inställningen! Ansök i dag I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Tina Kervall, tel. 0720-762334, på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval och tillsättning under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om Binar Solutions Företaget grundades 1984 och 2021 bytte vi namn till Binar Solutions AB, som ett tydligt konstaterande att vi erbjuder helhetslösningar och inte bara elektronik. Vi tillhandahåller industriell IT och elektronik som stödsystem för industrin. Vi är ISO 9001 och ISO 14001 certifierade och strävar alltid efter att uppfylla FN:s globala mål för hållbar utveckling. Binar Solutions AB är ca 30 anställda och finns i Trollhättan. Företaget hade en omsättning 2023 på ca 58 miljoner.

15 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Area Sales Manager Tyskland / Säljare

Area Sales Manager to Gothenburg Germany & Eastern Europe Making life a moving experience We want to enable everyone to do what so many take for granted; drive to work, go shopping, visit friends, or go on that holiday road trip. We won’t let limited mobility prevent anyone from riding in a vehicle. Do you want to work for a company that does good things - for real? Then you will enjoy working with us. We want people around the world to be more independent. We do this by creating products that supports people with limited mobility to drive or ride in the vehicle. Our goal is to curb exclusion and contribute to a more inclusive society. What does Mido El Zein, Area Sales Manager, think about working at BraunAbility? "I've been working for BraunAbility for almost eleven years, with a background in entrepreneurship and innovation. Improving people's lives, regardless of their physical limitations, is a strong motivator for me. Working at BraunAbility is both challenging and rewarding. Every day presents different challenges where I get to find creative solutions. With our well-organized structure and dedicated team, we almost always find a way forward. Our team functions like a close-knit family, supporting and helping each other both professionally and personally. The overall atmosphere is positive, fostering collaboration and mutual respect." What does Ola Winsnes, Sales Director, have to say about the role and the company? "I chose to work for BraunAbility to meet people, understand their situations, and formulate solutions that grant them the same freedom as everyone else when getting into a car. Being part of the whole provides dynamic and understanding, which I find inspiring. The main advantages of the job are the freedom and seeing one's ideas realized. There will be significant developments in our field, largely due to the electrification of the vehicle fleet. There are exciting challenges ahead that BraunAbility is particularly well-equipped for. Like many others, we've experienced turbulence during and after the pandemic. However, it has resulted in a stronger and more professionally composed organization, which is very inspiring." Overview of position As Area Sales Manager you will be based in our office in Gothenburg and responsible for the region of Germany, Austria, Switzerland, and eastern European countries. Taking responsibility and possessing a genuine desire to provide our end customers with the opportunity to drive and travel in vehicles. By establishing trust and confidently presenting our solutions, we aim to open doors for safe and secure mobility. With a strong commitment to helping and enhancing the everyday lives for our users. Your responsibilities Your primary role is to cultivate relationships with distributors and stakeholders ensuring they possess a thorough understanding of our products. Empowering them to deliver comprehensive solutions with optimal functionality for users is crucial. Collaborating closely with workshops and distributors, you secure our offerings and highlight the advantages of choosing BraunAbility. Maintaining communication with local stakeholders and resellers helps identify needs and ensures the right products and solutions are selected, adding significant value by opting for BraunAbility. Take ownership of sales activities within the consumer market across Germany, Austria, Switzerland, and eastern Europe. Stay updated on current and future processes to enhance our offerings. Assume responsibility for sales activities within the consumer market, driving growth and expanding our market presence. Represent the company at trade fairs and exhibitions, showcasing our products and engaging with potential clients to drive sales and brand awareness. Identify new sales opportunities and effectively communicate the value proposition of our products and services. Your profile To the role as Area Sales Manager we are seeking a creative, proactive individual with a technical interest and understanding, along with traits of passion, commitment, structure, and strong communication skills. Strong business acumen and adept at balancing customer needs with company objectives. Experienced strategic sales work and balancing long sales processes. Possess reliable analytical skills to identify opportunities and optimize strategies. Flexible and adaptable, prepared to tackle challenges in a dynamic environment. Fluent in German and English language, both written and spoken. Contact and application In this recruitment we are working with recruitment consultant Josefine Petersson, 0702-501429, and Malou Magnusson, 0707-588745, at Intenso Teknikrekrytering. Send your application through the application button. Please apply asap as applications are processed continuously. We welcome your application! About BraunAbility BraunAbility Europe AB is placed in Stenkullen, outside of Gothenburg. We are devoted to making life a moving experience for all. Our vision is to shape the future of global mobility transportation solutions changing the lives of people living with mobility challenges and those who care for them. Besides the European headquarter in Stenkullen, Sweden there are BraunAbility sites in England, Denmark and in the USA.

