Ps Partner AB jobb

Lediga jobb hos Ps Partner AB

Produktutvecklare som bageriexpert!

Toppkvalitet, innovativa produkter och enastående service, inom bageri- och bryggeribranschen i mer än 90 länder rankas vi som ledande tillverkare av bakingredienser och malt. Vi har operativa enheter i Tyskland och andra länder. IREKS är ett framgångsrikt familjeföretag och även moderbolag i en livsmedelskoncern som har drygt 2900 medarbetare globalt. Huvudkontoret ligger i Tyskland. Produktutvecklare som bageriexpert! Är du redo för en global utmaning att ta nästa karriärsteg inom vår internationella affärsenhet som Produktutvecklare som bageriexpert i Sverige! Vi söker dig med flera års yrkesvana inom bageri och konditori du är driven, van av att arbeta i ett högt tempo och räds inte att ta egna initiativ. Du trivs och har vana i att arbeta kundnära och har lätt för att skapa en kreativ och positiv arbetsmiljö. Du tycker att kundkontakter och kvalitet är viktigt och är lyhörd för kundbehoven och har en naturlig förmåga att kommunicera. Huvudsakliga arbetsuppgifter Försäljning och demonstrationer av våra produkter Teknisk rådgivning och professionell support för våra kunder i samarbete med vår handelspartner i Sverige Utveckla recept av nya bak produkter så som bakelser, konfekt, samt receptförslag för den svenska marknaden Bak presentation hos utvalda kunder Du är även ansvarig för två stora välkända kunder i Sverige Utbildning och erfarenhet Bagare eller konditor med högre utbildning med gesällbrev Minst 5 års arbetslivserfarenenhet inom professionell bakning Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet Flytande svenska och engelska i såväl tal som skrift Personliga egenskaper För att lyckas i rollen bör du ha god kommunikativ förmåga, vara både kreativ och nytänkande i kombination med resultatorienterad. Vidare är du strukturerad, modig och har en naturlig förmåga att vinna förtroende och skapa positiv energi i mötet med kunder och kollegor. I tjänsten ingår tjänsteresor. Ansökan I denna rekrytering samarbetar IREKS med PS Partner. Varmt välkommen att kontakta gärna Louise Harrysson 072 311 98 39 eller [email protected] Vi arbetar med ett kontinuerligt med urval så sänd in din ansökan så snart som möjligt.

17 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
CTO till SETEK Group AB

SETEK Group står inför en spännande tillväxtresa och vi söker nu en nyckelperson till vår ledningsgrupp som kan vara med och möjliggöra vår vision. Som utvecklande elektronikpartner inom HW, SW och test är vi med och möjliggör morgondagens produkter hos våra kunder. För att vara lika aktuella imorgon som vi är idag krävs att vår organisation är på tårna och tar till sig nya tekniker. Inom SETEK Group har vi lång erfarenhet av, och är duktiga på, industriell hantering av elektromobility, IoT och test. Vi tycker att teknik och problemlösning är bland det roligaste man kan hålla på med. Vi söker en CTO som står med ett stadigt ben i tekniken och brinner för att driva projekt samt utveckla arbetsmetoder. Det andra benet står stadigt inom kundbehov och affärsutveckling. Du kommer ansvara för utvecklingsgruppen, se till gruppens intressen och dess behov av ständig fortbildning, vara ett bollplank till säljansvariga på, och inför, kundmöten samt bevaka vad som händer kring våra teknikområden i omvärlden. Vi tror att du, precis som vi, har ett djupt teknikintresse och att du drivs av nyfikenhet och en vilja att leverera med kvalité. Varför SETEK:SETEK är en liten koncern, med mycket fin renommé hos våra kunder. Vi erbjuder en arbetsplats som kännetecknas av begreppen: hjälpsamhet, ingenjörskunnande och problemlösning. Vi är med i hela kundens resa, från prototyp till industrialisering. Du kommer få stor handlingsfrihet där du får vara med och bygga organisation. Du tycker om att leda och utveckla människor och teknik. Du sitter i ledningsgruppen och rapporterar till CEO. www.setek.seHuvudarbetsuppgifter Leda och fördela arbetet inom teknisk utveckling Driva utvecklingen av det agila arbetssättet, och fostra en kultur av samarbete, innovation och excellence med eget budget ansvar Driva design, produktutveckling och implementering av ny teknik Optimera system och produkter för tillgänglighet, skalbarhet och prestanda Samarbeta med övriga avdelningar för idéer och utveckling, prioritering och för att kunna leverera konkurrenskraftiga lösningar och produkter. Utveckla bolaget tillsammans med ledningsgruppen. Erfarenhet och bakgrund Civilingenjör i Mekatronik, Elektro,Teknisk fysik, Dataeller motsvarande Erfarenhet av liknande roll i tillväxtbolag inom elektrifierade system, IoT eller motsvarande Dokumenterad hands on erfarenhet av mjukvarutveckling Passion för teknikutveckling och ledarskap Erfarenhet av att driva agila arbetssätt AnsökanSkicka in din ansökan så snart som möjligt, vi arbetar med ett löpande urval. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Patrik Petersson på [email protected] eller på +46 768 35 07 86

