Telin Rekrytering & Konsult Syd AB jobb

Lediga jobb hos Telin Rekrytering & Konsult Syd AB

Sjukhuschef till Region Kronoberg

Om tjänsten Uppdraget som sjukhuschef är strategiskt vilket innebär att ditt ansvar, engagemang och ledarskap främjar kvalitets- och utvecklingsarbete båda idag och för att klara framtidens krav och förväntningar på sjukhusvården. Vården ska utföras och planeras med ett personcentrerat synsätt så att våra patienter känner delaktiga i sin egen vård. Fokus i sjukhusvården är både den medicinska utvecklingen och utveckling av nya arbetssätt i nära samarbete mellan professioner och över verksamhetsgränser. I Region Kronoberg, liksom i övriga landet, pågår en omställning för en god och nära vård. Primärvårdens roll som nav ska utvecklas i ett konstruktivt samarbete mellan sjukhusvården och övriga inom vård- och omsorg, bland annat den kommunala primärvården. Rollen innebär fullt ansvar för verksamhet, personal och ekonomi och är ytterst ansvarig för att leda, styra, utveckla och följa upp verksamheten inom ansvarsområdet. Uppdraget är omfattande och förändringsarbete pågår inom ett flertal områden både i Region Kronoberg men även inom Södra sjukvårdsregionen. Dessutom pågår ett utvecklingsarbete kring sjukhusens beredskapsförmåga. Som sjukhuschef ansvar du bland annat för: Att främja utveckling inom det medicinska området, att möjliggöra forskning samt att utveckla verksamhetens arbetssätt med helhetssyn för att patienten ska få en trygg och säker vård. Att tydliggöra arbetet med en god arbetsmiljö och med kompetensförsörjning.   Att uppnå Region Kronobergs övergripande mål för god vård, att vara en attraktiv arbetsgivare och för en ekonomi i balans. Tjänsten är en tillsvidareanställning i Region Kronoberg med ett chefsförordnande på 4 år. Du rapporterar till Hälso- och sjukvårdsdirektören och ingår i förvaltningens ledningsgrupp med ett gemensamt ansvar att utveckla hälso- och sjukvården. Placeringsort är Växjö.   Kvalifikationer Du är en ledare med engagemang och förmåga att skapa förutsättningar för dagens och morgondagens sjukvård. Vi vill att du är resultatorienterad och har ett strategiskt och analytiskt förhållningssätt. Du är en tydlig ledare som är kommunikativ som verkar för goda relationer och samarbete. Vidare har du mycket god förmåga att fatta beslut utifrån ett helhetsperspektiv och kan styra verksamheten för att nå uppsatta mål. Därutöver har du god prioriteringsförmåga och är bekväm med att delegera. Du är öppen för att tänka nytt och har ett visionärt synsätt samtidigt som du har hög integritet och personlig stabilitet. Vi förutsätter att du gillar att vara i händelsernas centrum, i såväl med- som motvind. Vi söker dig som har: Flerårig chef- och ledarskapserfarenhet på liknande nivå, inklusive ansvar för verksamhet, personal och ekonomi.  Erfarenhet av att leda andra chefer inom stor och komplex verksamhet på strategisk nivå. För uppdraget relevant utbildning från högskola/universitet. För uppdraget relevant ledarskapsutbildning. B- körkort. Meriterande är om du har: Erfarenhet av komplexa organisationer och/eller politiskt styrda organisationer. God kännedom om sjukvård. Vana av att samverka med fackliga organisationer. Erfarenhet av att driva verksamhetsutveckling och förändringsarbete utifrån ett patientperspektiv. Som person är du ödmjuk, lyhörd och prestigelös med förmåga att skapa engagemang och att vara en kulturbyggande företrädare för organisationens värderingar är en stark drivkraft för dig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Tjänsten kommer att säkerhetsskyddsklassas och förutsätter godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen. Processen med säkerhetsprövning innebär att rekryteringsförfarandet kan ta längre tid än vad som är brukligt.   Om arbetsgivaren I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Här kan du utvecklas, både som människa och i din yrkesroll. Region Kronoberg ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och områden som handlar om folkhälsa, lärande, kultur, regional utveckling och tillväxt i Kronobergs län. Regionen är en av länets största arbetsgivare med ca 6 400 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län". Läs mer:   http://www.regionkronoberg.se         Hur du visar ditt intresse I denna rekrytering samarbetar Region Kronoberg med Telin Rekrytering & Konsult. Om Du är intresserad av rollen som Sjukhuschef i Region Kronoberg, så tveka inte att ladda upp din intresseanmälan via www.telinrekrytering.se.  Vi tar ej emot handlingar via e-post på grund av lagstiftningen GDPR. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post [email protected] Välkommen med din intresseanmälan!

