Retail Staffing Sverige AB jobb

Lediga jobb hos Retail Staffing Sverige AB

Sommarjobba på MQ i Strömstad!
Retail Staffing Sverige AB
Butikssäljare, fackhandel

Vi söker nu butikssäljare som vill arbeta extra som butikssäljare i vår bemanningspool för MQ i Strömstad. Som Polare är du anställd som konsult hos oss på Retail Staffing och du arbetar på uppdrag för MQ:s butik i Strömstad. Om du har möjlighet så kan du även ambulera i fler av MQ:s butiker i  poolen, närmast är Uddevalla och sedan ner mot Trollhättan och Göteborg. Du bokar dig själv snabbt och enkelt via vår app på de arbetspass som passar dig och ditt schema.    Som säljare är du är utåtriktad och arbetar aktivt med kundmöten samt finns tillgänglig för olika kunders specifika behov. Du tar personligt ansvar och arbetar i team med dina kollegor i butiken för att nå era uppsatta mål.   Erfarenhet/kvalifikationer • Du har tidigare arbetat som butikssäljare inom detaljhandeln • Det är ett krav att du kan arbeta minst 2 pass på vardagar dagtid per vecka, utöver detta finns även möjlighet att jobba helg- och kväll • Du kan arbeta oregelbundna tider och kan hoppa in med kort varsel • Du har en fullgjord gymnasieutbildning • Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska Personliga egenskaper: • Du är en driven person som motiveras av försäljning och brinner för kundmötet • Du tycker det är utvecklande att arbeta på olika butiker och träffa nya kollegor • Du tar egna initiativ- och är ansvarstagande • Du är en lagspelare som trivs bra i nära samarbete med dina kollegor • Du är flexibel och trivs med att arbeta i högt tempo Vi erbjuder: • Ett utvecklande extrajobb med möjlighet att arbeta i flera olika butiker inom samma butikskedja • Flexibla arbetstider, då vi arbetar med en app där du själv bokar in dig på pass   Ansökan: Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.   Pga GDPR kan vi endast ta emot ansökningar via denna annons eller via vår hemsida retailstaffing.se. Ansökningar skickade via mail registreras inte.   Vänta inte med din ansökan då vi intervjuar och anställer löpande. Varmt välkommen med din ansökan!    Retail Staffing - "We love retail"   Vi samarbetar med flera butikskedjor inom rekrytering och bemanning av butikssäljare och har idag pooler på olika orter i Sverige. Vi erbjuder våra kandidater att arbeta i världens bästa bransch som uthyrd via vår butikspool. Retail Staffing Sverige AB är medlem i kompetensföretagen Almega och följer alla gällande kollektivavtal. Retail Staffing - "We love retail"

3 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Butiksextra till MQ Strömstad i sommar!
Retail Staffing Sverige AB
Butikssäljare, fackhandel

Vi söker nu butikssäljare som vill arbeta extra som butikssäljare i vår bemanningspool för MQ i Strömstad. Som Polare är du anställd som konsult hos oss på Retail Staffing och du arbetar på uppdrag för våra kunders butiker. Du jobbar i en av butikskedjorna och ambulerar mellan kedjans olika butiker vid behov. Du bokar dig själv snabbt och enkelt via vår app på de arbetspass som passar dig och ditt schema. Det är meriterande om du även kan arbeta i Uddevalla eller Göteborgsområdet.    Som säljare är du är utåtriktad och arbetar aktivt med kundmöten samt finns tillgänglig för olika kunders specifika behov. Du tar personligt ansvar och arbetar i team med dina kollegor i butiken för att nå era uppsatta mål.   Erfarenhet/kvalifikationer • Det är ett krav att du har en annan huvudsaklig sysselsättning i minst ett år framöver. Detta i form av studier på minst 50%, deltidsjobb på minst 50% (behovs- eller timanställning räknas inte), alternativt är egen företagare med aktiv f-skatt • Du har tidigare arbetat som butikssäljare med personlig försäljning inom detaljhandeln • Det är ett krav att du kan arbeta minst 2 pass på vardagar dagtid per vecka, utöver detta finns även möjlighet att jobba helg- och kväll • Du kan arbeta oregelbundna tider och kan hoppa in med kort varsel • Du har en fullgjord gymnasieutbildning • Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska Personliga egenskaper: • Du är en driven person som motiveras av försäljning och brinner för kundmötet • Du tycker det är utvecklande att arbeta på olika butiker och träffa nya kollegor • Du tar egna initiativ- och är ansvarstagande • Du är en lagspelare som trivs bra i nära samarbete med dina kollegor • Du är flexibel och trivs med att arbeta i högt tempo Vi erbjuder: • Ett utvecklande extrajobb med möjlighet att arbeta i flera olika butiker inom samma butikskedja • Flexibla arbetstider, då vi arbetar med en app där du själv bokar in dig på pass   Ansökan: Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.   Pga GDPR kan vi endast ta emot ansökningar via denna annons eller via vår hemsida retailstaffing.se. Ansökningar skickade via mail registreras inte.   Vänta inte med din ansökan då vi intervjuar och anställer löpande. Varmt välkommen med din ansökan!      OBS! Butikerna går snart in i sina semesterperioder och då har de inte möjlighet att lära upp vår personal, så därför kan det hända att vi inte tar dig vidare i processen förrän efter sommaren.    Retail Staffing - "We love retail"   Vi samarbetar med flera butikskedjor inom rekrytering och bemanning av butikssäljare och har idag pooler på olika orter i Sverige. Vi erbjuder våra kandidater att arbeta i världens bästa bransch som uthyrd via vår butikspool. Retail Staffing Sverige AB är medlem i kompetensföretagen Almega och följer alla gällande kollektivavtal. Retail Staffing - "We love retail"

3 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Götaplatsens Foto söker butikssäljare!

Delar du vår passion för fotografi, teknik och personliga kundmöten? Vi söker nu en engagerad säljare till vår väletablerade butik i hjärtat av Göteborg.   I vår butik erbjuder vi ett brett utbud av kameror, kikare, tillbehör samt ljud- och ljusutrustning. Vi har även ett eget labb där vi framställer bilder och bildprodukter. Vår styrka ligger i kunnig rådgivning, hög servicegrad och ett personligt bemötande som gör skillnad för varje kund.   Att arbeta hos Götaplatsens Foto I rollen som butikssäljare är ditt viktigaste uppdrag att skapa en positiv och professionell upplevelse för varje kund – både i butik och via telefon eller mejl. Du vägleder kunder genom sortimentet och ser till att de får rätt produkter och goda råd, oavsett om de är nybörjare eller erfarna fotografer.   Utöver de dagliga uppgifterna i butiken ingår även administrativa delar, såsom kundsupport och arbete kopplat till vår webbshop – särskilt inom försäljning av begagnad fotoutrustning.   Du kommer att arbeta tillsammans med kollegor som delar ditt intresse för foto och teknik, där både samarbete och självständighet är viktiga inslag i vardagen. Då och då deltar vi också på mässor och evenemang för att få ny inspiration och hålla oss uppdaterade på branschens senaste trender. Vi söker dig som: • Är genuint engagerad, initiativrik med en stark känsla för kundservice • Har ett stort intresse för fotografering – gärna både digitalt och analogt • Är tekniskt intresserad och håller dig uppdaterad om nyheter • Har känsla för försäljning och uppskattar det personliga kundmötet • Är självgående och strukturerad, samtidigt som du trivs att arbeta i team med dina kollegor • Talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar en provanställning på 6 månader. Arbetstiderna är förlagda på vardagar och lördagar enligt butikens öppettider.   Ansökan Götaplatsens Foto samarbetar med Retail Staffing i denna rekrytering. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Julia Stranne.   Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan!   Välkommen till ett jobb där foto och kundservice möts på riktigt.   Vi är en riktig fotobutik mitt i centrala Göteborg med personlig service. I vår butik finns ett stort sortiment av kameror, kikare och tillbehör. Utöver detta har vi egen produktion av bilder och bildprodukter, allt ifrån framkallning och papperskopior till fotomuggar, canvastavlor och kalendrar finns bland våra tjänster. Företaget har funnits sedan 1965.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Götaplatsens Foto söker butikssäljare!
Retail Staffing Sverige AB
Butikssäljare, fackhandel

