Lediga jobb i Ängelholm

Sök totalt 243 lediga jobb i Ängelholm

Produktionspersonal - Tillsvidare
Räckesbutiken Sweden AB
Lager- och terminalpersonal

Produktionspersonal i ÄngelholmRäckesbutiken är en av norra Europas största leverantör av glasräcken på nätet. Vår ambition är att leverera räcken för alla situationer, till alla hem och för alla miljöer. Vi arbetar med en unik och användarvänlig beställningsfunktion som låter kunden själv skräddarsy sin räckesprodukt direkt på vår webbsida. Vi söker nu efter en medarbetare till vår produktion i Ängelholm. Som en del av vårt team kommer du att arbeta med en rad olika arbetsuppgifter. Vi är i behov av medarbetare som är villiga att arbeta dagtid under vardagar och som trivs med att vara en del av en snabbt växande produktionsenhet. Arbetsuppgifter: • Packning och plockning • Montering av stolpar • Rörlaser och svetsning • Skärning och slipning av glas Erfarenhet och kvalifikationer:Vi söker kandidater som brinner för att lära sig mer om produktion. Det är meriterande om du har truck- och/eller traverskort men inte nödvändigt. Det är viktigare för oss att du passar in i gruppen, vi lär dig resten.  Då all rapportering sker digitalt är det nödvändigt med viss digital och teknisk förståelse. Personliga egenskaper:Vi letar efter lagspelare som är självgående och har ett öga för helheten. Du bör vara noggrann, pålitlig och ha förmågan att arbeta effektivt under tidspress. Förmågan att följa instruktioner väl och att delta aktivt i teamets framgångar är också viktigt. Vad vi erbjuder dig: • En dynamisk arbetsmiljö med möjligheter till personlig och professionell utveckling • Möjligheten att vara en del av ett team som strävar mot gemensamma mål • En lön baserad på Metalls teknikavtal tillsammans med vår egna Lönemodell • Fördelaktigt friskvårdsbidrag och andra välfärdsinvesteringar. • Ett starkt pensions- och försäkringsupplägg tillsammans med utökad ledigheter runt helger osv. Om du är redo att bli en del av vårt gäng och tror att du har vad som krävs för att lyckas i denna roll, uppmanar vi dig att ansöka. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team i Ängelholm! Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på Räckesbutiken.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.  Till alla rekryteringssäljare: Tack för att du tänker på och vill hjälpa oss. För att vi alla ska kunna använda vår tid på bästa sätt vill vi vara tydliga med att vi har kontakt med de samarbetspartners som vi behöver och i dagsläget inte är intresserade av fler. Om företaget Räckesbutiken är ett innovativt företag som säljer främst glasräcken för altaner, balkonger och inomhusmiljöer via e-handel i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Österrike, Schweiz, Belgien, Nederländerna & Frankrike. Kunderna skräddarsyr sitt räcke i vår konfigurator, på vår webbsida, https://www.rackesbutiken.se. Räckesbutikens alla produkter tillverkas, packas och skickas från vår produktionsanläggning i Ängelholm. Tillverkningsprocessen styrs av vårt eget affärssystem som processar varje unik order, dess artiklar och tillverkning. Alla steg i tillverkningen rapporteras och hanteras digitalt. Sedan 2019, är familjeägda investmentbolaget Beijerinvest ägare till Räckesbutiken. Beijerinvest utvecklar välskötta företag med en stark entreprenörsanda genom långsiktigt värdeskapande. Vi tycker det är viktigt att ha kul på jobbet, erbjuder hög autonomi, investerar mycket tid och resurser i välmående personal och letar efter någon som delar våra värderingar samt själv bidrar med positiv energi och engagemang. Krav: Körkort: * B (Personbil)

