OnePartnerGroup Östergötland AB jobb

Lediga jobb hos OnePartnerGroup Östergötland AB

Administrativ säsongsanställning till PostNord TPL i Norrköping

Är du noggrann, snabblärd och serviceinriktad? Vi söker nu dig som vill arbeta som administratör hos oss på PostNord TPL, varmt välkommen med din ansökan!   Om PostNord PostNord TPL är den snabbast växande och den ledande tredjepartslogistikoperatören i Sverige och Norden. PostNord TPL är lokaliserad i Stockholm, Norrköping, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Ljungby i Sverige, Köge i Danmark, samt Åbo, Helsingfors och Lahti i Finland. Våra ledord på PostNord TPL är Accountable, Brave och Committed. Vi är ansvarstagande, modiga och engagerade, och leder effektivt förändring oavsett om vi leder oss själva eller andra. Vi uppmuntrar lagarbete, uppriktighet och positiva relationer på arbetsplatsen. Vi bygger vidare på våra framgångar och lär oss av både kollegor och misstag. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten. Den arbetsgrupp som du kommer blir en del av består av 8 personer som arbetar med våra kunder på PostNord TPL i Norrköping. Vi jobbar i team men har ansvar för olika kunder. Vi har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i ett stundtals högt tempo. Om du börjar hos oss kan vi utlova många goda skratt och ett arbetsklimat där vi alla hjälps åt och stöttar varandra.   Om tjänsten I rollen som administrator hos oss arbetar du med övergripande administrativa arbetsuppgifter. Tjänsten består i huvudsak av att hantera frisläppningscertifikat för läkemedel, sköta lossningsrapporter, utfärda fraktsedlar och följa upp pallsaldon. Arbetet kräver ett stort mått av noggrannhet då du, inom flera arbetsuppgifter, är ansvarig för att handlingarna är korrekta. Även mer kundinriktade arbetsuppgifter kan komma att bli aktuella, som att ge service till våra transportörer via mejl och telefon. I dialog med dessa kommer du att se till att vår kund rapporteras om eventuella avvikelser eller förseningar, samt ansvara för att administrera reklamationer. Uppdraget är ett konsultuppdrag via OnePartnerGroup och sträcker sig från maj till september 2024 (v. 21–37), men kan komma att förlängas. Vi ställer oss därför positiva till om du är intresserad av att fortsätta arbeta hos oss även i höst, på deltid eller heltid.   Om dig Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av administration och kundservice. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. För att lyckas i rollen är du strukturerad och analytisk samtidigt som du är engagerad, kommunikativ och trivs med att representera PostNord TPL i dagliga kundkontakter med högkvalitativ servicenivå. Vid behov har du förmågan att snabbt växla om till nya arbetsuppgifter och du kan självständigt avgöra när det finns behov av detta. Då vi är en grupp som arbetar tätt tillsammans är det viktigt att du har god samarbetsförmåga. Du behärskar svenska obehindrat och har grundläggande kunskaper i engelska. Vidare behöver du ha god datavana och är du skicklig på att använda Excel är det meriterande.   Övrigt Omfattning: Heltid, maj-september 2024 (v. 21–37), med eventuell chans till förlängning Arbetstider: Kl. 07-16, vardagar Placering: Norrköping Vår process består av följande steg: Kompetensbaserade tester som mäter problemlösningsförmåga och personlighet (tidsåtgång ca 45 minuter), telefonavstämning, djupintervju, referenstagning, bakgrundskontroll och kundintervju. Vi ger återkoppling inom 2 veckor efter att du sökt tjänsten. Har du inte hört från oss inom 2 veckor ber vi dig kontrollera att du i din ansökan angivit rätt mejladress samt att våra meddelanden inte hamnat i din skräppost. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Rebecka Karlsson på 0730496812 eller [email protected] om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram mot att höra från dig!

