Lediga jobb i Partille
Sök totalt 131 lediga jobb i Partille
Hej Vi söker en chaafför med CE behöighet som ska köra asfalt till våra egena projekt men eventuellt även åt andra beställare. Du ska även vara öppen för att jobba ute i fältet med asfalt & tätskitsarbeten emellanåt när vi inte har körningar åt dig. Låter detta intressant så hör av dig till mig. Med vänlig hälsning, Stefan Mattsson [email protected]
Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Allum. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på apotek Allum kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Allum är ett av Göteborgs största och finaste köpcenter här finns allt man kan behöva. Apoteket är välbesökt och har både stor omsättning på receptsidan sidan samt en stor egenvårdsförsäljning. Vi är en grupp på åtta medarbetare och behöver nu tillskott på en farmaceut som naturligt rör sig mellan receptkanal och egenvård. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 10.00-20.00 helger 10.00-18.00. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75 %, sysselsättningsgraden kan dock diskuteras. Välkommen till Apoteket!
Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Semestervikariat på 26 timmar i veckan under sommaren 2025. Tillträde: 2025-06-02 eller enligt överenskommelse. Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger. Krav: Med anledning av Arbetsmiljölagen ska du ha fyllt 16 år och gått ut nian. Du behöver ha goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Var ser du dig själv i sommar? Vid havet eller på Willys? De flesta svarar nog havet, vilket är helt okej. Men vi ser gärna dig hos oss i sommar! När du jobbar på Willys får du en fartfylld vardag. Du gör allt ifrån att packa upp varor, jobba i kassan, hjälpa våra kunder till rätta och hålla rent och fräscht i butiken. Som sommarjobbare på Willys får du snabbt ta eget ansvar och du blir en viktig del av butiksteamet som ska se till att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen, varje dag. I utbyte kan vi lova att du får erfarenheter – om till exempel försäljning och service – som du kommer att ha nytta av oavsett vad du väljer att göra längre fram. Kanske jobbar du kvar hos oss även efter sommaren? Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga gäng på Willys Partille C! Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Vi ser till att du får en bra introduktion när din anställning börjar. Vi är ett gott gäng som anstränger oss för att alla ska trivas och känna sig som en viktig del i teamet. Vi är ansluta till Handelsanställdas kollektivavtal där schyssta villkor som pension, försäkringar och bra OB-ersättning ingår. Hållbarhet är viktigt för oss och vi arbetar till exempel alltid med att minska matsvinn i och utanför våra butiker. Du får erfarenheter – om t ex försäljning, service och om att driva butik – som du kommer att ha nytta av oavsett vad du väljer att göra längre fram. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du vill lära dig nya saker och utvecklas. Du har positiv inställning och vill ha roligt på jobbet. Du ser när något behöver göras, kavlar upp ärmarna och får det gjort. Du har lätt för att samarbeta med andra – hos oss jobbar vi tillsammans som ett lag! Det är en fördel om du har jobbat i butik eller med service, men tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav. Du tar ansvar för ditt jobb, är punktlig och pålitlig. Du pratar, skriver och förstår svenska. Många av våra kunder talar fler språk än det, så om du gör detsamma är det toppen! Du har de förutsättningar och personliga egenskaper som gör att du passar för att jobba hos oss. Om du söker jobbet kommer du att få göra ett test som visar detta. Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Anna Ragnar eller Tatsiana Danchenka, 031-3362355, 031-3362352. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2025-05-09. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].
