Lediga jobb i Enköping

Sök totalt 259 lediga jobb i Enköping

Circle K Enköping Salatullen söker flexibla butikssäljare för extrajobb
Circle K Sverige AB
Bensinstationspersonal

Vart är du på väg? Nu söker vi butikssäljare – ja, alltså riktiga servicehjältar! Vi vill bli världsbäst på service. Och därför söker vi nu fler servicehjältar. Vad gör en sådan? Jo, du möter våra kunders behov med kunskap, fingertoppskänsla och ett härligt leende – ofta samtidigt som du kanske fyller på kaffemaskinen eller lägger upp en korv. För vi är en butikskedja som erbjuder allt från god mat och bakverk, till bra drivmedel och fräscha toaletter. Är du vår nästa talang? Då hittar du vänner för livet här på Circle K. Har du en flexibel vardag och vill jobba varierade tider och dagar under våra öppettider? Då har du hittat rätt! Vi söker fler kollegor som vill jobba allt ifrån ett par dagar i månaden till ett par dagar i veckan i vårt team! Vi söker nu dig som vill jobba extra hos oss på Circle K Enköping Salatullen. När man jobbar extra hos oss innebär det att du inte kommer att ha något fast schema utan ställer upp vid behov. Viktigt att du som söker vill jobba semesterperioden, med chans till förlängning efter sommaren. Stationen har generösa öppettider och det innebär att vi kommer behöva din hjälp under både dagar, kvällar, nätter och helger och ofta med kort varsel. Ensamarbete förekommer. När man jobbar extra hos oss på Circle K så får du timlön, ingångslönen ligger på 151-177 kr/timme och din exakta timlön baseras på din tidigare erfarenhet inom service. Utöver din timlön får du extra OB-ersättning för arbete under kvällar, nätter, helger och röda dagar. Eftersom vi har en CV-lös och fördomsfri rekrytering behöver du styrka din tidigare erfarenhet genom att uppvisa arbetsgivarintyg under rekryteringsprocessen. För att söka tjänsten fyller du enkelt i dina uppgifter, anger vilka tider du kan arbeta och genomför därefter ett kort servicetest som tar cirka 10 minuter. Är du vår nya butikssäljare som gillar varierande arbetsuppgifter och har ett flexibelt schema? Vi jobbar med löpande urval i rekryteringen så sök tjänsten omgående för att inte missa chansen!   Varmt välkommen in med din ansökan senast 17.07.2025 Om dig: * Du är en teamplayer – du sätter laget före jaget. * Du är en fixare – du hittar lösningar på allt. * Du älskar människor. * Du är en allkonstnär: Du gillar att ha koll på allt, och tycker om att göra många saker samtidigt. * Du vill lära dig nya saker och utvecklas. * Du pratar och förstår svenska. * Du är över 18 år. Om oss: * Vi är en plantskola för social skills – vi lägger en bra grund för alla framtida yrken. Och du får ett snyggt CV! * För dig som redan kommit en bit i yrkeslivet kan vi erbjuda ett utvecklande och mångsidigt jobb. * Du får kunskap om hur det är att driva butik.   * Du lär dig att bli en ledare med förståelse för service. * Du får specialistkunskap – vi kan allt från att driva butik och sälja drivmedel, till marknadsföring och ledarskap. * Du får en möjlighet till att göra karriär inom företaget – kanske vill du driva din egen butik, eller sikta mot ett jobb på vårt huvudkontor. * Du får ett roligt jobb med härliga kollegor.  * Vi är ett internationellt företag med kollegor runt omkring i hela världen. * Våra stationer kan ha biluthyrning, då är körkort B-manuell ett krav. * Vi erbjuder dig ett förmånligt friskvårdsbidrag och personalrabatt på alla våra stationer. Circle K är ett framgångsrikt globalt företag med mer än 14 000 butiker i 26 länder. Totalt har vi cirka 125 000 anställda som arbetar i våra butiker och på kontoren. Vi vill göra det enkelt för våra kunder längs vägen genom att erbjuda bra produkter och snabb och service i världsklass. Vi förbehåller oss rätten att göra bakgrundskontroller på slutkandidater i rekryteringsprocessen.

