Amarelle & Partners AB jobb

Lediga jobb hos Amarelle & Partners AB

Copy of Amarelle & Partners söker för kunds räkning en CFO/COO med place...

Amarelle & Partners söker för kunds räkning en CFO/COO med placering i Stockholm Amarelle & Partners söker för kunds räkning en CFO/COO med placering i Stockholm På uppdrag av vår kund söker Amarelle & Partners nu en verksamhetsnära CFO/COO som vill delta i en spännande tillväxtresa. Bolaget har idag en omsättning på 100 mkr med målet att nå 150 mkr år 2026. Bolaget ingår i en koncern med en omsättning på 1 mdkr. Som CFO/COO kommer du att vara en nyckelfigur för bolagets framgång genom att ansvara för den finansiella förvaltningen och rapporteringen. Du förväntas vara proaktiv och prestigelös med en stark analytisk förmåga för att identifiera möjligheter och effektivisera kundens verksamhet. Detta är en roll där du även jobbar som VD:s högra hand och är delaktig i framtagandet av strategiska beslut så väl som i operativa beslut i vardagen. Eftersom rollen utöver CFO innebär ett uppdrag som COO behöver du utöver ett strategiskt tänkande ha en utvecklad förståelse för affären och dess påverkan på resultatet. Huvudkontoret är beläget i Stockholm med kontor i Göteborg, Malmö och Jönköping. Resor till övriga kontor förväntas. Ansvarsområden: Upprätta månadsbokslut, budget och prognoser samt ansvara för efterföljande rapportering till koncernledning, styrelse och myndigheter Ansvara för bolagets ekonomiska förvaltning Finansiell analys och rådgivning Aktivt delta i kalkylberäkningar och anbudsprocesser Nära bollplank till VD Delta tillsammans med VD i finansiella och operationella rapporteringar med styrelse och koncernledning Personalansvar för 4 medarbetare, på två kontor Säkerställa att stabsfunktionen har en effektiv bemanning och arbetssätt Kvalifikationer och egenskaper: Du har relevant universitetsutbildning inom ekonomi med minst fyra års erfarenhet från en liknande roll. Du har revision och/eller redovisning i grunden och har därefter arbetat med ekonomistyrning och affärsanalys i en bredare och mer strategisk roll. För att lyckas och trivas i rollen är du en mycket analytisk person som trivs med att arbeta både strategiskt och affärsnära. Du har en god kommunikativ förmåga, är rak och tydlig och har ett proaktivt förhållningssätt. Utöver detta vill vi att du är en prestigelös person och en trygg ledare med ett öppet och engagerat förhållningssätt. Du är nyfiken med ett öga för utvecklingsmöjligheter och förmåga att omvandla strategiska planer till handling. Du kan snabbt sätta dig in i olika situationer, samarbeta för att komma på kreativa lösningar och har kraften att driva igenom dessa självständigt. ANSÖKAN I denna rekrytering samarbetar vi med Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på [email protected] Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post. Vi tillämpar löpande urval så ansök gärna idag. Varmt välkommen med din ansökan! Start: Enligt överenskommelse Placering: Stockholm Omfattning: Heltid

29 mars 2024
Sista ansökan:
15 september 2024
CFO/COO till Vägjobb Stockholm eller Örebro!

