Lediga jobb i Ängelholm
Sök totalt 223 lediga jobb i Ängelholm
Har du förmågan att få ut det mesta och bästa ur dina medarbetare? Vi söker en entusiasmerande, coachande och tydlig Produktionschef med ansvar för anläggningar i Torekov och Ängelholm. Om Nolato Polymer I våra två produktionsanläggningar i Torekov och Ängelholm arbetar Nolato Polymer AB med avancerad formsprutning av plastdetaljer till framför allt svensk industri. Husqvarna och Kinnarps är exempel på stora kunder. Vi har hög automatisering och en modern maskinpark där vi även gör montering. Vi är cirka 100 medarbetare i bolaget, omsätter runt 250 miljoner kronor och ingår i affärsområdet Engineered Solutions. Vi befinner oss i en tillväxtfas och behöver nya kompetenta medarbetare. Verksamheten inom Engineered Solutions bygger på starka och individuella entreprenörsbolag som kontinuerligt satsar på kompetenshöjning och löpande investeringar i spjutspetsteknologier. Vi erbjuder ett intressant och omväxlande arbete i ett framgångsrikt företag som ingår i den börsnoterade Nolato-koncernen. Uppdraget Ditt uppdrag blir att vidareutveckla personal, metodik och struktur för att bibehålla och utveckla vår ledande position även i framtiden. För att lyckas måste du ha god förmåga att hantera personal, att få dem delaktiga genom tydlig kommunikation och inkluderande ledarskap samtidigt som du har god analytisk förmåga i att identifiera förbättrings- och utvecklingsområden. Vi har en duktig personalstyrka med lång anställningstid. Vi söker en ledare med förmåga att skapa god stämning och kommunikation samt förståelse mellan skiftlag och andra avdelningar. För mer info, www.nolato.com/sv-SE/IR/ Arbetsuppgifter Som Produktionschef är ditt huvudsakliga ansvar att leda och planera så produktionen levererar vad den ska enligt tid, kvalitet och kostnad på ett säkert sätt. Produktionschef förväntas identifiera, presentera och implementera förslag kring en långsiktigt strategisk plan för produktionens utveckling. I uppdraget ligger ansvar för att driva ständiga förbättringar för att höja produktionskapacitet/effektivitet med tillhörande rutiner. Du utbildar och utvecklar dina medarbetare för att skapa ökad förståelse och engagemang. Du är också delaktig vid underhålls- och investeringsprojekt. I Torekov har du ansvar för tre Lagledare samt ca 31 st produktionsmedarbetare där de flesta arbetar 3-skift. I Ängelholm finns en Produktionsledare som rapporterar till dig och som i sin tur har personalansvar över tre Lagledare samt ca 33 st produktionsmedarbetare. De flesta av dessa arbetar 3-skift. Du arbetar ca 3-4 dgr/veckan i Torekov och 1-2 dgr/veckan i Ängelholm. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD. Vem är du? Vi ser att du har en eftergymnasial teknisk utbildning med minst 10 års erfarenhet av produktionsledning och produktionsteknik. Erfarenhet från formsprutning av plast eller liknande maskintillverkande produktionsmiljö. Du har god erfarenhet av verktygen kring Operations Excellence och ständiga förbättringar såsom Lean/SixSigma, WCM och en god analytisk förmåga i att arbeta med både finansiella och produktionsrelaterade nyckeltal. Det är viktigt att du är operativt nära och trivs ute i verksamheten med en god förmåga att växla perspektiv mellan detalj och helhet. Du arbetar effektivt, organiserat och strukturerat. Du är trygg i ditt beslutsfattande och har en god förmåga att prioritera. Du är naturligt motiverad att nå mål och har förmågan att entusiasmera och motivera din omgivning. Som nämnts ovan har flera av våra medarbetare i snitt lång anställningstid varför det är viktigt att kunna hantera medarbetare och att nyttja deras fulla potential genom att utmana och utveckla i ”rätt” takt och förstå hur man anpassar metodik och verktyg till olika förutsättningar och verksamheter. Vi har också många unga medarbetare som behöver coachas och ges rätt förutsättningar att växa. Det är därför viktigt att du även har god förståelse för hur unga medarbetare stimuleras och kan utvecklas. Din kommunikativa förmåga kommer att vara avgörande för din framgång. I rollen ingår även att kunna skapa relationer på olika nivåer i en internationell koncern. Du kommunicerar