Du är en ledare i grunden och det är där du trivs som allra bäst, finner ditt driv och levererar på topp. Vill du samtidigt vara med och utveckla moderna, digitala processer i en internationell miljö så erbjuder vi just nu det bästa av två världar. Arjo söker en Accounting Manager som vill leda och utveckla Finance Operations Center för Norden och du erbjuds nu en mycket spännande nyckelroll. Som Accounting Manager kommer du att leda och coacha ett team på 8 personer inom redovisning och leverantörsreskontra. Du har det övergripande ansvaret för bokslut, finansiell rapportering, skatter, moms och regelefterlevnad för huvudkontorets bolag. Dessutom får du en viktig roll i att driva digitalisering och effektivisering av processerna – Arjo vill bli ännu bättre, och du får vara med och visa vägen! Dina huvudsakliga ansvarsområden: Leda och utveckla Accounting och AP-teamen (8 direktrapporterande). Säkerställa månads, - kvartals, - och årsbokslut samt rapportering. Ansvara för årsredovisning, skatter, moms och regelefterlevnad. Analysarbete av finansiella rapporter. Utveckla och effektivisera processer inom området genom digitalisering och automatisering. Onboarding och utbildning av nya medarbetare inom Finance. Vara kontaktperson gentemot myndigheter och revisorer. Har vi fångat ditt intresse? Vi söker dig som är en trygg ledare med gedigen erfarenhet både inom ledarskap samt redovisning. Du ser helheten men har också koll på detaljer. Förändringar och digitalisering är något du brinner för – du ser möjligheter snarare än hinder. Som person är du kommunikativ, lösningsorienterad och trivs i en internationell och dynamisk miljö. Svenska och engelska behärskar du i både tal och skrift och du trivs med många kontaktytor. Hur gör jag nu? Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt! I den här rekryteringen samarbetar Arjo med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Johanna Andersson 070–6555730 eller [email protected] alternativt Per Cato 070-3009729 eller [email protected] Ansökan sker via www.mpyafinance.se
Är du en trygg ledare som drivs av att utveckla och stötta dina medarbetare? Vill du vara en del av ett välskött och familjärt bolag där innovation, stolthet och tradition möts i en modern tappning? Som ekonomichef leder du ett engagerat team om två ekonomiassistenter och en produktionscontroller och ansvarar för redovisningen i de svenska bolagen. Du rapporterar till CFO och har din arbetsplats på det trivsamma huvudkontoret i Malmö. Dina främsta ansvarsområden och arbetsuppgifter Ansvara för, organisera- och leda bokslutsprocessen så att de svenska bolagen i koncernen rapporterar korrekt och i tid Driva utveckling av bokslutsprocessen Ansvara för och leda hantering av löpande transaktioner och redovisning Ansvara för årsbokslutsprocessen samt plan för förbättringar av process och revision. Leda budgetprocessen avseende de svenska bolagens omkostnader. Utveckla och leda personal, processer och rutiner inom ekonomiavdelningen. Vara stöd och bollplank till övriga avdelningar avseende ekonomiska spörsmål samt support med ad-hoc analyser. Ansvara för momsrapportering Skatteavräkning och -deklarationer Vem söker vi? För att trivas och lyckas i den här rollen tror vi att du är utbildad civilekonom eller har en likvärdig bakgrund, med erfarenhet från en liknande roll – gärna inom ett tillverkande bolag. Du har ledarskapserfarenhet och drivs av att se dina medarbetare växa och utvecklas. Att arbeta med bokslut och ekonomiska styrdokument är en naturlig del av din vardag. Vi söker dig som har en god förmåga att uttrycka dig på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Du har ett systemintresse och har goda kunskaper i affärssystem, rapporteringsverktyg och Excel. Meriterande är erfarenhet av Cognos och SAP. Din personlighet gör stor skillnad! Vi söker en trygg, pedagogisk och prestigelös person med ett genuint engagemang för ditt arbete. Du är lösningsorienterad, drivs av förbättring och har en naturlig fallenhet för att samarbeta och bygga relationer, både internt och externt. Din kommunikativa förmåga gör att du smidigt navigerar mellan olika funktioner och nivåer i organisationen. Har vi väckt ditt intresse? Kom förbi på en kopp kaffe så berättar vi mer! I denna rekrytering samarbetar Bona med Mpya Finance. Du ansöker via www.mpyafinance.se, och vi kallar löpande till intervjuer – så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta gärna Kristina Bennet på 0703–755075 / [email protected] eller Sandra Grudemo på 0702-332270/ [email protected].
