AB Effektiv Göteborg jobb

Lediga jobb hos AB Effektiv Göteborg

Leveransplanerare till Anticimex

Är du en driven person med tidigare erfarenhet av administrativt arbete som dessutom är en fena på att arbeta lösningsorienterat? Då kan du vara den vi söker som leveransplanerare till Anticimex i Göteborg. Det här är en perfekt roll för dig som vill ta ett första steg in i en välkänd och kompetent verksamhet där du får möjlighet att utvecklas. Om företaget Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, mat-säkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Anticimex har ca 12 000 anställda och finns i 21 länder. I Sverige är vi 1500 medarbetare. Anticimex ska vara bäst på det vi gör, fortsätta driva utvecklingen i branschen samt ge våra kunder professionell och personlig service. Att ta ansvar för människors hälsa och livskvalitet är grunden i Anticimex hållbarhetsarbete. Vi söker nu fler serviceinriktade medarbetare och talanger som vill utvecklas tillsammans med oss. Vad erbjuder rollen? I rollen som leveransplanerare kommer du dagligen att planera, styra upp och strukturera bokningar mellan kund och tekniker. Du kommer vara involverad i att upprätthålla rätt information och dokumentation gentemot interna kollegor och externa kunder för att säkerställa en bra leverans av arbete. Du kommer tillhöra ett mindre team där samarbete är A och O för att kunna hantera de dagliga arbetsuppgifterna. Tillsammans planerar ni teknikernas tid så att rätt kompetens används på rätt plats i en välplanerad rutt med hög servicegrad motkunderna. Till er hjälp har ni digitala ruttplaneringssystem där du snabbt kan övervaka och hantera situationer om dyker upp löpande. Här erbjuds du en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och lära dig av kompetenta kollegor. Du tillhör en verksamhet med högt engagemang och en stark vilja att satsa på sina medarbetare. Krav: - Tidigare erfarenhet av administrativt arbete och service. - Gymnasieexamen - Flytande svenska i tal och skrift. - Datorvana Villkor: Start: Omgående Placering: Göteborg, Mölndal Dagtid: 7:30- 16:30 Omfattning: Heltid, 40 h/ veckan. Anställningsform: Visstidsanställning (Maj- September) Vem är du? Vi söker dig som besitter tidigare erfarenhet av en administrativ / koordinerande roll och som har enkelt för att sätt sig in i nya system och program. Som person ser vi att du är prestigelös, lösningsorienterad och bra på att planera. Du förmedlar en positiv energi och gillar att ta ansvar i ditt arbete. För att passa i rollen krävs det att du är kommunikativ som person och kan kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift. Du behöver vara orädd och kunna hantera de olika situationer som kan uppstå under arbetsdagen på ett professionellt sätt gentemot både kunder och kollegor. Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. För den här tjänsten kommer du att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget under en tidsbegränsad period med chans till förlängning. Sökord Leveransplanerare, administration, Göteborg, Mölndal

