TECH LEAD INFRASTRUKTUR
Nexer Recruit AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

En omvälvande transformation av betalsverige – där du behövs! Bankgirot söker nu en Tech Lead inom infrastruktur till en växande del av organisationen i Stockholm. Bankgirot har en unik ställning på Sveriges betalmarknad som nu genomgår den största transformationen i modern tid. Vår IT-organisation är i en tillväxtfas för att utveckla framtidssäkrade lösningar som följer internationell standard och regelverk. Samtidigt ser vi till att det nuvarande betalsystemet fungerar säkert och stabilt – varje dag. Arbetet med att utveckla framtidens betalningsinfrastruktur är i full gång och vi behöver dig som vill vara en del av resan. Som Tech Lead inom infrastruktur kommer du att spela en viktig roll i uppdraget att säkerställa framtidens betalningsinfrastruktur på ett teknikbolag där vi har ett stort hjärta för uppdraget – och varandra.. Din rollDu blir en central del av Bankgirots omfattande transformationsresa och får en nyckelroll i att säkerställa robusta och framtidssäkra IT-infrastrukturlösningar. Det här är en unik möjlighet för dig som vill vara med från grunden och skapa en modern plattform som formar Sveriges betalflöden. Du ansvarar för design, implementering och optimering av vår infrastruktur och säkerställer att den möter både nuvarande och framtida behov. Med ditt tekniska kunnande och din praktiska erfarenhet av drift och automatisering fungerar du som en sammanhållande länk mellan teknikteamet, driftorganisationen och utvecklingsavdelningen. Ditt arbete präglas av säkerhet, prestanda och effektivitet, och du ges möjligheten att sätta din prägel på en kritisk infrastruktur som gör skillnad. Utöver detta kommer du att ansvara för att utveckla och förbättra lagrings- och backup-lösningar samt säkerställa en effektiv strategi för datalagring. Du arbetar med att balansera olika lagringsalternativ för att möta säkerhets- och prestandakrav och driver implementeringen av nya lösningar i samarbete med teknik- och driftorganisationen. Dina ansvarsområden inkluderar: Automatisera och effektivisera processer för infrastrukturhantering genom automationsverktyg såsom PowerShell och Python. Säkerställa en stabil, skalbar och säker driftmiljö genom hantering av Active Directory, patchhantering, intrusion detection, intrusion prevention, i en Zero Trust miljö. Samarbeta med andra team för att optimera integrationen mellan servrar, lagringssystem och nätverkslösningar. Utveckla strategier för virtualisering och containerbaserade lösningar såsom VMware och Kubernetes. Leda tekniska projekt samt coacha och överföra kunskap till medarbetare och leverantörer. Vi söker dig som har Vi söker dig som har djup kunskap och erfarenhet av IT-infrastruktur och systemadministration inom aktuella områden. Du har en passion för att skapa robusta och framtidssäkra lösningar och din erfarenhet inom IT-arkitektur och säkerhet gör dig till en trygg expert. Du har bred kunskap inom serveradministration, virtualisering, lagrings- och backup-lösningar samt i något av operativsystem Windows Server eller Linux. Vidare har du god förståelse för säkerhet inom IT-infrastruktur och du har också en relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning och erfarenhet inom området. Erfarenhet av driftorganisationer, outsourcingbolag eller konsultroller inom infrastruktur är meriterande. Förståelse för HP Aruba-relaterade lagringslösningar, kunskap inom säkerhetskrav och compliance relaterat till IT-infrastruktur samt erfarenhet av att hantera och implementera backup-system med fokus på långsiktig informationshantering är också värdefullt. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har erfarenhet av ledarskap och trivs i en agil miljö där samarbete och innovation står i centrum. Med din analytiska förmåga och strukturerade arbetssätt driver du utvecklingen inom ditt område på ett effektivt sätt. Samtidigt fungerar du som en teknisk mentor för teamet och leder arbetet mot hållbara och framtidssäkra lösningar. Ett utvecklande arbete med bra förmånerSom vår nya kollega blir du en del av ett kompetent och positivt team där vi samarbetar och sätter högt värde på varandras kompetens och erfarenheter. Vi satsar mycket på hälsa och välmående och erbjuder generösa förmåner för dig som medarbetare. Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning baserad i Liljeholmen i Stockholm. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska. Innan anställning beslutas genomförs en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Intresserad?I denna rekrytering samarbetar Bankgirot med Nexer Recruit. Har du frågor eller funderingar? Kontakta gärna rekryteringskonsult Johanna Värmfors: [email protected] eller +46 730 821 230 alternativt Artan Bitiqi: [email protected] eller +46 723 61 28 44. Läs om fler lediga tjänster från Bankgirot här. Vi ser fram emot din ansökan! Om BankgirotBankgirot är ett svenskt clearinghus och teknikbolag med över 60 års erfarenhet av att leverera finansiell infrastruktur till banker. I samverkan med betalsektorn ser vi till att privatpersoner och företag enkelt kan göra överföringar och betalningar. Bankgirot säkerställer att det nuvarande betalsystemet fungerar felfritt, samtidigt som vi utvecklar framtidssäkrade lösningar. Vi säkrar och utvecklar Sveriges betalningar. Läs mer på www.bankgirot.se

105 dagar sedan
Sista ansökan:
30 augusti 2025
INNESÄLJARE TILL LJUSGÅRDA
Nexer Recruit AB
Telefonförsäljare m.fl.