Idag
Sista ansökan:
17 juli 2025
Inköpschef avverkning och planering, Stora Enso Skog
Stora Enso Skog AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Är du redo för nästa steg i din karriär och förena din passion för skogen tillsammans med din kunskap inom inköp, upphandlingar och förhandlingar? Då kan du vara vår nästa inköpschef - en roll där du får leda inköpsstrategin och bidra till att skapa nya möjligheter för tillväxt och samarbeten! Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Vi söker dig som ser skogen som en fantastisk möjlighet och tillgång, som brinner för att driva utveckling och jobba med proaktivt affärspartnerskap som gör oss lite bättre varje dag! I den här rollen kommer du att ansvara för upphandlingar och omförhandlingar av avtal för avverknings- och planeringsresurser, för att säkerställa effektiva och hållbara affärer. Rollen ger dig möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt, med ansvar för hela inköpskedjan från inköpsplanering till leverantörskontraktering. Din vardag kommer därmed att inkludera inköpsplanering, leverantörsmöten, kontraktshantering, problemlösning med mera. Här är några av de ytterligare ansvarsområden och arbetsuppgifter som tillhör din roll: Utveckla och underhålla relationer med affärspartners för att maximera affärsmöjligheter, inklusive uppsökande inköp för att identifiera nya potentiella partners Utforma och implementera årliga affärsplaner som är i linje med företagets mål och strategier, med fokus på ständig förbättring av vår inköpsprocess Genomföra analyser av avtal och kostnader för att optimera och effektivisera verksamheten Följa upp avtalsenliga krav och säkerställa avtalsefterlevnad Hålla dig väl informerad och ha en djup förståelse för marknaden och dess utveckling Delta i och driva utvecklingsarbete både internt och externt för att främja vår inköpsstrategi och affärsutveckling Rollen erbjuder en fri och stimulerande arbetsmiljö med stor handlingsfrihet och inflytande. Du kommer kunna dra nytta av den starka kunskaps- och erfarenhetsbasen inom teamet, där du samarbetar med kunniga kollegor för att nå gemensamma mål. Du rapporterar till Director Sourcing and Logistics och kontorsplacering för tjänsten är på något av våra kontor inom verksamhetsområdet. Rollen kräver resor inom Sverige. Vem söker vi Vi söker dig som trivs med och känner dig bekväm som förhandlare och som besitter en stark affärsförståelse. Du drivs av utmaningar och har förmågan att hitta kreativa lösningar. Din kompetens bygger på en lämplig högskoleutbildning samt flerårig erfarenhet inom skogsbranschen. Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har: Tidigare erfarenhet av inköp, upphandlingar och förhandlingsteknik med vana av att driva och leda inköpsprocesser, både på operativ och strategisk nivå Ett strukturerat arbetssätt med fokus på uppföljning och återkoppling God förmåga att planera och utföra ditt arbete självständigt Du är analytisk med god förståelse för helheten Inspirerande och övertygande kommunikationsförmåga Utmärkt kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och i skrift Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. På grund av sommar och semester har vi en längre ansökningstid som sträcker sig till och med den 13 augusti. Vi kan komma att gå igenom ansökningar löpande men det är inte garanterat – så vänta inte med att skicka in din ansökan! Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på tel. 073 – 845 41 49 eller mejl: [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sourcing and Logistics Director Anna Holmgren på tel. 073 – 824 46 30 eller mejl: [email protected] Kom och jobba i The renewable materials company! Skogen är hjärtat i Stora Enso och vår övertygelse är att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag, kan tillverkas av ett träd i morgon. Vi är den ledande leverantören av förnybara produkter inom förpackningar, biomaterial och träkonstruktion, och en av de största privata skogsägarna i världen. Stora Enso har cirka 19 000 medarbetare och 2024 uppgick omsättningen till 9 miljarder euro. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder. #LI-SEFOREST

Idag
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Vi söker asbestsanerare
MEAB Skadeservice AB
Saneringsarbetare m.fl.

