Vill du vara med och skapa ordning, tydlighet och laganda i en lagerverksamhet som står inför en viktig utvecklingsresa? Vi söker nu en lagerchef som kan arbeta både operativt och strategiskt för kunds räkning i Göteborg. Vi söker en nyckelperson med driv, struktur och förmågan att få med sig människor i förändring. Om rollen Som lagerchef kommer du in i ett läge där mycket fungerar men där det finns potential att förbättra, förtydliga och utveckla arbetssätt, samarbeten och kultur. Du får ansvar för den dagliga lagerverksamheten, samtidigt som du spelar en central roll i att driva förbättringsinitiativ inom processer, struktur och ledarskap. Det här är en roll för dig som trivs med att kombinera operativ närvaro med ett strategiskt tänk. Du behöver ha förmåga att leda förändring, ta beslut och vara ett tydligt stöd för dina medarbetare. Ansvarsområden: Leda och utveckla den dagliga driften på lagret Bygga en stark teamkänsla och etablera tydliga rutiner och ansvarsfördelning Identifiera och driva förbättringsprojekt inom logistik, process och system Ansvara för arbetsmiljö, bemanning och effektiv resursplanering Vara en brygga till andra delar av organisationen och bidra till ett bättre flöde över avdelningsgränser Vi söker dig som: Har flera års erfarenhet av att leda lager- eller logistikverksamhet, gärna i mindre eller medelstora bolag Är en trygg, kommunikativ och handlingskraftig ledare som får med dig andra Har ett naturligt driv för struktur, förbättringar och tydliga processer Trivs med att arbeta nära verksamheten och vara operativ när det behövs Är van att arbeta med systemstöd och har god förståelse för logistikflöden Vi erbjuder: En viktig roll i ett företag med pågående utvecklingsprojekt inom logistik och struktur Möjlighet att göra verklig skillnad i vardagen genom tydligt ledarskap och förbättringsarbete En platt och pragmatisk organisation där du får stort ansvar och mandat En arbetsplats där du kan sätta din prägel på hur arbetet ska fungera, både idag och framåt Ansökan Låter detta som rätt utmaning för dig? Ansök redan idag, urval kommer att ske löpande. Har du frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta Felicia Pettersson på [email protected].
Om tjänsten Har du tidigare lagererfarenhet? Är du stresstålig, driven och noggrann? Då kanske detta är jobbet för dig! Anställningsformen är en behovsanställning (deltid). Du behöver ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, antingen studerar du eller har ett annat jobb. Du ska kunna jobba minst 3 pass i veckan, minst 2 vardagar och ser helst att du är tillgänglig måndagar och tisdagar. Arbetstiderna är dagtid 7-15.30. Detta är ett bemmaningsuppdrag via Pokayoke. Dina arbetsuppgifter - Godsmottagning - Inleverans - Plock - Pack - Utlastning Vad vi söker Krav: - Annan huvudasklig sysselsättning på minst 50% - Gymnasiekompetens. - God svenska och engelska i tal och skrift - God grundläggande matematisk förmåga Vi ser helst att du är: - Effektiv, drivande och engagerad - Noggrann och ordningsam - Stresstålig - Flexibel - Kvalitetsmedveten
Om tjänsten Som lagerarbetare på Pokayoke får du ett spännande arbete i en modern logistikverksamhet. Du blir en viktig spelare för våra kunders framgång, och kommer ha stora möjlighet att utveckla dina erfarenheter och kunskap. Tjänsten är en visstidsanställning med start i slutet på juni enligt överenskommelse och ingen möjlighet till semester förrän efter vecka 33. Arbetstid är måndag- fredag dagtid. Observera att det är ett kyllager. Dina arbetsuppgifter Du kommer primärt att jobba med infackning av pall med hjälp av skjutstativtruck men även lasta/lossa lastbilar. Vad vi söker Självklart är du en vass skjutare men du kan även manövrera en ledstaplare eller hoppa upp i en motviktstruck. Vidare tror vi att du som söker är noggrann, effektiv och har en vilja att leverera ett bra jobb. Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Låter detta intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Tillsättning sker så snart vi har hittat rätt kandidat! Om Pokayoke Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av. Hos oss är alla lika värda. Vi tar hand om varandra och vill ständigt lära varandra och av varandra. Vi är öppna för utveckling och gör alltid vårt bästa i uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Inställningen är det viktigaste på Pokayoke!
