Lediga jobb hos Simplified Recruitment Sweden AB
Brinner du för kvalitet, miljö och hållbarhet? Då vill vi ha dig med på vår resa! Är du en tekniskt lagd person som är snabb på att upptäcka potentiella förbättringsområden? Gillar du struktur, problemlösning och att driva förändring på riktigt? Perfekt – vi letar efter dig! Om Revent & information om tjänsten Vi på Revent International AB är ett företag som utvecklar, tillverkar och säljer utrustning till bagerier över hela världen. 1958 uppfann Revent stickugnen och har sedan dess varit marknadsledande och omtalade i branschen för sin innovation. Utöver stickugnar utvecklar vi även jässkåp och vakuumkylar.Vårt huvudkontor ligger i Upplands Väsby och här arbetar cirka 100 personer inom marknadsföring, utveckling, konstruktion, service, inköp och produktion. Utöver detta har vi dotterbolag i USA, Tjeckien och Mexiko, samt ett omfattande återförsäljarnätverk i cirka 50 länder världen över.Vi söker nu en ny kollega, en KMA-ansvarig som vill vara en drivande kraft bakom våra kvalitets-, miljö- och hållbarhetsinitiativ och ta en central roll i vår utveckling. Hos oss får du arbeta både strategiskt och operativt, med stort eget ansvar och nära samarbete med ledning och kollegor i hela verksamheten. I din roll rapporterar du direkt till VD. Vad kommer du att göra hos oss? Övergripande kommer du att ansvara för att utveckla och implementera gemensamma arbetssätt kring kvalitet, miljö och hållbarhet. Detta både i Sverige och hos våra dotterbolag med ett specifikt fokus på USA. Vi vill att samma standard tillämpas konsekvent inom hela bolaget, oavsett geografisk lokalisering. Dina arbetsuppgifter i detalj: Kvalitet i fokus – Du utvecklar och dokumenterar vårt kvalitetsledningssystem (ISO 9001), följer upp nyckeltal, leder interna och externa revisioner och säkerställer att vi gör rätt – varje gång. Du är också vår kontaktperson mot kunder och certifieringsorgan. Miljö och hållbarhet – Du hjälper oss att ta vårt miljöarbete till nästa nivå. Det innebär att forma och förankra miljöpolicy, utbilda organisationen och se till att vi når våra miljömål (ISO 14001). Avvikelsehantering och förbättring – Om något går snett, är det du som driver utredning, åtgärder och lärande – ibland ensam, ibland med ett team som du samordnar. Ledningsstöd – Du sammanställer rapporter, KPI:er och protokoll till ledningen och är en nyckelperson i arbetet med ständiga förbättringar. Utbildning och kultur – Du sprider ett positivt kvalitets- och miljötänk i hela organisationen och ansvarar för att kompetensen inom området finns på plats i alla led i organisationen. Vi söker dig som Är en drivande person samt trivs att jobba i en internationell miljö. Du har även:Eftergymnasial utbildning – gärna teknisk Minst 3 års erfarenhet av kvalitetsarbete inom tillverkande industri Goda kunskaper i ISO 9001, ISO 14001, LEAN, Six Sigma och gärna TS Erfarenhet av visuell styrning och målstyrning Certifiering som internrevisor (merit) Starka kunskaper i Excel och MS Office Är trygg i din kommunikation – både muntligt och skriftligt, på svenska och engelska Gillar att resa och är okej med att resa upp till 10 gånger/år Vad vi erbjuder dig Hos oss får du en nyckelroll där du verkligen kan göra skillnad – både i vardagen och i det långsiktiga utvecklingsarbetet. Du får stort förtroende och arbetar nära både ledningen och övriga delar av verksamheten. Tillsammans driver vi arbetet för en mer hållbar och ansvarsfull framtid. Vår arbetsmiljö präglas av engagemang, samarbete och ständig utveckling – här växer vi tillsammans. Är du redo? Skicka in din ansökan så snart som möjligt – urval sker löpande!Har du frågor? Tveka inte att höra av dig till Josefine Nelander Staffing & Recruiting Partner [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig!
