Lediga jobb i Enköping
Sök totalt 332 lediga jobb i Enköping
Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Som medicinsjuksköterska hos Almia får du chansen att arbeta ute hos våra kunder med varierande arbetsuppgifter inom medicinsk vård. Du kommer att vårda patienter med olika medicinska tillstånd, administrera medicinering och samarbeta med vårdteam. Arbetsmiljön är omväxlande och skiftar beroende på kund och avdelning. Kontakta oss för mer information om detta uppdrag och hur du kan utvecklas tillsammans med Almia. Finner du tjänsten som Medicinsjuksköterska till Enköping intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]
Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Som akutsjuksköterska hos Almia får du möjligheten att arbeta ute hos våra kunder med varierande arbetsuppgifter inom akutsjukvård. Du kommer att bedöma och behandla patienter i akuta situationer, övervaka deras tillstånd och samarbeta med specialiserade team. Arbetsmiljön är dynamisk och skiftar beroende på kund och avdelning. Kontakta oss för mer information om detta uppdrag och hur du kan utvecklas tillsammans med Almia. Finner du tjänsten som Akutsjuksköterska till Enköping intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]
Vi söker en engagerad och strategisk verksamhetschef för Allmän plats som vill ta ett helhetsgrepp om våra gemensamma utemiljöer och skapa hållbara, trygga och attraktiva offentliga rum. Som verksamhetschef får du en unik möjlighet att leda, utveckla och samordna arbetet med våra gator, parker, torg, grönområden, transporter och mobilitetslösningar. Vill du leda en verksamhet där din insats syns och gör skillnad – varje dag? Då är detta din chans! Enköpings kommun har en tydlig ambition att fortsätta utveckla en attraktiv, hållbar och tillgänglig offentlig miljö för alla invånare och besökare. Verksamheten Allmän plats har en central roll i kommunens utveckling genom att ansvara för planering, drift och utveckling av Enköpings offentliga rum såsom parker, grönområden, gator, torg, transporter och mobilitetslösningar. Vi arbetar för trygga och hållbara områden där människor känner samhörighet, självständighet och stolthet. Allmän plats är en verksamhet inom Teknik- och Serviceförvaltningen. I förvaltningen ingår även verksamheterna Vatten och avlopp, Fastighet och Måltidsservice. Som verksamhetschef för Allmän plats blir du en nyckelperson i att förena strategiska mål med operativt genomförande. Du driver den operativa verksamheten och utvecklingsfrågor, tar ansvar för investeringsprojekt och utvecklar samverkan med andra aktörer för att förbättra kommunens offentliga rum. Som verksamhetschef är du direkt placerad under förvaltningschefen och ingår i Teknik- och serviceförvaltningens ledningsgrupp. Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: enkoping.se/jobb ARBETSUPPGIFTER Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: • Driva verksamheten mot uppsatta politiska, strategiska och taktiska mål. • Utveckla och förbättra kvalitet, effektivitet och hållbarhetsarbetet inom Allmän plats. • Strategiskt leda arbetet inom verksamheten. • Bidra till en trygg, hållbar och tillgängliga platser för alla. • Leda och samordna tvärfunktionella samarbeten för att integrera olika aspekter av drift, underhåll och stadsplanering. • Utveckla och driva en ekonomiskt hållbar och långsiktig förvaltning av kommunens offentliga rum. • Vara en aktiv del av kommunens stads- och landsbyggdsarbete genom att delta i strategiska initiativ och förbättringsprocesser. • Vara chef och ledare för en organisation med cirka 50 medarbetare, inklusive underställda chefer och specialister. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en stark ledarskapsprofil, förståelse för komplexa drift och utvecklingsfrågor samt erfarenhet av att leda verksamhet i en politiskt styrd organisation. Krav: • Relevant akademisk utbildning inom exempelvis samhällsplanering, landskapsarkitektur, ingenjörsvetenskap, trafik- och mobilitet, stadsplanering eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Dokumenterad erfarenhet av att leda andra chefer och strategiskt styra en komplex organisation. • Erfarenhet från en politiskt styrd organisation och förståelse för kommunal förvaltning. • Erfarenhet inom hållbar stads- och landsbyggdsutveckling och förmåga att integrera hållbarhetsaspekter i verksamheten såväl social, ekologisk som ekonomisk. • Erfarenhet av att bygga och utveckla en gemensam kultur och sammanhållen