Butikssäljare till MQ Marqet Strömstad Nordby

Älskar du mode precis som vi? Är du en positiv och engagerad person som drivs av det personliga mötet? Det är i butiken det händer! Som säljare på MQ Marqet arbetar du för att leverera den bästa upplevelsen för våra kunder. Hos oss kommer du få möjlighet att arbeta med mode, service och försäljning mot uppsatta försäljningsmål. För oss är det viktigt att vi spelar i samma lag och vinner tillsammans. Därför vill vi att du är en teamplayer som är mån om dina kollegor och värderar samarbete högt. Du är modeintresserad, tävlingsinriktad och gör allt för att leverera en kundupplevelse i världsklass. Har du erfarenhet av försäljning sedan tidigare? Underbart, det ser vi som meriterande! Tjänsten är en tillsvidareanställning på 27h/veckan. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Arbetstiderna är varierande, dag-, kväll-, och helg. Tillträde sker under maj.  Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag! Vi hanterar inga ansökningar via mail utan hänvisar till ansökningsfunktionen.   Välkommen med din ansökan! MQ Marqet är en konceptbutikskedja inom mode som säljer de stilrena och mer hållbara klassiska plaggen av hög kvalitet, det senaste modet samt second hand i vissa utvalda butiker. Vi vill inspirera med kvalitativt och prisvärt mode noga utvalt för kunden som skall få marknadens bästa personliga service. Vi vänder oss till alla som befinner sig i det flexibla arbetslivet, där gränsen mellan arbete och fritid blir allt mer flytande. Försäljningen sker i egna butiker och via e-handelsplattformar egna såväl som andras. Våra butiker finns i attraktiva lägen över hela Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg och vi har ett produktionskontor i Shanghai. MQ Marqet är Sveriges största varumärkeskedja som erbjudit stil sedan 1957.

30 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Butikssäljare till MQ Marqet Strömstad Nordby

Älskar du mode precis som vi? Är du en positiv och engagerad person som drivs av det personliga mötet? Det är i butiken det händer! Som säljare på MQ Marqet arbetar du för att leverera den bästa upplevelsen för våra kunder. Hos oss kommer du få möjlighet att arbeta med mode, service och försäljning mot uppsatta försäljningsmål. För oss är det viktigt att vi spelar i samma lag och vinner tillsammans. Därför vill vi att du är en teamplayer som är mån om dina kollegor och värderar samarbete högt. Du är modeintresserad, tävlingsinriktad och gör allt för att leverera en kundupplevelse i världsklass. Har du erfarenhet av försäljning sedan tidigare? Underbart, det ser vi som meriterande! Tjänsten är en tillsvidareanställning på 27h/veckan. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Arbetstiderna är varierande, dag-, kväll-, och helg. Tillträde sker under maj.  Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag! Vi hanterar inga ansökningar via mail utan hänvisar till ansökningsfunktionen.   Välkommen med din ansökan! MQ Marqet är en konceptbutikskedja inom mode som säljer de stilrena och mer hållbara klassiska plaggen av hög kvalitet, det senaste modet samt second hand i vissa utvalda butiker. Vi vill inspirera med kvalitativt och prisvärt mode noga utvalt för kunden som skall få marknadens bästa personliga service. Vi vänder oss till alla som befinner sig i det flexibla arbetslivet, där gränsen mellan arbete och fritid blir allt mer flytande. Försäljningen sker i egna butiker och via e-handelsplattformar egna såväl som andras. Våra butiker finns i attraktiva lägen över hela Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg och vi har ett produktionskontor i Shanghai. MQ Marqet är Sveriges största varumärkeskedja som erbjudit stil sedan 1957.

30 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Specsavers Kristianstad söker säljare!

