Lediga jobb hos Retail Recruitment Sverige AB
Byggfabriken söker Butikschef till Stockholm, Vasastan. Vi söker en driven och affärsorienterad butikschef med starka ledaregenskaper för vår butik i Stockholm, Vasastan. I rollen som butikschef är du både en operativ butikssäljare och en ledare med ansvar för butikens drift, utveckling och försäljning. Som butikschef ingår du även i butikschefsgruppen tillsammans med kollegor från våra andra butiker i Sverige, där ni arbetar strategiskt för att utveckla Byggfabrikens affär och stärka varumärket. Om rollen Som butikschef på Byggfabriken är du en affärsdriven person som har butikens lönsamhet och vårt varumärke i fokus. Du har en naturlig förmåga att bygga och utveckla team, är flexibel och lösningsorienterad och har ett strategiskt perspektiv på hur vi kan skapa mervärde för våra kunder. Du är kommunikativ och trivs med att kombinera operativt arbete i butiken med strategiska och affärsutvecklande uppgifter. En förståelse för traditionell butikshandel och hur modern butikshandel utvecklas är avgörande, liksom att ha en förmåga att skapa en inspirerande säljkultur. Du ska kunna förmedla Byggfabrikens värderingar och skapa en stark känsla av tillhörighet inom teamet och i företaget som helhet. Rollen kräver att du ibland arbetar ensam i butiken, och du ansvarar även för att butiken är bemannad och kan hålla sina öppettider under semester och sjukdomsperioder. Ansvarsområden • Driva försäljning och utveckla en stark säljkultur där kundservice och kundens behov är centrala • Exponera sortimentet och säkerställa att skyltning och kampanjer följer planering • Ansvara för butikens budget i samarbete med försäljningschef • Följa upp KPI samt analysera och rapportera resultat • Planera och genomföra butiksevent • Hålla medarbetarsamtal och hantera schemaläggning • Ansvara för inventering och definiera arbetsuppgifter och rutiner i butiken • Utbilda nyanställda och befintlig personal inom sortiment, affärssystem och säljteknik Vi söker dig som • Har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, försäljning eller liknande, eller dokumenterad erfarenhet som ledare inom retail • Har gedigen erfarenhet av detaljhandel, gärna från fackhandel och omni-channel • Har god och aktuell IT-vana samt erfarenhet av olika program och affärssystem Det är en fördel om du har erfarenhet eller ett genuint intresse för byggnadsvård, samt kunskap om skyltning och erfarenhet av affärssystemet Pyramid. Övrig information Tjänsten är placerad i vår Stockholmsbutik, Vasastan och är en tillsvidareanställning på 100%. Kollektivavtal finns. Tillträde sker enligt överenskommelse. I samband med denna rekrytering samarbetar Byggfabriken med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryteringskonsult, Malin Niklasson. Välkommen att bli en del av Byggfabriken och bidra till vår fortsatta utveckling! Byggfabriken startades 1997 med idén att erbjuda något som utan oss hade saknats. Redan från början handlade det om att ta ett samlat grepp om byggnadsvården. Att erbjuda material och inredning för att bevara hus och lägenheter från förra sekelskiftet fram till 50-talet. Men det har också alltid handlat om att vara något mer än bara en byggnadsvårdsbutik. Vi försöker vara en källa till kunskap, inspiration och gör-det-själv-glädje – helt utan pekpinnar. På produktnivå innebär det ett sortiment fullt av nytillverkade inredningsdetaljer och byggnadsvårdsprodukter för tidstypisk renovering i linje med stilhistoriska perioder från sekelskifte till funkis och modernism. Allt från kakel, klinker och väggfärg till alla sorters beslag, innerdörrar och hela kök. Många av våra produkter är egentillverkade från historiska förlagor och oftast skapade med traditionella metoder. Men du hittar även produkter som vi inte producerar själva, alla omsorgsfullt utvalda och med till största delen lokala producenter och hantverkare. Du kan se hela vårt sortiment här på webben, och i butikerna naturligtvis. Vi har på känn att du kommer hitta något du gillar!
