Lediga jobb i Götene
Sök totalt 68 lediga jobb i Götene
CE-CHAUFFÖR GÖTENE KYLTRANSPORTER Är du redo för nya utmaningar och vill ta chansen att bli en del av teamet på Götene Kyltransporter? Se då hit! Vi söker just nu dig som har en god känsla för service, är engagerad och är redo för nästa steg i karriären. UPPDRAGSBESKRIVNING Götene Kyltransporter AB har en modern och välskött fordonspark. En stor del av verksamheten består av linjetrafik, där gods lastas och lossas på omlastningscentraler innan de själva ansvarar för den lokala distributionen. De trafikerar i huvudsak Småland, Västergötland, Skåne, Östergötland och Mälardalen. Arbetet passar dig som söker en säsongsanställning över sommarperioden. ARBETSUPPGIFTER Det är fördelaktigt att ha tidigare erfarenhet av lastbilskörning med släp och även erfarenhet av att backa med släp. I arbetsuppgifterna ingår lastning, lossning och balkning av gods, truckkörning samt transporter av kyl- och frysvaror. ARBETSTID Arbetet är förlagt måndag-söndag där arbetstiderna kan variera under både dag och natt och ett vanligt arbetspass uppgår till 8-12 timmar. Viss övernattning och helgarbete kan förekomma. KRAV CE-behörighet och giltigt YKB Digitalt förarkort Truckkort A+B1 God fysik Goda språkkunskaper i svenska eller engelska (skriftligt och verbalt) Erfarenhet av backning med släp MERITERANDE ADR-intyg Erfarenhet av bakgavellyft Erfarenhet av kyl- och frystransporter' ANSTÄLLNINGSFORM Tjänsten är en säsongsanställning med goda möjligheter till förlängning efter periodens slut.
Rasta Götene är en anläggning som ingår i den välkända Rasta kedjan med 30 mötesplatser runt om i Sverige där vi driver Restaurang, butik & hotellverksamhet. Här på Rasta Götene har vi en restaurang med fokus på svensk husmanskost, ett hotell samt en välsorterad trafik butik som drivs under varumärket Preem. ArbetsbeskrivningVill du ha ett roligt sommarjobb på en bensinstation med mycket variation? Vi söker just nu dig som vill arbeta hos oss sommaren 2025! Rollen innebär en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att utveckla dina färdigheter inom flera områden – från kassahantering till butikshantering och kundservice. Vi kan erbjuda dig ett roligt arbete i en spännande miljö där ingen dag är den andra lik, med stor variation på arbetsuppgifterna. Ena stunden jobbar du med merförsäljning i kassan, för att snabbt skifta till att servera mat, fylla på med varor eller så ser du till att stationen är ren och fräsch. För oss är alla uppgifter lika viktiga, och vi hjälps åt att genomföra dem med högsta kvalitet. På våra stationer är det ofta ett högt tempo där du och dina kollegor tar hand om våra kunder genom service i världsklass. Arbetsuppgifter Rollen som Säljare innebär primärt kassatjänst vilket innefattar servering av fastfood och försäljning av vårat breda sortiment utav varor. Det förekommer också många sekundära arbetsuppgifter som tillhör en bensin/servicestation såsom städning, uppfyllning i butik m.m. Kvalifikationer och Erfarenhet Serviceinriktad inställning – Förmåga att ge kunder ett trevligt bemötande och bra service. Flexibilitet & stresstålighet – Kunna hantera snabba situationer och variera mellan arbetsuppgifter. Erfarenhet av försäljning – Merförsäljning och hantering av kampanjer och erbjudanden. Ansvarstagande & självständig – Kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ. Arbetstid och FörmånerAnställningsform: Säsongsanställning. Arbetstid: Varierande timmar, inklusive helger och kvällar. Lön: Enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Förmåner: Möjligheter till personlig utveckling och att bli en del av ett passionerat team. AnsökningsprocessSök tjänsten redan idag! Vi behandlar ansökningar fortlöpande och ser fram emot att höra från dig. För frågor eller mer information om rollen, kontakta
