Lediga jobb i Lessebo

Sök totalt 29 lediga jobb i Lessebo

Fastighetsskötare

Om tjänsten Vi söker nu en ansvarstagande fastighetsskötare/vaktmästare till Kosta Boda Art Hotel. Din primära arbetsuppgift är att tillsammans med dina kollegor göra våra gäster nöjda tillsammans med oss. Vårt mål är att våra gäster ska trivas och för oss är det viktigt att du har rätt inställning och är ansvarstagande. Som vaktmästare kommer du att ansvara för den dagliga driften och skötseln av hotellets alla ytor. Detta innebär att du sköter den dagliga driften av hotellets pooler, tar emot felanmälningar och ansvarar för reparationer underhåll och tillsyn, både inomhus och utomhus. Daglig tillsyn av Kosta Outlet och Outlet Hem ingår även i arbetsuppgifterna. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Löpande fastighetsskötsel, servicearbete, reparationer, måleri och snickeri. • Teknisk drift av pooler och SPA- anläggning. • Hantering av sopsortering.  • Kontroll och hantering av brandlarmsanläggning, inbrottslarm. • Övervakning och hantering av styr och reglersystem. • Värme/kyla - ventilation. • Grönyteskötsel, snöskottning etc Övriga arbetsuppgifter: • Hålla hög service- och kompetensnivå i alla situationer • Vara behjälplig med diverse frågor och önskemål av hotellets gäster. • Övriga uppgifter som tilldelas av närmaste chef. • Du rapporterar till vår fastighetschef. • Placeringsort är Kosta.   Kvalifikationer Vi söker en händig och teknisk vaktmästare som kommer ansvara för att se efter vår fastighet med rum, konferenslokaler, spa-område och publika ytor, såväl inne som ute, och att vårt hotell visar sig från sin allra bästa sida. Du är flexibel och som kan jobba självständigt. Som person är du serviceinriktad med stort gästfokus. Du är en god arbetskollega och har en hög arbetsmoral. Du har en god fysisk förmåga då arbetet innehåller en del lyft. Vi söker dig med: • minst 3 års erfarenhet som vaktmästare/fastighetsskötare/fastighetstekniker eller liknande bakgrund. • tekniskt intresse och kunskap, och händig på att reparera. • erfarenhet från skötsel av poolanläggningar är meriterande. • som pratar flytande svenska och goda kunskaper i engelska. • som är digitalt bevandrad och hanterar rapportering i MsOffice med betoning på Excel och fastighetssystem på ett bra sätt. Meriterande: • utbildning i pooldrift. • anläggningsskötare brandlarm. • elbehörighet. • ventilation.   B-körkort är ett krav.   Om arbetsgivaren Från två generaler till Kosta Boda Art Hotel. Kosta Boda Art Hotel slog upp portarna 27 juni 2009 men egentligen började vår resa redan 1742 då två av Karl XII generaler blev landshövdingar Anders Koskull och Georg Bogislaus Staël von Holstein. De grundade Kosta glasbruk och idag är Orrefors - Kosta Boda, två av Sveriges internationellt mest kända varumärken. Allt konstglas på hotellet är producerat på andra sidan vägen, i hyttan, av skickliga glasblåsare genom ett hantverk som förblivit detsamma i nästan 300 år. Hotellet och glasbruket ägs av börsnoterade New Wave Group som är en långsiktig och stark ägare. Tillsammans med stolta och dedikerade medarbetare vill vi erbjuda våra gäster en helhetsupplevelse med en elegant och personlig service i en miljö som inte lämnar någon oberörd. Där livets goda, välbefinnande och vacker konst i en skön symbios skapar möjligheter till både kreativa möten, avkoppling och minnen för livet. Läs mer på:http://kostabodaarthotel.se/   Hur du ansöker I denna rekrytering samarbetar Kosta Boda Art Hotel med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Eva Kalén på telefon 070-377 45 56 eller e-post [email protected] Välkommen med din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Produktionsmedarbetare - Lessebo

