Arbetsuppgifter Vi söker en Faktureringsadministratör som skall vara en del av vår kunds växande billing team. Billing teamet är på en spännande resa med många nya områden och initiativ. Vill du vara med på resan att organisera, kvalitetssäkra och optimera teamets dagliga arbete så är det här rätt uppdrag för dig. Teamets främsta fokus just nu är att ständigt förbättra billingprocessen och säkerställa att deras externa och interna kunder får en bra upplevelse samt stödja verksamheten i alla pågående projekt och initiativ. Billing är en del av Business Finance SE där du kommer rapportera till Billing manager. Billing teamet är ansvarig för att säkerställa och genomföra kvalitetsmässiga faktureringar för både Enterprise och Privat kunder. Arbetsuppgifter · Hantera dagliga uppgifter inom Billing · Hantera billingrelaterade second-lineärenden · Ta fram rapporter för verksamheten · Lösa och/eller eskalera incidenter inom företaget · AdHoc utredningar inom Billing · Daglig kontroll av systemens fallouts och suspense Kvalifikationer Du har 1-2 års erfarenhet av faktureringsadministration. Du har erfarenhet av att arbeta i olika system. Du är flytande i svenska, i såväl tal som skrift. Personliga egenskaper Vi söker dig som trivs med att jobba i ett högt tempo och som är proaktiv, flexibel och självgående. Du är social och trivs i en roll som kräver mycket kontakt runt om i organisationen. Du arbetar noggrant och strukturerat. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa under 1,5 år. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Uppsala. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
ArbetsuppgifterVi söker nu en operativ inköpare till ett uppdrag hos vår kund inom tillverkande industri. Som operativ inköpare ansvarar du för orderflödet gentemot leverantörer inom den aktuella varugruppen/kategorin – i detta fall elektronik och kretskort. Rollen innebär primärt hantering av inköpsorder och relaterade aktiviteter kopplade till den egna leverantörsbasen. Du kommer även att koordinera och samordna på daglig basis med både interna och externa gränssnitt. Teamet du arbetar i består av operativa, projekt- och strategiska inköpare. Du blir en del av ett professionellt sammanhang där erfarenhetsutbyte och gemensamt ansvar är en självklar del av vardagen. Uppdraget är ett tillskott under en frånvaroperiod och innebär att du snabbt kliver in och bidrar i ett högt tempo. Kvalifikationer Du har en eftergymnasial utbildning inom inköp eller logistik. Du har mellan 1–3 års erfarenhet av operativt inköpsarbete, gärna inom tillverkande industri. Du har god vana av att arbeta med inköpsorder och leverantörskontakter. Meriterande: Erfarenhet av logistik eller produktionsplanering. Personliga egenskaper För att lyckas i uppdraget som Operativ Inköpare så ser vi att du är engagerad och strukturerad i ditt arbetssätt. Du har förmågan att bygga varaktiga och långsiktiga relationer med leverantörer och interna kunder. Det är också viktigt att du tycker det är enkelt och roligt att samarbeta, både med medarbetare och med leverantörer. FöretagspresentationVår kund är ett av de starkaste varumärkena inom svensk industri och har kunder i över 100 länder. Här kommer du vara en del i att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Tillträde och ansökan Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start omgående. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Göteborg. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. För att arbeta hos vår kund krävs det att du är svensk medborgare samt att du blir godkänd i en säkerhetsintervju. Vår kund kan i enstaka fall godkänna dubbla medborgarskap.