Ljusgårda söker en driven och självgående innesäljare som brinner för att skapa relationer, utveckla affärer och optimera försäljningen. I denna roll blir du en nyckelspelare i kontakten med cirka 100 ICA-butiker, där du både stärker samarbeten och säkerställer att våra hållbart odlade produkter når ut till rätt kunder. Det här är en roll för dig som trivs i en dynamisk miljö där du kombinerar operativt säljarbete med strategiskt tänk. Vill du vara en del av ett växande bolag som driver innovation och hållbarhet framåt? Då kan detta vara möjligheten för dig. DIN VARDAG Som innesäljare hos Ljusgårda har du en central roll i försäljningsarbetet. Du kommer att: Ha daglig kontakt med cirka 100 ICA-butiker via telefon och AI-SMS-verktyg för orderhantering och relationsbyggande. Ansvara för att sälja produktionens prognostiserade volymer och fördela dem till rätt kunder. Planera lastdagar och koordinera med produktion och logistik för att säkerställa effektiva leveranser. Utveckla försäljningsprocesser och arbeta proaktivt för att optimera affären. Följa marknadens behov och anpassa strategin för att säkerställa långsiktig tillväxt. Vid behov besöka butiker för att stärka relationer och få en djupare förståelse för kundens behov. VEM ÄR DU? För att lyckas i rollen ser vi att du har: Erfarenhet av försäljning, gärna med tydliga lönsamhetsmål och prognosarbete. Stark kommunikativ förmåga och en naturlig talang för att skapa relationer. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt bekvämlighet i att kommunicera på engelska. Mycket goda kunskaper i Excel och förmåga att analysera butikernas affärer och lönsamhet. Ett strategiskt tänkande och vilja att utveckla arbetssätt för att förbättra försäljningsprocessen. B-körkort då besök hos kunder kan förekomma vid behov. Vill du veta mer? I den här rekryteringen samarbetar Ljusgårda med Nexer Recruit, får du tjänsten kommer du att anställas av Ljusgårda. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Fredrik Karlström på telefonnummer: 070 302 02 73 eller via e-post: [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. OM KUNDEN Ljusgårda är ett svenskt foodtech-bolag som revolutionerar salladsodling genom att odla hållbart, lokalt och utan bekämpningsmedel – året om. Med en klimatcertifierad anläggning i Tibro använder vi 99 % mindre vatten än traditionell odling. Idag producerar de sallad, som packas i påse, under varumärket Supernormal Greens. Det finns normala saker med hur de odlar. Som att allt börjar med ett frö. Det mesta annat med de är långt ifrån normalt. De har tagit normal utomhusodling och skapat tekniken för att placera den inomhus i ett cirkulärt odlingssystem. Ljusgårda anser att detta är en nödvändig utveckling för att på ett hållbart sätt säkra vår mat i framtiden. Men att revolutionera något som sett likadant ut under lång tid kräver att man tänker lite annorlunda. På Ljusgårda är de inte rädda för att testa nya vägar samtidigt som de är ödmjuka inför naturen. De vet att de måste vara såväl prestigelösa som lyhörda när de går framåt. De tar det som behövs från det normala sättet att odla, men fortsätter oavbrutet att utveckla teknologin för att ta sig mot en ännu bättre produkt. De kallar det odling the Supernormal way. Läs mer om Ljusgårda här www.supernormalgreens.se

105 dagar sedan
Sista ansökan:
30 augusti 2025
EKONOMIANSVARIG TILL UNIQUE PYROTECHNIC
Nexer Recruit AB
Ekonomi- och finanschefer

