Lediga jobb hos Nåvi AB
Om YLAB YLAB är ett familjeföretag med rötterna i Småland och verksamheten baserad i Jönköping. ”Vi har sedan 1977 byggt vår framgång på engagemang, kvalitet och långsiktiga relationer. Genom åren har vi utvecklats till ett väletablerat företag med resurser att hantera både komplexa och omfattande byggprojekt inom industri, bostäder och kommersiella fastigheter. Vi är stolta över att vara ett stabilt företag med stark värdegrund. Hos oss betyder ord som "håll vad du lovar" och "nöjd kund" något på riktigt. Våra medarbetare är erfarna, engagerade och hjälpsamma – och vi ser till att du får de bästa förutsättningarna att lyckas och utvecklas hos oss.” Utmaningen YLAB har fått i uppdrag att bygga ABB Robotics nya fabrik i Västerås, ett högteknologiskt industribygge på hela 70 000 kvm, varav 14 000 kvm kontor. Det är en av södra Sveriges största industrisatsningar och ett prestigeprojekt inom automation och framtidens tillverkningsindustri. Här handlar det om mer än att bygga – det handlar om att skapa en plats för innovation. I rollen som Arbetsledare / Entreprenadingenjör arbetar du tätt tillsammans med ditt projektteam som består sex drivna arbetsledare, en kompetent och erfaren platschef samt två projektingnjörer och en projektledare som utgår från huvudkontoret i Jönköping. Du har en central funktion och verkar som spindeln i nätet mellan arbetsledning, plastledning, kund och underentreprenörer och utgår från kontoret inom ABB:s anläggning i Västerås. Arbetsuppgifter: Stötta samtliga arbetsledare som arbetar i produktionen Planera och följa upp leveranser Arbeta med inköpsekonomi och likviditetsflöde Samordna och delta i projektmöten, både med interna och externa parter Säkerställa att dokumentation, funktionskrav och tidplaner efterlevs Säkerställa och följa upp att entreprenadjuridik, avtal och kontrakt efterlevs Du kommer introduceras med YLAB på deras huvudkontor i Jönköping och Hultseryd under de första dagarna och kommer att få en tydlig väg in i rollen med stöd av erfarna kollegor. Vem är du? Vi söker dig som har ett brinnande intresse för produktion och byggprojekt, och som trivs i en koordinerande roll där du får kombinera teknisk förståelse med struktur och ansvarstagande. Vi ser även att du har med dig följande kvalifikationer: Högskoleutbildning inom bygg eller motsvarande erfarenhet Tidigare erfarenhet inom byggproduktion, t.ex. som arbetsledare, konstruktör, entreprenadingenjör eller liknande God datorvana och lätt för att sätta dig in i nya system God kommunikationsförmåga på svenska och engelska B-körkort Meriterande om... BAS P/U-utbildning (annars erbjuds utbildning) Erfarenhet av större industriprojekt eller samverkan med tekniska installatörer Erfarenhet från arbete i både produktion och kontorsmiljö För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är.. Samarbetsinriktad och prestigelös med en öppen inställning till att arbeta tillsammans med både kollegor i teamet men också personer utanför organisationen. Du är en god kommunikatör som trivs med att ha många kontaktytor och kan anpassa din kommunikation efter situation och mottagare. Du arbetar strukturerat och tar egna initiativ, med förmåga att planera, prioritera och driva dina uppgifter framåt på ett självständigt sätt. Samtidigt är du flexibel och lösningsorienterad – du ser möjligheter där andra ser hinder och kan snabbt anpassa dig till förändringar i projektet. Du är trygg i att leda möten, ta ansvar i dialogen med både interna och externa parter och att följa upp så att arbetet går enligt plan Placeringsort: Västerås I rollen som arbetsledare/entreprenadingenjör förekommer resor och övernattningar. Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!