Om tjänsten På uppdrag av vår kund söker vi nu en Lageradministratör. Tjänsten är en visstidsanställning på heltid över sommaren, v27-35, med goda möjligheter till fortsatt arbete. Arbetstid måndag-fredag dagtid. Dina arbetsuppgifter Här kommer du hantera inkommande orders och önskemål från våra kunder. Ordna med utleveranser, spåra gods, hantera avvikelser, hålla koll på saldon och transaktioner. Du kommer även stötta dina lagerkollegor administrativt. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: • Orderstansning • Kundkontakt • Felsökning • Avvikelsehantering • Administrativt stöd • Kundservice Vad vi söker Som person är du ambitiös, driven och har en stor vilja att utvecklas. I ditt arbetssätt är du ansvarstagande, strukturerad, lösningsorienterad och värdesätter ordning och reda. Du är serviceinriktad, kommunikativ och gillar att hjälpa andra. Vidare ser vi att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket samt hanterar engelska väl i både tal och skrift och god erfarenhet av MS Office. Har du tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom logistikbranschen är detta starkt meriterande. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper och ser naturligtvis att du vill fortsätta att utvecklas i din roll. Tjänsten är med omgående start, och intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan redan idag! Om Pokayoke Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.
Om rollen Vi söker en trygg och engagerad produktionsledare till ett större logistikbolag i Enköping. Det här är ett interimuppdrag där du kommer att arbeta kvällsskift och vara ansvarig för att leda ett team i det dagliga arbetet. Uppdraget pågår från sommaren till sen höst, med möjlighet till förlängning. Du kommer att ha fullt personalansvar under ditt skift och arbeta nära verksamheten för att säkerställa att teamet når uppsatta mål samtidigt som du bygger engagemang, tydlighet och arbetsglädje. Dina arbetsuppgifter Leda, fördela och följa upp det dagliga arbetet under kvällsskiftet Skapa struktur, tydlighet och arbetsro i ett team med kollektivanställda Ansvara för bemanning, schema, introduktion och utvecklingssamtal Identifiera och hantera rehabiliteringsbehov samt andra HR-relaterade ärenden Vara en närvarande och lösningsorienterad ledare nära verksamheten Samarbeta med andra ledare och driftsledning för att optimera flöden Vi söker dig som Har tidigare erfarenhet som produktionsledare, teamchef eller motsvarande roll i logistik- eller produktionsmiljö Är trygg i att ta personalansvar och har erfarenhet av att arbeta med medarbetarsamtal, bemanning och arbetsmiljöfrågor Trivs med ett högt tempo och många kontaktytor Är en tydlig kommunikatör med ett coachande och tillitsfullt ledarskap Ser relationen till teamet som en nyckel till produktionsframgång Ditt ledarskap Du är en person som får med dig männsikor. Du skapar förtroende, visar omtanke och får människor att känna sig delaktiga och viktiga. Du är tydlig när det behövs, men alltid med respekt och ödmjukhet. Ditt fokus är att skapa ett team som både mår bra och presterar. Varför Pokayoke? Pokayoke är ett snabbväxande företag med stort engagemang och ett tydligt uppdrag: att hjälpa våra kunder att utvecklas och prestera på hög nivå, ofta i lägen där det behövs som mest. Vi arbetar med några av Sveriges mest komplexa logistikflöden och våra interimledare är en viktig del i våra leveranser. Vi letar alltid efter människor som vill göra skillnad, som drivs av utveckling och som gillar att ha kul tillsammans med andra. Hos oss blir du en del av ett team där det är högt i tak och stark framåtanda. Ansökan Låter detta som rätt utmaning för dig? Ansök redan idag, urval kommer att ske löpande. Har du frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta Felicia Pettersson på [email protected].
