ArbetsbeskrivningHar du en passion för systemadministration och teknisk support inom HR och lön? Vill du vara en del av ett team där din expertis gör verklig skillnad? Vi söker nu en Systemadministratör inom HR som vill bidra till en smidig och effektiv lönehantering hos vår uppdragsgivare i Södertälje. Som Systemadministratör inom HR kommer du att arbeta med SD Worx Lön på en systemförvaltningsnivå och fungera som systemadministratör och 3rd line support. Du kommer även att hantera andra system inom Compensation & Benefits, såsom reseräkningssystem och förmånsportaler. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: Incidenthantering och felsökning samt identifiering av lösningar Konfigurationsförändringar i systemet via admingränssnitt Övervakning och hantering av felloggar Testning av ny funktionalitet och vidareutveckling av systemstöd Aktivt deltagande i förbättringsarbete inom operativ lönehantering Kvalifikationer Högskoleutbildning eller relevant YH-utbildning Erfarenhet av systemadministration inom HR/lönesystem eller teknisk support Minst två års erfarenhet av SD Worx Goda kunskaper i MS Office, framförallt Excel Tidigare erfarenhet av att arbeta i större organisationer (3 000+ anställda) Erfarenhet av externa och interna granskningar samt processkontroller Erfarenhet av storskaliga processer såsom lönerevisioner och massändringar av data Flytande svenska och engelska, i tal och skrift Personliga egenskaper Vi söker dig som är analytisk och har en god problemlösningsförmåga, med ett strukturerat och noggrant arbetssätt. Du tar initiativ, arbetar självständigt och har en stark drivkraft att förbättra och utveckla system och processer. Din kommunikativa och pedagogiska förmåga gör att du kan förklara tekniska lösningar på ett tydligt sätt, samtidigt som du är serviceinriktad och trivs med att samarbeta med olika delar av organisationen. För att lyckas i rollen är du flexibel, lösningsorienterad och har en vilja att bidra till en effektiv och smidig systemhantering. Företagspresentation Vår kund är ledande inom fordonsindustrin och finns i 100 länder. I Sverige är huvudkontoret strax utanför Stockholm och här arbetar man med omställningen för ett hållbart transportsystem och skapar en värld av mobilitet som är bättre för både företagen, samhället och miljön. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. ÅÅÅÅ-MM-DD med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Södertälje. Du har möjlighet att arbeta på distans 3 dagar/vecka. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
ArbetsuppgifterVi söker en erfaren HR Business Partner som ska leda det strategiska HR-arbetet för Technology & Innovation samt Sales Sweden. Rollen innefattar även ett divisionsövergripande ansvar för Diversity & Inclusion (D&I). Som HR Business Partner kommer du att samarbeta med seniora affärsledare för att utveckla och implementera HR-strategier som stärker verksamhetens tillväxt och produktivitet. Du blir en strategisk rådgivare i frågor som rör talent management, kompetensutveckling och organisationsförändringar. Dessutom ansvarar du för att driva och följa upp D&I-arbetet på divisionsnivå. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Samverka med affärsledare för att säkerställa att HR-strategier och initiativ stödjer verksamhetens mål och tillväxt. Rådgiva och coacha ledare i frågor som rör ledarskap, organisationsutveckling och förändringsledning. Driva talent management och stödja chefer i att bygga en stark talangpipeline. Utveckla och implementera strategier för kompetensförsörjning och framtida konkurrenskraft inom ramen för workforce planning. Leda och följa upp arbetet med Diversity & Inclusion, inklusive målformulering, KPI:er och konkreta initiativ. Optimera organisationsstrukturer och förbättra produktiviteten genom HR-analyser och datadrivna insikter. Driva och delta i affärs- och HR-relaterade projekt på både nationell och internationell nivå. Vi söker dig som har: Minst 10 års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete i en ledande och affärsnära roll. En Akademisk examen inom HR, psykologi, företagsekonomi eller motsvarande. Starkt affärssinne och erfarenhet av förändringsledning, gärna inom M&A. Förmåga att arbeta effektivt i en komplex, matrisorganisation och påverka på olika nivåer. Erfarenhet av att arbeta med fackliga parter samt myndigheter och branschorganisationer. Förmåga att omsätta HR-strategi till konkreta åtgärder och driva parallella initiativ samtidigt. Kommunicerar flytande på både svenska och engelska. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du är en strategisk och affärsdriven HR-partner med en hög grad av självständighet och initiativförmåga. Du har en naturlig förmåga att bygga förtroendefulla relationer på alla nivåer i organisationen och är skicklig på att påverka och driva förändring. Företagspresentation Vår kund är ett svenskt multinationellt företag som tillverkar maskindrivna utomhusprodukter. De har en stark passion för innovation och miljöomsorg. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 01-04-2025 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 28-02-2025 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