Vi söker en Varuhuschef! Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi söker som vår nya varuhuschef till varuhuset i Oskarshamn. Det är ju i varuhusen slaget om kunderna står och nu behöver vi dig för att vinna detta slag. Din viktigaste uppgift blir att varje dag presentera ett välskött och tilltalande varuhus med positiva och hjälpsamma medarbetare. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss! Din roll som Varuhuschef Som varuhuschef ansvarar du för den dagliga driften och inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Du vill ständigt utveckla försäljningen och du vet att god lönsamhet är en förutsättning för ditt varuhus. För dig är kostnadsmedvetenhet, effektivitet och resultatfokus självklara hörnpelare i varuhusdriften. Ditt ansvar som Varuhuschef: • att uppnå försäljnings- och resultatmål i varuhuset – du ansvarar för effektivisering av kostnader och nyckeltal, optimering av omsättning och lönsamhet samt budgetering • personalansvar för alla medarbetare i varuhuset, från rekrytering och introduktion till utveckling och avslut • att säkerställa och genomföra koncept samt förankra och genomdriva centralt fattade beslut Din Profil Framför allt är du en person som trivs med ett högt tempo och som är trygg med att fatta beslut. Du är kommunikativ och närvarande i ditt ledarskap. Att engagera och utveckla dina medarbetare är något av det bästa du vet. Dina ambitioner är höga och du gillar att arbeta hårt. Raka puckar och ett glatt humör är självklart för dig. Dessutom har du: • flera års erfarenhet från ledande befattning inom handel, med personal- och budgetansvar • kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljöarbete • erfarenhet av försäljningsverksamhet, gärna från en verksamhet som hanterar stora volymer • lätt för att få med dig gruppen Om du inspireras av att jobba i en föränderlig miljö där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss! Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. De fungerar som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som ledstjärna i det dagliga arbetet. Det är viktigt för oss att du agerar och levererar i enlighet med våra värderingar. Sätt igång och ansök! Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. Välkommen att registrera CV och personligt brev! Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten som varuhuschef genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/ I samband med denna rekrytering samarbetar Rusta med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare. Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.
Vi söker en Varuhuschef! Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi söker som vår nya varuhuschef till varuhuset i Oskarshamn. Det är ju i varuhusen slaget om kunderna står och nu behöver vi dig för att vinna detta slag. Din viktigaste uppgift blir att varje dag presentera ett välskött och tilltalande varuhus med positiva och hjälpsamma medarbetare. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss! Din roll som Varuhuschef Som varuhuschef ansvarar du för den dagliga driften och inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Du vill ständigt utveckla försäljningen och du vet att god lönsamhet är en förutsättning för ditt varuhus. För dig är kostnadsmedvetenhet, effektivitet och resultatfokus självklara hörnpelare i varuhusdriften. Ditt ansvar som Varuhuschef: • att uppnå försäljnings- och resultatmål i varuhuset – du ansvarar för effektivisering av kostnader och nyckeltal, optimering av omsättning och lönsamhet samt budgetering • personalansvar för alla medarbetare i varuhuset, från rekrytering och introduktion till utveckling och avslut • att säkerställa och genomföra koncept samt förankra och genomdriva centralt fattade beslut Din Profil Framför allt är du en person som trivs med ett högt tempo och som är trygg med att fatta beslut. Du är kommunikativ och närvarande i ditt ledarskap. Att engagera och utveckla dina medarbetare är något av det bästa du vet. Dina ambitioner är höga och du gillar att arbeta hårt. Raka puckar och ett glatt humör är självklart för dig. Dessutom har du: • flera års erfarenhet från ledande befattning inom handel, med personal- och budgetansvar • kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljöarbete • erfarenhet av försäljningsverksamhet, gärna från en verksamhet som hanterar stora volymer • lätt för att få med dig gruppen Om du inspireras av att jobba i en föränderlig miljö där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss! Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. De fungerar som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som ledstjärna i det dagliga arbetet. Det är viktigt för oss att du agerar och levererar i enlighet med våra värderingar. Sätt igång och ansök! Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. Välkommen att registrera CV och personligt brev! Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten som varuhuschef genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/ I samband med denna rekrytering samarbetar Rusta med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare. Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.