Vi söker erfarna asbestsanerare till Uppsala och Enköping MEAB Skadeservice AB är i en expansiv fas och söker nu dig som vill bli en del av ett team där samarbete, engagemang och gemenskap står i fokus. Vi söker dig som är trygg, lösningsorienterad och noggrann. Hos oss arbetar du på ett företag som växer och expanderar tillsammans med kompetenta och duktiga medarbetare med olika kompetenser. Du är vårt ansikte utåt och ofta den som träffar och interagerar med kunden, vare sig det är hemma hos privatpersoner, i en bostadsrättsförening, offentliga byggnader med pågående verksamhet eller i tomma fastigheter, lokaler eller industribyggnader. Därför är det viktigt för oss och våra kunder att du är lyhörd för kundens förutsättningar och behov samt att du förstår dessa. För att arbeta som asbestsanerare hos oss behöver du vara ansvarstagande, kommunikativ, flexibel och vara säker i din yrkesroll. Du förbereder och lägger upp arbetet tillsammans med din närmaste kollega. Tillsammans arbetar ni efter gällande föreskrifter och praxis och utför arbetet på ett tryggt och säkert sätt. Om ni behöver stöd eller frågetecken uppstår finns alltid den arbetsledare som planerat ert arbete tillgänglig. Vi litar på att du utifrån din yrkeskompetens kan lösa eventuella oförutsedda händelser och ta kloka beslut om hur du bäst löser dessa på plats. Du behöver vara i god fysisk form då du återkommande bär utrustning eller material samt arbetar i skyddskläder och andas genom en mask. Tyngre lyft förekommer och arbetet är återkommande kroppsligt krävande. Krav Minst 3–5 års erfarenhet av asbestsanering Giltigt asbestcertifikat Tjänstbarhetsintyg asbest och kvarts Körkort B Svenska i tal och skrift. God datorvana och att arbeta med en smartphone. Meriterande Om du även kan ytterligare språk Om du har erfarenhet av rivning och övrigt saneringsarbete Har utbildningar som exempelvis Heta arbeten, Fallskydd, Truck, lift- och mobila arbetsplattformar och kemiska arbetsmiljörisker Har arbetat med systemet Rekyl. Om oss Hos oss är du med på vår utvecklingsresa i ett familjärt företagsklimat. Vi har kollektivavtal (hängavtal med Byggnads) och erbjuder friskvårdbidrag. Vi eftersträvar en öppen företagskultur som uppmuntrar engagemang, initiativ och delaktighet. Som arbetsgivare är vår ambition att vara en attraktiv arbetsplats med engagerade medarbetare som trivs och utvecklas hos oss. Om tjänsten och placering Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (6 månaders provanställning tillämpas). Placering: Vi har kontor i Enköping och Uppsala. Vi har återkommande arbeten i och omkring Uppsala län, Stockholm och Västerås. I Uppsala delar vi ett nytt kontor med adress Grönviken 4, tillsammans med MEAB Miljö Entreprenad AB och Spolsnabben AB. Var du utgår ifrån kan diskuteras. Omfattning: Heltid tillsvidare med rätt till ATF. Tillträde: Efter överenskommelse men helst så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten? Ring Tero Nord, arbetsledare, på 076-785 11 00 eller mejla [email protected]. Sök tjänsten genom att mejla ditt CV: Elin Göthe Nord, administratör, på [email protected]. Sista ansökningsdag: 2025-07-31. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför gärna så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

Idag
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Hallvärd till Enköping
Aura Personal AB
Övriga förmedlare

Om tjänsten Drivs du av att möta nya kunder och ge en god och kvalitativ service, och har det lätt att knyta nya relationer. Då kan tjänsten som hallvärd vara något för dig! Om du känner igen dig själv från tidigare punkter, då kan du vara den som blir vår nästa kollega! Tjänsten som hallvärd är en mångsidig roll som dels kommer innebära att man är ansiktet utåt för anläggningen och välkomnar nya och befintliga kunder. Uppgifter som annars kan förekomma är följande: Bistå andra områden på anläggningen, inledande av försäljning och tidsbokningar för servicearbeten. Vi söker dig som - Har en god förmåga att ta in ny information. - Har datorvana. - Har grundläggande teknisk kunskap om personbilar. Om oss Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag nischade inom fordonsbranschen. Vi har nära samarbeten med flera stora verkstäder och bilåterförsäljare i Stockholms län. Tjänsten är på heltid med arbetstider förlagda under dagtid, måndag till fredag. Du kommer att vara anställd som konsult hos Aura Personal och ha en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din anställning. Intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig till vårt team!

Idag
Sista ansökan:
28 juli 2025
Specialist Windows klient och paketering av applikationer
Försvarsmakten
Drifttekniker, IT