Har du arbetslivserfarenhet från ekonomibranschen och känner dig trygg i redovisningsprocessen? Är du dessutom även en flexibel person som trivs i mötet med kund? Då är det just dig vi söker! Information om tjänsten Vi på Contrado Roslagen behandlar det mesta av våra kunders företagsadministration. Vi arbetar inom olika branscher, företag, föreningar och ideella organisationer. Våra kunder är alltifrån de största organisationerna till de mindre nystartade företagen. På kontoret är vi idag en sammansvetsad arbetsgrupp som nu behöver förstärkning, tveka inte på att ansöka redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. De första 9 månaderna kommer du att vara anställd som konsult hos oss på Simplified, med allas målsättning att sedan bli överrekryterad direkt till Contrado Vi erbjuder dig Hos oss erbjuds du en varierat och spännande roll som redovisningskonsult. I början av din anställning kommer du utifrån dina tidigare erfarenheter att få gå ett individanpassat onboarding program tillsammans med en kollega. Därefter erbjuds du goda möjligheter att utvecklas i din roll tillsammans med ett glatt gäng kollegor. Om du inte redan är auktoriserad redovisningskonsult så finns möjligheten att på sikt bli auktoriserad samt mycket mer. Vanligt förekommande arbetsuppgifter Som redovisningskonsult kommer du vara delaktig tillsammans med erfarna kollegor i arbetet med löpande bokföring, bokslut, deklarationer samt årsredovisningar. Redovisningssystemet som används är främst Visma administration samt Fortnox. Ansvaret och kundkontakten kommer att trappas upp allt eftersom du blir varm i kläderna och på sikt ansvarar du på egen hand över dina kunder. Vi söker dig som Har arbetslivserfarenhet av bokslut, deklarationer och årsredovisningar. I och med att du kommer att ta dig an en hel del kunder behöver du även ha en vana av att arbeta med människor. Meriterande i denna tjänst är om du har jobbat på en redovisningsbyrå tidigare eller besitter en bakgrund inom bokföring. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Contrado. För att komma in i rollen på ett bra sätt bör du vara noggrann, ordningsam samt ha ett sinne för siffror. Krav för tjänsten är tidigare arbetslivserfarenhet inom redovisning samt körkort B och tillgång till bil. Övrigt Ort: Väddö Anställningsform: Heltid Tillträde: September eller enligt överenskommelse Kontaktperson för rekryteringen: Josefine Nelander, [email protected]
Är du bra på att hålla ordning, gillar att ha kontakt med människor – och vill vara en viktig länk i ett företag som levererar produkter över hela världen? Då kan rollen som säljkoordinator på Revent vara en riktigt bra match för dig. Kort om oss Revent International AB är ett internationellt teknikföretag – men med en familjär stämning, korta beslutsvägar och mycket eget ansvar.Vi utvecklar, tillverkar och säljer bageriutrustning till kunder i över 50 länder. Vi är mest kända för att ha uppfunnit stickugnen 1958 – en uppfinning som förändrade hela bageribranschen. Idag har vi: Huvudkontor i Upplands Väsby (ca 100 anställda) Dotterbolag i USA, Mexiko och Tjeckien Ett globalt återförsäljarnätverk Om rollen Som säljkoordinator blir du en del av vårt team för Operativt Säljstöd. Det är en bred roll där du får lära dig mycket – både om internationell försäljning, logistik och affärsflöden. Rollen passar dig som är noggrann, gillar struktur – och tycker om att ha kontakt med både kollegor och kunder. I detalj kommer du att: Ha daglig kontakt med våra återförsäljare och fraktbolag Hantera offerter, order, leveranser och fakturor Koordinera transporter och skapa enklare exportdokumentation Göra priskalkyler för kundanpassade produkter Följa upp kundärenden och betalningar Stötta våra säljare vid