Är du analytisk, nyfiken och vill vara med och forma framtidens logistiklösningar? Vill du arbeta i ett snabbväxande företag där idéer snabbt blir verklighet och där du kan göra skillnad från dag ett? Då kan detta vara rätt steg för dig. Pokayoke söker nu en Logistikutvecklare som vill bidra till att förbättra och optimera våra kunders logistikflöden. Du kan bo var som helst i Sverige, viktigast är att du delar vårt driv, vår nyfikenhet och vår ambition att skapa konkreta resultat. Om rollen Som Logistikutvecklare på Pokayoke får du arbeta i spännande uppdrag som kombinerar analys, problemlösning och verksamhetsutveckling. Du blir en del av ett erfaret leveransteam och samarbetar nära både kunder och kollegor. Bland dina arbetsuppgifter finns: Kartläggning och analys av logistikflöden inom lager, transport och distribution Design och modellering av lösningar med hjälp av moderna verktyg och metoder Deltagande i kundprojekt med ansvar för dataunderlag, simuleringar och förbättringsförslag Stöd vid implementation av nya arbetssätt och system Bidra med beslutsunderlag till våra kunder genom tydliga analyser och rekommendationer Vem vi söker Vi söker dig som är analytisk, nyfiken och gillar att arbeta strukturerat med förbättringar som ger verklig effekt. Du trivs i en miljö där du får kombinera datadriven analys med nära samarbete med kunder och kollegor. Vi tror att du har: Erfarenhet eller utbildning inom logistik, supply chain, industriell ekonomi eller liknande God förmåga att analysera och visualisera data, gärna i Excel eller andra analysverktyg Intresse för simulering och modellering, erfarenhet är meriterande Förmåga att arbeta självständigt och att ta ansvar i projektmiljö Ett driv att utvecklas och att på sikt ta större ansvar i uppdrag Varför Pokayoke? Pokayoke är ett snabbväxande företag med högt engagemang, korta beslutsvägar och ett tydligt fokus: att leverera värde. Vi arbetar med några av Sveriges mest komplexa logistikflöden och hjälper våra kunder att utveckla sina verksamheter, ofta genom ny teknik, smarta analyser och ett starkt teamarbete. Hos oss får du: Möjlighet att växa snabbt i rollen och ta ökat ansvar En varierad vardag där du ständigt lär dig nytt Flexibilitet i var du bor och hur du jobbar – det viktiga är att du levererar Ett engagerat team med mycket energi, humor och vilja att lyckas tillsammans Placering och ansökan Tjänsten är flexibel och du kan bo var som helst i Sverige. Resor i tjänsten förekommer i varierande grad beroende på uppdrag. Låter det intressant? Skicka din ansökan så snart som möjligt, urval sker löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Felicia Pettersson på [email protected] Ansök nu och bli en del av ett företag som förändrar hur logistik utvecklas i Sverige.
Om rollen Är du en relationsbyggare som vill skapa långsiktiga samarbeten och göra verklig skillnad för kunder? Hos oss får du en nyckelroll där du hjälper företag inom logistikbranschen att utvecklas och växa, från första kontakt till starka, varaktiga partnerskap. I rollen arbetar du nära våra kunder, lär känna deras vardag på djupet och blir deras naturliga partner genom förändringar, tillväxt och vardagliga utmaningar. Det handlar inte om snabba avslut, utan om att bygga äkta relationer där du gör skillnad över tid. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för hela kundresan, från första kontakt till förvaltning av etablerade samarbeten Bygga, utveckla och underhålla långsiktiga relationer med nya och befintliga kunder Prospektera och identifiera nya affärsmöjligheter Skräddarsy lösningar utifrån varje kunds specifika behov och utmaningar Du kommer att utgå från vårt kontor i Stockholm och verkar främst i Mälardalen, med inslag av resor. Vem är du? Vi söker dig som är varm, nyfiken och professionell, någon som ser helheten, skapar struktur och gillar att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Vi tror att du: Har erfarenhet av kundrelationer i en liknande roll, gärna inom bemanning, logistik eller motsvarande bransch Trivs med att ta ansvar och fatta egna beslut Kommunicerar tydligt och skapar förtroende naturligt Drivs av att se både kunder och kollegor lyckas Ditt engagemang märks i allt du gör, både i hur du bygger starka relationer och i hur du bidrar till ett positivt lagarbete. Varför Pokayoke? Pokayoke startade 2022 och sedan dess har vi växt snabbt. Här får du frihet under ansvar, stort eget handlingsutrymme och ett team som alltid stöttar varandra. Vi präglas av innovation, kvalitet och en övertygelse om att relationer är nyckeln till framgång. Hos oss får du: Möjlighet att utvecklas och växa i takt med företaget Vara med och forma både din roll och vår framtid En vardag fylld av skratt, driv och ett gemensamt fokus på att göra verklig skillnad Ansökan Känner du igen dig i beskrivningen? Då ser vi fram emot att höra från dig! Har du frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta Felicia Pettersson på [email protected]. Vi går igenom ansökningar löpande – skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!
