Talent & Partner AB jobb

Lediga jobb hos Talent & Partner AB

Winback
Talent & Partner AB
Företagssäljare

Lendos mission är att möjliggöra för fler människor att fatta informerade beslut kring sin privatekonomi. Våra fyra värderingar; win as a team, customer centric, always improving och focus on execution präglar oss i vår vardag och guidar oss mot målet att alltid vara en av Sveriges bästa arbetsplatser. Om rollen I rollen som handläggare hos Lendo kommer du att tillhöra ett nytt team med fokus på Winback och rapportera till avdelningens teamleader. Dina primära arbetsuppgifter kommer innefatta att ta emot och hantera inkommande samtal från kunder som vill avsluta sina försäkringar. Du kommer att spela en central roll i att förstå kundernas behov, adressera deras bekymmer och skapa lösningar som gör att de vill stanna kvar. Till viss del arbetar man även med utgående samtal. Telefonen är ditt främsta arbetsverktyg där du skapar förståelse för kunden samt erbjuder ett värde som motiverar den att stanna kvar. Om dig För att passa in i rollen ser vi att du är en målmedveten och noggrann person som brinner för sälj och kundservice. Du gillar att arbeta mot tydliga mål och du är driven och initiativtagande för att nå de målen. I rollen kommer du att ha mycket kundkontakt vilket innebär att du måste vara relationsskapande och uthållig för att kunna leverera på rätt nivå. Vidare kommer du tillhöra ett nystartat team vilket ställer krav på att du är en kommunikativ lagspelare och flexibel. Meriterande är tidigare erfarenhet av Winback och proaktiv kundtjänst. Din profil - Gymnasieexamen - Erfarenhet av arbete via telefon - Erfarenhet av försäljning och/eller kundservice - God dator- och systemvana - Flytande i svenska i tal och skrift Möjligheter och erbjudande på Lendo - Att få arbeta i ett expansivt företag med starkt varumärke i ryggen - Regelbundna team-aktiviteter - Friskvårdsbidrag på 4000 kr, två utvecklingsdagar per år och möjlighet till träning på arbetstid - Att ta del av de aktiviteter och förmåner som ingår i Schibsted-koncernen - Utökad erfarenhet och kunskap inom bank, finans och försäkringar - Hybridarbete Omfattning, arbetstider och tillträde Anställningen är en heltidsanställning och du utgår från Lendos fina huvudkontor centralt i Stockholm. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag och du kan även arbeta hemifrån ca 2–3 gånger i veckan när du är trygg i rollen. Detta är en direktrekrytering där du anställs hos Lendo med deras fina förmåner och trygga villkor. För denna roll tillämpar Lendo provanställning och bakgrundskontroller innan kontraktsskrivning. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi självklart med Talent&Partner. Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev. Skicka din ansökan idag via [email protected] Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! About the company Lendo, part of Lendo Group, is a leading marketplace for loans. On our marketplace people seek guidance, browse, get and manage consumer loans, car loans, credit cards, business loans and mortgages. Today we operate in Scandinavia including 250+ employees working each day to empower people to make smart financial decisions that actually make a difference in their lives. Since our humble beginning back in 2007, we have helped thousands of people get a fair price on loans, get in control and let the lenders compete for their business. Since the launch, we have worked hard to make the market for loans more transparent and digital. After the success in Sweden, we expanded into the Scandinavian countries of Norway and Denmark. Since 2009 Lendo is also a part of the Schibsted family of brands. Lendo has always been about helping people keep control over their personal finances and lenders finding quality customers. As a leader in our category, we have made it easier for people to get a fair price on loans, often reducing their interest substantially. We believe in a market built on trust and transparency. This is why we strive for openness between our customers and partners.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
11 december 2024
Hybrid Sales med fokus på digital försäljning
Talent & Partner AB
Företagssäljare