Vägjobb söker nu en CFO/COO till Stockholm eller Örebro På uppdrag av Vägjobb söker Amarelle & Partners nu en verksamhetsnära CFO/COO som vill delta i en spännande tillväxtresa. Vägjobb har idag en omsättning på 100 mkr med målet att nå 150 mkr år 2026. Vägjobb ingår i en koncernen Svevik Industri ABsom har en omsättning på 1 mdkr. Som CFO/COO kommer du att vara en nyckelfigur för Vägjobbs framgång genom att ansvara för den finansiella förvaltningen och rapporteringen. Du förväntas vara proaktiv och prestigelös, med en stark analytisk förmåga, för att identifiera möjligheter och effektivisera verksamheten. Detta är en roll där du även jobbar som VD:s högra hand och är delaktig i framtagandet av strategiska beslut, så väl som i operativa beslut i vardagen. Eftersom rollen utöver CFO innebär ett uppdrag som COO behöver du utöver ett strategiskt tänkande ha en utvecklad förståelse för affären och dess påverkan på resultatet. Huvudkontoret är beläget i Örebro, övriga kontor är i Stockholm och Göteborg. Regelbundna resor till övriga kontor förväntas. Passar detta in på dig? Då är du välkommen att söka! Om Oss: Vägjobb i Sverige AB är ett ledande företag inom väg- och infrastruktursektorn med stark tillväxt och spännande projektmöjligheter. På Vägjobb i Sverige AB är vår personal och vårt team vår mest värdefulla tillgång. Vi strävar efter att skapa en arbetskultur där omsorg om våra medarbetare är i fokus. Genom att främja en atmosfär av ömsesidigt stöd, respekt och samarbete strävar vi efter att skapa en arbetsplats där varje individ kan växa och trivas. Vi ser till att vår personal ges möjligheter till kontinuerlig utveckling och kompetensförbättring. Genom att erbjuda utbildningsmöjligheter och stöd i karriärutveckling bidrar vi till våra medarbetares framgång och välbefinnande. Vi är stolta över att vara en del av ett team som värnar om varandra, arbetar tillsammans mot gemensamma mål och skapar en arbetsmiljö där varje individ känner sig uppskattad och sedd. På Vägjobb är vi inte bara kollegor. Ansvarsområden: Upprätta månadsbokslut, budget och prognoser samt ansvara för efterföljande rapportering till koncernledning, styrelse och myndigheter Ansvara för bolagets ekonomiska förvaltning Finansiell analys och rådgivning Aktivt delta i kalkylberäkningar och anbudsprocesser Nära bollplank till VD Delta tillsammans med VD i finansiella och operationella rapporteringar med styrelse och koncernledning Personalansvar för 4 medarbetare, i Örebro Säkerställa att stabsfunktionen har en effektiv bemanning och arbetssätt Kvalifikationer och egenskaper: Du har relevant universitetsutbildning inom ekonomi med minst fyra års erfarenhet från en liknande roll. Du har revision och/eller redovisning i grunden och har därefter arbetat med ekonomistyrning och affärsanalys i en bredare och mer strategisk roll. För att lyckas och trivas i rollen är du en mycket analytisk person som trivs med att arbeta både strategiskt och affärsnära. Du har en god kommunikativ förmåga, är rak och tydlig och har ett proaktivt förhållningssätt. Utöver detta vill vi att du är en prestigelös person och en trygg ledare med ett öppet och engagerat förhållningssätt. Du är nyfiken med ett öga för utvecklingsmöjligheter och förmåga att omvandla strategiska planer till handling. Du kan snabbt sätta dig in i olika situationer, samarbeta för att komma på kreativa lösningar och har kraften att driva igenom dessa självständigt. ANSÖKAN I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på [email protected] Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post. Vi tillämpar löpande urval så ansök gärna idag. Varmt välkommen med din ansökan! Start: Enligt överenskommelse Placering: Stockholm eller Örebro Omfattning: Heltid

29 mars 2024
Sista ansökan:
15 september 2024
Amarelle & Partners söker för kunds räkning en CFO med placering i Stock...