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Dital söker Försäljningschef till Kalmar

Om Dital Dital är en exklusiv partner till Telia och har specialiserat sig på att tillhandahålla Telias mobila kommunikationstjänster till företag. Sedan 2009 har Dital kontinuerligt levererat skräddarsydda lösningar som möter kundernas behov och underlättat för företag att fokusera på sin kärnverksamhet. Med tiden har vi vuxit från 5 till över 20 anställda. Majoriteten jobbar med försäljning och support, men vi har även ekonomi- och logistikavdelningar som arbetar med administrationen och ser till att kunderna får rätt produkt i rätt tid. För oss är den personliga kontakten och servicen är otroligt viktig. Klyschigt men helt sant i vårt fall.  Om tjänstenI rollen som Försäljningschef kommer du att ha det övergripande ansvaret för vår försäljning i Kalmar. Detta inkluderar fullt personal-, budget- och resultatansvar och du rapporterar direkt till VD. Du kommer att leda ett team av säljare med hjälp av en säljcoach och arbeta för att skapa en framgångsrik arbetsmiljö där medarbetarna trivs och utvecklas. För att göra detta på bästa sätt hos oss, behöver du arbeta nära säljarna för att hela tiden hålla dig uppdaterad på vad som händer i verksamheten. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera att driva kontinuerliga förbättringar av försäljningsprocesser och strategier, samt att rekrytera och utbilda ny personal. Genom din positivitet och coachande ledarstil motiverar och inspirerar du ditt team till att uppnå framgångsrika försäljningsresultat, samtidigt som du upprätthåller hög kvalitet och effektivitet i arbetet. Tjänsten är placerad i Kalmar och förväntas att tillsättas omgående. Kvalifikationer Vi prioriterar erfarenhet inom ledarskap framför formell utbildning, men tidigare erfarenhet från försäljningsorganisationer och uppsökande försäljning är viktigt. Har du tidigare erfarenhet av telecom, är detta meriterande. Du bör vara van vid att hantera personalansvar och ha en trygg och kommunikativ ledarstil som främjar motivation och engagemang hos dina medarbetare. Vi på Dital är en energifylld och engagerad grupp som brinner för vårt arbete. För att trivas och passa in i vår organisation är det viktigt att du är en positiv teamspelare med ett ödmjukt förhållningssätt som värdesätter samarbete och kunskapsdelning. Flytande svenska i tal och skrift samt god förmåga att arbeta helhetsorienterat är en förutsättning för denna roll. Dital erbjuder en arbetsmiljö där din kompetens och engagemang kommer att uppskattas, där du ges möjlighet att växa och utvecklas i din roll som försäljningschef. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt framgångsrika team, ser vi fram emot din ansökan. Hur du ansöker I denna rekrytering samarbetar vi med Telin och du söker tjänsten via telinrekrytering.se Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Gustav Warelius på telefon 072-377 74 54 eller e-post [email protected] Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län. Välkommen med din ansökan!