Vi söker en Varuhuschef! Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi söker som vår nya varuhuschef till varuhuset i Oskarshamn. Det är ju i varuhusen slaget om kunderna står och nu behöver vi dig för att vinna detta slag. Din viktigaste uppgift blir att varje dag presentera ett välskött och tilltalande varuhus med positiva och hjälpsamma medarbetare. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss! Din roll som Varuhuschef Som varuhuschef ansvarar du för den dagliga driften och inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Du vill ständigt utveckla försäljningen och du vet att god lönsamhet är en förutsättning för ditt varuhus. För dig är kostnadsmedvetenhet, effektivitet och resultatfokus självklara hörnpelare i varuhusdriften. Ditt ansvar som Varuhuschef: • att uppnå försäljnings- och resultatmål i varuhuset – du ansvarar för effektivisering av kostnader och nyckeltal, optimering av omsättning och lönsamhet samt budgetering • personalansvar för alla medarbetare i varuhuset, från rekrytering och introduktion till utveckling och avslut • att säkerställa och genomföra koncept samt förankra och genomdriva centralt fattade beslut Din Profil Framför allt är du en person som trivs med ett högt tempo och som är trygg med att fatta beslut. Du är kommunikativ och närvarande i ditt ledarskap. Att engagera och utveckla dina medarbetare är något av det bästa du vet. Dina ambitioner är höga och du gillar att arbeta hårt. Raka puckar och ett glatt humör är självklart för dig. Dessutom har du: • flera års erfarenhet från ledande befattning inom handel, med personal- och budgetansvar • kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljöarbete • erfarenhet av försäljningsverksamhet, gärna från en verksamhet som hanterar stora volymer • lätt för att få med dig gruppen Om du inspireras av att jobba i en föränderlig miljö där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss! Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. De fungerar som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som ledstjärna i det dagliga arbetet. Det är viktigt för oss att du agerar och levererar i enlighet med våra värderingar. Sätt igång och ansök! Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. Välkommen att registrera CV och personligt brev! Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten som varuhuschef genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/ I samband med denna rekrytering samarbetar Rusta med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare. Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.
Vi söker en Varuhuschef! Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi söker som vår nya varuhuschef till varuhuset i Oskarshamn. Det är ju i varuhusen slaget om kunderna står och nu behöver vi dig för att vinna detta slag. Din viktigaste uppgift blir att varje dag presentera ett välskött och tilltalande varuhus med positiva och hjälpsamma medarbetare. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss! Din roll som Varuhuschef Som varuhuschef ansvarar du för den dagliga driften och inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Du vill ständigt utveckla försäljningen och du vet att god lönsamhet är en förutsättning för ditt varuhus. För dig är kostnadsmedvetenhet, effektivitet och resultatfokus självklara hörnpelare i varuhusdriften. Ditt ansvar som Varuhuschef: • att uppnå försäljnings- och resultatmål i varuhuset – du ansvarar för effektivisering av kostnader och nyckeltal, optimering av omsättning och lönsamhet samt budgetering • personalansvar för alla medarbetare i varuhuset, från rekrytering och introduktion till utveckling och avslut • att säkerställa och genomföra koncept samt förankra och genomdriva centralt fattade beslut Din Profil Framför allt är du en person som trivs med ett högt tempo och som är trygg med att fatta beslut. Du är kommunikativ och närvarande i ditt ledarskap. Att engagera och utveckla dina medarbetare är något av det bästa du vet. Dina ambitioner är höga och du gillar att arbeta hårt. Raka puckar och ett glatt humör är självklart för dig. Dessutom har du: • flera års erfarenhet från ledande befattning inom handel, med personal- och budgetansvar • kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljöarbete • erfarenhet av försäljningsverksamhet, gärna från en verksamhet som hanterar stora volymer • lätt för att få med dig gruppen Om du inspireras av att jobba i en föränderlig miljö där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss! Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. De fungerar som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som ledstjärna i det dagliga arbetet. Det är viktigt för oss att du agerar och levererar i enlighet med våra värderingar. Sätt igång och ansök! Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. Välkommen att registrera CV och personligt brev! Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten som varuhuschef genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/ I samband med denna rekrytering samarbetar Rusta med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare. Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.