Amarelle & Partners söker för kunds räkning en CFO med placering i Stockholm På uppdrag av vår kund söker vi nu en verksamhetsnära CFO som vill delta i en spännande tillväxtresa. Som CFO kommer du att vara en nyckelfigur för bolagets framgång genom att ansvara för den finansiella förvaltningen och rapporteringen. Du förväntas vara proaktiv och prestigelös med en stark analytisk förmåga för att identifiera möjligheter och effektivisera kundens verksamhet. Detta är en roll där man jobbar som VDs högra hand och är delaktig i framtagandet av strategiska beslut så väl som operativa beslut i vardagen. Rollen angränsar till COO och utöver ett strategiskt tänkande behöver du ha en god förståelse för affären och dess påverkan på resultatet. Huvudkontoret är beläget i Stockholm med kontor i Göteborg, Malmö och Jönköping. Resor till övriga kontor förväntas. Ansvarsområden: - Upprätta månadsbokslut, budget och prognoser samt ansvara för efterföljande rapportering till koncernledning, styrelse och myndigheter - Ansvara för bolagets ekonomiska förvaltning - Finansiell analys och rådgivning - Aktivt delta i kalkylberäkningar och anbudsprocesser - Nära bollplank till VD - Delta tillsammans med VD i finansiella och operationella rapporteringar med styrelse och koncernledning - Personalansvar för 8 medarbetare, på två kontor - Säkerställa att stabsfunktionen har en effektiv bemanning och arbetssätt Kvalifikationer och egenskaper: Du har relevant universitetsutbildning inom ekonomi med minst fyra års erfarenhet från en liknande roll. Du har revision och/eller redovisning i grunden och har därefter arbetat med ekonomistyrning och affärsanalys i en bredare och mer strategisk roll. För att lyckas och trivas i rollen är du en mycket analytisk person som trivs med att arbeta både strategiskt och affärsnära. Du har en god kommunikativ förmåga, är rak och tydlig och har ett proaktivt förhållningssätt. Utöver detta vill vi att du är en prestigelös person och en trygg ledare med ett öppet och engagerat förhållningssätt. Du är nyfiken med ett öga för utvecklingsmöjligheter och förmåga att omvandla strategiska planer till handling. Du kan snabbt sätta dig in i olika situationer, samarbeta för att komma på kreativa lösningar och har kraften att driva igenom dessa självständigt. ANSÖKAN I denna rekrytering samarbetar vi med Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på [email protected] Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post. Vi tillämpar löpande urval så ansök gärna idag. Varmt välkommen med din ansökan! Start: Enligt överenskommelse Placering: Stockholm Omfattning: Heltid

16 mars 2024
Sista ansökan:
2 september 2024
Lagerchef till BWT

Söker en Lagerchef till BWT Är du en driftig och engagerad lagerchef som kan ta ansvar för både strategiska och operativa aspekter samtidigt som vi är i en stark tillväxtresa? Du kommer att vara en nyckelperson i att säkerställa effektiva lagerprocesser samtidigt som du bidrar till att utveckla och genomföra strategier för att optimera lagret och uppnå övergripande affärsmål. Du kommer vara chef/ledare för två drivna medarbetare samt även själv delta operativt i lagret. BWT Pharma & Biotech AB är är en världsomfattande och marknadsledande aktör inom segmentet process vatttenrening för Pharma & Biotech industrin. BWT levererar branschledande teknologier och produkter för Water for Injection (WFI), Purified Water (PW), Pure steam, mot den pharmaceutiska industrin, laboratorium samt processindustrin. Tillverkningsanläggningar i Europa, Asien och USA ger kvalificerad och prestandatestad utrustning som uppfyller de högsta kvalitetskraven. Vi är verksamma inom försäljning, processteknik, automationsteknik, projektering, validering, FAT, SAT och service med eftermarknadssupport. www.bwt-pharma.com Ansvarsområden inkluderar: - Lageroptimering: Utveckla och implementera strategier för att maximera lagereffektivitet och minska kostnader. - Personalansvar: Ledning och utveckling av ett lagerteam bestående av två personer. - ERP och MRP-ansvar: Hantera och optimera MRP-funktioner inom vårt ERP-system för effektiv försörjningskedja. - Transport och logistik: Ansvara för transporter, inklusive implementering av effektiva logistiklösningar. - Tulldeklarationer: Genomföra och övervaka tulldeklarationer för internationella transporter. - Operativa uppgifter: Utföra och övervaka operativa moment inom transport och logistik. - Implementera rutiner: Skapa och implementera effektiva arbetsrutiner för lagret. Kvalifikationer och krav - Relevant utbildning inom inköp och/eller logistik och lagerhantering. - Erfarenhet av lageroptimering och personalledning. - Kompetens inom MRP och ERP-system. Bra systemförståelse och hög vana av att arbeta med system och Office-paketet, framför allt Excel. - Förståelse för transport, logistik och tullprocedurer. - Drivande och handlingskraftig, med förmåga att implementera och optimera rutiner. - Goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. - B-körkort. Personliga egenskaper - Strategiskt tänkande: Att kunna utveckla och implementera långsiktiga strategier för att optimera lagrets prestanda och effektivitet. - Operativ kompetens: Utöver att utforma strategier även aktivt delta i de dagliga operativa aktiviteterna på lagret. - Ordningsinne och struktur: Förmågan att skapa och upprätthålla ordning och struktur inom lagret, vilket inkluderar effektiv lagerhantering och organisering av varor. - Proaktivitet: Förmåga att hantera potentiella utmaningar innan de uppstår och maximera möjligheter. Vi söker dig som har ett stort engagemang och som med energi, prestigelöshet och driv ser till att få saker att hända. Du har erfarenhet av problemlösning och tar tag i uppkomna situationer utan dröjsmål. Du har förmåga att självständigt se potential och driva utveckling framåt och för att trivas i rollen brinner du för att bygga struktur, ordning och reda samt för att skapa starka samarbeten. Du är en trygg person som besitter ledarskapserfarenhet och har en naturlig förmåga att coacha och motivera dina medarbetare mot gemensamma mål, en riktig ”playing captain”. Du lägger mycket vikt vid förbättringsarbete och effektivisering och har vana av att utforma och implementera instruktioner och rutiner. Du har en hög samarbetsförmåga och kan på ett pedagogiskt och förtroendeingivande sätt förmedla dina kunskaper och idéer. Anställningsvillkor: Start: Omgående eller enligt överenskommelse Anställning: Provanställning Normal arbetstid: Heltid Lön: Månadslön Plats: Malmö, Kantyxegatan 25A Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på [email protected].