Tensia söker just nu efter en ansvarsfull och noggrann produktionsmedarbetare till vår fabrik i Lessebo. Som produktionsarbetare hos Tensia kommer du att arbeta med tillverkning av kemtekniska produkter så som rengöringsmedel, tvättmedel och bilvårdsprodukter. Vi söker dig som tidigare har erfarenhet inom tillverkningsindustrin och/eller som produktionspersonal. Vidare är du en produktiv, självständig, valitetsmedveten person som gillar att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Vi söker dig som strävar efter att nå företagets målsättning tillsammans med dina kollegor. Arbetsuppgifter: Som produktionsarbetare är en stor del av dina arbetsuppgifter att ansvara för driften av produktionsmaskinerna. Detta innebär bland annat att övervaka och säkerställa att maskinerna producerar rätt kvalité och kvantitet, men även hantering av produkterna under produktionsprocessen så som sortering, paketering och kontroll av slutprodukt. Vidare är dina arbetsuppgifter också att utföra kvalitetskontroller, blanda recept, förse produktionen med rätt produkter samt packa varor. Dessa uppgifter genomför du tillsammans med din närmaste kollega och ni ansvarar tillsammans för planeringen i produktion. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med 6 månaders provanställning. Arbetstider: 07:00 - 16:00 Krav för tjänsten: Svenska i tal och skrift Tidigare erfarenhet av produktionsarbete Truckkort A+B Ansökan Känner du att beskrivningen ovan passar på dig? I så fall tveka inte att skicka in en ansökan till oss. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan nu. Om Tensia AB Tensia är ett innovativt och växande företag inom den kemtekniska branschen. Vi utvecklar och producerar produkter inom rengöring- och tvättmedel i vår fabrik i Lessebo. Därtill har vi vår lager- och logistikenhet samt en butik i Växjö. Vi på Tensia är engagerat team med lång erfarenhet i branschen som ser fram emot att hitta rätt kandidat som vill växa med vårt företag.

11 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Kock till Hovmantorp

Lessebo kommun finns mitt i Glasriket och har cirka 8 500 invånare, drygt 300 företag och mer än 1 miljon besökare årligen. Kommunikationerna är goda med pendlingsavstånd till Linnéuniversitetet i Växjö och Kalmar. Vår verksamhet baseras i de fyra orterna Lessebo, Hovmantorp, Kosta och Skruv. I Lessebo kommun finns en arbetsglädje och det är lätt att lära känna varandra med ett nära samarbete förvaltningar och politiker. Hos oss ska man mötas av en god service och ett gott bemötande. Det handlar om att ha ett gott samarbete mellan medarbetare och till våra medborgare. Vi satsar på utvecklingsfrågor och tillsammans skapar vi en grön kommun som vi är stolta över och där vi värnar om varandras framtid. Lessebo kommun ska vara en attraktiv och trygg plats att leva på, för alla invånare. ARBETSUPPGIFTER Som kock arbetar du med måltiderna till alla våra matgäster i förskola, grundskola och äldreomsorgen. Arbetsuppgifterna är varierande. I arbetsuppgifter ingår att laga och servera god och näringsriktig mat till våra matgäster samt att tillaga frukost, mellanmål och kvällsmat. Servering av måltiderna till våra äldre sker i buffélinje i Sjöglimtens matsal och i matdistribution via hemtjänsten. I arbetet ingår också efterarbete som diskning samt städning av kök och matsal. I tjänsten ingår ensamarbete. KVALIFIKATIONER Vi söker i första hand dig med kockutbildning från hotell och restaurangprogrammet eller motsvarande köksutbildning. Arbetsuppgifterna innebär att du ska vara självgående och ha förmågan att ta ansvar fullt ut så att maten levereras i rätt tid och med rätt kvalitet. Stor vikt kommer att läggas vid förmåga att ge god service och bemötande till matgäster. Det är viktigt med god samarbetsförmåga både i kontakter med ortens andra enheter såväl som i teamet i köket. Ett eget engagemang för måltidsarbete, nytänkande och flexibilitet krävs för att bli aktuell för uppdraget. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift samt ha datorvana. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och förväntar oss att du är en god företrädare för Måltidsverksamheten. Tjänstgöring enligt schema. Tjänstgöring kvällar och helger inklusive storhelg förekommer enligt schema. Sysselsättningsgrad 80 % (Heltidsmått: 37h/v). Tjänsten kan komma att tillsättas innan annonstiden är ute. Körkort B är ett krav. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!

