Lediga jobb i Enköping
Sök totalt 281 lediga jobb i Enköping
Om tjänsten Vi söker en framtida ledare med teknisk bakgrund och ett starkt driv att leda projekt från idé till verklighet. Du kommer att vara en viktig spelare i VTK:s nyetablering i Enköping, där du är med från start, för att bygga upp verksamheten till en fullt fungerande verkstad. På ett föredömligt sätt bär ut VTK:s varumärke och upprätthåller det goda renommé´ som vi har på marknaden. Som Platsansvarig hos oss får du chansen att kombinera teknik, ledarskap och affärsmannaskap – på riktigt. Dina arbetsuppgifter Som Platsansvarig har du det övergripande ansvaret för vår verksamhet på plats. Du säkerställer att projekt håller tidsplan, budget och kvalitetskrav, samtidigt som du är en trygg och tydlig ledare för ditt team. Du är ansiktet utåt och trivs bra med att träffa och kommunicera med kunder för att ge dom bästa möjliga service. Samtidigt kommer du att vara en del av teamet i verkstaden, där du själv utför service, reparationer och installationer av våra kylaggregat. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Leda, utveckla och samordna verkstaden på plats • Ansvara för planering, genomförande, kvalitetskontroll och uppföljning • Säkerställa efterlevnad av arbetsmiljö- och säkerhetskrav • Fungera som teknisk expert och stöd för kollegor och underleverantörer • Bygga starka relationer med kunder och samarbetspartners Din profil Vi söker dig som har: • Teknisk utbildning, gärna inom fordon, el, mekanik eller motsvarande erfarenhet • Erfarenhet av arbete inom kylaggregat • God förmåga att leda och motivera andra • Stark kommunikativ förmåga och ett lösningsorienterat mindset • B-körkort Om företaget VTK Transportkyla är Sveriges marknadsledande företag inom transportkyla. Familjeföretag i andra generationen som är grundat 1982 och är specialiserade på både service och försäljning av transportkylaggregat. Sedan 2009 är vi exklusiv distributör för Mitsubishi Transportkyla i Norden. Vårt huvudkontor ligger i Växjö, utöver det har vi en egen serviceverkstad i Göteborg och dotterbolag i Norge och Danmark. Vi är 25 anställda och omsätter ca 100 milj. Läs gärna mer om oss på www.transportkyla.se Vi erbjuder: • Ett varierande och utvecklande arbete med stort eget ansvar • Ett engagerat och kompetent team • Goda möjligheter till vidareutveckling • Konkurrenskraftig lön och förmåner Om oss Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Sundsvall, Gävle, Örebro och Västerås. Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och AW varje månad. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Recruitive är miljö- och kvalitets certifierade enligt ISO9001 samt ISO14001. Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!
Är du min nästa assistent och vår nästa kollega? Vill du tillhöra en assistentgrupp som tillsammans arbetar för att sätta guldkant på vår kunds tillvaro? Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund i Enköping! I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Flickan bor tillsammans med sina föräldrar och syskon. Du kommer hjälpa henne med all omvårdnad, förflyttning, sondmatning, träning, slemsug och inhalationer. Flickan har omfattande omsorgsinsatser och kräver full uppsikt. Vi söker därför en assistent som är noggrann, pålitlig och är uppmärksam. Som personlig assistent är du med och skapar en trygg och trivsam vardag för flickan under dem förutsättningar som finns. Flickan har omfattande omsorgsinsatser och kräver full uppsikt. Vem är du? Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med olika hjälpmedel såsom andningshjälpmedel, slemsugning samt byte/tömning av stomipåse är meriterande men inget krav så länge du är snabblärd och godtar goda råd som kommer från arbetsledaren eller andra assistenter som känner flickan väl. Du talar flytande svenska, är flexibel och kan resa inom Sverige men även utomlands. Som person är du flexibel, lyhörd och stresstålig samt visar respekt för individen, assistansgruppen och anhöriga. Du har en positiv inställning, är driven och framåt samtidigt som du är lugn och ödmjuk. Endast kvinnliga sökande enligt önskemål från kund. Du ska även kunna uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Vad får du? Friskvård, utbildning och väl introduktion. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Just nu söker vi timvikarier vid oplanerad såsom planerad frånvaro. På sikt finns det möjlighet till en fast schemarad. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!