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av ett dynamiskt team som producerar spektakulära shower över hela världen? Unique Pyrotechnic AB söker nu en engagerad och driven Ekonomiansvarig som vill vara med och forma sin egen arbetsdag. Vi erbjuder en arbetsplats med härliga kollegor och en chans att utvecklas. Har vi fångat ditt intresse? DIN VARDAGSom Ekonomiansvarig på Unique Pyrotechnic AB kommer du att ha en både operativ och strategisk roll med ansvar för det ekonomiska flödet inom koncernen. Du blir en del av ett team som arbetar för att driva företagets lönsamhet och strategiska framsteg. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: Personal- och lönehantering Bokföring Hantering av kunder och leverantörer Skatter och moms Vid behov hjälpa till med andra arbetsuppgifter VEM ÄR DU? Vi tror att du som lockas av den här tjänsten är en prestigelös person med ett starkt engagemang för att utveckla och driva koncernen framåt. Du är strukturerad, ordningsam och lösningsorienterad med en god blick för det ekonomiska flödet. Du identifierar dig med sunt förnuft, ödmjukhet, service och innovation. Din kommunikations- och samarbetsförmåga är god och du arbetar alltid med en positiv inställning, framåtanda och energi som du gärna delar med dina kollegor. Du har lätt för att arbeta i olika datorprogram och kan kommunicera väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Kvalifikationer: Erfarenhet av bokföring, löner, skatt och momsredovisning Goda kunskaper i Word & Excel Mycket god kommunikationsförmåga i tal och skrift, på både svenska och engelska Lägst B-körkort Meriterande: Erfarenhet av Fortnox och Wolter Kunskaper i tyska och franska VILL DU VETA MER? I den här rekryteringen samarbetar Unique Pyrotechnic med Nexer Recruit, får du tjänsten kommer du att anställas av Unique Pyrotechnic. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Amanda Eksell via e-post: [email protected] eller telefon 070 743 41 73. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-03-30. OM KUNDENUnique Pyrotechnic i Götene AB är ett företag som specialiserar sig på att tillhandahålla specialeffekter för scen och event både i Sverige och utomlands. Företaget grundades 2005 och har sitt huvudkontor i Götene, Västra Götaland. Unique Pyrotechnic är känt för att skapa spektakulära shower och har en stark närvaro inom underhållningsindustrin.

108 dagar sedan
Sista ansökan:
22 augusti 2025
EKONOMIANSVARIG TILL UNIQUE PYROTECHNIC
Nexer Recruit AB
Ekonomi- och finanschefer

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av ett dynamiskt team som producerar spektakulära shower över hela världen? Unique Pyrotechnic AB söker nu en engagerad och driven Ekonomiansvarig som vill vara med och forma sin egen arbetsdag. Vi erbjuder en arbetsplats med härliga kollegor och en chans att utvecklas. Har vi fångat ditt intresse? DIN VARDAGSom Ekonomiansvarig på Unique Pyrotechnic AB kommer du att ha en både operativ och strategisk roll med ansvar för det ekonomiska flödet inom koncernen. Du blir en del av ett team som arbetar för att driva företagets lönsamhet och strategiska framsteg. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: Personal- och lönehantering Bokföring Hantering av kunder och leverantörer Skatter och moms Vid behov hjälpa till med andra arbetsuppgifter VEM ÄR DU? Vi tror att du som lockas av den här tjänsten är en prestigelös person med ett starkt engagemang för att utveckla och driva koncernen framåt. Du är strukturerad, ordningsam och lösningsorienterad med en god blick för det ekonomiska flödet. Du identifierar dig med sunt förnuft, ödmjukhet, service och innovation. Din kommunikations- och samarbetsförmåga är god och du arbetar alltid med en positiv inställning, framåtanda och energi som du gärna delar med dina kollegor. Du har lätt för att arbeta i olika datorprogram och kan kommunicera väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Kvalifikationer: Erfarenhet av bokföring, löner, skatt och momsredovisning Goda kunskaper i Word & Excel Mycket god kommunikationsförmåga i tal och skrift, på både svenska och engelska Lägst B-körkort Meriterande: Erfarenhet av Fortnox och Wolter Kunskaper i tyska och franska VILL DU VETA MER? I den här rekryteringen samarbetar Unique Pyrotechnic med Nexer Recruit, får du tjänsten kommer du att anställas av Unique Pyrotechnic. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Amanda Eksell via e-post: [email protected] eller telefon 070 743 41 73. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-03-30. OM KUNDENUnique Pyrotechnic i Götene AB är ett företag som specialiserar sig på att tillhandahålla specialeffekter för scen och event både i Sverige och utomlands. Företaget grundades 2005 och har sitt huvudkontor i Götene, Västra Götaland. Unique Pyrotechnic är känt för att skapa spektakulära shower och har en stark närvaro inom underhållningsindustrin.

