Lediga jobb hos OnePartnerGroup Östergötland AB
OnePartnerGroup söker en kollega på formsprutningen till Polyproject i Kolmården. Är du eller någon du känner vår nya lagspelare? Din roll hos oss Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara formsprutning på sprutavdelningen eller som operatör i en stor lindningsmaskin. I uppdraget så ingår viss truckkörning med tung motviktstruck (10 ton) där erfarenhet efterfrågas samt erfarenhet på att behandla otympligt gods med truck. Alla produkter som tillverkas är unika och byggs efter kundens behov. Din bakgrund Du som söker tjänsten har: Truckkort A+B (motviktstruck upp till 10 ton) Traverskort är ett krav Tycker om att jobba fysiskt och i högt tempo Vi tror att du som söker är nyfiken på att lära dig nya arbetsuppgifter. Är du dessutom noggrann och tålmodig samt gillar att arbeta med kroppen så kommer du passa bra in i rollen. På Polyproject finns goda chanser att utvecklas i din yrkesroll. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.En kontroll utav belastningsregistret kommer att vara ett krav för möjligheten att arbeta via oss hos våra kunder, detta görs redan vid en telefonintervju och vi hjälper dig med detta. En medicinsk kontroll för arbete med kemikaliska produkter kommer att göras inför anställning. Om Polyproject Polyproject är specialiserat på produkter för rening av aggressiva vätskor, vatten, gaser och luft. Vi är ett av Skandinaviens ledande miljöteknikbolag och levererar såväl nyckelfärdiga anläggningar som skräddarsydda komponenter. Vi har över 50 års erfarenhet och utvecklar ständigt våra tekniska lösningar för att tillmötesgå marknadens krav och våra kunders önskemål. När du blir en av oss Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos Polyproject. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega! Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig. Övrig information Omfattning: HeltidAnställningsform: Visstid i 6 månader, med möjlighet till anställning hos kundföretaget efter dessa månaderTillträde: Omgående Nyfiken på att veta mer? Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Stefan Forsberg på [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Din upplevelse är betydelsefull för oss och vi hoppas att du har möjlighet att svara. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.
Är du tekniskt intresserad och söker efter nästa steg i din säljkarriär? Vill du vara med på vår tillväxtresa och bli en del av ett vinnande team? Då är tjänsten som säljare hos oss på Domino Sweden rätt för dig! Om oss Vi på Domino utvecklar helhetslösningar och utrustningar inom området industriell kodning och produktmärkning. Företaget grundades 1978 och har idag 25 dotterbolag och över 200 sälj- och servicekontor i mer än 120 länder. Våra märksystem används inom de flesta branscher för märkning på många olika typer av material: papper, glas, plast, metall, gummi, livsmedel med flera. Kännetecknande för Dominosystemet är hög kvalitet och flexibilitet samt att det är enkelt att installera och anpassa i produktionen. Läs mer på www.domino.se Domino Sweden består av 50 medarbetare, fördelade över kontor i Linköping, Sävedalen och Löddeköpinge. Vi söker nu en ny säljkollega till vårt huvudkontor i Linköping. Vi har moderna lokaler och arbetsklimatet präglas av god stämning, många skratt och professionalism i mötet med kunder och samarbetspartners. Om tjänsten Som säljare på marknadsledande Domino Sweden erbjuds du ett välskött distrikt med många befintliga kunder, som du med cirka tre resdagar per vecka ser till att löpande vara ute och besöka. Ungefär 20% av din tid läggs på prospektering och nykundsbearbetning. Kunderna finns främst bland tillverkande industrier som har behov av lösningar för märkning, identifiering och spårbarhet. Du utgår från vårt kontor i Linköping och de flesta resor sker över dagen till städer mellan Jönköping och Uppsala, 1–2 gånger per månad kan övernattning i tjänsten bli aktuellt. Med självständighet och under eget ansvar arbetar du mot tydliga mål. Till din hjälp har du ett säljteam bestående av omkring 15 medarbetare runt om i Sverige, men även kunniga kollegor i andra befattningar med teknisk expertis, så att ni tillsammans kan hitta den bästa lösningen för varje unik kund. På Domino Sweden får du jobba med mycket konkurrenskraftiga produkter tillsammans med engagerade kollegor, på ett företag med stora möjligheter och många planer för framtiden. Vi söker dig som vill följa med oss på vår tillväxtresa och erbjuder dig att bli en del av ett vinnande team. Hos oss får du goda möjligheter till