Ludvig & Co erbjuder spetskompetens inom ekonomi, juridik, och fastigheter till landets företagare. Med 1300 medarbetare på närmare 100 orter över hela landet har vi en oslagbar kompetensbredd. Vill du hänga med på vår resa? Vi ger dig kraft att växa! Om rollen Som Rådgivare har du ett nära samarbete med våra kunder och bidrar med proaktiv rådgivning som gör skillnad. Din roll hos oss innebär: Bokslut och deklarationer, ekonomistyrning och skatterådgivning. Löpande redovisning, där fördelningen kommer anpassas efter kundernas och teamets behov. Kund- & uppdragsansvar där du leder och kvalitetssäkrar gemensam leverans tillsammans med dina kollegor. Handledare för nya kollegor. Du, liksom övriga medarbetare, har en viktig roll i utvecklingen av ett lönsamt och framgångsrikt team med digitala tjänster i framkant. På vårt kontor i Norrköping blir du en del av ett team med totalt 20 kollegor inom ekonomi, juridik, mäkleri, skog och lön. Vi värdesätter att hjälpas åt, utmana varandra och ha roligt på jobbet. Vi tror på att växa med eget ansvar samtidigt som vi tar stöttning i varandra. Vi har ett nytt fint kontor mitt i stan. Vi erbjuder Vi ger dig verktyg och stöd för att växa i din roll och hos oss finns det inga gränser för vad du kan utvecklas inom. Vi har ett stort utbud av lärande och tror att det mesta du lär dig sker i vardagen. Därför har du en chef som kan ditt kompetensområde och massor av kollegor med spetskompetens att dela kunskaper med. Du har flexibla arbetsvillkor och bra förmåner så att hela livet kan gå ihop, exempelvis: Flextid & möjlighet till distansarbete. Förkortad arbetstid del av sommarhalvåret. Friskvårdsbidrag 5000 kr. Utfyllnad av föräldralön. Nyfiken på att veta mer om våra förmåner? Läs här Vi söker dig För att passa i rollen hos oss har du: Mins tre års erfarenhet inom ekonomi & redovisning, antingen som konsult eller från ekonomiavdelning. Akademisk utbildning inom ekonomi från exempelvis YH, högskola, SLU eller universitet. Meriterande är auktorisering som redovisningskonsult eller erfarenhet inom ekonomistyrning, affärsutveckling eller skatterådgivning. Om du har god samarbetsförmåga, vilja att bidra till utveckling och vill göra skillnad för Sveriges företagare kan du passa i vårt team. Vill du bli vår nästa kollega? Då ser vi fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag den 20.e april, så vi vill be dig skicka din ansökan så snart som möjligt.
Ludvig & Co erbjuder spetskompetens inom ekonomi, juridik, och fastigheter till landets företagare. Med 1300 medarbetare på närmare 100 orter över hela landet har vi en oslagbar kompetensbredd. Vill du hänga med på vår resa? Vi ger dig kraft att växa! Om rollen Som Rådgivare har du ett nära samarbete med våra kunder och bidrar med proaktiv rådgivning som gör skillnad. Din roll hos oss innebär: Bokslut och deklarationer, ekonomistyrning och skatterådgivning. Löpande redovisning, där fördelningen kommer anpassas efter kundernas och teamets behov. Kund- & uppdragsansvar där du leder och kvalitetssäkrar gemensam leverans tillsammans med dina kollegor. Handledare för nya kollegor. Du, liksom övriga medarbetare, har en viktig roll i utvecklingen av ett lönsamt och framgångsrikt team med digitala tjänster i framkant. På vårt kontor i Norrköping blir du en del av ett team med totalt 20 kollegor inom ekonomi, juridik, mäkleri, skog och lön. Vi värdesätter att hjälpas åt, utmana varandra och ha roligt på jobbet. Vi tror på att växa med eget ansvar samtidigt som vi tar stöttning i varandra. Vi har ett nytt fint kontor mitt i stan. Vi erbjuder Vi ger dig verktyg och stöd för att växa i din roll och hos oss finns det inga gränser för vad du kan utvecklas inom. Vi har ett stort utbud av lärande och tror att det mesta du lär dig sker i vardagen. Därför har du en chef som kan ditt kompetensområde och massor av kollegor med spetskompetens att dela kunskaper med. Du har flexibla arbetsvillkor och bra förmåner