Nordiske Medier är en av Skandinaviens största verksamheter inom specialmedia. I tät dialog med det nordiska näringslivet ger Nordiske Medier ut ca 50 B2B-titlar, både digitalt och i print. Nordiske Medier står också bakom ett 80-tal branschevent varje år. Nordiske Mediers medieportfölj spänner över bygg- och anläggningssektorn, motorbranschen, nordisk design, detaljhandeln och ett antal andra specifika industrier. Våra kunniga facktidningsjournalister levererar varje dag kvalitetsjournalistik till beslutfattare och professionella inom respektive bransch. Nordiske Mediers journalister producerar både nyheter i ett högt tempo, skriver reportage, porträtt och gör branschanalyser. Alla titlar går på djupet i den bransch de bevakar och fokuserar på att komma nära såväl medelstora som små företag. Nordiske Medier har ca 80 medarbetare i Sverige, 100 i Danmark och 10 i Norge. Huvudkontoret ligger i danska Ålborg och vi har även kontor i Köpenhamn, Göteborg, Stockholm, Helsingborg och Oslo. Nu söker vi en Hybrid Sales med fokus på digital försäljning för varumärkena Habit samt Energy Supply! Ansvarsområde Med placeringsort i Stockholm söker vi en person som kan leda försäljningen för det nystartade affärsområdet Energy Supply samt Modebranschtidningen Habit, på Nordiske Medier Sverige till ökad omsättning. Din uppgift är att leda försäljningen för Habit och Energy Supply till nästa nivå. I rollen axlar du ett stort försäljningsansvar och koordinerar hela säljprocessen rörande annonsering, events och digitalförsäljning. Du driver försäljningen framåt och utvecklar långsiktiga strategier tillsammans med kunderna både befintliga och nya. Din roll är att identifiera nya trender inom modeindustrin och bidra till att skapa långsiktiga affärsmöjligheter. Energy Supply's systerplattform i Danmark har lanserats med stor framgång och nu ska vi göra detsamma i Sverige. Vi söker dig som: Ska leda försäljningen på Habit och Energy Supply till nästa nivå Har en stor portion smartness och innehar ett kommersiellt fokus  Som har dokumenterad förmåga att arbeta med framgångsrik medieförsäljning Erfaren inom både gällande event-, traditionell- och digital medieförsäljning Som drivit liknande försäljning med stark tillväxt mot ökad lönsamhet Förståelse för traditionell såväl som digital medieförsäljning och vidare kan omsätta dessa till kundbehov och konkreta affärsförslag Utbildning Meriterande med universitet- och/eller högskoleexamen inom relevant område, eller att inneha annan erfarenhet som kan anses likvärdig. Vi erbjuder Nordiske Medier är ett starkt företag med expansiva planer. Här får du en bred roll med intressanta karriärmöjligheter i ett tillväxtföretag. Du får jobba med engagerade och passionerade kollegor med gedigen erfarenhet. Vår drivkraft är att genom kreativa lösningar skapa verklig nytta hos våra kunder inom specifik nisch. Som medarbetare i just denna roll får du stor möjlighet att vara med och påverka företagets utveckling. Detta är ett utmanande men motiverande arbete, där du själv är med och utformar agendan. Du får ta stort ansvar från dag ett och kommer att betyda mycket för bolagets framtid, som har en spännande resa framför sig. Vi erbjuder ett attraktivt ersättnings paket. Övrigt Tjänsten är tillsvidare anställning med placeringsort i Stockholm. Språkkunskaper Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi självklart med Talent&Partner. Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto. Skicka din ansökan idag via [email protected] Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Nordiske Medier A / S är ett av Skandinaviens största företag inom specialmedier och publicerar några av Skandinaviens äldsta och mest lästa nischmedia/handelstidningar. Företaget täcker det nordiska näringslivet med konstruktiva, trovärdiga och oberoende nyheter med särskilt fokus på att vara mycket nära de branscher vi har att göra med. Nordiske Medier är en del av Nordjyske Medier, som sedan 250 år är en av nyckelaktörerna i den danska mediebranschen.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
10 december 2024
Säljande handläggare - Privatlån
Talent & Partner AB
Banktjänstemän

