Lediga jobb i Bollnäs

Sök totalt 75 lediga jobb i Bollnäs

Arbetsförmedlare inom SIUS-programmet till Bollnäs
Arbetsförmedlingen
Arbetsförmedlare

Arbetsförmedlare inom SIUS-programmet till Bollnäs Vårt uppdrag Vårt huvudsakliga uppdrag är att rusta, matcha och stödja arbetssökande på sin väg till arbete och/eller studier samt stötta arbetsgivarna i att hitta arbetskraft och på så sätt bidra till kompetensförsörjning och en fungerande arbetsmarknad. Vi arbetar med vägledande, arbetsförberedande och matchande insatser för personer i behov av stöd. Tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål. Vårt ledarskap innebär att vi leder med ett nära och coachande förhållningssätt som uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande. Arbetsförmedlingen Gävleborg är en enhet med ca 200 medarbetare som är placerade i Gävle, Bollnäs eller Hudiksvall. Vårt upptagningsområde är alla Gävleborgs kommuner. Vi erbjuder service lokalt och digitalt till länets arbetssökande. Beskrivning av tjänsten Vi söker nya kollegor som ska arbeta med SIUS (Särskilt introduktions- och uppföljningsstöd), ett program för arbetssökande med funktionsnedsättning som behöver individuellt stöd för att finna, få eller behålla ett arbete. Jobbet innebär även ett nära samarbete med arbetsgivare inom både privat och offentlig sektor, ofta ute på arbetsplatser. Vi söker dig som trivs med att arbeta mer fördjupat med människor som har olika funktionsnedsättningar och har svårt att komma in på arbetsmarknaden. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat handla om att identifiera arbetssökandes kompetenser, hinder och drivkrafter i syfte att finna, få, behålla eller återgå till en anställning. Arbetet kan även komma att behöva koordineras och samverkas med berörda samarbetspartners och myndigheter. I arbetet krävs en nyfikenhet med förmåga att göra det svåra enkelt. Du förväntas hålla dig uppdaterad om arbetsmarknaden och arbetsgivarnas rekryteringsbehov. Att möta arbetssökande och arbetsgivare både i personliga möten, per telefon och i digitala möten är en naturlig del av arbetet. Att kunna tillämpa ett coachande förhållningssätt är av stor vikt, liksom att kunna ge både positiva och negativa besked på ett respektfullt sätt. Du som söker har god kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, och kan tolka och förklara regelverk samt anpassa ditt språk efter situationen. För att lyckas som arbetsförmedlare inom SIUS-programmet ser vi att du trivs med att: Tolka och tillämpa lagar och regelverk Dokumentera information på ett rättssäkert och strukturerat sätt Möta och arbeta med människor i olika situationer Navigera och arbeta i flera system parallellt Möta och ta kontakt med arbetsgivare Arbeta för att nå uppsatta mål Hålla komplexa samtal Arbetsuppgifter kan ändras över tid beroende på verksamhetens behov. Du förväntas arbeta mot uppsatta mål, arbeta systematiskt och rättssäkert i enlighet med myndighetens riktlinjer och regelverk samt enligt tydliga processbeskrivningar. Då vi arbetar på uppdrag från Regering och Riksdag så kan även våra uppdrag ändras över tid. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Bollnäs. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Mer om att jobba hos oss Grundläggande krav för tjänsten Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 hp (120 p enligt tidigare system) Alternativt Har arbetat som Arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen minst 6 månader samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare Samt Minst två års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50% under sammanlagt två år Mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse B-Körkort Övriga meriter för tjänsten Ha erfarenhet av att skapa goda företagskontakter Arbetslivserfarenhet från vägledning och coachning Erfarenhet av och kunskap om olika typer av arbetshinder (tex funktionsnedsättningar, missbruks- och socialrättslig problematik) Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap. Medarbetare på Arbetsförmedlingen: Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-07-27. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Mer om vår rekryteringsprocess. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du ansvarig rekryteringspartner. Kontaktuppgifter fackliga företrädare: Fackliga OFR/ST Åsa Berglund [email protected] eller Janet Frisk [email protected] Fackliga SACO Diana Kjellberg [email protected] eller Johan Westergren [email protected] Fackliga SEKO Carola Persson [email protected] Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.