Vill du vara en del av ett framgångsrikt bolag med välkända produkter? På Pågen erbjuds du en positiv och inkluderande arbetsmiljö där engagerade kollegor delar en genuin passion för både företaget och dess produkter. Vi är ett bolag i ständig utveckling och välkomnar dig som vill vara med på vår resa! Om rollen Som redovisningsansvarig får du en central roll i företagets ekonomiavdelning. Du ansvarar för redovisningen av Pågen AB – vårt största bolag, där produktionen och bageriet ingår. Utöver detta deltar du i projekt som syftar till att effektivisera våra ekonomiska processer och skapa mervärde i organisationen. Tillsammans med fem hjälpsamma kollegor säkerställer ni att redovisningen uppfyller både interna riktlinjer och externa krav i de olika bolagen. Ni arbetar på vårt trivsamma huvudkontor i Malmö, och i denna heltidstjänst rapporterar du till vår engagerade och empatiska redovisningschef Hanna Blomström. Dina ansvarsområden inkluderar: Löpande redovisning Månads-, kvartals- och årsbokslut Rapportering Moms och skatt Årsredovisning och inkomstdeklaration Kontakt med revisorer Delta i förbättringsprojekt kring redovisnings- och rapporteringsprocesser Vem är du? Vi söker dig som är civilekonom eller har motsvarande utbildning och har flera års erfarenhet från en liknande roll i ett större bolag. Du är trygg i din kunskap och van att arbeta självständigt, gärna med erfarenhet av lagerredovisning i en producerande verksamhet. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Du är van vid att arbeta i affärssystem och Excel som en naturlig del av ditt dagliga arbete. Vi använder 365, så erfarenhet av det är en fördel. För att trivas hos oss letar vi efter dig som är prestigelös, serviceinriktad och strukturerad. Du värdesätter samarbete, har en noggrann och ansvarsfull inställning och är duktig på att hålla deadlines. Eftersom rollen innebär kontakt med många olika delar av verksamheten, ser vi gärna att du är kommunikativ och trivs med att skapa relationer. Har vi fångat ditt intresse? Vi rekryterar löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt! I den här rekryteringen samarbetar Pågen med Mpya Finance. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta: Kristina Bennet, 0703-755075, [email protected] eller Sandra Grudemo, 0702-332270, [email protected] Ansök via www.mpyafinance.se
Vill du arbeta i ett internationellt, börsnoterat företag där du får chansen att bidra till en mer hållbar framtid, samtidigt som du utvecklas inom redovisning i en dynamisk och professionell miljö? Till Nederman söker vi nu en Redovisningsekonom där du blir en del av vårt nordiska Shared Service Center (SSC) i Helsingborg. Nederman Nordic SSC består av 17 medarbetare som hanterar redovisning, skatt, moms, rapportering, reception, lön med mera för koncernens bolag i Sverige, Norge och Danmark. Som redovisningsekonom har du ett helhetsansvar för ett eller flera bolag och arbetar med allt från löpande redovisning till årsbokslut. Huvudsakliga arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter består exempelvis av löpande uppgifter som att säkerställa att leverantörsfakturor blir korrekt hanterade, attesterade och betalda, att månadsvis hantera vidarefakturering av kostnader till andra bolag och att följa upp interna projekt och jämföra med budget. Utöver det sköter du bolagets löpande redovisning, gör reserveringar och uppföljningar. Du rapporterar månadsvis moms och statistik till myndigheter och säkerställer att bolagets beslutsfattare och ledare får interna uppföljningar och rapporter. Varje månad görs kompletta bokslut med tillhörande finansiell rapportering och avstämning. Årsbokslutet, som är omfattande