25 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Säljare till Kinnarps

Kinnarps försäljning fortsätter växa och söker nu fler drivna, relationsskapande säljare till deras team i Göteborg. Det här är en roll för dig som vill utvecklas inom försäljning hos ett bolag i framkant, med fokus på hållbarhet och miljö. Har du en passion för att bygga långsiktiga relationer och utveckla kunder? Då kan det vara dig vi söker! Din framtida arbetsgivare Kinnarps är Europas ledande helhetsleverantör av inredningslösningar och arbetsplatsdesign för kontor, skolor och omsorgsmiljöer. Möblerna kännetecknas av hög kvalitet, innovativ design, låg miljöpåverkan och långa livscykler. Företaget har varit familjeägt sedan starten 1942, med tillverkning i Sverige och verksamhet i över 40 länder. Läs mer på www.kinnarps.se Vad erbjuder rollen? I rollen som säljare arbetar du med kundvård och nykundsbearbetning inom ett av Kinnarps affärsområden: näringsliv, skola, vård och omsorg. Du tilldelas en mindre kundbas sedan tidigare vilka behöver bearbetas, besökas och vårdas – fokus ligger på proaktivitet och kvalitet. Parallellt arbetar du med att finna nya kunder och möjligheter. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är: • Proaktiv, långsiktig bearbetning och värdeförsäljning till befintliga kunder • Prospektbearbetning och nykundsförsäljning • Driva och ansvara över affären/projektet, från början till slut • Att säkerställa- och administrera affären i företagets datorsystem, exempelvis CRM-, ritnings- och offertsystem • Kundvårdande aktiviteter • Vara behjälplig i upphandlingsarbete Vem är du? Vi söker dig som har några års erfarenhet av rollen som B2B säljare, gärna inom lösnings-/värdeskapande försäljning. Du har en god datorvana och meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta i CRM-system. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med offentliga kunder och/eller med försäljning inom kontors-, skola-, eller vård- och omsorgssektorn. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska samt innehar B-körkort. Som person är du tävlingsinriktad, resultatorienterad och prioriterar kvalité och långsiktighet. Du är en god kommunikatör såväl i tal som skrift och bekväm i att hålla presentationer för kunder och andra intressenter. Vi letar efter dig med ett positivt mindset som ser möjligheter, är lösningsorienterad och har ett strategiskt tänk och ser affärsmöjligheter längre fram i tiden. Du är organiserad och bekväm i att driva projekt och affärer med många kontaktytor såväl internt- som externt, samt är van att arbeta med en bred produktportfölj innefattande flertalet leverantörer och produktalternativ. Krav: • Några års erfarenhet av b2b-försäljning • B-körkort Meriterande: • Erfarenhet av att arbeta i CRM-system • Erfarenhet av att bedriva försäljning mot offentliga sektorn Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Joakim på [email protected] eller Markus på [email protected] Sökord Försäljning, möbler, B2B, Account manager, Key account Manager, KAM, nykundbearbetning

25 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Säljansvarig region väst till Proclient

Är du en driven säljare som brinner för att skapa relationer och har ett affärssinne i världsklass? Väletablerade Proclient satsar vidare i sin utveckling, vill du vara med på den resan? De firar dessutom 30 år i år! Din framtida arbetsgivare Proclient är en av Sveriges främsta specialister på affärssystemet (ERP) Pyramid. De erbjuder en heltäckande lösning för affärssystemet Pyramid till deras kunder. Verksamheten består idag av 30 medarbetare och finns representerade på deras kontor i Göteborg, Malmö, Stockholm och Sundsvall. Proclient fortsätter sin tillväxtresa och söker nu en säljansvarig med ett stort engagemang och driv för att göra affärer. Vad erbjuder rollen? I rollen som säljansvarig kommer du att se till att få in nya affärer och kunder till Proclients region väst genom att proaktivt och långsiktigt bygga relationer och affärsmöjligheter. Du kommer även att förvalta- och utveckla befintliga kunder tillsammans med Proclients konsult- och utvecklingsteam. Arbetet präglas av ett seriöst och ärligt relationsbyggande i en värdeskapande försäljning. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: • Utveckla nya kundrelationer och förädla befintliga. • Hantera försäljningscykeln från första kontakt till avslut och uppföljning • Teamarbete med konsult- och utvecklingsavdelningen för att säkerställa kvalitet i leveransen • Bygga en pipeline för att uppnå din budget genom möten, presentationer, nätverkande, erbjudanden och förhandlingar. Vem är du? Proclient söker dig som har ett starkt resultatdriv och är ett självgående försäljningsproffs med ett utpräglat sinne för affärer. Du har beprövad förmåga att öka försäljningen och en proaktiv inställning som är nyckeln till din framgång. Ditt huvudfokus ligger på att skapa mervärde genom att erbjuda optimala lösningar för den specifika kunden och din exceptionella kommunikationsförmåga möjliggör övertygande presentation av idéer och värden. Vidare förstår du de ekonomiska utmaningarna företag står inför idag och kan på ett förtroendeingivande sätt förmedla Proclients lösningar till kund. Krav: • Flertalet års erfarenhet av komplex B2B-försäljning • Starkt nätverk i regionen • Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift • B-körkort Meriterande: • Erfarenhet av försäljning av affärssystem • Relevant eftergymnasial utbildning Är detta din perfekta match? Proclient erbjuder en dynamisk arbetsplats där varje dag bjuder på nya utmaningar och möjligheter till tillväxt. Med ständig innovation och nya funktioner blir varje dag spännande och unik. Här möter du en prestigelös företagskultur där idéer och insatser värderas högre än hierarkier. Vi betonar samarbete och öppen kommunikation för att nå gemensamma mål. Du får också skapa din arbetsdag efter dina egna behov och önskemål. Vi ger dig friheten att forma din tid och arbetsmetoder för att uppnå balans och produktivitet. Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 12/5-2024. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Jens Lindroth på [email protected] eller Markus Nordbring på [email protected]. Sökord Pyramid, affärssystem, försäljning, ERP, KAM