113 dagar sedan
Sista ansökan:
22 augusti 2025
SERVICE MANAGER OPERATIONS CENTER & SERVICEDESK TILL BANKGIROT
Nexer Recruit AB
Övriga IT-specialister

Forma framtidens betalningsinfrastruktur – där du behövs! Bankgirot söker en Service Manager till området Operations Center och vår servicedesk i Stockholm. Bankgirot har en unik ställning på Sveriges betalmarknad som nu genomgår den största transformationen i modern tid. Vår IT-organisation är i en tillväxtfas för att utveckla framtidssäkrade lösningar som följer internationell standard och regelverk. Samtidigt ser vi till att det nuvarande betalsystemet fungerar säkert och stabilt – varje dag. Arbetet med att utveckla framtidens betalningsinfrastruktur är i full gång och vi behöver dig som vill vara en del av resan. Som Service Manager Operations Center & Servicedesk blir du en del av ett team som ansvarar för servicedesk, kontinuerlig övervakning, monitorering och vidareutveckling, med målet att skapa en driftsäker och effektiv infrastruktur. Tillsammans med dina kollegor är du en nyckelspelare i att bygga vår helt nya Greenfield-lösning – en modern plattform som formar framtidens betalflöden i Sverige. Din rollSom Service Manager ansvarar du för att tjänsterna inom Operations Center och Servicedesk uppfyller verksamhetens krav och användarnas behov. Du fungerar som en central länk mellan Bankgirots kravställare, interna teknik- och applikationsteam, support och leverantörer, och säkerställer att tjänsterna utvecklas och levereras med hög kvalitet och stabilitet. Ditt arbete innebär en kombination av tekniskt och strategiskt ansvar, där du driver förbättringar och effektiviseringar inom tjänsteområdet. Eftersom vi bygger upp ett helt nytt Operations Center och Servicedesk från grunden, kommer du att spela en nyckelroll i att definiera och implementera tjänster, processer och arbetsmetoder. Du säkerställer att tjänsterna fungerar enligt verksamhetens behov genom uppföljning, rapportering och kontinuerlig förbättring. Dina huvudsakliga ansvarsområden omfattar: Huvudansvar för tjänsterna inom Operations Center och Servicedesk, inklusive uppföljning, intern rapportering och kontinuerlig förbättring. Driva utveckling och leveransförbättringar i linje med organisationens strategi och mål. Informera och samordna kommunikation kring tjänsternas status, förändringar och utvecklingsplaner. Ta ansvar för tekniska beslut, val av plattformar, verktyg och arbetssätt. Vi söker dig som har Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta inom Operations Center och Servicedesk och som har en god förståelse för IT-infrastruktur, applikationer och ITSM-verktyg. Kanske har du en tidigare bakgrund som operatör inom Servicedesk, Network Operations Center (NOC) eller incidenthantering, och är redo att ta steget in i roll där du får vara med och utveckla tjänsteområdet för att driva lösningar och förbättringar som formar framtidens betalinfrastruktur. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete inom en reglerad verksamhet. Din kunskap om ITIL-processer och IT-drift ger dig en stabil grund att stå på, och din starka kommunikations- och samarbetsförmåga gör att du kan bygga relationer och skapa förtroende både internt och externt. Vidare har du en problemlösande inställning, vilket hjälper dig att navigera i en komplex och föränderlig miljö. Ett utvecklande arbete med bra förmånerSom vår nya kollega blir du en del av ett kompetent och positivt team där vi samarbetar och sätter högt värde på varandras kompetens och erfarenheter. Vi satsar mycket på hälsa och välmående och erbjuder generösa förmåner för dig som medarbetare. Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning baserad i Liljeholmen i Stockholm. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska. Innan anställning beslutas genomförs en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Intresserad?I denna rekrytering samarbetar Bankgirot med Nexer Recruit. Har du frågor eller funderingar? Kontakta gärna rekryteringskonsult Johanna Värmfors: [email protected] eller +46 730 821 230 alternativt Artan Bitiqi: [email protected] eller +46 723 61 28 44. Läs om fler lediga tjänster från Bankgirot här. Vi ser fram emot din ansökan! Om BankgirotBankgirot är ett svenskt clearinghus och teknikbolag med över 60 års erfarenhet av att leverera finansiell infrastruktur till banker. I samverkan med betalsektorn ser vi till att privatpersoner och företag enkelt kan göra överföringar och betalningar. Bankgirot säkerställer att det nuvarande betalsystemet fungerar felfritt, samtidigt som vi utvecklar framtidssäkrade lösningar. Vi säkrar och utvecklar Sveriges betalningar. Läs mer på www.bankgirot.se

113 dagar sedan
Sista ansökan:
22 augusti 2025
CONTROLLER TILL UNIQUE PYROTECHNIC