i sin interna rapportering, innefattar även arbete med underlag till skatteberäkningar, uppskjuten skatt samt årsredovisningar. Du säkerställer att externa revisorer får underlag och dokumentation i samband med revisioner och du säkerställer att bolagets legala dokument är korrekta och alltid uppdaterade. Utöver detta har rollen ett analytiskt perspektiv med fokus på interna rapporter, verksamhetsstöd samt arbete med budget och prognoser. Samarbete är en självklarhet i gruppen och vi fungerar som backup för varandra vid behov. Detta innebär att du hanterar ytterligare bolag utöver det som du ansvarar för. Vi arbetar tillsammans för att säkerställa hög kvalitet och service i allt vi gör. Du rapporterar till Senior Accounting Manager & Business Controller. Vem söker vi? Vi söker dig som har en civilekonomexamen eller motsvarande, med inriktning mot redovisning och erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Har du tidigare arbetat inom ett större internationellt bolag eller holdingbolag, är det ett plus. Du har en naturlig fallenhet för både service och kommunikation. Med en affärsmässig och lösningsorienterad inställning bygger du förtroende och säkerställer effektivt samarbete. För att trivas i rollen är du noggrann, strukturerad och prestigelös. Du behärskar utan problem såväl svenska som engelska i både tal och skrift. Koncernspråket är engelska. Har du dessutom erfarenhet av affärssystemet IFS, ser vi det som meriterande. Hur gör jag nu? I den här rekryteringen samarbetar Nederman med MPYA Finance. Intervjuer sker löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. Ansökan sker på www.mpyafinance.se. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller tjänsten, är du välkommen att kontakta Kristina Bennet, tel. 0703-755075, [email protected] eller Jeanette Mellborg, tel. 0733-244383, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Du känner säkert till ”Kjell-andan”? Och visst vill du vara en del av den? Nu har du chansen att få jobba i ett expansivt, börsnoterat bolag, marknadsledande i sin bransch, där ledorden lyder ”service i världsklass”. Välkommen till en föränderlig miljö med fin kultur och härliga kollegor som vill väl. Här erbjuds du en inkluderande, öppen och prestigelös miljö i kombination med en spännande roll. Vi söker nu efter en Senior Accountant med Teamleadansvar till det moderna huvudkontoret i centrala Malmö. I rollen kommer du säkerställa korrekt redovisning i de legala bolagen, i enlighet med lagar, regler och gällande redovisningsprinciper. Du kommer jobba i tätt samarbete med dina fem kollegor på redovisningsavdelningen där du kommer ha teamleadansvar för tre medarbetare. Du rapporterar till Madeleine Sturk, Head of Group Accounting, en omtyckt och energisk ledare. Du och din chef kommer ha ett nära samarbete och utveckla redovisningsavdelningen tillsammans. Utöver dina ordinarie arbetsuppgifter som Senior Accountant finns det alltid spännande projekt vid sidan om. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och utveckla dina medarbetare Nära samarbete med Head of Group Accounting gällande utveckling av redovisningsavdelningen Stötta Head of Group Accounting i övergripande projekt Löpande redovisningsarbete, bokslut, och rapportering Myndighetsrapportering (inkomst- och skattedeklaration, moms, arbetsgivaravgifter) Vara delaktig/självständig i upprättande av dotterbolagens årsredovisningar samt delaktighet i koncernens årsredovisning Kontakt gentemot revisorer och myndigheter Med kontaktytor över i stort sett hela organisationen förväntas Senior Accountant både vara tvärfunktionell och serviceinriktad mot övriga delar av organisationen för att nå uppsatta