Vi söker en Varuhuschef! Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi söker som vår nya varuhuschef till varuhuset i Oskarshamn. Det är ju i varuhusen slaget om kunderna står och nu behöver vi dig för att vinna detta slag. Din viktigaste uppgift blir att varje dag presentera ett välskött och tilltalande varuhus med positiva och hjälpsamma medarbetare. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss! Din roll som Varuhuschef Som varuhuschef ansvarar du för den dagliga driften och inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Du vill ständigt utveckla försäljningen och du vet att god lönsamhet är en förutsättning för ditt varuhus. För dig är kostnadsmedvetenhet, effektivitet och resultatfokus självklara hörnpelare i varuhusdriften. Ditt ansvar som Varuhuschef: • att uppnå försäljnings- och resultatmål i varuhuset – du ansvarar för effektivisering av kostnader och nyckeltal, optimering av omsättning och lönsamhet samt budgetering • personalansvar för alla medarbetare i varuhuset, från rekrytering och introduktion till utveckling och avslut • att säkerställa och genomföra koncept samt förankra och genomdriva centralt fattade beslut Din Profil Framför allt är du en person som trivs med ett högt tempo och som är trygg med att fatta beslut. Du är kommunikativ och närvarande i ditt ledarskap. Att engagera och utveckla dina medarbetare är något av det bästa du vet. Dina ambitioner är höga och du gillar att arbeta hårt. Raka puckar och ett glatt humör är självklart för dig. Dessutom har du: • flera års erfarenhet från ledande befattning inom handel, med personal- och budgetansvar • kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljöarbete • erfarenhet av försäljningsverksamhet, gärna från en verksamhet som hanterar stora volymer • lätt för att få med dig gruppen Om du inspireras av att jobba i en föränderlig miljö där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss! Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. De fungerar som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som ledstjärna i det dagliga arbetet. Det är viktigt för oss att du agerar och levererar i enlighet med våra värderingar. Sätt igång och ansök! Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. Välkommen att registrera CV och personligt brev! Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten som varuhuschef genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/ I samband med denna rekrytering samarbetar Rusta med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare. Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.
Nu söker vi en Butikschef till KICKS i Eskilstuna, Cityhuset! Brinner du för ledarskap och tror på att engagerade medarbetare är vägen till framgång? Har du dessutom ett affärsmässigt tänk och ett hjärta som klappar för service i världsklass? Då kan du vara den vi söker! Vår vision är att varje KICKS-butik ska vara den ultimata skönhetsdestinationen. Därför söker vi dig som har ett stort intresse för affären och som drivs av att se ditt team lyckas – både med försäljning och i sin personliga utveckling. Om rollen Som butikschef är du en tydlig, närvarande och coachande ledare. Du är en naturlig del av det säljande teamet och leder genom att vara operativ på butiksgolvet. Ditt ansvar: • Skapa en köpupplevelse i Top Class Service-klass för varje kund • Säkerställa att kampanjer och aktiviteter genomförs enligt marknadsplan • Följa upp och nå butikens mål, nyckeltal och budget • Arbeta aktivt med coachning och feedback, Schemaläggning, Medarbetarsamtal och teammöten, Mål- och resultatuppföljning Vem vi söker Vi letar efter en ambitiös, professionell, energisk och strukturerad ledare som vill ta KICKS Eskilstuna till nästa nivå. Du: • Är engagerad och motiverande – en förebild i alla lägen • Trivs i ett högt tempo och i ett dynamiskt företag • Motiveras av att se andra lyckas och utvecklas • Har ett genuint intresse för skönhet, försäljning och ledarskap Vi ser att du har: • Tidigare erfarenhet som butikschef eller liknande roll i detaljhandeln • Fullt budget- och personalansvar i tidigare tjänst • Erfarenhet av att coacha säljteam mot höga mål • God förståelse för detaljhandelsavtalet • Systemvana, gärna inom Office 365 • Tillgänglighet som ledare – du är närvarande för ditt team • Ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider – vi ser att du arbetar minst en kväll i veckan samt minst en helg i månaden. Vad KICKS erbjuder dig: • Möjlighet att utveckla dig som ledare • Påverka och leda utvecklingen av både butik och medarbetare • Tillgång till utbildningar från våra många samarbetspartners • En arbetsplats som värdesätter mångfald, jämlikhet och inkludering Övrigt Tjänsten är en heltidstjänst, med tillsvidareanställning och tillträde enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. I denna rekrytering samarbetar KICKS med Retail Recruitment. Har du frågor? Välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Niklasson. Vi intervjuar löpande – varmt välkommen med din ansökan redan idag! KICKS är Nordens ledande skönhetsaktör och är en del av Matas Group A/S. KICKS erbjuder ett holistiskt skönhetskoncept med makeup, doft, hudvård och hårvård. Med professionella skönhetsexperter och en unik omnikanal-modell erbjuder KICKS personlig service, vägledning och inspiration. KICKS har ca 230 butiker i Sverige, Norge och Finland samt e-handel på varje marknad. Vårt syfte inom Matas Group är att vi ska skapa förutsättningar för "beautiful lives". För oss handlar "beautiful" om mycket mer än bara utseende; det omfattar välmående, glädje, frihet, identitet, personlig utveckling och gemenskap. Vi önskar bygga livslånga relationer med våra kunder och vill vara relevanta och till nytta varje dag. Result, Relations & you är värderingar som präglar vårt arbete och allt vi gör.