OBS! Taxiförarlegitimation ÄR KRAV för att kunna utföra tjänsten Certifikat kort ABC för Västtrafik är meriterat! I dagsläget utför Majvallen Taxi AB transport åt Västtrafik Trafiken innefattar service resor, sjukresor, skolresor m.m. Man startar och slutar arbetsdagen i Borås men under dagen kan man köra i hela regionen. Möjlighet att ha bilen hemma finns (som en förmån). Fasta arbetstider (dagtid, vardagar). Fast lön enligt kollektivavtal. Minimum lön: 27 754kr
Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Vår arbetsplats ligger mitt i centrala Partille med ca 5 minuters gångavstånd till buss- och tågstation. Självklart kan du parkera din cykel i låst utrymme i kommunhusets garage. I kommunhuset finns också ett nyrenoverat och välutrustat gym med fri tillgång. Du har möjlighet att arbeta på distans och vi arbetar aktivt med digitala möten i verksamheten samt har möjlighet till semesterväxling. Vår förvaltning har också getts möjlighet att regelbundet åka på gemensamma konferenser. Partille kommun är en lagom stor kommun som är lätt att överblicka. Vi har ett gott internt samarbete inom förvaltningen och med andra viktiga samarbetspartners. Vi är tillräckligt många för att kunna göra ett gott arbete och samtidigt tillräckligt få för att kunna samarbeta på ett smidigt sätt. Tillsammans har vi fokus på att utveckla resurserna hos dem vi är till för. Varje medarbetares kompetens är viktig. ARBETSUPPGIFTER Vill du komma till en arbetsplats där du kan påverka och utvecklas? Då tycker vi att du ska söka till oss! På familjeenheten arbetar idag tre familjehemssekreterare, fyra barnsekreterare, en metodstödjare och en enhetschef. På enheten finns också två familjerådgivare. Vi söker nu en barnsekreterare. Som barnsekreterare följer du upp vården av familjehemsplacerade barn och ungdomar. Du blir handläggare i ärendet med ansvar för att verka för att barnets utveckling är så gynnsam som möjligt. Det innebär ett nära samarbete med den unge, familjehemmet, vårdnadshavare och familj, familjehemssekreterare samt övriga såsom skola och sjukvård. Du bygger relation med barnet/ungdomen och bli en person som hen kan ha förtroende för och bevakar hens intressen. Det är även barnsekreterarens uppgift att sköta löpande dokumentation och ansvara för utredningar av barnets behov. Arbetet är flexibelt i den mån att du kan styra och lägga upp ditt arbete utifrån rådande behov. Det finns även möjlighet till visst distansarbete, men tjänsten kan också innebära resor med övernattning. Just nu är vi inne i en spännande utvecklingsfas av familjehemsvården i Partille. Tillsammans med enhetschef och drivna kollegor får du chansen att utveckla arbetet med placerade barn och unga, deras familjer och familjehemsföräldrar. Här kommer du som medarbetare vara en viktig och betydelsefull del i vårt arbete kring att se till att våra barn och familjehem får den hjälp och det stöd de behöver! Vi tror på nära samverkan mellan utredare, barnsekreterare, familjehemssekreterare och vår öppenvård. Familjeenheten har kontinuerliga gemensamma hel- och halvdagar under året då vi planerar och följer upp utvecklingsarbetet vad gäller aktiviteter och mål kring de familjehemsplacerade barnen. Vi har gemensam processhandledning och metodstödjare som nära stöd i det dagliga arbetet. KVALIFIKATIONER Vi vill att du som söker har en socionomexamen, erfarenhet av familjehemsvård och kunskap om socialtjänstens ansvar vad gäller familjehemsplacerade barn. Då dokumentation och administrativa arbetsuppgifter är en viktig del av tjänsten behöver du ha erfarenhet av detta. B-körkort är ett krav. En av tjänstens hörnstenar handlar om samverkan och vi söker därför dig med god samarbetsförmåga. Du är en prestigelös person som är nyfiken på andra och har förmågan att hantera en tjänst med många olika arbetsuppgifter. Självklart har du barnet bästa i fokus. Vi vill att du har god förmåga att vårda och bygga goda relationer, kommunicera framgångsrikt och ett gott bemötande. För att trivas med arbetet behöver du också kunna planera ditt arbete och en förmåga att arbeta självständigt på ett strukturerat sätt, Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vilket för oss innebär att du på ett tydligt sätt kan redogöra för de kompetenser vi efterfrågar för denna tjänst. Vi ser fram emot din ansökan! ÖVRIGT Urval kommer att göras löpande under ansökningstiden. I den här rekryteringen vill vi inte att du skickar in personligt brev. Du kommer i stället få besvara ett antal enkätfrågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta i syfte att samla in relevant information för rekryteringen, där alla sökande får besvara samma frågor. Svaren används sedan tillsammans med ditt CV i urvalsprocessen. Skulle vi trots allt få in personligt brev kommer detta inte att beaktas. Innan en eventuell anställning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Biståndsenheten består av 26 handläggare, en bostadsanpassningshandläggare, tre förste biståndshandläggare, en enhetschef samt två administratörer som avlastar i de administrativa uppgifterna. Vi arbetar mot äldre som har behov av insatser enligt SoL samt mot barn och vuxna med fysiska, intellektuella eller psykiska funktionsnedsättningar som behöver insatser enligt SoL och LSS. Enheten är uppdelad i två team utifrån verksamhetsområde, funktionsstöd och äldreomsorg. Eftersom en av våra förste biståndshandläggare kommer byta tjänst så söker vi dig, som tillsammans med oss, vill ge stöd och bidra med utveckling för biståndshandläggarna i deras utredningsarbete men också driva arbetet med utvecklings- och kvalitetsfrågor framåt. ARBETSUPPGIFTER - Vill du få ett brett uppdrag med stort mandat? - Tycker du om att arbeta i team? - Vill du vara med och påverka? - Är arbetsmiljön viktig för dig? Vi är en enhet där våra högst prioriterade mål handlar om att bibehålla vår goda arbetsmiljö med bra förutsättningar och närhet till skratt. Vi lägger stor vikt av att det ska vara roligt att gå till jobbet. Vi sätter brukaren i fokus och tror att ett gott bemötande är nyckeln till framgång tillsammans med en stor portion kompetens. Tillsammans arbetar vi aktivt med utvecklings- och kvalitetsarbete. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har på enheten. Vi har ett nära samarbete mellan våra verksamhetsområden på vår enhet och som förste biståndshandläggare arbetar vi tillsammans över teamgränserna med helheten samtidigt som vi har våra olika fokusområden. Vi söker dig som har lång erfarenhet av handläggning av LSS ärenden och som vill leda genom ett coachande förhållningssätt, ge stöd i arbetssätt och verksamhetsutveckling till enhetens handläggare. För att fortsätta arbeta tillsammans över teamgränserna önskar vi att du ska känna dig trygg och bekväm med att även stötta handläggarna inom de andra verksamhetsområdena på enheten. Tillsammans med dina kollegor kommer du arbeta med att kvalitetssäkra vår verksamhet. Arbetsuppgifterna består av att metodhandleda i olika ärenden, introduktion av nya kollegor, ta fram statistik och upprätta rutiner utifrån verksamhetens behov. Vidare ingår att omvärldsbevaka, samverka internt och externt samt att arbeta aktivt med utvecklings- och kvalitetsfrågor, där stort fokus är riktat mot att digitalisera olika processer inom vår verksamhet. Hos oss får du vara del av en arbetsgrupp som har en bred kompetens med ett tydligt fokus på att bibehålla en god arbetsmiljö och kvalitetssäkra processer gällande handläggningen med den enskildes behov i fokus. Hos oss får du utbildningsmöjligheter som får dig att växa i din yrkesroll. För den egna utvecklingen har alla en läsdag per termin där man sedan i grupp kan föra diskussion för ökat lärande. Sedan flera år skriver vi alla våra utredningar efter Socialstyrelsens IBIC modell där vi tagit fram en egen förenklad tolkning av modellen och anpassat vårt datasystem efter det. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomutbildning eller annan akademisk utbildning som bedöms likvärdig. Du har lång erfarenhet av myndighetsutövning inom LSS området samt kunskaper om gällande lagar och rättspraxis. B-körkort med körvana är ett krav. Har du erfarenhet av handläggning enligt Socialtjänstlagen, olika verksamhetssystem, IBIC och digitalisering ser vi detta som meriterande. För att passa i denna tjänst ser vi att du behöver vara bemötande, drivande, socialt säker, självständig, strukturerad och att du har en helhetssyn. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens behov som utgångspunkt för ditt agerande. I arbetet ingår många kontakter så det är viktigt att du är bekväm i sociala kontaktytor, såväl informella som formella. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs. Du är effektiv och motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet ser vi fram emot din ansökan! ÖVRIGT I den här rekryteringen vill vi inte att du skickar in personligt brev. Du kommer i stället få besvara ett antal enkätfrågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta i syfte att samla in relevant information för rekryteringen, där alla sökande får besvara samma frågor. Svaren används sedan tillsammans med ditt CV i urvalsprocessen. Skulle vi trots allt få in personligt brev kommer detta inte att beaktas. Innan en eventuell anställning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Vid erbjuden anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister ska uppvisas Partille kommun vill vara en hälsofrämjande arbetsgivare och därför får du som medarbetare ta del av en rad förmåner såsom olika fritids- och friskvårdsaktiviteter, flextid, friskvårdsbidrag och förmånscykel. Vi har även möjlighet till ytterligare 5-6 semesterdagar per år genom att byta ut semesterdagsersättning mot ledig tid. Vårt kontor finns i Partille centrum med snabba och täta förbindelser till Göteborg.