3 oktober 2024
Sista ansökan:
26 oktober 2024
Transmissions Controls Software Internship
Koenigsegg Automotive AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Are you the type of person who thrives in a fast-paced, innovative environment where every day brings a new challenge? Do you get excited about the idea of working on cutting-edge technology in the automotive industry? If so, you might be the perfect fit for our team. As a Transmission Control Intern, you will be part of our small and agile Transmission Control team. We are a critical part in the Koenigsegg Powertrain Software and Testing Team, responsible for developing, diagnosing, and calibrating vehicle functions in C to control several aspects of vehicle powertrain systems with a focus on transmission control. Our work is at the forefront of automotive innovation, with a strong emphasis on ensuring the overall safety of the vehicle while maintaining an extreme level of performance. Main responsibilities - Develop simulation environment and translate vehicle log data into comparable statistics - Participate in validation and calibration testing both virtually, on dynos and in-vehicle. - Work with a small, agile cross-functional team of software and hardware engineers. About you To thrive in this role, you need to be someone who lives and breathes automotive performance, with a particular passion for transmission control. You are fascinated by how every component of a vehicle interacts to create a seamless driving experience, and you’re always eager to push the boundaries of what’s possible on the road. You’re not just interested in how things work—you’re driven to make them work better. You have a deep understanding of the physical principles that govern vehicle behavior. Whether it's optimizing clutch control or fine-tuning engine response, you have a knack for translating theoretical knowledge into real-world performance gains. Your approach to problem-solving is methodical and driven by a desire to enhance the overall behavior of the vehicle. You have a passion for learning and are constantly looking for ways to improve both your technical skills and your understanding of the vehicle as a whole. Whether it's through hands-on projects like maintaining a track day car or participating in Formula Student competitions, your enthusiasm for motorsport and automotive systems shines through. Collaboration is essential to your process. You know that the best solutions come from working closely with cross-functional teams, where your clear communication and proactive approach help ensure that everyone is aligned. You’re not just a team player—you’re a team driver, always pushing the group toward innovative solutions that improve vehicle safety and performance. Skills & requirements - Understanding of Transmission control. - Knowledge of Control System theory. - Comfortable working with Matlab/Simulink/Simscape, Python, C/C++ or similar typed languages. - Experience in vehicle testing and data analysis. - Pursuing a degree in Automotive Engineering, Motorsport Engineering, Control Systems Engineering or similar. - Strong teamwork skills, proactive way of working, outside of the box thinking. - Formula Student, FSAE, Motorsports, and/or self-maintained track day car is a plus. - Good communication skills in English. Koenigsegg is most known for building some of the fastest cars in the world; with almost all of our megacar technologies that are patented and made in-house by our almost 500 world-class technicians, engineers, sourcing experts, production craftsmen, and communicators. What we’ve created is a unique proving ground of engineering creativity that makes use of our breakthrough megacar development and legacy to push the boundaries of sustainable mobility technology. So, what’s next? We are on a universe-denting mission to develop the next generation of breakthrough tech and products. We are looking for outstanding, impactful, and authentic individuals to grow with us. Our ambitions are inspiring but will push the limits of what is possible – requiring one to work efficiently amid our cross-functional teams to execute at high-quality levels. The goal is clear: innovate and transform.

3 oktober 2024
Sista ansökan:
31 december 2024
Kranbilsförare
Ängelholms kommun
Lastbilsförare m.fl.

Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Läs mer om hur det är att arbeta i Ängelholms kommun på jobb.engelholm.se. Huvuduppdrag Samhälle har som syfte att öka invånarnas livskvalitet och möjlighet att påverka sina levnadsförhållanden. Gemensamt skapar huvuduppdragets verksamheter förutsättningar för god hälsa, en attraktiv, tillgänglig och levande stadsmiljö, landsbygd och natur, en trygg och hälsosam inomhus- och utomhusmiljö, ett rikt utbud av kultur, idrott, fritid samt en god infrastruktur. ARBETSUPPGIFTER Är du en kranbilsförare som värdesätter hög kvalitet och god service? Här hos oss på Utförarservice erbjuds du en möjlighet att jobba i en intern utförarenhet. Hos oss erbjuds du nya kollegor och spännande arbetsuppgifter. Du värderar säkerhet, noggrannhet och arbetsglädje. Med rätt vilja och inställning får du möjligheten att utvecklas och påverka ditt dagliga arbete då vi värderar personlig initiativförmåga och eget driv. Vi är cirka 30 personer i vår enhet, drift och underhåll, vars uppgifter är att vårda, utveckla och ta hand om bland annat park, lekplatser, badstränder och idrottsanläggningar. Nu söker vi efter en kranbilsförare till vår enhet. Du arbetar både självständigt och i nära samarbete med kollegorna. Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter är: Leverans av material såsom grus, makadam och jord. Transport av material till återvinningscentral. Grävning och bortforsling av massor (grus, matjord, betong, ris och grenar m.m.). Trädfällning med kranmonterad såg. Lastning och lossning med hjälp av kran. Utföra personlyft med arbetskorg är ett. Utföra daglig tillsyn och enklare underhåll av kranbilen. Det kan även förekomma drift- och anläggningarbeten som inte involverar kranbil. Helg- och beredskapsarbete kan förekomma. De arbeten du utför dokumenterar du digitalt via mobil eller dator. Med kommunens värdeord: öppenhet, omtanke och handlingskraft i åtanke, arbetar vi dagligen med att underhålla och utveckla våra offentliga miljöer med strävan att göra Ängelholms kommun till en bra plats att verka och leva i. KVALIFIKATIONER Som person är du positiv, driven, engagerad och känner ett stort ansvar för att utföra ett bra jobb med hög kvalité. Du tycker om att ha en god arbetsplanering för att kunna få ut så mycket som möjligt av arbetsdagen. Du har ett bra bemötande gentemot allmänhet och arbetskamrater. Det är ett krav att du har: C1 och C körkort YKB C1 och C (Yrkeskompetensbevis) Yrkesbevis för lastbilsmonterad kran över 18 t/m Förarkort (färdskrivarkort) Arbete på väg steg 1.1, 1.2 och 1.3 Liftutbildning (mobila arbetsplattformar) Erfarenhet av att köra kranbil och utföra personlyft med arbetskorg är ett krav. Förmåga att arbeta självständigt och i team. Ansvarstagande och noggrann i arbetet. Säkerställa att transporter sker på ett säkert och miljövänligt sätt. Vi ser det som meriterande om du har: God kännedom om Ängelholms kommun. Motorsågskörkort nivå A-B ÖVRIGT Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

3 oktober 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Trafikledare med gedigen ledarerfarenhet sökes
Tommy Nordbergh Åkeri AB
Transportledare och transportsamordnare

Om jobbet Vi vill komma i kontakt med trafikledaren som brinner för att vara en ledare inom transportbranschen. Att arbeta som trafikledare innebär att tillsammans med andra trafikledare, leder och planerar de dagliga transporterna som till största delen består av inrikes, tempererade lokal och fjärrtransporter. Som trafikledare hos oss ansvarar du för den dagliga driften. Arbetet innebär introduktion av nya chaufförer, optimering av fordon och uppföljning av chaufförers schema och arbetstider. Vikten av att ha en bra dialog med kolleger och chaufförer, samt följa lagar och regler är självklart hos oss. Arbetet innebär en viss kundkontakt och uppföljning av utförda uppdrag. I tjänsten ingår viss schemalagd jour. Vi erbjuder dig ett arbete i en dynamisk miljö och en ansvarsfull och spännande tjänst. Om dig Vi söker dig som är ansvarstagande och har ledarerfarenhet av arbete i branschen då du behöver ha god förståelse för kundens verksamhet och chaufförens arbetssituation. Du är flexibel, stresstålig och har en helhetssyn, därför har du också vana av att hålla god servicenivå i ett högt arbetstempo. Du har ledaregenskaper, problemlösningsförmåga, social kompetens och lätt för att samarbeta med andra. Du har blick för vad som måste göras och fullföljer dina arbetsuppgifter och uppsatta mål. För en perfekt match ser vi att du delar våra värderingar: Engagemang, Trovärdighet, Tillsammans. Just för denna tjänst Gällande den specifikt lysta tjänst är det stort fokus på teamwork och ledarskap. Daglig kontakt med chaufförer för styrning, planering och uppnå de mål som är satt för uppdraget. Kompetenskrav Erfarenhet från Åkerinäringen Erfarenhet av trafikledning eller transportplanering Gymnasiekompetens Svenska och engelska i tal och skrift. God datorvana, Officepaketet. Meriterande CE körkort och erfarenhet från inrikes fjärrtransporter och hantering av livsmedel. Eftergymnasial utbildning inom logistik eller trafikledning. Erfarenhet av TransPA och T5. Flerspråkig Om oss Tommy Nordberg Åkeri AB ingår i Tempcon koncernen och vi utför olika typer av logistikuppdrag, vår kärnverksamhet är tempererade livsmedelstransporter. Vi kombinerar det lilla åkeriets flexibilitet och personliga engagemang med det stora åkeriets utbud och konkurrenskraft. Med en kompetent och engagerad personal och med en modern fordonsflotta skall vi vara det självklara valet när fraktköpare väljer transportör. Ansökan Vi hanterar ansökningar löpande och tar därmed gärna emot din ansökan så snart som möjligt. Frågor gällande tjänsten besvaras av Affärsområdeschef Linda Backlund [email protected] 0709-258902. Välkommen med ansökan via mejl till [email protected] märk din ansökan med ”Trafikledare” Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om anställningen Lön Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön Var ligger arbetsplatsen? Brovägen 6 26675 Hjärnarp Arbetsgivaren Tommy Nordbergh Åkeri AB https://tnordbergh.se