Nu söker vi en Butikschef till KICKS i Eskilstuna, Cityhuset! Brinner du för ledarskap och tror på att engagerade medarbetare är vägen till framgång? Har du dessutom ett affärsmässigt tänk och ett hjärta som klappar för service i världsklass? Då kan du vara den vi söker! Vår vision är att varje KICKS-butik ska vara den ultimata skönhetsdestinationen. Därför söker vi dig som har ett stort intresse för affären och som drivs av att se ditt team lyckas – både med försäljning och i sin personliga utveckling. Om rollen Som butikschef är du en tydlig, närvarande och coachande ledare. Du är en naturlig del av det säljande teamet och leder genom att vara operativ på butiksgolvet. Ditt ansvar: • Skapa en köpupplevelse i Top Class Service-klass för varje kund • Säkerställa att kampanjer och aktiviteter genomförs enligt marknadsplan • Följa upp och nå butikens mål, nyckeltal och budget • Arbeta aktivt med coachning och feedback, Schemaläggning, Medarbetarsamtal och teammöten, Mål- och resultatuppföljning Vem vi söker Vi letar efter en ambitiös, professionell, energisk och strukturerad ledare som vill ta KICKS Eskilstuna till nästa nivå. Du: • Är engagerad och motiverande – en förebild i alla lägen • Trivs i ett högt tempo och i ett dynamiskt företag • Motiveras av att se andra lyckas och utvecklas • Har ett genuint intresse för skönhet, försäljning och ledarskap Vi ser att du har: • Tidigare erfarenhet som butikschef eller liknande roll i detaljhandeln • Fullt budget- och personalansvar i tidigare tjänst • Erfarenhet av att coacha säljteam mot höga mål • God förståelse för detaljhandelsavtalet • Systemvana, gärna inom Office 365 • Tillgänglighet som ledare – du är närvarande för ditt team • Ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider – vi ser att du arbetar minst en kväll i veckan samt minst en helg i månaden. Vad KICKS erbjuder dig: • Möjlighet att utveckla dig som ledare • Påverka och leda utvecklingen av både butik och medarbetare • Tillgång till utbildningar från våra många samarbetspartners • En arbetsplats som värdesätter mångfald, jämlikhet och inkludering Övrigt Tjänsten är en heltidstjänst, med tillsvidareanställning och tillträde enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. I denna rekrytering samarbetar KICKS med Retail Recruitment. Har du frågor? Välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Niklasson. Vi intervjuar löpande – varmt välkommen med din ansökan redan idag! KICKS är Nordens ledande skönhetsaktör och är en del av Matas Group A/S. KICKS erbjuder ett holistiskt skönhetskoncept med makeup, doft, hudvård och hårvård. Med professionella skönhetsexperter och en unik omnikanal-modell erbjuder KICKS personlig service, vägledning och inspiration. KICKS har ca 230 butiker i Sverige, Norge och Finland samt e-handel på varje marknad. Vårt syfte inom Matas Group är att vi ska skapa förutsättningar för "beautiful lives". För oss handlar "beautiful" om mycket mer än bara utseende; det omfattar välmående, glädje, frihet, identitet, personlig utveckling och gemenskap. Vi önskar bygga livslånga relationer med våra kunder och vill vara relevanta och till nytta varje dag. Result, Relations & you är värderingar som präglar vårt arbete och allt vi gör.