Lendo fortsätter att växa och i takt med det söker vi ytterligare en säljande lånehandläggare till vårt privatlåneteam. Älskar du försäljning, kanske har ett intresse för bank och finans och vill fortsätta utvecklas inom det? Då kan detta vara jobbet för dig! Rollen I din roll som lånehandläggare tar du kontakt med Lendos kunder som gjort en låneansökan hos oss. Under samtalet gör du ditt yttersta för att gå igenom kundens lånebehov och erbjuder även kunden låneskydd och försäkringar. Du arbetar mot tydliga mål och försöker hela tiden utveckla din försäljning tillsammans med dina kollegor och med stöd av din närmaste chef. Tjänsten inleds med en utbildning rörande försäljning, Lendos produkter och om branschen i Sverige. Detta kombineras med medlyssning för att kunna inspireras både av kollegor och chefer och få den feedback som krävs för att utvecklas. Efter grundutbildningen fortsätter givetvis din utveckling genom coaching och utbildning, både från närmsta chef samt våra erfarna säljare. Hos oss på Lendo kommer du att ingå i ett av våra två handläggarteam. På vår avdelning är det viktigt att ha kul längs vägen och att vi når våra resultat tillsammans!! Som lånehandläggare hos oss på Lendo har du en grundlön men utöver den kan du påverka din lön utifrån en attraktiv rörlig ersättningsmodell. Vi värnar om en kultur som speglar våra fyra värderingar, Win as a team, Always Improve, Customer Centric och Focus on Execution och det är värderingar som verkligen syns i vårt vardagliga arbete! Vi söker dig som - Har säljerfarenhet, gärna från telefonförsäljning och/eller erfarenhet av låneförmedling eller bank och finans. - Talar och skriver svenska flytande och behärskar engelska väl - Är resultatinriktad (kanske är du även tävlingsinriktad?) - Gillar att jobba enligt tydliga och ambitiösa mål Du erbjuds - Regelbundna team-och företagsaktiviteter - Tjänstepension - Friskvårdsbidrag på 4000 kr - Två utvecklingsdagar per år och en träningstimme i veckan - 25 dagars semester - Att ta del av de aktiviteter och förmåner som ingår i Schibsted-koncernen - Interna och externa utbildningar inom lån och krediter - Väldigt trevliga kollegor Ansökan  Tjänsten är en heltidstjänst med start omgående.I denna rekrytering samarbetar vi självklart med Talent&Partner. Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev. Skicka din ansökan idag via [email protected] Urval- & och intervjuprocess kommer att påbörjas omgående så tveka inte att visa ditt intresse redan idag.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
9 december 2024
Säljande handläggare - Retain
Talent & Partner AB
Företagssäljare

Lendos mission är att möjliggöra för fler människor att fatta informerade beslut kring sin privatekonomi. Våra fyra värderingar; win as a team, customer centric, always improving och focus on execution präglar oss i vår vardag och guidar oss mot målet att alltid vara en av Sveriges bästa arbetsplatser. Om rollen I rollen som handläggare hos Lendo kommer du att tillhöra ett nytt team på cirka 6 personer och rapportera till avdelningens teamleader. Dina primära arbetsuppgifter kommer innefatta att kontakta kunder som tidigare varit i kontakt med Lendo i syfte att hjälpa dem hitta det bästa lånet baserat på deras individuella situation. Telefonen är ditt främsta arbetsverktyg där du i samverkan med kunden gör en behovsanalys för att därefter hjälpa till med ansökan och uppföljning av inkomna bud. Om dig För att passa in i rollen som handläggare ser vi att du är en målmedveten och noggrann person som brinner för sälj. Du gillar att arbeta mot tydliga mål och du är driven och initiativtagande för att nå de målen. I rollen kommer du att ha mycket kundkontakt vilket innebär att du måste vara relationsskapande och uthållig för att kunna leverera på rätt nivå. Vidare kommer du tillhöra ett team vilket ställer krav på att du är en kommunikativ lagspelare. Din profil - Gymnasieexamen - Erfarenhet av arbete via telefon - Erfarenhet av försäljning - God dator- och systemvana - Flytande i svenska i tal och skrift Möjligheter och erbjudande på Lendo - Att få arbeta i ett expansivt företag med starkt varumärke i ryggen - Regelbundna team-aktiviteter - Friskvårdsbidrag på 4000 kr, två utvecklingsdagar per år och möjlighet till träning på arbetstid - Att ta del av de aktiviteter och förmåner som ingår i Schibsted-koncernen - Utökad erfarenhet och kunskap inom bank och finans - Hybridarbete Omfattning, arbetstider och tillträde Anställningen är en heltidsanställning och du utgår från Lendos fina huvudkontor centralt i Stockholm. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag och du kan även arbeta hemifrån ca 2–3 gånger i veckan när du är trygg i rollen. Detta är en direktrekrytering där du anställs hos Lendo med deras fina förmåner och trygga villkor. För denna roll tillämpar Lendo provanställning och bakgrundskontroller innan kontraktsskrivning. Hur söker du? Är du intresserad och har läst så här långt? Då kanske vi är rätt för varandra! Tjänsten tillsätts när vi har hittat rätt person och rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner. Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto. Skicka din ansökan idag via länken eller direkt via [email protected]

10 dagar sedan
Sista ansökan:
6 december 2024
Business Development Representative
Talent & Partner AB
Företagssäljare