18 april 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Logistikadministratör

Är du på jakt efter ett stimulerande sommarjobb inom transportsektorn och trivs med daglig kundkontakt och gillar problemlösning? Då är du varmt välkommen att söka den här tjänsten som logistikadministratör hos oss.   Om kunden Vår kund är ett stort speditionsföretag som är verksamt inom kyl- och frystransporter.   Om tjänsten Till sommaren behöver vår kund komplettera sin bemanning med en sommarvikarie under perioden juni-augusti.  Möjligheterna att få ledigt under denna period är begränsade, men enstaka dagar är möjliga. Arbetstiderna är måndag-fredag, kl 07.00-16.00. Arbetsplats är belägen på Köpetorps industriområde i Linköping.   Dina arbetsuppgifter Kundservice - kundkontakt via telefon och mail Avvikelsehantering i ärendehanteringssystem Assistera trafikledare med allehanda administrativa uppgifter   Om dig För att lyckas i den här rollen krävs det att du har god datavana, främst i Outlook och Excel. Du trivs med kundkontakter och drivs av att snabbt och effektivt kunna hjälpa kunder med olika problem som kan uppstå. Arbetet kan ibland innehålla tillfälligt hög arbetsbelastning vilket gör att du bör vara stresstålig och kunna agera lugnt och metodiskt även vid högt arbetstempo. Meriterande är goda kunskaper i engelska.   Övrigt Vid frågor eller mer information vänligen kontakta ansvarig rekryterare Mikael Wetter på tel 070 514 85 70 eller e-post [email protected]  Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, därför är du varmt välkommen med din ansökan redan idag! Då vi inte tar emot ansökan via e-post hänvisar vi dig till att söka via annonsen.

16 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Kalkylator med ledarpotential till Boxholm Produktion

Är du duktig på siffror och affärer? Boxholm Produktion söker nu en kalkylator med intresse för försäljning samt med potential att utveckla sin ledarförmåga. Är det du? Välkommen med din ansökan redan idag!   Om oss På Boxholm Produktion AB har vi lång erfarenhet av trärör. I 90 år har vi försett ledande bygg- och kraftföretag, processindustrier och kommuner med våra produkter, framför allt i samband med olika vattenprojekt. Idag använder vi samma geniala teknik till gjutformar för brokonstruktioner, som allt fler upplever fördelarna med. Vi levererar en klassisk produkt som har framtiden för sig!   Om tjänsten Som kalkylator hos Boxholm Produktion kommer du vara en nyckelperson med helhetsansvar för våra affärer. Du sammanställer förfrågningsunderlag, upprättar kalkyler och offererar mot kunder inom både offentlig och privat verksamhet. Du kommer vara kundernas närmsta kontaktperson och vår förhoppning är att du i din roll på sikt även kommer att initiera nya samarbeten. I ditt arbete ingår även kontakt med leverantörer och underentreprenörer för att utvärdera pris och kvalitet på angivna anbud. Du kommer även vara VD behjälplig inför rekrytering av projektanställd personal. I tjänsten ingår vissa resor i Sverige och utomlands, för att du ska få en överblick över våra kunders unika förutsättningar. Du arbetar i nära samarbete med vår mycket kompetenta produktionspersonal som har gedigen erfarenhet av vår speciella verksamhet. Produktionen av våra produkter sker lokalt i Boxholm i våra två anläggningar om totalt 4000 kvm, en för stål- och en för träförädling. Du kan vid tillträde förvänta dig en god introduktion av erfaren personal.    Om dig Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning som vi bedömer relevant för tjänsten, exempelvis som byggnadsingenjör eller kalkylator, alternativt att du efter flera år i arbetslivet tillägnat dig motsvarande kunskap i en roll som exempelvis anbudsingenjör, projektingenjör eller kalkylingenjör. Du har minst 3 års erfarenhet av en liknande roll som gjort dig väl insatt i kalkylarbete och anbudsprocesser. Vidare har du god teknisk förståelse och tycker om att knyta och vårda kontakter. Besitter du goda ledaregenskaper finns det möjlighet att på sikt även få växa in i en chefsroll. Då det förekommer resor i Sverige och utomlands har du körkort. Du är även duktig på att uttrycka väl i tal och skrift på svenska och engelska.   Övrigt Tillträde: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Boxholm   Denna rekrytering sker i samarbete med OnePartnerGroup. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Rebecka Karlsson på mejl via [email protected] eller på tel. nr 0730496812. Vi tillämpar löpande urval. Vi ser fram mot att ta del av din ansökan, välkommen!