Byggfabriken söker Butikschef till Stockholm, Vasastan. Vi söker en driven och affärsorienterad butikschef med starka ledaregenskaper för vår butik i Stockholm, Vasastan. I rollen som butikschef är du både en operativ butikssäljare och en ledare med ansvar för butikens drift, utveckling och försäljning. Som butikschef ingår du även i butikschefsgruppen tillsammans med kollegor från våra andra butiker i Sverige, där ni arbetar strategiskt för att utveckla Byggfabrikens affär och stärka varumärket. Om rollen Som butikschef på Byggfabriken är du en affärsdriven person som har butikens lönsamhet och vårt varumärke i fokus. Du har en naturlig förmåga att bygga och utveckla team, är flexibel och lösningsorienterad och har ett strategiskt perspektiv på hur vi kan skapa mervärde för våra kunder. Du är kommunikativ och trivs med att kombinera operativt arbete i butiken med strategiska och affärsutvecklande uppgifter. En förståelse för traditionell butikshandel och hur modern butikshandel utvecklas är avgörande, liksom att ha en förmåga att skapa en inspirerande säljkultur. Du ska kunna förmedla Byggfabrikens värderingar och skapa en stark känsla av tillhörighet inom teamet och i företaget som helhet. Rollen kräver att du ibland arbetar ensam i butiken, och du ansvarar även för att butiken är bemannad och kan hålla sina öppettider under semester och sjukdomsperioder. Ansvarsområden • Driva försäljning och utveckla en stark säljkultur där kundservice och kundens behov är centrala • Exponera sortimentet och säkerställa att skyltning och kampanjer följer planering • Ansvara för butikens budget i samarbete med försäljningschef • Följa upp KPI samt analysera och rapportera resultat • Planera och genomföra butiksevent • Hålla medarbetarsamtal och hantera schemaläggning • Ansvara för inventering och definiera arbetsuppgifter och rutiner i butiken • Utbilda nyanställda och befintlig personal inom sortiment, affärssystem och säljteknik Vi söker dig som • Har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, försäljning eller liknande, eller dokumenterad erfarenhet som ledare inom retail • Har gedigen erfarenhet av detaljhandel, gärna från fackhandel och omni-channel • Har god och aktuell IT-vana samt erfarenhet av olika program och affärssystem Det är en fördel om du har erfarenhet eller ett genuint intresse för byggnadsvård, samt kunskap om skyltning och erfarenhet av affärssystemet Pyramid. Övrig information Tjänsten är placerad i vår Stockholmsbutik, Vasastan och är en tillsvidareanställning på 100%. Kollektivavtal finns. Tillträde sker enligt överenskommelse. I samband med denna rekrytering samarbetar Byggfabriken med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryteringskonsult, Malin Niklasson. Välkommen att bli en del av Byggfabriken och bidra till vår fortsatta utveckling! Byggfabriken startades 1997 med idén att erbjuda något som utan oss hade saknats. Redan från början handlade det om att ta ett samlat grepp om byggnadsvården. Att erbjuda material och inredning för att bevara hus och lägenheter från förra sekelskiftet fram till 50-talet. Men det har också alltid handlat om att vara något mer än bara en byggnadsvårdsbutik. Vi försöker vara en källa till kunskap, inspiration och gör-det-själv-glädje – helt utan pekpinnar. På produktnivå innebär det ett sortiment fullt av nytillverkade inredningsdetaljer och byggnadsvårdsprodukter för tidstypisk renovering i linje med stilhistoriska perioder från sekelskifte till funkis och modernism. Allt från kakel, klinker och väggfärg till alla sorters beslag, innerdörrar och hela kök. Många av våra produkter är egentillverkade från historiska förlagor och oftast skapade med traditionella metoder. Men du hittar även produkter som vi inte producerar själva, alla omsorgsfullt utvalda och med till största delen lokala producenter och hantverkare. Du kan se hela vårt sortiment här på webben, och i butikerna naturligtvis. Vi har på känn att du kommer hitta något du gillar!