mässor och kundbesök (t.ex. boka hotell, ordna transport eller förbereda material) Vi söker dig som Gärna bidrar till en positiv stämning, tar eget ansvar samtidigt som du trivs med att jobba med andra människor. Struktur och noggrannhet är dina styrkor, men du är även flexibel och kan anpassa dig efter situation.Vi tror även att du:Har gått ut gymnasiet och har jobbat något år – gärna med administration, kundkontakt eller logistik Pratar och skriver flytande svenska och engelska Känner dig trygg i Microsoft 365, särskilt Excel Vad vi erbjuder dig Ett internationellt och stabilt företag med korta beslutsvägar Ett prestigelöst team som har kul ihop på jobbet En roll med eget ansvar, utvecklingsmöjligheter och bra stöd från erfarna kollegor Gym på kontoret och gemensamma promenader två gånger i veckan på betald arbetstid Väldigt förmånliga priser för både frukost och lunch på vår egen restaurang Gratis parkering och även möjlighet att ladda elbil under arbetsdagen Praktisk information om tjänsten Stad: Stockholm, Upplands Väsby Omfattning: Heltid Tillträde: Omgående Tjänsten är på plats från kontoret i Upplands Väsby. För rätt person kan begränsat hybridarbete bli aktuellt längre fram I dina 12 första månader i tjänsten blir du anställd som konsult via Simplified, med allas målbild att du sedan blir överrekryterad direkt till Revent. Obs! Vi rekryterar löpande i denna process. Har du frågor? Hör av dig, vi berättar gärna mer om tjänsten och om Revent som arbetsgivare.Kontaktperson för rekryteringen: Josefine Nelander, [email protected]
Information om tjänsten Har du tidigare arbetat med redovisning, eller studerat ekonomi? Då är det just dig vi söker! Ansök redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.Contrado har sina lokala kontor på 14 orter runtom i landet, från Örnsköldsvik i norr till Kalmar och Göteborg i söder. Arbetstiderna är 8–17, fredagar 8–15. Introduktionen anpassas efter dina tidigare erfarenheter. Om du är intresserad av att utvecklas i din roll har du goda möjligheter till detta i denna tjänst. Om du inte redan är auktoriserad redovisningskonsult så finns möjligheten att på sikt bli auktoriserad samt mycket mer. Vi söker nu en redovisningskonsult till vårt kontor i Sollefteå eller Ramsele. Bor du någonstans i regionen är du välkommen med din ansökan då vi har ett tätt samarbete mellan kontoren. Arbetsuppgifter Som redovisningskonsult kommer du vara delaktig tillsammans med erfarna kollegor i arbetet med löpande bokföring, lön, bokslut, deklarationer samt årsredovisningar. Redovisningssystemet som används är bland annat Briljant samt Fortnox och bokslutssystemet är Wolters Kluwer. Ansvaret och kundkontakten kommer att trappas upp allt eftersom du blir varm i kläderna och på sikt ansvarar du på egen hand över dina kunder. Vi söker dig som: Vi söker dig som har lite eller några års erfarenhet inom ekonomi och känner dig trygg i hela redovisningsprocessen. Meriterande är om du tidigare arbetat på redovisningsbyrå. Du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift då dina kunder till största delen är svensktalande.Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Contrado. För att komma in i rollen på ett bra sätt bör du vara noggrann, ordningsam samt ha ett sinne för siffror. Övrigt Omfattning: HeltidStad: Sollefteå eller RamseleTillträde: Enligt överenskommelseKontakt: Josefine Nelander, [email protected]