Att bli en del av Specsavers innebär också att dela vår vision om att göra bättre ögonhälsa tillgänglig för alla. Vi har mer än 31 miljoner kunder världen över, och över 30 000 partner och medarbetare. Och vi är alltid på jakt efter nya medarbetare som vill följa med på vår resa och göra en verklig skillnad.    Vi söker nu en butikssäljare som vill vara en del av vårat team på Specsavers i Kristianstad. Tjänsten är tillsvidare på 75%, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Butikens öppettider är just nu vardagar 09:00-18:00 och lördagar 09:00-16:00. Vi tillämpar Handels kollektivavtal.    Du förväntas arbeta efter ett rullande schema, där det är pass förlagda på vardagar samt att du arbetar varannan helg.  Dina arbetsuppgifter innebär: Vi förväntar oss inte att du ska ha någon tidigare erfarenhet inom optik, men det är en fördel. Du kommer att få delta i en gedigen introduktionskurs (praktisk upplärning i butik i kombination med digitala kurser) där du lär dig allt om optikbranschen och hur vi arbetar. Efter kursen kommer du att vara den expert som kunderna träffar i vår butik i Kristianstad. Det innebär att du: • Hälsar kunderna välkomna, berättar varför det är så viktigt att göra en synundersökning och förklarar vårt koncept och erbjudanden • Hjälper kunderna att hitta rätt båge, glas och/eller kontaktlinser – baserat på optikerns rekommendationer • Ser till kunderna lämnar butiken med ett leende på läpparna – och att de gärna kommer tillbaka • Är en ambassadör för Specsavers mål att göra bättre ögonhälsa tillgänglig för alla Vi ser gärna att du: • Är en driven och arbetsvillig person • Är social och har lätt för att knyta nya kontakter • Har erfarenhet från detaljhandeln, men det är inget krav • Ser dig som flexibel • Har lätt för att lära nytt, utveckla dina färdigheter och växa inom arbetsrollen • Trivs med ett högt tempo och är entusiastisk över möjligheten att arbeta inom ett innovativt företag vars mål är att förändra och utveckla landets ögonhälsa • Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Ansökan I samband med denna rekrytering samarbetar Specsavers med Retail Staffing.   För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Specsavers är världens största privatägda optikerföretag och grundades 1984 av optikerparet Doug och Mary Perkins. Sedan starten har Specsavers fortsatt sin expansion och tagit klivet från att vara en brittisk angelägenhet till att först bli europeiskt och sedan globalt. Nu är Specsavers etablerat i Storbritannien, Irland, Holland, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, Australien och Nya Zeeland. I dagsläget har Specsavers drygt 1500 butiker runt om i världen med fler än 30 000 medarbetare varav 500 personer på huvudkontoret på Guernsey och fler än 200 anställda på de olika landskontoren. Under de senaste åtta åren har företagets brittiska verksamhet fått utmärkelsen ”Most trusted brand of optician’s” av läsarna till Readers Digest.

29 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Byggmax i Kiruna söker butikssäljare

Vill du hjälpa människor förverkliga sina drömmar?  Byggmax affärsidé är att sälja byggmaterial av hög kvalitet till lägsta möjliga pris för att på så vis ge människor råd och möjlighet att förverkliga sina byggdrömmar. Vi erbjuder dig utmaningen att bidra till företagets expansiva utveckling och spännande resa mot att bli världens bästa byggvaruhandel! Alla medarbetare utför samtliga arbetsuppgifter på våra anläggningar, vilket gör arbetet väldigt roligt och varierande. Är du handlingskraftig och kan greppa en hammare? Vill du arbeta i en snabbrörlig och föränderlig organisation med trevliga kollegor och en stark företagskultur?   Som butikssäljare är ditt viktigaste uppdrag att se och lösa kundens behov, vilket möjliggörs genom kundbemötandet och upplevelsen av anläggningens ordning. Detta görs genom att: • Arbeta aktivt med kundbemötandet – vi vill ge alla kunder en förstklassig service • Sälja högkvalitativa byggvaror till marknadens bästa pris • Hålla ordning och reda i lokalerna och se till att hyllorna alltid är välfyllda • Plocka virke, inventera, hantera inleveranser och prismärka varor för att säkerställa att kundens upplevelse blir positiv • Hjälpa kunderna att mäta, räkna och skriva underlag Tjänsten är en tillsvidareanställning på 80-100%. Tillsättning omgående eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.    Kvalifikationer: • Vill arbeta med service och försäljning • Kan göra dig förstådd på både svenska och engelska • Har ett intresse eller erfarenhet av bygg, detaljhandel och kundbemötande • Har AM/B-körkort • Truckkort får du genom oss men det är meriterande med tidigare erfarenhet • Finns tillgänglig att arbeta under anläggningens öppettider Vi värdesätter dina personliga egenskaper framför erfarenhet och ser gärna att du är snabb, effektiv och lyhörd på samma gång – egenskaper som kan ge en god kundupplevelse. Det du inte redan har kunskap kring, har vi utbildningar för. Vi har en väldigt stark företagskultur med mycket glädje och starkt samarbete i grunden och vi söker dig som vill vara en del av detta. För att matcha oss är du redo att ta ansvar för både din utveckling och för anläggningens framgång, med inställningen laget före jaget.   Vi värdesätter mångfald och välkomnar alla sökande, vår rekryteringsprocess är därför byggd för att ge oss en objektivitet.   Övrigt: Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan. I samband med denna rekrytering samarbetar Byggmax med Retail Staffing och ansvarig rekryterare Lovisa Johansson Välkommen till Byggmax!   Välkommen med din ansökan via länken eller www.retailstaffing.se. Pga GDPR kan vi enbart hantera ansökningar digitalt, vi kan ej hantera ansökningar via mejl, PM, etc. Byggmax idé är enkel, vi erbjuder byggvaror med bra kvalitet till ett lågt pris till både hemmafixare och proffs. Vi har över 120 varuhus i Norden, spridda i Sverige, Norge och Finland. Varuhusen präglas av self-service, som kund lastar och plockar du själv byggmaterialet i vår drive-in. Läs mer på: www.byggmax.se Krav: Körkort: * B (Personbil)

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Butiksextra hos Lindex och MQ i Linköping/Norrköping/Motala!

Nu söker vi fler Polare till vår pool för Lindex eller MQ olika butiker i Linköping/Norrköping/Motala. Du är anställd av oss på Retail Staffing och arbetar på uppdrag hos MQ eller Lindex och ambulerar mellan butikskedjans olika butiker vid behov. Du bokar dig själv snabbt och enkelt via vår app.   Som säljare är du delaktig i butikens alla ordinarie arbetsuppgifter såsom försäljning i kassan och på golvet, kundservice, lager samt plock. Som säljare ger du alltid en god kundupplevelse. Du är utåtriktad och arbetar aktivt med kundmöten. Du tar personligt ansvar och arbetar i team med dina kollegor i butiken.    Erfarenhet/kvalifikationer: • Det är ett KRAV att du har en annan huvudsaklig sysselsättning i minst ett år framöver. Detta i form av studier på minst 50%, deltidsjobb på minst 50% (behovs- eller timanställning räknas inte), alternativt är egen företagare med aktiv f-skatt • Du har en fullgjord gymnasieutbildning • Du har tidigare arbetat som butikssäljare med personlig försäljning inom detaljhandeln • Det är ett KRAV att du kan arbeta minst 2 pass på vardagar dagtid per vecka, utöver detta finns även möjlighet att jobba helg- och kväll • Du kan arbeta oregelbundna tider och kan hoppa in med kort varsel • Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska Personliga egenskaper: • Du är driven och motiveras av försäljning och kundmöten • Du tycker det är utvecklande att arbeta i olika butiker • Du är en lagspelare som trivs bra i nära samarbete med kollegor • Du är flexibel och trivs med att inte ha ett fast schema • Du trivs med att arbeta i högt tempo Vi erbjuder: Ett utvecklande extrajobb med möjlighet att arbeta i flera olika butiker inom samma butikskedja Flexibla arbetstider, då vi arbetar med en app där du själv bokar in dig på pass   Ansökan: Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.   Vi vill förtydliga att det enligt vårt kollektivavtal är ett krav för tjänsten att du har en huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Beskriv din sysselsättning tydligt i din ansökan, tack!    Pga GDPR kan vi endast ta emot ansökningar via denna annons eller vår hemsida retailstaffing.se. Ansökningar skickade via mail registreras inte.   Vänta inte med din ansökan då vi intervjuar och anställer löpande. Varmt välkommen med din ansökan!    Retail Staffing - "We love retail" Sedan starten 2014 har vi snabbt vuxit tack vare vårt smarta och moderna bemanningslösning och duktiga medarbetare. Vi skapar mer tid till aktiv försäljning och kundfokus. Vi samarbetar med rikstäckande butikskedjor inom detaljhandeln när det gäller att rekrytera och bemanna butikssäljare till butik och finns idag med pooler i Stockholm, Göteborg, Skåne samt Linköping/Norrköping området, mfl. Vi erbjuder våra kunder att enkelt bemanna sin butiker med egen person i första hand och i andra hand hyra in våra duktiga butikssäljare som kan arbeta när behovet är som störst. Vi erbjuder våra kandidater att arbeta hos oss i världens bästa bransch som uthyrd via vår staffingpool eller som anställd direkt hos kund. Retail Staffing Sverige AB är medlem i bemanningsföretagen Almega och följer alla gällande kollektivavtal. Retail Staffing - "We love retail"

22 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Specsavers Alingsås söker säljare!

Att bli en del av Specsavers innebär också att dela vår vision om att göra bättre ögonhälsa tillgänglig för alla. Vi har mer än 31 miljoner kunder världen över, och över 30 000 partner och medarbetare. Och vi är alltid på jakt efter nya medarbetare som vill följa med på vår resa och göra en verklig skillnad.    Vi söker nu en butikssäljare som vill vara en del av vårat team på Specsavers i Alingsås. Tjänsten är tillsvidare på 80-100%. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Butikens öppettider är just nu vardagar 09:00-18:00 och lördagar 09:00-15:00. Vi tillämpar Handels kollektivavtal.    Du förväntas arbeta efter ett rullande schema, där det är pass förlagda på vardagar samt att du arbetar varannan helg.  Dina arbetsuppgifter innebär: Vi förväntar oss inte att du ska ha någon tidigare erfarenhet inom optik, men det är en fördel. Du kommer att få delta i en gedigen introduktionskurs (praktisk upplärning i butik i kombination med digitala kurser) där du lär dig allt om optikbranschen och hur vi arbetar. Efter kursen kommer du att vara den expert som kunderna träffar i vår butik i Alingsås. Det innebär att du: • Hälsar kunderna välkomna, berättar varför det är så viktigt att göra en synundersökning och förklarar vårt koncept och erbjudanden • Hjälper kunderna att hitta rätt båge, glas och/eller kontaktlinser – baserat på optikerns rekommendationer • Ser till kunderna lämnar butiken med ett leende på läpparna – och att de gärna kommer tillbaka • Är en ambassadör för Specsavers mål att göra bättre ögonhälsa tillgänglig för alla Vi ser gärna att du: • Är en driven och arbetsvillig person • Är social och har lätt för att knyta nya kontakter • Har erfarenhet från detaljhandeln, men det är inget krav • Ser dig som flexibel • Har lätt för att lära nytt, utveckla dina färdigheter och växa inom arbetsrollen • Trivs med ett högt tempo och är entusiastisk över möjligheten att arbeta inom ett innovativt företag vars mål är att förändra och utveckla landets ögonhälsa • Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Ansökan I samband med denna rekrytering samarbetar Specsavers med Retail Staffing.   För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Specsavers är världens största privatägda optikerföretag och grundades 1984 av optikerparet Doug och Mary Perkins. Sedan starten har Specsavers fortsatt sin expansion och tagit klivet från att vara en brittisk angelägenhet till att först bli europeiskt och sedan globalt. Nu är Specsavers etablerat i Storbritannien, Irland, Holland, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, Australien och Nya Zeeland. I dagsläget har Specsavers drygt 1500 butiker runt om i världen med fler än 30 000 medarbetare varav 500 personer på huvudkontoret på Guernsey och fler än 200 anställda på de olika landskontoren. Under de senaste åtta åren har företagets brittiska verksamhet fått utmärkelsen ”Most trusted brand of optician’s” av läsarna till Readers Digest.

16 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Butiksextra till MQ Strömstad i sommar!

Vi söker nu butikssäljare som vill arbeta extra som butikssäljare i vår bemanningspool för MQ i Strömstad. Som Polare är du anställd som konsult hos oss på Retail Staffing och du arbetar på uppdrag för våra kunders butiker. Du jobbar i en av butikskedjorna och ambulerar mellan kedjans olika butiker vid behov. Du bokar dig själv snabbt och enkelt via vår app på de arbetspass som passar dig och ditt schema. Det är meriterande om du även kan arbeta i Uddevalla eller Göteborgsområdet. Tjänsten är framförallt under sommaren mellan v.23-31 samt v.36-38.    Som säljare är du är utåtriktad och arbetar aktivt med kundmöten samt finns tillgänglig för olika kunders specifika behov. Du tar personligt ansvar och arbetar i team med dina kollegor i butiken för att nå era uppsatta mål.   Erfarenhet/kvalifikationer • Det är ett KRAV att du har en annan huvudsaklig sysselsättning i minst ett år framöver. Detta i form av studier på minst 50%, deltidsjobb på minst 50% (behovs- eller timanställning räknas inte), alternativt är egen företagare med aktiv f-skatt • Du har en fullgjord gymnasieutbildning • Du har tidigare arbetat som butikssäljare med personlig försäljning inom detaljhandeln • Det är ett KRAV att du kan arbeta minst 2 pass på vardagar dagtid per vecka, utöver detta finns även möjlighet att jobba helg- och kväll • Du kan arbeta oregelbundna tider och kan hoppa in med kort varsel • Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska Personliga egenskaper: • Du är en driven person som motiveras av försäljning och brinner för kundmötet • Du tycker det är utvecklande att arbeta på olika butiker och träffa nya kollegor • Du tar egna initiativ- och är ansvarstagande • Du är en lagspelare som trivs bra i nära samarbete med dina kollegor • Du är flexibel och trivs med att arbeta i högt tempo Vi erbjuder: • Ett utvecklande extrajobb med möjlighet att arbeta i flera olika butiker inom samma butikskedja • Flexibla arbetstider, då vi arbetar med en app där du själv bokar in dig på pass   Ansökan: Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.   Vi vill förtydliga att det enligt vårt kollektivavtal är ett krav för tjänsten att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Beskriv din sysselsättning tydligt i din ansökan, tack!   Pga GDPR kan vi endast ta emot ansökningar via denna annons eller via vår hemsida retailstaffing.se. Ansökningar skickade via mail registreras inte.   Vänta inte med din ansökan då vi intervjuar och anställer löpande. Varmt välkommen med din ansökan!    Retail Staffing - "We love retail"   Vi samarbetar med flera butikskedjor inom rekrytering och bemanning av butikssäljare och har idag pooler på olika orter i Sverige. Vi erbjuder våra kandidater att arbeta i världens bästa bransch som uthyrd via vår butikspool. Retail Staffing Sverige AB är medlem i kompetensföretagen Almega och följer alla gällande kollektivavtal. Retail Staffing - "We love retail"

