Platsa AB jobb

Lediga jobb hos Platsa AB

Innesäljare Burckhardt Compression AB

Är du en relationsbyggare som trivs i en koordinerande och kommunikativ person som söker en ny möjlighet? Vi på Burckhardt Compression Sweden AB växer och behöver förstärka vår verksamhet med en innesäljare till vårt kontor i Landvetter. Läs mer om tjänsten och vem vi söker! Innesäljare I rollen som innesäljare kommer du tillhöra serviceavdelningen och ha en stödjande funktion för våra utesäljare och kunder. Du kommer bland annat att följa upp och upprätta offerter, kontakta kund för återkommande service. Du kommer också kontinuerligt stämma av och följa upp våra kunders behov och ta det vidare till nästa steg. Ditt främsta arbetsverktyg kommer vara telefon och mejl, där även vissa möten genomförs via teams. Du kommer dagligen arbeta i vårt CRM-system Microsoft Dynamics, vilket också är verktyget där vi upprättar våra offerter till kund. I den här tjänsten kommer fördelningen vara 50/50 där du kommer stötta svenska bolaget men också Global Marine, där skillnaden främst blir att följa upp globala konton. Då vi är en internationell koncern där företagsspråket är engelska, är det viktigt att du känner dig trygg med det. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Landvetter och arbetstiderna är kl 08:00-17:00, men möjlighet till viss flexibilitet enligt överenskommelse. Vad erbjuder vi dig? Hos oss kommer du få möjlighet att komma in i en ny bransch och få de förutsättningar som behövs för att lyckas i din roll. Som ny hos oss erbjuder vi ett introduktionsprogram med ett anpassat utbildningspaket med hänsyn till din erfarenhet och nya roll. Vi främjar kompetensutveckling och som global verksamhet är möjligheterna stora för rätt person. Vi har kollektivavtal. Vem söker vi?Vi söker dig som är trygg i dig själv, trivs i en koordinerande roll men många kontaktytor. Som person är du förtroendeingivande och har förmågan att bygga långsiktiga affärsrelationer. Du är handlingskraftig och är gärna med och bidrar med egna tankar och idéer för att kunna förbättra våra processer ytterligare. Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse och förståelse, men framför allt den vilja och det engagemang som krävs för att sätta sig in i våra produkter. Du är en kommunikativ person och kommunicerar obehindrat på så väl svenska som engelska. Då det periodvis kan vara hektiskt är det viktigt att du har förmågan att strukturera ditt arbete och hantera flera saker samtidigt på ett balanserat sätt. För dig är det viktigt att vara en del av ett lag där man tillsammans strävar efter gemensamma mål. Burckhardt Compression Burckhardt Compression creates leading compression solutions for a sustainable energy future and the long-term success of its customers. The Group is the only global manufacturer that covers a full range of reciprocating compressor technologies and services. Since 1844, its passionate, customer-oriented and solution-driven workforce has set the benchmark in the gas compression industry. Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi önskar få ditt cv/personliga brev på engelska. Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Krav Erfarenhet som innesäljare/koordinator B2B Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift B-körkort Meriterande Erfarenhet att arbeta inom CRM/ERP system Erfarenhet som teknisk innesäljare (gärna kompressorer) Språk: tyska, danska, norska eller finska Sista ansökningsdatum: 2024-05-10 Tillträde: Enligt överenskommelse Tjänst: Heltid, måndag-fredag kl 08:00-17:00 Ort: Landvetter Platsa ansvarar för rekryteringen av denna tjänst. Vid en anställning blir du anställd direkt av vår kund. Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare: Evelina Löfberg, civ. ek, [email protected], 0733-28 18 60

25 april 2024
Sista ansökan:
12 oktober 2024
Inhouse Sales Burckhardt Compression AB