Job Description We are looking for an SAP SD Specialist to Samsung! If you are interested in SAP SD/LE and want to join a team that supports it, this position is for you! As an SAP SD/LE Specialist, you will be a key player in enhancing Samsung’s order-to-cash, e-commerce, and logistics processes, ensuring seamless operations that drive business growth. You will have an integral part in ensuring they stay on top of the market and continue to enrich and simplify the consumers’ lives. Key Responsibilities: Enhance EDI Integration – Improve data accuracy and automation by optimizing EDI workflows with vendors and third-party logistics providers. Drive Digital Transformation – Contribute to SAP process automation and integrate new systems to boost operational efficiency. Support E-Commerce Operations – Work closely with Finance and E-commerce teams to synchronize SAP SD/LE with our digital platforms, ensuring smooth order fulfillment and real-time transaction processing. Enable Business Growth – Optimize SAP solutions for scalability, flexibility, and operational excellence, directly impacting revenue and customer satisfaction. Samsung offer an exciting opportunity to work with cutting-edge SAP technology in a dynamic environment. You'll be at the forefront of digital transformation, leveraging SAP SD/LE and EDI to optimize supply chain, online store, and logistics operations. They invest in AI, automation, and cloud solutions, helping you expand your expertise and stay ahead in the industry. Their collaborative team values knowledge sharing, professional development, and delivering high-quality solutions. Qualifications You have at least 5 years of experience in similar roles. You have strong functional knowledge of Sales and Distribution (SD) and Logistics Execution (LE) modules, including configuration and troubleshooting. You have hands-on experience with Electronic Data Interchange (EDI) integration, mapping, and troubleshooting transactions with customers and suppliers. You have E-Commerce support Experience – Understanding of SAP’s role in B2B/B2C e-commerce platforms, order fulfillment, and inventory synchronization. You are fluent in English, both oral and written. Swedish is a plus. Meritorious: Experience in SAP S/4HANA migration or implementation. Meritorious: Familiarity with IDOCs, ABAP debugging, and middleware integrations. Personal Qualities You thrive in a cross-functional environment, working closely with business users, technical teams, and external partners to ensure seamless SAP implementations and continuous improvements. With a proactive approach, you excel at troubleshooting and resolving challenges in a fast-paced setting, ensuring smooth operations and minimal disruptions. Samsung is a dynamic company in a fast-moving industry with many opportunities to grow and develop! To enjoy working with them, you must appreciate tempo, change, and taking initiative. Company DescriptionEverything we do at Samsung is driven by an unyielding passion for excellence—and an unfaltering commitment to develop the best products and services on the market. In today’s fast-paced global economy, change is constant and innovation is critical to a company’s survival. As we have done over 80 years, we set our sights on the future, anticipating market needs and demands so we can steer our company toward long-term success. As an employee, you will have an integral part in ensuring we stay on top of the market and continue to enrich and simplify the consumers’ lives. #DoWhatYouCant When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life. Admission and Application Full time position, 40h/week. The position will start as soon as possible, and the assignment is expected to run until further notice. For this assignment you will be employed by JobBusters and work as a consultant at Samsung in Kista. Submit your application in English today, as interviews are ongoing.
Arbetsuppgifter Vi söker just nu en projektcontroller inom IT till vår myndighetskund i Sundbyberg. Ett perfekt jobb för dig som tycker det är roligt att jobba med beräkningar, göra analyser, göra sammanställningar, ta fram rapporter och skapa presentationer kring resultat. I rollen kommer du att samarbeta med flera olika roller/funktioner på myndigheten, såsom controllerenheten, administrativa enheten, kundmyndigheter samt ett nära samarbete med tjänsteägare, tjänsteansvarig, assisterande tjänsteansvariga och chefer inom sektionen. IT-arbetsplats (som du blir en del av) tillhandahåller flertalet tjänster för cirka 15 000 användare. Arbetsuppgifter kommer bland annat omfattas av följande: Samverka inom IT-arbetsplatstjänsteområde Ta fram underlag för status- och