Om YLAB YLAB är ett familjeföretag med rötterna i Småland och verksamheten baserad i Jönköping. ”Vi har sedan 1977 byggt vår framgång på engagemang, kvalitet och långsiktiga relationer. Genom åren har vi utvecklats till ett väletablerat företag med resurser att hantera både komplexa och omfattande byggprojekt inom industri, bostäder och kommersiella fastigheter. Vi är stolta över att vara ett stabilt företag med stark värdegrund. Hos oss betyder ord som "håll vad du lovar" och "nöjd kund" något på riktigt. Våra medarbetare är erfarna, engagerade och hjälpsamma – och vi ser till att du får de bästa förutsättningarna att lyckas och utvecklas hos oss.” Utmaningen YLAB har fått i uppdrag att bygga ABB Robotics nya fabrik i Västerås, ett högteknologiskt industribygge på hela 70 000 kvm, varav 14 000 kvm kontor. Det är en av södra Sveriges största industrisatsningar och ett prestigeprojekt inom automation och framtidens tillverkningsindustri. Här handlar det om mer än att bygga – det handlar om att skapa en plats för innovation. I rollen som Arbetsledare / Entreprenadingenjör arbetar du tätt tillsammans med ditt projektteam som består sex drivna arbetsledare, en kompetent och erfaren platschef samt två projektingnjörer och en projektledare som utgår från huvudkontoret i Jönköping. Du har en central funktion och verkar som spindeln i nätet mellan arbetsledning, plastledning, kund och underentreprenörer och utgår från kontoret inom ABB:s anläggning i Västerås. Arbetsuppgifter: Stötta samtliga arbetsledare som arbetar i produktionen Planera och följa upp leveranser Arbeta med inköpsekonomi och likviditetsflöde Samordna och delta i projektmöten, både med interna och externa parter Säkerställa att dokumentation, funktionskrav och tidplaner efterlevs Säkerställa och följa upp att entreprenadjuridik, avtal och kontrakt efterlevs Du kommer introduceras med YLAB på deras huvudkontor i Jönköping och Hultseryd under de första dagarna och kommer att få en tydlig väg in i rollen med stöd av erfarna kollegor. Vem är du? Vi söker dig som har ett brinnande intresse för produktion och byggprojekt, och som trivs i en koordinerande roll där du får kombinera teknisk förståelse med struktur och ansvarstagande. Vi ser även att du har med dig följande kvalifikationer: Högskoleutbildning inom bygg eller motsvarande erfarenhet Tidigare erfarenhet inom byggproduktion, t.ex. som arbetsledare, konstruktör, entreprenadingenjör eller liknande God datorvana och lätt för att sätta dig in i nya system God kommunikationsförmåga på svenska och engelska B-körkort Meriterande om... BAS P/U-utbildning (annars erbjuds utbildning) Erfarenhet av större industriprojekt eller samverkan med tekniska installatörer Erfarenhet från arbete i både produktion och kontorsmiljö För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är.. Samarbetsinriktad och prestigelös med en öppen inställning till att arbeta tillsammans med både kollegor i teamet men också personer utanför organisationen. Du är en god kommunikatör som trivs med att ha många kontaktytor och kan anpassa din kommunikation efter situation och mottagare. Du arbetar strukturerat och tar egna initiativ, med förmåga att planera, prioritera och driva dina uppgifter framåt på ett självständigt sätt. Samtidigt är du flexibel och lösningsorienterad – du ser möjligheter där andra ser hinder och kan snabbt anpassa dig till förändringar i projektet. Du är trygg i att leda möten, ta ansvar i dialogen med både interna och externa parter och att följa upp så att arbetet går enligt plan Placeringsort: Västerås I rollen som arbetsledare/entreprenadingenjör förekommer resor och övernattningar. Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi på Nåvi söker nu, på uppdrag av vår kund, en engagerad och serviceinriktad IT-supporttekniker. Här får du möjligheten att bli en nyckelperson i ett tekniskt team där kvalitet, samarbete och kundfokus står i centrum. Uppdraget passar dig som trivs med att hjälpa andra och har ett genuint intresse för IT och problemlösning. Utmaningen Första kontakt för användarsupport via telefon, mejl och ärendehanteringssystem Felsökning och support av datorer, skrivare, nätverk och annan IT-utrustning Installation, konfiguration och underhåll av hårdvara och mjukvara Hantering av behörigheter och användarkonton Dokumentation av ärenden och lösningar Vem är du? Erfarenhet av arbete inom IT-support eller liknande roll Kunskaper i Windowsmiljö och Microsoft 365 Grundläggande förståelse för nätverk och felsökning Serviceminded, pedagogisk och lösningsorienterad Kommunicerar väl på svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande om... Erfarenhet av Active Directory, Azure eller ITIL Relevant utbildning eller certifieringar (t.ex. Microsoft) Vi erbjuder: Ett spännande uppdrag hos en av våra kunder Möjlighet att utvecklas inom IT och service Stöttning från ett engagerat konsultteam Placeringsort: Aneby Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!