Närhälsan erbjuder nära primärvård av högsta kvalitet. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna genom hela livet och gör skillnad för deras hälsa. Vi tar vara på dig och erbjuder utveckling genom hela yrkeslivet. Om oss Närhälsan Götene vårdcentral är en av Västra Götalandsregionens offentligt drivna vårdcentraler med cirka 10 250 listade invånare. Här möter du en engagerad arbetsgrupp på 45 anställda som arbetar tillsammans och värdesätter samarbete mellan professionerna. Vi är lyhörda och jobbar för att varje yrkeskategori ska känna yrkestrygghet. På vårdcentralen finns läkar- och sjuksköterskemottagning, gynekolog, äldremottagning, distriktssköterskemottagning, diabetesmottagning, hypertonimottagning, astma/KOL-mottagning, BVC, laboratorium och mottagning för psykisk hälsa. Vi har ett nära samarbete med Götene rehabmottagning, barnmorskemottagningen och ungdomsmottagningen. Som anställd inom Närhälsan erbjuds du olika former av utvecklingsmöjligheter exempelvis genom internutbildningar. På arbetsplatsen arbetar vi aktivt med utvecklingsarbete för att ständigt förbättra arbetssätt och på bästa sätt möta patienternas behov. Läs gärna mer om de fördelar och förmåner vi erbjuder i Närhälsan: Länk till vår hemsida Om arbetet Vi erbjuder ett flexibelt och stimulerande arbete. Som enhetschef är du direkt underställd vårdcentralchefen som är tillika verksamhetschef och du kommer att ingå i vårdcentralens ledningsgrupp. I arbetsuppgifterna ingår ansvar för del av personalgrupp vilket innebär personalansvar, arbetsmiljöansvar, ekonomiansvar, bemanningsansvar, schemaläggning samt verksamhetsuppföljning och utvecklingsarbete. Om dig Du har relevant högskoleutbildning för uppdraget och har erfarenhet från arbete som chef och/eller ledare, med fördel inom hälso- och sjukvårdsverksamhet. Du har även chefs- och/eller ledarutbildning samt tidigare erfarenhet från arbete med personal- och resultatansvar. Erfarenhet av arbete inom primärvård är meriterande. Vi söker dig som är tydlig och lyhörd i ditt ledarskap. Dessutom är du mål- och resultatorienterad, samt har ett stort intresse och vilja att driva utveckling. Du har en god analytisk förmåga och ett strategiskt arbetssätt för att stödja verksamheten. I ditt ledarskap är du en person som engagerar, motiverar och involverar din personal för att driva verksamheten framåt. Vi ser att du är en förebild och normskapare som är lojal med organisationen och de beslut som fattats. Genom delaktighet skapar du förutsättningar för gott samarbete på arbetsplatsen. Att utveckla dig själv är en del av din vardag. Vi ser även att du lever upp till Närhälsans kärnvärden Pålitlig, Omtänksam och Nytänkande. Övrigt Tjänsten avser ett vikariat till och med 2026-02-28. Urval sker löpande under ansökningstiden och vi planerar för intervjuer den 8/4 på Regionens Hus i Skövde. Chefsrekrytering inom Närhälsan följer chefsrekryteringsprocessen i Västra Götalandsregionen och vi utgår från regionens fyra grundläggande chefskriterier: Värdegrundsbaserat chefskap, Mål och resultatorienterat chefskap, Kommunikativt chefskap och Utvecklingsorienterat chefskap. Som en del av urvalsprocessen kommer även djupintervju och testning ske gentemot regionens Center för chefsrekrytering den 10/4 (digitalt) där du förväntas vara tillgänglig. Välkommen med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Vill du hjälpa till att skapa förutsättningar för våra medarbetare att fatta rätt beslut som leder oss till att nå våra mål? Vill du vara en del i att leda controllerteamet i företagets förändringsresa i implementeringen av ett integrerat arbetssätt? Brinner du för att driva förbättringar och att eliminera förluster? Vill du dessutom arbeta tillsammans med ett team av engagerade och drivna kollegor? Då är det dig vi söker! Om tjänsten Rollen är en utökning av organisationen, vilket innebär att du kommer att ha personalansvar för, samt arbeta tillsammans med, ett team av totalt fem controllers och två Business Intelligence-utvecklare. Tillsammans stöttar ni verksamheten i att ta fram beslutsunderlag, analysera och fatta datadrivna beslut. Organisatoriskt tillhör du Ekonomiavdelningen och rapporterar till Ekonomichefen. Tjänsten är placerad i Källby. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Stödja, vägleda och utveckla controllers och BI-utvecklare inom avdelningen. • Säkerställa tillgänglighet och visualisering av data i rapporter för att ge rätt beslutsstöd i verksamheten. • Fungera som stöd till verksamheten vid analys, uppföljning och budgetering. • Säkerställa analys och uppföljning av trender samt signalera förbättringsmöjligheter och förluster i realtid. • Säkerställa analys av måluppfyllelse. • Vara sammanhållande för budgetprocessen inom företaget. • Rollen innefattar även operativt controllerarbete. Lämplig bakgrund Du är utbildad ekonom på högskole- eller universitetsnivå. Du har god ledarerfarenhet och erfarenhet av controllerarbete från en större verksamhet. Vi ser även att du har en hög systemförståelse. Personliga egenskaper Vi söker en person som drivs av att leda, stötta och utveckla individer. Som person tar du stort ägandeskap över din och gruppens uppgift i att stödja arbetet mot de övergripande målen. För oss är det viktigt att du är affärsdriven, att du har ett intresse för kunden och affären. Du är proaktiv och drivs av ständiga förbättringar. Du har även en vilja att sätta dig in i och förstå hur vår mat lagas, hur varubehoven uppstår och flödar genom företaget. Arbetet kräver att du är analytisk och kan arbeta med detaljer, men även se helheten och guida teamet till den bästa vägen för att nå de långsiktiga målen. Du har även förmågan att förmedla ekonomiska insikter på ett enkelt och begripligt sätt för verksamheten. Vad erbjuder vi Hos oss får du: • Vara delaktig i att förbättra arbetssätten för controllerteamet och verksamheten samt säkerställa stöd kring datavisualisering, analys, uppföljning, nyckeltal och målarbete. • Möjlighet att påverka – Genom att visualisera data möjliggör du datadrivna beslut och har därmed en viktig roll i företagets måluppfyllelse. • Arbeta tillsammans – Dels i en Ekonomiledningsgrupp, som utöver din roll består av Redovisningschef och Ekonomichef, dels inom Controllerteamet och BI-utvecklingsteamet. • Verksamhetsnära arbete – All mat lagas i Källby och alla beslut tas i Källby, vilket ger stor möjlighet att arbeta nära verksamheten. • En utvecklande arbetsmiljö – Köket i Källby står aldrig stilla, och möjligheten till utveckling inom området är stor. Genom myrstegsmetoden gör vi kontinuerligt små framsteg varje dag. • Långsiktigt arbete – Familjeföretaget Dafgårds vill fortsätta sin verksamhet i Källby i ytterligare 85 år. Beslut tas med långsiktighet i fokus. • Arbeta i världsledande system i framkant – Med SAP som vårt affärssystem och SAP Analytics Cloud som Business Intelligence-system strävar vi alltid efter att ligga i framkant för att säkerställa rätt affärsbeslut. Om företaget Vi är ett familjeföretag som har lagat mat sedan 1937. I köket i Källby är det full fart. Här steker vi pannkakor, lagar lasagne, bakar bröd – ja, mat är det bästa vi vet. Vi är alltid på jakt efter nya trender, ny teknik och nya smaker så vi kan fortsätta laga mat i minst 80 år till. Och för att det ska bli riktigt bra, behöver vi engagerade medarbetare som vill satsa med oss! Ansökan Låter detta som rätt utmaning för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Tomas Vinnersten, på 0766–471614, eller [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig!