Vill du ta ett nästa steg i karriären eller vara en del av något större och värdesätter att – med den du är och det du gör – få bidra till ett säkrare och bättre samhälle/Sverige? Drivs du av att arbeta med utveckling, förvaltning och teknisk problemlösning? Då är du välkommen att söka tjänsten som Specialist Windows klient och paketering av applikationer, vid Försvarsmaktens telekommunikation- och informationssystemförband (FMTIS), i Enköping. Om enheten Systemenheten på förbandet FMTIS har verksamhet på flera orter i landet med ansvar för teknisk förändringshantering vid ombyggnader i Försvarsmaktens telenät och förvaltning av Försvarsmaktens IT-infrastruktur. På Infrastrukturavdelningen där tjänsten är placerad förvaltar vi systemöverskridande IT-infrastruktur som är avgörande för Försvarsmaktens verksamhet. Vår uppgift är bl.a. att arbeta med att förändringstyrning och vidareutveckling inom områdena lokala nätverk, datacenterlösningar, IT- säkerhet samt klient- och serverlösningar. Avdelningens medarbetare fungerar också som tekniska specialister inom dessa områden. Vi erbjuder en professionell miljö där du får möjligheter att utvecklas, både personligt och karriärmässigt. Här arbetar vi tillsammans för att lösa komplexa utmaningar, med fokus på innovation och hög kvalitet. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer att delta i utvecklings- och förvaltningsarbete för IT-infrastruktur som har höga krav på tillgänglighet och IT-säkerhet. Du kommer bl.a. att arbeta med design, framtagande av konfigurationsanvisningar, policys och förvaltning av ingående komponenter. Det ingår en del tekniskt stöd till driftorganisationen och beslutsfattare. Du kommer att samarbeta med olika förband och leverantörer samt medverka i tillfälligt organiserade arbetsgrupper eller projekt. Arbetet innebär att du kommer i kontakt med bland annat följande tekniker och områden: • Windows Server 2022 • Windows 11 Tjänsten underlättas av att man har vana att arbeta med agila arbetsmetoder och verktyg. KRAV Kvalifikationer • Erfarenhet av tekniska lösningar i större sammanhang samt en IT-relaterad utbildning på högskolenivå eller motsvarande kunskaper • Mycket goda kunskaper om Active Directory Domain Services, DNS • Mycket goda kunskaper om säkerhet och härdning av operativsystem (Microsoft Security Baselines, Microsoft Security Compliance Toolkit, Microsoft Security Configuration Framework, Center for Internet Security CIS-CAT) • Mycket goda kunskaper om GPO/GPP hantering • Mycket goda kunskaper om Active Directory Certificate Services • Goda kunskaper om IPsec i Windows (VPN Always On, DirectAccess) • Du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift • B körkort Personliga egenskaper Du behöver ha ett stort intresse för utveckling, drivas av teknisk problemlösning och bidra med nya idéer. Du tar ansvar och ser till helheten såväl som detaljerna och ser till att skapa resultat, både självständigt men också tillsammans med andra. Som person är du öppen och social, trygg i dig själv, har gott omdöme och anpassar dig samtidigt som du har egen integritet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Kunskaper om Linux serverplattformar • Kunskaper om nätverk och brandväggar • Kunskaper om SQL För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Enköping. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Resor förekommer i tjänsten. Upplysningar om befattningen Erik Höglund Upplysningar om rekryteringsprocessen Ann-Christine Eriksson Fackliga företrädare SACO Agneta Landquist OFR/S Martin Sparr OFR/O Heikki Videll SEKO Matz Felix Samtliga nås via växeln på 010-82 00 000 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-18. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Idag
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Specialist Windows klient och paketering av applikationer
Försvarsmakten
Drifttekniker, IT

Vill du ta ett nästa steg i karriären eller vara en del av något större och värdesätter att – med den du är och det du gör – få bidra till ett säkrare och bättre samhälle/Sverige? Drivs du av att arbeta med verksamhetsutveckling, förvaltning och problemlösning? Då är du välkommen att söka tjänsten som Applikationsförvaltare, vid Försvarsmaktens telekommunikation- och informationssystemförband (FMTIS), i Enköping. Om enheten Systemenheten på förbandet FMTIS har verksamhet på flera orter i landet med ansvar för teknisk förändringshantering vid ombyggnader i Försvarsmaktens telenät och förvaltning av Försvarsmaktens IT-infrastruktur. På Infrastrukturavdelningen där tjänsten är placerad förvaltar vi systemöverskridande IT-infrastruktur som är avgörande för Försvarsmaktens verksamhet. Vår uppgift är bl.a. att arbeta med att förändringstyrning och vidareutveckling inom områdena lokala nätverk, datacenterlösningar, IT- säkerhet samt klient- och serverlösningar. Avdelningens medarbetare fungerar också som tekniska specialister inom dessa områden. Vi erbjuder en professionell miljö där du får möjligheter att utvecklas, både personligt och karriärmässigt. Här arbetar vi tillsammans för att lösa komplexa utmaningar, med fokus på innovation och hög kvalitet. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer att delta i verksamhetutvecklings- och förvaltningsarbete för IT-infrastruktur som har höga krav på tillgänglighet och IT-säkerhet. Du kommer bl.a. att arbeta med koordinering av förändringar, systemtestning, bevaka trender och inovationer, livscykelhantering. Det ingår en del tekniskt stöd till driftorganisationen och beslutsfattare. Du kommer att samarbeta med olika förband och leverantörer samt medverka i tillfälligt organiserade arbetsgrupper eller projekt. Arbetet innebär att du kommer i kontakt med bland annat följande tekniker och områden: • Microsoft Office 2024 • Microsoft Visio, Project, Access 2024 • Windows 11 KRAV Kvalifikationer • Erfarenhet av tekniska lösningar i större sammanhang samt en IT-relaterad utbildning på högskolenivå eller motsvarande kunskaper • Projektledar- / koordinatorerfarenhet • Goda kunskaper och arbetserfarenhet av Microsofts Office-paket • Goda kunskaper och arbetserfarenhet av Microsoft Visio, Project, Access • Goda kunskaper om Windows som OS • Du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift • B-körkort Personliga egenskaper Du behöver ha ett stort intresse för utveckling, drivas av teknisk problemlösning och bidra med nya idéer. Du tar ansvar och ser till helheten såväl som detaljerna och ser till att skapa resultat, både självständigt men också tillsammans med andra. Som person är du öppen och social, trygg i dig själv, har gott omdöme och anpassar dig samtidigt som du har egen integritet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Grundläggande kunskaper om Microsoft Active Directory och Group Policy Management • Grundläggande kunskaper om System Center Configuration Manager (SCCM) • Grundläggande kunskaper om AppX/MSIX • Erfarenheter av Azure och Office 365 • Erfarenhet av applikationer med Office-komponenter För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Enköping. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Resor förekommer i tjänsten. Upplysningar om befattningen Erik Höglund Upplysningar om rekryteringsprocessen Ann-Christine Eriksson Fackliga företrädare SACO Agneta Landquist OFR/S Martin Sparr OFR/O Heikki Videll SEKO Matz Felix Samtliga nås via växeln på 010-82 00 000 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-18. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Idag
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Specialist Windows klient och paketering av applikationer
Försvarsmakten
Drifttekniker, IT