Om rollen Föreställ dig en sommar fylld av doftande äventyr och meningsfulla upplevelser – en sommar hos Rituals! Som sommarextra hos oss blir du en del av ett dynamiskt team som delar passionen för välbefinnande och skönhet. Varje dag erbjuder en möjlighet att lära sig något nytt, växa professionellt och inspirera andra genom våra exklusiva produkter. Kom och skapa magi med oss på Rituals i sommar. Låt oss tillsammans sprida skönhet, lugn och lyx till varje kund och göra denna sommar till en oförglömlig resa. Som Rituals nya butikssäljare brinner du för kundupplevelse och teamwork. Varje Rituals-kund är unik. Med dina färdigheter och kunskap guidar du varje kund till rätt produkter för att möta deras behov. Utöver detta ansvarar du för att: Ha ett nära samarbete med dina kollegor för att nå dina och butikens mål. Ta kontakt med kunderna och leverera en kundupplevelse som är Best in Class. Hålla butiken ren och prydlig enligt företagets standard, så att produkterna alltid presenteras enligt Rituals riktlinjer för visuell merchandising. Följa säkerhetsrutinerna i butiken. I gengäld får du möjlighet att växa med oss utveckla dina kunskaper och färdigheter inom detaljhandeln genom våra globala utbildningsprogram där du lär dig mer om vårt produktsortiment och vår säljteknik. Kravspecifikation I butiken jobbar du tillsammans med passionerade och entusiastiska kollegor som verkligen jobbar med Heart & Soul. Precis som du brinner de för att skapa en magisk kundupplevelse. Du är one of a kind eftersom du har förmågan att få genuin kontakt med kunder och få dem att känna sig som hemma i våra butiker. Som Rituals butikssäljare är du även professionell och är en ambassadör för vårt varumärke. Du har även: Relevant erfarenhet från en liknande tjänst inom detaljhandel, kundservice eller vård och omsorg. Resultatdrivet tänk och är en lagspelare. Förmåga att ta beslut och lösa problem. Öga för detaljer, är organiserad och strukturerad. Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska. Du är 18 år eller äldre. Ytterligare information Är du intresserad? Vi erbjuder en tjänst på extra, vid behov. Startdatum: Juni Vi strävar efter att bli det snabbast växande företaget inom well-being och bryr oss om dig lika mycket som vi bryr oss om miljön. Bli en del av vår resa och sök tjänsten idag, vi går igenom ansökningar och håller intervjuer löpande. Sista ansökningsdag är 18/5. Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till vårt rekryteringsteam [email protected]. Stort lycka till i rekryteringsprocessen I enlighet med GDPR accepterar Rituals endast ansökningar via vår karriärhemsida!
Är du en driven personbilsmekaniker och redo för nästa steg i karriären? vår kund söker just nu en skicklig bilmekaniker som vill bli en del av deras team. Läs vidare för att ta reda på mer om denna spännande möjlighet. Om rollen: BilmekanikerSom bilmekaniker hos vår kund kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att bestå av service, underhåll, felsökning och reparation av personbilar av olika märken. Du kommer arbeta nära dina kollegor i verkstaden för att säkerställa att alla arbeten utförs enligt högsta standard. Utföra felsökning och diagnostik av fordon Reparation och byte av reservdelar Förberedelse och genomförande av service enligt specifikationer Kvalifikationer Erfarenhet som bilmekaniker Kunskap inom modern fordonsdiagnostik och felsökning Manuellt B-körkort Flytande svenska i tal och skrift Din profil Vi söker dig som är lösningsorienterad och noggrann i ditt arbete. Du är en lagspelare med en positiv inställning och kan arbeta självständigt när det krävs. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och är alltid redo att ta dig an nya utmaningar. AnsökanVi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag Om Fordonsakademin Om FordonsakademinFordonsakademin startades av specialister inom fordonsbranschen. Med mångårig erfarenhet i ryggen upptäcktes en lucka inom området – det saknades branschbaserade utbildningar. Marknaden behövde specialister med dokumenterade färdigheter, direkt kopplade till området.Vi brinner för att arbetsgivare ska få rätt person med rätt kompetens, i rätt tid. Detta uppnår vi genom att tillhandahålla tjänster inom rekrytering, bemanning och utbildning. Genom våra tjänster har vi blivit en ledande aktör när det kommer till kompetenshöjning i branschen.