Inledning Varmt välkommen till ett spännande tillverkningsföretag i Upplands Väsby, där största delen av tillverkningen sker in house och där stora delar av verksamheten sker via export.Vi söker nu efter en teknisk kunnig Arbetsledare för vår CNC-maskinpark, för att leda och utveckla produktionen till en mer automatiserad framtid. Information om tjänsten Revent International AB är ett företag som utvecklar, tillverkar och säljer utrustning till bagerier över hela världen. 1958 uppfann Revent stickugnen, och man har sedan dess varit marknadsledande och omtalade i branschen för sin innovation. Vi utvecklar även jässkåp och vakuumkylar.Revents huvudkontor ligger i Upplands-Väsby och har ca 100 anställda. Här finns hela stabsfunktionen inklusive marknadsföring, utveckling, konstruktion, service, inköp och även huvudfabriken. Utöver detta finns dotterbolag i USA, Tjeckien och Mexico.Försäljning hanteras i huvudsak via lokala återförsäljare i respektive land. Idag har vi återförsäljare i ca 50 länder över hela världen. 2014 lanserades Revents nästa stora innovation, den runda bakugnen, som kommer bli Revents framtid. Vi erbjuder dig Det är viktigt för oss att du mår bra och känner dig trygg på din arbetsplats. I början kommer du få en introduktion för att på bästa sätt komma in i rollen och lära känna verksamheten. Från vår produktion i Upplands Väsby erbjuder vi, förutom bland annat friskvårdsbidrag, kollektivavtal och tillgång till en trevlig personalmatsal, ett varierat arbete där just ditt bidrag kommer att göra stor nytta! Arbetsuppgifter Som arbetsledare har du ett övergripande ansvar för CNC-produktionen och de arbetsmoment som hör till. idag består CNC-Avdelningen av plåtbearbetningsmaskiner men kommer framöver växa med ökad grad av automation. Du leder, organiserar och motiverar teamet för att säkerställa att arbetet utförs i tid, med hög kvalitet och på ett säkert sätt. Du ser till att riktlinjer, regler och rutiner följs, samtidigt som du samarbetar med närmaste chef för att vidareutveckla dessa processer. Rollen inkluderar även ansvar för personalfrågor som ledigheter, övertid och disciplinära åtgärder. Du genomför utvecklingssamtal, hanterar lönerevisioner och säkerställer teamets kompetensutveckling. Vanliga arbetsuppgifter inkluderar att: Säkerställa att den automatiserade linan för stansning, panelbockning och kantpress fungerar effektivt och säkert. Arbeta kontinuerligt med produktionstekniska förbättringar för att öka säkerhet, kvalitet och effektivitet. Definiera och dokumentera arbetsmetoder samt, vid behov, utarbeta detaljerade arbetsinstruktioner. Du kommer vara starkt bidragande i förbättringsprojekt för att optimera verksamheten och driva produktionsutvecklingen framåt.I ditt arbete har du stöd av verkstadschef och den produktionstekniska avdelningen. Vi söker dig som Vi söker dig som har en gedigen bakgrund inom automatiserad plåtbearbetning (CNC), med kompetens inom tillhörande programmering. Du har erfarenhet av att arbeta med ERP/MPS-system i en produktionsmiljö och är bekväm med att kommunicera på både svenska och engelska, flytande i både tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskap inom el och mekanik, samt erfarenhet av hydraulik. Om du dessutom har arbetat med automation och robotsvetsning ser vi det som ett stort plus. Erfarenhet av att arbeta med LEAN och driva förbättringsprojekt är också värdefullt för rollen. Personlighetsmässigt söker vi en ledarprofil som gillar att ta ansvar och har en förmåga att skapa trygghet i gruppen. Du har en god kommunikationsförmåga och är duktig på att bemöta och samarbeta med människor. Dessutom har du ett genuint intresse för teknik och är motiverad av att ständigt utvecklas och förbättra processer. Övrigt Stad: Stockholm, Upplands Väsby Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidare Tillträde enligt överenskommelse Kontaktperson för rekryteringen: Josefine Nelander, Simplified, [email protected] För slutkandidat kommer ett utdrag ur belastningsregistret att begäras. I den här rekryteringsprocessen använder vi oss av löpande urval.