8 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Driven säljare inom solcellsbranschen sökes - Lessebo kommun

Allt fler vill leva mer klimatvänligt och intresset för att investera i solenergi växer i Sverige. Det gör att vi på Solsystem Sverige nu söker fler säljare (som egen-företagare) till vårt team! Driver du, eller är du redo att starta, ett eget bolag inom försäljning? Brinner du för försäljning, är du intresserad av ny teknik och föredrar att arbeta självständigt mot högt uppsatta mål? Då ska du läsa vidare! Denna annons avser 1 st säljare för följande distrikt: Lessebo kommun. Lönen är 100% provisionsbaserad. ”Du gör det du är bäst på – försäljning.” Solsystem finns i dag i stora delar av södra Sverige och hjälper både privatpersoner och företag att investera i solenergi. Oavsett om det handlar om villor, gårdar, sommarstugor eller större projekt jobbar vi efter samma modell: att erbjuda kundanpassade lösningar där vi tar ansvar för allt från uppstart till målgång. Du gör det du är bäst på – försäljning! För att skapa en så sanningsenlig offert som möjligt sköter du även en enklare uppmätning av kundens tak som sker vid första kundbesöket. Det är denna uppmätning som ligger som grund för din offertpresentation. Vid en order laddar du upp ordern i vårt projektsystem inkl. alla väsentliga data. Monteringen och installationen av solcellsanläggningen sköter Solsystem centralt men du som säljare förväntas finnas vid kundens sida genom hela processen. Som säljare hos oss är du egen företagare samtidigt som du representerar Solsystem, med stöd och support från Solsystems ledning. Försäljning kräver förberedelse och din uppgift är att attrahera nya kunder och bearbeta inkommande förfrågningar. Du arbetar mot en provisionsbaserad lön och representerar ett eget distrikt där du finner kunder, utför hembesök, skapar intresse för att sedan leda affären i mål. Du har också möjlighet att tillsammans med våra andra säljare från omkringliggande distrikt delta på mässor och hålla informationsmöten om solenergi. Vem är du? Vi söker dig som driver, eller är redo att starta, ett eget bolag inom försäljning, som är mål- och resultatinriktad och som alltid strävar efter att utvecklas i din roll som säljare. Du trivs med att arbeta självständigt mot högt uppsatta mål och har ett intresse för miljö och ny teknik. Tidigare erfarenhet som utesäljare är meriterande. Har du drivit, eller driver, ett eget företag är detta också meriterande. Krav: · Obehindrad svenska i tal och skrift · Innehar B-körkort · God datorvana Det finns en enorm nyfikenhet på klimatsmarta alternativ och solenergi har en oerhört stark utvecklingskurva. Vill du bli en del av vår framgångsresa? Skicka ditt CV och personliga brev (gärna med ett foto på dig själv!) till oss så hör vi av oss!

6 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Myndighetshandläggare inom Äldreomsorg, LSS, och socialpsykiatri.

Lessebo kommun finns mitt i Glasriket och har cirka 8 500 invånare, drygt 300 företag och mer än 1 miljon besökare årligen. Kommunikationerna är goda med pendlingsavstånd till Linnéuniversitetet i Växjö och Kalmar. Vår verksamhet baseras i de fyra orterna Lessebo, Hovmantorp, Kosta och Skruv. I Lessebo kommun finns en arbetsglädje och det är lätt att lära känna varandra med ett nära samarbete förvaltningar och politiker. Hos oss ska man mötas av en god service och ett gott bemötande. Det handlar om att ha ett gott samarbete mellan medarbetare och till våra medborgare. Vi satsar på utvecklingsfrågor och tillsammans skapar vi en grön kommun som vi är stolta över och där vi värnar om varandras framtid. Lessebo kommun ska vara en attraktiv och trygg plats att leva på, för alla invånare. ARBETSUPPGIFTER Lessebo kommun vill nu anställa en myndighetshandläggare inom Äldreomsorg, LSS, och socialpsykiatri. som är en del av socialförvaltningen i Lessebo kommun. Din uppgift som myndighetshandläggare blir att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser samt följa upp och ompröva beviljade insatser för äldre, och för personer med olika typer av funktionsnedsättning, utifrån gällande lagrum. Handläggning, administration och dokumentation ingår i tjänsten. Arbetet innebär en nära dialog med de personer som söker insatser samt deras anhöriga. Du förväntas även samverka med andra aktörer både inom förvaltningen samt externa aktörer, som slutenvård och öppenvård, skola och andra myndigheter. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen tror vi att du har högskoleutbildning i form av socionomexamen, juristexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av handläggning inom något av de områden du kommer att arbeta med, och om du arbetat med handläggning enligt IBIC. Vi använder verksamhetssystemet Viva. Det är viktigt för att lyckas i rollen att du är analytisk, lösningsfokuserad och har ett positivt förhållningsätt. Du behöver kunna arbeta självständigt, vara flexibel och ha god digital kompetens. Tjänsten kräver god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift, liksom förmåga att skapa goda relationer. Att arbeta som myndighetshandläggare är varierat, meningsfullt och utvecklande. Du har god samarbetsförmåga, är strukturerad och bidrar aktivt för att skapa arbetsglädje och trivsel i arbetslaget. Körkort B krävs då resor ingår i tjänsten. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!