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av ett dynamiskt team som producerar spektakulära shower över hela världen? Unique Pyrotechnic AB söker nu en engagerad och driven Controller som vill vara med och forma sin egen arbetsdag. Vi erbjuder en arbetsplats med härliga kollegor och en chans att utvecklas. Har vi fångat ditt intresse? DIN VARDAGSom Controller på Unique Pyrotechnic AB kommer du att ha en både operativ och strategisk roll med ansvar för det ekonomiska flödet inom koncernen. Du blir en del av ett team som arbetar för att driva företagets lönsamhet och strategiska framsteg. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: Personal- och lönehantering Bokföring Hantering av kunder och leverantörer Skatter och moms Vid behov hjälpa till med andra arbetsuppgifter VEM ÄR DU? Vi tror att du som lockas av den här tjänsten är en prestigelös person med ett starkt engagemang för att utveckla och driva koncernen framåt. Du är strukturerad, ordningsam och lösningsorienterad med en god blick för det ekonomiska flödet. Du identifierar dig med sunt förnuft, ödmjukhet, service och innovation. Din kommunikations- och samarbetsförmåga är god och du arbetar alltid med en positiv inställning, framåtanda och energi som du gärna delar med dina kollegor. Du har lätt för att arbeta i olika datorprogram och kan kommunicera väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Kvalifikationer: Erfarenhet av bokföring, löner, skatt och momsredovisning Goda kunskaper i Word & Excel Mycket god kommunikationsförmåga i tal och skrift, på både svenska och engelska Lägst B-körkort Meriterande: Erfarenhet av Fortnox och Wolter Kunskaper i tyska och franska VILL DU VETA MER? I den här rekryteringen samarbetar Unique Pyrotechnic med Nexer Recruit, får du tjänsten kommer du att anställas av Unique Pyrotechnic. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Amanda Eksell via e-post: [email protected] eller telefon 070 743 41 73. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-03-30. OM KUNDENUnique Pyrotechnic i Götene AB är ett företag som specialiserar sig på att tillhandahålla specialeffekter för scen och event både i Sverige och utomlands. Företaget grundades 2005 och har sitt huvudkontor i Götene, Västra Götaland. Unique Pyrotechnic är känt för att skapa spektakulära shower och har en stark närvaro inom underhållningsindustrin.

114 dagar sedan
Sista ansökan:
21 augusti 2025
LÖNEADMINISTRATÖR TILL TOVEKS BIL
Nexer Recruit AB
Löne- och personaladministratörer

Löneadministratör till Ekonomiavdelningen på Toveks Personbilar Vill du vara en del av ett engagerat team och arbeta med löneadministration i en dynamisk miljö? Vi söker nu en noggrann och strukturerad löneadministratör till vår ekonomiavdelning. Tjänsten är på 50%, men kan utökas upp till 100% beroende på din erfarenhet och verksamhetens behov. Vi är ett familjeföretag i första generationen med verksamhet inom bilhandel och service. Toveks Bil grundades 1994 av Gregor Tovek, som fortfarande är huvudägare. Vi är totalt ca 850 anställda inom koncernen och omsätter ca 5 MDR. Vi har anläggningar på 18 orter till huvudsak i Västsverige och är återförsäljare för Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda, Volkswagen Transportbilar samt Scania. Vi bedriver verksamhet inom tre olika bolag, men under ett gemensamt varumärke – Toveks Bil. DIN VARDAGDina arbetsuppgifter innehåller bland annat: Hantering och kontroll av löner och löneunderlag Administration av friskvård, traktamente och diverse intyg Support och rådgivning i lönerelaterade frågor Redovisning av skatter och avgifter Rapportering till externa parter såsom Försäkringskassan, Fora, Collectum och SCB Administration av pensioner, försäkringar och semesterhantering Hantering av sjuklöner, tjänstledigheter och föräldraledigheter Säkerställa att lagar, kollektivavtal och interna riktlinjer följs Genomföra nödvändiga kontroller enligt Arbetsmiljöverkets krav Du kommer att vara en del av ett kunnigt team där samarbete och noggrannhet är nyckeln till framgång! VEM ÄR DU? Vi söker dig som har erfarenhet av löneadministration och har minst en gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning. Du har god system- och datorvana, och det är meriterande om du har erfarenhet av lönesystemet Agda och goda kunskaper i Excel. Utbildning inom löneadministration och kunskaper inom kollektivavtalet är också meriterande. Du är noggrann, strukturerad, ansvarstagande och gillar att samarbeta. En glad och positiv inställning är viktigt för att passa in i vårt team. VILL DU VETA MER?Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Stefan Larsson på telefonnummer: 0730–846816 eller via e-post: [email protected] alternativt Amanda Eksell på telefonnummer: 0707-434173 eller via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-02-26. OM KUNDEN Vi är ett familjeföretag med ett motto – Hela vägen! Vi ser vår personal som vår framgångsfaktor och hos oss ska du utvecklas och utmanas i din yrkesroll. Du har ett välmående företag och starka varumärken i ryggen och kompetenta kollegor att jobba sida vid sida med. Vi är en stor, men samtidigt enkel, okomplicerad och familjär organisation där vi är nära till beslut. Vår verksamhet präglas och styrs mycket av våra oerhört starka varumärken, som alla är marknadsledande inom sina segment. Bra egenskaper för att trivas hos oss är positivitet, initiativtagande, sunt förnuft och vilja att vara en del i det vinnande laget. Välkommen med din ansökan och bli en del av vårt härliga team på Toveks Bil i Lidköping!