prognosrapportering Ta fram prognos och budget enligt gällande rutiner Analysera olika delar av budget och prognos Ta fram rapporter och skapa presentationer avseende resultat Ta fram underlag för uppföljning av effekt- och nyttohemtagning Kontinuerligt statusrapportera till Tjänsteägare och Tjänsteansvarig Vara en stödfunktion inom faktureringsprocess, faktureringsunderlag och frågor kring fakturering från kundmyndigheter Kvalifikationer Du har minst 4 års arbetslivserfarenhet av budget- och prognosarbete på myndighet eller likvärdig organisation. Du har arbetslivserfarenhet av ekonomiarbete inom en IT-organisation. Du har dokumenterad erfarenhet av Mercur eller liknande program. Du har dokumenterad erfarenhet av UBW (tidigare Agresso) eller liknande program. Du har dokumenterad erfarenhet av ekonomiskstyrning och samverkan gentemot myndigheter eller likvärdig. Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift. Meriterande: Erfarenhet och intresse av logistiska prognoser Meriterande: Erfarenhet av optimering/förändring av faktureringssystem Meriterande: Erfarenhet av asset management och tillhörande rapportuppföljning Meriterande: Erfarenhet av anläggningsuppföljning och dess processer Meriterande: Erfarenhet och kunskap om ServiceNow. Personliga egenskaper Med deras stora kundfokus behöver du vara serviceminded, ha en positiv inställning och god känsla för kvalitet samt är kommunikativ i både tal och skrift. Deras höga förändringstakt kräver också att du är flexibel, självständig och att du motiveras av resultat. Det är också viktigt att du kan hantera krävande situationer, är en engagerad, nyfiken och driven som person och är bra på att skapa förtroende genom ditt engagemang, och på ett professionellt sätt kunna kommunicera med personer såväl internt som externt. Företagspresentation Vår kund är en statlig förvaltningsmyndighet med kontor runt om i Sverige. Varje år löser de tusentals komplexa problem – var för sig, kollegor emellan och tillsammans med partners. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Tillträde och ansökan Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start i maj och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2026-04-30 med option om förlängning 1+1 år. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Sundbyberg. Det är möjligt att arbeta 2 dagar i veckan på distans. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Deadline att skicka in din ansökan är 2025-04-08. Vänligen notera att kunden omfattas av säkerhetsskyddslagstiftningen vilket innebär att uppdraget kan vara placerat i säkerhetsklass och säkerhetsprövning av konsult krävs. Säkerhetsprövningens omfattning meddelas vid senare steg i urvalet. Processen för upprättande av Säkerhetsskyddsavtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 6–8 veckor från tilldelning av uppdraget, men kan ta längre eller kortare tid. Ditt uppdrag kan inte påbörjas innan denna process har genomförts och startdatum meddelats av kunden.
Arbetsuppgifter Är du en proaktiv och strukturerad person som trivs i en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö? Vill du vara en nyckelspelare i ett framgångsrikt företag och arbeta nära ledningen? Då har vi en fantastisk möjlighet för dig! Vi söker nu en Executive Assistant med juridiskt ansvar för att stödja vår kunds Managing Director (MD) och deras Tech Strategy Team på deras svenska enhet i Linköping. Dina främsta arbetsuppgifter: I denna mångfacetterade roll kommer du att vara ansvarig för flera viktiga funktioner inom både juridik och administration: Hantering av juridiska åtaganden relaterade till MD-rollen, inklusive att förbereda styrgruppsmöten och hantera rättsliga processer och dokumentation, samt kontrakt. Data Privacy Officer för den svenska enheten, vilket innebär att säkerställa att alla dataskyddsregler efterlevs. Organisering och förberedelse av svenska ledningsgruppsmöten, inklusive Management Review och andra viktiga möten. Kommunikation på uppdrag av MD, där du ansvarar för att organisera t.ex. All Hands-möten och säkerställa effektiv kommunikation internt. Stöd till VP Tech Strategy/MD Sweden i rollen som Executive Assistant, inklusive att organisera resor och hantera kalendern. Stöd till Tech Strategy-teamet genom att förbereda och hantera ledningsmöten, inklusive förberedelser inför All Hands-möten, samt administrera Tech Strategy Intranätssidan. Övrigt stöd till deras lokala tech-site i Linköping, där du säkerställer att alla administrativa processer löper smidigt. Kvalifikationer Du har en akademisk examen inom juridik, ekonomi eller annat relevant ämnesområde. Du har minst 5 års arbetslivserfarenhet från en liknande roll. Du har god kunskap om svensk juridik och regelverk. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Personliga egenskaper Vi söker dig som har utmärkta kommunikations- och sociala färdigheter, där du har förmågan att skapa och upprätthålla goda relationer på alla nivåer inom organisationen. Du är strukturerad och välorganiserad, med en förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och säkerställa en hög grad av noggrannhet och effektivitet. Din höga integritet innebär att du alltid agerar med ärlighet och ansvar i alla situationer. Du har en visionär inställning och tänker stort, samtidigt som du inspirerar andra att agera med självförtroende och ta initiativ. Du tar ett starkt ansvar både för dina egna handlingar och hjälper andra att uppnå sina mål och åtaganden. För dig handlar det om att aldrig nöja sig, utan du strävar ständigt efter att förbättra, utveckla och ställa de rätta frågorna för att driva förändring. Du är också en samarbetspartner som tror på styrkan i att arbeta tillsammans med respekt och ödmjukhet för att nå gemensamma mål. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Tillträde och ansökan Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2026-10-31 med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Linköping. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
ArbetsuppgifterVi söker nu en konsult för ett spännande uppdrag hos en av våra kunder inom en teknikdriven industri. Rollen är placerad på kundens anläggning men erbjuder viss flexibilitet att arbeta från olika kontorslokaler. Som operativ inköpare har du en central roll i att säkerställa en kostnadseffektiv och tidsenlig anskaffning av material och tjänster. Du ansvarar för hela inköpsprocessen, från förfrågan till leverans och uppföljning, och hanterar både kontrakterade och icke-kontrakterade inköp med låg komplexitet. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att genomföra inköp utifrån projekt- och affärsbehov, hantera lågkostnads- och lågkomplexitetsinköp samt utföra operativa inköpsaktiviteter såsom offertförfrågningar, inköpsordrar, leveransuppföljning, reklamationer och fakturahantering. Du säkerställer att leverantörer följer inköpsordrar och avtalade villkor, ser till att nödvändig exportdokumentation tillhandahålls och uppdaterar samt underhåller leverantörs- och inköpsdata i ERP-systemet IFS. Dessutom följer du upp och utvärderar leverantörers prestation, stödjer leverantörsutveckling och förbättringsinitiativ samt håller dig uppdaterad om relevanta kommersiella och tekniska aspekter inom ditt område. En viktig del av rollen är även att säkerställa att leverantörer är godkända enligt interna rutiner och att förhandla villkor för icke-kontrakterade inköp. Detta är en utmanande och utvecklande roll för dig som trivs i en dynamisk arbetsmiljö och har ett strategiskt tankesätt i kombination med en operativ hands-on-mentalitet. Kvalifikationer Du har minst 3 års erfarenhet av operativt inköp. Du har erfarenhet av att arbeta i ERP-system, gärna IFS. Du har stark kommunikationsförmåga och vana vid leverantörsuppföljning. Du har erfarenhet av att förhandla mindre avtal och inköpsvillkor. Du är flytande i både svenska och engelska, i tal och skrift. Personliga egenskaper Vi söker en noggrann och strukturerad person med god förmåga att kommunicera och bygga starka leverantörsrelationer. Du ska vara lösningsorienterad och ha en hög grad av initiativförmåga och självständighet. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 5-maj-2025 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 30-sep-2025 (med goda chanser till förlängning). Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
ArbetsuppgifterVi söker nu en Expediting Manager som vill vara med och bidra till framtidens energiförsörjning genom att optimera material- och komponentflöden i våra projekt. I denna roll ansvarar du för att övervaka och driva leveransprocesser från beställning till mottagande. Du ser till att leverantörer uppfyller sina åtaganden och arbetar proaktivt för att minimera förseningar och risker i leveranskedjan. Arbetet innebär en kombination av strategiska och operativa uppgifter där du samarbetar nära både interna och externa intressenter. Som Expediting Manager följer du upp och hanterar leveransprocesser för material och komponenter, samtidigt som du säkerställer att leverantörer håller deadlines och uppfyller kontraktskrav. Du identifierar och hanterar risker kopplade till leveranskedjan samt koordinerar med inköp, logistik och projektteam för att optimera leveransflödet. Vidare skapar och analyserar du rapporter om leveransstatus och potentiella flaskhalsar, samtidigt som du har en löpande dialog med leverantörer för att säkerställa