Är du min nästa assistent och vår nästa kollega? Vill du tillhöra en assistentgrupp som tillsammans arbetar för att sätta guldkant på vår kunds tillvaro? Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund i Enköping! I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Flickan bor tillsammans med sina föräldrar och syskon. Du kommer hjälpa henne med all omvårdnad, förflyttning, sondmatning, träning, slemsug och inhalationer. Flickan har omfattande omsorgsinsatser och kräver full uppsikt. Vi söker därför en assistent som är noggrann, pålitlig och är uppmärksam. Som personlig assistent är du med och skapar en trygg och trivsam vardag för flickan under dem förutsättningar som finns. Flickan har omfattande omsorgsinsatser och kräver full uppsikt. Vem är du? Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med olika hjälpmedel såsom andningshjälpmedel, slemsugning samt byte/tömning av stomipåse är meriterande men inget krav så länge du är snabblärd och godtar goda råd som kommer från arbetsledaren eller andra assistenter som känner flickan väl. Du talar flytande svenska, är flexibel och kan resa inom Sverige men även utomlands. Som person är du flexibel, lyhörd och stresstålig samt visar respekt för individen, assistansgruppen och anhöriga. Du har en positiv inställning, är driven och framåt samtidigt som du är lugn och ödmjuk. Endast kvinnliga sökande enligt önskemål från kund. Du ska även kunna uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Vad får du? Friskvård, utbildning och väl introduktion. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Just nu söker vi timvikarier vid oplanerad såsom planerad frånvaro. På sikt finns det möjlighet till en fast schemarad. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!
På Försvarsmakten har du möjlighet att utöva din profession samtidigt som du tillsammans med dina kollegor bidrar till att skapa ett säkrare och tryggare samhälle. Vi värnar om våra medarbetare och erbjuder varierade och spännande projekt, utvecklingsmöjligheter, värdeskapande team och inte minst värdesätter vi work-life balance. Nu söker Arméstaben en Registrator till sin expedition i Enköping. Om enheten Vid Arméstaben finns Stabsavdelningen innehållande sektionerna Chefsstöd, Säkerhet, Expedition, HR, Internationella relationer och Kommunikation, samt funktionerna IMO, IT och Ekonomi. Stabsavdelningen fungerar som stöd till Arméledningen, Arméstabens ledning samt övriga avdelningar inom Arméstaben. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som registrator kommer du att arbeta med registrering och distribuering av inkommande och utgående handlingar i samtliga säkerhetsskyddsklasser samt även bemanna vår kunddisk där du ger stöd och service till stabens handläggare gällande dokumenthanteringsfrågor. Du kommer också hantera förfrågningar från allmänheten samt arbeta med övrigt förekommande uppgifter på en expedition. I tjänsten ingår även att utbilda ny personal i dokument- och ärendehantering. Dessutom kommer du delta i de projekt och utvecklingsarbeten som bedrivs inom informationshanteringsområdet samt övningsverksamhet inom Försvarsmakten. Som registrator har du grundplacering i Enköping men i tjänsten ingår till del att stödja med expeditionstjänst på andra orter. Det innebär att tjänsteresor med övernattning på annan ort kan förekomma. KRAV Kvalifikationer • Genomförd och godkänd gymnasieutbildning • Erfarenhet av arbete i statlig myndighet, kommunal förvaltning eller liknande myndighet organisation • Dokumenterad och aktuell arbetslivserfarenhet av dokumenthantering eller motsvarande erfarenheter som arbetsgivaren bedömer likvärdiga • Mycket god administrativ förmåga och datorvana, främst MS Officepaketet • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska Personliga egenskaper Vi söker dig som tycker om ordning och reda, har ett strukturerat arbetssätt tillsammans med ett högt säkerhetstänk. Då du kommer arbeta i en relativt liten arbetsgrupp, söker vi dig som har intresse för och förmåga att jobba i team, men också kan arbeta självständigt. Du är kommunikativ, arbetar systematiskt och uppskattar att hitta nya lösningar. Du bidrar aktivt till ett gott samarbete och en bra stämning i arbetslaget. Du är prestigelös, flexibel och kan anpassa dig beroende på uppgift och situation. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). MERITERANDE • Diplomerad registratorsutbildning eller motsvarande • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom Försvarsmakten eller annan statlig myndighet • Erfarenhet/kunskap om Försvarsmaktens olika stödsystem, ex Emilia, Prio och Vidar. • Utbildad kortadministratör i Försvarsmakten • Förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på andra språk än svenska och engelska Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning om du inte är anställd i myndigheten Sysselsättningsgrad Heltid. Befattningen är civil vi tillämpar individuell lönesättning. Arbetsort är Enköping Tillträdesdatum Enligt överenskommelse Arméstaben är ett krigsförband vilket innebär att du kommer att bli krigsplacerad och du förväntas därmed kunna verka i hela beredskapsskalan (fred, kris, krig). Du skall även i perioder räkna med att behöva ha beredskap. Upplysningar om tjänsten lämnas av Expeditionschef Klara Daleke För information om rekryteringsprocessen: HR AST Annalina Jansson Fackliga företrädare SACO: Karin Gällmo OFR/O: Tobias Brandt OFR/S: Claus Dehlin SEKO: Benny Augustsson Samtliga nås via växel på 0171-157000 Välkommen med din ansökan senast 2025-08-04. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på utvalda urvalsfrågor. Urvalsprocessen kommer att påbörjas i mitten av augusti, efter semesterperioden. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Verksamhetsområde medicin Välkommen till Lasarettet i Enköping – stor omtanke i litet format! Hos oss arbetar cirka 700 engagerade kollegor i en miljö där nära samarbete och gemenskap är självklarheter. Vi finns i en expansiv region med smidiga pendlingsmöjligheter till Stockholm, Uppsala och Västerås. För dig som överväger att flytta för att bo nära ditt jobb så har Enköpingsregionen mycket att erbjuda. Lasarettet bedriver akut och planerad vård för cirka 72 000 invånare i Enköping, Håbo och Södra Heby och vi har även specialistuppdrag inom hela Uppsala län. Hos oss kan du göra skillnad - för patienterna och för verksamheten - i en arbetsmiljö där vi ständigt utvecklas tillsammans. Vill du bli en del av vårt team? Varmt välkommen till Lasarettet i Enköping! Vår verksamhet Verksamhetsområde medicin består av öppenvård samt akut och planerad slutenvård med fokus på följande processer: hjärtsvikt, stroke, diabetes och infektioner. Därutöver bedrivs öppenvård inom mag-/tarm- och leversjukdomar. Till verksamheten ingår även en hudmottagning som drivs i samarbete med Akademiska sjukhuset. Verksamheten är organiserad i två medicinavdelningar, medicinmottagning, rehabiliteringsenhet, lasarettsansluten hemsjukvård, samt läkare inom verksamhetsområdet. Ditt uppdrag Normalt förekommande arbetsuppgifter för underläkare på framför allt slutenvårdsavdelning men även på akutmottagningen med stöd av handledare. Vi fokuserar på bra arbetssätt med utvecklande ronder, personcentrerad vård, daglig styrning etc. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har legitimation/specialistkompetens från utlandet. Vi ser även att du är intresserad av arbete på vårdavdelning i samarbete med överläkare och team. Klinisk erfarenhet som vikarierande läkare och specialist anses meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Vi erbjuder en praktiktjänstgöring på 6 månader, på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Lasarettet i Enköping är ett hälsofrämjande sjukhus och satsar därför mycket på friskvård. Det innebär att du har en friskvårdstimme och tillgång till personalgym liksom ett flertal träningsaktiviteter. Vi förmedlar även kontakt till olika bostadsföreningar om boende så behövs. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Vill du veta mer om tjänsten eller vår verksamhet är du välkommen att kontakta: Seyedisa Jalali verksamhetschef, 0171-41 82 22 Aligül Kirik sektionschef 018–6110376 Facklig företrädare för Upplands allmänna läkarförening nås via växeln 0171-41 80 00 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga? Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobb- och karriärwebb: https://enkoping.se/jobb Välkommen till Vård- och omsorgsförvaltningen i Enköping! Hos oss gör du skillnad varje dag genom att arbeta nära människor och skapa en trygg och meningsfull vardag för Enköpingsborna. Som medarbetare får du en strukturerad introduktion och möjlighet till kompetensutveckling enligt Enköpingsmodellen. Tillsammans skapar vi en trygg och kvalitativ vård och omsorg för våra invånare. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som uppskattar att arbeta tillsammans med äldre människor och uppskattar social samvaro i vardagen. Som undersköterska på omsorgsboende kommer du att vara en nyckelperson i vårt team. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilket hjälpbehov kunden har. I stora drag kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkludera: • Att ge personlig omvårdnad och stöd till våra boende. • Att utföra medicinska uppgifter enligt delegering från sjuksköterska. • Att samarbeta med kollegor och andra yrkesgrupper för att säkerställa en hög kvalitet på vården. • Att bidra till en positiv och utvecklande arbetsmiljö. • Att dokumentera och rapportera enligt gällande rutiner. KVALIFIKATIONER För den här tjänsten söker vi dig som har följande kvalifikationer och kompetenser: • Utbildad och examinerad undersköterska • Goda kunskaper i svenska språket, tal och skrift. Detta krävs för att kunna samtala med våra kunder och dokumentera i våra system. • Kan ta emot delegerade arbetsuppgifter från ansvarig sjuksköterska • Tar initiativ, sätter igång aktiviteter och når resultat. • Samarbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser samarbetssvårigheter eller konflikter på ett konstruktivt sätt. • Är självgående och tar ansvar för din uppgift. Du strukturerar och driver ditt arbete självständigt. • Är serviceinriktad med intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har du erfarenhet av arbete med personer med en demenssjukdom är det meriterande, likaså om du har erfarenhet av att tidigare ha arbetat på ett omvårdnadsboende. Tillsammans skapar vi en trygg och meningsfull vardag för våra äldre! Provanställning kan komma att tillämpas. ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! I vissa rekryteringar arbetar vi med löpande urval och du kan därför komma att höra ifrån oss innan angiven sista ansökningsdag. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan. Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Om du ska arbeta med barn med funktionsnedsättning inom LSS ska du beställa det här utdraget: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Vi använder verksamhetssystemet Life Care. Av säkerhetsskäl kräver Life Care att alla som använder systemet loggar in med e-legitimationen Freja eID+. För att du som anställd ska kunna använda systemet behöver du skaffa Freja eID+. Du får mer information vid en eventuell intervju. Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida. För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här: https://enkoping.se/underwebbar/jobb-och-karriar-i-enkoping/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess.html Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga? Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbwebbplats: https://enkoping.se/jobb På Teknik- och serviceförvaltningen i Enköpings kommun arbetar vi för att skapa en hållbar och väl fungerande vardag – både idag och i framtiden. Med ansvar för fastigheter, allmän plats, VA, måltidsservice och servicefunktioner är vi en nyckelspelare i kommunens utveckling. Hos oss får du möjlighet att påverka, samarbeta och bidra till att nå en hållbarare och attraktiv kommun. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och förverkliga goda idéer – är du en av dem? På måltidsservice arbetar 90 medarbetare i 30 kök. Varje dag tillagar och serverar vi 7 500 portioner mat i skolor, förskolor och äldreomsorg. Vi arbetar för en hållbar framtid genom att minska matsvinnet och använda säsongsanpassade matsedlar. Enköpings kommun tycker hälsa är viktigt, därför erbjuder vi ett friskvårdbidrag. ARBETSUPPGIFTER Är du morgonpigg och tycker om att jobba med service. Vi söker nu en driven och engagerade kock till Enögla förskola som vill vara med och skapa matglädje till förskolans barn och vuxna. Förskolan har ca 100 barn inskrivna uppdelat på 8 avdelningar. Måltiderna äts på respektive förskoleavdelning. Förutom lunch kommer det även serveras frukost och mellanmål som köket servar med. Allt porslin diskas på avdelningarna. Hos oss på måltidsservice lagas maten till största dels från grunden med fokus på näringsriktighet, hållbarhet, god och säkra måltider lagade med svenska råvaror. I tjänsten ingår även övriga förekommande arbetsuppgifter i ett storkök Du har ansvar för beställningar utifrån ekonomiska ramar, fakturahantering, egenkontroll/livsmedelshygien och arbetsmiljöfrågor. Du deltar aktivt i förskolans matråd samt på föräldramöten. Du har APT tillsammans med övriga förskolekockar inom måltidsservice. KVALIFIKATIONER Du ska ha kockutbildning och minst 3 års dokumenterad erfarenhet från yrket i närtid. Vi söker dig som: - är en skicklig matlagare med goda kunskaper om specialkost - självständigt kan driva frågor i samarbete med förskolan - har en god kommunikativ förmåga att nå ut till och kommunicera med måltidsgäster och pedagoger - talar och läser svenska obehindrat, detta är ett krav då vi bland annat hanterar specialkoster i verksamheten - har god datavana Du är en kreativ problemlösare som ser möjligheterna och har en positiv attityd till din omgivning. Du är serviceinriktad och har ett stort engagemang för mat till barn. Du trivs med att ha daglig kontakt med barn samt är mån om att upprätta en bra dialog med förskolans pedagoger. Du samarbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser samarbetssvårigheter eller konflikter på ett konstruktivt sätt. Tjänsten är på heltid, semestertjänst. Förskolans kök bemannas med en årsarbetare. Arbetstid troligen kl 6.30-15.00. ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan. Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida. För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten via länken nedan och under rubriken "hantering av personuppgifter" https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping/kommunen-som-arbetsgivare.html Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
För kunds räkning söker vi nu en erfaren och engagerad medarbetare som vill kombinera sin tekniska kompetens med ett större ansvar för planering och utveckling. I denna roll kommer du ha en viktig funktion i vår eftermarknadsverksamhet, med fokus på service, underhåll och reparationer av maskiner och redskap. Du får möjlighet att arbeta nära filialchefen med att strukturera, planera och vidareutveckla verksamheten. Arbetet innefattar I rollen ansvarar du för att planera och genomföra den dagliga serviceverksamheten, samtidigt som du i nära samarbete med filialchefen är delaktig i budget- och resultatfrågor. Du arbetar aktivt med att utveckla servicemarknaden och driver även frågor som rör garantiåtaganden, returer och reklamationer. En viktig del av ditt uppdrag är att leda och fördela arbetet inom teknikerteamet, samt att skapa ett gott samarbete med övriga avdelningar. Du förväntas också delta i marknadsföringsaktiviteter och interna samt externa utbildningsinsatser. Genom ditt engagemang bidrar du till att skapa en strukturerad, proaktiv och välfungerande eftermarknadsorganisation. Din profil Vi söker dig som är tekniskt kunnig, van att arbeta självständigt och har ett naturligt driv att förbättra både struktur och samarbete. Vi ser gärna att du är stabil och trygg – en pålitlig kollega som andra gärna vänder sig till för stöd och vägledning. Du är självgående och initiativrik, ser vad som behöver göras och tar ansvar för att driva arbetet framåt. Med ett strukturerat arbetssätt och god beslutsförmåga håller du ihop både processer och teamet på ett effektivt sätt. Din kommunikativa förmåga gör att du kan leda, motivera och skapa tydlighet i gruppen, vilket bidrar till ett positivt och samarbetsinriktat arbetsklimat. Du har ett naturligt servicetänk och trivs i en roll där du får kombinera teknik med kundkontakt och samarbete. Krav för tjänsten B-körkort Bred kunskap inom el och hydraulik från tidigare arbete God datorvana Flytande svenska i tal och skrift Goda kunskaper i engelska Meriterande Erfarenhet av att leda eller koordinera ett team Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse Uppdragsform: Tillsvidareanställning där du blir anställd direkt hos kund. Ort: Uppsala Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. Pga semestertider kan återkoppling dröja något längre men vi hör av oss så snart vi kan. Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar här. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jenny Engholm via - 076 022 49 82 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.
Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga? Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbwebbplats: https://enkoping.se/jobb På Teknik- och serviceförvaltningen i Enköpings kommun arbetar vi för att skapa en hållbar och väl fungerande vardag – både idag och i framtiden. Med ansvar för fastigheter, allmän plats, VA, måltidsservice och servicefunktioner är vi en nyckelspelare i kommunens utveckling. Hos oss får du möjlighet att påverka, samarbeta och bidra till att nå en hållbarare och attraktiv kommun. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och förverkliga goda idéer – är du en av dem? Vatten- och avloppsavdelningen, VA-avdelningen, har ca 50 medarbetare. Inom våra verksamhetsområden producerar och levererar vi dricksvatten samt avleder och renar spill- och dagvatten. Vi förvaltar och förädlar distributionsnätet, avloppsanläggningar och dricksvattenanläggningar. Vi planerar för nya områden och förtätningar i samband med att Enköping växer. Under den närmaste 10 års perioden står vi inför stora satsningar inom VA-området. Vi bygger nytt reningsverk och planerar för en ny dricksvattenförsörjning. Vi utökar verksamhetsområdet med flera nya områden och ansluter fler abonnenter. Resultatenheten produktion och distribution består av driftenheterna dricksvattenproduktion, avloppsrening och distributionsnät samt laboratorium och stabsfunktioner. Driftenheten för avloppsrening ansvarar för att reningen av spillvatten och dagvatten lever upp till tillståndskraven och förväntningarna på hållbara vattentjänster. Här utförs driftsplanering och driftåtgärder inom förebyggande och avhjälpande underhåll. Enköpings kommun anser att det är viktigt med hälsa, så vi erbjuder ett friskvårdsbidrag. ARBETSUPPGIFTER I tjänsten som driftingenjör avloppsrening kommer du att arbeta både praktiskt och teoretiskt med arbetsuppgifter kopplade till avloppsreningsprocessen. Du kommer att ansvara för utveckling, felsökning och problemlösning, både praktiskt och digitalt, av driftprocesserna inom avloppsområdet inklusive slamhantering. Du kommer att arbeta med framtagande av tekniska förutsättningar för drift- och underhållsförbättringar tillsammans med dina kollegor. Du kommer att föreslå och leda genomförandet av driftoptimeringar på reningsverken. Du kommer att inventera och ha koll på anläggningarnas status och utifrån det planera förebyggande underhåll. Tillsammans med processingenjör och tekniker kommer du att arbeta med styrning och funktion av reningsverken med fokus på energioptimering, utsläppskrav och miljö. Du kommer även att bistå med underlag och kompetens i investeringsprojekt inom ansvarsområdet samt remisshantering. Just nu pågår byggnationen av det nya reningsverket i Vappa. Du kommer att vara delaktig i det projektet som snart går in i en intensiv period när all maskinell utrustning ska installeras. Driftingenjörens roll blir att skaffa sig kännedom om det nya reningsverket för att vara väl insatt när det är dags att ta över anläggningen samt vara med i projektet för att bevaka driftens intressen och svara på frågor under byggnationen. Du kommer vara delaktig i implementering och utveckling av systematiskt underhållsarbete av anläggningarna. En dag på jobbet kan innehålla bland annat driftövervakning av reningsverk och pumpstationer i övervakningssystemet, dokumentation av till exempel avvikelser och driftstörningar, rapportering av process- samt driftdata, upphandling, avrop av tjänster och varor och samverkan med andra inom VA-branschen i olika nätverk. I tjänsten ingår beredskapstjänst. Vill du vara med på en resa mot en spännande framtid som du har möjlighet att påverka tillsammans med ett gäng drivna och trevliga kollegor? I så fall passar du hos oss. KVALIFIKATIONER För att passa i rollen som driftingenjör behöver du vara ansvarstagande och kvalitetsmedveten, nyfiken och engagerad. Du behöver vara kommunikativ, kunna ta egna initiativ och ha lätt för att samarbeta med andra. Du behöver kunna jobba mot uppsatta mål och vara flexibel när förutsättningarna ändras. Vi söker dig med erfarenhet och/eller utbildning inom området avloppsrening. Meriterande är om du tidigare arbetat med systematiserat underhållsarbete och varit delaktig i byggnation eller renovering av reningsverk. Vi ser gärna att du är insatt i det regler och krav som styr vår verksamhet. Det är även meriterande om du tidigare arbetat med drift-övervakning och styrning i överordnat styrsystem. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper vi vill att du ska passa in och trivas i arbetsgruppen. Övriga kvalifikationer: • God svenska i tal och skrift • God datavana i Office-paketet • B-körkort ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan. Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida. För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten via länken nedan och under rubriken "hantering av personuppgifter" https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping/kommunen-som-arbetsgivare.html Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Försvarsmakten befinner sig i en expansionsfas och har en omfattande tillväxt. I Loggningssektionen ges du möjlighet att arbeta i en engagerad och resultatorienterad arbetsgrupp, där du får utrymme att utvecklas samtidigt som du bidrar till sektionens och organisationens utveckling. Låter detta som något för dig? Loggningssektionen på IT-säkerhetsavdelningen Sektionen är en del av Försvarsmaktens organisation för förvaltning av IT-system och består av både anställda och konsulter inom ett brett kompetensområde. Sektionens uppgift är att utveckla, förvalta och drifta funktionella, säkra och robusta IT-system för att stödja Försvarsmaktens operativa förmåga inom IT-säkerhetsområdet. Huvudsakliga arbetsuppgifter Loggningssektionen består av flera autonoma grupper med olika ansvarsområden, som samverkar för att lösa den gemensamma uppgiften. Rollen som DevOps utvecklare rekryteras till gruppen som ansvarar för Analysförmågan. Gruppens huvudsakliga arbetsuppgifter är: • Utveckla och underhålla komplexa loggflöden. • Nyutveckling och integrering av mjukvara för analys av loggdata. • Felsökning och incidenthantering av befintlig lösning. KRAV Kvalifikationer • Relevant akademisk utbildning, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. • Erfarenhet av programmering (t.ex. Java, Python, C++). • Erfarenhet med Linuxmiljöer och Bash. Personliga egenskaper De som trivs på vår sektion är nyfikna, självständiga och lösningsorienterade. Vi söker prestigelösa lagspelare, som är flexibla och fungerar väl i samarbete såväl internt som externt. Det är avgörande att du som sökande har ett utpräglat säkerhetsmedvetande och förstår hur du och dina uppgifter passar in i det större sammanhanget. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE Det är meriterande om du har: • Kunskap inom kluster-teknologi såsom Elastic, Hadoop eller Kafka. • Erfarenhet från Försvarsmakten el. besläktade myndigheter. • B-körkort (manuell). • Erfarenhet av Git. • Erfarenhet inom IT-säkerhet. • Erfarenhet inom Machine Learning. • Erfarenhet av logganalys. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Vi erbjuder dig I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation samt ställer stora krav på IT-säkerhet vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat: • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål • Tre timmar fysisk träning i veckan på arbetstid och tillgång till flera träningsanläggningar samt möjlighet till ersättning för träningskläder och startavgifter • Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28-35 semesterdagar beroende på din ålder • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB • Möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning. Övrigt Anställningen är en civil tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte redan är anställd i myndigheten. Arbetsort: Enköping, tjänsteresor inom Sverige förekommer Sysselsättningsgrad: Heltid Tillträde snarast eller enligt överenskommelse Upplysningar om befattningen Katrine Wallin eller Mats Jonsson, nås via växeln 019-393500. För upplysningar angående anställningsvillkor kontakta FMTIS J1 019-393500 (växel). Fackliga kontaktpersoner vid FMTIS SACO Agneta Landquist OFR/S Martin Sparr OFR/O Hekki Widell SEKO Matz Felix Samtliga nås via växeln på 019-393500. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-11. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev på svenska där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 281 jobb