129 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
LÖNEADMINISTRATÖR TILL TOVEKS BIL
Nexer Recruit AB
Löne- och personaladministratörer

Löneadministratör till Ekonomiavdelningen på Toveks Personbilar Vill du vara en del av ett engagerat team och arbeta med löneadministration i en dynamisk miljö? Vi söker nu en noggrann och strukturerad löneadministratör till vår ekonomiavdelning. Tjänsten är på 50%, men kan utökas upp till 100% beroende på din erfarenhet och verksamhetens behov. Vi är ett familjeföretag i första generationen med verksamhet inom bilhandel och service. Toveks Bil grundades 1994 av Gregor Tovek, som fortfarande är huvudägare. Vi är totalt ca 850 anställda inom koncernen och omsätter ca 5 MDR. Vi har anläggningar på 18 orter till huvudsak i Västsverige och är återförsäljare för Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda, Volkswagen Transportbilar samt Scania. Vi bedriver verksamhet inom tre olika bolag, men under ett gemensamt varumärke – Toveks Bil. DIN VARDAGDina arbetsuppgifter innehåller bland annat: Hantering och kontroll av löner och löneunderlag Administration av friskvård, traktamente och diverse intyg Support och rådgivning i lönerelaterade frågor Redovisning av skatter och avgifter Rapportering till externa parter såsom Försäkringskassan, Fora, Collectum och SCB Administration av pensioner, försäkringar och semesterhantering Hantering av sjuklöner, tjänstledigheter och föräldraledigheter Säkerställa att lagar, kollektivavtal och interna riktlinjer följs Genomföra nödvändiga kontroller enligt Arbetsmiljöverkets krav Du kommer att vara en del av ett kunnigt team där samarbete och noggrannhet är nyckeln till framgång! VEM ÄR DU? Vi söker dig som har erfarenhet av löneadministration och har minst en gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning. Du har god system- och datorvana, och det är meriterande om du har erfarenhet av lönesystemet Agda och goda kunskaper i Excel. Utbildning inom löneadministration och kunskaper inom kollektivavtalet är också meriterande. Du är noggrann, strukturerad, ansvarstagande och gillar att samarbeta. En glad och positiv inställning är viktigt för att passa in i vårt team. VILL DU VETA MER?Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Stefan Larsson på telefonnummer: 0730–846816 eller via e-post: [email protected] alternativt Amanda Eksell på telefonnummer: 0707-434173 eller via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-02-26. OM KUNDEN Vi är ett familjeföretag med ett motto – Hela vägen! Vi ser vår personal som vår framgångsfaktor och hos oss ska du utvecklas och utmanas i din yrkesroll. Du har ett välmående företag och starka varumärken i ryggen och kompetenta kollegor att jobba sida vid sida med. Vi är en stor, men samtidigt enkel, okomplicerad och familjär organisation där vi är nära till beslut. Vår verksamhet präglas och styrs mycket av våra oerhört starka varumärken, som alla är marknadsledande inom sina segment. Bra egenskaper för att trivas hos oss är positivitet, initiativtagande, sunt förnuft och vilja att vara en del i det vinnande laget. Välkommen med din ansökan och bli en del av vårt härliga team på Toveks Bil i Lidköping!