18 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Kundtjänstmedarbetare sökes till Anticimex i Uddevalla

Är du en social och driven person som gillar att arbeta i en trevlig miljö med härliga kollegor? Anser du att problem är till för att lösas? Då kan just du vara den vi söker för detta uppdrag med goda chanser till förlängning! Om företaget Anticimex grundades som familjeföretag år 1934 med fokus på skadedjurskontroll och har sedan dess etablerat sig i så många som 21 länder runtom i världen. Företaget har dessutom fler inriktningar än bara skadedjur – de är även verksamma inom matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Med sina 1500 medarbetare i Sverige är Anticimex det ledande och moderna serviceföretaget för både privatpersoner och företag. Vad erbjuder rollen? Som kundservicemedarbetare hos Anticimex erbjuds du en utvecklande och stimulerande roll tillsammans med ett härligt och kundfokuserat gäng. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: -Ingå i Anticimex kundtjänst-team -Förse kunder med information och rådgivning kring skadedjur över telefon och mail. -Vara administrativt stöd för våra tekniker inom matsäkerhetstjänsten Teamet hjälper varandra i arbetet med att ge kunder professionell och personlig service. Självklart får du utbildning hos företaget när du börjar! Uppdraget är fram till september månad med goda chanser till förlängning. Vem är du? Du som söker bör vara van vid att arbeta i högt tempo och samtidigt kunna behålla din serviceglädje och ditt professionella intryck. Tjänsten kräver att du är en ansvarsfull person som är bra på att strukturera upp ditt arbete. Du är en bra teamplayer, och drivs av möjligheten att påverka ditt arbete. Att skapa relationer över telefonen har du lätt för och med din erfarenhet från serviceyrket mår du bäst när du får hjälpa andra människor. Du är införstådd med att du kommer att utgöra en viktig del i det dagliga arbetet och du besitter respekt för både kollegor såväl som arbetsplatsen. För att kunna erbjuda bästa möjliga hjälp är det viktigt att du behärskar svenska språket obehindrat. Vi ser även att du som söker har gått ut gymnasiet med fullständiga betyg. Tidigare erfarenhet av administrativt arbete och vana vid att arbeta i olika system är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och intervjuer kommer att ske löpande med tillsättning när vi hittar rätt person. Är detta din perfekta match? Känner du att detta stämmer in på dig och det du vill arbeta med? Tveka inte - skicka in din ansökan! Om Team Effektiv Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar? För den här tjänsten kommer du vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget under en tidsbegränsad period med chans till förlängning. Varmt välkommen med din ansökan Du är varmt välkommen att söka tjänsten innan den 30/4. Har du frågor angående tjänsten går det bra att kontakta Madeleine på [email protected]. Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Sökord Effektiv, Anticimex, Uddevalla, Kundtjänst, Kundservice