mål. Har vi fångat ditt intresse? Vi söker efter dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi och flera års erfarenhet som bokslutssjälvständig redovisningsekonom. Det är meriterande om du jobbat i en koncern med flera bolag. För att trivas i rollen ser vi att du har erfarenhet från medelstort eller stort bolag. Svenska och engelska behärskar du i tal och skrift. Som person är du strukturerad, noggrann och förändringsbenägen. Du tar dig fram i organisationen på ett smidigt sätt. Problem är till för att lösas och du gör det med glädje. Hur gör jag nu? Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan! I den här rekryteringen samarbetar Kjell & Company med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Johanna Andersson på tel. 070-6555730 [email protected] eller Kristina Bennet på tel. 070-3755075 [email protected] Ansökan sker via www.mpyafinance.se
Det krävs enastående människor för att erbjuda enastående tjänster inom ekonomi. Vi på Mpya Finance älskar det vi gör och det tror vi att du också kommer att göra! Har du hjärtat på rätta stället och vill vara med och fortsätta att bygga upp det nya vardagsrummet för ekonomer i Jönköping? Vår ambition är att definiera vår nisch, inte att följa den. Vi söker nu ännu fler fantastiska konsultkollegor! Är du redo för Mpya? Mindre decimalkomma, mer hjärta En del arbetsgivare ser en medarbetare som inventarier. Andra ser en kostnad eller en beläggningsgrad. Vi ser en människa med unika behov och en livssituation som måste funka både privat och professionellt. Tanken med bolaget är enkel. Vårt mål är att skapa en arena där briljanta människor vill arbeta, utvecklas och umgås. På Mpya Finance tar vi hand om varandra, vi ser varandra och vi jobbar för laget. En för alla – alla för en. Våra värderingar skapades inte av en grupp i ett styrelserum långt från verksamheten. Vår kultur är istället något som ägs utav oss alla. Vi har siktet inställt… Har utmaningarna tagit slut och är du redo för en annorlunda morgondag? Som ekonomikonsult på Mpya Finance är du med och levererar interimslösningar, projektstöd och rådgivning inom redovisning och controlling. Våra kunder är allt från små till stora företag med välkända varumärken, både börsnoterade och internationella koncerner. Arbetsuppgifterna består av allt från löpande bokföring, månatliga avstämningar, upprättande av bokslut, årsredovisningar, ekonomisk rådgivning och analyser till uppföljning samt rapportering. Vi arbetar både självständigt och i team hos våra kunder och har uppdrag på alla nivåer, allt från redovisningsekonom till CFO. Vem är du? Sannolikt är du Redovisningsekonom, Redovisningsansvarig, Ekonomiansvarig, Ekonomichef, Financial Controller eller Business Controller. Du har jobbat några år med ekonomi och är trygg i dina kunskaper. Du har med fördel arbetat i större bolag och koncerner men förstår samtidigt skillnaden mellan storbolagets komplexitet och den mindre organisationens särprägel. Vi söker en kollega som värdesätter att vara en del av ett starkt och ambitiöst team - vi tar hand om varandra! Du delar gärna med dig av din kunskap och kompetens till kollegorna och har samtidigt möjlighet att vara med och utveckla både dig själv och Mpya. Vi håller våra ledstjärnor delaktighet, enkelhet och engagemang högt och vill tro att vi också lever som vi lär. Bli en av oss - det blir roligare så! Investera lite tid – det är sannolikt värt det oavsett vad det leder till. Ett förutsättningslöst första möte kan bli en spännande början! Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta Sofia Molinder på 0729-98 87 55 eller [email protected] eller Paulina Jutnäs på 0729-98 87 66 eller [email protected].