15 april 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Instrumenttekniker till Tekniska Verken

Är du en strukturerad person med god samarbetsförmåga som vill jobba på ett Reningsverk som ligger i framkant? Då kan denna tjänst vara något för dig.   Om Tekniska verken Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 900 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.   Om tjänsten Till affärsområdet Vatten och Avlopp söker vi nu en processinriktad instrumenttekniker som skall sköta underhållet av våra instrument på Nykvarns avloppsreningsverk i Linköping. I arbetet ingår att sköta underhållet av instrumenten på avloppsreningsverket vilket omfattar felsökning, reparation rondering och underhåll. Du rapporterar driftstörningar och är ett stöd i instrumentfrågor till hela avdelningen. Jobbet är omväxlande och man får jobba såväl inom- som utomhus.   Om Dig Till den här tjänsten behöver du ha gått en Driftteknikerutbildning eller teknisk utbildning på lägst gymnasienivå alternativt arbetserfarenhet som kan bedömas likvärdigt.  Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav. Har du tidigare erfarenhet inom el eller VA-området är det meriterande. De personliga egenskaper vi värdesätter i den här tjänsten är att du är strukturerad och noggrann och och har en god samarbetsförmåga.   Övrig information Anställningen är inledningsvis under 6 månader hos OnePartnerGroup, goda chanser finns därefter till övergång av anställning direkt hos Tekniska Verken. Omfattning: Heltid Vid frågor vänligen kontakta konsultchef Anders Asplund via e-post [email protected]. Rekryteringsarbetet sker fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag!

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Konstruktör

Är du en självgående och initiativrik person med teknisk bakgrund och med erfarenhet av konstruktionsarbete? Är du dessutom en lagspelare som trivs med att ha många olika kontaktytor? Då kan tjänsten som konstruktör hos oss på OP Höglunds AB i Mjölby vara rätt för dig.   Om oss   OP Höglunds AB är en lastbilspåbyggare/släpvagnstillverkare främst inriktad på timmer och flisbyggnationer. Efter flera års positiv utveckling är vi en av de större påbyggarna i landet, och vi jobbar ständigt för att utveckla vår verksamhet och våra produkter. Vår affärsidé är att OP Höglunds skall vara en lastbilspåbyggare som skall utveckla, marknadsföra och producera kundanpassade påbyggnader med hög kvalitet och god servicegrad för transporter inom skogsindustrin på en nationell och internationell marknad. OP Höglunds har idag 98 anställda i Säffle och Mjölby och ingår i en större koncern.   Om tjänsten   Till OP Höglunds produktionsenhet i Mjölby söker vi nu en erfaren och innovativ konstruktör. Som konstruktör hos oss kommer du att arbeta med konstruktion av släp- och lastbilspåbyggnader med fokus på främst timmersläp. Konstruktionen sker i Solid Works och du kommer även arbeta i vårt affärssystem Pyramid. Du kommer ingå i en grupp på 4 medarbetare och vara en del av projekten hela vägen från försäljning till färdig produkt. Tjänsten innebär många olika kontaktytor och du kommer ha kontakt med allt från produktion, försäljning och även med våra kunder. Resor i tjänsten förekommer mellan Mjölby och OP Höglunds huvudkontor och produktionsanläggning i Säffle.  Du kommer att arbeta i ett mindre bolag med ett bra team av innovativa och mycket kompetenta kollegor som tillsammans bidrar till bolagets fortsatta positiva utveckling.   Om dig   Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning, gärna utbildad högskole- eller civilingenjör, med några års arbetslivserfarenhet eller gedigna kunskaper som du fått på annat sätt. Om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom fordonsindustrin med kunskaper om släpvagnar är det ett stort plus. Det här är ett jobb för dig som är självgående, initiativrik och trivs med att ha många olika kontaktytor. Du är också strukturerad med en stor känsla för ordning och reda. Viktigt för tjänsten är: • Teknisk utbildning • Vana av att jobba i Solid Works och Pyramid eller andra liknande program • Vara noggrann, kunna jobba strukturerat och metodiskt • Vara lyhörd och trivas med att samarbeta med andra, samt ha förståelse för kundens roll i värdekedjan • Inneha körkort lägst B-behörighet Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet vid tillsättning av den här tjänsten.   Övrigt   Tillträde: Omgående, eller enligt överenskommelse Tjänst: Tillsvidare Omfattning: Heltid Placering: Mjölby I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup, men du kommer att bli anställd direkt av oss på OP Höglunds AB. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mikael Wetter på [email protected]  eller 0705148570. Urval sker löpande, tveka därför inte med att skicka in din ansökan redan idag. Observera att vi inte kan hantera ansökningar via mail på grund av GDPR. Vi ser fram mot att höra från dig!