så att hela livet kan gå ihop, exempelvis: Flextid & möjlighet till distansarbete. Förkortad arbetstid del av sommarhalvåret. Friskvårdsbidrag 5000 kr. Utfyllnad av föräldralön. Nyfiken på att veta mer om våra förmåner? Läs här Vi söker dig För att passa i rollen hos oss har du: Erfarenhet inom ekonomi & redovisning, antingen som konsult eller från ekonomiavdelning. Akademisk utbildning inom ekonomi från exempelvis YH, högskola, SLU eller universitet. Meriterande är auktorisering som redovisningskonsult eller erfarenhet inom ekonomistyrning, affärsutveckling eller skatterådgivning. Om du har god samarbetsförmåga, vilja att bidra till utveckling och vill göra skillnad för Sveriges företagare kan du passa i vårt team. Vill du bli vår nästa kollega? Då ser vi fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag den 28.e februari, så vi vill be dig skicka din ansökan så snart som möjligt.
Ludvig & Co erbjuder spetskompetens inom ekonomi, juridik, och fastigheter till landets företagare. Vi erbjuder dig som jurist en bred kundbas och möjlighet att jobba på en stor byrå, var du än bor i Sverige. Som jurist hos oss får du arbeta med utmanande uppdrag tillsammans med duktiga kollegor samtidigt som vi som arbetsgivare värdesätter att du har en fritid och ett privatliv utanför din yrkesroll. Vi arbetar med generationsskifte, ekonomisk familjerätt, fastighetsrätt och affärsjuridik. Se videon nedan för att träffa två av dina blivande kollegor, Jonas & Annika, som jobbar med familjejuridik och generationsskifte! Om rollen Som generationsskiftare hos oss leder du processen med överlåtelser av fastigheter och näringsverksamhet inom familjen, från första mötet tills handlingarna undertecknas. Vi jobbar i team, ser samarbete som en självklarhet och tar in annan kompetens i ärendet där det behövs. Alla jurister som jobbar med generationsskifte tillhör samma enhet och jobbar tillsammans även om vi sitter utspridda i hela landet. Du blir alltså en del av ett team med drygt 20 kollegor i hela landet. Dessutom har du många kollegor på Växjökontoret med spetskompetens inom ekonomi & lön, fastighetsförmedling och andra närbesläktade juridiska områden. Som jurist hos oss inkluderar ditt arbete: Juridisk rådgivning till nya och befintliga kunder inom generationsskifte och ekonomisk familjerätt eller fastighetsrätt Ansvar för att skapa ett engagemang gentemot marknaden för att attrahera nya kunder. Skapa ett internt och externt nätverk och ständigt hålla dig uppdaterad i aktuella frågor. Vi har ett stort fokus kring att löpande utveckla och utbilda våra jurister genom nätverk, träffar för erfarenhetsutbyte och kurser där vi är särskilt stolta över vår auktorisationskurs för generationsskiftare. Vi tror att du är en person med eget driv, stort engagemang och som gärna provar nya vägar. Du trivs med att jobba i team med olika kompetenser och nätverkar gärna på den lokala marknaden. Vi erbjuder Vi ger dig verktyg och stöd för att växa i din roll och hos oss finns det inga gränser för vad du kan utvecklas inom. Vi har ett stort utbud av lärande och tror att det mesta du lär dig sker i vardagen. Därför har du en chef som kan ditt kompetensområde och massor av kollegor med spetskompetens att dela kunskaper med. Du har flexibla arbetsvillkor och bra förmåner så att hela livet kan gå ihop, exempelvis: Flextid & möjlighet till distansarbete. Förkortad arbetstid del av sommarhalvåret. Friskvårdsbidrag 5000 kr. Utfyllnad av föräldralön. Nyfiken på att veta mer om våra förmåner? Läs här Vi söker dig För att passa i rollen hos oss har du: Erfarenhet från ekonomisk familjerätt eller fastighetsrätt Juristexamen eller motsvarande Tidigare erfarenhet av konsultrollen eller inom serviceyrke är mycket meriterande. Om du har god samarbetsförmåga med vilja att bidra till utveckling och vill göra skillnad för Sveriges företagare kan du passa i vårt team. Vill du bli vår nästa kollega? Då ser vi fram emot din ansökan!