regelefterlevnad och kvalitetskrav. Kvalifikationer Du har flera års erfarenhet av expediting, supply chain och projektinköp. Du har god förståelse för avtal, leverantörsstyrning och inköpsprocesser. Det är högt meriterande om du har arbetat inom tekniskt komplexa eller industriella miljöer. Du behärskar svenska och engelska flytande, i tal och skrift. Personliga egenskaper Vi söker dig som är en strukturerad och lösningsorienterad person med stark kommunikationsförmåga och är van att hantera flera parallella leveranser och intressenter. Du har förmåga att hantera risker och proaktivt lösa leveransproblem. Företagspresentation Vår kund är ett energibolag som tryggar invånarna med tillgång till värme, el, kyla och avfallstjänster. Här strävar man alltid för att utveckla verksamheten i takt med kunders, medarbetare och samhällets förväntningar. Huvudkontoren finns utplacerade i Stockholmsområdet. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start inom 1-2 månader och uppdraget förväntas löpa minst 12 månader, med stora chanser till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Distansarbete är möjligt enligt överenskommelse med vår kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
ArbetsuppgifterVi söker nu en erfaren Procurement Manager till ett ledande energibolag i Stockholm. Här får du en nyckelroll i att säkerställa kostnadseffektiva och hållbara inköp som stödjer företagets verksamhet och långsiktiga mål. Som Procurement Manager ansvarar du för att utveckla och driva strategiska inköpsprocesser inom företaget. Du arbetar i nära samarbete med interna intressenter och leverantörer för att optimera kostnader, kvalitet och leveranstider. Rollen kräver en strategisk och analytisk förmåga, kombinerat med en affärsmässig inställning och goda förhandlingsegenskaper. Ditt arbete omfattar att utveckla och implementera inköpsstrategier för att säkerställa kostnadseffektiva och hållbara affärer samt att förhandla och upprätta avtal med leverantörer och säkerställa att avtalade villkor efterlevs. Du analyserar marknaden för att identifiera nya leverantörsmöjligheter och innovationer, samtidigt som du samarbetar med olika avdelningar för att förstå behov och krav på inköp. Vidare ansvarar du för att säkerställa att inköpsprocesserna följer gällande regelverk och interna riktlinjer samt att leda och delta i upphandlingsprojekt och driva förbättringsinitiativ inom inköp. Kvalifikationer Du har flera års erfarenhet av strategiskt inköp och upphandling. Du har god förståelse för inköpsjuridik och avtalsrätt. Du har erfarenhet av att arbeta med hållbara och innovativa inköpslösningar. Det är högt meriterande om du har erfarenhet från energisektorn eller en liknande bransch. Du behärskar svenska och engelska flytande, i tal och skrift. Personliga egenskaper Vi söker en strategisk och analytisk person med en affärsmässig inställning och starka förhandlingsegenskaper. Du har en lösningsorienterad approach, god samarbetsförmåga och trivs med att driva förbättringsinitiativ i en dynamisk miljö. Företagspresentation Vår kund är ett energibolag som tryggar invånarna med tillgång till värme, el, kyla och avfallstjänster. Här strävar man alltid för att utveckla verksamheten i takt med kunders, medarbetare och samhällets förväntningar. Huvudkontoren finns utplacerade i Stockholmsområdet. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start inom 1-2 månader och uppdraget förväntas löpa minst 12 månader, med stora chanser till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Distansarbete är möjligt enligt överenskommelse med vår kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
ArbetsuppgifterFör vår kunds räkning söker vi en Contract Manager. Vi söker dig som har stor erfarenhet av investeringsprojekt, entreprenadupphandlingar och förvaltning av avtal i stora projekt. Som Contract Manager tar du en aktiv roll med målet att säkra kvalitet, kostnad och leverans i enlighet med ingångna avtal. Du har förmågan att identifiera risker och hantera strategiska frågor för att mitigera eller undvika dessa risker. Med ett fokus på att utveckla strategier som bidrar till både affärsnytta och kvalitetssäkring, arbetar du kontinuerligt med att säkerställa långsiktiga och hållbara lösningar. Du är en erfaren förhandlare och har gedigen insikt i juridik och avtalsarbete. Genom att noggrant följa upp avvikelser och aktivt delta i eller bistå vid regleringar med leverantörer, spelar du en avgörande roll för att säkerställa projektets övergripande mål. I investeringsprojekt är din roll central, där du inte bara strävar efter den mest fördelaktiga ekonomiska uppgörelsen, utan även tar hänsyn till långsiktiga affärsmål. Därutöver kan