Är du en erfaren redovisningsekonom som också har sinne för service? Har du väntat på chansen att få arbeta med helheten i ett internationellt börsnoterat bolag? Nu finns en fantastisk möjlighet för dig som är trygg i din redovisning att arbeta i en föränderlig och fartfylld miljö! Som redovisningsekonom på XANO Industri får du arbeta i en bred roll med stor variation i ditt dagliga arbete. Du har helhetsansvar för redovisningen i moderbolaget med alltifrån löpande redovisning till årsbokslut och lön. Du arbetar tillsammans med ekonomiteamet med övriga bolag i koncernen och har många kontaktytor internt och externt. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som redovisningsekonom blir du en viktig del av ekonomiteamet, som idag består av fem medarbetare. Det nya fina kontoret är centralt beläget, mitt i stan och härifrån arbetar totalt 15 personer. I din roll som redovisningsekonom ingår bland annat: Löpande redovisning för moderbolaget och ett antal dotterbolag Lönehantering för moderbolaget Kund- och leverantörsreskontra samt fakturering Upprätta månads- och årsbokslut Årsredovisningar och inkomstdeklaration Ta fram likviditetsprognoser och genomföra valutaväxlingar Bistå controllers & hållbarhetsansvarig med granskning av dotterbolagens rapportering Delta i budget- och prognosarbete samt försäkringsupphandling Delta i projekt initierade av koncernledningen Administrativt arbete, telefoni och service vid möten & konferenser Vem är du? För att vara framgångsrik i rollen ser vi gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och att du har hunnit skaffa dig flera års arbetslivserfarenhet inom redovisning och bokslut. Du känner dig trygg med att hantera moms och skatt och det är meriterande om du har erfarenhet av lönehantering. Det är även en fördel om du tidigare har arbetat i ett internationellt bolag. Du uttrycker dig väl i tal och skrift både på svenska och på engelska. Som person beskrivs du som prestigelös, noggrann och trivs med ett högt tempo. Du har en god förmåga att kommunicera och att driva arbetet framåt på ett självständigt sätt. Du blir en del i ett sammansvetsat och kompetent team och bidrar gärna med ditt engagemang. Har vi väckt din nyfikenhet och vill du höra mer? Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 4 april 2025. I den här rekryteringen samarbetar XANO Industri med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Paulina Jutnäs på 0729-98 87 66 eller [email protected], alternativt Sofia Molinder på 0729-98 87 55, [email protected].
Vill du bli en del av ett växande globalt bolag som direkt bidrar till att förbättra människors liv? Oticon Medical utvecklar, producerar och distribuerar avancerade hörsellösningar till människor i alla skeden av livet. Nu söker vi en driven och redovisningstrygg Financial Controller till vårt Finance team – varmt välkommen med din ansökan! Om rollen Rollen är ny och du kommer ha stora möjligheter att påverka struktur och effektivitet i våra processer. Som Financial Controller kommer du i huvudsak att arbeta med redovisning, konsolidering och rapportering, vilket i sin tur innefattar att ha löpande kontakt med vårt outsourcing-team för leverantörs- och kundreskontra samt G/L, men även vara kontaktperson för vår skattepartner, revisorer och moderbolaget. Mycket fokus kommer även ligga i att säkerställa smidiga intercompanyflöden och transaktioner, då vi säljer över hela världen. Inom kort implementeras Business Central. I teamet finns idag en Business Controller och du rapporterar till CFO Andreas Tullborg. På vårt ljusa och fina huvudkontor i Sisjön arbetar ca 70 medarbetare inom R&D, marknadsföring, produktion, QA/RA och projektledning. Här bjuder vi på kultur präglad av förtroende, öppenhet och respekt samt hybridarbete. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Månads- och årsbokslut, årsredovisning Konsolidering (K3) samt rapportering (IFRS) till moderbolaget i Danmark Moms – och skattedeklarationer Kontaktperson för våra outsourcingteam och revisorer Kvalitetssäkra och säkerställa att redovisningen följer aktuella lagar och regler, samt uppdatera regeländringar och implementera dessa Kontinuerligt förbättra befintliga rutiner, processer och systemstöd Vem är du? Vi söker dig som är trygg i din redovisning, har goda kunskaper inom K3 och IFRS. Du har tidigare har arbetat i en internationell miljö och motiveras av att grotta i detaljer, likväl som att utveckla nya arbetssätt. Du är prestigelös och sätter liksom oss stort värde i lagarbete, humor och businesstänk och förstår att det är det som tar vår verksamhet framåt. Då vi verkar både nationellt och internationellt, behöver du behärska både svenska och engelska i tal och skrift samt tycka om att ha många kontaktytor. Du är digitalstark och mycket van Excelanvändare. Meriterande om du arbetat i Business Central och har viss lagerförståelse. Har du frågor om tjänsten? I den här rekryteringen samarbetar Oticon Medical med Mpya Finance. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till ansvariga rekryteringskonsulter Anette Zantelid tfn 073-203 67 77 eller Elin Antonsson tfn 070-931 87 69. Vi tillämpar löpande urval och ansökan sker via www.mpya.se. Vi ser fram emot din ansökan!
Är du Accounting Managern som trivs i en global kontext och vill vara med på vår fortsatta resa framåt? Vi på Emerson utvecklar och tillverkar högteknologisk utrustning och erbjuder innovativa lösningar till våra kunder med syftet att göra världen hälsosammare, säkrare, smartare och mer hållbar. Om rollen Som Accounting Manager hos oss på Emerson blir du en del av ett drivet finansteam som idag består av 8 personer. Emerson verkar över hela världen och det råder internationellt sorl och hög aktivitet i fabriken. Hos oss i Mölnlycke arbetar vi närmre 500 personer. Rollen är ny och vi är i ett skede där du får stor möjlighet att vara med och bygga och förfina våra processer och arbetsrutiner. Vi kommer under våren att implementera Oracle som vårt nya affärssystem. Du kommer att få stötta kollegorna i Sverige samt vårt SCC i Rumänien i systemet samt med frågor som rör redovisningen. Du jobbar i nära samarbete med och rapporterar till Göran Mayner, vår CFO. Som titeln antyder, blir du med andra ord vår nyckelperson som ansvarar för och säkerställer att redovisningen och rapporteringen är korrekt. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda bokslutsarbetet och rapporteringen Samordna och förbereda årsbokslut och rapporter Internkontroll, säkerställa efterlevnad av finansiella policys och regelverk Moms – och skattedeklarationer, SCB rapportering Underhålla dokumentation för internprissättning och lager Driva förbättringsarbete kopplat till processer och rutiner Kontaktperson för redovisnings- och affärsystemsfrågor samt ad-hoc frågor Kontakt med Global Financial Services och Global Business Services-team Vem är du? För att trivas i denna roll behöver du vara trygg i din redovisning. Du har erfarenhet av arbete i en internationell verksamhet med SCC funktion och även vana och vilja att arbeta och utnyttja system maximalt samt bygga effektiva processer. I bagaget har du relevant ekonomisk utbildning, är van system- och Excelanvändare. Som person besitter du en god blandning av struktur och noggrannhet och har ett proaktivt förhållningssätt till problemlösning och kontinuerlig förbättring. Du drivs av att komma framåt och tycker det är både roligt och värdefullt att bygga relationer både lokalt och globalt. Meriterande om du tidigare arbetat i Oracle. Du kommunicerar obehindrat på svenska- och engelska i tal och skrift. Har du frågor om tjänsten? I den här rekryteringen samarbetar Emerson med Mpya Finance. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Elin Antonsson 070-931 87 69 eller Anette Zantelid 073-203 67 77.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 31 till 39 av 39 jobb