ArbetsuppgifterSom Resursplanerare har du en central roll i vår kunds verksamhet och ansvarar för att säkerställa en effektiv resursplanering i gasturbinprojekt globalt. Du kommer att samarbeta både med kollegor i Finspång och internationellt, hantera komplexa planeringssituationer och bidra med innovativa lösningar. På kontoret i Finspång arbetar 29 engagerade personer med support till kundprojekt världen över. Som Resursplanerare blir du en del av ett team på nio personer som arbetar både med nya projekt och serviceprojekt. Du kommer även att ha ett nära samarbete med gruppcheferna för fältserviceresurser. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Helhetsansvar för resursplanering i globala gasturbinprojekt. Samarbete med kollegor både lokalt och internationellt. Hantering av komplexa planeringssituationer genom god kommunikation och analytiskt tänkande. Arbeta i IT-system såsom SAP och Salesforce. Vi söker dig som Har ett par års arbetslivserfarenhet inom liknande uppdrag. Är välorganiserad och strukturerad i ditt arbetssätt. Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift. Personliga egenskaper För att lyckas i uppdraget som Resursplanerare så ser vi att du har god kommunikation, struktur och en förmåga att arbeta både självständigt och i team. Företagspresentation Vår kund hittar ni inom industritillverkningen och de arbetar uteslutande med innovationer. Här är lagkänslan av stor vikt och man anser att mångfald skapar möjlighet för att nå framgång. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider med möjlighet till hybridarbete. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa under 12 månader med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
ArbetsuppgifterI denna roll kommer du att arbeta nära projektledaren och huvudprojektledaren, där du stöttar dem med analyser och utredningar av ekonomiska frågor inom projektet. Du ansvarar för att analysera och följa upp orsaker till avvikelser gentemot prognoser och årsplan, i samarbete med projektledningen. Vid behov kan du även vara föredragande i ekonomiska frågor inom olika mötesforum. En viktig del av arbetet innebär att skapa struktur för analys och uppföljning inom projektets ekonomiområde, vilket innefattar arbetssätt, hantering av ÄTA, schabloner, prognoser, riskbedömningar, osäkerheter, oförutsedda kostnader, index och volymer. Du säkerställer kvaliteten på underlagen för projektets ekonomiska rapporteringar och stödjer projektledaren i prognosarbetet genom att kvalitetssäkra prognoserna och ta fram relevanta prognosunderlag i dialog med projektledare och delprojektledare. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på de enskilda projektens behov, vilket gör rollen både dynamisk och utvecklande. Kvalifikationer Du har en högskole- eller universitetsexamen inom ekonomi. Du har minst 5 års erfarenhet av ekonomiska analyser i stora infrastrukturprojekt. Du har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Unit4 Business World (UBW)/Agresso. Du har tidigare arbetat inom statlig verksamhet. Du är flytande i svenska och engelska, i tal och skrift. Personliga egenskaper Vi söker en person med god samarbetsförmåga och ett starkt initiativtagande, som trivs i en roll där både självständighet och lagarbete är viktiga. Du är flexibel och anpassningsbar utifrån arbetsbelastning, samtidigt som du arbetar strukturerat och målinriktat. Med en utåtriktad och tydlig kommunikationsstil har du lätt för att skapa förtroende och bygger relationer med ödmjukhet. Din analytiska förmåga gör att du snabbt kan identifiera mönster och dra välgrundade slutsatser, vilket bidrar till en effektiv och kvalitativ arbetsprocess. Företagspresentation Vår kund är ett statligt affärsverk som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Huvudkontoret finns i Stockholm och här behöver man som konsult säkerhetsprövas för de flesta uppdrag. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 1-apr-2025 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 31-mar-2026 med god möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund. Distansarbete kan maximalt uppgå till 50% av arbetstiden, vilket innebär att du behöver vara på plats i Sundbyberg minst 2-3 dagar/vecka. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
Job DescriptionDo you have experience in competence development and a passion for creating effective learning environments? We are looking for an experienced Learning & Development Specialist for a consulting assignment to our client in the automotive industry. The role involves leading, developing, and implementing training activities within Sales & Marketing and Commercial Operations. As a Learning & Development Specialist, you will: Lead and develop training initiatives, including e-learning and instructor-led training. Work closely with internal stakeholders to ensure relevant and effective competence development activities. Plan, execute, and follow up on training initiatives to achieve optimal results. Contribute to an agile and collaborative team focused on continuous improvement. Manage change and adapt in a dynamic work environment. Work in a digital learning environment, where most training is conducted online, making data analytics skills highly valuable. Qualifications You have experience in Learning & Development, with a focus on competence development. You have a strong andragogical knowledge and experience in designing and delivering training activities. You have experience with digital learning and an understanding of how data analytics can be used in training. You are fluent English in both oral and written. You will be part of a multicultural team, so all conversations are in English. Meritorious: Previous experience working within the automotive industry or in a similar environment. Personal Qualities To thrive in this role, you have excellent communication and collaboration skills with internal stakeholders. You have ability to work in a structured manner with planning and follow-up. Company DescriptionOur client is a leader in the automotive industry and is present in 100 countries. In Sweden, the headquarters is close to Stockholm and here they work on the transition for a sustainable transport system and create a world of mobility that is better for both companies, society and the environment. When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life. Admission and Application Full time position, 40h/week. The position will start as soon as possible, and the assignment is expected to run until 2025-09-30 with possibility of extension. For this assignment you will be employed by JobBusters and work as a consultant for our client in Södertälje (some remote work allowed). Submit your application in English today, as interviews are ongoing.
ArbetsuppgifterTill vår kund söker vi nu en Marketing Coordinator - Student! I rollen kommer du attstödja utvecklingen och genomförandet av marknadsföringsinitiativ för att främja läkemedelsprodukter och tjänster. Rollen innebär att koordinera marknadsföringskampanjer, hantera marknadsföringsmaterial och säkerställa efterlevnad av branschens regelverk. I rollen kommer du ha följande arbetsuppgifter: Assistera i planering och genomförande av marknadsföringskampanjer för läkemedelsprodukter. Koordinera utvecklingen av marknadsföringsmaterial, broschyrer, digitalt innehåll och försäljningsstöd. Samarbeta med interna team (försäljning, regulatoriska avdelningar, medicinska enheter) samt externa leverantörer för att säkerställa att marknadsföringsprojekt levereras i tid. Säkerställa att allt marknadsföringsmaterial följer branschens regelverk (LIF & LER). Hantera planering och logistik för konferenser, mässor och webbinarier. Stödja digitala marknadsföringsinsatser, inklusive innehållsskapande och kampanjuppföljning. Underhålla marknadsföringsdatabaser, följa upp kampanjresultat och generera rapporter. Assistera i budgethantering och fakturahantering för marknadsföringsaktiviteter. Kvalifikationer Du är just nu studerande inom relevant område. Du har kunskap om läkemedelsbranchens regler och efterlevandsstandarder. Du har goda kunskaper i Microsoft Office. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som Marketing Coordinator - Student har du mycket goda kommunikationsfärdigheter och har förmågan att arbeta självständigt och tillsammans med andra i en snabbrörlig miljö. Du är också noggrann och strukturerad. Företagspresentation Vår kund är ett multinationelt bolag från USA som är verksam inom läkemedel, hälsovård och medicinsk utrustning. I Sverige finns kontoren i Uppsala, Stockholm och Helsingborg. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Deltid, 40%. Vår kund önskar start omkring 2025-04-01 och uppdraget förväntas löpa i 9 månader med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
Arbetsuppgifter För ett deltidsuppdrag hos vår kund i Stockholm söker vi nu en Marknadsförings- och Kommunikationsspecialist. Här kommer du att producera, genomföra och koordinera webb- och sociala medieinnehåll för Sverige. Du kommer att samarbeta nära med Marketing & Communications Lead Sweden samt det nordiska marknadsföringsteamet för att implementera planer och strategier. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Digital marknadsföring: Genomföra och övervaka betalda kampanjer (SoMe, ABM, Adwords, SEO/SEM) samt hantera den svenska innehållskalendern (organiska inlägg och kampanjer via Social Media Studio). Webbinnehållshantering: Publicera och hantera landningssidor, blogginlägg, kundcase och nyheter (Episerver) samt producera nyhetsbrev (HTML, EDGE CRM). Analys & rapportering: Analysera kampanj-, event- och webbplatsdata (Power BI, externa rapporter) och ta fram relevanta rapporter i samarbete med teamet. Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter: Skapa innehåll för kampanjer och evenemang på flera kanaler. Bidra till marknadsförings- och kommunikationsplaner samt material. Stötta olika marknadsföringsaktiviteter för Sverige. Kvalifikationer Du har relevant utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller liknande område. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Du har utmärkta färdigheter inom innehållsproduktion och kommunikation. Du har goda kunskaper i digitala verktyg (EDGE CRM, Social Media Studio, Episerver, Power BI). Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som marknads- och kommunikationsspecialist krävs starka analytiska, organisatoriska och projektledningsförmågor. Vidare är du samarbetsinriktad, självgående och kapabel att hantera uppgifter från start till mål. Företagspresentation Vår kund är ett finskt IT-serviceföretag som är ledande i Norden med digitala tjänster och programvaror. Deras nordiska värderingar och arv är vad som styr deras framgång. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Tillträde och ansökan Deltid, ca 2–3 dagar i veckan. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa i till och med 2025-06-30 med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Kickstarta din karriär hos oss på JobBusters i Göteborg!Är du student inom personalvetenskap eller motsvarande och söker praktisk erfarenhet inför framtida karriär inom HR? Vill du dessutom vara en del av ett litet, sammansvetsat team i en modern och inspirerande miljö mitt i centrala Göteborg? Då har vi den perfekta praktikplatsen för dig under våren 2025!Om praktikenHos oss på JobBusters får du en unik inblick i rekryterings- och bemanningsbranschen samtidigt som du utvecklar dina praktiska färdigheter. Under praktiken kommer du att arbeta nära både rekryterare och konsultchefer, vilket ger dig en god förståelse för HR-processer i allmänhet. Vi vill att din praktik ska vara lärorik och utvecklande, därför kommer du få varierande arbetsuppgifter samt möjlighet att ta egna initiativ. Som praktikant hos oss kommer du bland annat att:Assistera i search och urval av kandidaterSkriva och publicera jobbannonserGenomföra telefonavstämningar och referenstagningarDelta i kunddialoger och konsultuppföljningarStötta i administrativa HR-processerDriva ett eget projekt under din praktikperiod som är relevant för din utbildning Vi är ett härligt team på fyra personer i Göteborg och du kommer att bli väl omhändertagen av oss samt ha en dedikerad handledare som finns med dig genom hela praktikperioden.Om JobBustersJobBusters är ett personaluthyrnings- och rekryteringsföretag specialiserat på tjänstemän. Vi arbetar dagligen med att matcha rätt person med rätt position och strävar efter att skapa långsiktiga relationer med både kunder och kandidater. Vi värdesätter en positiv och stödjande arbetsmiljö där alla får chansen att växa.Vi söker dig som:Studerar personalvetenskap eller motsvarande på högskola/universitet Har ett stort intresse för rekrytering och bemanningÄr noggrann, serviceinriktad och självgående Har god kommunikationsförmåga och trivs med att arbeta både självständigt och i team Vill ta eget ansvar och driva ett projekt under din praktikperiodAnsökanLåter detta som något för dig? Skicka in din ansökan med CV och en kort beskrivning av varför du vill göra praktik hos oss! Startdatum är flexibelt och anpassas efter när din utbildning tillåter. Praktiken är placerad på vårt kontor på Östra Hamngatan i centrala Göteborg. Vi tänker att du är på plats 2–3 dagar i veckan och har möjlighet att arbeta hemifrån resterande tid. Vi ser fram emot att höra från dig!