verksamhet. • Starkt resultat- och utvecklingsfokus med förmåga att driva förändringsprocesser över tid med fokus på hållbarhet och digitalisering. • Erfarenhet av att arbeta med investerings- och driftbudget i en mångfacetterad organisation. • Förmåga att analysera, förhandla och ta beslut i komplicerade sammanhang. • Van att hantera media och representera en verksamhet. Meriterande: • Erfarenhet av att leda stadsbyggnads-och landsortsutvecklingsprojekt eller infrastruktursatsningar. • Kunskap om mobilitetsstrategier och transportlösningar och förbättringar av transportflöden inklusive förbättrade gång- och cykelstrukturer. • Erfarenhet av klimatanpassningsarbete såväl strategiskt som operativt. • Samverkan med externa aktörer. Personliga egenskaper • Helhetssyn: Ser till hela kommunens bästa och förstår sambandet mellan olika delar av verksamheten. • Uthållighet och driv: Arbetar målmedvetet och strategiskt för att nå långsiktiga resultat trots utmaningar. • Ledarskap: Inspirerar, motiverar och skapar förutsättningar för medarbetarna att utvecklas och nå gemensamma mål. • Relationsskapande: Bygger starka och förtroendefulla relationer med såväl interna som externa intressenter. • Kommunikativ: Kan tydligt förmedla visioner, strategier och beslut såväl muntligt som skriftligt. Förmåga att hantera olika perspektiv och viljeriktningar genom ett tydligt och lyhört arbetssätt. ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan. Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida. För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten via länken nedan och under rubriken "hantering av personuppgifter" https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping/kommunen-som-arbetsgivare.html Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Nu söker Libera dig med CE-kort som vill arbeta vår/sommarsäsongen i Enköping! Uppdraget Som CE-chaufför kommer du här få arbeta med varierade arbetsuppgifter inom transportbranschen. Arbetsuppgifter kan exempelvis vara distribution av farligt gods, tomgods eller pallgods. Tjänsten innefattar lastning och lossning samt ett högt säkerhetstänk ute på vägarna. Tjänsten är placerad med utgångsläge Enköping, leveranser kan komma att ske runtom i Stockholms län, samt mälardalen. Vem är du? Vi söker dig som har haft din CE-behörighet i minst 3 år och jobbat som CE-chaufför i minst 2 år. Du som söker har ett högt säkerhetstänk samt är noggrann i din körning. Jobbet kan i perioder innefatta viss typ av kundkontakt, därför söker vi dig som är social, samarbetsvillig och flexibel. Krav Du innehar CE-behörighet och har minst 2 års körvana Du har ADR Grund Giltigt YKB Meriterande Tidigare erfarenhet av transporter av farligt gods Arbetstider Vi söker både chaufförer till dag och natt, beroende på din tillgänglighet och tidigare erfarenheter blir du placerad på ett av dessa skift Tillsättning Beroende på din tillgänglighet, ca April/Maj och sommarperioden ut I denna rekrytering utför vi ett utdrag från belastningsregistret. Genom att ansöka denna tjänst med ditt personnummer godkänner du att vi utför detta moment vid eventuell anställning. Varmt välkommen med din ansökan!
Nu söker Libera dig med CE-behörighet som vill jobba med rangering i Enköping! Uppdraget Här kommer du få vara en nyckelperson i ett säkerhetsklassat arbete, där du kommer övervaka att lastningen i lastbilen är korrekt utfört, fastspänt och redo för att köras iväg ut på vägarna. Du kommer kontrollera lasten tillsammans med lagret, där ni koordinerar hur lasten skall stå och placeras. Du kommer köra lastbilarna mellan olika stationer, när en lastbil är fylld ska nästa lastas. Vem är du? Vi söker dig med ett högt säkerhetstänk, som har kännedom kring lastbilsbranschen och som vet hur ett noggrant placerat gods skall se ut. Du har tidigare arbetat som lastbilschaufför (CE) och har därmed självförtroende i att kunna visa och förklara för lastarna hur allt ska se ut och stå. Du innehar CE-behörighet samt giltigt YKB Du innehar ADR Grund Du har haft CE-behörigheten i minst 3 år Du har tidigare erfarenhet av rangering Arbetstider Dagtid 8-17, men flexibel att kunna jobba 2-skift vid eventuell förändring. Tillsättning Omgående eller enligt överenskommelse I denna rekrytering utför vi ett utdrag i belastningsregistret vid eventuell anställning. Genom att ansöka denna tjänst med ditt personnummer godkänner du att vi utför detta moment vid eventuell anställning. Varmt välkommen med din ansökan!
Nu söker vi på Vardaga Villa Idun sjuksköterska med tillsvidareanställning 100%. sysselsättningsgrad. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: • Bra schema och arbetstider, Måndag - fredag dagtid kl 7.00 -16.00. • Förmånsportal med rabatter och erbjudanden • Coachande och stöttande chefer som är nära dig i ledningsgruppen • Tydliga arbetssätt med rutiner och styrdokument för att ge den bästa omsorgen till våra boende • Karriär- och utvecklingsmöjligheter • Friskvårdsbidrag, skobidrag och arbetskläder • Kollektivavtal Om rollen Du är som sjuksköterska spindeln i nätet kring de boendes hälso- och sjukvårdsinsatser och jobbar för att ge livskvalitet. Du ansvarar för att medicinska ordinationer följs. Regelbundet genomför du riskbedömningar och uppföljningar för att säkerställa god kvalitet i verksamheten. Samarbete och stöd Du ingår i ett team med omsorgspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut. En viktig roll för dig är att coacha och utbilda omsorgspersonalen så att ni tillsammans ger varje boende ett så gott liv som möjligt. Du arbetar nära boendets enhetschef för HSL och med gruppchefer som är ansvariga för omsorgspersonalen. Våra gruppchefer coachar och jobbar tillsammans med teamen i det dagliga arbetet. Det är självklart att du som sjuksköterska lever våra värderingar: Respekt – Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar – Vi har medarbetare som vågar och vill och har chefer som lyssnar och leder. Enkelhet – Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap – Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens. Om Villa Idun Villa Idun – ett modernt äldreboende som andas nordisk design och kombinerar funktion och inredning utifrån den senaste forskningen om äldres välbefinnande och livsvillkor. Det är en miljö som stimulerar alla sinnen och ett hem att trivas i! Sveriges närmaste äldreboende? Villa Idun ligger i ett nytt och välplanerat bostadsområde i Enköping, cirka 35 minuter från Stockholm, med närhet till samhällsservice, kommunikationer och stadsliv, men också till naturen. Bara ett stenkast bort finns järnvägsstationen i Enköping – som ibland kallas "Sveriges närmaste stad". Både permanenta platser och korttidsplatser Villa Idun erbjuder platser för äldre med demenssjukdom och omvårdnadsplatser. Vid sidan av permanenta boendeplatser finns korttidsboende. Din erfarenhet och kunskap Vi önskar att du: är coachande och vill att omsorgspersonal växer, utvecklas och tar ansvar. tycker om att ge och ta emot feedback samt bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. är prestigelös, självständig och samarbetsvillig är affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar. Du är legitimerad sjuksköterska och erfarenhet av äldreomsorg. Våra boende är ofta multisjuka och det kräver att du har både översiktliga kunskaper kring olika sjukdomar och tillstånd samt ett intresse för den åldrande människan. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-05-30. Har du frågor? Kontakta gärna: Verksamhetschef Linda Sjöholm, [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Vårdförbundet, Hampus Kalpakas, Mobilnummer: 076-6217703, Mail: [email protected] Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
Nu söker vi på Villa Idun vårdpersonal för timtjänst som kan gå över till längre vikariat alt. tillsvidareanställning. Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Det här får du hos oss: • Utbildning som gör ditt arbete enklare, till exempel vårdhygien, bemötande vid demenssjukdom och ergonomi. • Förmånsportal med rabatter och erbjudanden. Till exempel kan du köpa biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra pris. • En coachande och stöttande chef som jobbar tillsammans med dig i vardagen. • Tydliga arbetssätt och rutiner som förenklar ditt jobb. • Karriär- och utvecklingsmöjligheter. Till exempel kan du bli gruppchef med personalansvar eller få ett specifikt ämnesansvar som demensansvarig eller Som vårdpersonal är du oerhört viktig! Din uppgift är att ge livskvalitet. Med hjälp av dig kan våra boende behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Du ser varje person och tolkar vad de behöver. Samtidigt lär du dig mycket om omvårdnad, åldrande och hur man bemöter människor. ”Det handlar framför allt om möten med människor, att kunna anpassa och läsa vad människor behöver. Du får kollegor och lär dig mycket om samarbete! Det händer ofta mycket roliga saker, aktiviteter och utflykter. Det är ett jobb med mycket skratt.” Jirapinya Muangsiri Du står närmast den boende och har därmed en nyckelroll i teamet med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. Du medverkar också vid vårdplanering och skriver social dokumentation. Med hjärtat på rätta stället Hos oss får du arbeta i en stark kultur där vi drivs av vår vision: Vi gör världen lite bättre, en människa i taget. Det är oerhört viktigt att du delar vår vision och våra fyra värderingar: Respekt: Hos oss har alla rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar: Hos oss har vi medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder. Enkelhet: Hos oss är det enkelt att