Ludvig & Co erbjuder spetskompetens inom ekonomi, juridik, och fastigheter till landets företagare. Vi erbjuder dig som jurist en bred kundbas och möjlighet att jobba på en stor byrå, var du än bor i Sverige. Som jurist hos oss får du arbeta med utmanande uppdrag tillsammans med duktiga kollegor samtidigt som vi som arbetsgivare värdesätter att du har en fritid och ett privatliv utanför din yrkesroll. Vi arbetar med generationsskifte, ekonomisk familjerätt, fastighetsrätt och affärsjuridik. Se videon nedan för att träffa två av dina blivande kollegor, Jonas & Annika, som jobbar med familjejuridik och generationsskifte! Om rollen Som generationsskiftare hos oss leder du processen med överlåtelser av fastigheter och näringsverksamhet inom familjen, från första mötet tills handlingarna undertecknas. Vi jobbar i team, ser samarbete som en självklarhet och tar in annan kompetens i ärendet där det behövs. Alla jurister som jobbar med generationsskifte tillhör samma enhet och jobbar tillsammans även om vi sitter utspridda i hela landet. Du blir alltså en del av ett team med drygt 20 kollegor i hela landet. Dessutom har du ungefär lika många kollegor på Umeåkontoret med spetskompetens inom ekonomi & lön, skog, fastighetsförmedling och andra närbesläktade juridiska områden. Som jurist hos oss inkluderar ditt arbete: Juridisk rådgivning till nya och befintliga kunder inom generationsskifte och ekonomisk familjerätt eller fastighetsrätt Ansvar för att skapa ett engagemang gentemot marknaden för att attrahera nya kunder. Skapa ett internt och externt nätverk och ständigt hålla dig uppdaterad i aktuella frågor. Vi har ett stort fokus kring att löpande utveckla och utbilda våra jurister genom nätverk, träffar för erfarenhetsutbyte och kurser där vi är särskilt stolta över vår auktorisationskurs för generationsskiftare. Vi tror att du är en person med eget driv, stort engagemang och som gärna provar nya vägar. Du trivs med att jobba i team med olika kompetenser och nätverkar gärna på den lokala marknaden. Vi erbjuder Vi ger dig verktyg och stöd för att växa i din roll och hos oss finns det inga gränser för vad du kan utvecklas inom. Vi har ett stort utbud av lärande och tror att det mesta du lär dig sker i vardagen. Därför har du en chef som kan ditt kompetensområde och massor av kollegor med spetskompetens att dela kunskaper med. Du har flexibla arbetsvillkor och bra förmåner så att hela livet kan gå ihop, exempelvis: Flextid & möjlighet till distansarbete. Förkortad arbetstid del av sommarhalvåret. Friskvårdsbidrag 5000 kr. Utfyllnad av föräldralön. Nyfiken på att veta mer om våra förmåner? Läs här Vi söker dig För att passa i rollen hos oss har du: Erfarenhet från ekonomisk familjerätt eller fastighetsrätt Juristexamen eller motsvarande Tidigare erfarenhet av konsultrollen eller inom serviceyrke är mycket meriterande. Om du har god samarbetsförmåga med vilja att bidra till utveckling och vill göra skillnad för Sveriges företagare kan du passa i vårt team. Vill du bli vår nästa kollega? Då ser vi fram emot din ansökan!
