Lediga jobb hos Friday Väst AB
Är du en teknisk lagd person som tycker om problemlösning och har erfarenhet av support? Är du dessutom intresserad av att arbeta nära människor och IT på samma gång? Då är detta något för dig. Vi tillämpar löpande urval - välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN: Just nu söker Friday en teknisk lagd person som vill arbeta hos vår kund! Kunden stöttar upp med IT-support för att förenkla och effektivisera alla system i deras 120 olika butiker runt om i Sverige. I denna roll kommer du bland annat arbeta med supportärenden, starta upp och installera system i nya butiker runt om i Sverige och felsöka om något inte fungerar. Du är den primära kontaktpunkten för användare inom koncernen som stöter på tekniska problem. Du hjälper dem att felsöka och lösa problem med programvara, hårdvara, nätverk och andra IT-relaterade frågor. Det kan innebära allt från att installera till att reparera och byta ut hårdvara till ombyggnationer. Du svarar även på telefonsamtal eller e-postmeddelanden som går vidare från first line och second line. Med det sagt är det viktigt att du är teknikintresserad och trivs med att arbeta med IT och människor. Det kommer förekomma en del resande runt om i Sverige när nya butiker öppnas och deras affärssystem behöver installeras. Några av arbetsuppgifter kommer att vara: Tillhandahålla proaktiv och lösningsorienterad support till våra kollegor runt om i Sverige. Hantera inkommande samtal, e-post och IT-ärenden. Installera ombyggnationer i nya och gamla butiker runt om i landet. Samarbeta med teamet för att effektivt lösa kundärenden. VI SÖKER DIG SOM HAR: Har tidigare arbetslivserfarenhet eller utbildning inom support/helpdesk alt IT-relaterad erfarenhet. Tidigare har supporterat IT-utrustning exempelvis telefoner, skrivare, datorer & projektorer. Har tidigare erfarenhet av något ärendehanteringssystem. Talar och skriver obehindrat på svenska då detta språk används i din dagliga kommunikation med dina kollegor och kunder. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att trivas som IT-support bör du vara utåtriktad, noggrann och trivas med att arbeta självständigt. Du bör kunna ta egna initiativ, vara punktlig och ansvarsfull. Du kommer att behöva identifiera problem och förbättringsområden i dina supportärenden och ha en naturlig förmåga att lösa problem. Formell utbildning är inte ett krav för denna tjänst; istället värdesätter vi erfarenhet och ett starkt intresse för IT och teknik. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från vår kund och vår sida är att du får anställning hos vår kund. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Placering: Göteborg Rekryteringsansvarig: Evelina Ogheden Lön: Fast månadslön Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?
Är du utbildad ingenjör och vill bli en del av ett spännande konsultbolag som ständigt strävar efter personlig utveckling hos sina konsulter? Vi söker dig som vill raketstarta din karriär och vara en som tillåter dig att växa både tekniskt och personligt hos världens gladaste konsultbolag. Välkommen in med din ansökan! Om rollen Då vår kund är ett konsultbolag finns det möjlighet att testa på olika uppdrag beroende på vad man vill jobba inom. Just nu har de som störst behov en person som ska jobba mot fordonsindustrin i en roll där du kommer jobba som Provningsingenjör mot motorer. Vidare kommer du jobba med olika typer utav provning, skruva/mecka tillsammans med mekanikerna, jobba med riggar, övervaka prov och summera testrapporter. Vi söker dig som: Färdigexaminerad ingenjör Kan visa på ett stort fordonsintresse genom att t.ex. mecka på bilar, motorer osv. Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Du kan visa upp projekt eller likande där du jobbat mycket praktiskt Det är även meriterande om du tidigare har jobbat med motorer. Vidare kommer det läggas stor vikt vid personlig lämplighet. För att du skall passa in och trivas i rollen och företaget ser vi att du är en motiverad, driven och nyfiken person som vill komma ut i arbetslivet och göra skillnad samt växa inom företaget. Du är en person som besitter ett stort tekniskt intresse och för denna roll behöver du tycka om att jobba hands-on. Om kunden Vår kund är ett snabbväxande konsultbolag som jobbar mot giganter runt om i Göteborg med vikt på fordonsindustrin. De sitter placerade i centrala Göteborg i modern och hemtrevliga lokaler. Det som gör att detta företag sticker ut från andra konsultbolag är att de ser varje individ och gör allt för att man ska växa i sin personliga utveckling. Vidare är detta ett företag med en en fantastisk sammanhållning och hittar på aktiviteter tillsammans såsom skidresor, kvällsaktiviteter eller varför inte vara en del av deras egna fotbollslag? Om anställningen: Detta är ett en rekrytering vilket innebär att du blir anställd direkt av kundföretaget. Övrig info: Omfattning: Heltid Start: Omgående april/maj Placering: Göteborg Rekryteringsansvarig: Stina Högström, [email protected] Lön: Marknadsmässig månadslön Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om friday: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framför allt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?