8 mars 2024
Sista ansökan:
25 augusti 2024
Affärsutvecklare till BTJ

Affärsutvecklare till BTJ! I denna rekrytering samarbetar BTJ med Amarelle & Partners Är du den vi letar efter? Om du är en lösningsfokuserad och engagerad affärsutvecklare som trivs med att arbeta nära kunden och har en passion för produktdesign, då kan du vara vår nästa Affärsutvecklare! Om BTJ: BTJ är en helhetsleverantör av informationstjänster och medieprodukter. Genom att göra kunskap och media tillgängligt för fler arbetar vi för ett inkluderande samhälle. Vi tror på mångfald, att vår värld blir bättre av litteratur, kultur, lärande och att bibliotekens roll idag är viktigare än någonsin. Genom att berika och leverera media och digitala tjänster byggt på vår metadata förenklar och sparar BTJ resurser åt bibliotek, skolbibliotek, företag, skolor, universitet, högskolor och övriga organisationer och verksamheter med behov av effektiv informationsförsörjning. BTJ är ett privatägt företag med cirka 55 medarbetare som omsätter omkring 100 MSEK. Vårt kontor ligger i Lund. Om rollen Som Affärsutvecklare hos BTJ kommer du att ha en central roll i att skapa och upprätthålla starka affärsrelationer med våra kunder. Din naturliga fallenhet för att förstå och möta kundens behov kommer att vara nyckeln till att utveckla och förbättra våra produkter och affärsprocesser. Vem är du? Vi letar efter dig som inte bara ser utmaningar utan möjligheter, och som är brinner för att skapa innovativa lösningar och leverera enastående kundupplevelser. Här är de nyckelkvalifikationer vi söker: - Lösningsfokus: Du brinner för att skapa innovativa lösningar och vill leverera enastående kundupplevelser. Du är en naturlig problemlösare med stark teknisk kompetens och har en djup förståelse för kundens behov och affärsprocesser. - Strategisk: Du har en förmåga att strategiskt förstå kundens behov, kundens uppdrag och systemmässiga och tekniska förändringsbehov. - Digital kompetens: Du är ”digital native” som förstår processer, flöden och verksamhetsstyrning och kan omsätta detta till produkt, förändring och affärsnytta utifrån marknaden du verkar i. - Självgående och resultatorienterad: Du är en självgående och resultatorienterad person som inte drar dig för utmaningar. - Kommunikativ förmåga: Du har en kommunikativ förmåga och skapar förtroendefulla relationer som gör dig till en värdefull partner för våra kunder. - Uppdaterad och branschkunnig: Du håller dig ständigt uppdaterad på den senaste utvecklingen i din omvärld och har en djup förståelse för branschen du verkar i. - Helhetsperspektiv och framåtanda: Du är nyfiken, lösningsfokuserad och har förmågan att se från ett helhetsperspektiv. Din förståelse för sunda affärer och din framåtanda är avgörande för att blomstra i denna roll. - Beredd på resor: Du är beredd att resa 3-4 dagar i veckan och trivs med att arbeta nära våra kunder, som är spridda över hela Sverige. Vi ser gärna att du har: - En relevant högskoleutbildning eller erfarenhet som BTJ bedömer likvärdig - Erfarenhet som affärsutvecklare och produktdesigner - Erfarenhet av att arbeta med bibliotekssystem och Libris - Kunskap och kännedom inom metadata Vi erbjuder: På BTJ har du möjligheten att vara med och påverka utvecklingen avseende arbetssätt, processer och innovativa lösningar. Vi erbjuder konkurrenskraftiga anställningsvillkor enligt kollektivavtal och har moderna lokaler på Ideon i Lund. Här får du arbeta tillsammans med trevliga och engagerade kollegor som delar en gemensam uppgift. ANSÖKAN I denna rekrytering samarbetar vi med Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på [email protected] Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post. Vi tillämpar löpande urval så ansök gärna idag. Varmt välkommen med din ansökan! Start: Enligt överenskommelse Placering: Lund/ hybrid Omfattning: Heltid