Vill du ta ett nästa steg i karriären eller vara en del av något större och värdesätter att – med den du är och det du gör – få bidra till ett säkrare och bättre samhälle/Sverige? Drivs du av att arbeta med utveckling, förvaltning och teknisk problemlösning? Då är du välkommen att söka tjänsten som Specialist Windows klient och paketering av applikationer, vid Försvarsmaktens telekommunikation- och informationssystemförband (FMTIS), i Enköping. Om enheten Systemenheten på förbandet FMTIS har verksamhet på flera orter i landet med ansvar för teknisk förändringshantering vid ombyggnader i Försvarsmaktens telenät och förvaltning av Försvarsmaktens IT-infrastruktur. På Infrastrukturavdelningen där tjänsten är placerad förvaltar vi systemöverskridande IT-infrastruktur som är avgörande för Försvarsmaktens verksamhet. Vår uppgift är bl.a. att arbeta med att förändringstyrning och vidareutveckling inom områdena lokala nätverk, datacenterlösningar, IT- säkerhet samt klient- och serverlösningar. Avdelningens medarbetare fungerar också som tekniska specialister inom dessa områden. Vi erbjuder en professionell miljö där du får möjligheter att utvecklas, både personligt och karriärmässigt. Här arbetar vi tillsammans för att lösa komplexa utmaningar, med fokus på innovation och hög kvalitet. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer att delta i utvecklings- och förvaltningsarbete för IT-infrastruktur som har höga krav på tillgänglighet och IT-säkerhet. Du kommer bl.a. att arbeta med design, framtagande av konfigurationsanvisningar, policys och förvaltning av ingående komponenter. Det ingår en del tekniskt stöd till driftorganisationen och beslutsfattare. Du kommer att samarbeta med olika förband och leverantörer samt medverka i tillfälligt organiserade arbetsgrupper eller projekt. Arbetet innebär att du kommer i kontakt med bland annat följande tekniker och områden: • Windows Server 2022 • Windows 10/11 • Paketering av applikationer för distribution Tjänsten underlättas av att man har vana att arbeta med agila arbetsmetoder och verktyg. KRAV Kvalifikationer • Erfarenhet av tekniska lösningar i större sammanhang samt en IT-relaterad utbildning på högskolenivå eller motsvarande kunskaper • Goda kunskaper och arbetserfarenhet av bland annat AdminStudio • Goda kunskaper och arbetserfarenhet av installationer, automation, felsökning och dagliga driftuppgifter med hjälp av Windows PowerShell • Goda kunskaper om installation, konfiguration och felsökning av Windows 10 och 11 • Du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift • B körkort Personliga egenskaper Du behöver ha ett stort intresse för utveckling, drivas av teknisk problemlösning och bidra med nya idéer. Du tar ansvar och ser till helheten såväl som detaljerna och ser till att skapa resultat, både självständigt men också tillsammans med andra. Som person är du öppen och social, trygg i dig själv, har gott omdöme och anpassar dig samtidigt som du har egen integritet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Grundläggande kunskaper om Microsoft Active Directory, Microsoft DNS och Group Policy Management • Grundläggande kunskaper om SysInternal-verktyg • Grundläggande kunskaper om System Center Configuration Manager (SCCM) • Grundläggande kunskaper om AppX/MSIX • Erfarenheter av Intune och Office 365 För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Enköping. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Resor förekommer i tjänsten. Upplysningar om befattningen Erik Höglund Upplysningar om rekryteringsprocessen Ann-Christine Eriksson Fackliga företrädare SACO Agneta Landquist OFR/S Martin Sparr OFR/O Heikki Videll SEKO Matz Felix Samtliga nås via växeln på 010-82 00 000 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-18. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Idag
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Driftingenjör inom nätverksteknik
Försvarsmakten
Nätverks- och systemtekniker m.fl.

