Lediga jobb hos Simplified Recruitment Sweden AB
Inledning Varmt välkommen till ett spännande tillverkningsföretag i Upplands Väsby, där största delen av tillverkningen sker in house och där stora delar av verksamheten sker via export. Vi söker nu efter en driven Produktionstekniker för att förstärka befintligt Produktionsteknik- och Underhållsteam! Information om tjänsten Revent International AB är ett företag som utvecklar, tillverkar och säljer utrustning till bagerier över hela världen. 1958 uppfann Revent stickugnen, och man har sedan dess varit marknadsledande och omtalade i branschen för sin innovation. Vi utvecklar även jässkåp och vakuumkylar. Revents huvudkontor ligger i Upplands-Väsby och har ca 100 anställda. Här finns hela stabsfunktionen inklusive marknadsföring, utveckling, konstruktion, service, inköp och även huvudfabriken. Utöver detta finns dotterbolag i USA, Tjeckien och Mexico. Försäljning hanteras i huvudsak via lokala återförsäljare i respektive land. Idag har vi återförsäljare i ca 50 länder över hela världen. 2014 lanserades Revents nästa stora innovation, den runda bakugnen, som kommer bli Revents framtid. Det är viktigt för oss att du mår bra och känner dig trygg på din arbetsplats. Detta innebär att vi på Revent självklart erbjuder kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård och friskvårdsbidrag. I dina 12 första månader i tjänsten blir du anställd som konsult via Simplified, med allas målbild att du sedan blir överrekryterad direkt till Revent. Vi erbjuder dig På Revent International AB värdesätter vi gemenskap och trygghet. I början kommer du få en introduktion för att på bästa sätt komma in i rollen och lära känna verksamheten. Från vår produktion i Upplands Väsby erbjuder vi, förutom bland annat friskvårdsbidrag, kollektivavtal och tillgång till en trevlig personalmatsal, ett varierat arbete där just ditt bidrag kommer att göra stor nytta! Arbetsuppgifter Som produktionstekniker kommer du att ingå i teamet för produktionsteknik och underhåll, där du arbetar nära operatörer, tekniker och produktionsledning för att utveckla och optimera produktionen. Din roll är bred och viktig, då du fungerar som en länk mellan produktutveckling, konstruktion, inköp och produktion. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att omfatta: Att kontinuerligt arbeta med produktionstekniska förbättringar för att öka säkerhet, kvalitet och effektivitet i produktionen. Stödja medarbetare vid hantering av avvikelser och ge support till kvalitetsavdelningen vid produktionsrelaterade reklamationer. Granska, utveckla och dokumentera arbetsmetoder och tillverkningsprocesser, samt skapa detaljerade arbetsinstruktioner när det behövs. Samarbeta med konstruktionsavdelningen kring produktutveckling, val av tillverkningsmetod och uppdatering av ritningsunderlag. Vara starkt involverad i att organisera förebyggande underhåll, reparation och kalibrering av maskiner och utrustning. Säkerställa att riktlinjer, regler och rutiner följs och vidareutvecklas i samarbete med din närmaste chef. I rollen ingår även att leda och driva kontinuerliga förbättringsprojekt för att öka effektiviteten och produktiviteten i produktionen. Vi söker dig som Vi söker en engagerad och nyfiken person som vill utvecklas inom produktionsteknik. Du har en stark vilja att lära dig och ser detta som en chans att växa i en roll där dina insatser verkligen uppskattas. Vi tror att du har några års erfarenhet av verkstadsarbete samt en eftergymnasial utbildning med produktionsteknisk inriktning. Det är viktigt att du har flytande kunskaper i både svenska och engelska, i både tal och skrift. Meriterande för tjänsten är kunskap inom el eller automation. Övrigt Stad: Stockholm, Upplands Väsby Omfattning: Heltid Anställningsform: Visstidsanställning 12 månader, med goda möjligheter till förlängning Tillträde enligt överenskommelse Kontaktperson för rekryteringen: Josefine Nelander, Simplified, [email protected] För slutkandidat kommer ett utdrag ur belastningsregistret att begäras. I den här rekryteringsprocessen använder vi oss av löpande urval.