Ludvig & Co erbjuder spetskompetens inom ekonomi, juridik, och fastigheter till landets företagare. Med 1300 medarbetare på närmare 100 orter över hela landet har vi en oslagbar kompetensbredd. Vill du hänga med på vår resa? Vi ger dig kraft att växa som ledare! Rollen som Affärschef Du leder medarbetare inom ekonomi & redovisning i Skellefteå med målet att vara småföretagarens självklara partner. Som Affärschef: Har du det övergripande ansvaret för personal, kundleverans, kvalitét, försäljning, tillväxt, kompetensutveckling, samarbete och rekrytering. Du leder medarbetare inom din egen yrkeskompetens och du kombinerar ledarrollen med eget kundarbete, där fördelningen kommer anpassas efter kundernas och teamets behov. Proaktivt implementera moderna arbetssätt och arbeta med förändringsledning. Du ingår i ledningsgruppen för Marknadsområde Norrbotten/Västerbotten tillsammans med andra Affärschefer och din närmaste chef Marknadsområdeschef Rebecka Granlöf. Utvecklas som ledare på Ludvig & Co Du är med och skapar den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare med ett ledarskap som utgår från våra ledarbeteenden: Vilja & Våga, Inspirera & Engagera, Lära & Utveckla. Genom ledarträffar och ledarutbildningar, i en organisation med fokus på ständigt lärande, fortsätter du växa i din roll. Vi söker dig Du passar för rollen om du, precis som vi, tror att samarbete, affärsmässighet och utveckling är tre viktiga hörnstenar för att bygga starka team. För att lyckas som ledare hos oss: Du kan bidra med dina egna expertkunskaper inom ekonomi och redovisning till våra kunder. Du har erfarenhet av eget kundansvar och försäljning. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av ledaruppdrag, personalansvar och budgetarbete. Vill du bli vår nästa Affärschef? Då ser vi fram emot din ansökan!
Ludvig & Co erbjuder spetskompetens inom ekonomi, juridik, och fastigheter till landets företagare. Med 1300 medarbetare på närmare 100 orter över hela landet har vi en oslagbar kompetensbredd. Vill du hänga med på vår resa? Vi ger dig kraft att växa! Om rollen Som Rådgivare har du ett nära samarbete med våra kunder och bidrar med proaktiv rådgivning som gör skillnad. Din roll hos oss innebär: Bokslut och deklarationer, ekonomistyrning och skatterådgivning. Löpande redovisning, där fördelningen kommer anpassas efter kundernas och teamets behov. Kund- & uppdragsansvar där du leder och kvalitetssäkrar gemensam leverans tillsammans med dina kollegor. Handledare för nya kollegor. Du, liksom övriga medarbetare, har en viktig roll i utvecklingen av ett lönsamt och framgångsrikt team med digitala tjänster i framkant. Hos oss i Bollnäs blir du en del av ett team där vi värdesätter att hjälpas åt, utmana varandra och ha roligt på jobbet. Vi tror på att växa med eget ansvar samtidigt som vi tar stöttning i varandra. Vi erbjuder Vi ger dig verktyg och stöd för att växa i din roll och hos oss finns det inga gränser för vad du kan utvecklas inom. Vi har ett stort utbud av lärande och tror att det mesta du lär dig sker i vardagen. Därför har du en chef som kan ditt kompetensområde och massor av kollegor med spetskompetens att dela kunskaper med. Du har flexibla arbetsvillkor och bra förmåner så att hela livet kan gå ihop, exempelvis: Flextid & möjlighet till distansarbete. Förkortad arbetstid del av sommarhalvåret. Friskvårdsbidrag 5000 kr. Utfyllnad av föräldralön. Nyfiken på att veta mer om våra förmåner? Läs här Vi söker digFör att passa i rollen hos oss har du: Erfarenhet inom ekonomi & redovisning, antingen som konsult eller från ekonomiavdelning. Akademisk utbildning inom ekonomi från exempelvis YH, högskola eller universitet. Meriterande är auktorisering som redovisningskonsult eller erfarenhet inom ekonomistyrning, affärsutveckling eller skatterådgivning. Om du har god samarbetsförmåga, vilja att bidra till utveckling och vill göra skillnad för Sveriges företagare kan du passa i vårt team. Vill du bli vår nästa kollega? Då ser vi fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 11 till 16 av 16 jobb