karriärutveckling, en tjänstebil och fortlöpande produktutbildningar. Om dig Vi söker en driven och passionerad säljare med tekniskt intresse. Du vågar fatta beslut, är skicklig på förhandling, har en professionell framtoning och är duktig på att bemöta människor. Du är nyfiken och tänker kreativt för att hitta ingångar och möjligheter. Har du erfarenhet av att arbeta mot tillverkande industri och med teknisk försäljning ser vi det som starkt meriterande. Du förstår värdet av dokumentation och kommunicerar väl i tal och skrift på svenska och engelska. Då arbetet innebär resor har du B-körkort. Övrigt Tillträde: Enligt överenskommelseOmfattning: HeltidPlacering: Linköping Denna rekrytering sker i samarbete med OnePartnerGroup. Observera att vi på grund av GDPR ej tar emot ansökningar via e-post. Urvalet sker löpande och vi uppmuntrar därför intressenter att söka så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista annonseringsdag. Har du frågor om processen, vänligen kontakta rekryteringskonsult Rebecka Karlsson på mejl via [email protected] eller på tel. nr 0730496812. Alla sökande kommer att få en första återkoppling inom två veckor från dess att ansökan kommit in, har du inte fått återkoppling inom två veckor ber vi dig kontrollera att mejl från oss inte hamnat i din skräppost, samt att du i din profil hos oss angivit korrekt mejladress. Vår rekryteringsprocess består av följande steg: Urval baserat på ansökningshandlingar, telefonintervju, kompetensbaserade tester som mäter problemlösningsförmåga och personlighet (tidsåtgång tillsammans ca 45 minuter), djupintervju, referenstagning, bakgrundskontroll och kundintervju. Vi ser fram mot att ta del av din ansökan, välkommen!
Vill du bli Sales Manager inom segmentet sodapannor hos ett världsledande bolag? Varmt välkommen med din ansökan till oss på ANDRITZ! Om ANDRITZ ANDRITZ är en global marknadsledare inom våra fyra affärsområden Pulp & Paper, Hydro, Environment & Energy och Metals. Grunden till vår framgång är våra drygt 30 000 medarbetare på mer än 280 platser och i mer än 80 länder och att vi ligger i framkant av framtidens teknik, med lösningar som skapar hållbart värde för våra kunder. Vår förmåga att få ut det bästa av oss själva och vår teknik är det som gör att vi sticker ut. Inom ANDRITZ Sverige är vi cirka 430 medarbetare med verksamhet i Skellefteå, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Gävle, Norrköping, Linköping, Varberg, Växjö och Stockholm. Vi levererar service-, system-, och processlösningar med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap inom våra affärsområden Pulp & Paper till bland annat massa- och pappersindustrin och Environment & Energy där vi levererar hållbar processteknik för att tillgodose föränderliga behov hos miljömedvetna industrier och gröna energisektorer. Hos oss blir du en del av ett världsledande bolag med engagerade och kompetenta kollegor. Du erbjuds goda förutsättningar till kompetensutveckling, att växa inom koncernen, möjlighet att besöka nya platser och stor frihet att själv planera upp din tid. Vi ser nu fram mot att välkomna en Sales Manager som vill arbeta med försäljning av service och uppgraderingar av sodapannor mot pappers- och massaindustrin, varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten Som Sales Manager för PKR Recovery Boiler arbetar du mot både befintliga och nya kunder på den svenska marknaden, i starkt samarbete med kollegor från ANDRITZ Finland. Fokus ligger på att erbjuda service eller uppgradering av kunders befintliga sodapannor, där du ska ta hänsyn till bland annat säkerhet, energi- och kostnadseffektivitet. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är: Offertberedning och avtalsförhandling, inför vilken kundbesök är av största vikt för att få förståelse för kundens unika behov Strategisk planering och prospektering av nya kunder Säljaktiviteter i form av mässor, representationsmiddagar och andra kundevents Du kommer att få en gedigen introduktion där du tillsammans med erfarna kollegor åker ut för att besöka våra kunder runt om i Sverige. Vi ser gärna att du utgår från vårt Norrköpingskontor, men om du har möjlighet att under ditt första introduktionsår till stor del utgå från Norrköping kan du därefter även vara placerad på något av våra andra kontor i Sverige (Skellefteå, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Gävle, Linköping, Varberg, Växjö eller Stockholm). Om dig Vi söker dig med lämplig eftergymnasial utbildning, exempelvis som civilingenjör inom maskinteknik, samt som har minst 5 års övergripande erfarenhet av relevant