Vill du arbeta med B2B-försäljning i en roll där du gör verklig skillnad – både för dig själv och andra? På Friday hjälper vi människor att hitta rätt i karriären genom att matcha drivkrafter och ambitioner med rätt möjligheter inom IT och Tech. Nu söker vi fler Account Managers till vårt team – en roll där du får bygga starka kundrelationer, och skapa affärer som hjälper oss på vägen mot vår vision “A world where people look forward to go to work everyday.” Vem söker vi? Vi tror inte att det du har gjort tidigare i vare sig studier eller arbete är det som kommer att vara avgörande för om du kommer att lyckas i denna roll eller inte. Vi tror att de avgörande faktorerna är dina personliga egenskaper och din vilja att skapa resultat. Kanske har du läst en master i business management på universitetet, arbetat med glassförsäljning i en kiosk, arbetat som socionom, spelat fotboll på elitnivå eller något helt annat. Oavsett vad så har du tagit ansvar för dina åtaganden, du har fått saker att hända och du har sett till att både du och de i din närhet har haft kul och lärt er saker på vägen. Vi ser att du: Har en god förmåga att bygga och underhålla långsiktiga relationer Har en stark viljestyrka och tycker om att arbeta mot mål Ser möjligheter istället för hinder och har en positiv inställning Tjänsten Vad handlar då jobbet som Account Manager om? Försäljning – Att vara drivande genom hela försäljningsprocessen – från prospektering och kontaktskapande till avslut och uppföljning Relationer – Att bygga och utveckla dina egna kundrelationer Affärsförståelse – Att genomföra behovsanalyser för att erbjuda skräddarsydda lösningar till kundföretag Omvärldsbevakning – Att hålla koll på marknadstrender och arbeta proaktivt för att identifiera framtida affärsmöjligheter Personlig utveckling - Vi tror nämligen att om du blir bättre så blir vi det också Vad kännetecknar Friday som arbetsplats? Samarbeten är hela nyckeln till vår framgång Respect, Dedication & Good vibes är våra värderingar Frihet under ansvar med flexibilitet och hållbarhet i fokus Vad får du som anställd på Friday utöver ett meningsfullt arbete och bra kollegor? Stora möjligheter till utveckling och självstyre En attraktiv fast månadslön med bonus utan lönetak Maxat friskvårdsbidrag enligt Skatteverkets regler. Konkurrenskraftiga villkor gällande försäkring & pension Även om det inte är de formella kraven som är i fokus för oss så har vi ändå två. B-körkort Goda Svenska- och Engelska-kunskaper i både tal och skrift Praktisk information: Startdatum: 18:e augusti 2025 Placering: Skeppsbron 38, Stockholm Kontaktperson: Region Manager, Hedvig Svärd, [email protected] Låter det spännande? Sök via länken nedan – vi ser fram emot din ansökan! Om oss Vi är talangföretaget med fullt fokus på morgondagens IT- och techstjärnor. Friday startades 2018, med ambitionen att erbjuda en bättre tjänst för både kandidater och kunder. Vi har gedigen erfarenhet av kompetensförsörjning inom IT och Teknik. Och vi delar ett gemensamt intresse för människor. För oss är det viktigt att kunna erbjuda våra kandidater möjligheter utifrån vad de själva värdesätter. Vi vill helt enkelt få fler att hitta rätt och se fram emot att gå till jobbet varje dag. Friday har kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö, Linköping och Örebro. Varje år genomför vi mer än 4 000 karriärmöten med talanger som matchas med såväl globala företag som startups. Sökord: Säljare, Account Manager, Rekrytering, Kompetensförsörjning, Kundansvarig, Business Manager, Business Developer