Idag
Sista ansökan:
27 juli 2025
Butiksmedarbetare med inriktning Kundservice & Café
Biltema Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 161 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 60 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden. Om tjänsten Som Butiksmedarbetare på Biltema är du den viktigaste delen av kundernas upplevelse i varuhuset. Din arbetsdag består av både varierande arbetsuppgifter och avdelningar som alltid genomsyras av kundfokus och hög servicenivå. Det innebär bland annat att du har en avgörande roll för att hyllorna med våra 19 000 artiklar är välfyllda och frontade. Oavsett var du befinner dig i varuhuset uppmärksammar du våra kunder - som när du fyller på varor, sitter i kassan, hjälper dem i kundservice eller serverar dem i caféet. I mötet med kunden delar du gärna med dig av dina kunskaper för att hjälpa dem att hitta vad de letar efter till ett bra pris. På Biltema är ingen dag den andra lik. Här tar vi gärna tag i de uppgifter och utmaningar som kan dyka upp genom att försöka hitta en enkel lösning. Om dig Kundens tid är värdefull och som medarbetare hos Biltema måste du kunna lyssna, förstå och läsa av kundens behov. Vi söker därför dig som är en utpräglad servicemänniska och som har kunden i fokus. Du gillar ett högt arbetstempo där du ständigt ställs inför nya utmaningar. Som person tycker du om att ta tag i saker, ser vad som behöver göras och vill ha ordning och reda runt omkring dig. Det kommer läggas stor vikt vid personlig lämplighet då du bland annat måste vara kommunikativ både på svenska och engelska. Du som söker behöver ha minst 1 års erfarenhet från detaljhandeln, och då gärna inom butiksarbete med kassaarbete. Erfarenhet från café eller restaurang är mycket meriterande. För att snabbt komma in i rollen ser vi gärna ett brinnande intresse för vårt sortiment och våra produktområden. Givetvis delar du Biltemas värderingar Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning & Reda samt Flexibilitet. Sista ansökningsdag: 2025.08.03 Arbetsplats/placering: Biltema Bollnäs Anställningsform: Tillsvidareanställning (6 mån provanställning) Sysselsättningsgrad: Deltid, 20h/v Lön: Enligt avtal Arbetstider: Arbetstiderna varierar och innefattar kvällar och helger Frågor kring tjänsten: Varuhuschef, Ulf Rydin, [email protected] För att säkerställa hög kvalitet på vår rekryteringsprocess genomför vi referenstagning, kreditupplysning och bakgrundskontroller. Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller e-post. Välkommen att ladda upp ditt CV samt Personliga brev på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan. Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Igår
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Pizzabagare
Esplanaden i arbrå AB
Pizzabagare m.fl.

Vi söker en bra pizza bagare som kan baka pizza. Heltidsarbete körkort kräver inte språk kräver inte.

Igår
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Almia söker anestesisjuksköterska till Bollnäs
Almia AB
Anestesisjuksköterskor

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Som anestesisjuksköterska hos Almia får du möjlighet att arbeta ute hos våra kunder med varierande arbetsuppgifter inom anestesi och operationsvård. Du kommer att förbereda patienter inför operation, administrera anestesi och övervaka vitala funktioner under ingrepp. Arbetsmiljön är dynamisk och varierar beroende på kund och operationsavdelning. Kontakta oss för mer information om detta uppdrag och din utveckling hos Almia. Finner du tjänsten som Anestesisjuksköterska till Bollnäs intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

Igår
Sista ansökan:
17 juli 2025
Säljare med eget driv! Grundlön + provision
AquaClean Tech Sverige AB
Företagssäljare

Säljare med eget driv! Grundlön + provision Har du någonsin drömt om att driva ett eget företag och jobba efter dina egna villkor och bestämma ditt eget schema varje vecka? Är dina svar ”ja” så har du hittat helt rätt! Att jobba som säljare hos oss på Power Of Nature AB innebär att du själv bestämmer ditt schema efter hur du kan jobba i relation till ditt liv. Känslan av att vara självständig och driva eget företag fast med en trygghet som anställd. Vi har inga krav på tidigare arbetslivserfarenheter inom yrket. Detta då vi intern utbildar all vår personal från grunden så du blir den bästa versionen av dig själv inom yrket. I detta jobb besöker vi privatpersoner i deras hem och säljer vår produkt Roboclean. Hos oss får man alltid betalt för bägge delar så man jobbar aldrig gratis. Det man får betalt för är alla demonstrationer man gör men även en grundlön på 27.450:- vid heltidsjobb samt provision för allt man säljer! Vem söker vi? · Du är drivande i ditt arbete · Du har social kompetens · Du är öppen för nya möjligheter Vad erbjuder vi? · Kontinuerlig utbildning av våra försäljningschefer samt kontorschefer · Grundlön på 27.450:- vid heltidsjobb på 45 demonstrationer per kalendermånad + provision · Du jobbar på egen ort där du alltid utgår från ditt eget hem · Du bestämmer själv hur stort område du vill arbeta i · En bokningsavdelning som bokar dina besök åt dig vilket innebär att du jobbar på förbokade kundbesök De krav vi har är: · Att du har B-körkort · Att du har tillgång till bil att använda i arbetet · Att du kan det svenska språket flytande i tal och skrift Hos oss finns goda möjligheter till att klättra i karriärstegen och ta nästa steg som säljare. Kanske vill du driva ett eget kontor och ha ditt eget företag? Alla möjligheter finns hos oss! Välkommen med din ansökan idag!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
21 juli 2025
Extrajobb i Bollnäs krogliv
Cherry Spelglädje AB
Croupierer och oddssättare m.fl.

Extrajobb i Bollnäs krogliv Vi söker dig som vill vara en del av utelivet i stan och arbeta i en rolig och positiv miljö. Du är utåtriktad och tycker om att arbeta direkt mot gästerna för att skapa en trevlig stämning. Vill du ha ett socialt utvecklande extrajobb där ingen kväll är den andra lik? Då har vi jobbet för dig. Cherry Spelglädje söker blivande dealers i Bollnäs. Vi erbjuder casino på barer, nattklubbar och restauranger. Att arbeta som dealer är ett väldigt roligt och spännande jobb som lämpar sig bra för dig som studerar, behöver ett arbete till eller helt enkelt vill ha väldigt roligt på jobbet. Ett arbete hos oss är flexibelt då Cherry Spelglädje bedriver casino runt om i hela Sverige från Kiruna till Ystad. Så du kan med fördel ta med dig jobbet om du flyttar till annan ort. Vi erbjuder minst fyra helgkvällar i månaden vilket motsvarar ca 20 timmar. Möjlighet att arbeta mer vardagar och helger utöver detta finns. Ingen tidigare erfarenhet krävs, då vi lägger större vikt vid dina personliga egenskaper.Cherry är anslutna till Visita och arbetar enligt kollektivavtal. Vi erbjuder lön enligt gällande avtal. Ingångslön från 155,58 kr per timme, beroende på tidigare erfarenhet från yrket. Utöver grundlönen tillkommer ersättning för OB, provision samt semesterersättning. Lönen är även pensionsgrundande. Känner du att detta är ett arbete som passar dig lämnar du enkelt din ansökan genom att klicka på ”sök tjänsten” här nedan. För frågor om tjänsten kan du kontakta Fanny Jämtergård via mail [email protected] eller telefon 073-031 82 10 Cherry Spelglädje AB erbjuder sen 1963 casino på nattklubbar, restauranger, lounger och krogar. Cherry är den största operatören i Sverige av Landbaserat Kommersiellt spel. Vi finns i hela Sverige, från Ystad i söder till Kiruna i norr och är uppdelat på tre regioner med kontor i Göteborg och Stockholm. Vidare är landet uppdelat i ett 40-tal distrikt och är totalt ca 500 anställda. Kolla gärna in vår Instagram @cherryspelgladje