3 oktober 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Modersmålslärare i italienska
Ängelholms kommun
Grundskollärare

Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Modersmålslärare och studiehandledare i Ängelholms kommun organiseras under Språkcentrum. Modersmålsundervisningen sker i kommunens grundskolor och gymnasieskolan. Studiehandledning beställs utifrån skolans behov och genomförs på olika skolenheter i kommunen. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta som modersmålslärare med språket italienska. I dina arbetsuppgifter som modersmålslärare ingår att undervisa eleverna i deras modersmål utifrån skolans styrdokument. Från årskurs 6 betygsätter du eleven enligt ämnets kunskapskrav. Som lärare ska du aktivt arbeta med värdegrundsarbetet enligt våra läroplaner. Kartläggning av elevens kunskaper kan bli en del i arbetet med eleverna. Även prövningar inom modersmålet kan ingå. I dina arbetsuppgifter som modersmålslärare kan även studiehandledning förekomma på modersmålet. Som studiehandledare ingår att i samarbete med elevernas övriga lärare och pedagoger, handleda nyanlända elever utifrån kursplaner och kunskapskrav i skolans samtliga ämne. Vid behov är du även behjälplig med översättning under elevmöten samt vid överförande av information mellan skola och elev/hem. Du förväntas ta en aktiv del i det vardagliga arbetet samt bidra till arbetslagens och elevernas utveckling för att nå högre måluppfyllelse. Du ska vara väl insatt i skolans styrdokument och kunna omsätta dessa i det praktiska arbetet. Flexibilitet är av stor vikt då schema och elevunderlag kan ändras under terminen. Undervisningen sker på olika skolor i Ängelholms kommun. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har lärarexamen och goda kunskaper i svenska såväl muntligt som skriftligt. Mycket goda kunskaper muntligt och skriftligt i modersmålet är ett krav. Då arbetet sker ute på många olika skolenheter behöver du ha en god samarbetsförmåga och lätt att skapa kontakter. Du förväntas att ta en aktiv del i utvecklingsarbetet kring modersmålsundervisning och studiehandledningen via Språkcentrum. Du har god datorvana. Körkort och egen bil krävs. Tjänstens omfattning är ca 3h i veckan. ÖVRIGT För att bli aktuell för tjänsten måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret. Har du erhållit företrädesrätt i Ängelholms Kommun, ska du ange detta i din ansökan. Tjänsten tillsätts under förutsättning av erforderliga beslut. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ängelholms kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