Har du erfarenhet från bemanning och brinner för relationer, affärer, Industri och logistik? Vi söker nu en affärsdriven och prestigelös Operations Manager som vill ta nästa steg i karriären och vara med och forma framtidens bemanning. Om rollen I rollen som Operations Manager hos oss på Pokayoke är du en nyckelperson och ansvarar för dina kunder och medarbetare ute hos kund. Du äger ansvaret för att utveckla kunden och även arbeta för att utveckla kundens verksamhet. Du har operation support till din hjälp för det administrativa och även talent sourcers för att hitta de bästa kandidaterna till dina uppdrag. Du får ett stort eget ansvar och friheten att forma din arbetsdag, samtidigt som du har ett engagerat team i ryggen. Du trivs i en dynamisk miljö där du får arbeta nära både kund och medarbetare. Hos oss är det högt i tak, laganda i fokus och varje dag bjuder på nya möjligheter. Vi söker dig som ser laget före jaget, stöttar där det behövs och som är självgående och är redo att kavla upp ärmarna när det krävs. Med din positiva inställning, tillgänglighet och noggrannhet skapar du kvalitet och förtroende – både internt och externt. Dina ansvarsområden: • Bygga och vårda långsiktiga kundrelationer • Aktiv kundbearbetning • Ansvara för hela bemanningsprocessen – från kravprofil till onboarding • Personalansvar för konsulter • Ansvar för arbetsmiljö och trivsel hos våra medarbetare • Vara trygg och tillgänglig för både kund och medarbetare • Självständigt planera ditt arbete för att nå uppsatta mål Vem är du? Du har erfarenhet av bemanning inom Industri, lager och logistik och har arbetat med personalansvar. Du trivs i en roll där du får kombinera operativt arbete med affärsutveckling. Du är strukturerad, prestigelös och lösningsorienterad, med god förmåga att leverera kvalitet även i ett högt tempo. Med noggrannhet och helhetssyn säkerställer du att både kund och konsult lyckas i sina samarbeten. Din bakgrund Vi söker dig som har erfarenhet från bemanning, konsult- eller rekryteringsbranschen och som har god förståelse för Industri, lager- och logistikflöden. Du har tidigare haft personalansvar och är van att arbeta självständigt. Du har ett starkt affärsdriv, är van vid merförsäljning och har goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift. Körkort är ett krav. Du har god systemvana, och det är meriterande om du har erfarenhet av Intelliplan. Stark lagkänsla och en positiv attityd är något vi värderar högt. Vi erbjuder Hos Pokayoke blir du en del av ett engagerat team som värdesätter kvalitet, samarbete och arbetsglädje. Du får en bred och ansvarsfull roll i ett bolag som växer snabbt, med stor möjlighet att påverka både din egen och företagets utveckling. Vi tror på frihet under ansvar – du får förtroendet att driva dina processer framåt och fatta egna beslut, samtidigt som du har ett team som stöttar och lyfter dig. Hos oss blir du en del av en kultur som präglas av engagemang, laganda och kvalitet. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med provanställning.
Om tjänsten Vi behöver stärka upp vårt team med en Talent Sourcer på deltid eller heltid. Du kommer vara en viktig del av vårt team och en stöttepelare till våra Operations Managers. Vi letar efter en energisk och entusiastisk person som är redo att hoppa in och bli en del av vårt härliga team – i en roll som liknar en rekryteringsassistent. Perfekt för dig som studerar HR eller liknande och vill få erfarenhet vid sidan av studierna, då arbetstiderna är flexibla. Vi på Pokayoke brinner för att leverera och att göra det effektivt med kvalitet i fokus. Vi är ett gäng ambitiösa personer som älskar att hjälpa folk hitta sina drömjobb och företag hitta sina drömkollegor inom logistik. Vi är en familjär och stöttande grupp som alltid ser till att ha kul på jobbet! Vi gillar tror på det vi gör och tycker vårt arbete är bland det roligaste vi vet. Dina arbetsuppgifter Som vår nya Talent Sourcer kommer du att vara ett hjärta i vårt team. Du kommer att hjälpa till med allt från att skriva jobbannonser och screena CV:n till att boka intervjuer och hålla kontakten med våra kandidater. Hos oss har du möjligheten att lära dig massor om rekrytering och personalhantering! När du är varm i kläderna kommer du även att hålla intervjuer och få göra de urval som är avgörande i processen. Vad vi söker Du är en positiv och driven person som älskar att arbeta med människor. Du är snabb på att lära och har en "can-do"-attityd. Erfarenhet av rekrytering är meriterande men inte ett krav – vi letar efter någon som är redo att ta på sig en ny utmaning och växa med oss! Du är bra på att kommunicera både skriftligt och muntligt med en känsla för detaljer. Vi arbetar i högt tempo, och att kunna ta snabba beslut är avgörande. Vi erbjuder Flexibla arbetstider som passar ditt schema. En chans att lära och växa inom ett spännande och nytänkande företag. Massor av stöd och möjligheter till personlig och professionell utveckling. En rolig och avslappnad arbetsmiljö där varje dag är ett nytt äventyr! Ansökan Har du frågor om tjänsten? Kontakta ansvarig rekryterare Felicia Pettersson på [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!