3 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Servicetekniker till Domino Sweden

Är du tekniskt intresserad och drivs av problemlösning? Känner du dig dessutom bekväm i en social och kommunikativ roll och har god känsla för service? Då är du varmt välkommen att ansöka till tjänsten som servicetekniker hos Domino Sweden i Linköping.   Om Domino Vi på Domino utvecklar helhetslösningar och utrustningar inom området industriell kodning och produktmärkning. Företaget grundades 1978 och har idag 25 dotterbolag och över 200 sälj- och servicekontor i mer än 120 länder. Våra märksystem används inom de flesta branscher för märkning på många olika typer av material: papper, glas, plast, metall, gummi, livsmedel med flera. Kännetecknande för Dominosystemet är hög kvalitet och flexibilitet samt att det är enkelt att installera och anpassa i produktionen. Läs mer på www.domino.se Domino Sweden består av 50 medarbetare, varav 40 är stationerade på vårt Linköpingskontor. Här arbetar vi i moderna lokaler där arbetsklimatet präglas av god stämning, många skratt och professionalism i mötet med kunder och samarbetspartners.   Om tjänsten Dominos service- och teknikavdelning förstärker nu sitt team med ytterligare en servicetekniker till region Öst. Tjänsten kommer utgå från Linköping men innebär vissa resor i Östergötland, Jönköping, Kalmar, Örebro, Södermanland, Västmanland, Örebro och vid behov andra län. Övernattningar på hotell kan förekomma ett par gånger per månad. Fokus i den här tjänsten ligger på fältjobb, men du kommer även arbeta i Dominos verkstad. Domino har ett välfungerande system för onboarding vid anställning av nya medarbetare. Ett tre månaders introduktionsprogram med tydligt schema skapar trygghet för dig under den första tiden som nyanställd.    Dina arbetsuppgifter Underhållsservice Felsökning av maskiner Förberedande installationer Akutservice Installationer på våra driftenheter Utbilda personal om maskiner på plats hos kund I ditt arbete ingår också att löpande delta i utbildningar för att hålla dig uppdaterad om aktuella produktteknologier.  Som Servicetekniker kommer du vara Dominos ansikte utåt vad gäller service, underhåll och installation.   Om dig För att lyckas i den här rollen krävs det att du har ett gediget tekniskt intresse, är van vid att arbeta med maskiner och drivs av problemlösning. Som utbildningsbakgrund tänker vi oss att du har en slutförd gymnasieutbildning inom exempelvis el, fordonsteknik eller mekanik. Vad gäller tidigare arbetslivserfarenhet värdesätter vi tidigare erfarenhet av arbete med reparation och underhåll av maskiner eller fordon, både mekaniskt och elektriskt. Att ha goda kunskaper inom el är mycket meriterande. Du arbetar systematiskt och metodiskt, är noggrann och trivs med varierande och tekniskt utmanande arbetsuppgifter. Du kommer ha mycket kontakt med människor och därför söker vi dig som trivs i en social och kommunikativ roll och har god känsla för service. Andra egenskaper vi önskar av dig i denna roll är att du är självgående och drivs av att ta egna initiativ och värdesätter en god laganda. Framförallt är du nyfiken och har en stark vilja av att utvecklas både yrkesmässigt och personligt. För att lyckas i rollen krävs att du har förmåga att utrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska. B-körkort är ett krav.   Övrigt Arbetstider: Dagtid måndag – torsdag Kl. 07.00-16.00, fredagar till kl. 15.00 Omfattning: Heltid Placeringsort: Linköping Tillträde: 1 September 2024   Denna rekrytering sker i samarbete med OnePartnerGroup. Kontakta gärna ansvarig kandidatansvarig Alicia Westrin på 0730464173 eller [email protected] om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram mot att höra från dig!