Inledning I den här rollen kommer du bli anställd som konsult hos vår kund inom konsultbranschen, där kunden beskriver uppdraget som följande: Vi sätter människan först och är nästa generations konsultbolag inom management, projektledning, produkt- och produktionsutveckling. Vi vet vad som gör dig bättre och är delaktiga genom hela lösningen med kapacitet att leverera hållbara resultat. Sedan starten 2021 har vi kontinuerligt växt med de absolut bästa konsulterna inom vår bransch, för att säkerställa att våra kunder och samarbetspartners ständigt får den kvalité som de kan förvänta sig av oss. Våra medarbetare är det viktigaste vi har Det vi främst söker efter för att säkerställa en bra matchning mellan oss är dina personliga egenskaper och värderingar. De tekniska kompetenserna och erfarenheterna är såklart viktiga, men med rätt personliga förutsättningar som grund så är vi trygga i att det tekniska kommer att utvecklas snabbt. Bli en del av oss, tillsammans utvecklar vi nu ett fantastiskt företag och skapar de bästa förutsättningar för att alla ska lyckas! Konsultrollen I den här rollen kommer du bli anställd som konsult hos vår kund inom konsultbranschen och initialt arbeta på uppdrag inom försvarsindustrin. De är nu i behov av en konsult inom kvalitetsområdet som kan stötta genom att hantera operativt behov och samtidigt driva långsiktiga förbättringar. Fokus ligger på att stärka avdelningen för produktionskvalitet genom rotorsaksanalys, förbättrad ankomstkontroll, samt ökad övervakning av montagefel. Rollen innebär att ta ansvar för att driva förbättringsarbete både operativt och strategiskt, samtidigt som du har stöd av kompetenta och stöttande kollegor i ditt team. Du kommer delta i regelbundna möten med projektgrupper och inköp, följa upp mätetal samt planera insatser för framtida verksamhetsutveckling. Krav och önskemål Till rollen söker vi dig som har: Erfarenhet av att arbeta med kvalitetsteknik och kvalitetsförbättringar inom produktion eller liknande verksamheter. Förmåga att samarbeta och kommunicera med kollegor, kunder och leverantörer. Erfarenhet av att arbeta strukturerat med kvalitetsrelaterade uppgifter, inklusive rotorsaksanalys och avvikelsehantering. Ett starkt driv att leverera kvalitet och förbättra processer samt arbetssätt. Talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Övrigt Lön och förmåner skräddarsys för att passa dig, oavsett i vilken fas i livet du befinner dig i. Givetvis är vår kund kollektivavtalsanslutna. Din nya yrkesresa börjar med att du skickar ett personligt brev där du beskriver varför du är rätt för oss, och vi för dig, samt bifogar ditt professionella CV. Intervjuer sker löpande och tjänster kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Eftersom kunden arbetar med försvarssekretess, vilket innebär både legala krav samt speciella krav från deras kunder, så måste alla som arbetar där genomgå säkerhetskontroll och drogtest inför anställning. Stad: Örnsköldsvik med omnejd Omfattning: Heltid Tillträde enligt överenskommelse Kontaktperson för rekryteringen: [email protected]
Inledning I den här rollen kommer du bli anställd som konsult hos vår kund inom konsultbranschen, där kunden beskriver uppdraget som följande: Vi sätter människan först och är nästa generations konsultbolag inom management, projektledning, produkt- och produktionsutveckling. Vi vet vad som gör dig bättre och är delaktiga genom hela lösningen med kapacitet att leverera hållbara resultat. Sedan starten 2021 har vi kontinuerligt växt med de absolut bästa konsulterna inom vår bransch, för att säkerställa att våra kunder och samarbetspartners ständigt får den kvalité som de kan förvänta sig av oss. Våra medarbetare är det viktigaste vi har Det vi främst söker efter för att säkerställa en bra matchning mellan oss är dina personliga egenskaper och värderingar. De tekniska kompetenserna och erfarenheterna är såklart viktiga, men med rätt personliga förutsättningar som grund så är vi trygga i att det tekniska kommer att utvecklas snabbt. Bli en del av oss, tillsammans utvecklar vi nu ett fantastiskt företag och skapar de bästa förutsättningar för att alla ska lyckas! Konsultrollen I den här rollen kommer du bli anställd som konsult hos vår kund inom konsultbranschen och initialt arbeta på uppdrag inom försvarsindustrin. I takt med ökad produktion är de nu i behov av fler produktionstekniker till sitt team. Du kommer att tillbringa dina dagar tillsammans med andra produktionstekniker, montörer och arbetsledare. Du kommer att arbeta med ständiga förbättringar av utrustningar och processer i form av konstruktionslösningar, effektiviseringar och kvalitetssäkringar. Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter: Uppföljning av produkter och upprättande av ändringsbegäran. Vara en kvalitetteknisk resurs under hela projekttiden. Hantera interna och externa avvikelser. Delta i preproduktionsfasen för leveransorderprojekten. Utföra Process-FMEA och kvalitetssäkring. Samordna vid uppbyggnad av monteringsavdelningar. Inköp av verkstadsutrustning. Effektivisering av arbetssätt och processer. Säkerställa en trygg arbetsmiljö. Krav och önskemål Till rollen söker vi dig som har: Tidigare arbetat inom produktion eller montage, gärna inom tillverkande industri. Erfarenhet av att arbeta med kvalitetskontroll och förbättringsarbete, såsom Process-FMEA. God kommunikativ förmåga för att samarbeta med olika avdelningar och hantera många kontaktytor. Meriterande för rollen: Erfarenhet av att arbeta med komplexa produkter, såsom fordonsmontering eller maskiner. Solid Edge eller liknade 3D CAD verktyg Affärssystem (Movex) eller underhållssystem. Vision, automation och robotar (Fanuc). Förbehandling, pulvermålning, svetsning och/eller montagearbete. Övrigt Lön och förmåner skräddarsys för att passa dig, oavsett i vilken fas i livet du befinner dig i. Givetvis är vår kund kollektivavtalsanslutna. Din nya yrkesresa börjar med att du skickar ett personligt brev där du beskriver varför du är rätt för oss, och vi för dig, samt bifogar ditt professionella CV. Intervjuer sker löpande och tjänster kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Eftersom kunden arbetar med försvarssekretess, vilket innebär både legala krav samt speciella krav från deras kunder, så måste alla som arbetar där genomgå säkerhetskontroll och drogtest inför anställning. Stad: Örnsköldsvik med omnejd Omfattning: Heltid Tillträde enligt överenskommelse Kontaktperson för rekryteringen: [email protected]
Inledning I den här rollen kommer du bli anställd som konsult hos vår kund inom konsultbranschen, där kunden beskriver uppdraget som följande: Vi sätter människan först och är nästa generations konsultbolag inom management, projektledning, produkt- och produktionsutveckling. Vi vet vad som gör dig bättre och är delaktiga genom hela lösningen med kapacitet att leverera hållbara resultat. Sedan starten 2021 har vi kontinuerligt växt med de absolut bästa konsulterna inom vår bransch, för att säkerställa att våra kunder och samarbetspartners ständigt får den kvalité som de kan förvänta sig av oss. Våra medarbetare är det viktigaste vi har Det vi främst söker efter för att säkerställa en bra matchning mellan oss är dina personliga egenskaper och värderingar. De tekniska kompetenserna och erfarenheterna är såklart viktiga, men med rätt personliga förutsättningar som grund så är vi trygga i att det tekniska kommer att utvecklas snabbt. Bli en del av oss, tillsammans utvecklar vi nu ett fantastiskt företag och skapar de bästa förutsättningar för att alla ska lyckas! Konsultrollen I den här rollen kommer du bli anställd som konsult hos vår kund inom konsultbranschen och initialt arbeta på uppdrag inom försvarsindustrin. Som montör hos vår kund kommer du att vara delaktig i detaljmontering och slutmontering av högteknologiska komponenter och delsystem på deras avancerade fordon. Arbetet ställer höga krav på precision, kvalitet och ett fackmannamässigt arbetssätt och utförs i enlighet med fastställda tillverkningsunderlag, som kan vara både utskrivna och digitala. Rollen innebär många interna kontaktytor och ger dig möjlighet att bygga en unik kompetens inom kundens fordon och system. Krav och önskemål Till rollen söker vi dig som har: Gymnasieutbildning, exempelvis inom fordonsmekanik eller annan relevant praktisk utbildning, alternativt motsvarande kunskaper genom erfarenhet. Kunskap och förmåga att läsa ritningar och instruktioner. Praktisk erfarenhet av montering och att skruva i fordon. Arbetet ställer höga krav på samarbetsförmåga och att tillsammans med kollegor säkerställa att planerad produktionstakt hålls. Som person har du ett driv och är villig