15 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Produktionspersonal / Maskinoperatör

Produktionspersonal / Maskinoperatör Om jobbet: AB FERMIA är ett livsmedelsföretag i Höganäs som packar och blandar pulverprodukter. I dag är en stor del av vår verksamhet legoproduktion till andra svenska livsmedelsföretag. Vi växer och söker nu nya medarbetare till vår produktion. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter t.ex. sköta förpackningsmaskiner, packa produkter och blanda olika pulverprodukter efter recept. Jobbet är till viss del fysiskt krävande. Din erfarenhet / kunskap: Truckkort är ett krav Bra svenska Fördel med maskinvana Grundläggande datorvana Det är meriterande om du tidigare arbetat som produktionspersonal eller maskinoperatör och är tekniskt kunnig. Personliga egenskaper: Vi är ett företag där alla hjälps åt, personlig kemi är därför viktigt. Man behöver kunna arbeta självständigt och minst lika viktigt är att man fungerar i team. Personliga egenskaper vi uppskattar är hjälpsamhet, pålitlighet, noggrann och att du är nyfiken på att lära dig och att du har förmågan att ta egna initiativ. Det är viktigt att känna stolthet i de produkter vi tillverkar åt våra kunder. Här är några ord om arbetsplatsen från två av våra medarbetare: Omar Awad ”Fermia är en framåtsträvande och familjär arbetsplats präglad av effektivitet, ständig utveckling och förbättring.” Agnieszka Cebula ”Jag trivs på min arbetsplats och gillar att jobba med maskiner och de produkter vi producerar. En stor anledning till att jag tycker om att jobba på Fermia är att jag har både trevliga arbetskamrater och bra arbetsklimat.” Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du kommer att ingå i ett skiftlag med tre andra personer. Vi kommer att ha skiftgång med följande arbetstider: Dagskift: Må - To 7-16. Fredag 7,30-14 Kvällsskift: Må – To 14:30 – 00:00. Fredag Ledig. Vi erbjuder: Här får du ett varierande arbete med trevliga kollegor. Vi tycker att det är viktigt att vår personal mår bra, därför uppmuntrar vi träning och övriga insatser för våra anställdas hälsa. Vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag som vi hoppas att vår personal utnyttjar. Kontakt: Har du frågor om tjänsten kan du kontakta med Joakim Ringdahl, via mejl [email protected]. Observera att vi ej tar emot ansökan via e-post. Skicka ansökan via ansökningsknappen. Välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför din ansökan snarast. Aktiebolaget Fermia startades 1907. Fermia har under åren tillverkat glykos (stärkelsesirap), druvsocker, konsthonung och sockerkulör. Idag är vår kärnverksamhet sportnutrition. Fermia ligger i Höganäs och är en produktionsanläggning åt Ewalco AB och ägs av Humble Group.

8 april 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Operations Manager

Operations Manager till Malmö Vill du vara med på en resa där du får bygga och utveckla tjänster inom maskinservice som gör skillnad? Trivs du i en miljö där den ena dagen inte är den andra lik och där saker händer snabbt? Då kan du vara den kollega vi söker till rollen som Operations Manager på SBD Service. För att vi ska kunna ta nästa steg i vårt tjänstefieringsinitiativ i våra dotterbolag förstärker vi nu vår serviceorganisation inom Sandberg Development. Sandberg Development Service kommer att fungera som en tjänsteleverantör till några av våra dotterbolag och med tiden bygga upp förmågan att tillhandahålla förstklassig service till våra dotterbolags serviceverksamhet. Vad har Oskar Bergenudd, Executive Director Financial Solutions, att säga om tjänsten och företaget? "Jag valde Sandberg Development då jag delar företagets vision att skapa långsiktig tillväxt och samhällsnytta. Genom aktivt ägande utvecklar och investerar vi i innovations- och teknikdrivna företag. Denna vision och målsättning speglas i en genuin framåtanda och positiv kultur i koncernen. Som medarbetare här får man möjlighet att göra skillnad och vara med och påverka resultatet. Här finns ömsesidig flexibilitet och mycket frihet. För att trivas i rollen som Operations Manager är det viktigt att du tycker om att skapa relationer med kund och överträffa deras förväntningar. Vi söker en trygg och strukturerad entreprenör med fokus på samarbete och långsiktighet. Du är en innovativ problemlösare som söker hållbara lösningar och förstår vikten av att skapa ett arbetssätt som sätter både kund och medarbetare i fokus." Om tjänsten Vi erbjuder en ledande och bred roll som Operations Manager i ett expansivt företag där du kommer att bygga upp SBD Service. Verksamheten kommer att verka i nära samarbete med våra dotterbolag och intressenter inom dessa bolag. Din roll blir central i att utforma, planera samt genomföra planen för SBD Service uppbyggnad. Vårt mål är att driva och leda den bästa serviceorganisationen i regionen. Stödja våra dotterbolag med platsundersökning, service, installation, utbildning och callcenterfunktion Kontraktera, koordinera och bygga samarbete med utvalda leverantörer av service och installation I rollen rapporterar du till Executive Director och tjänsten är placerad i Malmö. Din profil För att passa i rollen tror vi att du är en driven, entusiastisk och strukturerad entreprenör med goda ledaregenskaper som får saker att hända. Som person sticker du ut med din förmåga att gå från idé till handling samt med din kommunikativa förmåga. För dig är det naturligt att samarbeta för att nå framgång och göra skillnad. Du är målmedveten och brinner för att bidra till vår fortsatta tillväxtresa. Kvalifikationer och erfarenhet Du är troligen civilingenjör eller har liknande teknisk inriktning lämplig för rollen Du har cirka 5–10 års erfarenhet av kundtjänstbranschen, gärna inom teknikproducerande företag Du har erfarenhet av stödprocesser och av att leda grupper Du talar och skriver svenska och engelska, det är meriterande om du även kan franska Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Sara Persson, 0720–712688, på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget Sandberg Development är ett familjeägt investeringsbolag som genom aktivt ägande i innovationsdrivna bolag bidrar till tillväxt och samhällsnytta - med fokus på vattenteknik, livskvalitet och trygghet. Sandberg Development är hel- eller delägare i Aimpoint, GAIM, Nor:disk, RESCUE Intellitech, SWATAB, ISEC Monitoring Systems, Orbital Systems, Clean Oil Technology, Drupps, Silanos, Watersprint, Xocchiali, PluvioFlow, Reccan samt börsnoterade Camurus. Omsättningen för koncernen uppgick till 2 miljarder kronor för 2023.

8 april 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Process Engineer

Process Engineer to Stockholm Do you want to be involved in influencing the environment and shaping the future of the cement industry? In the role as a Process Engineer with us at Cemvision, you get to work with dedicated employees and world-leading researchers in the industry. Do you want to be part of this growth journey in a company that makes a difference? Then you might be the one we're looking for! What we offer If you are passionate about contributing to making a significant positive impact on the environment, we offer a unique opportunity to disrupt and help shape the future of the cement industry. You will be part of a dynamic and collaborative team of experts that is dedicated to, together as a team, creating a sustainable future for generations to come. We also offer a market salary, benefits package, and an exciting and innovative work environment where we focus on creating a culture where everyone can thrive and feel valued and supported. We are proud to be backed by Breakthrough Energy Fellows (founded by Bill Gates in 2015), Norrsken Foundation, EQT Foundation, Polar Structure, BackingMinds, and Zacua Ventures, as well as companies from the cement, construction, and real estate industries. What does Hedvig Axberg, Supply Chain and Project Lead, have to say about working at Cemvision? "Cemvision is at the forefront of technological development and innovation. Being part of an organization that strives to be a leader in our field while also contributing to a better world was incredibly appealing to me when I chose to start working here. Another factor that attracted me was the strong team. The employees have impressive experience and knowledge in their respective areas. Working together with such talented individuals was seen as a unique opportunity. Additionally, it was the diversity within the team that really made a difference. To thrive as a project leader at Cemvision, it's important to have an innovative mindset, be able to think outside the box, and find new solutions. Being able to analyze and solve problems efficiently is crucial for driving innovation and progress." About the role As a Process Engineer, you will play a pivotal role not only in our demo- and full-scale trials and production processes but also in expanding your expertise to encompass retrofit design and engineering of greenfield projects. Your focus will be on optimizing efficiency, ensuring product quality/development, and minimizing environmental impact. Your expertise will be instrumental in refining our green cement production techniques, ensuring they not only meet but exceed industry standards. Key responsibilities Collaborate on the design and execution of demo- and full-scale trials, overseeing the implementation of processes and technologies in the cement plant. Analyze production data, identify bottlenecks, and implement improvements to enhance efficiency and product quality and development. Develop and implement quality control procedures. Work on eco-friendly production methods, minimizing waste, energy consumption and emissions, while maximizing sustainability. Collaborate closely with cross-functional teams and providing technical expertise. You will report directly to our CTO and you will work from our office in Stockholm. The role will involve extensive travel within Europe several times a month. What does Claes Kollberg, co-founder and CTO, say about Cemvision? "In the company, we all have a strong drive for sustainability, to develop solutions and materials for the future of construction. No day is like any other at Cemvision, and every day I learn a lot from my colleagues and the constant challenges we face. Openness, curiosity, and joy in our work for one of civilization's greatest challenges, I share with the Cemvision team. We are goal-oriented, systematic, work broadly, and complement each other. The knowledge we lack but need, we acquire quickly." Your profile To be successful, you should have a ‘no-problem-too-big’ attitude and be highly resourceful. This means a lot of drive, an analytical mindset, and being motivated by collaborating with others and getting things done. You probably have a big passion and engagement for sustainability and green technologies. You should also have the ability to thrive with the unique challenges and opportunities that come with a fast-paced and ever-evolving startup culture. We also think you have the following: A master’s degree in chemical engineering, process engineering, or related field. Proven experience in process engineering, preferably within the cement industry or a related heavy industry sector. Strong knowledge of production processes, quality control, and sustainability. Analytical mindset with excellent problem-solving skills. Familiarity with process simulation software and relevant engineering tools. Contact and application In this recruitment, we are collaborating with recruitment consultant Sara Persson, 0720-712688, at Intenso Teknikrekrytering. Submit your application via the application button. We work with continuous selection during this recruitment, so we would like to receive your application as soon as possible. Welcome with your application! About Cemvision Cemvision is a growing company on a mission to decarbonize cement, one of the world’s most urgent climate challenges, accounting for 8% of global CO2 emissions. We’re a team of cement and electrification experts, researchers, supply-chain specialists, creatives, and innovators from the traditional industry, academia, and the hyper-growth tech world. We’re proud to be backed by Breakthrough Energy Fellows (founded by Bill Gates in 2015), Norrsken Foundation, EQT Foundation, Polar Structure, BackingMinds, Zacua Ventures and companies from the cement, construction, and real estate industries. Read more at https://cemvision.tech/

8 april 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024