3 oktober 2024
Sista ansökan:
30 november 2024
Underhållstekniker till produktionsverksamhet - Norr om Ängelholm
Processbemanning Svenska AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Om Processbemanning AB: Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne.  Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot lediga uppdrag. Har du ett stort intresse för mekanik liksom arbetserfarenhet inom industri? Då kanske detta är en tjänst för dig! Om tjänsten Just nu söker vi efter en mekaniker som trivs med ett varierat arbete. Arbetet spänner över olika utrustningar och drifter, där du framförallt kommer att jobba med alltifrån reaktivt till förebyggande underhåll, samt deltagande i förbättringsarbete. Kundföretaget erbjuder dig ett varierande arbete som underhållsmekaniker med engagerade kollegor. Det förekommer uppgifter så som rapportering och planering. Tjänsten är placerad norr om Ängelholm med arbetstider förlagda till 2-skift (varannan vecka eftermiddag). Ort: Grevie Arbetsschema: 2-skift Start: Enligt överenskommelse Långsiktighet: 6 månader me möjlighet till förlängning I mekanikerns roll ingår bl.a. att: * Sköta förebyggande och avhjälpande underhåll på maskiner och utrustning * Hantera kontakter med både interna uppdragsgivare och externa leverantörer * Rapportering och planering av underhållsarbeten * Riskinventering gällande miljö och säkerhet * Driva förändringsarbete i syfte att skapa en säkrare och effektivare arbetsplats Krav för tjänsten Vi söker dig som har minst en gymnasial utbildning inom teknik, industri eller liknande. Du bör dessutom ha arbetserfarenhet från mekaniskt underhållsarbete följt av: * Körkort och tillgång till bil * Erfarenhet av rapportering * Erfarenhet av beredning * Erfarenhet av svetsning * Kunskap om skärande bearbetning * Heta Arbeten-certifikat Meriterande för tjänsten * Erfarenhet av Maintmaster * Erfarenhet av lagermontage * Hydraulik- eller pneumatikutbildning * Truck-, traverse-, sax- & bomliftbehörighet * Fallskyddsutbildning Låter det här som en tjänst för dig? Varmt välkommen med din ansökan. Vi kallar in till intervjuer löpande. Samtliga ansökningar behandlas konfidentiellt. Vid frågor når du oss under vardagar (kl. 08-17) på 042-21 02 99.

3 oktober 2024
Sista ansökan:
2 november 2024
Achima Care Roslunda vårdcentral söker sjuksköterska/distriktssköterska!
Achima Care AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Nu ges du möjlighet att få vara en del av vårt härliga skötersketeam på Roslunda vårdcentral! Vi söker dig som trivs med att arbeta självständigt och som är bekväm med att fatta egna beslut, samtidigt som du också uppskattar att arbeta i team och bidrar till gruppens framgång med dina kunskaper och erfarenheter. På Roslunda vårdcentral fokuserar vi på vår värdegrund, där arbetsglädje, respektfullt bemötande och yrkesstolthet är centrala delar av vårt dagliga arbete. Vanliga arbetsuppgifter Telefonrådgivning och mottagningsarbete. Samverkan med andra vårdaktörer såsom kommun, anhöriga och slutenvård. Arbete i vår digitala vårdtjänst, Achima Online, där du exempelvis förnyar recept, erbjuder rådgivning och bokar in patienter på besök. Vi söker dig som är engagerad, flexibel och tycker om att ha varierande arbetsuppgifter. Har du erfarenhet av att arbeta inom primärvården är det meriterande, men vi lägger stor vikt vid din personlighet och lämplighet för tjänsten. Vi tror att du är en positiv och samarbetsvillig person som sätter patienterna i fokus och alltid strävar efter att erbjuda vård av hög kvalitet. Välkommen att bli en del av vårt team där din kompetens och arbetsglädje gör skillnad! Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om tjänsten Tillsvidare med inledande provanställning Heltid Arbete på vardagar under dagtid Tillträde vid årsskiftet eller enligt överenskommelse Roslunda vårdcentral har ettkomplett utbud bestående av läkarmottagning, distriktssköterskemottagning samt specialistmottagningar inom bland annat äldrevård, diabetes, astma/KOL, livsstil, barnavårdscentral (BVC), psykisk hälsa och vi är ackrediterade för KBT. Det är också enstor rehabdel med fysioterapi, arbetsterapeut och dietist. Totalt är vi cirka 35 anställda i en engagerad personalgrupp med bred kompetens. Om Achima Achima grundades redan år 2004 och har sedan dess varit aktörer inom primärvården.Idag har vi tio vårdcentraler runt om i Sverige och ett huvudkontor som är beläget i vackra Karlskrona. Som anställd hos oss kommer du snabbt märka att vi har en stark företagskultur. Företagskulturen kallar viThe Achima Wayoch präglas av en familjär känsla med mycket arbetsglädje och fokus på bemötande. Vill du lära känna oss bättre innan du söker tjänsten? Besök oss gärna på sociala medier: Linkedin, Facebook och Instagram. Missa inte heller att läsa om alla förmånerdu får som anställd hos oss!För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta verksamhetschef, Maja Gustafsson, på [email protected] alternativt 070-090 96 12.

