Lediga jobb i Lessebo
Sök totalt 19 lediga jobb i Lessebo
Dina främsta arbetsuppgifter är butiks styckning, paketering, varupåfyllnad och kundservice samt marinering.Kan marinera med orientaliska kryddor . Vår butiks styckning av färskt kött är en viktig del i vår färskvaruprofil och tillsammans med dina kollegor erbjuder du våra kunder en fräsch och inbjudande kött- och charkavdelning. Vi söker dig som har erfarenhet inom orientaliska flesöljning av kött och orientsliska kötträtter.
Lessebo kommun finns mitt i Glasriket och har cirka 8 300 invånare, drygt 300 företag och mer än 1 miljon besökare årligen. Kommunikationerna är goda med pendlingsavstånd till Linnéuniversitetet i Växjö och Kalmar. Vår verksamhet baseras i de fyra orterna Lessebo, Hovmantorp, Kosta och Skruv. I Lessebo kommun finns en arbetsglädje och det är lätt att lära känna varandra med ett nära samarbete förvaltningar och politiker. Hos oss ska man mötas av en god service och ett gott bemötande. Det handlar om att ha ett gott samarbete mellan medarbetare och till våra medborgare. Vi satsar på utvecklingsfrågor och tillsammans skapar vi en grön kommun som vi är stolta över och där vi värnar om varandras framtid. Lessebo kommun ska vara en attraktiv och trygg plats att leva på, för alla invånare. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en boendestödjare till en tillsvidareanställning på heltid, 100%. I rollen som boendestödjare i Lessebo kommun utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet. Det är ett socialt och pedagogiskt stöd i hemmet och i närmiljön. Arbetets syfte är att stärka den enskildes förmåga att leva ett självständigt liv. En viktig del i arbetet är att motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina arbetsuppgifter ingår även att dokumentera, planera utifrån genomförandeplaner, medicinhantering och delegering på delegerade arbetsuppgifter från sjuksköterska. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid och helger. KVALIFIKATIONER Gymnasieutbildning, gärna undersköterska inriktning psykiatri eller utbildning/erfarenhet arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av socialt arbete inom missbruk, barn och familj och/eller psykisk ohälsa. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor, är ansvarstagande och förmåga att ta initiativ. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!
Lessebo kommun finns mitt i Glasriket och har cirka 8 500 invånare, drygt 300 företag och mer än 1 miljon besökare årligen. Kommunikationerna är goda med pendlingsavstånd till Linnéuniversitetet i Växjö och Kalmar. Vår verksamhet baseras i de fyra orterna Lessebo, Hovmantorp, Kosta och Skruv. I Lessebo kommun finns en arbetsglädje och det är lätt att lära känna varandra med ett nära samarbete förvaltningar och politiker. Hos oss ska man mötas av en god service och ett gott bemötande. Det handlar om att ha ett gott samarbete mellan medarbetare och till våra medborgare. Vi satsar på utvecklingsfrågor och tillsammans skapar vi en grön kommun som vi är stolta över och där vi värnar om varandras framtid. Lessebo kommun ska vara en attraktiv och trygg plats att leva på, för alla invånare. ARBETSUPPGIFTER På rehabenheten i hemsjukvården i Lessebo kommun har vi god gemenskap och arbetsglädje. Vi utgår ifrån Lessebo och där finns också vårt hjälpmedelsförråd. Lessebo är en mindre kommun geografiskt vilket gör att vi inte behöver lägga mycket tid på bilresor. Som Arbetsterapeut har du ett praktiskt arbete, varierande uppgifter och med små medel underlättar vi vardagen. Du jobbar i nära samarbete med sjukgymnast/fysioterapeut, rehabassistent, hjälpmedelstekniker, sjuksköterskor, omvårdnadspersonal, myndighetshandläggare och enhetschef. Vi arbetar med stöd till aktivitet och träning i hemmiljö utifrån den enskildes förutsättningar och behov. Vårt förhållningssätt bygger på ett rehabiliterande synsätt. I arbetet ingår träning, bedömningar, hjälpmedelsutprovning, handledning samt teamsamverkan. Vi arbetar främst i ordinärt- och särskilt boende. Vi dokumenterar i Cambio Cosmic, Cambio Viva och använder oss av det digitala signeringsverktyget Appva. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är Arbetsterapeut gärna med erfarenhet av yrket eller nyutexaminerad. Är du nyexaminerad har vi erfarna kollegor som ger stöd. Vi ser att du är flexibel, positiv och självständig, har god samarbetsförmåga och framåtanda. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Låter detta spännande och som något för dig- vänta inte med din ansökan, vi rekryterar fortlöpande. B körkort krävs. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi på Norlandia Förskolor söker dig som vill arbeta som vår förskollärare på vår förskola Norlandia Förskolor Skogsbacken i Hovmantorp. Genom våra koncept satsar vi på bra mat, hälsa och hållbarhet där vår målsättning är att skapa nya upptäckter - varje dag. Vill du bli en del av vårt team? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär jobbet somförskollärare på Norlandia Förskolor Skogsbacken? Hos oss får du möjligheten att följa med i samhällets utveckling kring förskola och skola. En god värdegrund innebär att ge barnen en inre kompass som de kan lita på och stärka dem genom livet. Vi anser att vi på förskolan har möjlighet att lägga grunden för barnen vidare i livet. På Norlandia riktar vi blicken mot att bidra till en hållbar värld. Du som förskollärare är drivande i att jobba med hållbarhetsfrågor via våra koncept som är en del av läroplanen. För oss är daglig fysisk rörelse ett måste både för barnen men också för dig som vuxen där du aktivt tar del av och driver Norlandiaskuttet tillsammans med dina kollegor. Måltidspedagogik, ekologisk och kravmärkt mat är en självklarhet hos oss. Du har ett gott och professionelltförhållningssätt till barn, föräldrar och kollegor som präglas av tron på att alla vill och kan. Vi vill vara en lärande organisation där du som förskollärare förväntas leda och lära dina kollegor. Vi sätter stor vikt vid din samarbetsförmåga samt att du tar ansvar för att skapa en god arbetsmiljö genom en positiv inställning och energirik arbetsglädje. Läs mer om våra koncept här. Vem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad i barns liv. Vi ser gärna att du har lätt att samarbeta med andra samt har en förmåga att vara flexibel och lyhörd för att anpassa efter barnens behov. Kvalifikationer: Utbildad förskollärare med förskollärarlegitimation Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Du är väl förtrogen med läroplanens mål utifrån undervisning och lärande. Du har erfarenhet av att arbeta och leda det systematiska kvalitetsarbetet på gruppnivå. Du har goda kunskaper i Office365 Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom förskoleverksamhet Om förskolan Skogsbacken Norlandia Förskolor Skogsbacken är en förskola med skogen som närmsta granne. Med ett rikt naturliv inpå knuten finns det mycket att utforska och upptäcka för nyfikna barn. Hos oss får du kompetenta, positivakollegor som är drivna och vill framåt. Vi är en växande förskola och vill man vara med attforma och utveckla en förskola med hög kvalitetså är detta ett tillfälle du inte får missa. Vi ligger på gångavstånd från tågstationen samt busshållplats. Med bil tar det ca 25 min till Växjö. Vi ser fram emot din ansökan! Vad erbjuder vi dig? Hos oss på Norlandia förskolor erbjuder vi dig kompetensutveckling varje termin utifrån förskolans prioriterade mål och satsningar. Du får ta del av våra unika koncept, kompetensutvecklingsdagar på förskolan, centrala insatser samt genom utbud i vår digitala lärplattform. Övrig information Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Arbetstider: Dagtid, kvällsmöte en gång i månaden Tillträde: Snarast Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2024-09-29 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Catrin Henriksson, Rektor Skogsbacken E-postadress: [email protected] Vill du veta mer om Norlandia Förskolor? Besök vår hemsidahär. Varmt välkommen med din ansökan!