flytande på såväl svenska som engelska i tal och skrift. Vi förutsätter att du har en god IT-mognad samt är en van systemanvändare. Låter det intressant? Ta kontakt eller sök direkt! I denna rekrytering har Nolato Polymer tagit hjälp av Macavoy AB och du ansöker med ett uppdaterat CV och ansökningsbrev på www.macavoy.se. Vi arbetar med löpande urval. Därför uppmuntrar vi dig att inte vänta för länge med att skicka in din ansökan. Om du har frågor avseende tjänsten är du välkommen att kontakta Markus Holmgren på Macavoy, 0735-19 54 81. Vi ser fram emot din ansökan! Vem är Macavoy? Macavoy AB är den lilla rekryteringsbyrån med de stora kompetenserna. Macavoy är specialiserad på rekrytering av chefer, projektledare och specialister med teknisk bakgrund. Läs mer om Macavoy på www.macavoy.se och följ oss gärna på LinkedIn för att ta del av aktuella tjänster: http://linkedin.com/company/macavoy-ab/
Om tjänsten Som marknadsförare jobbar du med att ta fram innehåll i forma av bild, video för sociala medier och hemsida. Du är trygg att stå framför kameran och prata om våra produkter. Du bidrar för att skapa en positiv och god stämning och att representera både företaget och våra produkter på ett representativt och professionellt sätt. Ansvarsområden: Organiskt i alla sociala medier. Initialt kanske 50% av dennes tid första kvartalet att komma ikapp med allt vi ligger back på Insta, Tiktok, Snap etc. Därefter cirka 20% tjänst att underhålla det. Live Shopping event vid stora kampanjavslut på Instagram. Sköta Nyhetsbrev och SMS utskick via Klaviyo. Bistår övriga på marknad med att avlasta. Fotografering & enklare filmproduktion Croppning och skapa marknadscontent Lägga upp artiklar på hemsida & CMS. Skapa både bild & text content på landningssidor & kategorisidor. Vara bekväm med nedanstående mjukvaror: Photoshop Canva Magento (eller övriga CMS) Klaviyo Nyhetsbrev & SMS Samt vara bekväm med enklare film/reels och systemkamera för produktfotografering. Kravställande · Flytande svenska i tal och skrift · Goda kunskaper i engelska · B-körkort Om Vesani Sweden AB Vesani Sweden AB är ett bolag som varit aktivt sedan slutat av september 2022 och har mycket kraftig tillväxt. Grundarna är tidigare grundare och ägare av Nordiska Fönster som varit ett snabbväxande bolag med mycket god lönsamhet. Nu har man gett sig in i en bransch inom heminredning med produkter av mycket hög kvalitet och unik design. Nyrenoverat kontor, fotostudio och utställning centralt i Ängelholm med representativa lokaler. Dessutom har företaget köpt en mark centralt i Ängelholm där man inom kort kommer upprätta en ny fastighet för att bedriva utställning, butik och kontor. Bolaget är finansiellt starkt och vi skapar en trygghet för alla som jobbar i företaget. Självklart erbjuder vi goda förmåner så som friskvård, gratis frukost utvalda dagar i veckan, bärbar dator, mobiltelefon, personalrabatt etc. Här jobbar du med ett litet men sammansvetsat team där alla är med och bygger bolagets framgång. För oss är det viktigt att trivas på jobbet och göra det man både är bra på och med arbetsuppgifter som man uppskattar. Vi tycker också det individuella resultatet ska speglas i lön och förmåner. Vi drivs av vår passion för produkterna, företagande och tillväxt med god lönsamhet. Vi hoppas att du är likasinnad och följer med på vår resa.
Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Nu söker Myndighetsenheten inom Hälsa tre vikarierande biståndshandläggare som kan arbeta i sommar då våra ordinarie biståndshandläggare behöver lite semester. Här finns ett härligt gäng medarbetare på 20 handläggare, metodstödjare, boendesamordnare, avgiftshandläggare, chef samt chefsstöd som är kompetenta, hjälpsamma, kreativa, modiga och roliga att arbeta tillsammans med! Vi handlägger på enheten ärende inom SoL under 65 år, socialpsykiatri, SoL äldre och LSS. Vårt arbete och samarbete genomsyras av tillit och ansvarstagande vilket skapar utveckling i vardagen. Blir du en del av vår engagerade och kunniga arbetsplats är du med och bidrar till en bättre kvalitet för dem vi är till för. Du kommer främst att arbeta med handläggning av ärende inom Socialtjänstlagen (SoL) äldre. ARBETSUPPGIFTER