3 oktober 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Ekonom med kundreskontra erfarenhet
Experis AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Jefferson Wells finance söker en ekonom med några års erfarenhet av kundreskontra arbete på större företag. Du behöver ha erfarenhet att arbeta med stora volymer. Erfarenhet från arbete i Delta eller Enterprise One är meriterande. Detta är ett konsultuppdrag med start i november och löper på tom februari. Jefferson Wells stärker upp kundens kundreskontra under ett affärssystembyte. Erfarenhet från arbete i Delta eller Enterprise One är meriterande. Du kommer att vara anställd konsult hos oss men arbeta hos vår uppdragsgivare. Vi söker dej som har arbetat några år med kundreskontra med följande arbetsuppgifter: Fakturering: Skicka fakturor till kunder. Inbetalningsregistrering: Hålla koll på och registrera när kunderna betalar sina fakturor. Avstämningar: Säkerställa att alla kundbetalningar stämmer med fakturorna och bokföringen. Påminnelser och kravhantering: Skicka påminnelser eller krav om betalning vid förfallna fakturor. Kreditkontroll: Utvärdera kunders betalningsförmåga och bevilja krediter baserat på den bedömningen. Rapportering: Ta fram rapporter över utestående kundfordringar och betalningar. Vem är du? Vi tror att du är en flexibel och positiv person som är ansvarsfull och noggrann i ditt arbetssätt. Du är kommunikativ, talar och skriver flytande svenska, har en problemlösande inställning till arbetet och har en positiv inställning till kollegor och bidrar till att öka trivseln på kontoret. Du har en utbildning i ekonomi och har god erfarenhet av fakturerings/ekonomisystem. Vad kan Jefferson Wells Finance erbjuda dig? På Jefferson Wells Finance är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig i din karriär. Jefferson Wells är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriärsmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Vad är det bästa med att vara konsult på Jefferson Wells? Som konsult på Jefferson Wells får du möjlighet att utvecklas i olika uppdrag i olika branscher. Vi på Jefferson Wells tillhör ManpowerGroup som är en stor koncern och får in många spännande uppdrag inom olika branscher, därmed ökar möjligheten för din personliga utveckling och karriär. Du blir som konsult en del av vårt härliga team av konsultchefer, kandidatspecialister med mera. Det är viktiga för oss att våra konsulter känner sig delaktiga, därför anordnar vi kontinuerliga konsult- och nätverksträffar online i rådande läge. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila [email protected] alt ring 070-3782727

2 oktober 2024
Sista ansökan:
16 oktober 2024
Extra lagerarbetare till Boozt i Ängelholm
Tranpenad AB
Lager- och terminalpersonal