FÖRSVARSMAKTEN söker en medarbetare till:  Försvarsmaktens Telekommunikations- och IT-systemförband, FMTIS. Placeringsort Enköping.   Om enheten FMTIS Genomförandeenheten Mitt är en av fyra genomförandeenheter i Sverige. Enheten sträcker sig från Falun ner till Gotland med flertalet orter där emellan, bland annat Enköping. På varje ort finns en genomförandeavdelning som hanterar drift och underhåll av försvarsmaktens ledningssystem, IT och tele. Enheten har idag närmare tvåhundra anställda där ca 40 stycken är anställda på Genomförandeavdelning Enköping IT (GA Enköping IT).   Om GA Enköping IT FMTIS Genomförandeavdelning i Enköping är en IT-avdelning som arbetar inom ett flertal områden, bland annat it-support, nätverk och serverhantering. Vår främsta uppgift är att stödja Ledningsregementet och Enköpings garnison i IT-relaterade frågor och beställningar.   Vi erbjuder dig • I Försvarsmakten finns en stark värdegrund där såväl professionell utveckling som personlig hälsa ryms. Hos oss är en bra balans mellan arbete och privatliv viktigt och vi erbjuder många karriärmöjligheter. Något av det vi erbjuder: • Utbildningar, certifieringar och seminarier utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål. • Träning på arbetstid 3 timmar per vecka och du kan även få träningskläder och skor samt ersättning för startavgifter. • Flexibel arbetstid samt 35 semesterdagar per år för dig som är över 40 år. • Möjlighet att göra läkarbesök på arbetstid samt viss ersättning för läkemedel och besök. • Extra föräldralön vid föräldraledighet och VAB samt extra sjuklön och möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning.   Om tjänsten Vi söker idag en ny driftingenjör för att stärka upp vårt team i Enköping, som driftingenjör med inriktning nätverk tillhör du en grupp med erfarna tekniker och ingenjörer som dagligen arbetar med att upprätthålla och utveckla försvarsmaktens nätverk. Arbetsuppgifterna består bland annat av att konfigurera, felsöka och dokumentera nätverksutrustning. Vi söker dig som antingen är nyexaminerad från en två eller treårig nätverksutbildning eller har några års arbetslivserfarenhet inom nätverksteknik.  Då resor inom enhetens alla orter kan förekomma är körkort B ett krav. Säkerhetstänket är en naturlig del av det dagliga arbetet varför det är viktigt att du har ett utpräglat sådant. Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter inom IT för att bidra till Sverige- och världens säkerhet. Våra medarbetare är viktiga för oss och därför ger vi dig möjlighet att ha en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Vi ger även möjlighet att träna på arbetstid, generösa arbetstidsavtal och vi satsar mycket på din kompetensutveckling.  KRAV • Eftergymnasial utbildning (högskola/universitet) inom nätverk, alternativt kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • Prata och skriva obehindrat i svenska och engelska. • God analytisk förmåga. • B-körkort Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt i personlig lämplighet och vi tror att du som söker denna tjänst är en väldigt engagerad och driven människa som har lätt till att ta kontakt och att service är nått som kommer naturligt för dig. Du ska kunna arbeta självständigt men även i team då vi har många funktioner på avdelningen och därav många kollegor. Vi tror även att du har ett intresse för att vidareutvecklas och utbildas internt för att alltid ligga i framkant när det gäller dina IT-kunskaper.   MERIT • Tidigare arbete inom Försvarsmakten eller annan statlig myndighet. • Kunskap och erfarenhet av Försvarsmaktens IT-Infrastruktur, både mjukvara och hårdvara. • Kunskap och erfarenhet av Försvarsmaktens ledningsstödssystem. • Erfarenhet av IT-säkerhetsarbete / Utbildning inom IT-Säk. • Certifiering inom Cisco nätverk (ex. CCNA)   Tillträde m.m. Tjänsten är en civil tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Obekväm arbetstid samt resor i tjänsten kan förekomma. Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-08-06. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Upplysningar Om befattningen och arbetsplatsen samt rekryteringsfrågor: Sektionschef Albin Elnerud   Lokal HR: Sandra Assisi   Fackliga företrädare: OFR/S Martin Sparr SACO Agnetha Landquist SEKO Matz Felix OFR/O Heikki Videll Samtliga nås via växel 0505-45 10 00 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Idag
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Arméstaben söker stabsassistenter till Stabsavdelningen
Försvarsmakten
Soldater m.fl.