I ditt dagliga arbete ansvarar du för att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt Socialtjänstlagen och Förvaltningslagen utifrån den enskildes ansökan/begäran. Som biståndshandläggare arbetar du gentemot ett hemvårdsområde som kan vara både kommunalt och privat enligt LOV, Lagen om valfrihet. Andra arbetsuppgifter är att följa upp och ompröva redan beviljade insatser tillsammans med den enskilde, dennes företrädare, utförare samt andra professioner som kan finnas runt brukaren. Rollen som biståndshandläggare är omväxlande och kan även innefatta andra delar än beskrivit ovan men nu har du förhoppningsvis en inblick i ditt eventuellt kommande arbete. KVALIFIKATIONER Du har med fördel en färdig eller pågående högskoleutbildning som socionom eller likvärdig utbildning inom beteendevetenskap, juridik och socialt arbete eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Att du har genomgått utbildning i socialrätt är ett krav. Har du haft möjlighet att bygga ut din kunskapsbank med några års erfarenhet från liknande arbete, där du skapat förståelse för vad som krävs för att prestera i den här typen av roll är det en fördel. Det är viktigt för oss att du lever och verkar efter vår värdegrund öppenhet, omtanke och handlingskraft. Om du dessutom är lösningsorienterad, strukturerad och självständig, gör det dig till en ännu bättre kandidat för oss. Ängelholms kommun arbetar agilt vilket innebär att vi också högt värdesätter din flexibilitet, nyfikenhet och initiativförmåga. Du har självklart ett trevligt och professionellt bemötande i dina kontakter såväl inom som utanför organisationen. Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift och behöver vara trygg med att använda datorn som ett av dina främsta arbetsredskap och specifik erfarenhet från system som Life Care, Procapita och IBIC kan ses som meriterande. Vikariatet kräver att du har B-körkort och att du kör bil. ÖVRIGT Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Ängelholms Gymnasieskola är en inspirerande mötesplats för kunskap och utveckling. Det är en stor arbetsplats; varje dag tar vi emot ca 1500 elever! För att erbjuda en bra verksamhet är vi ca 200 medarbetare. Ängelholms Gymnasieskola har motiverade elever och kunnig personal. Våra gymnasieprogram är lokaliserade till tre olika skolenheter; Rönnegymnasiet, Valhall College och Victoriaskolan. Vi har goda resultat och anstränger oss för att utveckla verksamheten i takt med omvärlden. Ängelholms Gymnasieskola får medial uppmärksamhet för både goda initiativ från lärare och framgångsrika resultat hos elever. Sökandetillströmningen till våra program är god. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en engagerad lärare som vill arbeta tillsammans med oss på Ängelholms Gymnasieskola för att entusiasmera eleverna och skapa en skola där både elever och medarbetare känner stor delaktighet. Gemensamt strävar vi efter att ständigt förbättra verksamhetens innehåll och resultat. I tjänsten ingår undervisning, bedömning, planering och mentorskap, samt övriga sedvanliga arbetsuppgifter inom ramen för lärarrollen. Du kommer tillhöra ett arbetslag inom ditt ämnesområde. Tillsammans med andra pedagoger verkar du för att utveckla undervisningen. Utöver detta innefattar tjänsten regelbundna kontakter med arbetsplatserna vi samarbetar med. Dessa kontakter är av stor vikt, då utbildningens innehåll och form har tagits fram i nära samarbete med representanter från vård- och omsorgssektorn. Den nära kopplingen mellan utbildning och arbete genomsyrar lärandet. Våra elever tillbringar sitt första gymnasieår inne på gymnasieskolan, men i årskurs två och tre bedrivs undervisningen till stor del ute på en arbetsplats genom APL (arbetsplatsförlagt lärande). Tjänsten är placerad på Rönnegymnasiet i centrala Ängelholm. KVALIFIKATIONER Du har yrkeserfarenhet från vård- och omsorgssektorn. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och det går bra att söka tjänsten även om du inte har en formell yrkeslärarutbildning. Dina ämnesspecifika kunskaper kompletteras av andra viktiga kvaliteter som bidrar till att skapa en god arbetsmiljö för elever och medarbetare. Som yrkeslärare är till exempel förmågan att kommunicera en viktig tillgång, både gentemot elever, vårdnadshavare, kollegor och arbetsplatsernas representanter. I din kommunikation är du därför lugn, lyhörd, flexibel och vänlig. Du har lätt för att skapa förtroende. Det är vidare viktigt att du upplevs som en trygg och tydlig ledare i olika undervisningssituationer, och att du kan inspirera och engagera eleverna till lärande utifrån deras varierade förutsättningar. Du ser lärande som en viktig del av både elevernas och din personliga utveckling. Eleverna är din främsta prioritet och du samarbetar med elever och personal på ett opretentiöst sätt för att verksamheten ska blomstra. Det är en självklarhet att du använder digitala verktyg. ÖVRIGT Intervjuer kan komma att ske löpande. För att bli aktuell för tjänsten måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret. Har du erhållit företrädesrätt i Ängelholms Kommun ska du ange detta i din ansökan. Tjänsten tillsätts under förutsättning av erforderliga beslut. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ängelholms kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Huvuduppdrag Samhälle har som syfte att öka invånarnas livskvalitet och möjlighet att påverka sina levnadsförhållanden. Gemensamt skapar huvuduppdragets verksamheter förutsättningar för god hälsa, en attraktiv, tillgänglig och levande stadsmiljö, landsbygd och natur, en trygg och hälsosam inomhus- och utomhusmiljö, ett rikt utbud av kultur, idrott, fritid samt en god infrastruktur. ARBETSUPPGIFTER Att vara simkunnig och medveten om vattensäkerhet är ett bra sätt att förebygga drunkningsolyckor. Ängelholms kommun är certifierad Vattensäker kommun och erbjuder skolsim och kommunala simskola inomhus på Toftabadet och sommarsimskola på vårt friluftsbad i Vejbystrand. Toftabadet ligger i Munka Ljungby. Det är ett fräscht och mysigt litet bad med familjär stämning. Här finns en 25-metersbassäng med 28 grader i vattnet. Toftabadet har öppet från september till början på juni och stänger under sommarsäsongen. Vejbybadet, eller Vejbystrands friluftsbad, är ett populärt utflyktsmål för både ängelholmsbor och besökare. Vejbybadet har öppet under sommarmånaderna. Att arbeta som simlärare innebär att du arbetar med att öka simkunnigheten bland Ängelholms barn och unga. Du och dina kollegor jobbar tillsammans med att öka simkunnigheten genom livsviktig kunskap. Din huvuduppgift kommer vara att leda våra simskolor, dokumentera, se till så badets miljö är ren och fräsch, samt att vara badvakt. Du kommer att arbeta enligt schema måndag till lördag, dagtid och/eller kvällstid. KVALIFIKATIONER • Du som söker är 18 år eller äldre. • Du har även arbetslivserfarenhet av att leda simundervisning och/eller är utbildad simlärare. Den utbildning som vi anser är godkänd är utbildningar från svenska livräddningssällskapet, SLS. • Erfarenhet av att arbeta pedagogiskt med barn är meriterande. • Tidigare erfarenhet av att planera, driva och genomföra simundervisning är en fördel. • HLR-utbildning och kunskap om simmärkestagning är meriterande. • Förmåga att vara kommunikativ, stresstålig och självgående med ett strukturerat arbetssätt. ÖVRIGT Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Huvuduppdrag Samhälle har som syfte att öka invånarnas livskvalitet och möjlighet att påverka sina levnadsförhållanden. Gemensamt skapar huvuduppdragets verksamheter förutsättningar för god hälsa, en attraktiv, tillgänglig och levande stadsmiljö, landsbygd och natur, en trygg och hälsosam inomhus- och utomhusmiljö, ett rikt utbud av kultur, idrott, fritid samt en god infrastruktur. Miljö och Livsmedel i Ängelholm arbetar inom områdena miljö och hälsoskydd, livsmedel, serveringstillstånd tobak. Verksamheten består idag av två enheter, Miljöenheten och Livsmedels- och tillsynsenheten. Vi är knappt 30 medarbetare som tillsammans strävar efter att erbjuda företag och invånare en god service och ett gott bemötande när de är i kontakt med oss. Vi har senaste året arbetat med att utveckla våra E-tjänster för att underlätta kontakten med oss Miljöenheten består av 16 medarbetare. ARBETSUPPGIFTER I rollen som chef för miljöenheten har du det övergripande ansvaret för daglig drift