Delar du vår passion för fotografi, teknik och personliga kundmöten? Vi söker nu en engagerad säljare till vår väletablerade butik i hjärtat av Göteborg.   I vår butik erbjuder vi ett brett utbud av kameror, kikare, tillbehör samt ljud- och ljusutrustning. Vi har även ett eget labb där vi framställer bilder och bildprodukter. Vår styrka ligger i kunnig rådgivning, hög servicegrad och ett personligt bemötande som gör skillnad för varje kund.   Att arbeta hos Götaplatsens Foto I rollen som butikssäljare är ditt viktigaste uppdrag att skapa en positiv och professionell upplevelse för varje kund – både i butik och via telefon eller mejl. Du vägleder kunder genom sortimentet och ser till att de får rätt produkter och goda råd, oavsett om de är nybörjare eller erfarna fotografer.   Utöver de dagliga uppgifterna i butiken ingår även administrativa delar, såsom kundsupport och arbete kopplat till vår webbshop – särskilt inom försäljning av begagnad fotoutrustning.   Du kommer att arbeta tillsammans med kollegor som delar ditt intresse för foto och teknik, där både samarbete och självständighet är viktiga inslag i vardagen. Då och då deltar vi också på mässor och evenemang för att få ny inspiration och hålla oss uppdaterade på branschens senaste trender. Vi söker dig som: • Är genuint engagerad, initiativrik med en stark känsla för kundservice • Har ett stort intresse för fotografering – gärna både digitalt och analogt • Är tekniskt intresserad och håller dig uppdaterad om nyheter • Har känsla för försäljning och uppskattar det personliga kundmötet • Är självgående och strukturerad, samtidigt som du trivs att arbeta i team med dina kollegor • Talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar en provanställning på 6 månader. Arbetstiderna är förlagda på vardagar och lördagar enligt butikens öppettider.   Ansökan Götaplatsens Foto samarbetar med Retail Staffing i denna rekrytering. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Julia Stranne.   Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan!   Välkommen till ett jobb där foto och kundservice möts på riktigt.   Vi är en riktig fotobutik mitt i centrala Göteborg med personlig service. I vår butik finns ett stort sortiment av kameror, kikare och tillbehör. Utöver detta har vi egen produktion av bilder och bildprodukter, allt ifrån framkallning och papperskopior till fotomuggar, canvastavlor och kalendrar finns bland våra tjänster. Företaget har funnits sedan 1965.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Rusta Nordby söker säljare med ansvar för varumottagning!
Retail Staffing Sverige AB
Lager- och terminalpersonal