OBS! Taxiförarlegitimation ÄR KRAV för att kunna utföra tjänsten Certifikat kort i Halland är meriterat! I dagsläget utför Majvallen Taxi AB transport åt Hallandstrafiken. Trafiken innefattar service resor, sjukresor, skolresor m.m. Man startar och slutar arbetsdagen i Kungsbacka men under dagen kan man köra i hela regionen. Möjlighet att ha bilen hemma finns (som en förmån). Fasta arbetstider (dagtid, vardagar). Fast lön enligt kollektivavtal. Minimum lön: 27 754kr
Närhälsan erbjuder nära primärvård av högsta kvalitet. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna genom hela livet och gör skillnad för deras hälsa. Vi tar vara på dig och erbjuder utveckling genom hela yrkeslivet. Om oss Välkommen till Närhälsan i Partille! Närhälsan driver tre vårdcentraler i Partille kommun: Partille, Furulund och Öjersjö. Nu söker vi en mobil hembesöksläkare till oss i Partille. Vi är en kompetent och väl sammansvetsad personalgrupp som har ett gott samarbete och alla är delaktiga i vårdcentralens utveckling. Vi prioriterar kollegialt utbyte och avsätter regelbundet tid för intern fortbildning. Vi är stolta över våra vårdcentraler och söker dig som är engagerad, lösningsorienterad och positiv. Vi har ett gott samarbete med kommunen kring våra äldre patienter och vi är ansvariga för läkare inom kommunala boende och de patienter som har hemsjukvård. Läs gärna mer om de fördelar och förmåner vi erbjuder i Närhälsan: Länk till vår hemsida Om arbetet Tillsammans med Partille kommun vill vi utveckla ett mobilt primärvårdsteam, bestående av läkare, sjuksköterskor och undersköterskor. Vi söker nu en mobil hembesöksläkare där syftet är att erbjuda patienten en trygg och säker vård i hemmet. Vuxna patienter inskrivna i kommunal hemsjukvård med omfattande vård- och omsorgsbehov ska erbjudas teambaserad vård i hemmet eller på boende. Hemsjukvårdsteamet består av mobil hemsjukvårdsläkare, äldresjuksköterskor från vårdcentral samt yrkesprofessioner i kommunal hemsjukvård. Teamet arbetar personcentrerat och proaktivt, det vill säga arbetar bland annat med riskbedömningar, vårdplaner och läkemedelsgenomgångar för att förhindra undvikbara försämringar och komplikationer. Det finns stora möjligheter att påverka och utveckla arbetssättet tillsammans med läkarkollegor på vårdcentral, kommunen samt närsjukvårdsteam från sjukhuset. Om dig Vi söker nu dig som är legitimerad läkare med specialistutbildning inom allmänmedicin alternativt geriatrik eller internmedicin, med behörig att verka inom svensk sjukvård. Du innehar språkkunskaper i svenska motsvarande nivå C1 enligt Europarådets nivåskala. Du vill bli en del av vårt mobila primärvårdsteam. Du ska kunna arbeta självständigt men också ha god förmåga att kunna samarbeta och kommunicera i team. Vi arbetar med ständiga förbättringar, inom de ramar som finns, och ser gärna att du är nytänkande och vill vara med och utveckla verksamheten. Du behöver ha kännedom om lagar och de riktlinjer som finns samt överenskommelser och rutiner. Du kommer att ha ett nära samarbete med kommunen samt andra vårdgrannar och det är av största vikt att du på ett genuint sätt värnar om goda relationer med dessa. I arbetet möter du många patienter med olika behov och därför är det viktigt att du är tillmötesgående och lyhörd samt har en vilja och ett engagemang att hjälpa andra. Vi letar efter dig som vill arbeta för invånarnas bästa genom behandling, rådgivning och hälsofrämjande arbete. Att du agerar professionellt och ett gott bemötande är en självklarhet för dig. Som person är du positiv, engagerad och patientorienterad. Ett bra bemötande till våra patienter är av största vikt och du bör vara flexibel och serviceinriktad samt ha god samarbets-, initiativ- och organisationsförmåga. Vi vill också att du lever upp till Närhälsans kärnvärden: Omtänksam, Pålitlig och Nytänkande. Övrigt Resor i tjänsten förekommer och det finns både tjänstebil samt elcykel att tillgå. Intervjuer sker löpande under ansökningsperioden. Välkommen med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 131 jobb