15 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Säljare till Borås/Alingsås Wangeskog Hyrcenter AB

"Vid din sida, från start till klart. Ett bra bygge kräver tillit. Vi ser till ditt bästa. Vi vill vara mer än din leverantör - vi vill vara din samarbetspartner. Du ska få raka och tydliga besked. Vi är lösningsorienterade och flexibla. Att varje dag göra allt för våra kunder inger en stolthet. Vi fixar det mesta. Påtår ingår." Wangeskog Hyrcenter AB är en stark partner inom maskinuthyrning på den svenska marknaden med många års erfarenhet. Vi är idag Sveriges enda privatägda maskinuthyrare som är rikstäckande med runt trettio lokala hyrcenter från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Wangeskog ingår i den familjeägda koncernen AB Gullringsbo Egendomar vars rötter återfinns inom bygg- och fastighetsbranschen. Wangeskog vänder sig till den professionella marknaden inom bygg, anläggning, industri och energisektorerna. Kundbasen är bred och består av såväl privata som offentliga företag. Omsättning drygt 700 mkr, ca 240 anställda. www.wangeskog.se Säljare till Borås och Alingsås Gillar du maskiner, bygg- och entreprenadbranschen och att skapa långsiktiga relationer? Perfekt, då är det dig vi söker för att skapa fler affärer för Wangeskog Hyrcenter i Borås och Alingsås med omnejd. Vi söker dig som trivs i en säljroll där du besöker både nya och befintliga kunder. Våra kunder är allt från enmansföretag till miljardbolag, och du har inga problem med att få med dig affärer hem från dem alla. Du gillar att skapa långsiktiga relationer där service och win-win är viktigt. Du arbetar nära våra hyrcenter och fångar både behov och kundfrågor snabbt. Vi tror att du har erfarenhet av entreprenadbranschen och är nyfiken på kundens utmaningar. Kunderna befinner sig i hela regionen vilket innebär att körkort är ett krav. Du rapporterar till försäljningschef i region Väst. För att trivas hos oss behöver du tycka om att arbeta både självständigt och tillsammans. Du har en stark egen drivkraft i att skapa resultat samtidigt som du gillar att se styrkan och effekten i teamet. Wangeskog Hyrcenter som arbetsgivare är mån om att bevara en familjär känsla på arbetsplatsen med ett nära samarbete till våra kunder, som gärna stannar till på en kopp kaffe och pratar en stund med oss. Vi har flera fina förmåner för våra anställda så som ett generöst friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring med mera. Vi gör dessutom flera event tillsammans, ofta sportrelaterade, både under och utanför arbetstid. Lokalt är vi också stolt sponsor för IF Elfsborg, där vi gärna stöttar på matcher och event med våra kunder. Placering är primärt vårt hyrcenter i Borås. Låter det intressant? Bra, svara på några frågor och sänd in ditt CV. Sista ansökningsdag är den 25 april 2024. För frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Petersson [email protected] eller Patrik Petersson [email protected]