Vill du arbeta med B2B-försäljning i en roll där du gör verklig skillnad – både för dig själv och andra? På Friday hjälper vi människor att hitta rätt i karriären genom att matcha drivkrafter och ambitioner med rätt möjligheter inom IT och Tech. Nu söker vi fler Account Managers till vårt team – en roll där du får bygga starka kundrelationer, och skapa affärer som hjälper oss på vägen mot vår vision “A world where people look forward to go to work everyday.” VEM SÖKER VI? Vi tror inte att det du har gjort tidigare i vare sig studier eller arbete är det som kommer att vara avgörande för om du kommer att lyckas i denna roll eller inte. Vi tror att de avgörande faktorerna är dina personliga egenskaper och din vilja att skapa resultat. Kanske har du läst en master i business management på universitetet, arbetat med glassförsäljning i en kiosk, arbetat som socionom, spelat fotboll på elitnivå eller något helt annat. Oavsett vad så har du tagit ansvar för dina åtaganden, du har fått saker att hända och du har sett till att både du och de i din närhet har haft kul och lärt er saker på vägen. VI SER ATT DU: Har en god förmåga att bygga och underhålla långsiktiga relationer Har en stark viljestyrka och tycker om att arbeta mot mål Ser möjligheter istället för hinder och har en positiv inställning OM TJÄNSTEN: Vad handlar då jobbet som Account Manager om? Försäljning – Att vara drivande genom hela försäljningsprocessen – från prospektering och kontaktskapande till avslut och uppföljning Relationer – Att bygga och utveckla dina egna kundrelationer Affärsförståelse – Att genomföra behovsanalyser för att erbjuda skräddarsydda lösningar till kundföretag Omvärldsbevakning – Att hålla koll på marknadstrender och arbeta proaktivt för att identifiera framtida affärsmöjligheter Personlig utveckling - Vi tror nämligen att om du blir bättre så blir vi det också Vad kännetecknar Friday som arbetsplats? Samarbeten är hela nyckeln till vår framgång Respect, Dedication & Good vibes är våra värderingar Frihet under ansvar med flexibilitet och hållbarhet i fokus Vad får du som anställd på Friday utöver ett meningsfullt arbete och bra kollegor? Stora möjligheter till utveckling och självstyre En attraktiv fast månadslön med bonus utan lönetak Maxat friskvårdsbidrag enligt Skatteverkets regler. Konkurrenskraftiga villkor gällande försäkring & pension Även om det inte är de formella kraven som är i fokus för oss så har vi ändå två. B-körkort Goda Svenska- och Engelska-kunskaper i både tal och skrift PRAKTISK INFORMATION: Startdatum: augusti 2025 Placering: Adelgatan 9, 211 22 Malmö Kontaktperson: Gabriella Bergström, [email protected] Låter det spännande? Sök via länken nedan – vi ser fram emot din ansökan! OM OSS Vi är talangföretaget med fullt fokus på morgondagens IT- och techstjärnor. Friday startades 2018, med ambitionen att erbjuda en bättre tjänst för både kandidater och kunder. Vi har gedigen erfarenhet av kompetensförsörjning inom IT och Teknik och vi delar ett gemensamt intresse för människor. För oss är det viktigt att kunna erbjuda våra kandidater möjligheter utifrån vad de själva värdesätter. Vi vill helt enkelt få fler att hitta rätt och se fram emot att gå till jobbet varje dag. Friday har kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö, Linköping och Örebro. Varje år genomför vi mer än 4 000 karriärmöten med talanger som matchas med såväl globala företag som startups. Sökord: Säljare, Account Manager, Rekrytering, Kompetensförsörjning, Kundansvarig, Business Manager, Business Developer