24 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Qmt- Science söker en Marknadsansvarig

Om tjänsten Vi på QMT-Science söker en relationsorienterad marknadsansvarig som vill ta sig an utmaningen att vara en central del av vårt resande försäljningsteam på QMT-Science. Några av dina huvudsakliga uppgifter som marknadsansvarig kommer att vara ansvarig för aktiv resande försäljning, utarbetande och uppföljning av marknadsplaner, samt samordning med övriga säljare. Ditt arbete kommer att vara avgörande för att säkerställa att våra produkter och lösningar når rätt kunder och marknader. I denna roll får du möjlighet att arbeta i en inspirerande miljö med engagerade kollegor och kunder. Din passion för ny teknik kommer att vara en viktig drivkraft när du tar dig an det omväxlande och ansvarsfulla arbetet. Du kommer att vara den främsta kontaktpunkten för våra kunder, både i Sverige och internationellt, och arbeta för att säkerställa deras behov och önskemål möts på bästa möjliga sätt. I denna roll innebär det en varierad vardag med allt från praktisk rådgivning till strategiska möten. Du kommer att arbeta både medbefintliga kunder och proaktivt söka nya affärsmöjligheter.   Kvalifikationer Vi söker dig som gillar att bygga relationer och som trivs med tekniska utmaningar. Din drivkraft ligger i att göra skillnad ute hos kunden, där du brinner för att hitta de bästa lösningarna för deras behov. För att lyckas i rollen som marknadsansvarig hos oss på QMT-Science bör du ha en teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet. Tidigare erfarenhet av försäljning är meriterande, och du ska vara van vid att arbeta mot uppsatta mål och följa en försäljningsbudget.Du har ett högt driv och engagemang och gillar att jobba mot uppsatta mål. Rapportering sker till platschef för QMT - Science. För rätt person finns det på sikt även möjligheter till ett större ansvar och nya utmaningar inom företaget. Arbetet som marknadsansvarig är kundfokuserat och innebär att i din roll kommer du åka till kunder kontinuerligt och därför är det ett krav att du innehar ett B-körkort. Din förmåga att kommunicera flytande på både svenska och engelska, både i tal och skrift, är avgörande. Du har också goda kunskaper i Microsoft Office. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vill vara en del av vårt team på QMT-Science, ser vi fram emot att höra från dig.   Om arbetsgivaren QMT-Science AB förser tillverkningsindustri-, process- och läkemedelsindustri med kvalificerade produkter. Dessa uppfyller specificerade krav på renhet, ytfinhet och täthet. Vi erbjuder våra kunder apparater, regulatorer, filter, ventiler, kopplingar, rör och rördelar som stöder kvalificerade processkrav. Vi är den svenska och danska distributören för klämringskopplingar och ventiler från DK-LOK. Hur du ansöker I denna rekrytering samarbetar QMT-Science med Telin och du söker tjänsten via telinrekrytering.se Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Richard Herbertsson på telefon 072-33 77 455 eller e-post [email protected] Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län. Välkommen med din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Innesäljare

Om tjänsten Som innesäljare på Runelandhs kommer din främsta uppgift vara att hantera kundärenden via telefonsamtal och e-post samt följa upp webordrar. Du har löpande kontakt med våra kunder och leverantörer vilket är en viktig del av din tjänst. Offert- & orderhantering förekommer också frekvent och utgör kärnan i rollen. Som vår nya kollega på innesäljavdelningen får du en ordentlig introduktion och stöd från övriga kollegor och chefer för att du verkligen skall lyckas med ditt jobb. Du kommer att utgöra en viktig kugge i ett dynamiskt och engagerat team där vi stöttar och hjälper varandra i det gemensamma arbetet. Vi erbjuder en omväxlande tjänst i en modern kontorsmiljö i naturskönt område precis i utkanten av Kalmar och i nära anslutning till flygplatsen. Tjänsten är ett föräldravikariat om minst ett år med eventuell förlängning. Teamet består av 6 innesäljare samt försäljningschef. Placeringsort är Kalmar.  Kvalifikationer Du som söker har avslutad gymnasieutbildning och några års arbetslivserfarenhet från service, retail eller försäljningsbranschen generellt eller allra helst inom innesäljyrket specifikt. För tjänsten krävs att du är en duktig kommunikatör med hög servicekänsla. Du vet hur du ska tillgodose kundens behov på bästa sätt och merförsäljning kommer naturligt för dig.  Då du ofta har flera ärenden igång samtidigt krävs det att du är stresstålig och kan strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter väl. Vidare är du självgående, flexibel och initiativrik. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Vi ser det som positivt om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i affärssystem, Pyramid är vårt system. B- körkort är ett krav.   Om arbetsgivaren Runelandhs är ett distanshandelsföretag som säljer utrustnings- och inredningsprodukter till Sveriges alla företag och kommuner via katalog och e-handel. Vi skall ha det bredaste och djupaste sortimentet mot vår målgrupp och vara marknadsledande inom service, leveranssäkerhet och tillgänglighet. Med fyrtio års erfarenhet av att utrusta och inreda allt från stora fabriker till små kontor så har vi lärt oss att varje arbetsplats är unik och har sina egna behov. Läs mer här: https://www.runelandhs.se   Hur du ansöker I denna rekrytering samarbetar Runelandhs med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post [email protected] Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län. Välkommen med din ansökan!