Are you a communicative relationship builder who is passionate about being in a coordinating and supporting role? Do you also have a technical interest? We atBurckhardt Compression Sweden AB are expanding and need to strengthen our team with an inside sales representative for our office in Landvetter. Read more about the position and who we are looking for! Inside Sales RepresentativeIn the role of inside sales representative, you will be part of the service department, providing support to our field sales representatives and customers. You will be responsible for tasks such as following up and preparing quotations, contacting customers for recurring service, and continuously assessing and addressing our customers' needs, progressing them to the next stage. Your primary tools will be phone and email, with some meetings conducted via Teams.Your daily tasks will revolve around our CRM system, Microsoft Dynamics, where you'll manage customer interactions.This role will entail an even distribution of responsibilities between supporting the Swedish entity and Global Marine, where the primary distinction lies in the follow-up procedures for global accounts.Comfort with English is essential as it's the corporate language within our international organization. This position is based at our Landvetter office, with working hours from 08:00 to 17:00, offering some flexibility by agreement. What do we offer you?Joining us means becoming part of a growing company that's constantly evolving. With us,you will havethe opportunity to enter a new industry and receive the support needed to succeed in your role.As a new employee, we offer an introductory program with a tailored training package based on your experience. We promote competence development, and as a global company, there are ample opportunities for the right person.We offer collective agreements for our employees. Who are we looking for?We are looking for someone who is self-confident, enjoys a coordinating role with many points of contact. As a person, you are trustworthy and have the ability to build long-term business relationships. You are proactive and are willing to contribute your own thoughts and ideas to further improve our processes.While a technical background is preferred, what matters most is your willingness to learn about our products and industry. Excellent communication skills in both Swedish and English are essential, as is the ability to manage multiple tasks efficiently, especially during busy periods. You should enjoy working within a team environment towards common objectives. Burckhardt CompressionBurckhardt Compression creates leading compression solutions for a sustainable energy future and the long-term success of its customers. The Group is the only global manufacturer that covers a full range of reciprocating compressor technologies and services. Since 1844, its passionate, customer-oriented and solution-driven workforce has set the benchmark in the gas compression industry. Requirements Experience as an inside sales representative or similar within B2B Fluent Swedish and English in speech and writing Merits Experience working in CRM/ERP systems Experience as a technical inside sales representative (preferably compressors) Other languages that are advantageous: German, Danish, Norwegian, or Finnish We look forward to receiving your application! Deadline for applications: 2024-05-15Starting: According to agreementEmployment rate: Full-timeWorking hours:Monday to Friday from kl: 08:00 to 17:00Location: Landvetter Platsa is responsible for the recruitment of this position. In case of employment, you will be directly employed by our client. Any questions should be directed to the responsible recruiter: Evelina Löfberg, [email protected], +46 733-28 18 60

23 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Inhouse Sales Burckhardt Compression AB

Are you a communicative relationship builder who is passionate about being in a coordinating and supporting role? Do you also have a technical interest? We atBurckhardt Compression Sweden AB are expanding and need to strengthen our team with an inside sales representative for our office in Landvetter. Read more about the position and who we are looking for! Inside Sales RepresentativeIn the role of inside sales representative, you will be part of the service department, providing support to our field sales representatives and customers. You will be responsible for tasks such as following up and preparing quotations, contacting customers for recurring service, and continuously assessing and addressing our customers' needs, progressing them to the next stage. Your primary tools will be phone and email, with some meetings conducted via Teams.Your daily tasks will revolve around our CRM system, Microsoft Dynamics, where you'll manage customer interactions.This role will entail an even distribution of responsibilities between supporting the Swedish entity and Global Marine, where the primary distinction lies in the follow-up procedures for global accounts.Comfort with English is essential as it's the corporate language within our international organization. This position is based at our Landvetter office, with working hours from 08:00 to 17:00, offering some flexibility by agreement. What do we offer you?Joining us means becoming part of a growing company that's constantly evolving. With us,you will havethe opportunity to enter a new industry and receive the support needed to succeed in your role.As a new employee, we offer an introductory program with a tailored training package based on your experience. We promote competence development, and as a global company, there are ample opportunities for the right person.We offer collective agreements for our employees. Who are we looking for?We are looking for someone who is self-confident, enjoys a coordinating role with many points of contact. As a person, you are trustworthy and have the ability to build long-term business relationships. You are proactive and are willing to contribute your own thoughts and ideas to further improve our processes.While a technical background is preferred, what matters most is your willingness to learn about our products and industry. Excellent communication skills in both Swedish and English are essential, as is the ability to manage multiple tasks efficiently, especially during busy periods. You should enjoy working within a team environment towards common objectives. Burckhardt CompressionBurckhardt Compression creates leading compression solutions for a sustainable energy future and the long-term success of its customers. The Group is the only global manufacturer that covers a full range of reciprocating compressor technologies and services. Since 1844, its passionate, customer-oriented and solution-driven workforce has set the benchmark in the gas compression industry. Requirements Experience as an inside sales representative or similar within B2B Fluent Swedish and English in speech and writing Merits Experience working in CRM/ERP systems Experience as a technical inside sales representative (preferably compressors) Other languages that are advantageous: German, Danish, Norwegian, or Finnish We look forward to receiving your application! Deadline for applications: 2024-05-15Starting: According to agreementEmployment rate: Full-timeWorking hours:Monday to Friday from kl: 08:00 to 17:00Location: Landvetter Platsa is responsible for the recruitment of this position. In case of employment, you will be directly employed by our client. Any questions should be directed to the responsible recruiter: Evelina Löfberg, [email protected], +46 733-28 18 60