Som medarbetare i Götene kommun blir du en del av en helhet där engagemang och samarbete över gränser är en självklarhet. Här värdesätter vi mod och nytänk i allt vi gör och vi eftersträvar arbetsplatser som stimulerar kreativitet, initiativförmåga och ansvarstagande. Hos oss får du möjlighet att bidra till meningsfulla och samhällsnyttiga insatser som gör skillnad i människors vardag. Vi har en tydlig vision – vi ska bli Sveriges bästa landsbygdskommun. Götene kommun är platsen där man, ung som gammal eller mitt i livet, känner trygghet och har förutsättningar att utvecklas. Här står barnen i centrum. Vi tar vara på varje ung individs drivkraft och kreativitet genom att erbjuda en utbildning i toppklass, ett rikt kulturliv och en meningsfull fritid som ger barn och unga möjlighet att utvecklas till sina bästa jag. Lugnet, gemenskapen och enkelheten hos oss tillsammans med pulsen i städerna runt oss ger förutsättningar för ett rikt liv, oavsett var i livet man befinner sig. Runt knuten väntar Vänern och Kinnekulle med ett friluftsliv som många bara kan drömma om. Vill du vara med och forma Sveriges bästa landsbygdskommun? Läs mer om Götene kommun på http://www.gotene.se , och vad livet i Skaraborg har att erbjuda på https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/gotene https://www.youtube.com/watch?v=nCtx-cGrzis Beskrivning Ceciliagården är ett boende för personer med demenssjukdom och är en del av Götene Äldrecenter. Ceciliagården består av fyra avdelningar med sammanlagt 32 lägenheter och det finns gemensamt kök och vardagsrum på varje avdelning. Atmosfären på Ceciliagården är lugn och vi arbetar efter ledorden vänlighet, värdighet och värme. Arbetsuppgifter I arbetet som undersköterska ser du till att den enskilde får hjälp med de insatser som är beviljade enligt socialtjänstlagen. Vi arbetar utifrån ett salutogent förhållningssätt där den enskilde ska få delaktighet och inflytande kring hur och när de beviljade insatserna ska utföras. Här på Ceciliagården behövs ett stort mått av nytänkande och flexibilitet. Vi kan erbjuda dig ett givande arbete med mycket ansvar, du kan få extra ansvarsområden på arbetsplatsen för att du ska känna att du utvecklas i ditt arbete. Vi arbetar med aktivitetsplaneringsverktyg för att säkerställa att de boende får den hjälp de har rätt till. Lättare matlagning ingår. Vem är du? För oss är den enskilde viktigast, därför förutsätter vi att du har ett respektfullt och ödmjukt förhållningssätt i mötet med de personer som bor på Ceciliagården. Det är viktigt att du är genuint intresserad av att möta personer med demens i sin vardag där du vägleder och skapar förutsättningar för ett tryggt och meningsfullt liv. Vi tror att du är en person som är trygg i dig själv, att du kan jobba självständigt och fatta egna beslut. Du måste samtidigt kunna samarbeta med dina kollegor och övriga professioner du möter i ditt arbete. På Ceciliagården är gemenskap och trivsel betydelsefullt, att vi tillsammans gör ett så bra jobb som möjligt som gynnar våra brukare. Du behöver därför ha en positiv inställning och ser som ditt självklara ansvar att bidra till ett bra arbetsklimat och att främja ett gott samarbete. Vi söker dig som har god datorvana samt kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift då dokumentation och kommunikation är en del av arbetsuppgifterna. Är du intresserad av att bli en del av vårt gäng och på köpet både få stimulerande arbetsuppgifter och trevliga kollegor så tveka inte att söka. Vi ser fram emot att träffa dig! Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska. Erfarenhet av arbete med demenssjukdom ses som meriterande. Stor hänsyn tas till personlig lämplighet. Villkor Vikariat till och med 260101, sysselsättningsgrad 100% av heltid. Tillträde snarast. Urval och intervjuer kan komma att ske under annonstid, så sök redan idag. Välkommen med din ansökan! Vi tar endast emot ansökningar elektroniskt via vår hemsida. Bemannings-och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser undanbedes. Götene kommun tillämpar rökfri arbetstid. Götene kommun strävar mot jämställdhet och mångfald i våra verksamheter och arbetar därför aktivt för en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald.