19 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Site Manager

Om tjänsten Som Site Manager utvecklar och driver du vår operativa organisation med planering, dokumentkontroll, ekonomisk uppföljning, inköp, teknisk ledning men framför allt bemanning och personalansvar för som mest ca 300 personer. I rollen kommer du leda och ansvara för projektets operativa arbetsplatsteam samt hålla en nära kunddialog i arbetsplatsfrågor.  Du kommer ingå i projektledningen som ansvarig för det operativa nedmonterings- /rivningsarbetet och rapporterar direkt till huvudprojektledaren. Projektet bedrivs på vår kunds anläggning, Ringhals kärnkraftverk utanför Varberg.   Kvalifikationer Vi tycker att det är viktigt att du trivs och har roligt på jobbet och därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen tror vi att du är driven, målmedveten samt en naturlig ledare. Företrädesvis har du en ingenjörsutbildning inom relevant teknikområde med inriktning mot produktion, logistik eller motsvarande. Vi vill att du som söker har en bakgrund inom rivningsbranschen eller produktions-/processindustrin och många års erfarenhet som ledare, gärna i större projekt. Meriterande: Högt säkerhetsfokus och kan agera som ambassadör för att genomföra en stark hälso- och säkerhetskultur i vår organisation och på våra byggarbetsplatser. Ledarskap och kompetens inom personalhantering. Kunskap om nedmonterings/rivningsledningsprocesser och metoder. Kunskap om relevanta regler och kvalitetsstandarder inom processindustrin, gärna Lean Management. Utmärkta kalkylering, budget, planerings- och kostnadsprognosfärdigheter. Goda färdigheter inom administrativa arbetsuppgifter. Som person är du: utrustad med egenskapen att se den ”stora bilden” för att ta fram väl genomtänkta planer. problemlösningsorienterad, rationell och pragmatisk. affärsmässig och har en bra kund- och intressehantering. en teamplayer som bidrar till ett gott samarbete med alla i teamet så väl som med underleverantörer och kunden. skicklig på att samverka och koordinera. bra på att styra och leda medarbetarna mot gemensamma mål. Det är viktigt att du är intresserad av att bygga kontakter både internt och externt samt att du är lyhörd och kommunikativ för att kunna vårda de kontakterna på bästa sätt. Att dela med dig av dina kunskaper är en självklarhet. Vi förutsätter att du har körkort B och att du behärskar både svenska och engelska mycket bra i såväl tal som skrift, franska är meriterande men inget krav. Vi tror att du bor nära eller på ett lagom pendlingsavstånd till Varberg då arbetet utförs på plats.   Om arbetsgivaren Nuvia Nordic AB är ett helägt dotterbolag till Soletanche Freyssinet som ingår i Vinci koncernen med 278 000 anställda och en omsättning överstigande 68 miljarder €. Vinci är världens största integrerade koncessions- och byggkoncern. Nuvia Nordic AB ingår i koncernens nukleära enhet som arbetar med hela livscykeln för kärntekniska anläggningar, från nybyggnation till avveckling, inklusive underhåll och drift. Nuvia gruppen har ca 2600 anställda, en årlig omsättning om ca 335 miljoner € och med verksamhet i flertalet länder. Nuvia Nordic har huvudkontor i Norrköping samt representation på samtliga svenska kärnkraftsanläggningar. Idag arbetar ca 200 personer på heltid inom bolaget samt ytterligare ca 100 personer i olika projekt. Nuvia erbjuder specialisttjänster inom nukleär service och underhåll, strålskydd, avveckling, nybyggnation, avfallshantering, produktutveckling och mycket mer. Vår verksamhet kännetecknas av effektivitet, hög servicegrad och kvalitativa leveranser. Grundfilosofin är att kombinera tjänst, produkt samt ingenjörskunnande för att leverera innovativa och kostnadseffektiva lösningar till våra kunder. Företaget drivs som del av ett storbolag men med utpräglat entreprenörstänkande som genomsyrar organisationen och värnar småföretagstänkandet. Läs mer på: www.nuvia-nordic.com   Hur du ansöker I denna rekrytering samarbetar Nuvia Nordic med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post [email protected] Välkommen med din ansökan!