9 april 2024
Sista ansökan:
26 september 2024
Projektledare till Centriair

Om Centriair Centriair är ett företag som levererar system för rening av luft och processgaser från våra kunders verksamhet. Bolagets övergripande vision är att ersätta reningstekniker som bygger på förbränning med energieffektiva ”kalla” reningslösningar. Våra produkter bidrar på så sätt till att andra kan producera sina varor mer miljöriktigt och klimatsmart! Dagens huvudnischer är industriell livsmedelproduktion samt biogasproduktion och avfall. Vi arbetar med ett antal multinationella kunder inom dessa nischer. Vi startade 2007 och har sedan starten vuxit lönsamt med minst 50% per år utan extern finansiering. Besök oss på www.centriair.se.Om rollenVill du arbeta i ett snabbväxande bolag som utvecklar industrilösningar för minskade koldioxidutsläpp? I denna roll får du ett stort eget ansvar och breda kontaktytor mot både svenska och utländska kunder. Drivs du av att leda, planera och genomföra projekt till färdig anläggning? Då kan du vara den vi söker. Centriair befinner sig i en tillväxtfas och vi söker en skicklig och dynamisk person med god praktisk erfarenhet och förståelse för både det kommersiella och tekniska av industriella projekt.Huvudsakliga arbetsuppgifter Ansvara för att projektmål avseende tidplan, budget och kvalitet uppnås. Arbetsleda involverade ingenjörer inom respektive projekt. Ledning, planering och genomförande av projekt från start till mål. Skapa och följa upp projektplaner och resursbehov. Medverka till internt kunskapsutbyte och bästa praxis i samarbete med övriga kollegor. Erfarenhet av projektstyrningsmodeller och planeringsverktyg. Koordinera montage och installation via platsansvarig montör. Bakgrund och erfarenhet Vi söker dig med erfarenhet av multidisciplinära projekt. Du är civil- eller högskoleingenjör och har minimum 5 års erfarenhet som projektledare med relevant erfarenhet från energi-, livsmedels-, vatten och avlopp-, eller processindustrin.Personliga egenskaperSom person har du god förmåga att samarbeta både internt och externt. Du är driven och välorganiserad i ditt arbete samt har förmågan att planera och prioritera. Vi ser även att du har en god kvalitets- och kostnadsmedvetenhet med ett kommersiellt tänk. För att trivas behöver du vara kommunikativ då det är många kontaktytor i tjänsten och viktigt att du är flytande i svenska och engelska. Resor förekommer inom Sverige och Europa.Vad Centriair erbjuderI vår starka entreprenörskultur med fokus på resultat förväntar vi oss att våra medarbetare tar ett stort eget ansvar, men vi prioriterar även en sund balans i arbetslivet, för medarbetares välmående både på jobbet och fritiden. Vi erbjuder spännande arbetsuppgifter i en snabbväxande organisation som levererar ledande tekniska lösningar. Rätt kandidat erbjuds ett stort eget ansvar och goda möjligheter att utvecklas vidare inom bolaget.AnsökanCentriair samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. Har du frågor så kontakta gärna Patrik Petersson på [email protected] eller 0768 35 07 86.Vi jobbar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 21 april.