10 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Ytmontör sökes till kund

Är du en person med stort tekniskt intresse och tidigare erfarenhet av arbetet som ytmontör? Gillar du att arbeta på ett litet entreprenörstyrt företag med korta beslutsvägar och fokus på framtiden? Då är detta kanske jobbet för dig? Vad erbjuder rollen? Vi söker nu en ytmontör till vår kunds produktionsanläggning i Alingsås. Du arbetar med en modern maskinpark, där ytmonteringsmaskinerna kommer från Mydata. Som ytmontör arbetar du med: -förbereder och riggar maskiner i produktionen -bestyckning av kretskort -avsyning - Heltidstjänst med arbetstiderna 14.00-22.00, förlagt måndag till torsdag. I dina dagliga arbetsuppgifter kör du produktionen enligt färdiga program. Du ställer in och riggar maskiner och har inga problem att ändra i program och sköta underhållet för maskinerna. Programmeringsvana är meriterande, men inget krav. Vem är du? Vi söker en person som är praktiskt lagd men stort intresse för tekniska lösningar. Vi söker dig som tidigare arbetat som ytmontör. Du är van att arbeta i datorsystem samt med maskiner. Erfarenhet från Mydata är meriterande. Hos vår kund jobbar man prestigelöst, ansvarstagande och gränsöverskridande. Du kommer ingå i ett mindre team så egenskaper som ansvarstagande, noggrannhet men också positiv inställning och laganda är egenskaper vi letar efter. Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. För den här tjänsten kommer du att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget under en tidsbegränsad period med goda chanser till förlängning. Varmt välkommen med din ansökan Välkommen med din ansökan via www.effektiv.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor kring tjänsten kontakta Madeleine på [email protected] Sökord Ytmontör, produktionsledare, produktionstekniker, produktion, Hålmontör, elektronikmontör, Mydata, montör

10 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Master Data Analyst sökes till Veoneer

Are you ready to unravel the mysteries hidden within complex datasets? Do you possess the analytical prowess to transform raw numbers into actionable insights? We're seeking a master data analyst to join our team and embark on a journey of discovery. If you're passionate about deciphering patterns, predicting trends, and driving strategic decisions through data, then this opportunity is tailor-made for you. Join us at the forefront of innovation, where every dataset is a puzzle waiting to be solved, and every insight is a key to unlocking success. Let's redefine the future together. Your future employer Join Veoneer Safety Systems Sweden and be part of pioneering automotive safety innovation. With cutting-edge technology, global influence, continuous learning opportunities, and an innovative culture, we're shaping the future of transportation. Make an impact, enjoy work-life balance, and drive change with us About the company Veoneer Safety Systems Sweden: Pioneering Tomorrow's Safety Solutions Today. At Veoneer, we're dedicated to pushing the boundaries of automotive safety technology. As a global leader in advanced driver assistance systems (ADAS) and autonomous driving solutions, our innovations are shaping the future of transportation. Based in Sweden, our talented team is at the forefront of developing cutting-edge sensors, software, and algorithms that empower vehicles to see, think, and act intelligently on the road. Join us in our mission to make roads safer for everyone, as we continue to revolutionize the automotive industry and redefine what's possible in safety technology What does a day at the company look like? As a Master Data Analyst your job will include the following tasks; · Ensures master data integrity in key systems as well as maintaining the processes to support the data quality. · Identifies areas for data quality improvements and helps to resolve data quality problems through the appropriate choice of error detection and correction, process control and improvement, or process design strategies. · Ensures quality of master data in key systems, as well as development and documentation of processes with other functional data owners to support ongoing maintenance and data integrity. · Provides assistance in resolving data quality problems through the appropriate choice of error detection and correction, process control and improvement, or process design strategies collaborating with subject matter. · Assists in data management, governance, and data quality of master data requirements with other functional data owners to ensure functional master data integrity across the operation of financial systems is consistent and meets stated business rules and requirements. · Work closely with the business/IT to ensure alignment of master data rules and the operations of the application meet all requirements. · Provides data consulting in support of business and information technology initiatives to clients to improve client database systems. · Manage SharePoint document repository. · Manage customer relationship by providing internal support; communicate system standards and infrastructure by answering questions; resolving concerns and issues. · Creates, maintains, and verifies all customers and vendor records, as well as employee records. Ensures master data integrity in key systems as well as maintaining the processes to support the data quality. Control, setup and maintenance of following items which is conducted for Germany (D70), France (F70), Romania (R70), Sweden (SVD), Veoneer UK Branch (GCD) - Creation, connection, and maintenance of Accounting Items - Supplier Master Data management - Customer Master Data management - Employee Master Data management - Maintenance of Cost Center and Project Approval Hierarchy - Maintenance of Business Rule Matrix / Manual Vouchers approval flow - ICP – Intercompany partner - Currency Exchange Rate Types, Closing rates. · Making sure Master Data complies with regulatory mandates such as SOX, by issuing different types of SOX controls. · Developing and maintaining structure, approval flows, user access, business areas and content of Veoneer Master Data Tool application · Providing and maintaining Master Data Tool user access and user support · Providing and maintaining Balancer user access and account settings Who are you? We are looking for someone with; · Experience with databases and/or data management including experience with Master Data · Experience working in global environments with different stakeholders throughout the globe. · Excellent organizational and prioritization skills, ability to operate as a self-starter. · Excellent analytical and problem-solving skills, with strong attention to detail. Ability to drive to root cause. · Good communication skills to communicate with customers, team members, external data providers, and management. · Good skills in data administration, design, and architecture. · Ability to work independently and as part of a team. · Critical Thinking · Audit processor’s completed requests, addressing issues or exceptions and following up to ensure corrections are made. Merits: • Previous knowledge and experience of: Movex M3, Basware, Xeeva Apply now! Does the position sound interesting? Welcome to submit your application via effektiv.se. We will have ongoing interviews with immediate start for the position. If you would like to know more about the position, please contact Madeleine Grahm at [email protected] About Team Effektiv Effektiv is the innovative and personal company in recruitment, staffing, coaching, matching, and interim solutions. The company is characterized by its sports roots and team spirit, both in our staffing and recruitment processes, as well as through significant sponsorship of sports associations. As a candidate, we want to provide that extra touch, offering a great experience throughout the recruitment process, which is confirmed by our award as Recruitment Company of the Year. Effektiv's core values are Happy, Exploratory, Long-term, and Resourceful, forming the Swedish acronym GOLD. Effektiv aims to achieve gold with its candidates, consultants, customers, and partners every day. For this position, you will be employed through Effektiv and leased out as a consultant to Veoneer Safety systems for a limited period of time with very good chances of extension. Keywords Effektiv, data, analyst, veoneer

9 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Kommersiell Chef till IFK Göteborg

Är du en erfaren och resultatinriktad ledare med en brinnande passion för försäljning? Lockas du av tanken på att arbeta med marknadsfrågor för ett av de starkaste varumärkena inom svensk idrott? Då kan det vara dig vi söker till tjänsten som kommersiell chef hos IFK Göteborg! Din framtida arbetsgivare IFK Göteborg är Sveriges internationellt sett mest framgångsrika fotbollsklubb med två Uefacupsegrar, 18 SM-guld och åtta guld i Svenska Cupen. Vi vill vara hela stadens lag genom att med fotboll som verktyg bidra till att bryta barriärer för att öka känslan av delaktighet, trygghet och förbättra hälsan hos stadens invånare. IFK Göteborg vill vara en klubb att se upp till – på och utanför planen. Vad erbjuder rollen? Som kommersiell chef hos IFK Göteborg tar du ledningen för att driva Blåvitts marknadsavdelning framåt – med fullt ansvar för både personal och budget. Med hjälp av din gedigna erfarenhet stöttar och leder du ditt engagerade och kompetenta team mot nya framgångar, och finns närvarande för att agera strategiskt bollplank vid behov. Du blir en nyckelspelare för att forma och stärka IFK Göteborg, dess varumärke och det kommersiella arbetet, vilket innefattar ansvar inom följande områden: • Företag och partners • Biljettförsäljning och kundsupport • Evenemang • Publikrekrytering och medlemmar • Merchandise • Varumärke Vem är du? För att lyckas i rollen ser vi att du är en stark ledare och chef som välkomnar nya utmaningar och som med din tydlighet i beslutsfattandet bidrar till att motivera och stötta dina medarbetare. Du är proaktiv i ditt förhållningssätt och har förmågan att strategiskt se helheten samtidigt som du är strukturerad och analytisk i dina arbetsmetoder. Att vara säljdriven är en naturlig del av din personlighet, och din närvaro skapar en inspirerande atmosfär för dina kollegor. Din kommunikativa tydlighet gör det enkelt att samarbeta och driva projekt i måltillsammans med andra. Som den målinriktade person du är står resultatet alltid i fokus. Du trivs i en miljö med ständig förändring där din flexibilitet kommer till sin rätt. Krav: • Flerårig erfarenhet i liknande roll • Flerårig erfarenhet av personalansvar • Tidigare budgetansvar • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande: • Relevant eftergymnasial utbildning • Erfarenhet av att ha jobbat med varumärkesutveckling • Branschspecifik erfarenhet Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Markus på [email protected] Sökord Fotboll, allsvenskan, idrott, marknad, chef