såväl som budget och leder enheten framåt med kvalitet och verksamhetsutveckling. Du samarbetar över gränser för att skapa värde för hela organisationen med medborgaren i fokus. Du är också mån om dina medarbetares trivsel och långsiktiga utveckling och finns tillgänglig för att både stötta och utmana dem i vardagen. Ett av dina viktigare ansvarsområden är att leda, fördela och planera, arbetet på enheten. Om vi tittar på några av dina ansvarsområden utanför ovan nämnda kan listan se ut såhär: • Ingå i ledningsgruppen på Miljö och livsmedel och utveckla verksamheten tillsammans med övriga enheter så att vi kan dra nytta av varandra • Ansvara för APT på enheten • Förbereda och föredra större nämndärenden • Utveckla vårt arbete med service och bemötande i alla led , en del av detta är arbete med klarspråk och information • Fortsätta med utveckling av digital handläggning. • Utveckla arbetet med planering och uppföljning av arbetet med delaktighet från medarbetarna • Vara med i arbetet med att utveckla verksamhetens verksamhetssystem och e-arkiv Det förekommer naturligtvis andra inslag i rollen också, men nu har du en överblick över dina huvudsakliga ansvarsområden. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen ser vi att du har en högskoleexamen inom miljöområdet. Vi ser gärna att du har en dokumenterad ledarskapsutbildning. Du har erfarenhet av att arbeta som chef med ansvar för ekonomi, personal och verksamhet i några år, gärna i offentlig sektor. Det är bra om du har erfarenhet av att arbeta mot politiska nämnder och med tillsyn enligt miljöbalken, gärna i kommun. Du har arbetat ett antal år där du haft möjlighet att bygga upp relevanta erfarenheter du tar med dig in i rollen. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Att du lever och verkar efter våra värdeord Öppenhet, Omtanke och Handlingskraft är naturligtvis en självklarhet. Det är även viktigt för oss att du som person är lyhörd och har förmåga till att anpassa dig till fattade beslut och att du kan arbeta självständigt men även samarbeta med andra. Vi ser att du har ett engagemang för frågorna du arbetar med och kan vara drivande. Vill du dessutom dela med dig av dina åsikter och erfarenheter för hela verksamhetens bästa tycker vi det är jättebra, för det kommer du ha glädje av i din nya roll. Vi räknar med att du är trygg i ditt ledarskap. Du är en coachande ledare där du både supporterar men också utmanar din personal. Din grundinställning är att de flesta växer under ansvar och därför har du inga bekymmer med att delegera såväl ansvar som mandat, du har koll snarare än kontroll och eftersträvar hög delaktighet från medarbetarna. Du är strukturerad och serviceinriktad och har förmågan att vara flexibel när det behövs. Du har självklart ett trevligt och professionellt bemötande i dina kontakter med politiker, tjänstepersoner, näringsliv och naturligtvis våra invånare. Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift och känner dig trygg att använda datorn som ett av dina främsta arbetsredskap. Specifik erfarenhet från system som Ecos 2 kan ses som meriterande. Intervjuer kommer preliminärt att hållas nedanstående datum. Gör gärna en notis i din kalender redan nu. • 12 mars Förmiddag • 13 mars Förmiddag • 14 mars Förmiddag ÖVRIGT Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Gör skillnad. Varje dag. Ängelholms sjukhus är ett närsjukhus i Skåne som arbetar tätt med Helsingborgs lasarett som är vårt närmaste akutsjukhus. I din roll som AT-läkare hos oss får du ta ett steg fram och ta ansvar redan från början med hjälp av god handledning. Detta eftersom vi vill skapa goda förutsättningar för dig att axla din roll som legitimerad läkare och det ansvar som det innebär. Mer information om AT i Region Skåne hittar du på: http://vardgivare.skane.se/kompetens-utveckling/at ARBETSUPPGIFTER Vi välkomnar 11 AT-läkare, med tillträde 2025-09-01, till Ängelholms sjukhus! När du har börjat din AT hos oss finns möjlighet att söka Ledarskaps AT, ett utvecklade ledarskapsprogram under tre veckor av din AT. Ledarskaps AT görs ihop med AT-läkare i Helsingborg. AT på Ängelholms sjukhus är 18 månader; nio månader på invärtesmedicin och opererande specialiteter inklusive akutverksamhet och anestesi/IVA, tre månader på psykiatri och sex månader på primärvård. Vid AT i Ängelholm är du placerad både på närsjukhuset i Ängelholm och akutsjukhuset i Helsingborg. Du roterar mellan avdelning och akutmottagning. På avdelningen tjänstgör du tillsammans med en överläkare, specialist eller erfaren ST-läkare och utför sedvanliga underläkaruppgifter under handledning. Den avslutande primärvårdsplaceringen sker i Ängelholm eller i närliggande kommuner i Ängelholms upptagningsområde. AT-tjänstgöringen inleds med en introduktionsperiod på två veckor som innehåller olika utbildningsmoment varvat med klinisk tjänstgöring/introduktion tillsammans med avgående AT-läkare. I introduktionen ingår utöver introduktionsveckan en tredagars teambaserad utbildning i akut omhändertagande av svårt sjuk patient. Under AT-tiden arrangeras fortlöpande föreläsningar och återkommande utbildningsdagar. Vidare erbjuds du att åka på ett utbildningsinternat (Regionalt AT-ting). På varje placering finns en ansvarig studierektor och du tilldelas en personlig handledare. Du har också möjlighet till en personlig mentor som följer dig och din professionella utveckling under hela AT-tiden. Arbetstiden innebär schemalagd ordinarie arbetstid, måndag till fredag samt jourtjänstgöring som förekommer både på kvällar, nätter och helger. På jourerna är du som AT-läkare aldrig ensam utan det finns alltid en legitimerad kollega på plats. Våra AT-läkare fyller en viktig funktion i vår verksamhet och du upptäcker snabbt att du är en viktig kollega! Vi hoppas att din tid hos oss blir så inspirerande att du gärna vill stanna kvar även efter din legitimation. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har svensk läkarexamen eller beslut från Socialstyrelsen om att göra AT. Språkkunskap i svenska lägst motsvarande nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Sökande med utbildning utanför EU ska innan påbörjad AT-tjänst ha avslutat kursen Samhälls- och författningskunskap/Författningskunskap med godkänt resultat. Om du har tidigare tjänstgöring som underläkare inom svensk sjukvård är det meriterande. Hos oss rekryterar vi AT-läkare med sjukhusets framtida kompetensförsörjning i fokus och fäster därför stor vikt vid att du utöver formella meriter har personlig mognad, omdöme, empati och samarbetsförmåga. Vidare ser vi att du är engagerad, initiativrik, kommunikativ samt att du har ledaregenskaper. Lokal anknytning anses meriterande. OBS! Du kan inte komplettera din ansökan efter sista ansökningsdag 21/2. Ofullständiga ansökningar beaktas inte. Vi vill att du ansöker online och bifogar följande bilagor: * CV som innehåller alla eftergymnasiala utbildningar samt all vårderfarenhet. Uppge titel, klinik och anställningstid. * Personligt brev, där du har möjlighet att ge en bild av dig själv och varför du är intresserad av AT hos just oss. * Läkarexamen. Har du inget examensbevis ännu, bifoga Ladokutdrag eller motsvarande. * Du som studerat till läkare utanför Norden ska bifoga ditt beslut från Socialstyrelsen att du är behörig att söka AT och ett intyg på att dina språkkunskaper i svenska motsvarar lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala (såvida du inte fullgjort din gymnasieutbildning i Sverige). * Uppge minst två referenspersoner som vet hur du fungerar i klinisk tjänstgöring. Om du ej har klinisk erfarenhet, ange personer som kan bedöma dig i en annan arbetstagarroll. Ange även gärna en referens som har varit eller är din nuvarande chef. * Du som har ett giltigt arbetstillstånd från Migrationsverket som möjliggör AT- tjänstgöring under hela tjänstgöringsperioden ska bifoga detta. * Övriga meriter som du åberopar i din ansökan ska styrkas med intyg vid eventuell intervju. Vi behandlar ansökningar löpande. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi kommer att hålla intervjuer 11 till 12 mars 2025. Intervjuerna sker i samarbete med SYLF och vi har utmärkelsen schysst rekrytering. En representant från SYLF kan komma att sitta med vid intervjun och vara tillgänglig för dina frågor efter intervjun. Utdrag ur misstanke- och belastningsregistret kommer att ske innan eventuell anställning. Om du är intresserad av AT vid flera sjukhus, behöver du begränsa antalet ansökningar till två, varav ett sjukhus ska anges som förstahandsval och ett som andrahandsval. Alla AT-ansökningar i Region Skåne samkörs för att kontrollera prioriteringsordningen.
Om företaget Peab är Nordens samhällsbyggare med 16 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger PEAB vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm. I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vill du bygga ett hållbart samhälle tillsammans med Peab? Välkommen med din ansökan redan idag! Din roll Vi söker en erfaren och självgående redovisningsekonom till vår ekonomiavdelning inom AO-Industri. Gruppen hanterar redovisningen för 25 aktiebolag som tillämpar K3-regelverket, och du kommer att ansvara för ett antal av dessa bolag. Rollen innebär ett brett spektrum av arbetsuppgifter där du får möjlighet att arbeta självständigt samtidigt som du har ett nära samarbete med controllers, produktionen och koncernekonomi. Huvudsakliga arbetsuppgifter Löpande redovisning och bokföring Ansvar för månads-, kvartals- och årsbokslut Upprättande av årsredovisningar och inkomstdeklarationer Hantering av anläggningstillgångar, lager och successiv vinstavräkning Rapportering till myndigheter, exempelvis moms- och statistikrapportering Ge stöd och service i redovisningsfrågor till controllers och produktion Kontakt med revisorer och säkerställande av korrekt rapportering Din profil För att lyckas i rollen är det viktigt att du är noggrann, analytisk och har en god problemlösningsförmåga. Du trivs med att ta eget ansvar och har en förmåga att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Kvalifikationer Högskoleutbildning inom redovisning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete Erfarenhet av att självständigt upprätta bokslutsavstämningar, årsredovisningar och inkomstdeklarationer God förståelse för K3-regelverket och koncernrapportering Van att arbeta i ekonomisystem och goda kunskaper i Excel Detta är ett konsultuppdrag via oss på Clevry på 12 månader med goda chanser till förlängning/överrekrytering! Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar Peab med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Vi söker nu Erfaren Svetsare till en kund i Ängelholm. Dina arbetsuppgifter Arbetet innebär att svetsa, hela konstruktioner, efter ritningar. Arbetet görs i kundens lokaler. Montering och Svetsning med MIG. Din bakgrund/Dina egenskaper Du ska ha erfarenhet av svetsning inom MIG. Goda kunskaper av ritnings läsning. Du ska vara van vid montage och ha vana av att använda vanligt förekommande verkstadsmaskiner. Truck-kort och Travers-kort är meriterande. Du trivs med att arbeta i grupp, är social och noggrann. Information och kontakt Dagtid/heltid. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Ansökningar tas endast emot via vår hemsida och urval sker löpande, så skicka din ansökan direkt! Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta Johan Persson 046-540 85 93 Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Var finns du personlig assistent, barnskötare, undersköterska med erfarenhet av barn och/eller med någon likvärdig utbildning? Vi söker fortfarande efter vår nästa assistent! Brukaren ser gärna manliga sökanden. Vi är ett litet assistanskooperativ där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv. Just nu söker vi en assistent till ett barn från och med höstterminen 2024 då barnet ska börja i förskoleklass och är i behov av daglig assistans. Anställningen påbörjas gärna tidigare för att ni ska lära känna och bli trygga med varandra. Barnet är 6 år gammal och har en funktionsnedsättning som påverkar hans kroppsliga funktioner på grund av en muskelsjukdom. Detta gör att han behöver stöttning i vardagens samtliga olika situationer och aktiviteter. Som personlig assistent finns du för barnet i dess närhet, du hanterar personlig hygien, på- och avklädning, lyft mellan olika hjälpmedel, stöttning vid måltidssituationer, träning och viss medicinsk omvårdnad. Assistansen sker i hemmet och på skolan/fritids varpå en god kommunikation och en god samarbetsförmåga med föräldrarna samt skolan är av största vikt. Sjukvårdsinsatser i form av egenvård såsom sondmatning via peg, hanteringen av hostmaskin, inhalationsbehandling, slemsug tillkommer. Du kommer även att följa med barnet på olika aktiviteter både på egen hand och tillsammans med föräldrarna. Arbetstiderna kommer att vara huvudsakligen 06.30-14 (alternativt 06.30-16) och följer skolans tider men kvälls- och nattarbete kommer att förekomma. Arbetstiderna kan variera och tillsammans med föräldrarna och övriga kollegor kan du få vara med att styra dina tider. Välkommen till Kooperativet Eila - det lilla kooperativet utan vinstintresse! Läs mer på www.eila.se VEM ÄR DU? Vi söker dig som är utbildad undersköterska, barnskötare eller personlig assistent med erfarenhet av barn i sitt arbete eller har annan likvärdig utbildning. Har du tidigare erfarenhet som personlig assistent åt barn är detta meriterande. Likaså om du har tidigare erfarenhet av medicinsk omvårdnad. Rollen som personlig assistent kräver att du en stabil och självständig person med en hög grad av personlig mognad. Du har en god förmåga att upprätthålla ett välfungerande samarbete med såväl föräldrar, kollegor och andra personer som du möter i ditt arbete. Du är initiativtagande och tycker om att driva arbetet framåt genom att arbeta tillsammans med föräldrar och kollegor. Vidare har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du ska vara barnkär, simkunnig, vara i god fysisk form för att klara av tyngre lyft under dagen och för att kunna hålla ett högt tempo. Du ska ha god pedagogisk förmåga till att arbeta med barn. Som person besitter du en god förmåga att motivera och kommunicera. Familjen och barnet vistas gärna i trädgården och naturen vilket innebär att du ska trivas med utevistelser i arbetet. Arbetet finns utanför Ängelholm. Körkort är ett krav för att kunna ta dig till arbetsplatsen som ligger på landet samt för att kunna åka till aktiviteter med barnet. Du får ej vara allergisk mot pälsdjur eftersom det finns både hund och katt i hemmet. Då arbete kommer att ske både i hemmet och i förskola, behöver du kunna tolka olika sammanhang för att veta hur du ska agera som assistent. I vissa sammanhang är du mer närvarande i leken och har en nära dialog med barnet. I andra sammanhang behöver du kunna backa för att låta barnet träna på sin självständighet och få vara ”ensam” med sina kompisar, lärare eller förälder. Vid sådana tillfällen behöver du i stället skugga och vara behjälplig vid behov. På denna arbetsplats kommer du få vara med och göra en skillnad för barnet. Träning och förebyggande träning bidrar till barnets utveckling. Vi önskar en person som vill stanna en längre tid hos barnet för att skapa en långsiktig lösning. Vi använder oss av det digitala schemaläggnings- och tidsredovisningsystemet Aiai vilket innebär att du ska vara datorvan. Utdrag från polisens belastningsregister krävs för att arbeta med barn inom verksamhetsområdet enligt LSS. VI ERBJUDER God introduktion i arbetet erbjuds av föräldrarna och av arbetsgivaren. Kontinuerlig kompetensutveckling erbjuds enligt individuell utvecklingsplan. Det är viktigt för oss att du ska känna dig välkommen för du blir ju vår ambassadör ute. VILKA ÄR EILA? Vi startade vår verksamhet i februari 1995 i Ängelholm och nu finns vi på olika orter i Skåne. Vi är en ideell förening utan vinstintresse för personer med olika funktionsvariationer och som har rätt till personlig assistans enligt LSS - Lagen om stöd och service. Vi har idag 20 medlemmar / brukare med olika funktionsvariationer där drygt 130 anställda arbetar i olika anställningsformer och flera brukare är på väg in i vår verksamhet. Vi har kollektivavtal med Kommunal. De flesta av assistenterna är rekryterade ”utifrån”, men vi har också anhöriga som är anställda som personliga assistenter. EILA fungerar som intressegrupp för medlemmarna och har helhetsansvar för deras assistans och för all personal. EILAs värdegrund bygger på: - Kvalitet och trygghet - Personligt inflytande - Frihet under ansvar - Solidaritet Vi har dörren alltid öppen för nya medlemmar och nya medarbetare! Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan! Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 223 jobb