8 april 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Sommarjobb som Restaurangmedarbetare till Big Hill Lodge i Filipstad

Vi söker sommarpersonal som brinner för att ge våra gäster en enastående upplevelse! På Big Hill Lodge tror vi på att varje måltid är en möjlighet att skapa minnen och uppfylla smaklökarnas önskningar. Ansvarsområden: Ta emot gäster och ge dem en hjärtlig välkomnande Servera mat och dryck på ett professionellt och engagerat sätt Säkerställa att gästernas behov och önskemål tillgodoses under hela besöket Hålla restaurangen ren och snygg Kvalifikationer: Erfarenhet inom restaurangbranschen är meriterande men inte ett krav God kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta effektivt i ett team Serviceinriktad inställning och förmåga att arbeta under press Flexibilitet att arbeta kvällar, helger och helgdagar enligt behov Skicka in din ansökan/intresseanmälan så snart som möjligt, vi arbetar med ett löpande urval. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Sandra Syrén Eriksson på [email protected] eller 0706780333

7 april 2024
Sista ansökan:
24 september 2024
Konsultuppdrag innesäljare till Folkspel

PS Partner söker nu en innesäljare till ett konsultuppdrag hos vår kund Folkspel. Uppdraget är på 100% med start så snart som möjligt och sträcker sig till sista december 2024. Nu letar vi efter en vinnarskalle! Någon som brinner för att utveckla affärer och försäljning! Någon som älskar att arbeta med människor! Någon som vill arbeta på ett företag som verkligen gör skillnad för svenskt föreningsliv!Är det Dig vi letar efter?Vilka är Folkspel?Folkspel Ideell Förening ägs till 100 % av svenskt föreningsliv (folkrörelserna), via 74 riksorganisationer med ca 5 miljoner medlemmar.Folkspel är 150 anställda med en årsomsättning på ca 1,8 miljarder. Deras uppdrag är att via lotteriverksamhet göra det möjligt för folkrörelserna att kunna fortsätta sitt viktiga arbete. Några av deras produkter är BingoLotto och Sverigelotten. Genom åren har Folkspel genererat 17 miljarder kronor till svenskt föreningsliv. Läs mer: www.folkspel.se.Vad blir din uppgift hos Folkspel?Som innesäljare på Folkspel hjälper du föreningar och lag runtom i Sverige att stärka sin ekonomi genom våra produkter Bingolotto, Sverigelotten och Julkalendern.Du kommer att:- Via telefonsamtal, digitala möten och mejl, skapa affärer med hjälp av Folkspels produkter som i sin tur stärker ekonomin hos de föreningar du ansvarar för.- På ett affärsmässigt och proffsigt sätt engagera de människor du har kontakt med.- Driva affärer/samarbeten över tid tillsammans med dina föreningar.- I dialog med Säljledare löpande planera och presentera ditt arbete.- Logga dina besök och ditt arbete löpande i vårt affärssystem CRM.- Planera och genomföra dina kontakter/samtal enligt företagets säljstrategi och mötesstrategi.- Bygga så väl stora som små affärer med hjälp av vår produktportfölj.- Med företagets mål som grund optimera försäljningen- Löpande logga/koppla dina kontakter/samtal i Outlook och uppdatera kundinformation i vårt CRM-system- På ett affärsmässigt och proffsigt sätt engagera de människor du har kontakt med.För att lyckas i rollen krävs det att du är affärsmässig, driven och resultatorienterad. Du har ett stort intresse att utvecklas och du kan komplettera ditt driv och din vinnarskalle med ett hjärtligt engagemang tillsammans med dina kollegor. Som person är du prestigelös, lösningsorienterad, trivs med att arbeta självständigt och tar dig gärna an nya utmaningar och arbetsuppgifter. Du är inspirerande som person och trivs som bäst när du träffar kunden.Vem är du? Vi lägger stor vikt vid din personlighet och ditt engagemang och goda affärer!Som person är du driven, ambitiös och har en stark vilja att lyckas. Då tjänsten innebär mycket självständigt arbete är du ansvarstagande, strukturerad och har en god administrativ förmåga.Vidare är du är rådgivande, relationsskapande och inger förtroende i din kommunikation med kund.Det är bra om du har- Erfarenhet från försäljning.- Erfarenhet från föreningslivet, kanske som ledare eller från någon form av styrelsearbete.- Goda kunskaper i Microsoft Officepaketet.- Goda kunskaper i svenska tal och skrift.AnsökanSkicka in din ansökan/intresseanmälan så snart som möjligt, vi arbetar med ett löpande urval. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Sandra Syrén Eriksson 0706780333