We are looking for a Junior Software Developer to join a global furniture company where their core values guide everything they do. As a Software Developer, you will work in a modern development environment, with opportunities to focus on backend, frontend, fullstack, or 3D development, depending on your expertise and interests. We believe you are in the early stages of your career and see this as a fantastic opportunity to develop your skills within a large, global organization. The company was founded with the vision of offering high-quality products at the best possible prices, a principle that still holds true today. Their values promote equality, diversity, inclusion, collaboration, and leading by example. Because of this, we will place great emphasis on finding a candidate who aligns with their values to ensure a strong and successful match for the position. JOB DESCRIPTION: This position is part of our client’s Digital Engineering Division, the core of where all products sold worldwide are created. As a Software Developer, you may join one of several departments, each focusing on different areas such as backend, frontend, fullstack, or 3D development. These departments are responsible for developing the digital landscape and systems in relation to the physical products and their internal systems, ensuring they are ready for franchisers to sell in stores and online. Each team works closely with their specific product- or system focus. For example, some teams develop systems for managing and updating information globally for physical products, while others focus on creating cutting-edge 3D tools or enhancing the user experience for digital platforms. The teams are agile, working in 2-week sprints, and you will be paired with a "Buddy" mentor during your onboarding to help you settle into the role. Pair programming will also be a key part of your initial learning process. The technical environment varies across departments but includes technologies such as C# .NET, NodeJS, TypeScript, React, and Azure. Depending on the team you join, your focus could range from backend to frontend or fullstack development, with opportunities to explore other areas like 3D and Embedded as your career progresses. IDEAL CANDIDATE: Have a Bachelor’s or Master’s degree in Engineering Have a strong interest and solid knowledge in programming, whether your expertise lies in backend, frontend, or 3D development, preferably using languages like C#, Typescript and React. Have the right values Is fluent in English EMPLOYMENT: This is a consulting assignment meaning you will initially be employed by Friday. The ambition is for the assignment to result in a permanent employment at the client company after a 6-8 month consultancy. ADDITIONAL INFORMATION: Employment type: Full-time Start date: As soon as possible, but no later than August 2025 Location: Malmö, the position includes travels to Älmhult occasionally Point of contact: Daniel Andersson Salary: Fixed monthly ABOUT FRIDAY: By being a partner to both our candidates and clients, we strive to find the best match. We achieve this by truly getting to know our clients and candidates! Naturally, we ensure that knowledge and experience requirements match, but above all, we emphasize shared values and company culture that both parties appreciate. Our passion is to help people find the right role, workplace, and context within IT and technology. That’s why we founded Friday, with the ambition to help you find a job that gives you the Friday feeling – every day! We primarily target those who are at the beginning of their career or are studying at a college/university within IT and Technology. We believe that people reach their full potential when they look forward to going to work every morning. “Friday – every day,” how does that sound?