Om företaget Kitron är det ledande Electronics Manufacturing Services (EMS) företaget i Scandinavien, som levererar ett komplett utbud av tjänster inom hela värdekedjan , inklusive utveckling och design, industrialisering och tillverkning, samt produktuppgraderingar samt service/reparationer. Vi är verksamma i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tjeckien, Indien, Kina, Malaysia och USA. Med cirka 2400 högkvalificerade medarbetare tillverkar och levererar vi allt från färdigmonterade kretskort till kompletta slutprodukter för kunder globalt. Läs mer här: Lediga jobb - Kitron Sweden Utmaningen Som Produkttekniker är du en central del i Kitrons verksamhet! Du rör dig där det händer och anpassar dig efter olika kontaktytor samtidigt som du genom logisk problemlösning navigerar i den tekniska vardagen. Vi tror att du motiveras av att kunna påverka i det dagliga, utan att göra avkall på din inkännande förmåga gentemot övriga organisationens behov. Till din hjälp har du ett kompetent team där samarbete och laganda värderas högt. Vem är du? Du säkerställer att produkter byggs enligt kundernas krav och Kitrons behov Som person har du ett högt kvalitetstänk och en positiv grundinställning Din förmåga att prioritera på ett effektivt och metodiskt sätt sitter i ryggraden Att skriva tekniska rapporter och dokumentera processer känns givande Du har en naturlig fallenhet för kommunikation och förbättringsarbete Ditt arbete med beredning och kalkyler stödjer produktionens framdrift Att sprida kunskap för att minska sårbarhet är viktigt för dig Du drivs av att minska risker och öka effektiviteten i verksamheten Vi ser gärna att du har... Relevant ingenjörsutbildning inom t.ex. maskinteknik Industrierfarenhet och förståelse för produktion Lätt för att prioritera utifrån verksamhetsnytta Goda kunskaper i engelska och svenska Svenskt medborgarskap Meriterande om du har... Ett driv i att utveckla dig själv Erfarenhet som kvalitetstekniker Tidigare vana av att skriva och läsa tekniska instruktioner Varför Kitron? En positiv, utmanande och inspirerande arbetsmiljö Arbetsplatsen präglas av ansvar, innovation och engagemang Möjligheter till kompetensutveckling och internationellt arbete Placeringsort? Jönköping Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att få läsa mer om dig och om dina framtidstankar!
Helge Nyberg AB är en internationell aktör med försäljning av truck- och vagnkoncept i 60 länder. Huvudkontoret med både utveckling och tillverkning har funnits i Ulricehamn sedan starten 1958. Produktvarumärket Ergobjörn har utvecklats med fokus på att göra vardagen bättre och enklare för kunderna. Med lång erfarenhet som specialister på intern materialhantering tillsammans med att alltid ha kunden i fokus, gör att de levererar standardprodukter och kundanpassade lösningar av hög kvalitet. I Ulricehamn arbetar idag ca 45 personer och företaget omsätter ca 100MSEK. Läs mer om Helge Nyberg: https://helge-nyberg.com/sv-se/ Utmaningen Helge Nyberg AB i Ulricehamn söker nu en ekonomiassistent som trivs med varierande arbetsuppgifter och som vill vara med och utveckla både sig själv och processer. Här får du en roll som innefattar många olika delar så som kund- och leverantörsreskontra, löpande redovisning, bokslutsstöd, moms, löneadministration, HR-inslag och till och med ett internationellt inslag via deras dotterbolag i Tyskland. Vi söker dig som har några års erfarenhet av ekonomiarbete, är trygg i dina kunskaper – men fortfarande nyfiken, driven och utvecklingsinriktad. Hantera kund- och leverantörsreskontra Administrativt arbete kopplat till personal och lön Sköta fakturering, påminnelser och kontakt med kunder Ta fram underlag för bokslut och göra moms och intrastat rapportering Stämma av balanskonton, hantera anläggningsregister (Visma) Uppdatera ekonomiska dokument, avstämningar av lager och redovisning Hjälpa till i receptionen och vid behov ta emot besökare Vem är du? Vi söker dig som är nyfiken, självgående och som inte tvekar att ta dig an nya utmaningar. Du trivs med ansvar, gillar att ta initiativ och är den som gärna kliver fram när något behöver lösas. Med en trygghet i dig själv och en ödmjuk inställning ser du det som en självklarhet att ständigt utvecklas och lära dig nya saker längs vägen. Du gillar struktur och ordning, men trivs också när dagarna bjuder på variation. Du är social, hjälpsam och tar gärna initiativ – både när det gäller att ta kontakt med andra och att komma med egna idéer. Framför allt drivs du av engagemang och en vilja att bidra. Vi ser även att du har med dig följande kvalifikationer: Har en utbildning inom ekonomi eller relevant arbetslivserfarenhet Har erfarenhet av lönearbete Är bekväm med svenska och engelska i både tal och skrift Har god datorvana, gärna i Officepaketet Innehar B-körkort Har du arbetat i system som Kontek eller Garp, eller har erfarenhet av HR-administration? Då är det meriter som vi ser som särskilt värdefulla i den här rollen. Placeringsort: Ulricehamn Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!