viss administrativ förvaltning av avtal förekomma, vilket du hanterar med samma noggrannhet och fokus på detaljer som dina övriga uppgifter. Kvalifikationer Du har masterexamen inom juridik, ekonomi eller annan utbildning relevant för uppdraget Du har minst 5 års erfarenhet av stora projekt 200+ MSEK Du har god kunskap om inköpsarbete och upphandlingsförfarande Du är en erfaren förhandlare, dvs har god insikt och vana att arbeta med juridik och avtal Du har god förmåga att utrycka dig och kommunicera i tal och skrift på Engelska och Svenska (övriga språkkunskaper är meriterande). Personliga egenskaper Som Contract Manager är det viktigt att ha god samarbetsförmåga med projektkollegor, stakeholders och leverantörer för att säkerställa smidig kommunikation och effektivt genomförande av kontrakt. Genom att upprätthålla starka relationer med alla parter kan du bättre förstå deras behov, identifiera risker i tid, och skapa lösningar som är gynnsamma för alla inblandade. Utöver samarbetsförmåga krävs också ett strategiskt tänkande, där du kan analysera långsiktiga mål och ta fram kontraktsstrategier som stöttar affärens övergripande vision. Detta innebär att balansera operativa behov med affärsstrategiska överväganden och säkerställa att kontrakten stödjer företagets tillväxt och riskhantering. Företagspresentation Vår kund är ett energibolag som tryggar invånarna med tillgång till värme, el, kyla och avfallstjänster. Här strävar man alltid för att utveckla verksamheten i takt med kunders, medarbetare och samhällets förväntningar. Huvudkontoren finns utplacerade i Stockholmsområdet. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start inom 1-2 månader och uppdraget förväntas löpa minst 12 månader, med stora chanser till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Distansarbete är möjligt enligt överenskommelse med vår kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
ArbetsuppgifterVi söker just nu en Kommunikationskonsult med gedigen erfarenhet av projekt- och förändringskommunikation. Vår kund har initierat ett koncerngemensamt program vid namn Atlas, med syftet att modernisera och harmonisera arbetssätten inom organisationen. Detta innefattar enhetliga arbetsverktyg, metoder och processer inom företaget, inklusive implementeringen av ett nytt affärssystem (SAP S4HANA). Vi söker en kommunikationskonsult med en passion för, och omfattande erfarenhet av, att omvandla komplex projektinformation till lättförståeliga budskap och visualiseringar som når olika intressenter och medarbetare. Exempel på huvudsakliga ansvarsområden: Stötta teammedlemmar och verksamhetschefer i effektiv kommunikation Planera och leda kommunikationsaktiviteter för att uppnå önskade effekter Förenkla komplex information till tydliga budskap för olika målgrupper Skapa PowerPoint-presentationer och nyhetsartiklar Agera redaktör för ett tvåmånatligt nyhetsbrev Hålla deras SharePoint-sidor informativa och uppdaterade Du kommer att arbeta nära programmets kommunikationsansvariga och vara en del av Atlas-programmets Business Change-team. Som team stödjer de både programmet och verksamheten i att leda denna transformation mot framgångsrika resultat. Kvalifikationer Du har arbetat med kommunikation i minst 10 år där fokus har legat på förändringskommunikation. Du är van att arbeta nära ledare och chefer, och stötta dem i att kommunicera effektivt genom förändring. Du har erfarenhet av att arbeta i projektteam, gärna inom större verksamhetsförändringar eller ERP-implementationer Du har gedigen erfarenhet av att skriva och redigera nyhetsartiklar samt projektinformation. Du har god erfarenhet av att arbeta i SharePoint. Du har mycket goda kunskaper i MS Office, särskilt PowerPoint. Du behärskar både svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Personliga egenskaper Som person är du kreativ, lyhörd och initiativrik, med förmågan att leverera pricksäker kommunikation anpassad efter målgruppen i rätt tid. Du är van att arbeta nära ledare och chefer, och stötta dem i att kommunicera effektivt genom förändring. Dessutom har du erfarenhet av att agera som kommunikationsexpert i projekt med stor påverkan på organisationen. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Tillträde och ansökan Detta uppdrag beräknas ha en beläggning på 80% av heltid. Vår kund önskar start i maj och uppdraget förväntas löpa i t.o.m. 2026-05-04 med chans till förlängning. Atlas-programmet är planerat att pågå till 2029. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Solna, där du förväntas arbeta på plats minst två dagar per vecka. Resor till andra siter kan förekomma. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Välj ett jobb för att visa detaljer