132 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
DRIFTTEKNIKER INOM ENERGIPRODUKTION TILL ÖRESUNDSKRAFT
Nexer Recruit AB
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Vill du vara med och göra skillnad inom vår driftsorganisation? Energibranschen är hetare än någonsin. Vår energiproduktion har alltid högsta prioritet och till denna tjänst söker vi dig som tillsammans med våra erfarna medarbetare vill fokusera på drift av energiproduktion vid vår anläggning, i Ängelholm. Vill du bli en del av framtidens Öresundskraft? Om verksamheten Vårt affärsområde Produktion ansvarar för löpande drift och underhåll samt optimering och utveckling av all energiproduktion inom Öresundskraft (Helsingborg och Ängelholm). Inom driftavdelningen i Ängelholm, där denna roll är placerad, är vi 14 personer som ansvarar för den löpande driften av fjärrvärmeproduktionen vid Åkerslundsverkets fyra pannor (Returträ- och Skogsflisförbränning samt Bio-olja). Vi arbetar i skiftesgående team, dygnet runt - året runt. Vi befinner oss i en spännande period med flera olika pågående projekt där vi moderniserar och utvecklar vår anläggning. Om tjänsten I rollen som Drifttekniker ingår du i ett skifteslag som ansvarar för drift, övervakning och problemlösning. Driftprocesserna är många; allt från bränslehantering/inmatning och drift/övervakning av våra olika förbränningspannor med tillhörande rökgasrening, till optimering av nivå i ackumulatortank. Vi styr även pumpning/trycksättning av Ängelholms hela fjärrvärmenät. Driften körs och övervakas med hjälp av vårt specialanpassade styrsystem (800xA från ABB) och din och teamets uppgift är att löpande övervaka, styra och optimera (även starta/stoppa) produktionen samt att hantera olika typer av driftstörningar och larm. Som Drifttekniker gör du också löpande ronderingar inom anläggningen och du analyserar, åtgärdar och dokumenterar i våra underhålls- och ärendehanteringssystem (Idus/API Pro samt Wistbo). Arbetet sker i nära samarbete med dina driftskollegor, underhållstekniker, beredskapsgrupper och externa samarbetspartners. Som Drifttekniker är du ”spindeln i nätet”. Du är delaktig och säkerställer att rutiner och processer följs i samband med underhållsarbeten. Gör riskanalyser, förbereder och planerar enligt våra arbetsmiljö- och säkerhetsrutiner. (t.ex.: Heta arbeten). Vi erbjuder dig en mycket spännande yrkesroll i en verksamhet med stor teknisk bredd där du får mycket goda möjligheter att utvecklas. Tjänsten är placerad vid Åkerslundsverket, i Ängelholm, och du rapporterar direkt till Driftschefen för Åkerslundsverket. Om dig Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning, gärna med en specialisering inom drift- eller processteknik. Du har förmodligen arbetat, i en liknande roll, med driftövervakning, processtyrning, problemlösning, och är van vid att snabbt skaffa dig en helhetsbild och förstå komplexa processtekniska samband. Du får gärna ha arbetat inom energibranschen/energiproduktion, men vi har goda möjligheter att ge dig den utbildning och kunskap som du behöver. Är du genuint intresserad av processtyrning, drift- och processteknik är du precis den vi söker. Som person är du öppen och engagerad. Du arbetar strukturerat och har ett naturligt intresse för detaljer. Vi sätter ett stort värde på din samarbetsförmåga, men du behöver också trivas med eget ansvar där det ibland behöver fattas snabba och avgörande beslut. Vi förutsätter att du har en mycket god datorvana, körkort, och att du behärskar svenska och engelska, i tal och skrift. För oss är mångfald viktigt på riktigt. Det som gör oss olika är också det som utvecklar oss mest. Olika perspektiv, erfarenhet och personligheter är en stor del av vår nyckel till framgång. Var dig själv och bidra på ditt alldeles egna sätt - välkommen till Öresundskraft! Förmåner På Öresundskraft är vi måna om välmående och hållbara medarbetare. Därför erbjuder vi våra anställda flera förmåner. Läs mer HÄR! Kontakt och Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta gärna rekryteringskonsult Björn Larsson: [email protected] eller 072-572 36 70 Tillträde till tjänsten kan ske omgående. Vi arbetar därför med ett löpande urval för intervjuer. Sista ansökningsdag: 2025-03-17. Vi ser fram emot din ansökan! FACKLIG KONTAKT Vesna Sulejic, Vision, 042-490 3164 Kristina Lassing, Akademikerna, 042-490 3823 Vi är 400 eldsjälar som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, främjar resurseffektiv energianvändning och bygger framtidens hållbara energisystem. Med ett brett utbud av el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, solceller och laddningsinfrastruktur lever vi upp till vår vision: “För en bättre värld”. Vi har gett oss sjutton på att tillsammans med våra kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. För oss är det lika viktigt att våra kunder får en enkel och behaglig energitillvaro som att våra medarbetare trivs, mår bra och har förutsättningar att driva detta viktiga arbete. Moderna kontorslokaler, möjlighet till hybridarbete, träning på arbetstid, friskvårdsbidrag och 17 timmars volontärsarbete varje år är några av förmånerna. Kom och var med oss! #tillsammansför17. Via https://www.oresundskraft.se/jobba-hos-oss/ får du mer information om våra förmåner! Se gärna filmen om vad vi jobbar med för att skapa en hållbar framtid https://www.youtube.com/embed/NkEm8xkcVpM