Är du en nyfiken och lösningsorienterad IT-generalist som gillar att ha många bollar i luften? Trivs du med att arbeta brett inom IT och vill vara med och göra skillnad i en dynamisk och utvecklande miljö? Då kan det här vara rollen för dig! Om rollen Som IT-generalist kommer du att vara en nyckelperson i vår IT-verksamhet. Du kommer att arbeta brett med varierande uppgifter inom IT-drift och support. Det innebär att du får hantera allt från servrar och lagring till nätverk, klienthantering och Microsoft 365. Det här är en roll för dig som gillar att vara "spindeln i nätet" och som gärna tar ansvar och egna initiativ. Vi ser även att du har med dig följande kvalifikationer: Erfarenhet av liknande roller inom IT-drift eller support Goda kunskaper inom Windowsmiljöer, M365 och klienthantering Viss erfarenhet av nätverk och lagringslösningar Svenska och Engelska i tal och skrift Du är serviceinriktad och har lätt för att kommunicera, oavsett om det handlar om att stötta kollegor, hjälpa användare eller dokumentera tekniska lösningar på ett tydligt sätt. Du förstår vikten av att IT fungerar som ett stöd för verksamheten och agerar därefter – alltid med ett professionellt bemötande. Placeringsort: Jönköping Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!
Om YLAB YLAB är ett familjeföretag med rötterna i Småland och verksamheten baserad i Jönköping. ”Vi har sedan 1977 byggt vår framgång på engagemang, kvalitet och långsiktiga relationer. Genom åren har vi utvecklats till ett väletablerat företag med resurser att hantera både komplexa och omfattande byggprojekt inom industri, bostäder och kommersiella fastigheter. Vi är stolta över att vara ett stabilt företag med stark värdegrund. Hos oss betyder ord som "håll vad du lovar" och "nöjd kund" något på riktigt. Våra medarbetare är erfarna, engagerade och hjälpsamma – och vi ser till att du får de bästa förutsättningarna att lyckas och utvecklas hos oss.” Utmaningen YLAB har fått i uppdrag att bygga ABB Robotics nya fabrik i Västerås, ett högteknologiskt industribygge på hela 70 000 kvm, varav 14 000 kvm kontor. Det är en av södra Sveriges största industrisatsningar och ett prestigeprojekt inom automation och framtidens tillverkningsindustri. Här handlar det om mer än att bygga – det handlar om att skapa en plats för innovation. I rollen som Arbetsledare / Entreprenadingenjör arbetar du tätt tillsammans med ditt projektteam som består sex drivna arbetsledare, en kompetent och erfaren platschef samt två projektingnjörer och en projektledare som utgår från huvudkontoret i Jönköping. Du har en central funktion och verkar som spindeln i nätet mellan arbetsledning, plastledning, kund och underentreprenörer och utgår från kontoret inom ABB:s anläggning i Västerås. Arbetsuppgifter: Stötta samtliga arbetsledare som arbetar i produktionen Planera och följa upp leveranser Arbeta med inköpsekonomi och likviditetsflöde Samordna och delta i projektmöten, både med interna och externa parter Säkerställa att dokumentation, funktionskrav och tidplaner efterlevs Säkerställa och följa upp att entreprenadjuridik, avtal och kontrakt efterlevs Du kommer introduceras med YLAB på deras huvudkontor i Jönköping och Hultseryd under de första dagarna och kommer att få en tydlig väg in i rollen med stöd av erfarna kollegor. Vem är du? Vi söker dig som har ett brinnande intresse för produktion och byggprojekt, och som trivs i en koordinerande roll där du får kombinera teknisk förståelse med struktur och ansvarstagande. Vi ser även att du har med dig följande kvalifikationer: Högskoleutbildning inom bygg eller motsvarande erfarenhet Tidigare erfarenhet inom byggproduktion, t.ex. som arbetsledare, konstruktör, entreprenadingenjör eller liknande God datorvana och lätt för att sätta dig in i