Har du en djupgående erfarenhet av ERP-system och EDI-lösningar? Vill du vara en nyckelspelare i ett globalt industriföretag där du får driva digital utveckling och effektivisering? Då kan rollen som Business System Specialist hos Bulten vara din nästa utmaning! Vi tillämpar löpande urval – skicka din ansökan redan idag! Friday söker nu för Bultens räkning en Business System Specialist som kommer att spela en central roll i förvaltning, utveckling och effektivisering av Bultens ERP-plattform M3. Bulten är en ledande global leverantör inom fästteknologi och erbjuder en dynamisk och internationell miljö där du får stora möjligheter att påverka och utvecklas. Du får arbeta i ett kompetent team där innovation och kvalitet står i fokus. OM TJÄNSTEN: Som Business System Specialist blir du en central del av Bultens IT-team med huvudansvar för ERP-systemet M3, med särskilt fokus på EDI-lösningar. Du kommer att arbeta nära både kunder, leverantörer och interna intressenter för att säkerställa en effektiv, säker och stabil plattform. Du kommer arbeta med att driva förändringar, föreslå förbättringar och fungera som en teknisk expert inom området. Exempel på arbetsuppgifter: Förvalta och utveckla Bultens ERP-system (M3), med fokus på EDI-lösningar. Implementera och optimera EDI-flöden med kunder och leverantörer, samt driva standardisering och effektivisering av dessa. Ansvara för att akuta systemrelaterade problem hanteras snabbt och effektivt. Delta i och leda projekt kopplade till systemförändringar, processutveckling och integrationer. Skapa och underhålla teknisk dokumentation. Ge support och utbildning till användare inom organisationen. VI SÖKER DIG SOM: Eftergymnasial utbildning inom systemvetenskap, datateknik/IT, industriell ekonomi eller liknande. Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med ERP-systemet M3, andra ERP-system är meriterande. Erfarenhet av EDI-lösningar i Axway B2Bi, eller erfarenhet av IEC och/eller andra EDI-verktyg. Stort tekniskt intresse och en gedigen teknisk kunskap, samt förståelse för affärsflöden inom tillverkande industri. Flytande i tal och skrift på engelska, då språket används i det dagliga arbetet. Svenska är meriterande. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet och vi söker dig som är strukturerad och analytisk med ett problemlösande tankesätt. Du har en naturlig pedagogisk förmåga och trivs i att utbilda och stötta andra. Du har dessutom ett stort intresse för att utveckla och förbättra processer, där du är den drivande parten. Att uppnå mål och skapa affärsvärde genom digital utveckling är en självklarhet för dig! OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att du kommer bli anställd direkt hos Bulten. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid, tillsvidare. Placering: Sisjön. Start: Enligt överenskommelse. Kontaktperson: Belinda Bergman. Lön: Fast månadslön. Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi har gått över till urvals- och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – every day”, hur låter det?
Vi söker en strategisk inköpare till ett spännande projekt inom försvarsmakten med placering i Malmö. I den här rollen får du möjlighet att arbeta både strategiskt och operativt med upphandlingar och leverantörssamarbeten, samtidigt som du reser inom Sverige och norra Europa för att besöka leverantörer och produktionsanläggningar. Om du vill vara med och bidra i en dynamisk och tekniskt avancerad miljö, där du får kombinera kontorsarbete med praktiskt arbete ute i fält, är det här rätt roll för dig. Ansök redan idag – vi tillämpar löpande urval! OM TJÄNSTEN: Friday söker för kunds räkning en junior strategisk inköpare till försvarsindustrin. I denna roll kommer du att arbeta med kontraktsupphandlingar, leverantörskontakter och inköp kopplade till produktionsnära miljöer. Rollen innebär en del resande, främst inom Sverige och norra Europa. Du kommer att ha möjlighet att planera dina resor och besök för att säkerställa att leverantörerna möter våra krav. Exempel på arbetsuppgifter: Assistera i upphandlingar och kontraktsförhandlingar med leverantörer både lokalt och internationellt. Genomföra leverantörsbesök för att följa upp kvalitets- och kapacitetskrav. Stödja utvecklingen av strategier för inköp av komponenter och produkter för ytstridsfartyg. Bidra till att säkerställa att leverantörssamarbeten är i linje med affärsmässiga mål och projektkrav. Planera och utföra resor till leverantörer och varv för att bygga långsiktiga relationer. VI SÖKER DIG SOM: Vi söker en driven person som vill utvecklas inom strategiskt inköp. Har du erfarenhet från produktionsindustrin är det meriterande, men viktigast är att du är intresserad av att lära dig och ta på dig ett stort ansvar. För att lyckas i rollen bör du: Ha en högskoleutbildning inom supply chain, ekonomi, teknik eller liknande. Relevant arbetslivserfarenhet kan ersätta formell utbildning. Har erfarenhet av strategisk inköp, gärna från ingenjörsindustrin. Ha erfarenhet av leverantörsförhandlingar och kontraktsupphandlingar. Trivas med att vara ute på fältet och ha en vilja att kombinera kontorsarbete med praktiskt arbete hos leverantörer och på produktionsanläggningar. Ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vara en lagspelare som är redo att bygga starka leverantörsrelationer och hantera kontraktsförhandlingar. Vi söker någon som är strukturerad och noggrann, men också nyfiken och intresserad av att utvecklas i en produktionsnära miljö. Tidigare erfarenhet, t.ex. från sommarjobb inom inköp eller relevant fält, är meriterande. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningen har vår kund krav på säkerhetsklassplacering vilket kan medföra krav på visst medborgarskap. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid, långsiktigt. Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid. Placering: Malmö. Rekryteringsansvarig: Gabriella Bergström, [email protected]. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?
Vill du arbeta i en central och affärskritisk roll inom informationssäkerhet? Har du erfarenhet av att leda och driva ISMS-arbete enligt ISO27000 samt förmågan att kommunicera komplexa säkerhetsfrågor på ett tydligt sätt? Friday söker nu för Bultens räkning en Information Security Specialist som kommer att spela en nyckelroll i att utveckla och förbättra bolagets informationssäkerhet! OM TJÄNSTEN: På Bulten värdesätts professionalitet, innovation, engagemang och ansvarstagande. I den här rollen får du en central position i ett globalt bolag med hög innovationstakt, där du har möjlighet att utveckla och påverka företagets IT-lösningar. I rollen som Information Security Specialist kommer du att vara baserad vid Bultens huvudkontor i Göteborg och rapportera till koncernens CIO. Du får ett övergripande ansvar för att leda och driva Bultens Informationssäkerhetssystem (ISMS) och säkerställa att det kontinuerligt förbättras och utvecklas i enlighet med interna och externa krav. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med IT-organisationen och affärsfunktioner för att skapa en hållbar och säker IT- och informationsmiljö. Exempel på arbetsuppgifter: Leda, driva och koordinera det kontinuerliga förbättringsarbetet av Bultens ISMS. Sätta och förankra den årliga PDCA-cykeln för att säkerställa att ISMS är i linje med bolagets strategiska riktning och relevanta säkerhetskrav. Planera, genomföra och följa upp informationssäkerhetsaktiviteter. Övervaka och analysera informationssäkerhets-KPI:er för att säkerställa att målen nås. Driva och samordna informationssäkerhetskommunikation inom Bulten. Utveckla, granska och uppdatera policys, processer, rutiner och manualer kopplade till ISMS. Driva och leda kompetensnätverket för lokala informationssäkerhetssamordnare. Hantera informations- och cybersäkerhetsrevisioner från Bultens kunder. Säkerställa att informationssäkerhetsforum drivs effektivt och att ansvariga personer utför sina kontroller. VI SÖKER DIG SOM: Minst ett par års erfarenhet av arbete inom informationssäkerhet och implementation av ISMS. Erfarenhet av att driva och utveckla policyramverk inom informationssäkerhet. Akademisk utbildning inom informationssäkerhet, datavetenskap, ingenjörsvetenskap eller annat relevant område. Har ett stort tekniskt intresse, med god förståelse för IT-säkerhet och regulatoriska krav. Flytande engelska i tal och skrift, då språket används dagligen i arbetet. Det är meriterande om du: Erfarenhet av av compliance-arbete inom TISAX, ISO27001 eller liknande. Tidigare arbetat i en global organisation. Vi söker dig som är självgående, drivande och som har en naturlig förmåga att få med dig andra. Du är tydlig i dina förväntningar och kan driva säkerhetsförbättringar på ett effektivt sätt. För att lyckas i den här rollen har du en analytisk förmåga med en stark organisatorisk ådra och ett pragmatiskt, men noggrant arbetssätt. Dessutom besitter du en god kommunikativ förmåga, där du kan förklara komplexa säkerhetsfrågor på ett tydligt sätt för hela organisationen. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att du kommer bli anställd direkt hos Bulten. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid, tillsvidare. Placering: Bultens huvudkontor i Göteborg. Start: Enligt överenskommelse. Kontaktperson: Belinda Bergman. Lön: Fast månadslön. Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi har gått över till urvals- och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – every day”, hur låter det?