att lära, du är lösningsfokuserad och ansvarsfull, och anser att kvalité är viktigt för dig. Vidare är du noggrann, strukturerad och vill lämna ifrån dig ett väl utfört arbete. Du tycker om att arbeta tillsammans med andra i team men kan också arbeta självständigt. Övrigt Lön och förmåner skräddarsys för att passa dig, oavsett i vilken fas i livet du befinner dig i. Givetvis är vår kund kollektivavtalsanslutna. Din nya yrkesresa börjar med att du skickar ett personligt brev där du beskriver varför du är rätt för oss, och vi för dig, samt bifogar ditt professionella CV. Intervjuer sker löpande och tjänster kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Eftersom kunden arbetar med försvarssekretess, vilket innebär både legala krav samt speciella krav från deras kunder, så måste alla som arbetar där genomgå säkerhetskontroll och drogtest inför anställning. Stad: Örnsköldsvik med omnejd Omfattning: Heltid Tillträde enligt överenskommelse Kontaktperson för rekryteringen: [email protected]
Inledning I den här rollen kommer du bli anställd som konsult hos vår kund inom konsultbranschen, där kunden beskriver uppdraget som följande: Vi sätter människan först och är nästa generations konsultbolag inom management, projektledning, produkt- och produktionsutveckling. Vi vet vad som gör dig bättre och är delaktiga genom hela lösningen med kapacitet att leverera hållbara resultat. Sedan starten 2021 har vi kontinuerligt växt med de absolut bästa konsulterna inom vår bransch, för att säkerställa att våra kunder och samarbetspartners ständigt får den kvalité som de kan förvänta sig av oss. Våra medarbetare är det viktigaste vi har Det vi främst söker efter för att säkerställa en bra matchning mellan oss är dina personliga egenskaper och värderingar. De tekniska kompetenserna och erfarenheterna är såklart viktiga, men med rätt personliga förutsättningar som grund så är vi trygga i att det tekniska kommer att utvecklas snabbt. Bli en del av oss, tillsammans utvecklar vi nu ett fantastiskt företag och skapar de bästa förutsättningar för att alla ska lyckas! Konsultrollen I den här rollen kommer du bli anställd som konsult hos vår kund inom konsultbranschen och initialt arbeta på uppdrag inom försvarsindustrin. I takt med ökad produktion är de nu i behov av fler beredare till sitt team. Rollen innebär ansvar för att bereda upp korrekt konfigur1ationsstyrda tillverkningsstrukturer i affärssystemet SAP. Vanligt förekommenade arbetsuppgifter: Bereda tillverkningsstrukturer i SAP för att säkerställa en effektiv och högkvalitativ produktion. Identifiera behov och föra en diskussion med produktionsteknik kring beställningar av verktyg och utrustning för tillverkningen. Upprätta och uppdatera beredningsunderlag. Hantera ändringar i operations- och stycklistor samt koppla komponenter till operationer. Utföra analyser för att optimera köpa-/tillverka-beslut. 3D-granskning av ECRer/ECOer inför släpp av underlag till produktion med syfte att ge feedback på producerbarhet. Aktivt delta i projekt för att förbättra effektivitet, kvalitet och leveranssäkerhet. Krav Till rollen söker vi dig som har: Erfarenhet av arbete inom produktion eller tillverkning, till exempel som produktionstekniker. Vana vid att använda affärssystem som SAP eller liknande system för att hantera tillverkningsstrukturer och materiallistor. Erfarenhet av att analysera och effektivisera processer. Förståelse för tekniska ritningar och specifikationer. Kunskap om material, tillverkningsprocesser och produktionsflöden. Personliga egenskaper såsom strukturerad, noggrann och en god problemlösningsförmåga. Övrigt Lön och förmåner skräddarsys för att passa dig, oavsett i vilken fas i livet du befinner dig i. Givetvis är vår kund kollektivavtalsanslutna. Din nya yrkesresa börjar med att du skickar ett personligt brev där du beskriver varför du är rätt för oss, och vi för dig, samt bifogar ditt professionella CV. Intervjuer sker löpande och tjänster kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Eftersom kunden arbetar med försvarssekretess, vilket innebär både legala krav samt speciella krav från deras kunder, så måste alla som arbetar där genomgå säkerhetskontroll och drogtest inför anställning. Stad: Örnsköldsvik med omnejd Omfattning: Heltid Tillträde enligt överenskommelse Kontaktperson för rekryteringen: [email protected]