18 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Elmarknadsutvecklare till Oskarshamn Energi

Om Rollen Elmarknaden är i ständig utveckling med skiftande kundbehov som kräver kontinuerlig innovation och anpassning av vårt produktutbud. Som affärsutvecklare inom vårt affärsområde Energitjänster driver du utvecklingen av både befintliga och nya produkter och tjänster för elmarknaden. Du kommer att vara delaktig i omvärldsbevakning, kalkylering, prissättning, och hantering av avtal både mot kunder och leverantörer. Dina Huvudsakliga Arbetsuppgifter: · Driva utvecklingen av produkter och tjänster för elmarknaden · Utföra omfattande omvärldsbevakning och konkurrensanalys · Ansvara för prissättning och kalkyler · Hantera avtalsinnehåll och uppföljning KvalifikationerVi söker en affärsutvecklare med stark kommersiell förmåga och dokumenterad erfarenhet av att skapa och underhålla starka relationer. Du som söker har troligtvis högskoleutbildning inom relevant område eller motsvarande kunskaper. Vi tror även att du har grundläggande kunskaper inom avtalsskrivning och avtalsjuridik. Erfarenhet eller intresse för energimarknaden är meriterande. Som person är du affärsmässig och strukturerad med en flexibel och serviceinriktad inställning. Du är en initiativtagare som trivs i en miljö där du kan driva och leda förändringar och få utlopp för din kreativitet. Du är också en kommunikativ person som kan etablera och upprätthålla relationer såväl internt som externt. Om detta låter som en spännande utmaning för dig, välkommen att ansöka och vara en del av vår resa mot en hållbar framtid! Om arbetsgivaren Energibranschen är mitt i en spännande utvecklingsfas där kunden, hållbarhet och ny teknik står i centrum. Vi har vår verksamhet i energikommunen Oskarshamn och har som mål att ligga i framkant i den utvecklingen och upplevas som ett innovativt och hållbart energibolag. Oskarshamn Energi erbjuder energiprodukter och tjänster inom exempelvis el, elnät, fjärrvärme, biogas, solceller, laddlösningar till elbilar samt tjänster och entreprenader i Oskarshamnsregionen. Inom våra affärsgrenar har både hållbarhet och miljö ett stort fokus och våra investeringar präglas av ett hållbart tänkande. Oskarshamn Energi är ett lokalt energitjänstföretag om ägs till lika delar av Oskarshamns kommun och E.ON Sverige AB. Koncernen består av Oskarshamn Energi AB med helägt dotterbolag Oskarshamn Energi Nät AB. Koncernen har en omsättning på ca 375 Mkr och har 32 anställda. För ytterligare information besök gärna vår site Hur du ansöker I denna rekrytering samarbetar vi med Telin och du söker tjänsten via telinrekrytering.se Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Gustav Warelius på telefon 072-337 74 54 eller e-post [email protected] Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län. Välkommen med din ansökan!