Är du ansvarsfull, strukturerad och noggrann samt har förmågan att se helheten utan att missa detaljerna? Är du resultatorienterad samtidigt som du har förmågan att anpassa dig till förändrade förutsättningar? Nu har du chansen att söka ett utmanande och utvecklande arbete som stabsassistent på Arméstaben. Ett av arméstabens fokusområden är att bygga den nya armén. En armé som har fokus på förmåga i fält och i detta bygga nya såväl som omstrukturera befintliga förband. Arméstaben utvecklar och produktionsleder i armén ingående krigsförband samt underställda förband och skolor. Ovanstående kombinerat med att fortsatt etablera arméstaben som en sammanhållande kraft gör att arbetsuppgifterna är mycket omväxlande, utvecklande och dynamiska. Vi är alla lösningsfokuserade och tar våra uppgifter och ansvar med stort engagemang där allt för armén är vår drivkraft. Armén – när och där det avgörs!  Om avdelningen Arméstaben utvecklas kontinuerligt, så även stödet till stabsavdelningen. Stabsavdelningen består av sektionerna Chefsstöd, Säkerhet, Expedition, HR, Internationella relationer och Kommunikation, samt funktionerna IMO, IT och Ekonomi. Stabsavdelningen verkar som stöd till Arméledningen, Arméstabens ledning samt övriga avdelningar på Arméstaben. Om tjänsten Som stabsassistent vid Stabsavdelningen kommer du arbeta med administrativa uppgifter kopplat mot ledningen av armén och av arméstaben. Arméstaben är ett krigsförband vilket innebär att du kommer att bli krigsplacerad och därmed kunna verka i hela beredskapsskalan. Du kommer att tillhöra Informationshanteringssektionen i Stabsavdelningen. Sektionen omhändertar stabens behov inom informationshanteringsområdet utifrån Försvarsmaktens inriktningar, direktiv och instruktioner. Sektionen säkerställer att arméstaben har kontroll över information som flödar in och ut från verksamheten oavsett om den är muntlig, skriftlig och oberoende av eventuella IT-system. Sektionen utvecklar lokala rutiner inom informationshanteringsområdet för den egna verksamheten och säkerställer att AST medarbetare har kunskap om AST rutiner för informationshantering genom utbildning i instruktioner. Sektionen samordnar införandet av nya ITsystem. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Ärendehantering och ärendeuppföljning i flera olika ledningsstödssystem samt upprättande    av skrivelser. • Använda intranät för att sprida information och bygga arméstabens profil utåt. • Stödja arméstabens och stabsavdelningens långsiktiga planering, koordinering och   genomförande av verksamhet. • Stöd med beställningar, logistik och koordinering vid seminarier, möten och resor.  Kvalifikationer • Genomförd svensk värnplikt med godkänt resultat • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • God datorvana med särskilt fokus på Officepaketet men även förmåga att sätta dig in i nya    system. • B-körkort. Meriterande Erfarenhet av att arbeta i en administrativ funktion/befattning. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom Försvarsmakten eller annan myndighet. Erfarenhet av att arbeta i system VIDAR, PRIO, SWECCIS och ISUS. Tidigare erfarenhet av STEX (dokumenthantering, OSL) eller liknande. Personliga egenskaper Vi söker dig som är ansvarsfull, strukturerad och noggrann. Som stabsassistent krävs det att du är resultatorienterad och har en förmåga att anpassa dig till förändrade förutsättningar. Vi söker dig som har förmåga att arbeta i team såväl som självständigt. Det är viktigt att du är en god representant för Försvarsmakten och står bakom Försvarsmaktens värdegrund. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Fackliga företrädare (nås via FM växel 0171-157000) OFR/O: Tobias Brandt OFR/S: Claus Dehlin SACO: Karin Gällmo SEKO: Benny Augustsson Upplysningar om tjänsten: C Stabsavdelningen, Övlt Robert Ramstedt, nås via växeln 0171-157000 Information om rekryteringsprocessen: HR-generalist Annalina Jansson, nås via växeln 0171-157000 Övrigt: Befattningsnivå: GSS/K, Tidsbegränsad anställning Antal befattningar: 2 Lön: Individuell lönesättning enligt kollektivavtal Anställningsform: Heltid. Visstidsanställning enligt ”Avtal om tidsbegränsade anställningar med kontinuerlig tjänstgöring för gruppbefäl, soldater och sjömän inom Försvarsmakten”. Det innebär en tidsbegränsad anställning upp till åtta år med möjlighet till förlängning ytterligare fyra år. Arbetsort: Enköping Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-08-01. Din ansökan ska innehålla CV samt personligt brev (max 1 sida). Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Idag