3 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Butiksextra till Hemtex, MQ och Lindex!

Vi söker nu butikssäljare som vill arbeta extra som butikssäljare i vår bemanningspool för Hemtex, MQ och Lindex olika butiker i Uddevalla. Som Polare är du anställd som konsult hos oss på Retail Staffing och du arbetar på uppdrag för våra kunders butiker. Du jobbar i en av butikskedjorna och ambulerar mellan kedjans olika butiker vid behov. Du bokar dig själv snabbt och enkelt via vår app på de arbetspass som passar dig och ditt schema. Det är meriterande om du kan arbeta både i Uddevalla/Torp, Trollhättan, Vänersborg, Stenungsund, Kungälv, mfl.   Som säljare är du är utåtriktad och arbetar aktivt med kundmöten samt finns tillgänglig för olika kunders specifika behov. Du tar personligt ansvar och arbetar i team med dina kollegor i butiken för att nå era uppsatta mål.   Erfarenhet/kvalifikationer • Det är ett KRAV att du har en annan huvudsaklig sysselsättning i minst ett år framöver. Detta i form av studier på minst 50%, deltidsjobb på minst 50% (behovs- eller timanställning räknas inte), alternativt är egen företagare med aktiv f-skatt • Du har en fullgjord gymnasieutbildning • Du har tidigare arbetat som butikssäljare med personlig försäljning inom detaljhandeln • Det är ett KRAV att du kan arbeta minst 2 pass på vardagar dagtid per vecka, utöver detta finns även möjlighet att jobba helg- och kväll • Du kan arbeta oregelbundna tider och kan hoppa in med kort varsel • Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska Personliga egenskaper: • Du är en driven person som motiveras av försäljning och brinner för kundmötet • Du tycker det är utvecklande att arbeta på olika butiker och träffa nya kollegor • Du tar egna initiativ- och är ansvarstagande • Du är en lagspelare som trivs bra i nära samarbete med dina kollegor • Du är flexibel och trivs med att arbeta i högt tempo Vi erbjuder: • Ett utvecklande extrajobb med möjlighet att arbeta i flera olika butiker inom samma butikskedja • Flexibla arbetstider, då vi arbetar med en app där du själv bokar in dig på pass   Ansökan: Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.   Vi vill förtydliga att det enligt vårt kollektivavtal är ett krav för tjänsten att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Beskriv din sysselsättning tydligt i din ansökan, tack!   Pga GDPR kan vi endast ta emot ansökningar via denna annons eller via vår hemsida retailstaffing.se. Ansökningar skickade via mail registreras inte.   Vänta inte med din ansökan då vi intervjuar och anställer löpande. Varmt välkommen med din ansökan!    Retail Staffing - "We love retail"   Vi samarbetar med flera butikskedjor inom rekrytering och bemanning av butikssäljare och har idag pooler på olika orter i Sverige. Vi erbjuder våra kandidater att arbeta i världens bästa bransch som uthyrd via vår butikspool. Retail Staffing Sverige AB är medlem i kompetensföretagen Almega och följer alla gällande kollektivavtal. Retail Staffing - "We love retail"

2 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024