10 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Innesäljare HeatUp

Vi fortsätter vår tillväxtresaoch söker nu dig som vill axla rollen som innesäljare och vara med och nå nya höjder tillsammans med oss på HeatUp.Vi tror att du brinner för skapa affärer, bygga långsiktiga kundrelationer och motiveras av delaktighet. Vill du bli en del av HeatUp-familjen? Läs mer om tjänsten och vem vi söker. Varmt välkommen med din ansökan! InnesäljareI rollen som innesäljare kommer du att ha daglig kontakt med våra kunder på telefon, e-post och sociala medier. Du tar hand om kunder som ringer och mejlar in till oss men arbetar också proaktivt med utgående kundsamtal. Dessutom kommer du att arbeta med projektering av golvvärmesystem. Detta gör du i ett specialprogram som vi självklart utbildar dig i. Du kommer också att ha ett nära samarbete med våra övriga säljare samt vårt lager. Sammanfattningsvis innebär tjänsten: Orderhantering Offertarbete Support/rådgivning Golvvärmeprojektering Kundbearbetning Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig att bli en del av en platt organisation med höga ambitioner, där vi jobbar tillsammans som ett lag. Utöver möjligheten att påverka företagets framtid och arbeta i en positiv och snabbväxande miljö, erbjuder vi dig också tydliga karriärmöjligheter. Vi tror på att främja personlig och professionell utveckling för våra medarbetare. För oss är det viktigt att ha roligt tillsammans och hittar gärna på gemensamma aktiviteter flera gånger per år. Självklart erbjuder vi friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och möjlighet till flexibla arbetstider. Vem söker vi? Vi söker dig som är trygg i dig själv, brinner för att skapa affärer och att bygga långsiktiga kundrelationer. Även om vi ser det som meriterande om du har bakgrund inom VVS, spelar det egentligen ingen större roll hur ditt CV ser ut. Det är din personlighet, ditt engagemang och din drivkraft som kommer bli helt avgörande för oss. Vi söker dig med stark "vi"-känsla och som ser lagets bästa som en självklarhet. Som person är du förtroendeingivande och har lätt för att kommunicera i så väl tal som skrift. Du hjälper till och stöttar upp där du behövs men kan också ta emot och be om hjälp vid behov. Heatup Sverige ABHeatup har funnits sedan år 2018 och är en svensk direktleverantör utan mellanhänder. Vi startade med vattenburna golvvärmesystem och har idag utökat sortiment med tappvattensystem och kulvertsystem. Våra kunder är framför allt rörinstallatörer runt om i Sverige. Vi har ett brett sortiment med hög kvalité och vi erbjuder färdiga lösningar för alla underlag och anpassar ditt projekt efter dina önskemål. Vår unika projekteringsavdelning levererar offert, beräkningar och ritningar inom 24 timmar. Allt finns på lager och leverans inom 24 timmar från order. Vi sitter i nyrenoverade lokaler i Mölnlycke och erbjuder parkeringsplatser utanför kontoret och bra kommunikationer. Vårt huvudkontor finns i Mölnlycke men filialer finns även i Stockholm och Kalmar. För att följa vår tillväxt behöver vi stärka upp organisationen med en kollega till vår säljavdelning och samtidigt starta upp en ny filial.På Heatup hjälper vi och stöttar varandra och ser till att vi gemensamt når nya höjder! Krav Flytande svenska i tal och skrift Meriterande Erfarenhet från liknande roll i mindre bolag Erfarenhet från VVS-branschen Erfarenhet inom försäljning Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi jobbar med löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum: 2024-04-20 Tillträde: Enligt överenskommelse Tjänst: Heltid Ort: Växjö Platsa ansvarar för rekryteringen av denna tjänst. Vid en anställning blir du anställd direkt av vår kund. Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare: Evelina Löfberg, civ. ek, [email protected], 0733-28 18 60