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Engelmanns söker säljare!
Retail Staffing Sverige AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi söker säljare till Stockholm/mälardalsregionen – kom och väx med oss på Engelmanns!   På Engelmanns älskar vi Delibrickan – med riktigt god ost, chark, marmelader, kex och alla dess tillbehör. Vi är en svensk grossist som har valt att specialisera oss helt på att hitta och leverera det bästa till Delibrickan från Europas bästa leverantörer och till butiker och kunder över hela Sverige.   Vi väljer våra produkter med omsorg – smak, kvalitet och hantverk står alltid i fokus. Med bas i Kungsängen utanför Stockholm och ett härligt gäng på ca 50 personer, samarbetar vi tätt mellan sälj, lager och kontor. Trots att vi växer snabbt har vi kvar vår familjära känsla och starka teamkultur. Våra kunder är matbutiker och dess deliavdelning – där vi är en pålitlig och kunnig partner som verkligen brinner för det vi gör.   Vi söker dig som är: • Ny i karriären och pepp på nästa steg • Har jobbat i matvarubutik i några år • Har ett extra gott öga till deli-/delibrickan och alla dess former • Vill vara ute och träffa våra kunder i butik i Stockholm med omnejd/mälardalsregionen – och som älskar försäljning i butiksmiljö Om rollen Som säljare på Engelmanns ansvarar du för våra butikskunder. Det innebär att du varje vecka är ute på butiksturné – träffar butiksanställda, bygger relationer, fyller på hyllor, gör säljdrivande exponeringar och tar order direkt i butik.   Rollen kräver både energi och fingertoppskänsla – du är Engelmanns ansikte utåt och en nyckelspelare i att få våra produkter att synas och säljas.   Dina huvudsakliga uppgifter: • Träffa kunder i butik – från livsmedelskedjor till enskilda handlare • Ta order på plats och säkerställa god produktplacering • Visual merchandising – skapa säljande och inspirerande exponeringar • Aktiv nykundsbearbetning – hitta och vinna nya butiker • Sälj och "klipp" – agera snabbt, ta tillfällen och driva resultat • Delta i interna utbildningar och inspirationsresor – du utvecklas med oss Vi tror att du: • Har jobbat några år en matbutik, gärna i deliavdelningen och är redo och pepp för nästa steg • Trivs i butiksmiljö och är inte rädd för att ta initiativ eller kavla upp ärmarna • Har ett intresse för mat – extra plus om du gillar ost och delibrickan • Har en positiv, självgående och resultatinriktad inställning • Innehar B-körkort och har grundläggande datorvana (Office) Vi erbjuder: • Ett fritt, rörligt och självständigt jobb där du utgår hemifrån • En tjänstebil och allt du behöver i form av telefon, dator och surfplatta • Ett starkt varumärke och riktigt bra produkter som är lätta att vara stolt öve • En varm arbetskultur, korta beslutsvägar och engagerade kollegor   Redo att kliva in i osthyllan med oss? Skicka in din ansökan idag och bli en del av Engelmanns!   Ansökningarna behandlas löpande. I samband med denna rekrytering samarbetar Engelmanns med Retail Staffing. För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post.     Allt gott från oss på Engelmanns! Sveriges delikatessleverantör med smaken i fokus! Engelmanns är ett svenskt familjestartat företag med över 40 års erfarenhet av delikatessbranschen. Hos oss står smaken i centrum. Vi är nyfikna och söker ständigt efter det absolut bästa. Med vår gedigna erfarenhet vill vi vara den självklara länken mellan Europas finaste delikatesser och våra kunder – så att fler får möjlighet att njuta av goda smaker. Vi vill inspirera dig med vårt fantastiska sortiment och erbjuda en helhetslösning för er delikatessavdelning. Vi är väldigt stolta över vårt breda urval av noga utvalda ostar, marmelader, chark, antipasti och kex. Välkommen att upptäcka en ny värld av fantastiska smaker tillsammans med oss! Krav: Körkort: * B (Personbil)

Idag
Sista ansökan:
2 augusti 2025