Byggfabriken söker Butikschef till Stockholm, Vasastan. Vi söker en driven och affärsorienterad butikschef med starka ledaregenskaper för vår butik i Stockholm, Vasastan. I rollen som butikschef är du både en operativ butikssäljare och en ledare med ansvar för butikens drift, utveckling och försäljning. Som butikschef ingår du även i butikschefsgruppen tillsammans med kollegor från våra andra butiker i Sverige, där ni arbetar strategiskt för att utveckla Byggfabrikens affär och stärka varumärket. Om rollen Som butikschef på Byggfabriken är du en affärsdriven person som har butikens lönsamhet och vårt varumärke i fokus. Du har en naturlig förmåga att bygga och utveckla team, är flexibel och lösningsorienterad och har ett strategiskt perspektiv på hur vi kan skapa mervärde för våra kunder. Du är kommunikativ och trivs med att kombinera operativt arbete i butiken med strategiska och affärsutvecklande uppgifter. En förståelse för traditionell butikshandel och hur modern butikshandel utvecklas är avgörande, liksom att ha en förmåga att skapa en inspirerande säljkultur. Du ska kunna förmedla Byggfabrikens värderingar och skapa en stark känsla av tillhörighet inom teamet och i företaget som helhet. Rollen kräver att du ibland arbetar ensam i butiken, och du ansvarar även för att butiken är bemannad och kan hålla sina öppettider under semester och sjukdomsperioder. Ansvarsområden • Driva försäljning och utveckla en stark säljkultur där kundservice och kundens behov är centrala • Exponera sortimentet och säkerställa att skyltning och kampanjer följer planering • Ansvara för butikens budget i samarbete med försäljningschef • Följa upp KPI samt analysera och rapportera resultat • Planera och genomföra butiksevent • Hålla medarbetarsamtal och hantera schemaläggning • Ansvara för inventering och definiera arbetsuppgifter och rutiner i butiken • Utbilda nyanställda och befintlig personal inom sortiment, affärssystem och säljteknik Vi söker dig som • Har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, försäljning eller liknande, eller dokumenterad erfarenhet som ledare inom retail • Har gedigen erfarenhet av detaljhandel, gärna från fackhandel och omni-channel • Har god och aktuell IT-vana samt erfarenhet av olika program och affärssystem Det är en fördel om du har erfarenhet eller ett genuint intresse för byggnadsvård, samt kunskap om skyltning och erfarenhet av affärssystemet Pyramid. Övrig information Tjänsten är placerad i vår Stockholmsbutik, Vasastan och är en tillsvidareanställning på 100%. Kollektivavtal finns. Tillträde sker enligt överenskommelse. I samband med denna rekrytering samarbetar Byggfabriken med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryteringskonsult, Malin Niklasson. Välkommen att bli en del av Byggfabriken och bidra till vår fortsatta utveckling! Byggfabriken startades 1997 med idén att erbjuda något som utan oss hade saknats. Redan från början handlade det om att ta ett samlat grepp om byggnadsvården. Att erbjuda material och inredning för att bevara hus och lägenheter från förra sekelskiftet fram till 50-talet. Men det har också alltid handlat om att vara något mer än bara en byggnadsvårdsbutik. Vi försöker vara en källa till kunskap, inspiration och gör-det-själv-glädje – helt utan pekpinnar. På produktnivå innebär det ett sortiment fullt av nytillverkade inredningsdetaljer och byggnadsvårdsprodukter för tidstypisk renovering i linje med stilhistoriska perioder från sekelskifte till funkis och modernism. Allt från kakel, klinker och väggfärg till alla sorters beslag, innerdörrar och hela kök. Många av våra produkter är egentillverkade från historiska förlagor och oftast skapade med traditionella metoder. Men du hittar även produkter som vi inte producerar själva, alla omsorgsfullt utvalda och med till största delen lokala producenter och hantverkare. Du kan se hela vårt sortiment här på webben, och i butikerna naturligtvis. Vi har på känn att du kommer hitta något du gillar!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 27 jobb