nya system God kommunikationsförmåga på svenska och engelska B-körkort Meriterande om... BAS P/U-utbildning (annars erbjuds utbildning) Erfarenhet av större industriprojekt eller samverkan med tekniska installatörer Erfarenhet från arbete i både produktion och kontorsmiljö För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är.. Samarbetsinriktad och prestigelös med en öppen inställning till att arbeta tillsammans med både kollegor i teamet men också personer utanför organisationen. Du är en god kommunikatör som trivs med att ha många kontaktytor och kan anpassa din kommunikation efter situation och mottagare. Du arbetar strukturerat och tar egna initiativ, med förmåga att planera, prioritera och driva dina uppgifter framåt på ett självständigt sätt. Samtidigt är du flexibel och lösningsorienterad – du ser möjligheter där andra ser hinder och kan snabbt anpassa dig till förändringar i projektet. Du är trygg i att leda möten, ta ansvar i dialogen med både interna och externa parter och att följa upp så att arbetet går enligt plan Placeringsort: Västerås I rollen som arbetsledare/entreprenadingenjör förekommer resor och övernattningar. Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!
Om YLAB YLAB är ett familjeföretag med rötterna i Småland och verksamheten baserad i Jönköping. ”Vi har sedan 1977 byggt vår framgång på engagemang, kvalitet och långsiktiga relationer. Genom åren har vi utvecklats till ett väletablerat företag med resurser att hantera både komplexa och omfattande byggprojekt inom industri, bostäder och kommersiella fastigheter. Vi är stolta över att vara ett stabilt företag med stark värdegrund. Hos oss betyder ord som "håll vad du lovar" och "nöjd kund" något på riktigt. Våra medarbetare är erfarna, engagerade och hjälpsamma – och vi ser till att du får de bästa förutsättningarna att lyckas och utvecklas hos oss.” Utmaningen I augusti startar YLAB upp ett nytt byggnadsprojekt med en logistikfastighet på hela 50 000 kvm med tillhörande kontorsytor i Mölnlycke. Du får arbeta i ett sammansvetsat projektteam med tydliga roller och gott stöd. Här finns möjlighet att verkligen lära och utvecklas – och kanske köra fyrhjuling mellan arbetsområdena på tomten! Arbetsuppgifter Som Arbetsledare på YLAB får du en nyckelroll i att driva produktionen framåt. Du ansvarar för att samordna underentreprenörer, säkerställa att material finns på plats, följa tidplan, driva byggmöten, hantera riskbedömningar samt följa upp produktionen mot budget och kvalitet. Du jobbar nära platschef, projektledare och projektingenjör som alla ingår i ditt projektteam. Du kommer introduceras med YLAB på deras huvudkontor i Jönköping och Hultseryd under de första dagarna och kommer att få en tydlig väg in i rollen med stöd av erfarna kollegor. Vem är du? Vi söker dig som har ett brinnande intresse för produktion och byggprojekt, och som trivs i en koordinerande roll där du får kombinera teknisk förståelse med struktur och ansvarstagande. Vi ser även att du har med dig följande kvalifikationer... Högskoleutbildning/motsvarande arbetslivserfarenhet inom byggteknik eller besläktad bransch B-körkort God svenska och engelska i tal och skrift Meriterande om... BAS P/U-utbildning (annars erbjuds utbildning) Erfarenhet av större industriprojekt eller samverkan med tekniska installatörer Som person är du... Samarbetsinriktad, prestigelös och kommunikativ, med förmåga att hantera många kontaktytor. Du arbetar strukturerat och tar initiativ, samtidigt som du är flexibel och lösningsorienterad. Du är trygg i att leda möten och driva ditt eget arbete självständigt framåt. Placeringsort: Mölnlycke I rollen som arbetsledare förekommer resor och övernattningar. Start: Augusti 2025 Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!