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Verkstadschef till Speedy Bilservice i Vällingby!

Verkstadschef till Speedy Bilservice i Vällingby! OM Förtaget       Speedy Bilservice är en snabbverkstadskedja i Sverige som expanderar kraftigt. Vi ingår i koncernen MEKO-Group med 41 verkstäder. Hos oss är kunden alltid i fokus och vår ambition är att hjälpa kunden så fort som möjligt. Vi som jobbar på Speedy har roligt tillsammans och det smittar av sig på kunderna. Vår kundnöjdhet ökar ständigt och ligger idag på 4,7 av 5. Arbetsbeskrivning Är du en person med ett gediget bilintresse, teknisk kunnig med erfarenhet från verkstadsmiljö? Brinner du för god service? Är du en naturlig ledare med engagemang och driv? Då kan du vara den vi söker! Speedy Bilservice söker nu en verkstadschef till anläggningen i Vällingby. Som verkstadschef har du det yttersta ansvaret för driften av anläggningen. Du kommer vara en nyckelperson och delaktig i Speedys framgångar. Tillsammans med ditt sammansvetsade team jobbar du för att ge förstklassig service och att ta kundnöjdheten till nya höjder. Du är företagets ansikte utåt i kundmottagning, du leder, fördelar samt planerar arbetet i verkstaden. Din Profil För att vara aktuell för denna tjänst söker vi dig som med fördel har en fordonsteknisk utbildning och ett par års dokumenterad erfarenhet som mekaniker på bilverkstad. Du kan även ha tillägnat dig motsvarig kunskap på annat sätt. Det är viktigt att du har förståelse för branschen, har stort kundfokus och förmågan att coacha och utveckla ditt team. Arbetsledning är något du brinner för då du alltid strävar efter att få andra att växa.  Du får gärna ha erfarenhet från arbetsledning, men dina personliga egenskaper är viktigare då det yttersta personalansvaret för teamet ligger hos din överordnade chef som också kommer att coacha dig till framgång. Du är en självgående och driftig person som kan hantera dina arbetsuppgifter i stundtals högt tempo. Att arbeta med hög kvalitet och kundnöjdhet är en självklarhet för dig.  Du behärskar det svenska språket i både tal och skrift och rör dig obehindrat i digitala miljöer. Du innehar B-körkort. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på [email protected]. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post. Vi tillämpar löpande urval så ansök gärna idag. Varmt välkommen med din ansökan! Start: Enligt överenskommelse Placering: Vällingby Omfattning: Heltid

16 november 2023
Sista ansökan:
4 maj 2024