Inledning Vill du ta nästa steg i din karriär och bli en del av ett företag där du får växa? På Byggkonstruktören sätter vi individen i fokus och skapar en stöttande och engagerande miljö där du kan utvecklas. Vår vision är att Byggkonstruktören ska vara världens bästa företag – en förebild som överträffar kundernas förväntningar och bidrar till en bättre framtid. Hos oss blir du en del av ett företag där engagemang och hållbarhet genomsyrar allt vi gör. Som en del av Byggkonstruktören får du möjlighet att utvecklas och skapa värde, inte bara för våra kunder utan också för dina kollegor och dig själv. Vi strävar efter att göra skillnad – för våra medarbetare, våra kunder och för världen omkring oss. Här är din insats viktig och uppskattad. BK-andan är något du känner i samma stund som du blir en del av oss. Den är sprungen ur våra värdeord: Trygghet, Flexibilitet och Engagemang, och formas av vårt dagliga arbete där vi låter ledstjärnan 'Leder framåt, Agerar hållbart' vägleda oss mot att förverkliga vår vision – att vara världens bästa företag. BK-andan är inte bara våra värderingar och mål – det är hur vi lever dem varje dag. Den syns i vårt sätt att möta varandra, i vårt arbete med att bygga en hållbar framtid och i det engagemang vi delar för att nå längre, tillsammans. Hos oss är du inte bara en del av ett företag – du bidrar till en framåtrörelse, en gemenskap och en vision som vi bygger tillsammans. Om tjänsten Som byggnadskonstruktör hos oss kommer du att arbeta med projektering, dimensionering och upprättande av konstruktionsritningar för både stora och små projekt. Du får möjlighet att bidra tekniskt samtidigt som du fungerar som ett stöd för teamet och samarbetar nära vår uppdragsansvarige. Vi arbetar med projekt inom industri, bostäder och offentliga byggnader, och du kommer att ha en viktig roll i kontorets fortsatta utveckling. Hos oss har du frihet under ansvar och en stödjande arbetsmiljö där vi hjälper varandra att lyckas. Läs mer om oss och våra tjänster på www.byggkonstruktoren.se. Vi erbjuder dig Hos Byggkonstruktören får du en stimulerande arbetsmiljö där din kompetens och utveckling står i centrum. Vi värdesätter samarbete, flexibilitet och engagemang, och vi arbetar för att skapa en arbetsplats där du kan trivas och växa. Som en del av vårt team har du möjlighet att påverka ditt arbete, ta del av kompetensutveckling och arbeta med intressanta och varierande projekt. Vi har korta beslutsvägar, en stark gemenskap och en kultur som präglas av trygghet och ansvar. Här får du en arbetsgivare som ser värdet i din insats och ger dig rätt förutsättningar att utvecklas vidare i din yrkesroll. Arbetsuppgifter I din roll som byggnadskonstruktör kommer du att: Utföra lastnedräkning och dimensionering Upprätta konstruktionsritningar och rapporter Delta i projekteringsmöten Hantera kontakter med konsulter, myndigheter och entreprenörer Bidra till tekniska och ekonomiska beslut inom ramen för projekt Vi söker dig som Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsutbildning inom byggnadskonstruktion och minst fem års erfarenhet av dimensionering och upprättande av konstruktionsritningar. Du har avancerade kunskaper i Revit och en god förmåga att samarbeta och stödja dina kollegor. Erfarenhet av hållfasthetsberäkningar av befintliga konstruktioner är ett krav, liksom flytande svenska i tal och skrift samt B-körkort. Vi ser dig som en noggrann och kvalitetsmedveten person med en stark känsla för teknisk noggrannhet och detaljer. Du tar ansvar för ditt arbete, är lösningsorienterad och har en god förmåga att hantera tekniska utmaningar på ett strukturerat sätt. Din förmåga att arbeta självständigt kombineras med en vilja att samarbeta och bidra till teamets framgång. Har du dessutom erfarenhet av FEM-design, ledarskap eller ett intresse av att ta ett större ansvar framöver, ser vi det som en stor fördel. Övrigt Stad: Stockholm, Uppland Väsby Omfattning: Heltid Tillträde: enligt överenskommelse Kontaktperson för rekryteringen: Ellen Lektorp, [email protected] I dina 12 första månader i tjänsten blir du anställd som konsult via Simplified, med allas målbild att du sedan blir överrekryterad direkt till Byggkonstruktören. I den här rekryteringsprocessen använder vi oss av löpande urval.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 16 jobb