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Automation Design Engineer

Swisslog är ett globalt företag med schweiziska rötter och ett av världens ledande logistikautomationsföretag. Vi har vårt huvudkontor i Buchs, Schweiz och står för innovation, kvalitet, branschledande programvaru- och robotteknik som utvecklats internt. Till kundkretsen hör några av världens största och mest spännande varumärken. Vårt gemensamma mål är att revolutionera intralogistiken på ett smart sätt och med nya angreppssätt. Med flexibla robotbaserade och datastödda automationslösningar effektiviserar vi försörjningskedjan och driver på industrin.   Nu förstärker vi vårt team i Boxholm inom Product Consulting och Support med en System Designer/Designingenjör. Vi söker dig med ett genuint tekniskt intresse som vill jobba med layout och kalkylering vid försäljningen av våra automatiserade lagerlösningar. Du kommer att bli en viktig del i vårt team för att optimera våra försäljningsprojekt.   Arbetsuppgifter Stödja och hjälpa till med försäljningsprojekt tillsammans med säljorganisationen. Granska, bekräfta och föreslå tekniska lösningar, beräkningar och layouter genom att ta hänsyn till kundens önskemål, tekniska förutsättningar och projektets genomförande. Du är den som visualiserar hur pusslet ska se ut för att sedan lägga varje bit på rätt plats. Kommunicera med interna resurser som ingenjörsavdelningar, inköp samt underleverantörer för att hitta den bästa tekniska lösningen i ett projekt för att ge en priseffektiv lösning med pålitlig teknik. Designa, granska och verifiera CAD-baserade layouter baserat på krav från kunden där du hittar den bästa tekniska lösningen. Skapa offertdokument och kalkyler för projektkostnader med hjälp av våra säljverktyg.   Övrigt om tjänsten Din arbetsplats kommer vara på Swisslog Technology Center Sweden AB i Boxholm. Tjänsten innebär resor både inom Sverige och utomlands. Ca 2-3 resor utanför Sverige per år. Arbetstider är måndag-fredag kl 08.00-17.00 med flextid. Annan förläggning av arbetstiden kan diskuteras. Möjlighet finns att arbeta på distans två dagar per vecka. 6 veckors semester. Företaget erbjuder friskvårdsersättning och möjlighet till träning i gym.   Vem vi söker Du har en eftergymnasial utbildning inom högskola eller Yrkeshögskola inom automation, maskinteknik eller motsvarande. God systemvana, gärna med erfarenhet av att ha arbetat med ritningar i AutoCad och gjort kalkyler i Excel. Meriterande med erfarenhet av intralogistiska system. God språklig förmåga i svenska och engelska i såväl tal som skrift. B-körkort.   Personlig profil Den vi söker är en genuint teknikintresserad lagspelare med mycket god samarbetsförmåga som stimuleras av att få jobba tillsammans med andra människor mot gemensamma mål. Du är en god lyssnare med kommunikativa färdigheter såväl muntligt som skriftligt. Vidare ser vi att du är pedagogisk och kan förmedla information tydligt och enkelt. Du har viljan att hela tiden lära nytt och har förmågan att dra lärdom av erfarenheter och feedback från din omgivning. En viktig egenskap är också förmågan att ständigt vara öppen för förändringar och förbättringar.    Vad vi erbjuder Vi erbjuder ett stimulerande arbete i ett globalt växande företag. Swisslog i Boxholm präglas av en familjär företagskultur där alla medarbetare uppvisar ett stort engagemang och där vi hjälps åt för att nå våra mål.Det här är en arbetsplats där du kan göra skillnad och där du ges goda möjligheter att utvecklas både yrkesmässigt och som människa.    Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Swisslog med OnePartnerGroup. Vid frågor eller mer information vänligen kontakta ansvarig rekryterare Mikael Wetter på tel 070 514 85 70 eller e-post [email protected]  Sista ansökningsdag är 30 april 2024, men urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, därför är du varmt välkommen med din ansökan redan idag! Då vi inte tar emot ansökan via e-post hänvisar vi dig till att söka via annonsen.

3 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Teknisk support till Domino Sweden