industriell projektledning. Om du har gedigen arbetslivserfarenhet inom ett område som vi bedömer relevant är du dock varmt välkommen med din ansökan även utan eftergymnasial utbildningsbakgrund. För oss är det viktigt att du har erfarenhet av teknisk försäljning, avtalsfrågor, förhandling, projektledning och konsultation. Erfarenhet från segmentet pannor eller pappers- och massaindustrin är starkt meriterande. Vidare har du god datavana och talar och skriver mycket väl på svenska och engelska, kan du tala finska är det ett plus. Då frekventa kundbesök förekommer i tjänsten har du B-körkort och trivs med att resa i tjänsten. Ansökningsförfarande och övrig information Start: Enligt överenskommelseOmfattning: HeltidOrt: Norrköping (med möjlighet att om önskat på sikt utgå från Skellefteå, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Gävle, Linköping, Varberg, Växjö eller Stockholm). Denna rekrytering sker i samarbete med OnePartnerGroup. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Rebecka Karlsson på 0730496812 eller [email protected] om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Samtliga sökande får återkoppling inom 2 veckor från dess att ansökan inkommit. Varmt välkommen med din ansökan!
Är du en tydlig ledare som trivs i en dynamisk produktionsmiljö? Vill du vara med och utveckla framtidens hisslösningar tillsammans med ett engagerat team? Motala Hissar befinner sig i en spännande fas med fokus på tillväxt, effektivisering och innovation och söker nu en Produktionsledare som vill vara med på vår fortsatta tillväxtsresa. Om oss Motala Hissar är en ledande tillverkare av hissar för byggnader där utrymmet är begränsat och vi har en av världens mest utrymmeseffektiva hissar. Vi är ett företag inom Innovaliftkoncernen, som ägs av Latour Industries. Motala Hissar startade 1972 med tillverkning av varuhissar. Sedan 80-talet har företaget främst fokuserat på plattformshissar, som till övervägande del används för tillgänglighetsanpassning av byggnader. Över 10 000 hissar har hittills levererats till kunder över hela världen. Omkring 60% av produktionen exporteras. Vi tillverkar alla mekaniska delar i vår egen anläggning. Det innebär att vi har full kontroll över produktionen. Om någon kund behöver en speciell lösning eller särskilt snabb leveranstid kan vi oftast tillmötesgå detta. Vår produktionsanläggning i Motala är centralt placerad från ett geografiskt perspektiv med snabba distributionsvägar både norrut och söderut. Vi har en egen utvecklingsavdelning som kontinuerligt arbetar med att göra våra produkter bättre, smartare, billigare och ännu mer utrymmesbesparande. Bolaget är certifierat enligt ISO 9001 och 14001. Om tjänsten Som Produktionsledare ansvarar du för den dagliga driften i vår produktion, där din huvudsakliga roll är arbetsledning, men även säkerställa kvalitet, leveransprecision och en trygg arbetsmiljö. Du kommer ingå i en arbetsgrupp tillsammans med två andra Produktionsledare och du rapporterar till Produktionschefen. Dina huvudsakliga ansvarsområden: • Leda och fördela det dagliga arbetet inom produktionen • Ansvar för ca 15–20 medarbetare, utvecklingssamtal, uppföljning och stöd i det dagliga arbetet • Följa upp produktionsmål, nyckeltal och rapportera till produktionschefen • Säkerställa att arbetsmiljö- och säkerhetsrutiner efterlevs • Delta i och driva förbättringsarbete • Arbeta nära andra avdelningar som inköp och leverans för att optimera flödet Din profil Vi söker dig som har en teknisk bakgrund och tidigare erfarenhet av ledarskap inom industriell tillverkning. Du är kommunikativ, lösningsorienterad och har förmågan att engagera och motivera dina medarbetare. Vi tror att du har: • Relevant teknisk utbildning inom industri eller produktion, starkt meriterande är en bakgrund inom el • Tidigare erfarenhet av produktionsledning • God kunskap om produktionsprocesser och förbättringsarbete • Erfarenhet av personalansvar, inklusive utvecklingssamtal och arbetsmiljöfrågor • Vana att arbeta med affärssystem och produktionsplanering • Flytande svenska i tal och skrift Personliga egenskaper: För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är: • Tydlig i din kommunikation och trygg i att fatta beslut • Prestigelös och har ett jordnära ledarskap där laget går före jaget • Mycket god samarbetsförmåga, du bygger starka relationer och skapar engagemang i gruppen • Strukturerad, lösningsfokuserad och duktig på att skapa driv i produktionen Vi erbjuder Hos Motala Hissar får du arbeta i ett företag med starkt varumärke, lång tradition och tydlig framtidsvision. Du erbjuds en varierad vardag med stort ansvar och möjlighet att påverka. • En trygg och stabil arbetsgivare med kollektivavtal • Goda utvecklingsmöjligheter • Ett sammansvetsat team med stort tekniskt kunnande • Möjligheten att vara med och forma framtidens hisslösningar Övrigt Omfattning: Heltid Tjänst: Tillsvidare Friskvårdsbidrag: ja Placeringsort: Motala Denna rekrytering sker i samarbete med OnePartnerGroup, men du kommer att bli anställd direkt av Motala Hissar AB. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mikael Wetter på: [email protected] alternativt 0722 242477. Observera att vi på grund av GDPR ej tar emot ansökningar via e-post. Urval sker löpande så tveka inte att söka redan idag! Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du arbeta i en teknisk och rådgivande säljroll hos en ledande aktör inom hisslösningar? Motala Hissar söker nu en affärsdriven Teknisk säljare som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa. Hos oss får du möjlighet att arbeta med moderna och energieffektiva hisslösningar – från första kundkontakt till färdig leverans. Om oss Motala Hissar är en ledande tillverkare av hissar för byggnader där utrymmet är begränsat och vi har en av världens mest utrymmeseffektiva hissar. Vi är ett företag inom Innovaliftkoncernen, som ägs av Latour Industries. Motala Hissar startade 1972 med tillverkning av varuhissar. Sedan 80-talet har företaget främst fokuserat på plattformshissar, som till övervägande del används för tillgänglighetsanpassning av byggnader. Över 10 000 hissar har hittills levererats till kunder över hela världen. Omkring 60% av produktionen exporteras. Vi tillverkar alla mekaniska delar i vår egen anläggning. Det innebär att vi har full kontroll över produktionen. Om någon kund behöver en speciell lösning eller särskilt snabb leveranstid kan vi oftast tillmötesgå detta. Vår produktionsanläggning i Motala är centralt placerad från ett geografiskt perspektiv med snabba distributionsvägar både norrut och söderut. Vi har en egen utvecklingsavdelning som kontinuerligt arbetar med att göra våra produkter bättre, smartare, billigare och ännu mer utrymmesbesparande. Bolaget är certifierat enligt ISO 9001 och 14001. Om tjänsten Som säljare på Motala Hissar ansvarar du för att identifiera nya affärsmöjligheter, bygga långsiktiga kundrelationer och presentera våra produkter på ett professionellt sätt med ett tekniskt fokus. Du jobbar i första hand mot befintliga kunder inom bland annat bygg- och fastighetsbranschen, men även privatpersoner är en viktig kundgrupp. Arbetet består initialt av att hantera inkomna förfrågningar som kan komma från byggentreprenörer eller arkitekter. Du fungerar som en rådgivande partner som förstår både tekniska krav och affärsnytta – och vägleder kunden till rätt hisslösning. Du arbetar nära vårt tekniska team och har stöd från kollegor med djup produktkunskap. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Hantera inkomna förfrågningar både från befintliga och nya kunder • Besöka kunder och genomföra behovsanalyser, t ex göra mätningar och kontrollera mått • Presentera Motala Hissars hisslösningar och ta fram anpassade offerter • Driva försäljningsprocessen från första kontakt till avslut • Samarbeta med tekniska specialister inom produktionen och montageteamen • Representera Motala Hissar vid mässor och event Din profil • Gymnasieutbildning, gärna inom el, mekanik eller bygg, alternativt inom försäljning • Gärna tidigare erfarenhet av teknisk försäljning. Kunskaper om hissar är starkt meriterande • Förmåga att bygga relationer och förstå kunders behov • Du har erfarenhet av att räkna på jobb och skapa kalkyler • Stark kommunikativ och affärsmässig förmåga • Ha ett starkt driv och vana att hantera många olika komplexa arbetsuppgifter samtidigt • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • B-körkort Vi erbjuder: • Ett fritt och varierat arbete med stor möjlighet att påverka • Ett team med stark sammanhållning och gedigen teknisk kompetens • Tydliga mål, stöd från ledning och moderna arbetsverktyg Övrigt Omfattning: Heltid Tjänst: Tillsvidare Arbetstid: Förtroendearbetstid (ej övertid) Semester: 30 dagar Friskvårdsbidrag: ja Placeringsort: Motala Denna rekrytering sker i samarbete med OnePartnerGroup, men du kommer att bli anställd direkt av Motala Hissar AB. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mikael Wetter på: [email protected] alternativt 0722 242477. Observera att vi på grund av GDPR ej tar emot ansökningar via e-post. Urval sker löpande så tveka inte att söka redan idag! Varmt välkommen med din ansökan!
