Om tjänsten Zander & Ingeström söker en Produktchef som vill ta ett helhetsgrepp om utvecklingen av deras elpannor – en central del av framtidens energilösningar. Det här är en strategiskt viktig roll där du får stort utrymme att påverka, men också förväntas ta ansvar och arbeta självständigt. Du blir länken mellan teknik, marknad och affär, och spelar en nyckelroll i att ta produkten till nästa nivå. Du kliver in i ett sammansvetsat team med hög teknisk kompetens, där innovation och samarbete går hand i hand. Här finns möjligheten att bygga struktur där det behövs, ifrågasätta invanda arbetssätt och bidra med både nya perspektiv och långsiktiga planer. Dina framtida arbetsuppgifter I rollen som produktchef kommer du arbeta både strategiskt och operativt med att driva produktens utveckling utifrån affärsbehov och tekniska förutsättningar. Utveckla och förvalta produktstrategier och långsiktiga planer för elpannor Följa marknadens behov och omvandla kundinsikter till konkreta vägval Identifiera affärsmöjligheter genom dialog med kunder och samarbetspartners Leda projekt i nära samarbete med teknik- och säljteamet Skapa struktur för dokumentation och produktutveckling Agera som intern kunskapsbärare och bidra till organisationens tekniska och affärsmässiga utveckling Vi söker dig som Har en teknisk bakgrund och ett affärssinne – och som trivs med att arbeta självständigt, driva förändring och samtidigt bidra till det gemensamma. Du har med fördel erfarenhet från processindustri och vana att hantera tekniskt komplexa produkter. Vi tror att du har: Eftergymnasial teknisk utbildning, gärna inom energi, maskinteknik eller motsvarande Tidigare erfarenhet av produktledning eller produktutveckling Förståelse för tekniska system och industriella tillämpningar Vana att arbeta nära kunder och omvandla behov till produktidéer Förmåga att kombinera strategiskt tänk med ett operativt driv Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Som person är du lyhörd, analytisk och initiativtagande. Du gillar att hitta vägar framåt, även när vägen inte är utstakad från början, och trivs i en miljö där ansvar kombineras med frihet. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Arninge, Stockholm Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning Om Zander & Ingeström Zander & Ingeström har varit en självklar aktör inom hållbar energiteknik i över 100 år. Genom sin spetskompetens inom exempelvis elpannor och pumpar är de en betrodd partner till industri- och energisektorn. Företaget värnar om långsiktighet, hög kvalitet och innovativa lösningar, med ambitionen att bidra till ett mer hållbart samhälle. Zander & Ingeström är medlem i Teknikföretagen, Svenskt Näringsliv, samt branschorganisationerna SWEPUMP och Vattenindustrin. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.
Om tjänsten Arlanda Express vill förstärka fastighetsavdelning med en teknisk förvaltare. Det är en nyckelroll i arbetet med att säkerställa att Arlanda express fastigheter och anläggningar alltid håller hög standard, både för resenärer och medarbetare. Verksamhetens huvudsakliga ansvar är att säkerställa att Arlanda express vid varje givet tillfälle har en fungerande fastighet som är hel och ren med hög tillgänglighet, för att kunna serva kunderna med en säker, snabb och tillförlitlig upplevelse av sin resa till och från Arlanda flygplats. Rollen som teknisk förvaltare är en nyinstiftad roll där du ansvarar för drift, funktion och uppföljning av tekniska system inom fastighetsbeståndet, inklusive områden som utemiljö, byggnader, VVS, ventilation, processystem, elkraft och belysning, hissar och rulltrappor. Du får möjlighet att både arbeta strategiskt och operativt, i nära samarbete med externa leverantörer och interna kollegor – främst teleteknikerna, samt bolagets drift- och fastighetschef. Dina framtida arbetsuppgifter Din vardag blir varierad och innebär både löpande förvaltningsarbete, uppföljning av entreprenader och deltagande i stora utvecklingsprojekt. Du kommer bland annat att: Vara kontaktperson för fastighetsrelaterade frågor gentemot externa parter. Planera och följa upp myndighetsbesiktningar och säkerställa efterlevnad. Arbeta i systemet DeDU med driftplaner och underhåll. Utföra kvalitetskontroller och dokumentera utförda arbeten. Analysera energidata och ta fram handlingsplaner för minskad förbrukning. Upphandla och följa upp avtal för drift- och underhållstjänster. Ta fram och följa upp budget kopplat till dina ansvarsområden. Delta i projekt kopplade till bl.a. utbyggnad av depå och utbyte av tekniska system. Sammanställning och analys av statistik för fastighetsdriften kopplat till fastställda KPI:er samt upprätta handlingsplaner utifrån dessa. Upprätta, följa och prognosticera budget för ansvarsområden enligt ovan samt kontera och attestera fakturor. Vi söker dig som har Eftergymnasial utbildning inom fastighetsteknik på minst YH-nivå. Erfarenhet av fastighetsteknik och drift. Erfarenhet av projektledning och byggentreprenader. Erfarenhet av budgetansvar. Grundläggande kunskaper inom Plan- och Bygglagen och Boverkets Byggregler Utbildning och erfarenhet inom byggarbetsmiljösamordning, systematiskt brandskyddsarbete och projektledning. Svenska och engelska flytande i tal och skrift. Mycket god datorvana (Word, Excel, PowerPoint, Teams, Project). Det är meriterande med kunskaper inom entreprenadjuridik. Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är strukturerad med en god förmåga att prioritera. Du är kommunikativ, både i skrift och muntligen, har god samarbetsförmåga och är en utpräglad problemlösare. Vi tror att du trivs med att ha många projekt pågående samtidigt och är van vid att arbeta tvärfunktionellt. Du tycker om att motivera och hantera människor, både kollegor och kunder Övrig information Start: Så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid Plats: Stockholm city med regelbundna besök ute på stationer och depå, främst Arlanda. Omfattning: Heltid. Anställningsform: Tillsvidare Säkerhetsprövning: Säkerhetsprövning och registerkontroll via Säpo ingår som en del av processen, då arbete på skyddsobjekt förekommer. Om företaget Arlanda Express är ett bolag som varje dag transporterar tusentals resenärer mellan Arlanda och Stockholm city. Bolaget befinner sig i ett viktigt teknikskifte med många spännande projekt på gång, som ny fordonsflotta, utbyggd depå och omfattande reinvesteringar i fastigheterna. Kulturen präglas av omtanke, kvalitet och långsiktighet – här tillåts man göra ett riktigt bra jobb och känna stolthet i det. Det är helt enkelt lätt att trivas och växa hos Arlanda Express. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .
Om tjänsten Annehem Fastigheter är ett svenskt börsnoterat fastighetsbolag med fastigheter i bland annat Skåne, Göteborg, Stockholm och Helsingfors. De skapar attraktiva och långsiktigt hållbara fastigheter där deras hyresgäster kan utvecklas och trivas. Annehem Fastigheter söker nu en teknik- och driftansvarig till bolaget, som vill vara med och ta både fastigheterna och bolaget till nästa nivå. Som teknik- och driftansvarig på Annehem Fastigheter får du en central roll i att utveckla och optimera fastighetsdriften i organisationen. Du blir den tekniska experten som stöttar förvaltare, fastighetsskötare och externa driftpartners i allt från energioptimering till implementering av smarta system. Det är en varierad roll där du får möjlighet arbeta både operativt och strategiskt, samt med projektledning av olika förbättringsinitiativ. Dessutom blir du en viktig del av företagets hållbarhetsarbete, där du bland annat aktivt bidrar till att minska energiförbrukning och implementera innovativa, miljövänliga lösningar i fastighetsbeståndet. Dina framtida arbetsuppgifter Säkerställa att fastigheterna drivs optimalt och energieffektivt. Implementera och vidareutveckla tekniska lösningar och digitala system. Ha koll på fastighetstekniska system som el, VVS och styrsystem. Vara kravställare vid upphandlingar och investeringar. Utbilda och stötta kollegor i tekniska frågor. Arbeta för att hitta nya sätt att minska miljöpåverkan. Vem är du? Du är en tekniskt driven problemlösare med ett öga för detaljer och en passion för att göra fastigheter smartare, mer energieffektiva och bättre för både hyresgäster och miljön. Vi ser gärna att du har: Eftergymnasial utbildning inom fastighetsteknik, byggingenjör, energi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Minst fem års erfarenhet av en liknande roll inom drift, teknisk förvaltning eller entreprenad. God kunskap om fastighetstekniska system som el, VVS, ventilation, styrning, brand och passage. God kännedom om lagar, bestämmelser och standarder inom VVS, energi, hissar, brand och el. Erfarenhet av arbete med energioptimering och hållbara lösningar, gärna inom kommersiella fastigheter eller bostäder. Kunskap av entreprenadjuridik. IT- och systemvana Flytande kunskaper i både svenska och engelska. Vid denna rekrytering lägger vi även stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är prestigelös, initiativtagande och lösningsorienterad. Du lägger även stor vikt vid bra samarbeten och som person är du även noggrann i ditt arbete samt serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Övrig information Start: Så snart som möjligt, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Ängelholm Omfattning: Heltid Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Annehem Fastigheter Annehem Fastigheter är ett svenskt börsnoterat fastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar fastigheter i Norden. Med en portfölj värd cirka 5 miljarder kronor fokuserar Annehem Fastigheter på kommersiella, samhälls- och bostadsfastigheter i nordiska tillväxtorter. Bolaget driver hållbara och energieffektiva fastighetslösningar genom digitalisering och teknisk innovation. Genom nära samarbete med hyresgäster och partners skapar Annehem Fastigheter långsiktiga värden och moderna fastighetslösningar för framtiden. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .
Vill du driva utvecklingen av Sveriges starkaste ekosystem för halvledare? Här får du en central roll i att forma framtiden för industrin genom att bygga strategiska samarbeten! Tillsammans med partners och teamet på Kista Science City blir det din uppgift att bidra till att öka kunskap och insikt om hur halvledare är en nyckelteknologi för säker digitalisering och konkurrenskraft. Om tjänsten Ekosystemet för halvledare blir allt viktigare, och Europa behöver stärka sin självförsörjning. Sveriges ledande innovationsmiljö för halvledare finns i Kista, där Electrumstiftelsen tillsammans med RISE, KTH och STING arbetar för att utveckla och kommersialisera ny teknik. I rollen som projektledare får du möjlighet att arbeta för att skapa bättre förutsättningar för företag att växa, skala upp och samverka med akademi och industri. I nära samarbete med KTH, RISE och STING arbetar vi för att involvera och engagera företag i utvecklingen av ekosystemet. Genom riktade insatser inom kompetensutveckling, nätverksaktiviteter och bättre tillgång till forskningsinfrastruktur ska projektet bidra till att Sverige stärker sin position inom halvledarindustrin. Här får du en nyckelroll i ett spännande teknikskifte, där ditt arbete bidrar till avancerade och hållbara lösningar för framtidens industri. Du kommer att ansvara för strategiska initiativ, leda projekt från start till mål och arbeta nära både akademi och näringsliv för att forma framtidens halvledarindustri. Rollen är en del av ett projekt som ska främja ka främja innovation, kommersialisering, attrahera talang och utveckla en innovationsmiljö. I rollen arbetar du med företag, forskningsinstitut och resurser som kan tillverka de material och komponenter som behövs, men även de kunder som utgör värdekedjan för halvledare och närliggande tekniker. Dina framtida arbetsuppgifter Du ansvarar för att strukturera, driva och utveckla projekt, säkerställa att målen uppnås och att samverkan mellan olika aktörer fungerar optimalt. Exempel på arbetsuppgifter: Planera, leda och koordinera event, matchmakings och workshops för företag, studenter och forskare, Identifiera behov och stimulera samarbeten med företag, akademi och offentliga aktörer. Omvärldsbevaka och affärsutveckla ekosystemet genom nya initiativ. Söka finansiering, rapportera till finansiärer och bygga hållbara strukturer för långsiktig utveckling. Marknadsföra och kommunicera aktiviteter i samarbete med kommunikationsteamet. Vi söker dig som För att lyckas i rollen behöver du vara en skicklig nätverksbyggare och kommunikatör som drivs av att utveckla ekosystem och få andra att växa. Du har en affärsutvecklingsorienterad inställning och trivs i en snabbrörlig miljö där du får stor möjlighet att påverka. Du har lätt för att driva processer med många intressenter. I övrigt ser vi att du har: Akademisk examen. Minst 5–10 års erfarenhet av strategiskt och operativt arbete. Förståelse för samverkan mellan akademi, näringsliv och offentliga aktörer. Erfarenhet av att leda innovationsprocesser och bygga strategiska samarbeten. Tekniskt intresse och förståelse för deep tech och hårdvara är mycket meriterande. Övrig information Start: Enligt överenskommelse. Plats: Kista. Omfattning: Heltid. Anställningsform: Tillsvidare, med provanställning. Om kunden Kista Science City är en nyckelspelare i utvecklingen av Stockholms ekosystem för teknikutveckling. Med nära samarbeten med exempelvis IBM, Ericsson, KTH och Stockholms stad arbetar de för att stärka ekosystemet inom teknik och innovation med ett starkt fokus på att skapa förutsättningar för framväxten av ny teknologi och nya bolag. Kista Science City ägs av Stiftelsen Electrum. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.