18 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Vi söker Processtekniker till vår kund i Oskarshamn

Som produktionstekniker hos vår kund kan du arbeta inom olika områden kopplat till produktionen. Arbetets karaktär varierar beroende på roll, men innehåller bland annat effektiviseringar av takt och flöde, optimering av verksamheten gällande säkerhet och arbetsmiljö, samt att utveckla olika processer.   Vidare kan du bland annat arbeta med att driva förstudier som underlag för investeringsbehov, kapacitetsutredningar och modellering av produktionsprocessen samt att ta fram förslag på förbättringar för att utveckla verksamheten.   I rollen arbetar du nära produktionen och har en tät dialog med de montörer och tekniker du arbetar tillsammans med. Arbetet bedrivs ofta i projektform och du kommer ingå i olika projektgrupper, du kommer även att bedriva mindre projekt på egen hand.   Din arbetsdag kommer att fyllas av bland annat:   Genomföra investerings- och förbättringsprojekt Utveckla produktionsprocesser Framtagning av arbetsinstruktioner Support vid kvalitetsavvikelser Verka för god ergonomi i arbetsprocesserna Förkorta ledtider Optimera verksamheten utifrån säkerhet och miljö   Uppdraget gäller en konsultanställning med start runt årsskiftet. Placeringsort är Oskarshamn.   Kvalifikationer Du som söker har en ingenjörsutbildning, lämpligtvis inom maskinteknik eller industriell ekonomi. Har du erfarenhet från producerande verksamhet samt några års arbetslivserfarenhet inom ovan nämnda arbetsuppgifter är det meriterande.   För att trivas i rollen bör du ha ett positivt förhållningssätt och ett driv som gör att du har lätt för att få saker att hända. Med din analytiska förmåga löser du de uppgifter du ställs inför, på ett effektivt sätt och alltid med kvalitén som utgångspunkt.   Som person är du prestigelös och flexibel och har lätt för att kommunicera med dina samarbetspartners. Genom din kreativitet och nyfikenhet hittar du nya vägar i ditt arbete som leder både till både gruppens och verksamhetens utveckling.   Du behärska det svenska och engelska språket väl. Du har lätt för att navigera i olika system och är en van användare av Officepaketet.   Om arbetsgivaren Att vara konsult hos oss innebär att du själv väljer uppdrag, vi anställer enbart konsulter för specifika uppdrag. Hos oss får du alltid månadslön och du arbetar hos samma kund tills uppdraget är slut. Vanligtvis jobbar våra konsulter på långa uppdrag men det händer även att uppdragen är kortare. Vanliga orsaker till att våra kunder väljer att anställa konsulter kan vara att en medarbetare ska vara föräldraledig, sjukskriven eller att man har en arbetstopp. Men det kan också handla om att man vill hyra först för att sedan anställa efter en period.   Hur du ansöker   Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.     Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.     Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Richard Herbertsson på telefon 072-337 74 55  eller e-post [email protected]     Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län.     Välkommen med din ansökan!

17 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Ingenjörer sökes för framtida uppdrag

Kommande uppdrag Vi söker dig som vill arbeta med olika tekniska processer inom produktion/processindustri eller inom electrical design/konstruktion och AI. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på tjänst, men har du erfarenhet från några av nedanstående arbetsuppgifter vill vi gärna att du registrerar dig hos oss. Konstruktion och ritningsläsning Genomföra investerings- och förbättringsprojekt Utveckla produktionsprocesser, balansering av taktat flöde och förkorta ledtider Kvalitetsarbete (LEAN) Elkonstruktion/design Produktutveckling Support vid kvalitetsavvikelser Framtagning av arbetsinstruktioner Optimera verksamheten och arbetsprocesserna utifrån säkerhet, miljö och ergonomi Kvalifikationer Du har troligtvis en högskole/universitetsutbilding inom teknik eller el som ingenjör eller några års arbetslivserfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter. Vidare är du noggrann, strukturerad och har en god analytisk förmåga. Genom din positiva inställning och engagemang tar du dig an de uppgifter du ställs inför, självständigt eller i grupp.   Arbetet sker ofta i olika system och du bör därför ha god datorvana, samt kunna navigera mellan olika system. Hur du ansöker Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta kandidatansvarig Gustav Warelius på telefon 072-337 74 54 eller e-post [email protected]. Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län. Välkommen att lämna intresse för framtida uppdrag!