ArbetsuppgifterSom Projektadministratörär du spindeln i nätet med många kontaktytor, både internt och externt. Projektadministratören ska vara beställaren behjälplig och bidra till att effektivisera arbetet genom att stödja medarbetarna i projektet och följa befintlig struktur. Projektadministratören behöver ha en god prioriteringsförmåga och vana att arbeta med många uppgifter samtidigt. Arbetsuppgifterna kommer bland annat inkludera: Ansvara för vissa administrativa uppgifter/processer såsom dokumenthantering Varaett stöd till projektledare/samordnare samt projektmedlemmar med administrativa uppgifter och processer Ansvara för diarieföring samt arbete med dokumenthantering i bland annat dokumenthanteringssystemet Avima Delta på vissa möten och föraminnesanteckningar och annan mötesdokumentation Ta emot och kontera faktura (första granskning så de är korrekt ställda) Kvalifikationer Du har som minst engymnasial examen. Du har4-6 års arbetslivserfarenhet av arbete som program- eller projektadministratör. Du har minst fem års erfarenhet av Microsoft Office paketet. Du harminst fyra års erfarenhet av fakturahantering i ekonomisystemet Agresso. Du harminst fyra års erfarenhet av Agresso, Antura, Avima eller liknande ekonomisystem, dokumenthanteringssystem, system för diarieföring. Du harminst fyra års erfarenhet av arbete i EDIT (Platina). Du är flytande i svenska, i såväl tal som skrift. Personliga egenskaper För att lyckas i uppdraget som Projektadministratör så ser vi att duhar en god kommunikativ förmåga och kan anpassa din kommunikation utifrån mottagarens behov. Du trivs med att samarbeta, bygga team och skapa långsiktiga relationer. Som person är du ansvarstagande och självgående, samtidigt som du håller vad du lovar och säkerställer att leveranser sker enligt överenskommelse. Du har förmågan att hantera flera arbetsuppgifter parallellt och kan prioritera på ett effektivt sätt. Vidare är du systematisk och strukturerad, med en förmåga att skapa effektiva arbetssätt. Du är lösningsinriktad och tar dig an utmaningar med en öppen och positiv inställning, där du gärna bjuder in till dialog och samverkan. Företagspresentation Vår kund är en myndighet i Stockholm som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar. Det som kännetecknar deras verksamhet är det stora engagemanget bland deras medarbetare samt stoltheten över deras samhällsuppdrag. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2025-03-03 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2027-12-31 med option påförlängning om 1+1+1+1 år. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 2025-02-17.
Job DescriptionFor our client we are looking for a Global Finance Process Owner. In this role, you will focus on the Record to Report processes, which covers a wide range of sub-processes in accounting, with the purpose to efficiently provide timely and accurate reports to management as support for decision making. Assignment description and main responsibilities: Process Leadership: Develop and optimize the Record to Report processes globally and continuously strive toward operational excellence Documentation: Develop and improve process flow documentation Automation & Innovation: Identify and implement automation opportunities together with internal stakeholders and digital teams to improve accuracy and reduce manual effort. Compliance: Ensure processes adhere to internal controls, accounting standards, and regulatory requirements. Project Involvement: Define and manage business requirements related to the Record to Report processes, contributing to finance and cross-functional projects. Act as the overall finance lead for new market establishments. Data Governance: Establish and maintain governance over finance master data to ensure integrity and compliance. Deliveries: During the assignment period the company will go live with a S/4 Hana implementation for the principal entity. You will be a central person in the post go live activities. You will report to the Global Finance Process Owner and will have three peers and one direct report. Qualifications You hold a university degree in Business Administration (major in finance or accounting) or equivalent. You have at least minimum 7-10 years of relevant experience from external audit and IFRS accounting roles. You have strong Knowledge in ERP systems, and especially its finance modules. You have a strong understanding of financial compliance - taxes, VAT, understanding of differences between local GAAP and IFRS. You are fluent in English and Korean. Meritorious: A good grasp of automotive operations. Meritorious:The company is on an SAP journey; hence SAP experience will be highly valued. Personal Qualities The candidate should possess a confident and assertive personality, unafraid to advocate for your ideas and take responsibility, yet you remain receptive to different perspectives. Company DescriptionOur client is a well-known brand in the automotive industry, developing electric performance at the forefront of a new era of mobility. The headquarters is in Gothenburg. When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life. Admission and Application Full time position, 40h/week. The position will start as soon as possible, and the assignment is expected to run until 2025-07-17 with possibility of extension. For this assignment you will be employed by JobBusters and work as a consultant for our client in Gothenburg (some remote work allowed). Submit your application in English today, as interviews are ongoing.
Välj ett jobb för att visa detaljer