BUSINESS DEVELOPMENT REPRESENTATIVE (BDR) – STOCKHOLM What we do Valu8 Company Intelligence is a market-leading data technology company. Our product offering provides the Investor and M&A communities with a deal sourcing tool across Europe. We have a Global client base, our HQ in Stockholm and further offices in London & Gothenburg. Ethos Valu8 prides itself on outstanding relationships with our loyal client base of leading Private Equity, M&A Advisory and Corporate players. By working closely with our subscribers, we have developed a next-generation, dynamic platform that gives our users a must-have proposition and significant competitive edge in the market. We are looking for colleagues that want to have a meaningful impact on our business and be instrumental to a very exciting growth journey. This is a unique opportunity to be a part of an expanding team and a successful company relatively early on. You will join our fantastic team with the chance to build a successful commercial career, develop your skills, as well as learn more about our business in B2B sales, data, and the financial markets. Valu8 is a meritocratic environment and there are genuine opportunities to advance, take further responsibility and grow within the company as we continue to achieve our goals. The Role: Due to significant growth in recent years, we are looking to grow our Stockholm-based Sales team with the addition of two BDR. As a Business Development Representative, you will be responsible for developing our sales funnel and pipeline for the Nordic market, enabling the addition of new Valu8 subscribers. This will be to a mixture of warm and cold prospects across our target client verticals. Responsibilities: Outbound sales role for new business/client acquisition aswell as staying connected with our existing users. You will have responsibility for managing your own time, prospects, and outreach method(s) to ensure quarterly meeting targets are met Build effective prospect relationships and maintain a healthy pipeline of meetings, always updating our in-house CRM. Presentation of the Valu8 product or service favorably and in a structured, professional way Act as a Valu8 brand ambassador with excellent product knowledge and be a part of our continuous feedback cycle internally, ensuring we capture all comments and maintain our responsiveness to market demands About You: Experience is a plus, but not essential We welcome applications from candidates that are keen to build a sales career in an exciting and fast-paced industry We look for ambition, drive and those not phased by a challenge An entrepreneurial mindset as we navigate new verticals, client types and expand our offering Excellent communication and relationship skills with a passion for delivering the best possible service for our customers Fluent in English (spoken & written) Benefits: Competitive package Uncapped earning opportunities based on performance Health and wellbeing allowance A talented and committed team with resources to support your success Modern and well-located Central-Stockholm office Hybrid working around core office days Inclusive environment with an unrivalled personal/family life balance Application In this recruitment process we collaborate with Talent&Partner. We invite candidates for interviews on an ongoing basis, so please do not hesitate to send your application. Apply by sending your CV and cover letter.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
6 december 2024
Brand partnership manager
Talent & Partner AB
Företagssäljare

Brand Partnership Manager We are looking for a Brand Partnership Manager with a consultative approach and trustworthy personality to join us.. We are an agency serving some of the biggest brands on the Nordic market with strategies for influencer marketing. We believe our next teamplayer is someone who loves marketing and communication, someone who is eager to understand our clients’ needs and who can be the rock they lean on. We work in teams with a mission to build long term relationships with our clients. These relationships create loops of experiences and expertise which makes us and our clients grow together. Your role is to bring in new clients, take care of the existing ones and share our knowledge and expertise, set up strategies to reach their goals so that we develop this industry together. Sounds fun and challenging? Well, we’re sure it can be both. And even though you will become your clients primary contact when creating strategies to meet their goals you will have full support from relevant specialists and teams in our organization to make it happen. What you bring to the table: To be successful in this role we believe you are business driven with excellent communication skills. As a person you are reliable, structured and always eager to outperform our clients expectations. You leave nothing at chance. You are passionate about the social media landscape and you like to challenge and bring your work to the next level. Your ability to collaborate with others comes naturally to you and you enjoy being a part of an entrepreneurial environment. What you will do on a daily basis: -Represent by being the first point of contact to assigned clients - Be proactive and identify new potential clients and introduce them to our offer - Take responsibility for you individual sales budget - Educate potential strategic clients about the services and solutions that we provides - Create successful influencer marketing strategies based on the clients needs together with our planning-team incl: - Interpret brief and set relevant KPIs - Profile scouting and negotiation - Concept development - Estimate budgets and results - Create pitch decks (Keynote) - Act as a consultant during the pitch process to ensure that the optimal set of tools is offered to reach the client’s goals. - Close collaboration with project management to support the overall customer journey – from start to finish. Experiences on our wishlist: - Degree within marketing or equivalent professional experience - Approx 3-5 years within marketing - Experience from media-, communication-, influencer marketing- or inhouse agency - Excellent communication skills – ability to inspire, align and execute both oral and written With that said your personal skills are highly valued so if you feel that you are the perfect match even though you don’t check all of the above boxes – apply now! This will be an opportunity to form the future of influencer marketing together with super bright colleagues and some of the best brands in the world where you will be part of a caring and fun culture where every voice matters. This is a full time, permanent position based in Stockholm. Start date as soon as possible and we are going through applications continuously so do not hesitate to get in touch! Application In this recruitment process we collaborates with Talent&Partner. Please apply with your resume, LinkedIn and a cover letter via link or [email protected]