5 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Enhetschef äldreomsorgen

Lessebo kommun finns mitt i Glasriket och har cirka 8 500 invånare, drygt 300 företag och mer än 1 miljon besökare årligen. Kommunikationerna är goda med pendlingsavstånd till Linnéuniversitetet i Växjö och Kalmar. Vår verksamhet baseras i de fyra orterna Lessebo, Hovmantorp, Kosta och Skruv. I Lessebo kommun finns en arbetsglädje och det är lätt att lära känna varandra med ett nära samarbete förvaltningar och politiker. Hos oss ska man mötas av en god service och ett gott bemötande. Det handlar om att ha ett gott samarbete mellan medarbetare och till våra medborgare. Vi satsar på utvecklingsfrågor och tillsammans skapar vi en grön kommun som vi är stolta över och där vi värnar om varandras framtid. Lessebo kommun ska vara en attraktiv och trygg plats att leva på, för alla invånare. ARBETSUPPGIFTER Lessebo kommun söker nu en drivande och inspirerande enhetschef till Kosta som vill vidareutveckla vår verksamhet och våra medarbetare inom äldreomsorgen. Vi värdesätter ditt engagemang och att du ser möjligheter istället för hinder. Som enhetschef arbetar du verksamhetsnära i det dagliga arbetet med att stödja och entusiasmera medarbetare där du bidrar till att skapa en god arbetsmiljö. Du kommer ha stora möjligheter att utveckla och driva din enhet framåt. Som chef är din uppgift att organisera, planera och leda verksamheten i linje med lagstiftning och nämndens uppsatta mål. Du blir enhetschef med ansvar för personal, budget och arbetsmiljö inom äldreomsorgen, du bör därför ha goda kunskaper om de lagar som styr vår verksamhet, som till exempel SoL. I dina arbetsuppgifter ingår operativa uppdrag som ansvar för verkställighetsfrågor, leda, planera och utveckla verksamheten och att tillsammans med medarbetarna omsätta politiska beslut till en kvalitativ verksamhet. I arbetet ingår även att vara chef i beredskap enligt ett rullande schema. Som en av sex enhetschefer ingår du i ledningsgruppen inom vård och omsorg tillsammans med verksamhetschefen. Du och dina chefskollegor har ett nära samarbete där ni ser nyttan av att ta del av varandras kunskaper. Kvalitetsutveckling och gemensamma strategier är vårt huvudsakliga fokus. Du kommer att leda en spännande verksamhet inom äldreomsorgen i Lessebo kommun och vi erbjuder dig ett mångsidigt, stimulerande och meningsfullt arbete. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskole- eller universitetsexamen som är lämplig för uppdraget, som exempelvis socionom eller beteendevetare, eller annan relevant akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande med tidigare erfarenhet som ledare inom äldreomsorgen. Som enhetschef har du förmågan att utifrån helhetssyn ta initiativ och engagera och motivera dina medarbetare till att arbeta mot uppsatta mål på ett kvalitativt sätt. Du är kreativ och har tankar och idéer om utveckling i en föränderlig verksamhet. Ditt ledarskap är väl utvecklat och i din chefsroll är du handlingskraftig, tydlig och beslutsam. I Lessebo kommun har vi en ledaridé som bygger på tillitsbaserat ledarskap, ett ledarskap som tagits fram utifrån vår värdegrund som bygger på ansvar, respekt, tillit, tydlighet och utveckling. Som person är du därför lyhörd och bemöter brukare, anhöriga/företrädare och medarbetare på ett sätt som skapar förtroende. Du är prestigelös och har god förmåga att samverka både internt och externt. Du har god självkännedom, en öppenhet för att skapa delaktighet samt en förmåga att planera, organisera, leda, förändra och ta beslut för verksamhetens utveckling. Tillsammans med medarbetarna verkar du för en god arbetsmiljö och för utveckling av nya arbetsformer för att möta framtidens krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort B är ett krav. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och har goda kunskaper i Officepaketet. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!