Nu söker vi dig som är intresserad av att arbeta extra som lagermedarbetare. Som lagermedarbetare är dina främsta arbetsuppgifter att plocka, packa och kvalitetskontrollera varor. Vi erbjuder dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% att arbeta extra hos oss. Kanske studerar du, driver egen verksamhet eller har ett annat arbete på deltid som gör att du vill bli en del av vår arbetsstyrka några dagar i veckan. För att lyckas i rollen som lagermedarbetare ska du vara självständig, flexibel och ansvarstagande. Vi ser även att du har god känsla för säkerhet och arbetar med stor noggrannhet. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga, är prestigelös och inte rädd för att ta i. Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag 07.00-16.00 Vi ser att du har möjlighet att arbeta 2-3 pass per vecka, gärna mer under sommaren. Vi letar efter personer som har ett bra bemötande mot kollegor, är ordningsamma och håller tider. Krav: - Behärska svenska och/eller engelska i tal och skrift - B körkort och tillgång till bil - Annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% - Truckkort A1 - B4 Om ansökan: Du ansöker tjänsten via annonsen, Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi ber er vänligen att inte ringa oss för att ansöka till tjänsten. Det är enbart ansökningar via länken som läses. Välkommen med din ansökan!
Om företaget Genom Parocs 80-åriga historia har vi fått ett välförtjänt rykte för hög produktprestanda, teknisk expertis och hållbarhet bland proffsbyggare, arkitekter, entreprenörer, återförsäljare och industriella byggentreprenörer. Idag är Paroc marknadsledande, räknat i marknadsandel, på våra huvudmarknader i Finland, Sverige och Baltikum, inom såväl byggisolering som teknisk isolering. Dessutom har PAROC-produkter starka positioner som utmanare till nuvarande marknadsledare i Polen, Tyskland, Storbritannien och Norge. Våra produkter, som säljs under produktnamnet PAROC och paketeras i våra lättigenkännliga röd och vitrandiga förpackningar, inkluderar byggnadsisolering för värme-, brand- och ljudisolering av ytterväggar, tak, golv, källare, bjälklag och mellanväggar, samt teknisk isolering för VVS-system, industriella processer, marin och offshore-industrin och industriell utrustning (OEM). Tjänstebeskrivning Som underhållstekniker arbetar du med att säkra tillgängligheten på Parocs produktionsanläggningar och transportörutrustningar genom förebyggande och avhjälpande underhåll inom både det mekaniska och tekniska området. I arbetet ingår felsökning, byte av slitagedelar, mekaniska- och tekniska reparationer och ombyggnationer. Då alla underhållsarbeten baseras på arbetsordrar är även att skriva rapporter efter utfört arbete samt arbete i systemet SAP en del av dina arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta på Parocs anläggning i Hällekis i ett team med olika kompetenser inom underhållsarbeten. Du blir medlem i en organisation som drivs av att prestera sitt bästa i alla situationer. På avdelningen strävar de efter en god gemenskap samtidigt som de alltid har kunden i fokus och driver förändringar samt förbättringar för att nå bättre resultat. Tjänsten innebär en omväxlande vardag med ansvarsfullt arbete, både självständigt och i grupp, samt goda möjligheter till personlig utveckling. Arbetstiden är förlagd på skift. Kvalifikationer Paroc söker dig som har en yrkesteknisk utbildning på lägst gymnasienivå och erfarenhet av underhållstekniskt arbete inom mekaniska reparationer eller underhållsservice. Har du ett tekniskt intresse och har mekat mycket på annat sätt i arbetet eller privat är även det av intresse. Kunskaper inom el-teknik är mycket meriterande. Du har en god datorvana och behärska svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du engagerad, ansvarsfull och självgående samt har en god känsla för ordning och reda, 5S. För att trivas i rollen bör du se problemlösning som en rolig utmaning samt ha förmågan att se och förstå helikopterperspektivet gällande underhåll. Vidare är du flexibel och har lätt för att både samarbeta och kommunicera med de olika funktionerna i fabriken. Givetvis arbetar du också på ett säkerhetsmedvetet sätt, säkerheten kommer först! Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Louise Sköld via e-post: [email protected] eller telefonnummer 072 – 402 46 60. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se
Nu söker vi extramedarbetare till vårt lager i Götene på timmar. De huvudsakliga arbetsuppgifterna går ut på att packa och kvalitetskontrollera vår kunds varor. Arbetstiderna är förlagda måndag till fredag 07.00-16.00. Vi erbjuder dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% att arbeta extra hos oss. En bisyssla kan vara studier på 50% eller mer, ett annat arbete på minst 20 timmar i veckan eller 50% eller mer deltid som gör att du vill bli en del av vår arbetsstyrka några dagar i veckan. För att lyckas i rollen som lagermedarbetare behöver du ha en god arbetsmoral och känsla för kvalitet. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga och inte är rädd för att ta i. Som person är du handlingskraftig, social och har ett engagemang utöver det vanliga. Du är ordningsam, håller tider och tycker att den höga pulsen i produktion är stimulerande. Anställningen är på Logent Bemanning som ambulerande bemanningskonsult. Krav: - Behärskar svenska i tal och skrift - B Körkort och tillgång till bil Meriterande: - Erfarenhet av skjutstativ Om ansökan: Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!
Om CIDAN Machinery Group: På CIDAN har vi i över 100 år varit ledande inom maskiner och mjukvarulösningar för en effektiv plåtbearbetning. Nu söker vi en kreativ och analytisk UX-designer som vill vara med och utveckla vår digitala närvaro! Hos oss får du chansen att skapa användarvänliga och inspirerande upplevelser på vår hemsida, YouTube-kanal och sociala medier – och samtidigt bidra med videoproduktion för att ta vårt innehåll till nästa nivå. Om rollen: Som UX-designer på CIDAN blir du en nyckelspelare i vårt marknadsteam. Du kommer att arbeta med att förbättra och optimera våra digitala kanaler, samtidigt som du producerar och redigerar videomaterial för våra plattformar. Din kreativitet, tekniska skicklighet och användarfokus hjälper oss att stärka vårt varumärke och skapa innehåll som engagerar vår målgrupp. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera: Designa och optimera användarupplevelsen på CIDANs hemsida, med fokus på användarvänlighet, tillgänglighet och konvertering. Skapa visuella riktlinjer och design för CIDANs YouTube-kanal och producera videoinnehåll, inklusive filmning, redigering och publicering. Designa engagerande innehåll och kampanjer för CIDANs sociala medier, inklusive videor, bilder och grafiska element. Genomföra användarundersökningar, analyser och tester för att förbättra den digitala upplevelsen. Filma och redigera videomaterial för marknadsföringskampanjer, produktdemonstrationer och företagskommunikation. Samarbeta tätt med marknadsteamet, utvecklare och andra intressenter för att säkerställa enhetlighet och kvalitet i allt vi gör. Arbeta med verktyg som Figma, Adobe XD, Sketch samt videoredigeringsprogram som Adobe Premiere Pro, Final Cut Pro eller DaVinci Resolve Vi söker dig som har: Erfarenhet av UX-design, gärna inom webb, sociala medier eller digital marknadsföring. Kunskap om användarcentrerad design och erfarenhet av att arbeta iterativt baserat på feedback och analyser. Färdigheter i designverktyg som Figma, Adobe XD, Sketch eller liknande. Erfarenhet av att filma och redigera videor, med kunskap om ljussättning, ljudupptagning och efterbearbetning. Grundläggande förståelse för HTML/CSS är meriterande, men inget krav. Stark kommunikationsförmåga och en förmåga att presentera och motivera designbeslut. Flytande kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift, då vi arbetar på en global marknad. Ett öga för detaljer och en vilja att ständigt förbättra och utveckla. Vad vi erbjuder: En kreativ och dynamisk arbetsmiljö där dina idéer uppskattas och får utrymme. Möjlighet att påverka och forma CIDANs digitala närvaro. Ett engagerat team som värdesätter samarbete och innovation. En tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Ansökan: Låter detta som ditt nästa steg? Skicka din ansökan med CV, portfolio och ett personligt brev genom länken nedan. Vi går igenom ansökningar löpande, så tveka inte att höra av dig! Vi vill gärna ha in din ansökan senast den 30 april. Välkommen till CIDAN – där innovation möter tradition!
Om företaget Genom Parocs närmare 90-åriga historia har vi fått ett välförtjänt rykte för hög produktprestanda, teknisk expertis och hållbarhet bland proffsbyggare, arkitekter, entreprenörer, återförsäljare och industriella byggentreprenörer. Idag är Paroc marknadsledande, räknat i marknadsandel, på våra huvudmarknader i Finland, Sverige och Baltikum, inom såväl byggisolering som teknisk isolering. Dessutom har PAROC-produkter starka positioner som utmanare till nuvarande marknadsledare i Polen, Tyskland, Storbritannien och Norge. Våra produkter, som säljs under produktnamnet PAROC och paketeras i våra lättigenkännliga röd och vitrandiga förpackningar, inkluderar byggnadsisolering för värme-, brand- och ljudisolering av ytterväggar, tak, bjälklag och mellanväggar, samt teknisk isolering för VVS-system, industriella processer och industriell utrustning (OEM). Är du en mekaniskt intresserad och kunnig problemlösare med erfarenhet av maskinunderhåll eller fordonsmekanik samt har en förkärlek till att hålla igång maskiner på toppnivå? Vill du vara en del av ett engagerat team inom en växande och viktig industri? Då kan detta vara jobbet för dig! Tjänstebeskrivning Som spinnsmaskinstekniker hos oss kommer du att arbeta med våra avancerade maskiner för produktion av stenullsisolering. Du kommer i huvudsak att arbeta med regelbundet förebyggande underhåll för att optimera maskinprestanda och minimera produktionsstopp men även mer akuta underhållsarbeten förekommer. Felsökningar, justering och reparation av mekaniska system är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Då alla arbeten baseras på arbetsordrar är även att skriva rapporter efter utfört arbete samt arbete i systemet SAP en del av din vardag. Då vår anläggning i Hällekis står inför en spännande framtid kommer du också få vara en del i projektgruppen för nya spinnmaskiner framöver. Du kommer att spela en avgörande roll i att säkerställa effektiv drift och lösa tekniska problem. Du kommer att arbeta på Parocs anläggning i Hällekis men resor till vår verkstad i Skövde kan förekomma, därav krav på körkort. Du kommer främst att arbeta dagtid 07:00 – 15:30, men skiftgång kan förekomma. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har erfarenhet som fordonstekniker eller maskinmekaniker och har god förståelse för mekaniska system och maskinteknik. Har du erfarenhet av att arbeta med tunga maskiner, förebyggande underhåll eller grundläggande el-kunskaper är det meriterande. Du har god förmåga att snabbt och effektivt lösa tekniska problem. Självklart är du noggrann och har ett säkerhetsmedvetet arbetssätt, säkerheten kommer först. Som person är du samarbetsvillig och kommunikativ då det förekommer mycket samarbete med både din kollega på verkstaden samt annan produktionspersonal. Du har även god känsla för ordning och reda, 5s, samt trivs med att jobba med ständiga förbättringar. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig en trygg och stabil arbetsplats med en viktig roll i vår produktionskedja. Du får möjligheten att arbeta med den senaste tekniken inom stenullsisolering i ett bra arbetsklimat med kollegor som samarbetar och stöttar. Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Louise Sköld via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 072 – 402 46 60, alternativt Jimmy Harryson via e-post: [email protected] eller telefonnummer 072 – 402 46 10. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast 23 februari. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 68 jobb