NaijBygg är en del av NaijFöretagen, en koncern med 5 bolag inom bygg- och entreprenad. Idag omsätter NaijBygg själva cirka 240 miljoner och är omkring 55 anställda. De finns för deras kunder från idé till färdigt projekt och Naijs styrka är att hjälpa kunderna med alla delar av byggprocessen. Läs mer om NaijBygg här https://www.naijbygg.se/ Utmaningen Nu söker NaijBygg en arbetsledare/platschef som gillar fartfyllda dagar, variation och eget ansvar. Här får du driva mindre projekt och serviceuppdrag – både planera, samordna och ha koll på läget ute på plats. Du blir en viktig länk mellan snickare, underentreprenörer, beställare och projektledare. Det är ett jobb där du får använda både din byggkunskap och din förmåga att skapa struktur och god stämning i teamet. Dina uppgifter i korthet: Leda och följa upp mindre byggprojekt och serviceuppdrag Planera och samordna arbetet på plats Säkerställa att jobbet håller tidplan, kvalitet och budget Ha kontakt med kunder, underentreprenörer och leverantörer Se till att arbetsmiljö och säkerhet är på topp Jobba nära projektledare och övriga i teamet Vem är du? Du har några års erfarenhet inom bygg och är van att ta ansvar. Du gillar att ha koll på detaljer, men tappar inte greppet om helheten. Du är social, lösningsorienterad och trivs i en roll där du får både leda och vara med i det dagliga arbetet. Vi ser även att du har med dig följande kvalifikationer: Erfarenhet av mindre byggprojekt eller servicejobb God kunskap i svenska, både i tal och skrift BAS-U/BAS-P (eller vill utbilda dig inom det) Körkort (B) Struktur, ekonomisk förståelse och ett lösningsorienterat arbetssätt Meriterande om du har Byggingenjörsutbildning Tidigare erfarenhet med snickarbakgrund/arbetsledare/platschef Placeringsort: Smålandsstenar med omnejd Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!
Helge Nyberg AB är en internationell aktör med försäljning av truck- och vagnkoncept i 60 länder. Huvudkontoret med både utveckling och tillverkning har funnits i Ulricehamn sedan starten 1958. Produktvarumärket Ergobjörn har utvecklats med fokus på att göra vardagen bättre och enklare för kunderna. Med lång erfarenhet som specialister på intern materialhantering tillsammans med att alltid ha kunden i fokus, gör att de levererar standardprodukter och kundanpassade lösningar av hög kvalitet. I Ulricehamn arbetar idag ca 45 personer och företaget omsätter ca 100MSEK. Läs mer om Helge Nyberg: https://helge-nyberg.com/sv-se/ Utmaningen Helge Nyberg AB i Ulricehamn söker nu en ekonomiassistent som trivs med varierande arbetsuppgifter och som vill vara med och utveckla både sig själv och processer. Här får du en roll som innefattar många olika delar så som kund- och leverantörsreskontra, löpande redovisning, bokslutsstöd, moms, löneadministration, HR-inslag och till och med ett internationellt inslag via deras dotterbolag i Tyskland. Vi söker dig som har några års erfarenhet av ekonomiarbete, är trygg i dina kunskaper – men fortfarande nyfiken, driven och utvecklingsinriktad. Hantera kund- och leverantörsreskontra Administrativt arbete kopplat till personal och lön Sköta fakturering, påminnelser och kontakt med kunder Ta fram underlag för bokslut och göra moms och intrastat rapportering Stämma av balanskonton, hantera anläggningsregister (Visma) Uppdatera ekonomiska dokument, avstämningar av lager och redovisning Hjälpa till i receptionen och vid behov ta emot besökare Vem är du? Vi söker dig som är nyfiken, självgående och som inte tvekar att ta dig an nya utmaningar. Du trivs med ansvar, gillar att ta initiativ och är den som gärna kliver fram när något behöver lösas. Med en trygghet i dig själv och en ödmjuk inställning ser du det som en självklarhet att ständigt utvecklas och lära dig nya saker längs vägen. Du gillar struktur och ordning, men trivs också när dagarna bjuder på variation. Du är social, hjälpsam och tar gärna initiativ – både när det gäller att ta kontakt med andra och att komma med egna idéer. Framför allt drivs du av engagemang och en vilja att bidra. Vi ser även att du har med dig följande kvalifikationer: Har en utbildning inom ekonomi eller relevant arbetslivserfarenhet Har erfarenhet av lönearbete Är bekväm med svenska och engelska i både tal och skrift Har god datorvana, gärna i Officepaketet Innehar B-körkort Har du arbetat i system som Kontek eller Garp, eller har erfarenhet av HR-administration? Då är det meriter som vi ser som särskilt värdefulla i den här rollen. Placeringsort: Ulricehamn Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 19 jobb