16 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Fastighetsskötare

Om tjänsten Vi söker nu en ansvarstagande fastighetsskötare/vaktmästare till Kosta Boda Art Hotel. Din primära arbetsuppgift är att tillsammans med dina kollegor göra våra gäster nöjda tillsammans med oss. Vårt mål är att våra gäster ska trivas och för oss är det viktigt att du har rätt inställning och är ansvarstagande. Som vaktmästare kommer du att ansvara för den dagliga driften och skötseln av hotellets alla ytor. Detta innebär att du sköter den dagliga driften av hotellets pooler, tar emot felanmälningar och ansvarar för reparationer underhåll och tillsyn, både inomhus och utomhus. Daglig tillsyn av Kosta Outlet och Outlet Hem ingår även i arbetsuppgifterna. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Löpande fastighetsskötsel, servicearbete, reparationer, måleri och snickeri. • Teknisk drift av pooler och SPA- anläggning. • Hantering av sopsortering.  • Kontroll och hantering av brandlarmsanläggning, inbrottslarm. • Övervakning och hantering av styr och reglersystem. • Värme/kyla - ventilation. • Grönyteskötsel, snöskottning etc Övriga arbetsuppgifter: • Hålla hög service- och kompetensnivå i alla situationer • Vara behjälplig med diverse frågor och önskemål av hotellets gäster. • Övriga uppgifter som tilldelas av närmaste chef. • Du rapporterar till vår fastighetschef. • Placeringsort är Kosta.   Kvalifikationer Vi söker en händig och teknisk vaktmästare som kommer ansvara för att se efter vår fastighet med rum, konferenslokaler, spa-område och publika ytor, såväl inne som ute, och att vårt hotell visar sig från sin allra bästa sida. Du är flexibel och som kan jobba självständigt. Som person är du serviceinriktad med stort gästfokus. Du är en god arbetskollega och har en hög arbetsmoral. Du har en god fysisk förmåga då arbetet innehåller en del lyft. Vi söker dig med: • minst 3 års erfarenhet som vaktmästare/fastighetsskötare/fastighetstekniker eller liknande bakgrund. • tekniskt intresse och kunskap, och händig på att reparera. • erfarenhet från skötsel av poolanläggningar är meriterande. • som pratar flytande svenska och goda kunskaper i engelska. • som är digitalt bevandrad och hanterar rapportering i MsOffice med betoning på Excel och fastighetssystem på ett bra sätt. Meriterande: • utbildning i pooldrift. • anläggningsskötare brandlarm. • elbehörighet. • ventilation.   B-körkort är ett krav.   Om arbetsgivaren Från två generaler till Kosta Boda Art Hotel. Kosta Boda Art Hotel slog upp portarna 27 juni 2009 men egentligen började vår resa redan 1742 då två av Karl XII generaler blev landshövdingar Anders Koskull och Georg Bogislaus Staël von Holstein. De grundade Kosta glasbruk och idag är Orrefors - Kosta Boda, två av Sveriges internationellt mest kända varumärken. Allt konstglas på hotellet är producerat på andra sidan vägen, i hyttan, av skickliga glasblåsare genom ett hantverk som förblivit detsamma i nästan 300 år. Hotellet och glasbruket ägs av börsnoterade New Wave Group som är en långsiktig och stark ägare. Tillsammans med stolta och dedikerade medarbetare vill vi erbjuda våra gäster en helhetsupplevelse med en elegant och personlig service i en miljö som inte lämnar någon oberörd. Där livets goda, välbefinnande och vacker konst i en skön symbios skapar möjligheter till både kreativa möten, avkoppling och minnen för livet. Läs mer på:http://kostabodaarthotel.se/   Hur du ansöker I denna rekrytering samarbetar Kosta Boda Art Hotel med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Eva Kalén på telefon 070-377 45 56 eller e-post [email protected] Välkommen med din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Platsschef Kättingfabriken i Gunnebo