3 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
IT chef till BLS Industries AB

BLS Industries är en innovativ och framstående koncern inom VVS-branschen. Vi är en av Skandinaviens ledande tillverkare av produkter för badrum och kök, där all tillverkning sker i egen regi i våra tre fabriker i Sverige. Koncernens huvudsakliga produktsegment är golvbrunnar, golvrännor, inomhusavlopp, rostfri inredning, rör, installationstillbehör och rostfri sanitet. Koncernen har försäljningsbolag i Sverige, Norge, Danmark, Finland och England. Tack vare en målmedveten satsning på produktutveckling och en konsekvent strategi för nya förvärv, är idag BLS Industries en av de centrala leverantörerna i branschen med flera starka varumärken. 280 anställda. Omsättning ca 800 mkr. https://www.blsindustries.se/ Vi söker en IT chef Vi är i tillväxt och vi söker dig som vill ta helhetsansvaret för all IT inom koncernen. Arbetet innebär att i nära samarbete med ledningen skapa de allra bästa förutsättningarna för organisationen. Vi vill att du har en god förståelse för hela kedjan; från att säkerställa att rätt system finns tillsammans med struktur och processer via drift/underhåll till support och förbättringsarbete. Inom IT avdelningen arbetar 5 medarbetare. Du rapporterar till VD. Förutom löpande drift så är frågor som digitalisering, governence och allmän effektiv styrning av hög prioritet och vi behöver någon som kan säkerställa att vi är på rätt väg. Vi vill därför att du regelbundet utvärderar teknik och risker, planerar och budgeterar för IT-projekt, upprättar samt utvecklar kontakt och relationer med externa samarbetspartners. För att trivas hos oss tror vi att du tycker om att arbeta både strategiskt och operativt. Vi är ett affärsdrivet familjeföretag som hela tiden vill utvecklas, både i affär, produkter och systemstruktur. Erfarenhet · Högskoleutbildning inom data-systemvetenskap/informatik eller motsvarande. · Minst 5 års erfarenhet av motsvarande roll med helhetsansvar av IT drift, support, nätverk/kommunikation och processer. · Producerande bolag · Bolag i tillväxt/förändring · Ledarskap · Förändringsarbete inom IT · Projektledning Personliga egenskaper · Trygg, lugn och strukturerad · Drivs av förbättringar för att underlätta support till organisationen · Stark vilja att både identifiera, implementera och slutföra projekt · Målfokuserad · God kommunikationsförmåga både i tal och skrift (svenska och engelska) · Pedagogisk och tydlig. Du måste kunna formulera sakfrågor tydligt så att alla parter kan förstå konsekvenser, risker och möjligheter. Med enkelhet kunna förklara svåra frågor i organisationen. · Tycka om både strategi och operation · Drivs av att utveckla organisation och medarbetare Meriterande Kunskaper i affärssystemet D365FO. Låter det intressant? Bra, besvara våra frågor och sänd med din CV. Sista ansökningsdag 20 april. För frågor kontakta rekryteringskonsult Patrik Petersson [email protected] eller Anna Petersson [email protected]

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Konsultuppdrag Sales Coordinator/innesäljare till Loipart