Vi söker dig som idag studerar eller har ett annat arbete och har ett intresse av att arbeta ute hos Boozt under högsäsongen. För att vara aktuell behöver du ha en annan sysselsättning på minst 50% Om tjänsten Nu söker Tranpenad lagermedarbetare till vår kund Boozt utanför Ängelholm. Du kommer framförallt att jobba med packningsarbete, uppackning och sortering, men även andra arbetsuppgifter kan förekomma. Jobbet ställer krav på att man är noggrann och pålitlig. Man jobbar ståendes hela dagen, så fysiken måste vara god. Om dig som sökerVi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att man kommer långt med rätt inställning. Vi tror att du som söker är en driven, social och flexibel person, som förstår vikten av laganda och av att ha roligt på jobbet! Vidare utför du ditt arbete strukturerat, med stor noggrannhet och engagemang. Krav Obehindrad svenska i tal och skrift. En annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 % Tillgänglig minst 2 vardagar i veckan och söndagar. För att vara aktuell måste man kunna visa intyg på annan huvudsaklig sysselsättning. Exempelvis studier. Övriga villkor Arbetstider: Främst kvällar och helger, men kan även finnas möjligheter till dagtid när vi har som mest att göra.Lön: Enligt kollektivavtalStart:Under Oktober månad. På kunds förfrågan kan vi komma att begära ett utdrag ur belastningsregistret. Vad vi kan erbjuda dig Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega.Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 100-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. Ansökan Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon.

2 oktober 2024
Sista ansökan:
21 mars 2025
Sjuksköterska till palliativ vård och ASIH i Ängelholm
REGION SKÅNE
Grundutbildade sjuksköterskor

Gör skillnad. Varje dag. Är du en sjuksköterska som brinner för den patientnära vården? Vill du vara med oss och göra skillnad? Vi har nu möjlighet att välkomna en sjuksköterska med genuint intresse för palliativ vård. Palliativ vård och avancerad sjukvård i hemmet (ASIH) är en verksamhet som vårdar svårt sjuka patienter i hemmet, alternativt på vår palliativvårdsavdelning. Det övergripande målet för Region Skånes palliativa vård är att erbjuda en likvärdig vård för alla invånare i Skåne, oberoende av diagnos, ålder och bostadsort. Palliativ vård bedriver specialiserad vård utifrån varje enskild patients behov. Vi strävar efter att erbjuda patient och närstående kvalificerad vård, såväl medicinskt som psykosocialt, under dygnets alla timmar. Stor vikt läggs vid bemötande av varje patient och dess närstående. ARBETSUPPGIFTER Ditt uppdrag innefattar att utföra avancerad sjukvård i hemmet. Syftet med vården är att samverka med patient och lindra de symtom som patienten besväras av för att nå högsta möjliga livskvalitet. Det innebär att tillgodose patientens fysiska, psykiska och existentiella behov samt att ge stöd åt de närstående. Vi erbjuder dig ett utvecklande och spännande arbete där du blir en del av ett tvärprofessionellt team. Du leder och deltar aktivt i planering runt patientens dagliga vård tillsammans med övriga professioner och samverkar med andra vårdgivare. Hos oss får du genom olika temagrupper möjlighet att aktivt delta i verksamhetens utvecklings- och förbättringsarbete. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskaper i svenska lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav för tjänsten. Då vi bedriver vård i patientens hem eller på särskilt boende är även giltigt B-körkort ett krav. För att trivas hos oss behöver du, utöver goda yrkeskunskaper, ha lätt för att samarbeta och trivas med både teamarbete och självständigt arbete. Du arbetar ständigt med patienten i centrum. Vidare är du positiv och vill vara delaktig i utvecklingsarbete inom verksamheten. En stor del av arbetet handlar om att ge stöd och samtala, varför du bör vara kommunikativ och ha förmåga att möta människor på olika plan. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpas löpande urval, varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Primärvården Skånes syfte är att skapa god hälsa och bästa möjliga patientupplevelse för alla i Skåne. För hela människan. Genom hela livet. Vi erbjuder hälso- och sjukvård till alla som bor i eller besöker Skåne. Vi ansvarar för de offentligt drivna vårdcentralerna, barnmorskemottagningarna, barnavårdscentralerna samt kvälls- och helgmottagningarna i hela Skåne. I primärvården finns även dietistverksamhet, palliativ vård och avancerad sjukvård i hemmet (ASIH), familjecentraler, barnhälsovårdspsykologer, Palliativt utvecklingscentrum och Centrum för primärvårdsforskning (CPF). Vi är cirka 4 300 medarbetare i förvaltningen. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

2 oktober 2024
Sista ansökan:
20 oktober 2024