Om tjänsten Breakit söker nu ett gäng effektiva personer som letar efter en möjlighet att tjäna lite extra pengar! Breakit är Sveriges nyhetssajt om techbolag och startups. De bevakar digitaliseringen och berättar om entreprenörerna som förändrar näringslivet. Nu håller Breakit i Funding day den 10/4 där du kommer ansvara för förberedelse och registrering av deltagarna. Du kommer ingå i en grupp på några personer där ni kommer att få jobba med registrering, organisering och service. Vi söker personer som kan jobba den 10/4 och är tillgängliga dagtid Dina framtida arbetsuppgifter Ta emot och checka in gäster Förbereda material Vara behjälplig med allmänna frågor Vi söker dig som Studerar eller har annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% Tycker det är roligt med service och att jobba med människor Vi ser det som meriterande Erfarenhet som värd/värdinna på event Erfarenhet inom service Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är ansvarstagande, självgående och serviceinriktad. Övrig information Start: 10/4 Plats: Stockholm Detta är en konsultanställning under en dag på Wrknest där du arbetar ute hos kund. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.
Om tjänsten Är du en strukturerad och noggrann ekonom med ett starkt intresse för finansiell analys och rapportering? Vill du vara en del av ett dynamiskt företag där du får möjligheten att utvecklas och ta ansvar? Då kan detta vara rollen för dig! Dina framtida arbetsuppgifter I rollen som financial controller kommer du att ha en bred och varierad tjänst där du arbetar både operativt och analytiskt för att säkerställa noggrannhet i företagets ekonomiska rapportering och processer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Registrera och bearbeta finansiella transaktioner i företagets ekonomisystem. Utföra regelbundna avstämningar och korrigera eventuella fel eller avvikelser. Kontera och hantera inkommande fakturor samt säkerställa korrekt dokumentation. Förbereda ekonomiska rapporter för månads-, kvartals- och årsbokslut. Administrera och säkerställa korrekta löneutbetalningar i enlighet med gällande lagstiftning. Stödja budgetprocessen genom att samla in och analysera finansiella data. Delta i framtagning av finansiella prognoser samt identifiera potentiella risker och möjligheter. Implementera och upprätthålla administrativa rutiner och processer för att förbättra effektiviteten. Vi söker dig som har: En akademisk utbildning inom ekonomi, redovisning eller liknande. Erfarenhet av löpande bokföring, avstämningar och finansiell rapportering. Goda kunskaper i ekonomisystem och Excel. Förmåga att analysera finansiell data och presentera insikter för beslutsfattande. Erfarenhet av löneadministration och hantering av skatter och avdrag. God förståelse för ekonomiska processer och internkontroller. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från arbete i en internationell miljö. I den här rollen är väger även dina personliga egenskaper in, man behöver inte kunna allt från början men det är viktigt att man har viljan att lära sig. Vi tror att du är en strukturerad och noggrann person med en analytisk förmåga och ett öga för detaljer. Framförallt är du ambitiös och självgående med en vilja att utvecklas samtidigt som du är flexibel och prestigelös. Vi ser även att du trivs i en dynamisk miljö där det händer mycket och finns goda utvecklingsmöjligheter. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm, Solna Omfattning: Heltid Anställningsform: tillsvidare med inledande provanställning Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om företaget Vår kund är en etablerad aktör inom Fibernät med verksamhet i Tyskland. Företaget har en stabil och växande verksamhet där innovation och kvalitet står i fokus. De erbjuder en trivsam arbetsmiljö med stark laganda, korta beslutsvägar och stora möjligheter till professionell utveckling. Kulturen präglas av samarbete, engagemang och en ambition att alltid förbättra och effektivisera verksamheten. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .
Om tjänsten Just nu hjälper vi vår samarbetspartner att hitta auktoriserade elektriker som vill vara en del av ett stort infrastrukturprojekt – utbyggnaden av Stockholms tunnelbana och tvärbana! I rollen som elektriker kommer du att arbeta med elinstallationer och bidra till att modernisera och utveckla stadens infrastruktur. Bolaget har sitt kontor i Farsta, men det mesta av arbetet sker ute på projektens etableringar. Detta är en direktrekrytering till kunden, där vi på Wrknest sköter rekryteringsprocessen. Därför önskar vi att all kontakt sker via oss. Dina framtida arbetsuppgifter I denna roll kommer du att arbeta med elinstallationer och underhåll inom infrastrukturprojekt, exempelvis utbyggnaden av Stockholms tunnelbana och tvärbana. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat: Utföra elinstallationer enligt ritningar och specifikationer. Säkerställa att arbetet uppfyller alla säkerhets- och kvalitetskrav. Kontrollera och testa installationer för att säkerställa att de fungerar korrekt. Samarbeta med andra yrkesgrupper för att hålla tidsplan och säkerställa projektets framgång. Bidra till riskbedömningar och säkerhetsgenomgångar på arbetsplatsen. Vi söker dig som har Auktorisation som elektriker (AL eller motsvarande). Erfarenhet av att arbeta som elektriker, gärna inom nyinstallation och/eller infrastruktur. B-körkort. Goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Vi ser det som meriterande Erfarenhet av arbete med hög- och lågspänningsinstallationer. Kunskaper inom ESA eller heta arbeten. Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och lösningsorienterad. Du är också flexibel och trivs med att samarbeta i team. En vilja att lära och utvecklas inom ditt yrke är något vi värderar högt! Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Kontor i Farsta, arbete sker på projekten i Stockholmsområdet. Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidare, med inledande provanställning. För denna tjänst kommer en bakgrundskontroll att genomföras innan anställning, då arbete på skyddsobjekt kan förekomma. Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om företaget Denna kund erbjuder företag, statliga verk, landsting, kommuner och myndigheter rådgivning, konstruktion, projektering, installation, underhåll, service och besiktning inom el, signal, tele, kanalisation och mark. Medarbetarna har lång erfarenhet från komplexa projekt inom exempelvis Trafikverket, Stockholms tunnelbana, Roslagsbanan mfl. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .
Om tjänsten Rollen som junior .Net-utvecklare innebär att du kommer vara delaktig i att utveckla och underhålla NTI:s egna produkter samt att ta fram nya. Du kommer ha en viktig roll i NTI:s konsultteam där du är involverad i hela processen - från idé till färdig produkt. Detta är ett stimulerande arbete som garanterar dig utveckling och värdefulla kunskaper. NTI värnar om att ha en öppen och driven atmosfär och de anställda har stort engagemang i sitt arbete och för verksamheten. I denna tjänst garanteras du även att bli en del av ett härligt team som har kul både på och utanför arbetet. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader, där du blir anställd av Wrknest men jobbar på uppdrag ute hos NTI. Det finns goda chanser till att uppdraget blir förlängt eller att du blir överrekryterad till NTI. Dina framtida arbetsuppgifter Utveckla interna och externa webbportaler Design och underhåll av databaser Utveckla och underhålla NTIs egna produkter Ta fram nya produkter Metodutveckling Tätt samarbete med säljare och övriga konsulter Detta erbjuder NTI Stora utvecklingsmöjligheter Bra förmåner, lön och tjänstepension Mobiltelefon och dator Flexibla arbetstider och distansarbete Onboarding för att introduceras i verksamheten, arbetsuppgifter och team Skön företagskultur Kickoff två gånger om året Roliga after works och aktiviteter Vi söker dig som har En högskoleexamen där du lärt dig programmering Kunskaper i .Net (C#) och MSSQL Kunskaper i Javascript och Webbdesign Kunskap om nätverkskommunikation Generell kunskap inom cloudbaserade system Flytande kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift Vi ser det som meriterande Körkort Arbetslivserfarenhet inom programmering Autodesk-produkter (CAD, PDM, VR, AR, m.fl.) Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som har ett genuint intresse för programmering, är engagerad i ditt arbete och arbetar proaktivt och lösningsfokuserat. Som person är du även noggrann och logisk i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Övrig information Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid Plats: Borås eller Göteborg Omfattning: Heltid, 40 h/v Anställningsform: Konsultuppdrag Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om NTI NTI är specialister på CAD, PDM, PLM och BIM. De har ett unikt samarbete med Autodesk, egenutvecklade mjukvaror och med sin gedigna expertis samt över 35 års långa erfarenhet i digitalisering så erbjuder de effektivisering av verksamheter. NTI är ett bolag med goda kundrelationer och har idag ett brett utbud av produkter och tjänster som skräddarsys för företag inom byggnads- och tillverkningsindustrin. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.
Om tjänsten Just nu hjälper vi på Wrknest vår samarbetspartner Nordic Biosite att hitta sin nästa stjärna inom logistik till deras kontor i Täby! Du blir en del av ett härligt, hjälpsamt team som är måna om varandras välmående. Då bolaget har kunder runt om i hela världen kommer en stor del av den dagliga kontakten med kunder att ske på engelska. Uppdraget är ett konsultuppdrag där man blir anställd som konsult hos oss på Wrknest och arbetar på plats hos kund. Uppdraget är ett vikariat men det finns goda chanser till förlängning eller överrekrytering. Dina framtida arbetsuppgifter I rollen som logistiker kommer du att ha varierade uppgifter där hälften av ditt arbete kommer bestå av att till arbeta med paketering av produkter och hälften består av administration och kundkontakt. Din roll är att säkerställa att leveranser till kunder utförs på ett effektivt och kostnadsmedvetet sätt. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att: Ta hand om inleveranser och vid behov hämta upp produkter via speditör från kund Ha kontakt med leverantör vid eventuella fel rörande leveranser (trasiga produkter, fel antal, fel produkt etc) Ge information till kunder om restnoterade produkter och andra ändringar rörande leverans Ta fram information ur företagets databas samt uppdatera ordrar, kontakter, kunder osv för korrekt utleverans Fakturera ordrar som utlevereras under dagen Vara behjälplig vid interna inköp och företagets övriga funktioner Vi söker dig som har Gymnasial utbildning Mycket god datorvana Mycket goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift, samt goda kunskaper i svenska Vi ser det som meriterande med Erfarenhet av arbete i affärssystemet Pyramid Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är strukturerad, lösningsorienterad och noggrann. Som person har du även en positiv inställning, är social och har lätt för att knyta kontakter och samarbeta med både kunder och kollegor. Övrig information Omfattning: Konsultuppdrag, heltid 40h/v Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm, Täby Arbetstider: 8:30-17:00 Om företaget Nordic Biosite distribuerar kvalitativa och innovativa produkter inom forskning och diagnostik och har sitt huvudkontor i Sverige. Med bred erfarenhet och kunskap inom området ger de högkvalitativt stöd till kunder över hela världen, oavsett forskningsdisciplin. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .
Om tjänsten Nässelgrundet är ett mindre expansivt bolag som är verksamma inom anläggning, trafikvakt och maskin. Som ett nästa steg i sin tillväxt söker de nu en KMA som kommer att driva arbetet inom kvalitets och miljö-området med fokus på ständig förbättring samt för att säkerställa att krav efterlevs enligt ISO standarderna. Nässelgrundet är ett familjärt bolag med en prestigelös företagskultur där man också gillar att ha roligt tillsammans. Vi tror att både den erfarne eller du som är i början av din karriär och har ett starkt driv att lära sig passar i denna roll. Detta är en direktrekrytering till Nässelgrundet, där Wrknest hanterar rekryteringsprocessen. Dina framtida arbetsuppgifter I rollen som KMA kommer du få jobba brett med stora möjligheter till utveckling inom bolaget, du kommer arbeta nära projektledare, entreprenadingenjör och verksamhetschefen. Dina uppgifter kommer bland annat innebära: Delta i projektstarten genom att sätta upp kvalitets- och miljöplaner samt underhålla ISO-certifieringar. Följa upp projekt för att säkerställa att planer efterlevs, genomföra riskanalyser på plats och utvärdera avslutade projekt. Driva förbättringsarbete och säkerställa att verksamheten uppfyller lagkrav, särskilt inom arbetsmiljö. Planera, genomföra och följa upp interna KMA-revisioner samt ta fram utbildningar inom området. Kommunicera KMA-arbetet externt via hållbarhetsredovisning, hemsida och andra kanaler. Vi söker dig som har KMA-, mark & anläggning- eller infrastrukturs utbildning eller motsvarande utbildning/arbetslivserfarenheter B-körkort Flytande kunskaper i svenska i tal och skrift Vi ser det som meriterande Erfarenheter av KMA/arbetsmiljö inom exempelvis betong, tunnel, infrastruktur och anläggning Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är initiativtagande, flexibel och har en god social förmåga. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm, Bromma Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .
Välj ett jobb för att visa detaljer