påverka och att vara medarbetare eller kund. Kunskap: Hos oss reflekterar vi, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens Tillsammans jobbar vi kontinuerligt med att säkra att värdegrunden genomsyrar vårt bemötande, både till varandra och alla som bor hos oss. ”Här finns bra och tydliga värderingar och mål som har guidat mig hela vägen för att kunna utföra mitt arbete på bästa sätt.” Raquel Castaneda Din erfarenhet och kunskap Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom äldreomsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du delar våra värderingar och har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Vi tror att du: - lockas av ett varierat arbete och tycker om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. ”Jag har alltid blivit trodd och satsad på. Det har varit mycket interna utbildningar, och när man kommer med idéer så lyssnar arbetsgivaren.” Mårten Hedberg Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-04-30 Har du frågor? Kontakta gärna: Verksamhetschef Linda Sjöholm 076-6219611 Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi enligt det salutogena förhållningssättet för att ta tillvara och stärka de resurser personer har. Vi ansvarar för äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar. Som medarbetare hos oss arbetar du nära människor för att skapa en meningsfull och trygg vardag. Kungsgården ligger vackert i grönskan i villaområdet vid Gröngarnsåsen, nära skog och natur. Boendet har ungefär 50 lägenheter som är fördelade på fem enheter. En av enheterna har finsk inriktning. Där pratar personalen finska och vi kan anpassa maten efter finska traditioner. Två av enheterna har inriktningen omvårdnad för personer med demenssjukdom. Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://enkoping.se/jobb ARBETSUPPGIFTER I vår verksamhet utgår vi från att alla människor vill ha en god omvårdnad och livskvalitet med guldkant i vardagen även när vi blir äldre och behöver stöd av andra. Vi stöttar den enskilde att tillvarata sina egna resurser på ett professionellt och respektfullt sätt. Vi erbjuder våra kunder trygghet, värdighet, gemenskap och en meningsfull vardag med guldkant. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilket hjälpbehov kunden har. Du kommer i huvudsak att arbeta med god omvårdnad, service och social samvaro men även dokumentation, planering, vissa hälso- och sjukvårdsuppgifter och utvecklingsarbeten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som tycker om att arbeta tillsammans med äldre människor, tycker att social samvaro och meningsfullhet är viktiga ingredienser i vardagen. Du som söker behöver ha fyllt 18 år och behärskar det svenska och finska språket väl så att du kan kommunicera med de boende, anhöriga och övrig personal samt kunna dokumentera det som verksamheten kräver. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska men det viktigaste är att du har rätt inställning och tycker att arbetet du gör är viktigt. Du tycker om att arbeta tillsammans med äldre människor, tycker att social samvaro och meningsfullhet är viktiga ingredienser i vardagen. En viktig egenskap är att kunna se den enskilde personens behov och förutsättningar och agera därefter. Du är professionell i mötet med kunden och anhöriga samt respekterar kundens självständighet, integritet och värdighet. Du har ett gott bemötande och inte rädd för att ta egna initiativ. I stressade situationer behåller du lugnet, är stabil och fokuserar på lösningar. Du har lätt för att samarbeta med andra och lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. För att trivas i rollen behöver du ha förmågan att sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation utan att ta över personens känslor. Du är flexibel och kan lätt ställa om efter ändrade omständigheter. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper i denna rekrytering. ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! I den här rekryteringen kommer vi att rekrytera löpande under rekryteringsprocessen så ansök gärna så snart som möjligt. Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Om du ska arbeta med barn med funktionsnedsättning inom LSS ska du beställa det här utdraget: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Vi använder verksamhetssystemet Life Care. Av säkerhetsskäl kräver Life Care att alla som använder systemet loggar in med e-legitimationen Freja eID+. För att du som anställd ska kunna använda systemet behöver du skaffa Freja eID+. Du får mer information vid en eventuell intervju. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan. Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida. För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här: https://enkoping.se/underwebbar/jobb-och-karriar-i-enkoping/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess.html Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Nu söker vi på Vardaga Villa Idun en Enhetschef för HSL med tillsvidareanställning och 100%. sysselsättningsgrad. Tjänsten innebär administrativ tid 20% och resterande tid 80 % som sjuksköterska i omsorgen. Du ingår i verksamhetens ledningsgrupp och får vara en del av förbättringsarbetet på verksamheten. Vi erbjuder ledarskapsutbildning och flera förmåner. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: • Bra schema och arbetstider, Måndag - fredag kl 7.00 -16.00. • Ledarprogram via vår egna utbildningsorganisation Lära • Förmånsportal med rabatter och erbjudanden • Coachande och stöttande chefer som är nära dig i ledningsgruppen • Tydliga arbetssätt med rutiner och styrdokument för att ge den bästa omsorgen till våra boende • Karriär- och utvecklingsmöjligheter • Friskvårdsbidrag, skobidrag och arbetskläder • Kollektivavtal Om rollen Du är spindeln i nätet kring de boendes hälso- och sjukvårdsinsatser och jobbar för att ge livskvalitet. Du ansvarar för att medicinska ordinationer följs. Regelbundet genomför du riskbedömningar och uppföljningar för att säkerställa god kvalitet i verksamheten. Samarbete och stöd Du ingår i ett team med omsorgspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut. En viktig roll för dig är att coacha och utbilda omsorgspersonalen så att ni tillsammans ger varje boende ett så gott liv som möjligt Du arbetar nära boendets gruppchefer som är ansvariga för omsorgspersonalen. Våra gruppchefer coachar också och jobbar tillsammans med teamen i det dagliga arbetet. Aktivt ledarskap För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Du kommer bland annat att leda övriga sjuksköterskor i det dagliga arbetet, följa upp med utvecklingssamtal, lönesamtal och t.ex rehab samtal. Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Det är självklart att du som Enhetschef lever våra värderingar: Respekt – Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar – Vi har medarbetare som vågar och vill och har chefer som lyssnar och leder. Enkelhet – Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap – Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens. Om Villa Idun Villa Idun – ett modernt äldreboende som andas nordisk design och kombinerar funktion och inredning utifrån den senaste forskningen om äldres välbefinnande och livsvillkor. Det är en miljö som stimulerar alla sinnen och ett hem att trivas i! Sveriges närmaste äldreboende? Villa Idun ligger i ett nytt och välplanerat bostadsområde i Enköping, cirka 35 minuter från Stockholm, med närhet till samhällsservice, kommunikationer och stadsliv, men också till naturen. Bara ett stenkast bort finns järnvägsstationen i Enköping – som ibland kallas "Sveriges närmaste stad". Både permanenta platser och korttidsplatser Villa Idun erbjuder platser för äldre med demenssjukdom och omvårdnadsplatser. Vid sidan av permanenta boendeplatser finns korttidsboende. Din erfarenhet och kunskap Vi önskar att du: är coachande och vill att dina medarbetare växer, utvecklas och tar ansvar. tycker om att ge och ta emot feedback samt bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. är prestigelös, självständig och samarbetsvillig är affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar. Du är legitimerad sjuksköterska och erfarenhet av äldreomsorg. Våra boende är ofta multisjuka och det kräver att du har både översiktliga kunskaper kring olika sjukdomar och tillstånd samt ett intresse för den åldrande människan. Merit är tidigare ledarskap Alla chefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-05-30. Har du frågor? Kontakta gärna: Verksamhetschef Linda Sjöholm, [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Vårdförbundet, Hampus Kalpakas, Mobilnummer: 076-6217703, Mail: [email protected] Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Dina arbetsuppgifter Vi söker drivna och målinriktade B2B-säljare som vill vara med och bygga upp en framgångsrik verksamhet inom IT- och telekomlösningar, inklusive viss hårdvara till vår kund i Västerås. Du har en god förståelse för affärer och kan strategiskt utveckla dina kundrelationer. Möjlighet finns att växa in i en Key Account Manager-roll. Din profil Vi söker dig som tidigare har erfarenhet av att sälja via telefon och/eller fysiska möten till företag men rätt attityd och driv kan väga upp för brist på erfarenhet. Telefonskräck existerar inte i din värld, och du har en naturlig förmåga att bygga relationer både via telefon och fysiska möten. Du är driven & självständig och tar ansvar för din försäljning, följer upp leads och jobbar resultatinriktat. Du ser möjligheter där andra ser hinder och drivs av att nå och överträffa dina mål. B-körkort är en fördel eftersom tjänsten kan innebära kundbesök. Rollen kräver även erfarenhet av att arbeta med CRM-system samt en god digital kompetens. Dessutom förutsätts flytande svenska och goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt. Ansökan Är det dig vi söker? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan! Sök tjänsten via vår hemsida www.clockworkpeople.se så snart som möjligt då vi kallar in kandidater löpande på intervju under ansökningsperioden. För vidare frågor kontakta [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Vi kommer att höra av oss till dig när vi har ett arbete som matchar din behörighet och profil.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 332 jobb