Är du tekniskt lagd, vetgirig och har stort kundfokus? Vill du ha ett varierande arbete på ett företag som ligger i framkant inom digitalisering? Då kan tjänsten som teknisk support hos Domino Sweden vara rätt för dig!   Om Domino Vi på Domino utvecklar helhetslösningar och utrustningar inom området industriell kodning och produktmärkning. Företaget grundades 1978 och har idag 25 dotterbolag och över 200 sälj- och servicekontor i mer än 120 länder. Våra märksystem används inom de flesta branscher för märkning på många olika typer av material: papper, glas, plast, metall, gummi, livsmedel med flera. Kännetecknande för Dominosystemet är hög kvalitet och flexibilitet samt att det är enkelt att installera och anpassa i produktionen. Läs mer på www.domino.se Domino Sweden består av 50 medarbetare, varav 40 är stationerade på vårt Linköpingskontor. Här arbetar vi i moderna lokaler där arbetsklimatet präglas av god stämning, många skratt och professionalism i mötet med kunder och samarbetspartners.   Om tjänsten I rollen som teknisk support svarar du på inkommande samtal från våra kunder. Du hjälper dem med felsökning och digital rådgivning för att avhjälpa eventuella driftstörningar. När kunden behöver hjälp på plats skickar du arbetsordrar och koordinerar dina teknikerkollegors serviceinsatser. Du ska även vara öppen för att själv åka ut till kund om de ordinarie teknikerna ej är tillgängliga. Fler arbetsuppgifter som ingår i rollen är exempelvis:   Teknisk support via telefon, fjärrstyrning och vår egenutvecklade AR-app   Kundrådgivning samt försäljning av reservdelar och dialog om produktuppgradering i takt med kundens eventuellt förändrade behov   Serviceplanering och koordinering av serviceteknikernas kunduppdrag   Genomgå kontinuerliga produktutbildningar, ibland utomlands   Hålla kundutbildningar   Assistera vid verkstadsreparationer och vid behov även vara behjälplig för andra funktioner inom företaget, exempelvis projektledning   Om dig Vi söker dig som är vetgirig och har intresse och fallenhet för teknik. Du har mycket god servicekänsla, trivs i en rådgivande roll och är en duktig problemlösare som har lätt för att skapa dig en helhetsbild av kundens situation. Vi tror att du som söker har en utbildningsbakgrund inom el, teknik eller automation, alternativt att du nu vill få utlopp för ditt mycket starka intresse inom dessa områden även i din yrkesroll. Du har tidigare erfarenhet av kundservice och/eller försäljning och är van att med noggrannhet dokumentera och administrera. Har du dessutom intresse för programmering ser vi det som meriterande. För att lyckas i rollen krävs att du har förmåga att utrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska. B-körkort är ett krav.   Övrigt Arbetstider: Dagtid måndag – torsdag Kl. 07.00-16.00, fredagar till Kl. 15.00 Omfattning: Heltid Placeringsort: Linköping Tillträde: Enligt överenskommelse   Denna rekrytering sker i samarbete med OnePartnerGroup. Kontakta gärna ansvarig kandidatansvarig Alicia Westrin på 0730464173 eller [email protected] om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram mot att höra från dig!

3 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Smed till Polyproject Enviroment AB Norrköping

Har du tidigare erfarenhet inom industri och tycker om att skapa med dina händer? Vi söker nu en erfaren smed till vår kund Polyproject Enviroment AB i Kolmården. Låter det intressant så ansöker du för att få möjligheten att få unik kompetens inom yrket i plastindustrin.   Om kundföretaget Polyproject är specialiserat på produkter för rening av aggressiva vätskor, vatten, gaser och luft. De är ett av Skandinaviens ledande miljöteknikbolag och levererar såväl nyckelfärdiga anläggningar som skräddarsydda komponenter. De har över 50 års erfarenhet och utvecklar ständigt deras tekniska lösningar för att tillmötesgå marknadens krav och deras kunders önskemål.    Dina arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara som smed/svetsare och färdigställa stålkonstruktioner till de skräddarsydda glasfiberprodukter som kunder har beställt. Eftersom varje produkt är skräddasydd enligt kundernas önskemål så är ett brinnande intresse av att ta fram unika produkter med hjälp av ritning meriterande. Har du erfarenhet inom svets med rostfritt och rör är det mycket meriterande. Om du inte har licens för vissa arbeten kan kunden stå för utbildning för rätt person. I uppdraget så ingår viss truckkörning och travers. Har du inte den kompetensen så hjälper vi till med utbildningen vid anställning. Erfarenhet av detta är dock meriterande.    Din profil Du har Truckkort A+B Tycker om att skapa med händerna och vara lösningsorienterad Tycker om fysiskt arbete där man håller ett högt tempo Meriterande om du jobbat inom plastindustrin  Jobbat som smed/svetsare Prestigelös i det arbete och tycker om att vare en hjälpande hand Vi tror på att du som söker är nyfiken på att lära dig nya arbetsuppgifter. Är du dessutom noggrann och tålmodig samt gillar att arbeta med kroppen så kommer du passa bra in i rollen. På Polyproject Enviroment AB finns goda chanser att utvecklas i din yrkesroll. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. En kontroll utav belastningsregistret kommer att vara ett krav för möjligheten att arbeta via oss hos våra kunder, detta görs redan vid en telefonintervju och vi hjälper dig med detta.    Övriga krav B-körkort och tillgång till bil.   Villkor Start: Omgående Ort: Norrköpingsområdet Arbetstider: Dagtid, kan förekomma varierande tider Omfattning: Heltid, visstidsanställning, med chans till förlängning. Lön enligt kundens GFL och kollektivavtal.    Ansökan Rekrytering och intervjuer sker löpande med individuellt startdatum. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör urval för intervjuer. Vi tar inte emot några ansökningar via E-post, välkommen in med din ansökan genom att registrera dig på vår hemsida: www.onepartnergroup.se och sök tjänsten via annonsen.    Om oss  Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.   När du blir en av oss  Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!