PS Partner söker nu en Sales Coordinator/innesäljaretill ett konsultuppdrag hos vår kund Loipart i Jonsered. Uppdraget är på 100% med start så snart som möjligt och sträcker sig till November 2024. Loipart is the world-leading supplier of marine gallery, laundry and waste solutions for cruise liners, passenger vessels, merchant vessels, offshore and other marine projects. Our focus and expertise lie in these areas where we pride ourselves to be the specialists instead of generalists. We offer all stages from design, manufacture, supply, installation, and crew training to after-sales services and conversions – under our direction. We always aim to exceed our customers’ needs and expectations. This value connects all our employees in supporting a successful delivery to the customer. Loipart has more than 800 customers in 60 countries. The headquarters is in Jonsered and our subsidiaries are in Finland, Estonia, Singapore and USA. We are around 200 employees around the world. Vi söker nu en innesäljare/Sales Coordinator till försäljningsavdelningen till Loipart. Du kommer jobba på och vara en del av deras nyrenoverade huvudkontor i Jonsereds fabriker. Om rollen I denna roll blir du ansvarig för att hantera de inkommande ordrarna från kunder på reservdelar. För att lyckas i denna roll krävs att du har en god teknisk förståelse och att du kan formulera dig väl på engelska. I ditt dagliga arbete kommer du huvudsakligen: Ta emot och administrera inkommande anbudsförfrågan Offert till kunder och uppföljning Utveckla kundrelationer Arbeta med merförsäljning Hantera inkommande order Hantera offert- och beställningssystem Prissättning av reservdelar Vem är du? Vi söker dig som är framåt och trivs att arbeta med försäljning. Du är bekväm i engelska i tal och skrift. Vi önskar att du förstår vikten av att vårda kundrelationer. Det är meriterande om du har erfarenhet från den marina branschen eller storköksindustrin och om du kan ellära och har ett tekniskt intresse Ansökan: För frågor, kontakta gärna rekryteringskonsult Sandra Syrén Eriksson [email protected] 070 678 03 33 Vi arbetar med löpande urval, så varmt välkommen att registrera din CV och fyll i frågeformuläret, så kontaktar vi dig så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan.

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Senior Sales Manager till Hagens Systems AB i Torsås

Do you have a passion for providing outstanding service to customers? Are you an ambitious sales-minded professional who enjoys developing relationships both internally and externally? Do you constantly think about how you can develop and improve the overall customer experience?If you can say yes to these questions … let’s connect to discuss this job opportunity!About Hagens SystemsSince the beginning, innovation and creativity has developed Hagens into one of the leading producers of specialized springs, clips and metal components for high-end applications. Hagens is a global supplier of high quality springs and components according to customer specifications. The products are based on international standards to the highest quality and at competitive prices.This position will be based in our offices in Torsås, Sweden reporting to VD of the company with a dotted line to the Group Sales Director. Position will require regular traveling in Sweden as well as rest of Europe to meet customers and colleagues in other Hagens Group companies.Our customers are within Automotive, Agriculture, Health and Industry with focus on make to order.Your main responsibilities as Senior Sales ManagerYou will act as the main point of contact for new and existing customers within your dedicated area of responsibility. You will develop and build relationships with key strategic customers and take the time to review and understand customer insights, pain points and opportunities to grow the business, while making the experience for the customer as seamless as possible. Experience from our industry is not imperative but you must have interest in technical products and how they fit in the overall product cycle.You will also Build and develop relationships with existing and new customers ensuring they understand the full suite of products from Hagens Systems and other Hagens Group sites. Handle customer requests which include price calculations, co-ordinate with our technical teams to ensure relevant and up to date solutions to specific customer requirements. Be responsible for your own customer portfolio ensuring relevant follow up as well as identifying new opportunities. Be responsible for your own budget according to the company budget. Besides existing customers, you will be responsible for developing a relevant and comprehensive pipeline of new projects/customers. Drive pricing questions with customers ensuring maximum profitability for Hagens Group. Leverage our systems to access and analyze customer data to determine pain points, drive improvement, improve communications, and overall customer experience. Be an important player in the Hagens Group journey from local to ONE Hagens Commercial Team. Educate yourself and stay up to date of industry trends, educational opportunities, and conferences to improve job knowledge. Perform other duties and special projects as required. Actively participate in providing a safe and harmonious working environment for all employees. Skills and Experience needed Minimum 10 years related work experience. Capable of balancing multiple priorities or projects simultaneously. Good technical understanding and interest in complex technical solutions. Proficient in English and potentially more languages. Possess the ability to work well in a team atmosphere, as well as independently. Proficient IT skills in Microsoft Office package including CRM. ApplicationDoes this position sound interesting? Submit your CV and apply here. For questions about the position, contact Patrik Petersson on 0768-35 07 86 or [email protected].