133 dagar sedan
Sista ansökan:
2 augusti 2025
DRIFTCHEF TILL SYDVATTEN
Nexer Recruit AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Vi söker en engagerad driftchef som vill bidra till ökat samhällsvärde! Var med och bidra till att producera människans viktigaste livsmedel, dricksvatten! Är du en person med starka ledaregenskaper och gedigen drifterfarenhet? Är du tekniskt bevandrad och van att stötta dina kollegor i operativa beslut samtidigt som du kan lyfta blicken och arbeta strategiskt med utvecklingsfrågor? Då kan du vara Sydvattens nästa driftchef! Vi erbjuder Hos oss finner du en kultur som präglas av långsiktighet, affärsmässighet och samhällsnytta. Vi arbetar enligt en både spännande och genomgripande investeringsplan, som sträcker sig över de kommande 10 åren och som innehåller både omfattande moderniseringar och projektering samt byggnation av nya anläggningar och distributionsledningar. Du kommer till en verksamhet som ger dig goda möjligheter till kompetensutveckling och som jobbar för att våra medarbetare ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Ansvarsområden och arbetsuppgifter Som driftchef är du ansvarig för att bolagets anläggningstillgångar nyttjas optimalt och för att vi försörjer våra ägarkommuner med dricksvatten av högsta kvalitet. Driftenheten ingår i vår produktionsorganisation tillsammans med enheterna för underhåll och ledningsnät samt el & automation. I vårt ansvarsområde ingår råvattensystem (intag, tunnlar, infiltration), produktionsanläggningar (Vombverket och Ringsjöverket) samt ett stort antal distributionsledningar, pumpstationer och yttre anläggningar. Inom driftenheten övervakar, styr och justerar vi processerna från våra två kontrollrum (på Vomb- respektive Ringsjöverket) dygnet runt / året runt. I händelse av avvikelser i något av våra processteg är det din personal som agerar första instans. Ni stödjer även våra underhålls- och projektenheter under såväl planering som genomförande av arbeten och projekt som påverkar vår löpande produktionsverksamhet. Till din hjälp har du två driftledare och en driftteknikerstyrka, totalt cirka 20 personer, som samtliga är direktrapporterande. Utöver personal-/ chefsansvar, för dessa personer, ingår ansvar för budget och uppföljning av driftverksamheten. Den övergripande driftchefsrollen är ny på Sydvatten – tidigare har de två verken haft separata driftenheter som rapporterade direkt till sina produktionschefer. Långsiktigt är ditt uppdrag att skapa en sammansvetsad, effektiv driftenhet, men på kort sikt kommer ditt fokus troligen att kretsa kring att hitta formerna för hur den nya enheten ska fungera, vad som ska vara gemensamt mellan verken och hur utbytet dem emellan ska se ut. Tjänsten rapporterar direkt till vår produktionschef och du kommer att dela din tid mellan de två arbetsställena (Vomb- och Ringsjöverket). Vi söker dig Du har troligen mångårig erfarenhet från VA-branschen eller liknande processindustri, varav ett antal år som chef/ledare. Utöver ditt tekniska kunnande har du god erfarenhet/vana av frågor som typiskt uppstår för dygnet-runt drift samt schemalagd personal. Du har troligen en ingenjörsexamen inom VA eller motsvarande. Du har hög datorvana och behärskar svenska flytande, i tal och skrift. Tjänstens ansvarområde innebär resande mellan våra två driftteam och körkort är därför ett krav. Som person tar du naturligtvis ett stort eget ansvar och vill utveckla både dig och ditt team. Du är självgående, lugn, bra på att kommunicera och på att driva och behålla fokus på gemensamma mål. Du har lätt för att samarbeta och skapa engagemang - tänker rationellt och har lätt för att både se och skapa en övergripande förståelse. Du är lösningsorienterad och initiativrik. Drivs av att arbeta med ständiga förbättringar, stödja dina medarbetare – och se dem växa! Vill du veta mer? I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta gärna rekryteringskonsult Björn Larsson: [email protected] eller 072-572 36 70 Tillträde till tjänsten kan ske omgående. Vi arbetar därför med ett löpande urval för intervjuer. Sista ansökningsdag: 2025-03-24. Vi ser fram emot din ansökan! Anställningsvillkor Tillsvidareanställning och heltid. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. Om Sydvatten Vatten är världens äldsta dryck och vårt viktigaste livsmedel. Med fokus på säkerhet och hållbarhet producerar Sydvatten dricksvatten för en miljon skåningar. Sydvatten är en av Sveriges största dricksvattenproducenter. Vi äger och driver Bolmentunneln, de två vattenverken Ringsjöverket och Vombverket samt huvudledningssystemet för distributionen av dricksvatten. Dricksvattenproduktion är en vital samhällsnytta och genom samarbete kan de 17 delägarkommunerna garantera sina invånare, skolor, sjukhus och företag en trygg och kostnadseffektiv dricksvattenförsörjning in i framtiden. Se gärna vidare: https://sydvatten.se/

134 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025