Lessebo kommun finns mitt i Glasriket och har cirka 8 300 invånare, drygt 300 företag och mer än 1 miljon besökare årligen. Kommunikationerna är goda med pendlingsavstånd till Linnéuniversitetet i Växjö och Kalmar. Vår verksamhet baseras i de fyra orterna Lessebo, Hovmantorp, Kosta och Skruv. I Lessebo kommun finns en arbetsglädje och det är lätt att lära känna varandra med ett nära samarbete förvaltningar och politiker. Hos oss ska man mötas av en god service och ett gott bemötande. Det handlar om att ha ett gott samarbete mellan medarbetare och till våra medborgare. Vi satsar på utvecklingsfrågor och tillsammans skapar vi en grön kommun som vi är stolta över och där vi värnar om varandras framtid. Lessebo kommun ska vara en attraktiv och trygg plats att leva på, för alla invånare. ARBETSUPPGIFTER På Hackebackeskolan söker vi nu en trygg och stabil elevassistent som kan arbeta självständigt men också vara en del av ett team. Vi ser att du delar med dig av dina erfarenheter och älskar att arbeta i en målstyrd verksamhet som grundar sig på nyfikenhet och vilja att erbjuda varje elev dennes bästa skola. Du ser ditt samverkande uppdrag som en del av att dela med dig av dina kunskaper som elevassistent. Att arbeta utifrån elevens samlade skoldag är en självklarhet för dig. Som elevassistent på Hackebackeskolan F-6 arbetar du tillsammans med både skola och fritidshemskolleger för att skapa en gemensam plattform för trygghet och pedagogisk verksamhet utifrån måldokument där ert driv och energi genomsyrar verksamheten. I ditt arbetslag skapar ni tillsammans en helhetssyn på elevens samlade skoldag. Dina arbetsuppgifter utgår från att skapa det bästa stödet för våra elever tillsammans med dina kollegor. Du kan komma att delta på möten för att lyfta ditt viktiga perspektiv. Vi ser gärna att du är en person som kommer inge trygghet och har förmågan att skapa en välkomnande atmosfär till både elever och vårdnadshavare. KVALIFIKATIONER • Utbildad elevassistent med erfarenhet av att arbeta på fritidshem. • Arbete med tillgänglig lärmiljö och anpassningar för elever. • Du talar svenska flytande, men gärna andra språk också ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du vara en del av ett framgångsrikt och expanderande företag med starka framtidsutsikter? Orthex Group, Nordens ledande tillverkare av hushållsprodukter, söker nu en engagerad och driven redovisningsansvarig till sitt team i Tingsryd. Orthex Group är ett växande, internationellt företag som förenklar vardagen för människor med funktionella och hållbara hushållsprodukter. Med kunder i över 40 länder på fyra kontinenter och tre egna fabriker, har Orthex ett tydligt mål: att bli ledande inom förvaringskategorin i hela Europa. Företaget har en stark tillväxtstrategi och satsar på innovation för att expandera ytterligare. Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen hanteras av Maxkompetens och du anställs direkt hos Orthex. Dina arbetsuppgifter I rollen som redovisningsansvarig inom Orthex Group kommer du att ha en nyckelroll i att utveckla och effektivisera koncernens finansiella processer. Du kommer att arbeta nära företagets ekonomiteam på nio personer och rapportera direkt till företagets CFO i Finland. Rollen är bred och omväxlande, där dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Ansvar för månads- och årsbokslut samt löpande rapportering. Budgetering, kostnadsuppföljning och prognostisering i samarbete med Business Controller. Personalansvar för en redovisningsassistent. Myndighetsrapportering och skatteplanering. Bolagsdeklarationer och kassaflödeshantering. Support till chefer och organisationen med ekonomiska rapporter samt utbildning av personal gällande tolkning och hantering av KPI och rapporter. Super User i affärssystem, exempelvis M3. Din profil Vi söker dig som är engagerad, strukturerad och proaktiv i ditt arbete. Du har en analytisk förmåga och drivs av att förbättra och effektivisera processer samtidigt som du utmanar organisationen i att tänka nytt. Du trivs med att arbeta självständigt, men har också lätt för att samarbeta och bygga relationer både internt och externt, genom ditt kommunikativa förhållningssätt. För att vara aktuell för tjänsten har du som söker:? Ekonomiutbildning, gärna med inriktning mot redovisning. Flerårig erfarenhet från en liknande roll med kvalificerat redovisningsarbete och rapportering. God dator- och systemvana samt utmärkta kunskaper i Excel. Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Har du tidigare erfarenhet från ekonomiarbete inom tillverkningsföretag samt arbetat i affärssystemet M3 är det meriterande för tjänsten. Vi erbjuder dig Som en del av Orthex får du möjligheten att arbeta i en varierande och spännande roll i ett framgångsrikt och växande företag med starka varumärken och egna produkter. Här får du chansen att vara en del av en öppen och inkluderande arbetsmiljö där alla känner sig välkomna. Arbetsgruppen inom ekonomi är liten med ett brett uppdrag, vilket ger dig möjlighet att påverka ditt arbete, utveckla processer och ta ett större ansvar. Orthex erbjuder fräscha lokaler samt en rad attraktiva förmåner såsom friskvårdsbidrag, matkuponger, massage på arbetsplatsen och arbetstidsförkortning. Övrig information Placeringsort: Tingsryd med möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan Start: Enligt överenskommelse Varaktighet: Tillsvidare med tillämpad provanställning Arbetstid: Dagtid, måndag-fredag Lön: Individuell lönesättning tillämpas Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en rolig utmaning? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.? Orthex Group har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Elin Tornhed på telefon 0730- 56 55 54. Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Orthex Group är Nordens ledande tillverkare av hushållsprodukter som gör livet enklare för kunden.??Idag har Orthex Group kunder i över 40 länder på fyra kontinenter. Gruppen äger tre egna fabriker och lanserar en mängd funktionella produkter varje år. Orthex Group har tilldelats den prestigefyllda internationella utmärkelsen Red Dot Design Award för sin harmoniska nordiska produktdesign.?Gruppens varumärken inbegriper SmartStore (förvaringsboxar), GastroMax (köksprodukter) och Orthex (ett stort urval av produkter för hemmet och trädgården). För närvarande har Orthex Group cirka 300 medarbetare och en total omsättning på 86 miljoner euro.?Läs mer på www.orthexgroup.com??
Lessebo kommun finns mitt i Glasriket och har cirka 8 300 invånare, drygt 300 företag och mer än 1 miljon besökare årligen. Kommunikationerna är goda med pendlingsavstånd till Linnéuniversitetet i Växjö och Kalmar. Vår verksamhet baseras i de fyra orterna Lessebo, Hovmantorp, Kosta och Skruv. I Lessebo kommun finns en arbetsglädje och det är lätt att lära känna varandra med ett nära samarbete förvaltningar och politiker. Hos oss ska man mötas av en god service och ett gott bemötande. Det handlar om att ha ett gott samarbete mellan medarbetare och till våra medborgare. Vi satsar på utvecklingsfrågor och tillsammans skapar vi en grön kommun som vi är stolta över och där vi värnar om varandras framtid. Lessebo kommun ska vara en attraktiv och trygg plats att leva på, för alla invånare. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig: • som vill göra skillnad och ge guldkant i den enskildes vardag • som vill jobba inom funktionshinderomsorgen • som har körkort • som har erfarenhet av att jobba med människor som erhåller funktionsnedsättning. Just nu söker vi en ledsagare till ett LSS uppdrag. Uppdraget avser en 15 årig flicka som erhåller funktionsnedsättning och är i behov av att bryta social isolering. Vederbörande är även i behov av stöttning i att upprätthålla och uppmuntras till att utföra aktiviteter. KVALIFIKATIONER Det är meriterande om du har undersköterskeutbildning eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav då vederbörande bor en bit utanför den centrala orten. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!
Är du en skicklig CNC-operatör som söker nästa spännande utmaning? Vill du vara en del av ett framgångsrikt företag, där du får arbeta självständigt och med varierande uppgifter? Då kan rollen som CNC-operatör hos Verktygsteknik Småland AB vara något för dig. För vår kund Verktygsteknik Smålands räkning söker vi på Maxkompetens nu en noggrann och ödmjuk person som kan stärka teamet och bidra till kvalitativt arbete i verkstaden. Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att Maxkompetens hanterar rekryteringsprocessen och du blir anställd hos Verktygsteknik Småland AB. Dina arbetsuppgifter Som CNC-operatör hos Verktygsteknik Småland kommer du att bidra till tillverkningen av precisionsdetaljer; styckvis och kortare serier. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: - Självständigt utföra skärande bearbetning i en fleroperationsmaskin, vilket innefattar bland annat CNC-beredning och ställ. - Läsa och tolka ritningar - Manuell programmering: Redigera och justera CNC-program, samt läsa och förstå programkoder. Din profil Som CNC-operatör på Verktygsteknik Småland behöver du ha en god teknisk förståelse och erfarenhet inom CNC-operatörsarbete. Du bör kunna arbeta självständigt, ta egna initiativ och vara flexibel för att hantera olika arbetsmoment. Du är praktiskt lagd, noggrann och strukturerad i ditt arbete, och har en ödmjuk inställning till att utvecklas och lära dig mer. För att lyckas i rollen ser vi att du har: - Minst 5 års dokumenterad erfarenhet som CNC-operatör/ställare - Goda kunskaper i CAM-beredning - Förståelse för och erfarenhet av manuell programmering - Goda kunskaper i ritningsläsning, inklusive förståelse för lägestoleranser och passningar - Materialkunskap inom metall och aluminium - Flytande svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du även har: - Kunskap i Gibbs/Mastercam - Erfarenhet av trådgnistning - Materialkunskap i Uddeholms sortiment av verktygsstål och specialstål för olika tillämpningar. Vi erbjuder dig Som en del av Verktygsteknik Småland får du arbeta med varierande och utmanande arbetsuppgifter i en trivsam och trevlig arbetsgrupp. Du erbjuds en trygg och stabil arbetsplats med positivt arbetsklimat och kompetenta kollegor. Verktygsteknik Småland erbjuder utveckling inom yrket i form av olika utbildningar. De tillämpar arbetstidsförkortning som kan tas ut vid klämdagar och är generellt mycket flexibla när det gäller behov av ledighet. Övrig information Placeringsort: Växjö Start: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: Måndag-torsdag: 7-16.30, Fredag: 7-13.30 Lön: Personlig lönesättning Verktygsteknik Småland har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten eller processen i sin helhet så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Malin Pedersen på 073-4368102. Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Verktygsteknik Småland AB är en ledande aktör inom verktygstillverkning, baserad i Växjö, Småland. Sedan starten 2010 har vi specialiserat oss på att leverera högkvalitativa klipp-, bock- och följdverktyg, samt precisionsdetaljer, som är skräddarsydda för att möta våra kunders specifika behov. Vår expertis sträcker sig även till utveckling av prototyper och fixturer, vilket gör oss till en komplett partner för dina behov. Med en passion för precision och innovation, arbetar vårt dedikerade team nära dig för att säkerställa att varje lösning vi levererar är både effektiv och kostnadseffektiv. Beläget i hjärtat av Småland, är vi strategiskt placerade för att betjäna kunder över hela Sverige. Vår starka ekonomiska grund och vårt engagemang för kvalitet och kundnöjdhet gör oss till en pålitlig partner för din verksamhet.
Lessebo kommun finns mitt i Glasriket och har cirka 8 300 invånare, drygt 300 företag och mer än 1 miljon besökare årligen. Kommunikationerna är goda med pendlingsavstånd till Linnéuniversitetet i Växjö och Kalmar. Vår verksamhet baseras i de fyra orterna Lessebo, Hovmantorp, Kosta och Skruv. I Lessebo kommun finns en arbetsglädje och det är lätt att lära känna varandra med ett nära samarbete förvaltningar och politiker. Hos oss ska man mötas av en god service och ett gott bemötande. Det handlar om att ha ett gott samarbete mellan medarbetare och till våra medborgare. Vi satsar på utvecklingsfrågor och tillsammans skapar vi en grön kommun som vi är stolta över och där vi värnar om varandras framtid. Lessebo kommun ska vara en attraktiv och trygg plats att leva på, för alla invånare. ARBETSUPPGIFTER Nyängskolan är Lessebo kommuns anpassade skola, här har vi anpassad grundskola 1-9, individuella programmet för anpassad gymnasieskola samt Lärvux. Vi söker nu en legitimerad pedagog i ma/No med specialpedagogiskt intresse till vår enhet som har eleverna i år 1-6. I dina arbetsuppgifter ingår att du tillsammans med övriga pedagoger på skolan och enskilt planerar, genomför, följer upp och bedömer elevernas lärande utifrån gällande styrdokument. I arbetet ingår alla till yrket i övrigt förekommande arbetsuppgifter som är aktuella för skolformen. Nyängskolan har en språk- och kommunikationsprofilering vilket innebär att vi använder olika kompensatoriska verktyg och metoder - t.ex. bildstöd och tecken som stöd i den dagliga undervisningen. Du kommer ha egen undervisning men även samundervisning med en lärarkollega i vissa ämnen. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga pedagoger i verksamheten för att utveckla undervisningen och lärandet. KVALIFIKATIONER Du är legitimerad pedagog i ma/No med ett stort intresse för dina ämnen samt för det specialpedagogiska arbetet. Som pedagog på Nyängskolan arbetar du med att främja varje elevs utveckling och lärande. Du har en god förståelse för hur barn och ungdomar tar till sig kunskap och om olika förutsättningar för lärande. Du ser elevernas möjligheter istället för hinder och har lätt för att sätta dig in i andra människors perspektiv. Som person värdesätter vi att du både är tydlig och trygg i din roll som pedagog. Du har lätt för att skapa goda relationer till elever, vårdnadshavare och kollegor, du är positiv, engagerad, prestigelös, lugn, tålmodig, strukturerad och ordningsam. Det är också viktigt att du är flexibel och lätt kan anpassa dig till ändrade omständigheter i verksamheten. I urvalet kommer stor vikt läggas på personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!
Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 1 Ålder: 2 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg
Visar 1 till 10 av 19 jobb