Är du på slutspurten eller är klar med din Mekanik-/Maskinteknikutbildning? Vill du bli en del av en innovativ organisation inom medtech? Vi söker nu en junior konstruktör att bli en del vår kund som arbetar med lösningar för endovaskulära ingrepp. Skicka in din ansökan idag, vi arbetar med löpande urval! Om tjänsten: Vår kund är en global aktör som erbjuder simuleringsbaserade lösningar för endovaskulära ingrepp. Dessa lösningar hjälper sjukvårdspersonal att utveckla och förbättra sina färdigheter vid ingrepp, vilket bidrar till ökad produktivitet och bättre behandlingsresultat. Idag samarbetar dom med 80% av de ledande tillverkarna inom medicinteknik samt över 300 sjukhus världen över. Dom arbetar internationellt och har kontor världen över, men det globala huvudkontoret är baserat i Göteborg. Rollen som konstruktör innebär att konstruera och tillverka handtag för medicintekniska produkter, exempelvis handtag som används för att styra katetrar i blodkärl. Arbetet omfattar montering av sensorer, integration av mikrokontroller med USB-anslutning samt eventuell fräsning för att skapa utrymme för sensorer. Andra exempel på konstruktioner är ultraljudsprober som används för att undersöka hjärtat samt hållare för rotationsenkoder, vilka ofta 3D-printas för att säkerställa korrekt montering. Mer specifikt kommer du att: Skapa och förbättra konstruktionen för handtag genom att integrera rätt sensorer. Vara delaktig i produktion och montering, inklusive arbete vid fräs och svarv. Arbeta med grundläggande elektronikhantering (löda och koppla sensorer). Arbeta med 50% konstruktion och 50% i produktion. Vi söker dig som: Har en YH-/Kandidatutbildning inom mekanik, maskinteknik eller likande. Har erfarenhet av Solidworks eller likvärdigt CAD-verktyg. Goda kunskaper i engelska, detta då det används i det dagliga arbetet. Meriterande kompetenser: Du har deltidsarbetat och/eller sommarjobbat under din studietid inom relevant område. Du har erfarenhet mekanisk verkstad i form av fräs och svarv. För att lyckas i denna rollen tror vi att du är självgående och innitiativtagande. Du trivs med att arbeta i team och du har en stark vilja att kontinuerligt utvecklas. Vår kunds verksamhet bygger på ödmjukhet, passion och driv därav ser vi även att du är flexibel och har ett starkt teknisk intresse som driver dig till att skapa framgång för medicinteknikens framtid. Om anställningen: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du de första 6-12 månader kommer att vara anställd av Friday. Ambitionen är att du sedan blir direktanställd hos kunden. Övrig information: Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Placering: Göteborg Rekryteringsansvarig: Tuva Sandberg Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om friday: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?