28 mars 2024
Sista ansökan:
27 april 2024
CNC-operatör

Är du en tekniskt intresserad lagspelare med erfarenhet av svarvning och fräsning? Då är den här tjänsten som CNC-operatör hos Bröderna Carlsson i Motala perfekt för dig!   Om Bröderna Carlsson   Bröderna Carlsson AB är ett familjeföretag i tredje generation och ligger i Motala med 20 anställda. Vi håller uteslutande på med legotillverkning inom skärande bearbetning samt formverktyg för plastindustrin med tillhörande service samt montage av tillverkade detaljer. Vi svarvar, fräser, tråd- och sänkgnistar detaljer för olika industrier i många olika material och komplexitet. I dagsläget är vi certifierade enligt AS 9100, ISO 9001, ISO 14001 och ISO 45001. Våra kunder finns inom Energi-, Flyg- och Rymdindustrin. Vi är mycket noga med att sätta kunden i fokus då vi tillsammans med kunden driver utveckling och framgång samt ställer krav på god kvalitet, flexibilitet samt snabbhet. För att vi ska kunna leverera på bästa sätt är det för oss mycket viktigt med god arbetsmiljö samt gemenskap. Vi värdesätter och prioriterar samarbetsförmåga och god kommunikation samt god kamratlig anda. Hos oss är varje medarbetare en viktig kugge i maskineriet och vi bedriver ett aktivt personalarbete med fokus på arbetsmiljöfrågor. Vi växer och behöver nu förstärka vår organisation med flera duktiga CNC-operatör.   Dina arbetsuppgifter   Arbetsuppgifterna kommer variera men i huvudsak är det svarvning och fräsning du kommer att arbeta med. De styrsystem som används är Okuma OSP, Heidenhein och Fanuc och vårt affärssystem är Monitor där rapportering sker. I arbetsuppgifterna ingår verktygsinställning och riggning, även viss programmering kan ingå i arbetet. Kvalitetskontroll av tillverkade detaljer är en viktig del av ditt arbete, likaså att hålla god ordning vid arbetsplatsen samt att sköta om utrustningen.   Kompetensprofil    Krav på minst 2-3 års tidigare erfarenhet av arbete med CNC-svarv, fräsmaskin eller multifunktionsmaskin Kunskap i ritningsläsning är ett krav Du ska behärska svenska språket i tal och skrift, engelska är meriterande Du har en teknisk eller industriteknisk utbildning i grunden Programmeringsvana är meriterande   Personlig profil   Tekniskt intresserad Du har ett naturligt driv och stor personlig mognad Du kan arbeta strukturerat och är en god problemlösare Kunna samarbeta i mindre grupp, du är en prestigelös lagspelare Krav på att vara svensk medborgare (kundkrav) Ingen anmärkning i belastningsregistret   Övrigt   Arbetstiderna är dagtid, men skiftarbete kan bli aktuellt, möjlighet finns till flexibel arbetstid Anställningen är på heltid och vi erbjuder en tillsvidareanställning Möjlighet till fortlöpande utbildning Observera att ansökan ska göras via OnePartnerGroups hemsida. Ansökningar inkomna via e-post kan pga GDPR inte hanteras. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mikael Wetter via e-post [email protected] eller via telefon 0705148570. Vi tillämpar löpande urval så varmt välkommen med din ansökan redan nu!

26 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024