2 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Butiksmedarbetare med erfarenhet
Vallsta matcenter AB
Butikssäljare, dagligvaror

Butiksmedarbetare med minst 2 års erfarenhet, Arbetsuppgifter omfattar, godsmottagning, packa upp varor, inköp av varor samt kassahantering.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
VD
Randstad AB
Verkställande direktörer m.fl.

Arbetsbeskrivning Vi på Bollnäs och Ovanåker renhållnings AB (BORAB) letar efter vår nästa VD. Vi söker en erfaren och förändringsbenägen ledare som gillar att driva utveckling och se resultat. BORAB är en trygg och stabil organisation med engagerade och duktiga medarbetare som trivs på sitt jobb. Du kommer till en stimulerande arbetsplats med ständig utveckling inom en samhällsviktig tjänst som konkret bidrar till hållbarhet. BORAB är en verksamhet med ambitioner, därför är det här ett jobb för dig som vill och kan göra skillnad i ett samhälle som satsar framåt. Uppdraget är att hantera kommunalt avfall och främja återbruk och återvinning för en mer cirkulär ekonomi. Bolaget har en stabil ekonomi med god soliditet och en omsättning på närmare 100 MSEK per år. BORAB är ett bolag som ägs av Bollnäs och Ovanåkers kommuner. Bolaget ansvarar för kommunal avfallshantering, inklusive insamling och hantering av kommunalt avfall, returpapper, förpackningar och slam från enskilda brunnar. Verksamheten innefattar även drift av återvinningscentraler i Bollnäs och Edsbyn. Vi driver också mottagning, lagring och hantering av avfall från verksamheter. Denna del bedrivs marknadsmässigt och är konkurrensutsatt. Vår uppgift är också att lagra och förbearbeta det brännbara avfallet åt BEAB (Bollnäs Energi AB). Här kommer du att balansera intressena från två ägarkommuner, politiska beslut, förändrade lagkrav samt verksamhetens dagliga drift och behov. Du kommer att leda och utveckla verksamheten med fokus på effektivisering, kompetensförsörjning, förändringsledning och medarbetarutveckling. Du samarbetar med och rapporterar till styrelsen. Det här är sånt som motiverar och driver dig. Vi söker dig med relevant högskole- eller universitetsutbildning inom till exempel samhällsbyggnad, miljö eller ekonomi, eller motsvarande utbildning som BORAB bedömer som likvärdig. Du har flera års dokumenterad erfarenhet som chef och ditt ledarskap präglas av god kommunikation, tillit, samarbete och mod. Ditt intresse för miljöfrågor är stort och att vilja arbeta i en utvecklingsbenägen bransch är en förutsättning för att lyckas i rollen. Erfarenhet från samhällsbyggnad, miljöledning, produktionsledning, tjänsteproduktion eller stora projekt ser vi som meriterande. Kunskap och erfarenhet från politiskt styrd verksamhet är också meriterande. Du uttrycker dig mycket väl i svenska, både i tal och skrift, och innehar körkort. Befattningen kräver en säkerhetsklassning och är en tillsvidareanställning på heltid med hög närvaro i verksamheten. I denna rekrytering samarbetar BORAB med Randstad AB. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Senior Recruitment Consultant Pernilla Keusch på 070-149 87 85 eller via mail [email protected]. (Eftersom det är semestertid kan du med fördel skicka ett SMS.) Skicka in din intresseanmälan senast 6 augusti 2025. För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din intresseanmälan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din anmälan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV. Längre fram i processen kommer arbetspsykologiska tester och bakgrundskontroll att genomföras. För Randstad och BORAB är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Verksamhetens dagliga drift och behov. Balansera intressena från två ägarkommuner, politiska beslut och förändrade lagkrav. Effektivisera arbetsprocesser och leda förändring. Medarbetarutveckling. Samarbeta och driva övergripande frågor tillsammans med samverkansparter. Kvalifikationer Relevant högskole- eller universitetsutbildning så som tex samhällsbyggnad, miljö eller ekonomi. Dokumenterad ledarerfarenhet. Erfarenhet och förståelse av politisk styrd organisation. Främjar samarbete och samverkan. God kommunikativ förmåga. B-körkort. Meriterande är: Erfarenhet från samhällsbyggnad, miljöledning, produktionsledning, tjänsteproduktion eller stora projekt. Om företaget Bollnäs-Ovanåkers Renhållnings AB - BORAB Vårt åtagande på BORAB handlar om att lämna efter oss en hållbar plats för kommande generationer. Vi ska bemöta våra kunder och samarbetspartners med värme och ödmjukhet. På BORAB tar vi hand om varandra inom företaget och värnar om gott kamratskap. BORAB står för jämlikhet och mångfald – här är alla välkomna oavsett bakgrund. BORABs personal är ett lag där alla är viktiga. Vi är miljömedvetna, ansvarstagande och ger god service. Vi erbjuder tjänster och funktioner som underlättar materialåtervinning och en miljömedveten avfallshantering för våra kunder. Vi vill att människor som har kontakt med BORAB ska känna sig rätt i tiden, värdefull och att man gör skillnad. Vi är glada, engagerade och proaktiva. Vi har rätt kunskapsnivå, moderna tjänster och hög kundnöjdhet.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
6 augusti 2025
HR-konsult med inriktning arbetsrätt och lönebildning
Bollnäs kommun
Personal- och HR-specialister

Beskrivning HR-enheten arbetar med samordning, utveckling och uppföljning av kommunövergripande arbetsgivarfrågor och fungerar som ett stöd till verksamheten i operativa och strategiska HR-frågor till kommunens chefer och vissa kommunala bolag. Enheten består sju HR-konsulter som stödjer verksamheten genom att tillhandahålla verktyg, stöd och bistå med lag- och avtalstolkning. I enhetens uppdrag ingår att planera och genomföra utbildningar för chefer inom hela HR-området. Vi arbetar med ett konsultativt förhållningssätt anpassat till chefernas och verksamhetens behov.  Arbetsuppgifter HR-konsult i Bollnäs kommun är ett konsultativt, operativt och strategiskt stöd till chefer i Bollnäs kommun. Du arbetar brett inom hela HR-området med konsultativt och professionellt stöd till chefer inom en förvaltning med HRs alla områden, exempelvis systematiskt arbetsmiljöarbete, samverkan, kompetensförsörjning och arbetsrätt. Du har ett fördjupnings område inom arbetsrätt och lönebildning där du stödjer kollegor i arbetsrättsliga frågor och är delaktig arbetet med årlig lönekartläggning och arbete med löneöversyn.  Som HR-konsult i Bollnäs kommun får du möjlighet att arbeta brett inom HR-området samtidigt som du ges möjlighet att ha ett fördjupnings område.    Kvalifikationer Vi söker dig som har högskole- eller universitetsexamen med HR-inriktning eller annan utbildning och/eller yrkeserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du får gärna ha kompletterande utbildning inom det arbetsrättsliga området. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med HR-frågor i en politiskt styrd organisation samt kollektivavtalet Allmänna bestämmelser eller de kommunala bolagens branschöverenskommelser.   Du är en person som är trygg och anpassar ditt förhållningssätt till situationen. Du är ansvarstagande och strukturerar ditt arbete och driver dina processer framåt. Du har god samarbetsförmåga, är tydlig i din kommunikation och har ett positivt förhållningssätt till ditt arbete och handlar i enlighet med fattade beslut, policys och riktlinjer.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att arbeta hos oss behöver du ha B-körkort.  Villkor Heltid, tillsvidareanställning.  Om Bollnäs kommun Som medarbetare i Bollnäs kommun arbetar med det som är viktigt på riktigt – och tillsammans skapar vi bra dagar för de cirka 27 000 Bollnäsbor som är beroende av vårt arbete. Hos oss får du stolta kollegor som med arbetsglädje utvecklar Bollnäs långsiktigt och hållbart. I vår kommun, med över 400 föreningar, ett kulturutbud över det vanliga och en närhet till landsbygd, stad och fjäll får du ett liv där det är enkelt att få vardagen att gå ihop. Välkommen till Bollnäs, hjärtat av Hälsingland!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
RIB-personal/brandpersonal