Är du en trygg, operativ ledare med ett öga för både detaljer och förbättringar? Vill du arbeta nära verksamheten, coacha team och driva daglig styrning i ett av världens ledande logistikföretag? Nu söker vi en engagerad och drivande Operations Supervisor till DHL Supply Chain i Eskilstuna som ska leda den dagliga driften och skapa resultat genom människor. Om rollen Som Operations Supervisor har du en central roll i den dagliga driften. Du ansvarar för att leda ditt team mot gemensamma mål inom säkerhet, kvalitet, produktivitet och effektivitet. Rollen innebär operativ styrning, uppföljning av nyckeltal samt kontinuerliga förbättringar enligt DHL:s operativa ledningssystem (OMS). Med stort fokus på arbetsmiljö och engagemang arbetar du nära både medarbetare och chefer för att säkerställa en trygg och standardiserad arbetsplats där alla kan prestera på topp. Du rapporterar till Site Manager och är en del av ett engagerat och målinriktat ledningsteam. Som Operations Supervisor förväntas du vara en närvarande ledare som kan kombinera ett tydligt affärsfokus med ett coachande och inkluderande ledarskap. Dina huvudsakliga ansvarsområden Ansvara för daglig drift inom till exempel inleverans, plock och utleverans Driva en stark säkerhetskultur och säkerställa att arbetsmiljöstandarder följs Leda ett team på andra linjens ledarnivå och arbeta aktivt med utbildning, coachning och utveckling Säkerställa att verksamheten levererar enligt uppsatta mål, KPI:er och processer Arbeta med daglig problemlösning, resursplanering och taktisk styrning baserat på volymprognoser Mäta och följa upp nyckeltal, identifiera avvikelser och driva förbättringsarbete Säkerställa att arbetsinstruktioner efterlevs och att standardiserade arbetssätt utvecklas och uppdateras Vara operativ kontaktperson gentemot kund och delta i avstämningar kring SLA och kundnöjdhet Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av operativt ledarskap inom logistik, lager eller produktion. Du har förmågan att skapa engagemang, driva resultat och arbeta strukturerat även i ett högt tempo. Du är en trygg ledare med förmåga att coacha ditt team, samtidigt som du är närvarande i verksamheten och tar snabba beslut när det krävs. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Minst gymnasieutbildning Erfarenhet av att leda team i operativ miljö, gärna inom logistik eller produktion Förmåga att planera och prioritera dina arbetsuppgifter God förståelse för operativa KPI:er och datadriven uppföljning Stark kommunikationsförmåga, prestigelös attityd och fokus på samarbete Erfarenhet av förändringsarbete eller förbättringsprojekt Flytande svenska och god engelska i tal och skrift Relevanta certifikat (t.ex. farligt gods, LSHC) är meriterande Varför DHL? Hos DHL Supply Chain blir du en del av en global organisation där struktur, kvalitet och utveckling är i fokus. Du får en viktig roll i att säkerställa daglig leverans, utveckla människor och driva förbättring – samtidigt som du bidrar till att forma framtidens logistik. Här erbjuds du: En roll med mycket ansvar, tydlig påverkan och stor närhet till verksamheten Möjlighet att utveckla ditt ledarskap i en dynamisk miljö En arbetsplats där säkerhet, samarbete och ständiga förbättringar genomsyrar allt vi gör Ett team där vi stöttar varandra och strävar mot gemensamma mål Ansökan I denna rekryteringsprocess samarbetar DHL Supply Chain med Pokayoke. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Felicia Pettersson på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer