Instrumenttekniker till Sysav
Performiq AB
Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.

Tjänstebeskrivning & erbjudande Är du en erfaren Instrumenttekniker som är redo att ta nästa steg i karriären? Vill du vara med och bidra till framtidens hållbara lösningar inom avfallshantering och energiutvinning? Då är Sysav rätt plats för dig! Vi söker nu en Instrumenttekniker till vårt team El och Instrument. I denna roll får du ett stort ansvar för att säkerställa att våra anläggningar drivs effektivt och säkert. Du kommer att rapportera direkt till Sysavs Elchef och ingå i ett engagerat och erfaret team inom el och automation, där samarbete och kompetens står i fokus. Sysav bidrar till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Vi omhändertar avfall, avgiftar, förädlar och för tillbaka resurser till samhället. Vi skapar också insikt kring hållbar konsumtion och visar vägen för branschen genom innovativa lösningar. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region – tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner. Som Instrumenttekniker på Sysav kommer dina arbetsuppgifter att innebära: • Förebyggande och avhjälpande underhåll av utrustning i Sysavs anläggningar. • Förbättringar för ökad driftsäkerhet. • Utföra mindre nyinstallationer. • Kontakt med leverantörer. • Rapportera och återrapportera arbeten via underhållssystemet. • Ingå i beredskapsstyrka. • Hämta in offertförfrågan. • Framtagning av kravspecifikation för instrument vid upphandlingar. • Delta i projekt som sakkunnig för instrumentrelaterade frågor. På Sysav bidrar du till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Hos oss får du en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras. En hybrid arbetsplats, när det är möjligt, samt balans mellan arbete och fritid, är viktigt för många av våra medarbetare och därför även för oss. Förutom friskvårdsbidrag, erbjuder vi en förmånlig sjukvårdsförsäkring och tillgång till vår Förmånsportal samt gratis pensionsrådgivning. Personprofil Vi söker dig som har några års erfarenhet som Industrielektriker eller motsvarande, gärna inom industri och allmänt förekommande el- och instrumentarbeten. För att lyckas i rollen tror vi att du är en positiv, noggrann och ansvarsfull person med en stark känsla för säkerhet i arbetet. Du har en problemlösande attityd, vilket gör att du effektivt kan identifiera och lösa tekniska problem. Du har även tålamod och trivs med att samarbeta i grupp, vilket gör att du både kan arbeta självständigt och tillsammans med dina kollegor för att nå gemensamma mål. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i miljörapporteringssystem samt god vana av att kalibrera instrument. Vidare ser vi gärna att du är strukturerad, kommunikativ och har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter, även under stressiga situationer. Du tar gärna initiativ för att driva arbetet framåt och är en lagspelare som värderar samarbete och effektiv kommunikation med både kollegor och externa aktörer. Krav: • Utbildning inom elinstallation på gymnasienivå eller eftergymnasial nivå • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift • B-körkort • 3-5 års erfarenhet som Instrumenttekniker eller likvärdig erfarenhet. Övrigt Start: Omgående/enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Plats: Malmö För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Sysav med PerformIQ. Vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Filip Lundström på [email protected] vid eventuella frågor gällande rekryteringsprocessen. Välkommen med din ansökan!

25 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Logistikadministratör till Ahlsell Norsborg!
Performiq AB
Lager- och terminalpersonal

Tjänstebeskrivning & erbjudande Är du en fena på administration, kundservice och lagerarbete? Då kan du vara den vi söker till Ahlsell Norsborg! Vi söker dig som är sugen på något mer än bara vanligt orderplock eller packning. De är ett litet team och tillsammans ska ni kunna utföra alla funktioner som krävs av ett lager i sin helhet. Det innebär en hel del administrativa uppgifter som inte ingår i sedvanliga lageruppgifter. I arbete ingår; • Kontroll av inkommande gods. Godset ska stämma med följesedel • Skriva produktbeskrivningar • Orderplock • Inventering • Mellanlagring. Ahlsell har gods som kund äger, de hör av sig när grejerna ska ut. Detta innebär mejl/telefonkontakt mellan lagerarbetare, säljare och kund • Mejl och telefonsupport. Om gods försvinner ska man genom datorsystem och lite snabbt tänk kunna lokalisera vart gods tagit vägen • Lossning/lastning av lastbilar Personprofil Noggrann och strukturerad – Behöver ha detaljsinne och god förmåga att hålla fokus, då det sker noggranna kontroller samt registrering av gods. God datorvana – En stor del av arbetet sker administrativt i deras datasystem. Har du arbetat i WMS (Warehouse Management System) samt Excel är det meriterande. Serviceinriktad och kommunikativ – Löpande kundkontakt, främst via mejl och telefon men även fysiska möten. Kommer att vara ansiktet utåt för Ahlsell. Initiativtagande och kan ta egna beslut – Kommer att arbeta under stort eget ansvar och kunna svara för ett helt artikellager. Stresstålig – Klarar snabba vändningar och att arbeta under tidspress. Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Meriter: Erfarenhet och truckkort för skjutstativ- och motviktstruck. Ska kunna vara behjälplig vid orderplock samt lastningar/lossningar. Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos kunden. Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i denna roll. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan! Övrigt Start: Augusti Omfattning: Heltid Plats: Norsborg Arbetstid: 8-17

32 dagar sedan
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Innesäljare till Freudenberg Sealing Technologies
Performiq AB
Företagssäljare

Tjänstebeskrivning & erbjudande Är du en person som brinner för kundrelationer och försäljning? Vill du arbeta i en roll där du får kombinera service med rådgivning för att skapa verkligt värde för kunder? Då kan rollen som innesäljare hos Freudenberg Sealing Technologies vara nästa steg i din karriär. I denna roll fungerar du som en länk mellan kunder, säljteam, kundservice, produktion och externa leverantörer. Hos oss får du möjlighet att växa i ett marknadsledande företag inom tätningslösningar – en spännande resa med möjligheter till personlig utveckling. I tjänsten som Innesäljare ingår följande arbetsuppgifter: • Ansvarig innesäljare för ett antal kunder • Arbeta i team med utesäljare samt nära samarbete med kundservice och inköp • Vara en länk mellan våra kunder och våra fabriker, förmedla kundens behov internt • Proaktiva problemlösningar, förbättra serviceerbjudandet och maximera kundnöjdheten • Prissättning, offerthantering och uppföljning i CRM • Reklamationer i samråd med reklamationskoordinator Personprofil För att lyckas i rollen krävs en kombination av affärsmässighet och känsla för service. Du har både intresse för tekniska lösningar och drivkraften att omvandla kundbehov till konkreta affärer. Även om du är en del av ett engagerat säljteam, arbetar du ofta självständigt och tar stort ansvar för dina uppgifter. Vi söker dig som har ett genuint intresse för problemlösning och försäljning och som alltid sätter kundens behov i fokus. Du är serviceinriktad, lyhörd och har en förmåga att omsätta insikter till värdeskapande lösningar. Med ett professionellt och proaktivt arbetssätt bidrar du till att skapa långsiktiga kundrelationer och lönsamma affärer samtidig som du samarbetar med ditt team för att nå gemensamma mål. Du har en stark vilja att utvecklas inom ditt område och delar gärna med dig av din kunskap till kollegor. Genom vår egen akademi i Tyskland – där utbildningen sker på engelska – får du möjlighet till kontinuerlig kompetensutveckling. Rollen innebär även kontakt med våra fabriker vilket ger dig en bredare förståelse för våra produkter och processer. För att trivas och lyckas som innesäljare hos oss är det viktigt att du uppskattar ett strukturerat arbetssätt och är van vid att arbeta med digitala verktyg och kommunikationskanaler i det dagliga arbetet. Kvalifikationer: • Eftergymnasial utbildning inom relevant område • Erfarenhet av försäljning • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande om du tidigare arbetat i SAP, SAP BI, MS Excel, Microsoft Dynamics. Övrigt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Arbetstid: Dagtid Kollektivavtal: Teknikföretagen/Unionen Plats: Landskrona PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner i den här rekryteringen. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vänligen notera att vi ej tar emot ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Anna Lindberg på [email protected]. Välkommen med din ansökan!

32 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Arbetsledare inom Produktion
Performiq AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Tjänstebeskrivning & erbjudande Vill du leda och utveckla produktionen hos en världsledande innovatör inom bageribranschen? Hos Revent International AB får du möjlighet att ta ansvar, driva förbättringsarbete och leda ett engagerat team i en dynamisk produktionsmiljö i Upplands Väsby. Vi söker nu en Arbetsledare inom El, Montering och Emballering – en nyckelroll där du får kombinera tekniskt kunnande med starkt ledarskap. Revent har varit en pionjär i branschen sedan 1958 och är kända för att ha uppfunnit stickugnen – en innovation som revolutionerade bagerivärlden. Vi fortsätter att ligga i framkant med produkter som jässkåp och vakuumkylar, och 2014 lanserade vi vår senaste banbrytande innovation: den runda bakugnen. Vårt huvudkontor och produktion ligger i Upplands Väsby, och vi har cirka 100 medarbetare. Utöver det har vi dotterbolag i USA, Tjeckien och Mexiko samt återförsäljare i över 50 länder. Vi är stolta över vår kultur där innovation, kvalitet och arbetsglädje står i centrum. "In bread we trust" – Bli en del av vår resa! Som Arbetsledare för El, Montering och Emballering ansvarar du för att leda och optimera produktionen inom dessa områden. Du säkerställer att arbetet sker effektivt, med hög kvalitet och enligt uppsatta tidsramar. Du har en nyckelroll i att motivera och utveckla teamet, samt att driva förbättringsinitiativ för att optimera produktionen. Dina huvudsakliga ansvarsområden: • Leda och organisera produktionen inom el, montering och emballering • Säkerställa att arbetet utförs enligt plan, med hög kvalitet och säkerhet • Motivera och utveckla teamet genom tydlig kommunikation och vägledning • Hantera personalfrågor såsom schemaläggning, ledighet och utvecklingssamtal • Medverka i produktionsberedning och metodstudier för att förbättra processer • Driva kontinuerliga förbättringsprojekt, gärna inom LEAN Personprofil För att trivas och lyckas i rollen behöver du ett tryggt och naturligt ledarskap. Du är lyhörd, stödjande och skapar en positiv arbetsmiljö. Med tydlig kommunikation och god koordineringsförmåga säkerställer du att arbetet flyter på smidigt. Du är lösningsorienterad, stresstålig och hanterar flera uppgifter samtidigt. Vid utmaningar agerar du snabbt och ansvarsfullt för att upprätthålla säkerhet och kvalitet. Krav och Meriterande: • Tre till fem års erfarenhet i en liknande roll inom produktion/montering/el. • Erfarenhet av personalansvar och ledarskap i en produktionsmiljö. • Teknisk förståelse, gärna inom el- och monteringsprocesser. • Meriterande: Teknisk utbildning inom relevant område. • Meriterande: Erfarenhet från en liknande bransch. Övrigt Start: Omgående eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Arbetstid: 07-16:12 mån-tors och 07-14 fredagar Plats: Upplands Väsby Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Revent med PerformIQ. Vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Filip Lundström på [email protected] vid eventuella frågor gällande rekryteringsprocessen. Välkommen med din ansökan!

33 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Fastighetstekniker inom styr- och regler till Sysav
Performiq AB
Fastighetsskötare

Tjänstebeskrivning & erbjudande Vill du ha ett omväxlande och självständigt arbete där du får möjlighet att driva spännande byggtekniska projekt? Vill du dessutom arbeta i en organisation som gör verklig skillnad för miljön och samhället? Då kan det här vara rollen för dig! Då en medarbetare valt att sluta söker vi en ny kollega. Som fastighetstekniker hos oss erbjuds du ett varierande och självständigt arbete där du får möjlighet att driva spännande byggtekniska projekt. Du blir en del av vår fastighetsenhet, som består av nio medarbetare och tillsammans ansvarar för underhåll, förvaltning och utveckling av våra olika anläggningar samt facility management. I denna roll kommer du främst att arbeta med avfallskraftvärmeverket, men även med kontors- och förrådslokaler. Sysav bidrar till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Vi omhändertar avfall, avgiftar, förädlar och för tillbaka resurser till samhället. Vi skapar också insikt kring hållbar konsumtion och visar vägen för branschen genom innovativa lösningar. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region - tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner. Arbetsuppgifter Dina främsta arbetsuppgifter blir att hantera olika underhållsprojekt inom teknik och bygg. Projekten varierar stort, både när det gäller innehåll och storlek. Som fastighetstekniker samordnar du, planerar och projektleder entreprenader av olika storlek och omfattning. Du kommer också att hantera löpande och akut underhåll för de olika anläggningarna samt vissa administrativa arbetsuppgifter. Det är en självständig roll där du får stor möjlighet att påverka ditt arbete och fatta egna beslut men också tillhöra ett team och samarbeta med andra tekniker. Du är ansiktet utåt mot kund i den dagliga verksamheten och skapar och upprätthåller goda relationer med såväl medarbetare som entreprenörer. På Sysav bidrar du till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Hos oss får du en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras. En hybrid arbetsplats, när det är möjligt, samt balans mellan arbete och fritid, är viktigt för många av våra medarbetare och därför även för oss. Förutom friskvårdsbidrag, erbjuder vi en förmånlig sjukvårdsförsäkring och tillgång till vår Förmånsportal samt gratis pensionsrådgivning. Personprofil Vi söker en erfaren och kompetent fastighetstekniker med särskild expertis inom fastighetsautomation, projektledning och samordning av komplexa projekt. För att lyckas i rollen behöver du vara en driven, ansvarsfull och strukturerad person med ett proaktivt arbetssätt och en stark problemlösningsförmåga. För att trivas är det viktigt att du: • Har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad • Är prestigelös och öppen inför olika arbetsuppgifter • Lockas av en roll där du får vara ute i verksamheten och träffa olika människor • Har stort intresse för fastigheter och personlig service • Är utåtriktad med god kommunikativ förmåga • Tekniskt intresserad Krav: • Flera års erfarenhet av liknande arbete inom fastighetsteknik • Relevant eftergymnasial utbildning inom ventilation-, automation- eller installationsteknik eller liknande • Kunskap inom styr- och reglerteknik • B-körkort (både automat och manuell) Övrigt Start: Omgående/enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Plats: Malmö Arbetstid: 07-15:45 med flex För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Sysav med PerformIQ. Vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Filip Lundström på [email protected] vid eventuella frågor gällande rekryteringsprocessen. Välkommen med din ansökan!

33 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Säljare inom bygg till Hällgren Nord
Performiq AB
Företagssäljare

Tjänstebeskrivning & erbjudande Vill du ta nästa steg i karriären och vara med och bygga kundrelationer från grunden? Har du näsa för affärer, drivs av resultat? Då kan du vara den vi söker till vårt team som Säljare till Hällgren Nord AB! Tjänstebeskrivning & erbjudande Som säljare hos oss kommer du att spela en avgörande roll i vår fortsatta tillväxtresa. Din primära uppgift blir att identifiera nya affärsmöjligheter, boka möten och skapa starka relationer med nya kunder – både inom offentlig och privat sektor. Du kommer att sälja in våra tjänster inom bygg, rivning, sanering och entreprenad. Vi tror på ett nära samarbete där du får stort stöd från ledningen men också frihet att forma dina egna arbetssätt. Hos oss är stämningen prestigelös, teamet hjälps åt, och vi har kul på vägen – men vi är också målmedvetna och tydliga med våra förväntningar. I dina arbetsuppgifter ingår: • Kartlägga nya affärsområden och potentiella kunder. • Boka och genomföra kundmöten. • Ta fram offerter i samarbete med projektledare. • Följa upp leads och utveckla långsiktiga relationer. • Representera Hällgren Nord vid branschträffar och nätverk. Personprofil Du är en självgående och driven person som trivs i en roll där du får ta ansvar. Du gillar att skapa kontakt, bygga relationer och är inte rädd för att plocka upp telefonen. Du är trygg i dig själv, har ett affärssinne och kan kommunicera tydligt med såväl hantverkare som beställare. Vi tror att du har: • Några års erfarenhet av försäljning, meriterande inom bygg, tekniska tjänster eller entreprenad. • En stark vilja att skapa affärsmöjligheter och bygga upp något långsiktigt. • Förmåga att jobba både strategiskt och operativt. • Ett strukturerat arbetssätt • B-körkort. Meriterande om du har ett befintligt nätverk inom fastighetsbolag, kommuner, byggbolag eller liknande – men inget krav. Övrigt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Arbetstid: Kontorstider med viss flexibilitet Plats: Sollentuna eller utgå hemifrån med regelbundna kundbesök Företagspresentation Vi är ett mångsidigt företag som alltid har som främsta målsättning att leverera kvalitet och bra service till våra kunder. Vi tillhandahåller ett stort antal byggtjänster och kan bland annat bistå med rivning, sanering, renoveringsarbeten och totalentreprenad. Tillsammans har vi hjälpt både företag och privatpersoner när de stått inför en renovering eller behövt få ett större projekt utfört. Vi besitter den rätta kunskapen för att slutföra varje uppdrag i tid samtidigt som vår erfarenhet och vårt kundfokus garanterar hög kvalitet på både arbetet och vår service. Vi värdesätter vår starka teamkänsla och ser till att samarbeta med skickliga arbetare som delar vår filosofi – att erbjuda den bästa möjliga servicen på marknaden.

33 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Teknisk montör med känsla för kvalitet
Performiq AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Tjänstebeskrivning & erbjudande Är du en skicklig montör med tekniskt intresse och passion för kvalitet? Vill du bli en del av ett familjärt företag med lång erfarenhet och stark gemenskap? Då kan detta vara jobbet för dig! Stinsen i Perstorp söker nu en erfaren montör som vill arbeta i en bred och utvecklande roll med varierande montagearbeten. Vi bygger specialanpassade fordon och konstruktioner – alltid med hög kvalitet och stort fokus på kundens behov. Du kommer att arbeta både självständigt och i team, där din tekniska kompetens och känsla för detaljer är avgörande. Arbetet ställer krav på noggrannhet, engagemang och ett praktiskt tankesätt. Vi erbjuder dig en trygg anställning i ett stabilt och familjärt företag där du får möjlighet att arbeta med spännande och unika projekt i ett trevligt arbetsklimat med engagerade kollegor. Personprofil Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av montagearbete, gärna inom fordonsbranschen. Du har en god teknisk förståelse och förmåga att läsa ritningar. Du har öga för detaljer och ett starkt kvalitetstänk samt en lojal och arbetsam inställning. Det är meriterande om du även har erfarenhet av: • Svetsning och smide • Ellära • Hydraulik • Mekaniskt arbete med tunga fordon • B- och C-körkort Övrigt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Arbetstid: Vardagar kl 07-16 Plats: Perstorp PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Anna Lindberg på [email protected]. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!

43 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025