Introduction Do you have a passion for innovation and want to lead the way in creating impactful solutions? Perfect! Revent International AB are now looking for an engaged and technically skilled International Service Manager to elevate our service operations and deliver an exceptional experience for our customers. About the Position As the International Service Manager, you will take a central role in developing and leading our service operations globally. This role involves extensive global travel, and you can expect to be on the road approximately half of the time. You will work closely with both customers and internal departments to ensure a high level of service and technical support. Responsibilities As the International Service Manager, you will be responsible for leading and developing the company’s service organization on a global scale. You will ensure that our customers receive fast and efficient technical support and that our products are installed and maintained correctly. You will proactively work to improve processes, follow up on technical issues, and contribute to product development. This role requires both strategic thinking and operational work, where you will collaborate with internal teams, customers, and external service providers. Common tasks include: Leading and developing the international service department. Being responsible for technical customer support and systematic service management. Troubleshooting and analyzing customer complaints. Developing and updating technical documentation and manuals. Coordinating technical issues between the market, design, and development teams. Who We Are Looking For We are looking for someone with a strong technical background and experience in managing service operations internationally. You should have expertise in electrical, electronic, and mechanical systems, as well as gas and oil burners. Experience training both customers and colleagues, on-site and digitally, is essential. You should also be proficient in using the Office suite, analytical tools for service support, and fluent in both Swedish and English. To succeed in this role, you should be solution-oriented, communicative, and able to work independently. You have a natural ability to create structure, improve processes, and build strong relationships with customers and colleagues. What We Offer It’s important for us that you feel comfortable and secure in your workplace. We offer a dynamic work environment, where you will receive a detailed introduction to quickly adapt with the role and the company. We also offer benefits such as wellness allowances, collective agreements, and a comfortable work environment with a staff cafeteria. We are open and flexible with our benefits to make sure you feel comfortable in the role, and we’re happy to discuss them further in the process. About Us Revent International AB develops, manufactures, and sells equipment for bakeries worldwide. We invented the rack ovens in 1958 and have since been a market leader, recognized in the industry for our innovation. In addition to rack ovens, we also develop proofing cabinets and vacuum coolers. Our headquarter is located in Upplands Väsby. We have approximately 100 employees working in marketing, development, engineering, service, procurement, and production. Additionally, we have subsidiaries in the USA, the Czech Republic, and Mexico, along with an extensive distributor network in about 50 countries worldwide. Additional Information Location: Upplands Väsby Employment: Full-time, permanent position Start Date: To be determined based on agreement We are working with Simplified in this recruitment process so If you have any questions, please feel free to contact Ellen Lektorp, Simplified ([email protected]) Note: We are reviewing applications on an ongoing basis, so we encourage you to apply without delay!
Brinner du för ditt yrke som automationsingenjör, är genuint teknikintresserad och vill dela dina arbetsdagar med likasinnade kollegor? Vill du bli en del av ett stort, tryggt och familjeägt bolag där innovation möter industri? Då kan det här vara möjligheten för dig! Information om tjänsten Vi är en del av Granitor-gruppen som har över 3300 medarbetare. Över 400 av dessa jobbar hos oss på Granitor Systems, som är en ledande aktör inom industriell automation och digitalisering. Vi levererar innovativa och skräddarsydda lösningar till våra kunder som finns inom olika branscher, med målet att optimera deras produktionsprocesser och förbättra effektiviteten. Med en stark företagskultur som främjar samarbete, innovation och hållbarhet, söker vi nu en driven och skicklig automationsingenjör till kontoret i trevliga Karlstad. Vi erbjuder dig Hos oss på Granitor Systems får du i utgå från fräscha och nyrenoverade kontorslokaler och arbeta med den senaste tekniken tillhands. Vi håller just nu på att utveckla våra tekniska verktyg med bland annat AI, simulering och virtual comissioning.Du kommer spendera dina arbetsdagar omgiven av kompetenta och drivna kollegor som inte tvekar på att hjälpa till där det behövs. Vi värderar gemenskap och vår företagskultur präglas av entreprenörskap, korta beslutsvägar, att det är högt till tak och att ha roligt tillsammans. Vi är med andra ord väldigt måna om att våra medarbetare trivs och med det i åtanke erbjuder vi en flexibel arbetsmiljö med bra balans mellan arbete och fritid.Självklart anammas även andra fina förmåner som friskvårdsbidrag, goda pensionsavsättningar, tjänstebil och extra sjukförsäkring. Arbetsuppgifter I rollen som automationsingenjör kommer du att arbeta brett med programmering och systemering genom hela kedjan av olika projekt. Projekten finns inom energi, industri och infrastruktur och uppgifterna du kommer att utföra i uppdragen kan variera gällande storlek och karaktär. I dialog med kunden, projektledare och konstruktörer designar och utvecklar du de bästa lösningarna för varje specifik situation. Du ansvarar själv upplägget av dina arbetsdagar och utför det mesta av ditt arbete från kontoret. I vissa skeden av projekten kan resor förekomma. Några vanligt förekommande arbetsuppgifter: Design och utveckling av automationslösningar för industriprocesser. Programmering av PLC-system, främst i Siemens. Programmering och design av HMI/SCADA System. Deltagande i projekt från koncept till färdig installation. Samarbete med kunder för att förstå deras behov och leverera skräddarsydda lösningar. Vi söker dig som Vi söker dig med några års arbetslivserfarenhet som automationsingenjör och att du därigenom besitter goda färdigheter inom industri och PLC-programmering. För att trivas bäst i rollen tror vi att du som person är noggrann, lösningsorienterad och samarbetsvillig. Helst ser vi att du kommer från en eftergymnasial utbildning förslagsvis inom automation, elektroteknik eller motsvarande men alla ansökningar välkomnas.Krav för tjänsten är B-körkort samt mycket goda kunskaper i både svenska och engelska. Har du kunskap i Microsoft .Net, nätverk eller robotprogrammering ser vi det som meriterande. Övrigt Stad: Karlstad Omfattning: heltid Anställningsform: tills vidare Tillträde: enligt överenskommelse Kontaktperson för rekryteringen: Ellen Lektorp, Sourcing Partner, Simplified. Kontakt: [email protected] Då vi jobbar med säkerhetsklassade kunder kommer det vid en eventuell anställning att behövas ett utdrag ur belastningsregistret.I den här rekryteringsprocessen använder vi oss av löpande urval så tveka inte på att söka tjänsten redan idag!