Vi behöver en ny säljare! Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi behöver till vårt team. Till vårt varuhus i Nordby söker vi nu en säljare med ansvar för vår varumottagning. Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid (30 t/v) med inledande provanställning på sex månader och start 1 september. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss!   Din roll  I rollen som säljare med ansvar för varumottagningen ingår man i varuhusets ledningsgrupp tillsammans med varuhuschef och ställföreträdande varuhuschef. Du ansvarar för samtliga arbetsmoment och rutiner som innefattar varumottagning, påfyll och varuflöde. Du kommer leda och delegera arbetsuppgifter till medarbetare. I övrigt kommer du vara delaktig i allt övrigt varuhusarbete. Arbetet i ett Rusta-varuhus är fartfyllt, varierat och roligt. Ingen dag är den andra lik! Du kommer att arbeta med och ta ansvar för olika typer av uppgifter varje dag.   Ditt ansvar som säljare: • att alltid sätta kund- och försäljningsfokus som första prioritet och att bidra till att uppnå och överträffa varuhusets försäljnings- och lönsamhetsmål • att arbeta effektivt med kassaarbete, varuhusexponering, prissättning, lagerhantering och påfyllnad (inkl. inventeringar) • att hålla ordning och reda Din profil Framförallt är du en person som trivs med ett högt tempo och som vill utvecklas i din roll som säljare hos oss på Rusta. Du gillar att skapa ordning och reda och har ett strukturerat arbetssätt. Du har lätt för att ta till dig och förmedla information och har ett coachande förhållningssätt till dina kollegor.   Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. Värderingarna stärks genom att alla medarbetare har varit med i arbetet med att identifiera och forma dem. De ska fungera som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som kompass och vägledning i det dagliga arbetet. Med hjälp av dessa ska Rusta klara sin fortsatta expansion och tillväxt utan att tappa sitt ursprung, fokus eller flexibilitet.   Sätt igång och ansök! Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. I samband med denna rekrytering samarbetar Rusta med Retail Staffing. För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post.   Vi använder oss av ett personlighetstest som en del av urvalsprocessen. Testet mäter egenskaper som är viktiga för arbetet, och ser till att alla sökande bedöms på samma sätt. Testet tar ca 15 min att fylla i och är en förutsättning för att gå vidare i urvalsprocessen. Går du vidare i rekryteringen så använder oss av digital referenstagning som slutsteg. Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten Säljare genomför vi en bakgrundskontroll på alla externa rekryteringar innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller    Välkommen att registrera CV och personligt brev! Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Rusta Nordby söker säljare med ansvar för varumottagning!
Retail Staffing Sverige AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Vi behöver en ny säljare! Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi behöver till vårt team. Till vårt varuhus i Nordby söker vi nu en säljare med ansvar för vår varumottagning. Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid (30 t/v) med inledande provanställning på sex månader och start 1 september. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss!   Din roll  I rollen som säljare med ansvar för varumottagningen ingår man i varuhusets ledningsgrupp tillsammans med varuhuschef och ställföreträdande varuhuschef. Du ansvarar för samtliga arbetsmoment och rutiner som innefattar varumottagning, påfyll och varuflöde. Du kommer leda och delegera arbetsuppgifter till medarbetare. I övrigt kommer du vara delaktig i allt övrigt varuhusarbete. Arbetet i ett Rusta-varuhus är fartfyllt, varierat och roligt. Ingen dag är den andra lik! Du kommer att arbeta med och ta ansvar för olika typer av uppgifter varje dag.   Ditt ansvar som säljare: • att alltid sätta kund- och försäljningsfokus som första prioritet och att bidra till att uppnå och överträffa varuhusets försäljnings- och lönsamhetsmål • att arbeta effektivt med kassaarbete, varuhusexponering, prissättning, lagerhantering och påfyllnad (inkl. inventeringar) • att hålla ordning och reda Din profil Framförallt är du en person som trivs med ett högt tempo och som vill utvecklas i din roll som säljare hos oss på Rusta. Du gillar att skapa ordning och reda och har ett strukturerat arbetssätt. Du har lätt för att ta till dig och förmedla information och har ett coachande förhållningssätt till dina kollegor.   Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. Värderingarna stärks genom att alla medarbetare har varit med i arbetet med att identifiera och forma dem. De ska fungera som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som kompass och vägledning i det dagliga arbetet. Med hjälp av dessa ska Rusta klara sin fortsatta expansion och tillväxt utan att tappa sitt ursprung, fokus eller flexibilitet.   Sätt igång och ansök! Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. I samband med denna rekrytering samarbetar Rusta med Retail Staffing. För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post.   Vi använder oss av ett personlighetstest som en del av urvalsprocessen. Testet mäter egenskaper som är viktiga för arbetet, och ser till att alla sökande bedöms på samma sätt. Testet tar ca 15 min att fylla i och är en förutsättning för att gå vidare i urvalsprocessen. Går du vidare i rekryteringen så använder oss av digital referenstagning som slutsteg. Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten Säljare genomför vi en bakgrundskontroll på alla externa rekryteringar innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller    Välkommen att registrera CV och personligt brev! Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Rusta Nordby söker säljare med ansvar för varumottagning!
Retail Staffing Sverige AB
Butikssäljare, fackhandel

Vi behöver en ny säljare! Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi behöver till vårt team. Till vårt varuhus i Nordby söker vi nu en säljare med ansvar för vår varumottagning. Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid (30 t/v) med inledande provanställning på sex månader och start 1 september. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss!   Din roll  I rollen som säljare med ansvar för varumottagningen ingår man i varuhusets ledningsgrupp tillsammans med varuhuschef och ställföreträdande varuhuschef. Du ansvarar för samtliga arbetsmoment och rutiner som innefattar varumottagning, påfyll och varuflöde. Du kommer leda och delegera arbetsuppgifter till medarbetare. I övrigt kommer du vara delaktig i allt övrigt varuhusarbete. Arbetet i ett Rusta-varuhus är fartfyllt, varierat och roligt. Ingen dag är den andra lik! Du kommer att arbeta med och ta ansvar för olika typer av uppgifter varje dag.   Ditt ansvar som säljare: • att alltid sätta kund- och försäljningsfokus som första prioritet och att bidra till att uppnå och överträffa varuhusets försäljnings- och lönsamhetsmål • att arbeta effektivt med kassaarbete, varuhusexponering, prissättning, lagerhantering och påfyllnad (inkl. inventeringar) • att hålla ordning och reda Din profil Framförallt är du en person som trivs med ett högt tempo och som vill utvecklas i din roll som säljare hos oss på Rusta. Du gillar att skapa ordning och reda och har ett strukturerat arbetssätt. Du har lätt för att ta till dig och förmedla information och har ett coachande förhållningssätt till dina kollegor.   Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. Värderingarna stärks genom att alla medarbetare har varit med i arbetet med att identifiera och forma dem. De ska fungera som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som kompass och vägledning i det dagliga arbetet. Med hjälp av dessa ska Rusta klara sin fortsatta expansion och tillväxt utan att tappa sitt ursprung, fokus eller flexibilitet.   Sätt igång och ansök! Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. I samband med denna rekrytering samarbetar Rusta med Retail Staffing. För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post.   Vi använder oss av ett personlighetstest som en del av urvalsprocessen. Testet mäter egenskaper som är viktiga för arbetet, och ser till att alla sökande bedöms på samma sätt. Testet tar ca 15 min att fylla i och är en förutsättning för att gå vidare i urvalsprocessen. Går du vidare i rekryteringen så använder oss av digital referenstagning som slutsteg. Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten Säljare genomför vi en bakgrundskontroll på alla externa rekryteringar innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller    Välkommen att registrera CV och personligt brev! Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Specsavers i Karlskrona söker butikssäljare!
Retail Staffing Sverige AB
Optikerassistenter

Att bli en del av Specsavers innebär också att dela vår vision om att göra bättre ögonhälsa tillgänglig för alla. Vi har mer än 31 miljoner kunder världen över, och över 30 000 partner och medarbetare. Och vi är alltid på jakt efter nya medarbetare som vill följa med på vår resa och göra en verklig skillnad.    Vi söker nu en butikssäljare som vill bli en del av vårt team på Specsavers i Karlskrona. Tjänsten är ett heltidsvikariat på sex månader med chans till en fast anställning tillsvidare därefter. Vikariat kommer att starta den 11 augusti. Butiken har öppet vardagar mellan kl. 9-18, lördagar 10-16 och söndagar och de flesta röda dagar är den stängd. Du förväntas arbeta efter ett rullande schema under butikens öppettider. Vi tillämpar Handels kollektivavtal.    Dina arbetsuppgifter innebär: Vi förväntar oss inte att du ska ha någon tidigare erfarenhet inom optik, men det är en merit. Du kommer att få delta i en gedigen introduktionskurs (praktisk upplärning i butik i kombination med digitala kurser) där du lär dig allt om optikbranschen och hur vi arbetar. Efter kursen kommer du att vara den expert som kunderna träffar i vår butik i Karlskrona. Det innebär att du: • Hälsar kunderna välkomna, berättar varför det är så viktigt att göra en synundersökning och förklarar vårt koncept och erbjudanden • Hjälper kunderna att hitta rätt båge, glas och/eller kontaktlinser – baserat på optikerns rekommendationer • Ser till kunderna lämnar butiken med ett leende på läpparna – och att de gärna kommer tillbaka • Är en ambassadör för Specsavers mål att göra bättre ögonhälsa tillgänglig för alla Vi ser gärna att du: • Är en driven och arbetsvillig person • Är social och har lätt för att knyta nya kontakter • Har erfarenhet från detaljhandeln eller annat service/säljrelaterat yrke • Är en flexibel lagspelare  • Har lätt för att lära nytt är villig att utveckla dina färdigheter  • Trivs med ett högt tempo och är entusiastisk över möjligheten att arbeta inom ett innovativt företag vars mål är att förändra och utveckla landets ögonhälsa • Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift   Ansökan I samband med denna rekrytering samarbetar Specsavers med Retail Staffing.   För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Specsavers är världens största privatägda optikerföretag och grundades 1984 av optikerparet Doug och Mary Perkins. Sedan starten har Specsavers fortsatt sin expansion och tagit klivet från att vara en brittisk angelägenhet till att först bli europeiskt och sedan globalt. Nu är Specsavers etablerat i Storbritannien, Irland, Holland, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, Australien och Nya Zeeland. I dagsläget har Specsavers drygt 1500 butiker runt om i världen med fler än 30 000 medarbetare varav 500 personer på huvudkontoret på Guernsey och fler än 200 anställda på de olika landskontoren. Under de senaste åtta åren har företagets brittiska verksamhet fått utmärkelsen ”Most trusted brand of optician’s” av läsarna till Readers Digest.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Specsavers i Karlskrona söker butikssäljare!
Retail Staffing Sverige AB
Butikssäljare, fackhandel

Att bli en del av Specsavers innebär också att dela vår vision om att göra bättre ögonhälsa tillgänglig för alla. Vi har mer än 31 miljoner kunder världen över, och över 30 000 partner och medarbetare. Och vi är alltid på jakt efter nya medarbetare som vill följa med på vår resa och göra en verklig skillnad.    Vi söker nu en butikssäljare som vill bli en del av vårt team på Specsavers i Karlskrona. Tjänsten är ett heltidsvikariat på sex månader med chans till en fast anställning tillsvidare därefter. Vikariat kommer att starta den 11 augusti. Butiken har öppet vardagar mellan kl. 9-18, lördagar 10-16 och söndagar och de flesta röda dagar är den stängd. Du förväntas arbeta efter ett rullande schema under butikens öppettider. Vi tillämpar Handels kollektivavtal.    Dina arbetsuppgifter innebär: Vi förväntar oss inte att du ska ha någon tidigare erfarenhet inom optik, men det är en merit. Du kommer att få delta i en gedigen introduktionskurs (praktisk upplärning i butik i kombination med digitala kurser) där du lär dig allt om optikbranschen och hur vi arbetar. Efter kursen kommer du att vara den expert som kunderna träffar i vår butik i Karlskrona. Det innebär att du: • Hälsar kunderna välkomna, berättar varför det är så viktigt att göra en synundersökning och förklarar vårt koncept och erbjudanden • Hjälper kunderna att hitta rätt båge, glas och/eller kontaktlinser – baserat på optikerns rekommendationer • Ser till kunderna lämnar butiken med ett leende på läpparna – och att de gärna kommer tillbaka • Är en ambassadör för Specsavers mål att göra bättre ögonhälsa tillgänglig för alla Vi ser gärna att du: • Är en driven och arbetsvillig person • Är social och har lätt för att knyta nya kontakter • Har erfarenhet från detaljhandeln eller annat service/säljrelaterat yrke • Är en flexibel lagspelare  • Har lätt för att lära nytt är villig att utveckla dina färdigheter  • Trivs med ett högt tempo och är entusiastisk över möjligheten att arbeta inom ett innovativt företag vars mål är att förändra och utveckla landets ögonhälsa • Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift   Ansökan I samband med denna rekrytering samarbetar Specsavers med Retail Staffing.   För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Specsavers är världens största privatägda optikerföretag och grundades 1984 av optikerparet Doug och Mary Perkins. Sedan starten har Specsavers fortsatt sin expansion och tagit klivet från att vara en brittisk angelägenhet till att först bli europeiskt och sedan globalt. Nu är Specsavers etablerat i Storbritannien, Irland, Holland, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, Australien och Nya Zeeland. I dagsläget har Specsavers drygt 1500 butiker runt om i världen med fler än 30 000 medarbetare varav 500 personer på huvudkontoret på Guernsey och fler än 200 anställda på de olika landskontoren. Under de senaste åtta åren har företagets brittiska verksamhet fått utmärkelsen ”Most trusted brand of optician’s” av läsarna till Readers Digest.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Butiksextra till MQ, Hemtex och Lindex!
Retail Staffing Sverige AB
Butikssäljare, fackhandel

Nu söker vi fler Polare till vår olika butiker i området runt Trollhättan, Uddevalla och Vänersborg. Som Polare är du anställd av oss på Retail Staffing och arbetar på uppdrag för någon av våra kunders butikskedjor. Du blir kopplad till en butikskedja och ambulerar mellan kedjans olika butiker vid behov. Du bokar dig själv snabbt och enkelt via vår app på de arbetspass som passar dig och ditt schema. Vi arbetar med butiker så som MQ, Hemtex, Lindex  mfl.    Som säljare är du delaktig i butikens alla ordinarie arbetsuppgifter såsom försäljning i kassan och på golvet, kundservice, lager samt plock. Som säljare ger du alltid en god kundupplevelse. Du är utåtriktad och arbetar aktivt med kundmöten. Du tar personligt ansvar och arbetar i team med dina kollegor i butiken.    Erfarenhet/kvalifikationer: • Det är ett KRAV att du har en annan huvudsaklig sysselsättning i minst ett år framöver. Detta i form av studier på minst 50%, deltidsjobb på minst 50% (behovs- eller timanställning räknas inte), alternativt är egen företagare med aktiv f-skatt • Du har en fullgjord gymnasieutbildning • Du har tidigare arbetat som butikssäljare med personlig försäljning inom detaljhandeln • Det är ett KRAV att du kan arbeta minst 2 pass på vardagar dagtid per vecka, utöver detta finns även möjlighet att jobba helg- och kväll • Du kan arbeta oregelbundna tider och kan hoppa in med kort varsel • Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska Personliga egenskaper • Du är driven och motiveras av försäljning och kundmöten • Du tycker det är utvecklande att arbeta i olika butiker • Du är en lagspelare som trivs bra i nära samarbete med kollegor • Du är flexibel och trivs med att inte ha ett fast schema • Du trivs med att arbeta i högt tempo Ansökan: Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.   Vi vill förtydliga att det enligt vårt kollektivavtal är ett krav för tjänsten att du har en huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Beskriv din sysselsättning tydligt i din ansökan, tack!    Pga GDPR kan vi endast ta emot ansökningar via denna annons eller vår hemsida retailstaffing.se. Ansökningar skickade via mail registreras inte.   Vänta inte med din ansökan då vi intervjuar och anställer löpande. Varmt välkommen med din ansökan!    Retail Staffing - "We love retail"   Vi samarbetar med flera butikskedjor inom rekrytering och bemanning av butikssäljare och har idag pooler på olika orter i Sverige. Vi erbjuder våra kandidater att arbeta i världens bästa bransch som uthyrd via vår butikspool. Retail Staffing Sverige AB är medlem i kompetensföretagen Almega och följer alla gällande kollektivavtal. Retail Staffing - "We love retail"

25 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025