Vi söker nu en Produktingenjör till vår kund Aptiv! Är du en analytisk och nyfiken person som trivs med att kombinera teknisk problemlösning med praktiskt arbete? Då kan detta vara en fantastisk möjlighet för dig! Om rollen: Som Produktingenjör ansvarar du för att hantera och utveckla kabelstammar enligt kundens krav och Aptivs riktlinjer. Du fungerar som den primära kontaktpersonen mellan kundens ingenjörsteam och Aptivs tillverkningsanläggningar, och arbetar aktivt med att säkerställa att tekniska specifikationer, ändringshantering och releaseprocesser följs korrekt. Du kommer ansvara för ett antal kablagefamiljer där du i nära samarbete med Volvo Trucks för att få fram den bästa designlösningen och hjälpa dem få den godkänd. Fokus ligger på ändringar av befintliga kabelstammar för att möjliggöra nya funktioner och för bästa resultat kommer du utgå stor del från Lundby. Arbetet omfattar hela change management-processen från skiss till slutgiltig implementering. Huvudsakliga Ansvarsområden: Ansvara för utvalda kabelstammar enligt kundkrav och Aptivs riktlinjer. Säkerställa att alla tekniska specifikationer är tillgängliga och distribuerade i tid. Hantera tekniska ändringar och säkerställa fullständig spårbarhet i ändringssystem. Vara huvudkontaktperson för tekniska frågor mellan kundens ingenjörsteam och Aptivs tillverkningsanläggningar. Koordinera och hantera flödet för ändrings- och releasehantering mellan Aptivs fabriker och kundens ingenjörsteam. Upprätthålla en god kundrelation och aktivt bidra i tvärfunktionella projektteam. Stödja kunden vid ritningsutgivning och säkerställa att deadlines följs. Säkerställa att alla kundändringar implementeras och spåras. Hjälpa kunden att anpassa kabelstamdesign enligt både kundens och Aptivs riktlinjer. Följa upp och driva komponentrelaterade frågor internt och externt. Uppdatera och hålla reda på kabelstammens artikelnummer i relevanta ingenjörssystem. Säkerställa att problem i fabrikerna återkopplas till designansvarig för åtgärd. Dokumentera och distribuera alla tekniska ändringar i ECM-systemet och säkerställa att de följer kundens krav. Utfärda och följa upp avvikelser från ritningar samt säkerställa kundens godkännande. Genomföra ritningsgranskningar med kunder inför ritningssläpp. Samarbeta nära med tillverkningspartners för att säkerställa en smidig implementering av tekniska lösningar. Identifiera och samordna lösningar på ritningsrelaterade problem. Vi söker dig som: Har en YH- eller högskoleutbildning inom teknik, IT eller liknande, samt någon form av relevant arbetslivserfarenhet. Har en analytisk och lösningsorienterad inställning, samt trivs med att självständigt utreda och lösa problem. Är kommunikativ och diplomatisk, och kan hantera kunddialoger professionellt. Behärskar engelska flytande – svenska är en fördel. Har grundläggande kunskaper i Excel, PowerPoint och Word, och kan skapa enklare rapporter och presentationer. Har tekniskt intresse och förmåga att förstå tekniska problem, även om du inte behöver vara expert på fordon. Är praktiskt lagd och inte rädd för att kavla upp ärmarna – du kommer att spendera en stor del av tiden ute i produktionen och på bilar. Har gärna erfarenhet från fordonsindustrin, men det är inget krav. Om kundföretaget: Aptiv är ett ledande teknikföretag inom fordonsindustrin som utvecklar och tillverkar avancerade säkerhetssystem, elektriska distributionssystem och annan teknologi för framtidens fordon. Som en del av Aptivs team kommer du att arbeta i nära samarbete med Volvo Cars och andra ledande aktörer för att säkerställa högsta kvalitet på deras produkter. ANSTÄLLNINGEN Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday i 12 månader. På sikt finns goda möjligheter till anställning hos kundföretaget. ÖVRIG INFO Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Placering: Göteborg Kontaktuppgifter: Stina Högström Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 139 jobb