Brinner du för kvalitet, miljö och hållbarhet? Då vill vi ha dig med på vår resa! Är du en tekniskt lagd person som är snabb på att upptäcka potentiella förbättringsområden? Gillar du struktur, problemlösning och att driva förändring på riktigt? Perfekt – vi letar efter dig! Om Revent & information om tjänsten Vi på Revent International AB är ett företag som utvecklar, tillverkar och säljer utrustning till bagerier över hela världen. 1958 uppfann Revent stickugnen och har sedan dess varit marknadsledande och omtalade i branschen för sin innovation. Utöver stickugnar utvecklar vi även jässkåp och vakuumkylar.Vårt huvudkontor ligger i Upplands Väsby och här arbetar cirka 100 personer inom marknadsföring, utveckling, konstruktion, service, inköp och produktion. Utöver detta har vi dotterbolag i USA, Tjeckien och Mexiko, samt ett omfattande återförsäljarnätverk i cirka 50 länder världen över.Vi söker nu en ny kollega, en KMA-ansvarig som vill vara en drivande kraft bakom våra kvalitets-, miljö- och hållbarhetsinitiativ och ta en central roll i vår utveckling. Hos oss får du arbeta både strategiskt och operativt, med stort eget ansvar och nära samarbete med ledning och kollegor i hela verksamheten. I din roll rapporterar du direkt till VD. Vad kommer du att göra hos oss? Övergripande kommer du att ansvara för att utveckla och implementera gemensamma arbetssätt kring kvalitet, miljö och hållbarhet. Detta både i Sverige och hos våra dotterbolag med ett specifikt fokus på USA. Vi vill att samma standard tillämpas konsekvent inom hela bolaget, oavsett geografisk lokalisering. Dina arbetsuppgifter i detalj: Kvalitet i fokus – Du utvecklar och dokumenterar vårt kvalitetsledningssystem (ISO 9001), följer upp nyckeltal, leder interna och externa revisioner och säkerställer att vi gör rätt – varje gång. Du är också vår kontaktperson mot kunder och certifieringsorgan. Miljö och hållbarhet – Du hjälper oss att ta vårt miljöarbete till nästa nivå. Det innebär att forma och förankra miljöpolicy, utbilda organisationen och se till att vi når våra miljömål (ISO 14001). Avvikelsehantering och förbättring – Om något går snett, är det du som driver utredning, åtgärder och lärande – ibland ensam, ibland med ett team som du samordnar. Ledningsstöd – Du sammanställer rapporter, KPI:er och protokoll till ledningen och är en nyckelperson i arbetet med ständiga förbättringar. Utbildning och kultur – Du sprider ett positivt kvalitets- och miljötänk i hela organisationen och ansvarar för att kompetensen inom området finns på plats i alla led i organisationen. Vi söker dig som Är en drivande person samt trivs att jobba i en internationell miljö. Du har även:Eftergymnasial utbildning – gärna teknisk Minst 3 års erfarenhet av kvalitetsarbete inom tillverkande industri Goda kunskaper i ISO 9001, ISO 14001, LEAN, Six Sigma och gärna TS Erfarenhet av visuell styrning och målstyrning Certifiering som internrevisor (merit) Starka kunskaper i Excel och MS Office Är trygg i din kommunikation – både muntligt och skriftligt, på svenska och engelska Gillar att resa och är okej med att resa upp till 10 gånger/år Vad vi erbjuder dig Hos oss får du en nyckelroll där du verkligen kan göra skillnad – både i vardagen och i det långsiktiga utvecklingsarbetet. Du får stort förtroende och arbetar nära både ledningen och övriga delar av verksamheten. Tillsammans driver vi arbetet för en mer hållbar och ansvarsfull framtid. Vår arbetsmiljö präglas av engagemang, samarbete och ständig utveckling – här växer vi tillsammans. Är du redo? Skicka in din ansökan så snart som möjligt – urval sker löpande!Har du frågor? Tveka inte att höra av dig till Josefine Nelander Staffing & Recruiting Partner [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig!