Har du stort eget driv och vill arbeta med redovisning och ekonomisk rådgivning? Vill du bli en del av ett bolag där vi har fokus på att skapa långsiktiga kundrelationer och där du som medarbetare har bolagets förtroende till frihet under eget ansvar? Då kan rollen som redovisningskonsult hos Kolsbo Redovisning i Mjölby vara något för dig! Om Kolsbo Redovisning Kolsbo Redovisning grundades 1995 och har sedan starten vuxit tack vare sina starka och goda kundrelationer. Idag består företaget av 8 personer som alla engagerat arbetar för att vara behjälpliga vid olika ekonomiska frågor. Hos oss erbjuds du en tjänst i ett välmående bolag där kundernas ambitioner och önskemål får styra det dagliga arbetet. För oss är det dessutom viktigt att du trivs och därför är arbetet flexibelt för en god balans mellan jobb och fritid. Om tjänsten Då vårt företag växer söker vi nu ytterligare en redovisningskonsult. Du kommer i din roll, utöver ditt arbete med bokföring och bokslut, agera bollplank till kunderna i ekonomiska och juridiska frågor. Du är även behjälplig vid det praktiska genomförandet av de åtgärder kunden bestämmer sig för att vidta. Arbetsuppgifter: rådgivning och stöd åt framför allt fåmansföretag, lantbruk och fastighetsägare angående redovisning, deklarationer, skatt och juridiska frågor genomföra löpande bokföring, bokslut, arbete med löner samt upprättande av årsredovisningshandlingar göra avstämningar av uppgifter till Skatteverket samt andra kontrolluppgifter utveckla och förbättra rutiner och processer för att på bästa sätt hjälpa kunden Du kommer att arbeta heltid förlagt till dagtid och utgå från kontoret som ligger strax söder om Mjölby. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare möjlighet att förena arbets- och privatliv och därför erbjuder vi flexibla arbetstider och möjlighet att gå ner i arbetstid under september-december, om så önskas av den som tillträder. Om dig Vi söker dig som tidigare arbetat med redovisning och bokslut samt har stort intresse för skatt, juridik och kundrådgivning mot framför allt fåmansföretag och enskilda firmor. Vi ser gärna att du som tillträder har ett antal års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från redovisningsbyrå. Har du en eftergymnasial utbildning med inriktning redovisning, civilekonom alt agronomexamen, är detta meriterande. Du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift, innehar B-körkort samt har god datorvana. Som person är det viktigt att du trivs i en konsulterande roll samt att du har en professionell framtoning, då du kommer ha daglig kontakt med externa kunder. Du är kommunikativ och har god förmåga att anpassa ditt språkbruk efter mottagaren samtidigt som du är lyhörd för kundernas behov. För att lyckas i rollen behöver du dessutom vara lösningsorienterad, noggrann och strukturerad då du självständigt kommer att driva dina arbetsuppgifter framåt. Du är också en lagspelare som trivs att arbeta tillsammans med andra för att nå de gemensamma målen. Övrigt Tjänst: Tillsvidare Omfattning: Heltid Placeringsort: Mjölby Tillträde: September 2025 eller enl överenskommelse Denna rekrytering sker i samarbete med OnePartnerGroup, men du kommer att bli anställd direkt av Kolsbo Redovisning AB. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mikael Wetter på: [email protected] alternativt 0722 242477. Observera att vi på grund av GDPR ej tar emot ansökningar via e-post. Urval sker löpande så tveka inte att söka redan idag! Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 6 av 6 jobb