Kommunalförbundet Hälsingland söker nya medarbetare till våra deltidskårer i Alfta, Arbrå, Edsbyn, Holmsveden, Kilafors och Söderhamn. Deltidsbrandman Att vara deltidsbrandman innebär att du har en huvudanställning hos en arbetsgivare och är brandman på deltid med beredskap var fjärde vecka hos oss. Det innebär att du åker från din ordinarie arbetsplats vid larm och skall kunna vara på brandstationen inom 5 eller 8 minuter. Du skall också delta i övningar och utbildningar som anordnas av oss, dessa är i huvudsak förlagda till kvällstid under beredskapsveckan. För att vi skall kunna anställa dig krävs att du har tillåtelse av din arbetsgivare för att kunna lämna jobbet när larmet går samt vid övningstillfälle, du skall också klara de fysiska testerna som finns, detta för att uppfylla de krav som Arbetsmiljöverkets föreskrifter (AFS 2007:7) ställer på en rökdykare. Meriterande om du har någon form av brandutbildning, körkort för tung lastbil eller annat räddningstjänstrelaterat. Vi ser gärna både manliga och kvinnliga sökande. Tester · Arbetsbana · Höjd · Simning (guldbojen) · Intervju Krav Anställning och arbetsplats inom tidsgräns för utryckning inom 5 min (8 min i Söderhamn) Huvudarbetsgivaren ska godkänna anställning som deltidsbrandman Bostad inom tidsgräns Kunna ha jour 24-7 var fjärde vecka Klara dom fysiska krav som ställs via tester och läkarundersökning Är simkunnig B-kort Goda kunskaper i svenska språket Anställning föregås av 3-4 veckors utbildning, preliminärt v 41, 42, 43 och 46. Huvudarbetsgivaren måste godkänna detta Meriterande C-kort. Utbildning inom brand och räddningstjänst. Anställningens omfattning Avser räddningspersonal i beredskap. Ansökan Välkommen med din ansökan till [email protected] eller adress Kommunalförbundet Hälsingland, 821 80 Bollnäs. Bifoga: · CV · Personligt brev · Medgivande från huvudarbetsgivaren Märk ansökan "Brandpersonal deltid Alfta", "Brandpersonal deltid Arbrå", "Brandpersonal deltid Edsbyn", "Brandpersonal deltid Holmsveden", "Brandpersonal deltid Kilafors" eller "Brandpersonal deltid Söderhamn". Sista ansökningsdag är 2025-08-10. Urval sker fortlöpande. Kontakt Karl Linck, Enhetschef RIB, [email protected] 0270-540 051 Tommy Persson, Enhetschef [email protected] 0278-540 008 Maria Olsson, Facklig kontakt Vision [email protected] 0271-540 005 Daniel Gylén, Facklig kontakt Kommunal [email protected] 0278-540 010 Henrik Gunnarson, Facklig kontakt Kommunal [email protected] 0278-540 044 Christer Fagerhov, Facklig kontakt BRF [email protected] 0270-540 044

6 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025