10 april 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Innesäljare HeatUp

Vi fortsätter vår tillväxtresaoch söker nu dig som vill axla rollen som innesäljare och vara med och nå nya höjder tillsammans med oss på HeatUp.Vi tror att du brinner för skapa affärer, bygga långsiktiga kundrelationer och motiveras av delaktighet. Vill du bli en del av HeatUp-familjen? Läs mer om tjänsten och vem vi söker. Varmt välkommen med din ansökan! InnesäljareI rollen som innesäljare kommer du att ha daglig kontakt med våra kunder på telefon, e-post och sociala medier. Du tar hand om kunder som ringer och mejlar in till oss men arbetar också proaktivt med utgående kundsamtal. Dessutom kommer du att arbeta med projektering av golvvärmesystem. Detta gör du i ett specialprogram som vi självklart utbildar dig i. Du kommer också att ha ett nära samarbete med våra övriga säljare samt vårt lager. Sammanfattningsvis innebär tjänsten: Orderhantering Offertarbete Support/rådgivning Golvvärmeprojektering Kundbearbetning Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig att bli en del av en platt organisation med höga ambitioner, där vi jobbar tillsammans som ett lag. Utöver möjligheten att påverka företagets framtid och arbeta i en positiv och snabbväxande miljö, erbjuder vi dig också tydliga karriärmöjligheter. Vi tror på att främja personlig och professionell utveckling för våra medarbetare. För oss är det viktigt att ha roligt tillsammans och hittar gärna på gemensamma aktiviteter flera gånger per år. Självklart erbjuder vi friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och möjlighet till flexibla arbetstider. Vem söker vi? Vi söker dig som är trygg i dig själv, brinner för att skapa affärer och att bygga långsiktiga kundrelationer. Även om vi ser det som meriterande om du har bakgrund inom VVS, spelar det egentligen ingen större roll hur ditt CV ser ut. Det är din personlighet, ditt engagemang och din drivkraft som kommer bli helt avgörande för oss. Vi söker dig med stark "vi"-känsla och som ser lagets bästa som en självklarhet. Som person är du förtroendeingivande och har lätt för att kommunicera i så väl tal som skrift. Du hjälper till och stöttar upp där du behövs men kan också ta emot och be om hjälp vid behov. Heatup Sverige ABHeatup har funnits sedan år 2018 och är en svensk direktleverantör utan mellanhänder. Vi startade med vattenburna golvvärmesystem och har idag utökat sortiment med tappvattensystem och kulvertsystem. Våra kunder är framför allt rörinstallatörer runt om i Sverige. Vi har ett brett sortiment med hög kvalité och vi erbjuder färdiga lösningar för alla underlag och anpassar ditt projekt efter dina önskemål. Vår unika projekteringsavdelning levererar offert, beräkningar och ritningar inom 24 timmar. Allt finns på lager och leverans inom 24 timmar från order. Vi sitter i nyrenoverade lokaler i Mölnlycke och erbjuder parkeringsplatser utanför kontoret och bra kommunikationer. Vårt huvudkontor finns i Mölnlycke men filialer finns även i Stockholm och Kalmar. För att följa vår tillväxt behöver vi stärka upp organisationen med en kollega till vår säljavdelning och samtidigt starta upp en ny filial.På Heatup hjälper vi och stöttar varandra och ser till att vi gemensamt når nya höjder! Krav Flytande svenska i tal och skrift Meriterande Erfarenhet från liknande roll i mindre bolag Erfarenhet från VVS-branschen Erfarenhet inom försäljning Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi jobbar med löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum: 2024-04-20 Tillträde: Enligt överenskommelse Tjänst: Heltid Ort: Malmö Platsa ansvarar för rekryteringen av denna tjänst. Vid en anställning blir du anställd direkt av vår kund. Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare: Evelina Löfberg, civ. ek, [email protected], 0733-28 18 60