10 dagar sedan
Sista ansökan:
6 december 2024
Sales Executive Account Manager
Talent & Partner AB
Företagssäljare

Sales Executive Account Manager till N365 Vill du jobba med digital marknadsföring på en av Sveriges mest innovativa contentbyråer? N365 söker en driven och resultatinriktad Sales Executive Account Manager som vill bidra till våra kunders framgång genom kreativa digitala lösningar. Om oss: N365 är en prisbelönt contentbyrå som är en fullservice performancebyrå särskilt specialiserad på prestationsbaserad native advertising. Vårt uppdrag är att skapa innehåll som verkligen levererar mätbara resultat, med hjälp av datadriven optimering och strategisk distribution på digitala plattformar. Vi arbetar främst med kanaler som Meta, Snapchat, TikTok, Google Ads och programmatic och video och erbjuder en omfattande portfölj av tjänster tillhörande dessa områden. Med kontor i städer som New York, London och Köpenhamn har vi hjälpt allt från småföretag till globala koncerner att nå sina marknadsföringsmål. Hos oss får du ett stödjande team där vi lyfter varandra och firar gemensamma framgångar. Vi arbetar aktivt för att skapa en kultur av öppenhet och respekt, där varje medarbetare känner sig hörd och sedd. Vi tror att nöjda och välmående medarbetare också presterar bättre. Här får du utrymme att växa i en miljö som uppskattar din nyfikenhet och vilja att utvecklas. Vi tror på att ge tillbaka till våra anställda och skapar regelbundet aktiviteter som stärker teamkänslan och skapar minnen som varar. Här får du alltså inte bara ett jobb, utan också en plats där du kan känna dig hemma, växa och trivas på både kort och lång sikt. Om rollen: Som Sales Executive Account Manager kommer du att ansvara för att sälja och utveckla N365 digitala marknadsföringstjänster. Du kommer att bygga relationer med nya kunder, förstå deras unika behov och skapa skräddarsydda lösningar som driver resultat. Med fokus på native advertising, sociala medier, programmatic, Google och video kommer du att vägleda kunderna genom vårt produktutbud och hjälpa dem att maximera sina investeringar. Ansvarsområden: Identifiera och driva försäljning av digitala marknadsföringstjänster till framförallt nya kunder. Bygga långsiktiga relationer med kunder och fungera som deras främsta kontaktpunkt för N365 tjänster. Samarbeta med kreativa team för att skapa innehåll som når kundernas mål och genererar mätbara resultat. Genomföra presentationer, offerter och avtalsförhandlingar, samt arbeta för att identifiera nya affärsmöjligheter. Analysera kampanjdata och tillhandahålla insikter till kunder för att kontinuerligt optimera deras digitala strategier. Kvalifikationer: Minst 1 års erfarenhet av försäljning gärna inom digital marknadsföring, med fokus på native advertising, sociala medier, programmatic eller Google-annonsering. Starkt kommersiellt fokus och erfarenhet av att utveckla och driva försäljningsstrategier. Utmärkta kommunikations- och presentationsförmågor, med en förmåga att bygga förtroendefulla relationer med kunder. Erfarenhet av att arbeta med analysverktyg och förmåga att tolka data för att driva förbättringar. Självständig och driven med förmåga att hantera flera kundkonton samtidigt. Flytande svenska och engelska i både tal och skrift. Vad vi erbjuder: En dynamisk och inspirerande arbetsmiljö inom ett globalt företag. Möjlighet att driva upp och växa sin egen portfölj av kunder, från små startups till stora internationella varumärken. Konkurrenskraftig lön, attraktiva förmåner och stora möjligheter till karriärutveckling. Chansen att arbeta med spännande digitala marknadsföringslösningar och kampanjer som verkligen gör skillnad. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi självklart med Talent&Partner. Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto. Skicka din ansökan idag via [email protected] Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
6 december 2024