27 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Knorr-Bremse

Knorr-Bremse är den globala marknadsledaren för bromssystem och en ledande leverantör av andra säkerhetskritiska tåg- och kommersiella fordonssystem. Knorr-Bremses produkter bidrar på ett avgörande sätt till ökad säkerhet och energieffektivitet både på järnvägsspår och vägar runt om i världen. I 115 år har företaget varit branschinnovatör och drivit innovation inom mobilitet och transportteknik med integrerade systemlösningar. Med dagens utveckling inom transport och en ökad efterfrågan att kunna förflytta sig öppnas ständigt nya möjligheter för Knorr-Bremse. Knorr-Bremse är ett av Tysklands mest framgångsrika industriföretag och verksam inom de viktigaste globala megatrenderna: urbanisering, hållbarhet, digitalisering och mobilitet. Knorr-Bremse har fler än 30 000 anställda på över 100 platser i fler än 30 länder runt om i världen, 2021 uppnådde Knorr- Bremse en försäljning på 6.7 miljarder EURO och vi fortsätter att varje dag jobba hårt och hängivet med stor expertkunskap för att upprätthålla vår position som en av de mest framgångsrika industriföretagen i Tyskland. Nu söker vi servicetekniker till Knorr- Bremse i Göteborg Försäljning av nya spårvagnar i Sverige ökar och det behövs nu fler servicetekniker på plats i Göteborg för felsökning, driftsättning och garantihantering för den ökande fordonsflottan. Arbetsuppgifterna innebär bl.a. mottagning av nya vagnar, driftsättning av delsystem, teknisk felsökning och diagnosticering på de olika vagnssystemen samt arbete med nollställning och kvalitetsförbättringar. I denna tjänst arbetar du skift i lag efter ett roterande arbetsschema. Arbetet utgår idag från vagnhallen i Slottsskogen i centrala Göteborg och kommer under året att skiftas över till den nybyggda depån på Ringön. Din profil - Teknisk gymnasieutbildning, inriktning mot el - Elingenjörsutbildning eller liknande är meriterande - Några års arbete inom elektronik - Svenska och engelska i tal och skrift - B-körkort är önskvärt - Erfarenhet av felsökning och diagnosticering med servicemjukvara Kanske arbetar du idag som tekniker med inriktning mot rälsfordon, flyg, automation eller fordonsdiagnostik. Vi ser gärna att du har ett starkt tekniskt intresse, att du är en lagspelare då du kommer ingå i ett drivet och utvecklande team samt att du även är lyhörd då det är viktigt att kunna ta till sig säkerhetsinstruktioner. Utbildning för fordonsspecifika system ges på site av Knorr-Bremse. Tjänsten innebär krav på godkänd hälsokontroll enligt Transportstyrelsens föreskrifter och detta ordnas av Knorr-Bremse. Vi erbjuder - En dynamisk och varierande arbetsmiljö med mycket teamkänsla - Utvecklande arbetsuppgifter på olika tekniska system som ger en bred erfarenhet - En tjänst inom en framtidsbransch med stor efterfrågan på teknisk kompetens - Möjlighet att utvecklas och på sikt jobba i projekt i princip över hela världen - Arbetsuppgifter som naturligt ändras över tid beroende på leveransprojektets olika faser - Långvarigt projekt- 110 fordon ska levereras som det även ska utföras garantiåtgärder på och detta kommer pågå i flera år framöver - Fokus på säkerhet och kvalitet - Utbildningar, bl.a. truck, travers, HLR men även mot fordonet och dess system - Kollektivansluten arbetsgivare - Friskvårsbidrag Ansökan Vi samarbetar med PS Xpress i denna rekrytering. För frågor, kontakta gärna rekryteringskonsult Sandra Syrén Eriksson 070 678 03 33 Vi arbetar med kontinuerligt urval så sänd in din ansökan så snart du kan.

12 mars 2024
Sista ansökan:
29 augusti 2024