4 april 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Butikssäljare

Butiksäljare visstidsanställning under våren ca 5 tim/vecka och sommarvikariat ca 20-25h/v Sista ansökningsdag 2024-04-25 Som säljare hos oss har du i första hand ansvar för att varje kund känner sig välkommen och möts av den bästa tänkbara servicen samtidigt som du bidrar till det visuella intrycket i butiken, implementering av kampanjer och försäljningsoptimering. Vi tror att du är en person som är resultatinriktad, driven och som älskar mötet med kunden. Du är en flexibel, lyhörd och kunnig säljare som brinner för service och försäljning. Du erbjuds en utmanande roll i ett internationellt, framgångsrikt företag med fantastiska varumärken! Huvudsakliga arbetsuppgifter Personlig försäljning och kundservice Kassaarbete Upplockning och påfyllning av varor Daglig skötsel av butiken Delaktighet och uppföljning av butikens nyckeltal Vara en god företagsambassadör samt värna om våra varumärkens historia Utbildning-/erfarenhetskrav Erfarenhet av detaljhandeln, helst inom design, inredning eller mode där servicekänsla är av största vikt. Flytande svenska och engelska i tal & skrift, fler språk är meriterande Vi förväntar oss att Du är en passionerad säljare som lägger ned mycket energi i ditt arbete Du är teamorienterad Du har god kommunikationsförmåga Du är initiativtagande, självgående och framåt Du är driven och lösningsorienterad Tjänsten är inleds med en visstidsanställning på 5h/vecka och övergår sen till ett sommarvikariat på ca 20-25h/v. Vid denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi intervjuar kandidater löpande så sök tjänsten genom att skicka in personligt brev och CV så snart som möjligt, sista ansökningsdag är 25 april 2024. För vidare frågor om tjänsten eller rekryteringen kontakta ansvarig butikschef via mail, Jeanette Gustavsson [email protected] Last day of application: 2024-04-25

4 april 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Vintervägen LSS Boende

Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Beskriv enheten, målgruppen och omgivningen Vi söker nu en ny boendestödjare till vår verksamhet. Som boendestödjare arbetar du med människor som behöver stöd med sin dagliga livsföring. I rollen arbetar du med att: - Ge individuellt stöd, omvårdnad och serviceinsatser - Planerar och genomför aktiviteter med klienten - Genomför delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter Du arbetar både självständigt och i nära samarbete med kollegor Vem är du? - Utbildning som undersköterska, specialpedagog eller beteendevetare - Erfarenhet från liknande verksamhet - Kunskaper inom lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik - Goda kunskaper i svenska i tal och skrift då dokumentation är en stor del av arbetet - B-körkort Som person är du serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående. Tjänsten som boendestödjare ställer även krav på tålamod, flexibilitet och lyhördhet. Som medarbetare på Humana tar vi ett gemensamt ansvar för vår arbetsmiljö och strävar efter att skapa ett gott klimat på enheten och i arbetsgruppen genom ett respektfullt bemötande. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu? Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdagen. Skicka därför gärna din ansökan redan idag! Inför anställning lämnas utdrag ur belastningsregistret. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss. Om Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 mdarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om hur det att jobba hos oss på Humana HÄR

3 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Nyängskolan söker ma/no-lärare