Har du arbetslivserfarenhet från ekonomibranschen och känner dig trygg i redovisningsprocessen? Är du dessutom även en flexibel person som trivs i mötet med kund? Då är det just dig vi söker! Information om tjänsten Vi på Contrado Roslagen behandlar det mesta av våra kunders företagsadministration. Vi arbetar inom olika branscher, företag, föreningar och ideella organisationer. Våra kunder är alltifrån de största organisationerna till de mindre nystartade företagen. På kontoret är vi idag en sammansvetsad arbetsgrupp som nu behöver förstärkning, tveka inte på att ansöka redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. De första 9 månaderna kommer du att vara anställd som konsult hos oss på Simplified, med allas målsättning att sedan bli överrekryterad direkt till Contrado Vi erbjuder dig Hos oss erbjuds du en varierat och spännande roll som redovisningskonsult. I början av din anställning kommer du utifrån dina tidigare erfarenheter att få gå ett individanpassat onboarding program tillsammans med en kollega. Därefter erbjuds du goda möjligheter att utvecklas i din roll tillsammans med ett glatt gäng kollegor. Om du inte redan är auktoriserad redovisningskonsult så finns möjligheten att på sikt bli auktoriserad samt mycket mer. Vanligt förekommande arbetsuppgifter Som redovisningskonsult kommer du vara delaktig tillsammans med erfarna kollegor i arbetet med löpande bokföring, bokslut, deklarationer samt årsredovisningar. Redovisningssystemet som används är främst Visma administration samt Fortnox. Ansvaret och kundkontakten kommer att trappas upp allt eftersom du blir varm i kläderna och på sikt ansvarar du på egen hand över dina kunder. Vi söker dig som Har arbetslivserfarenhet av bokslut, deklarationer och årsredovisningar. I och med att du kommer att ta dig an en hel del kunder behöver du även ha en vana av att arbeta med människor. Meriterande i denna tjänst är om du har jobbat på en redovisningsbyrå tidigare eller besitter en bakgrund inom bokföring. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Contrado. För att komma in i rollen på ett bra sätt bör du vara noggrann, ordningsam samt ha ett sinne för siffror. Krav för tjänsten är tidigare arbetslivserfarenhet inom redovisning samt körkort B och tillgång till bil. Övrigt Ort: Väddö Anställningsform: Heltid Tillträde: September eller enligt överenskommelse Kontaktperson för rekryteringen: Josefine Nelander, [email protected]
Information om tjänsten Har du tidigare arbetat med redovisning, eller studerat ekonomi? Då är det just dig vi söker! Ansök redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.Contrado har sina lokala kontor på 14 orter runtom i landet, från Örnsköldsvik i norr till Kalmar och Göteborg i söder. Arbetstiderna är 8–17, fredagar 8–15. Introduktionen anpassas efter dina tidigare erfarenheter. Om du är intresserad av att utvecklas i din roll har du goda möjligheter till detta i denna tjänst. Om du inte redan är auktoriserad redovisningskonsult så finns möjligheten att på sikt bli auktoriserad samt mycket mer. Vi söker nu en redovisningskonsult till vårt kontor i Sollefteå eller Ramsele. Bor du någonstans i regionen är du välkommen med din ansökan då vi har ett tätt samarbete mellan kontoren. Arbetsuppgifter Som redovisningskonsult kommer du vara delaktig tillsammans med erfarna kollegor i arbetet med löpande bokföring, lön, bokslut, deklarationer samt årsredovisningar. Redovisningssystemet som används är bland annat Briljant samt Fortnox och bokslutssystemet är Wolters Kluwer. Ansvaret och kundkontakten kommer att trappas upp allt eftersom du blir varm i kläderna och på sikt ansvarar du på egen hand över dina kunder. Vi söker dig som: Vi söker dig som har lite eller några års erfarenhet inom ekonomi och känner dig trygg i hela redovisningsprocessen. Meriterande är om du tidigare arbetat på redovisningsbyrå. Du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift då dina kunder till största delen är svensktalande.Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Contrado. För att komma in i rollen på ett bra sätt bör du vara noggrann, ordningsam samt ha ett sinne för siffror. Övrigt Omfattning: HeltidStad: Sollefteå eller RamseleTillträde: Enligt överenskommelseKontakt: Josefine Nelander, [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 6 av 6 jobb