28 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Servicetekniker Södra Sverige till ITO PallPack

Nu letar vi efter en driven servicetekniker till ITO Pallpack i Södra Sverige. Är du en händig och positiv lagspelare som vill anta nästa utmaning och arbeta med service, reparation och driftsättning av lager-och logistiksystem? Då kan det vara just dig vi letar efter! Din framtida arbetsgivare ITO Pallpack är ett bolag på offensiven – de frågar varför mer än nödvändigt och har det roligt på vägen. Framförallt handlar det om deras kunder och användare. Att alltid ha dem i fokus när de tänker, pratar och utför sitt jobb. Om de inte gör sitt jobb, kan heller inte kunden göra sitt. Att förstå detta är nyckeln för bolagets framgång. “Vår kärnkompetens är att effektivisera våra kunders produktflöde. Vi har 60 år i branschen, och är en av marknadsledare inom vårt segment, vilket gett oss en gedigen kompetens och erfarenhet. Samtidigt ser vi till att hela tiden lära oss något nytt, både hemma och utomlands”. Läs mer på www.pallpack.se Om företaget Hos ITO Pallpack erbjuds du ett jobb där du kan utvecklas, i en miljö med duktiga kollegor som värdesätter att ha roligt på jobbet. Du ges stor frihet och eget ansvar och bör trivas i en arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: • Utföra planerat och avtalsenligt underhåll • Utföra reparationer och felsökning • Dokumentering och loggning • Driftsättning av nya anläggningar • Support via telefon och direktuppkoppling mot anläggning • Ha kontakt med leverantörer och kunder i de nordiska länderna och utomlands Vem är du? • Teknisk kunnig inom mekanik, el- och automation men med tyngdpunkt på mekanik • Bör ha ett intresse i alla tre områden – el, IT och mekanik • Gillar kundkontakt och har ett representativt förhållningssätt i kommunikationen med kunder • Vill arbeta självständigt och ta ansvar • Stor vilja till att resa och vara flexibel med sina arbetstider då största delen av arbetstiden är hos kund. Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För mer information, kontakta Markus på [email protected] Sökord Teknik, service, skåne, blekinge, småland

28 mars 2024
Sista ansökan:
27 april 2024
B-korts Chaufför till DHL Express

Nu söker vi dig som vill jobba på DHL Express som budbilschaufför och utgå ifrån deras kontor i Landvetter! På DHL Express arbetar du i en fartfylld och spännande vardag där du varje dag får chansen att utvecklas i din roll. Vill du vara med och måla världen gul? Varmt välkommen med din ansökan! Din framtida arbetsgivare DHL Express är världens ledande leverantör av internationella expresstransporter och nu söker de dig som vill bli en i teamet och måla världen gul. På DHL Express Landvetter hanteras försändelser från hela världen. De har terminalverksamhet och distribution och är ca: 180 medarbetare som arbetar med att hantera allt från att sortera paket, införtulla paket, köra kurir och skicka export. De vardagliga utmaningarna består av att hantera samtliga paket samma dag och varje paket är tidskritiskt. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL Express utsågs år 2021 till värdens bästa arbetsgivare av organisationen Great Place To Work - hos DHL är det människorna som räknas! Här uppmärksammas skillnaden du medför i verksamheten och tillsammans delas stoltheten i de Internationella Expresstjänsterna. Du erbjuds ett roligt jobb med grymma kollegor samt möjligheten till personlig och yrkesmässig utveckling. Vad erbjuder rollen? I tjänsten som budbilschaufför ansvarar du för leverans och hämtning av paket hos kunderna i ditt område. Arbetet utförs enligt givna instruktioner och processer där du representerar DHL Express i alla kundmöten. Rollen kan även innebära sortering, paketering, lossning och lastning av gods, samt kontrollera tillhörande dokumentation. Tjänsten innebär även att man arbetar i team med sina kollegor och transportledare för att tillsammans garantera toppklassig kundservice. I arbetet kan det förekomma tunga lyft. Arbetstiderna är vardagar kl. 08:30 – 17:30 eller kl 09:00 - 18:00. Vem är du? Vi söker dig som trivs i ett högt tempo där du sätter kunden i fokus, samt värnar om högklassig service och kvalité. Detta arbete är så mycket mer än bara ett chaufförsjobb. Det är ett socialt arbete där du är ansiktet utåt för DHL, du har den dagliga kundkontakten och alla kunder är lika viktiga. Därför är kundservice, kvalitet och effektivitet viktigt i varje kundmöte. För att trivas i rollen som budbilschaufför är Du prestigelös och flexibel. Krav: - Flytande svenska och engelska i tal och skrift. - Körkort B i minst 2 år. - Gymnasieutbildning eller likvärdigt. - Godkänt utdrag ur Polisens belastningsregister. - Godkänd säkerhetsprövning pga. att arbetet sker inom säkerhetsklassat område, prövningen utförs av Effektiv & DHL Express. - Kunna starta uppdraget 15 Maj. Meriterande: -Tidigare vana av arbete som kurir/budbilsförare. -Tidigare vana från annat arbete inom kundservice. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag, intervjuer och tillsättningar kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Om Team Effektiv Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra kärnvärden Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar. För den här tjänsten kommer du inledningsvis vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget med chans till förlängning/övertag av kund. Sökord Kurir, Chaufför, Budbil, Landvetter, Göteborg, DHL, Express, Bil, B-körkort, Kundservice.

26 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Vi söker servicetekniker till Vårgårda

Är du en skicklig servicetekniker med passion för teknik och problemlösning? Vi expanderar och letar efter en talangfull individ som vill bli en del av vårt dynamiska team. Här är din chans att arbeta med olika uppdrag och utvecklas professionellt! Din framtida arbetsgivare Effektiv har ett brett utbud av uppdrag hos olika kunder och nu söker vi en driven och engagerad servicetekniker. Vad erbjuder rollen? I denna roll kommer du inte att arbeta uteslutande som servicetekniker utan du kommer att ingå i ett team där man har varierade arbetsuppgifter. Du kan komma att stå i produktionslinan, packa material, läsa ritningar inför produktframtagning och arbeta med olika maskiner. Din kunskap om underhåll och service/reparation kommer att komplettera arbetsgruppen. I din roll kommer du att erbjudas möjligheten att växa och utmanas inom olika områden, arbeta i en samarbetsvänlig miljö med erfarna kollegor och variation i arbetsuppgifter. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av att arbeta som servicetekniker och underhållstekniker. Du tycker det är intressant och roligt att lösa problem, jobbar bra i grupp och räds inte att gå utanför din comfort zone. Du är tekniskt intresserad och besitter en hög arbetsmoral. Truckkort är meriterande. Du behärskar svenska språket obehindrat och du måste ha fyllt 18 år. Om Team Effektiv Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.?För den här tjänsten kommer du vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget under en tidsbegränsad period med chans till förlängning. Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Tveka inte att skicka iväg din ansökan! Vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Madeleine på [email protected] Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via telefon eller e-post. Sökord Effektiv, Alingsås, Vårgårda, servicetekniker, underhållstekniker, bemanning

19 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024