Om tjänsten Som platschef kommer du att driva en spännande utvecklingsresa där arbetet med processer & flöden är i fokus med syfte att förbättra produktionsprocesserna. Fabriken i Gunnebo består idag av ca 70 personer, 60 kollektivanställda och 10 tjänstemän. Fabriken i Gunnebo är högt prioriterad i koncernledningen vilket innebär fokus på utveckling och optimering av verksamheten. Till din hjälp har du kollegor på samma nivå i Sverige samt i Europa. Du rapporterar direkt till Operations Director EMEA som utgår från Växjö. HR finns på plats i Gunnebo och i Växjö. Fabriken har genomgått utveckling och under flera år skapat goda förutsättningar för en stabil verksamhet och din roll blir att förädla och utveckla detta vidare. Du har fullt personalansvar för fabriken i Gunnebo där du har ett tydligt ledarskap som genomsyras av kunskap och delaktighet. Ditt ledarskap skapar möjligheter för dina kollegor att agera, utveckla och driva projekt där du har en coachande roll för att vara ett stöd i processerna. Du skapar förutsättningar för dina kollegor och ditt ledarskap grundas i en laganda där laget är viktigast. Du kommer att leda arbetet med att ta Kättingfabriken till en produktion i världsklass genom att jobba med ett strukturerat förbättringsarbete, problemlösning och användandet av leanprinciper. Du följer kontinuerligt produktionen och inför produktionsförbättringar tillsammans med dina kollegor. Du kommer arbeta både operativt och strategiskt där du är hands-on i det dagliga arbetet samtidigt som du behöver lyfta blicken och se framåt. Du arbetar självklart med flera olika nyckeltal som du utvecklar för att nå dina mål. Kvalifikationer Du som söker har en gedigen ledarskapserfarenhet med goda resultat inom industrin. Du är tekniskt intresserad och tycker om leda, utveckla och skapa förutsättningar för en effektiv, stabil och långsiktig produktion. Förutom att du är hands-on i det operativa arbetet där du tycker om att ta beslut så ser vi med fördel att du drivs av att utveckla dina medarbetare för att skapa inkludering och delaktighet i verksamheten. Du är van vid ledningsgruppsarbete samt utveckling av denna. Du tycker om att driva förändringsarbete, utveckla verksamhet, produktion och processer. Du skapar proaktivitet i verksamheten som gör att ni är rörliga vid förändringar med stabilitet. Du har en vana av att driva arbetet med LEAN och ständiga förbättringar. Du arbetar långsiktigt, strukturerat och metodisk för att nå uppsatta mål från koncernen samt ledningsgrupp. Du har en uthållighet och ett driv som gör att de strategiska planer som just nu finns och som du tar fram drivs igenom tillsammans med personalen. Om Kit Crosby Den globala ledaren inom lyft- och säkrande industri. Kito Crosby är den globala ledaren inom innovation, tillverkning och distribution av produkter och tjänster som används för att göra lyft, riggning, transporter och säkringsoperationer säkrare och effektivare. Genom ett nätverk av auktoriserade distributörer över hela världen tillhandahåller företaget ett brett utbud av både standard- och specialtillverkade produkter och lösningar för de mest krävande tillämpningarna med kompromisslös kvalitet som överträffar industristandarder. Läs mer på www.kitocrosby.com Hur du ansöker I denna rekrytering samarbetar Kio Croby med Telin och du söker tjänsten via telinrekrytering.se Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Richard Herbertsson på telefon 072-33 77 455 eller e-post [email protected] Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län. Välkommen med din ansökan!

11 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024