3 april 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Teknisk säljare Meltolit AB

Har du ett gediget tekniskt intresse och erfarenhet inom metallindustrin och/eller mekanisk bearbetning och vill utvecklas som teknisk säljare? Vi på Meltolit AB söker dig som vill axla rollen som teknisk säljare och få möjlighet till en spännande resa i en nischad bransch. Oavsett vad du har för erfarenhet inom försäljning, är det framför allt din tekniska bakgrund och vilja att utvecklas som kommer vara avgörande för oss. Läs mer om tjänsten och vem vi söker! Teknisk säljare I rollen som teknisk säljare kommer du ha en roll där du kommer utveckla befintliga kundrelationer men också skapa nya. För att ge dig bästa möjliga förutsättningar kommer du börja som innesäljare och få produktkännedom, men också samåka med våra säljare. När du börjar bli varm i kläderna kommer du självständigt genomföra kundbesök, vilket vi genomför både fysiskt och digitalt. I rollen som säljare kommer du stötta, guida och vägleda våra kunder för att hitta rätt produkt utifrån deras behov. Säljavdelningen består av tre säljare, där en av dessa kommer gå i pension om ett par år vilket är anledningen till att vi nu behöver stärka upp med en ny kollega som kan växa in i rollen som Teknisk säljare. Resor med övernattningar ingår i tjänsten. Sammanfattningsvis innebär tjänsten: - Utveckla befintliga kundrelationer - Nykundsbearbetning - Offerthantering - Genomföra kundbesök Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig en möjlighet att få utvecklas i rollen som säljare i en nischad bransch, där du kommer få bygga på och vidareutveckla din tekniska kompetens internt hos oss. Vi är ett prestigelöst gäng som ställer upp för varandra och hjälper till där vi behövs. Vi värdesätter transparens, öppenhet och att vi har en ödmjuk inställning till varandra. Vi har kollektivavtal, erbjuder friskvårdsbidrag och tjänstebil. Vem söker vi? Vi söker dig som är trygg i dig själv, motiveras av att skapa och vidareutveckla affärsrelationer och drivs av problemlösning. Som person är du kommunikativ, lyhörd och nyfiken på att lära nytt. För att lyckas i rollen som teknisk säljare hos oss, är det viktigt att du har ett genuint tekniskt intresse och gärna bakgrund inom metallindustrin eller mekanisk bearbetning. För dig är det självklart att finnas där och stötta upp kollegor vid behov, men också be om hjälp när det behövs. För dig är det viktigt att bibehålla en platt organisation där allas roll är lika viktig och där man tillsammans jobbar mot gemensamma mål. Meltolit AB Meltolit AB har sedan 1963 servat industrin med tillsatsmaterial för svetsning, lödning och ytbeläggning. Vårt produktsortiment håller högsta kvalitet och innehåller ett komplett program av produkter för produktion, reparation och underhåll. Vår styrka har alltid varit kvalitet, teknisk kunskap och flexibilitet. Vi ligger i Göteborg med både huvudlager och kontor varifrån vi servar kunder över hela världen men med fokus på svensk och Skandinavisk marknad. Vi är även med i en företagsgrupp, Axson Svenska AB. Krav - Teknisk bakgrund (gärna inom metall eller mekanisk bearbetning) - Flytande svenska och engelska i tal och skrift - B-körkort Meriterande - Teknisk utbildning - Erfarenhet av svets/lödning - Erfarenhet som teknisk säljare Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi arbetar med löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum: 2024-04-30 Tillträde: Enligt överenskommelse Tjänst: Heltid Ort: Göteborg Platsa ansvarar för rekryteringen av denna tjänst. Vid en anställning blir du anställd direkt av vår kund. Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare: Evelina Löfberg, civ. ek, [email protected], 0733-28 18 60

4 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024