Lessebo kommun finns mitt i Glasriket och har cirka 8 500 invånare, drygt 300 företag och mer än 1 miljon besökare årligen. Kommunikationerna är goda med pendlingsavstånd till Linnéuniversitetet i Växjö och Kalmar. Vår verksamhet baseras i de fyra orterna Lessebo, Hovmantorp, Kosta och Skruv. I Lessebo kommun finns en arbetsglädje och det är lätt att lära känna varandra med ett nära samarbete förvaltningar och politiker. Hos oss ska man mötas av en god service och ett gott bemötande. Det handlar om att ha ett gott samarbete mellan medarbetare och till våra medborgare. Vi satsar på utvecklingsfrågor och tillsammans skapar vi en grön kommun som vi är stolta över och där vi värnar om varandras framtid. Lessebo kommun ska vara en attraktiv och trygg plats att leva på, för alla invånare. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som är en legitimerad pedagog i ma/no med specialpedagogiskt intresse till Nyängskolan, som är Lessebo kommuns anpassade grundskola. Dina arbetsuppgifter innebär att du tillsammans med övriga pedagoger på skolan och enskilt planerar, genomför, följer upp och bedömer elevernas lärande utifrån anpassad grundskolas styrdokument för ämnen och ämnesområden. I arbetet ingår alla till yrket i övrigt förekommande arbetsuppgifter som är aktuella för skolformen. Nyängskolan har en språk- och kommunikationsprofilering vilket innebär att vi använder olika kompensatoriska verktyg och metoder - t.ex. bildstöd och tecken som stöd. Du kommer ha egen undervisning men även samundervisning med en lärarkollega i vissa ämnen. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga pedagoger i verksamheten för att utveckla undervisningen och lärandet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad pedagog i ma/no, vi ser gärna att du även har en examen som speciallärare mot IF. Som pedagog på Nyängskolan arbetar du med att främja varje elevs utveckling och lärande. Du har en god förståelse för hur barn och ungdomar tar till sig kunskap och om olika förutsättningar för lärande. Du ser elevernas möjligheter istället för hinder och har lätt för att sätta dig in i andra människors perspektiv. Som person värdesätter vi att du både är tydlig och trygg i din roll som pedagog. Du har lätt för att skapa goda relationer till elever, vårdnadshavare och kollegor, du är positiv, engagerad, prestigelös, lugn, tålmodig, strukturerad och ordningsam. Det är också viktigt att du är flexibel och lätt kan anpassa dig till ändrade omständigheter i verksamheten. I urvalet kommer stor vikt läggas på personlig lämplighet. Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut fattas. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!

3 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Idrottslärare till anpassad grundskola

Lessebo kommun finns mitt i Glasriket och har cirka 8 500 invånare, drygt 300 företag och mer än 1 miljon besökare årligen. Kommunikationerna är goda med pendlingsavstånd till Linnéuniversitetet i Växjö och Kalmar. Vår verksamhet baseras i de fyra orterna Lessebo, Hovmantorp, Kosta och Skruv. I Lessebo kommun finns en arbetsglädje och det är lätt att lära känna varandra med ett nära samarbete förvaltningar och politiker. Hos oss ska man mötas av en god service och ett gott bemötande. Det handlar om att ha ett gott samarbete mellan medarbetare och till våra medborgare. Vi satsar på utvecklingsfrågor och tillsammans skapar vi en grön kommun som vi är stolta över och där vi värnar om varandras framtid. Lessebo kommun ska vara en attraktiv och trygg plats att leva på, för alla invånare. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en legitimerad pedagog i idrott med specialpedagogiskt intresse till Nyängskolan, Lessebo kommuns anpassade grundskola. Dina arbetsuppgifter innebär att du tillsammans med övriga pedagoger på skolan och enskilt planerar, genomför, följer upp och bedömer elevernas lärande utifrån anpassad grundskolas styrdokument för ämnen och ämnesområden. Utöver idrott kommer du även ansvara för elevernas simundervisning. I arbetet ingår alla till yrket i övrigt förekommande arbetsuppgifter som är aktuella för skolformen. Nyängskolan har en språk- och kommunikationsprofilering vilket innebär att vi använder olika kompensatoriska verktyg och metoder - t.ex. bildstöd och tecken som stöd. Du kommer ha egen undervisning men även samundervisning med en lärarkollega i vissa ämnen. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga pedagoger i verksamheten för att utveckla undervisningen och lärandet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad pedagog i idrott och hälsa med behörighet för simundervisning. I din utbildning har du även fler undervisningsämnen. Vi ser gärna att du även har en examen som speciallärare mot IF. Som pedagog på Nyängskolan arbetar du med att främja varje elevs utveckling och lärande. Du har en god förståelse för hur barn och ungdomar tar till sig kunskap och om olika förutsättningar för lärande. Du ser elevernas möjligheter istället för hinder och har lätt för att sätta dig in i andra människors perspektiv. Som person värdesätter vi att du både är tydlig och trygg i din roll som pedagog. Du har lätt för att skapa goda relationer till elever, vårdnadshavare och kollegor, du är positiv, engagerad, prestigelös, lugn, tålmodig, strukturerad och ordningsam. Det är också viktigt att du är flexibel och lätt kan anpassa dig till ändrade omständigheter i verksamheten. I urvalet kommer stor vikt läggas på personlig lämplighet. Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut fattas. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!

3 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024