Lediga jobb hos Switch Game AB
Är du en driven och nyfiken lagspelare som vill hjälpa människor att skapa en hållbar ekonomisk framtid? Motiveras du av att vara en del av ett snabbväxande bolag inom oberoende finansiell rådgivning? Då kan rollen som Associate hos Lyra Financial Wealth vara ditt nästa steg. Lyra är ett företag i stark tillväxt, drivet av målet att hjälpa människor att nå ekonomisk frihet. Teamet består av femton engagerade medarbetare som alla delar en vision om att sätta en ny standard för finansiell rådgivning. Lyra är ett partnerägt bolag och har utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri två år i rad. Om rollen Som Associate har du en nyckelroll i arbetet med att skapa kundvärde. Du stöttar rådgivarna i hela processen, från förberedelse och uppföljning av kundmöten till analys och rapportering. Rollen är varierad och spänner över allt från datainsamling och finansiell analys till regulatoriska kontroller och framtagning av transaktionsunderlag. Exempel på arbetsuppgifter: Bygga finansiella planer och kassaflödesanalyser Förbereda kundmöten med material, analyser och rapporter Samla in och strukturera kundinformation från flera system Ta fram jämförelserapporter och second opinions Koordinera och följa upp transaktioner, begära och utvärdera offerter Arbeta med compliance och säkerställa korrekt regulatorisk dokumentation Bidra till det dagliga teamarbetet och stötta rådgivare i kundprojekt Om dig Vi söker dig som är självständig och flexibel, och som drivs av att skapa verkligt värde för kunden. Du har en stark analytisk förmåga, nyfikenhet och en vilja att utvecklas. Genom att arbeta effektivt och strukturerat, kan du hålla både täta och återkommande deadlines. Du är en lagspelare som värdesätter gott samarbete och att växa tillsammans med teamet. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du är detaljinriktad och lösningsorienterad, samt van att ta stort eget ansvar i ditt arbete. Som person har du en bra balans mellan ödmjukhet och beslutsamhet. Du har en akademisk examen och minst 1–2 års relevant arbetslivserfarenhet, samt kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i både tal och skrift. Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet, särskilt i Excel och PowerPoint. Tidigare erfarenhet från exempelvis bank, private equity eller liknande är meriterande men inget krav – vi lägger stor vikt vid din personlighet och din vilja att utvecklas inom branschen. Ansökan Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men har du specifika frågor om tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Rakel Lilja på [email protected].
Är du en affärsdriven inköpare med passion för trä och en vilja att påverka på riktigt? Trivs du i en snabbfotad och entreprenöriell organisation och lockas av möjligheten att spela en nyckelroll i en stark och växande organisation? Då kan rollen som kategoriansvarig för Sveriges Fria Bygghandlares enskilt största kategori – virke – vara nästa steg för dig. Om Sveriges Fria Bygghandlare Sveriges Fria Bygghandlare, f.d. Woody Bygghandel, är ett delägarägt och delägarstyrt bolag med 34 lokalt förankrade bygghandlare som tillsammans har ca 70 anläggningar och skapar ett alternativ till centralstyrda kedjor. Styrkan ligger i självständigheten – varje bygghandel är unik, men med gemensamma fördelar och avtal som skapar lönsamhet för alla. Som en del av Sveriges Fria Bygghandlare blir du en del av ett team med högt engagerade och kunniga personer med stor branscherfarenhet och en stark entreprenörsanda som brinner för förändring och förbättring. Det är en glädjefylld arbetsplats med högt i tak och korta beslutsvägar där medarbetarna ställer upp för varandra och arbetar tillsammans för den övergripande målsättningen – delägarföretagens lönsamhet. Rollen utgår från huvudkontoret i Nacka Strand. Om rollen Som Kategoriansvarig för virke har du ett helhetsansvar för den enskilt största kategorin och arbetar aktivt med att driva kategorins strategiska utveckling. Genom förhandlingar, avtalsarbete och affärsutveckling säkerställer du ett konkurrenskraftigt sortiment och goda villkor som skapar tillväxt och ökad lönsamhet för bolagets delägare. Du skapar starka relationer med leverantörer och handlare, säkerställer attraktiva avtal och rätt sortiment samt stöttar aktivt delägarna i affärer och upphandlingar. Som kategoriansvarig har du stora möjligheter att påverka affären och driva utvecklingen framåt. Du blir en del av ett dynamiskt team med korta beslutsvägar och rapporterar till VD. Om dig Vi söker dig som har en stark drivkraft och ett genuint intresse för trä och trävarumarknaden. Du är analytisk och har lätt för att fatta strategiska beslut, samtidigt som du är en skicklig förhandlare med erfarenhet av inköp. Du bygger långsiktiga affärsrelationer med lätthet och trivs i en roll där struktur, prioritering och samarbete är avgörande. Du är flexibel, anpassar dig snabbt till förändringar och har en ödmjuk inställning – för dig går laget alltid före jaget. Du är van att arbeta i verksamhetssystem och har goda kunskaper i Excel. B-körkort och tidigare erfarenhet av inköpsarbete är ett krav. Ansökan Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Rakel Lilja på [email protected]
Är du en affärsdriven relationsbyggare med tekniskt intresse som vill arbeta med kvalitetsprodukter och långsiktiga kundsamarbeten inom industrin? Har du tidigare erfarenhet av försäljning och söker en roll med stor frihet och goda utvecklingsmöjligheter? Då kan rollen som säljare hos Maskinab Teknik AB vara nästa steg för dig. Maskinab Teknik AB är en stabil och växande leverantör till plåtindustrin med bas i Alingsås. Företaget erbjuder maskiner för kantpressning, avgradning och montering av fästelement, samt verktyg och tillbehör som effektiviserar hela plåtbearbetningsprocessen. Maskinab representerar ledande tillverkare från Europa och USA, och ingår sedan 2023 i Bergman & Beving-koncernen – en tillhörighet som ger både resurser och trygghet för långsiktig tillväxt. Med rötter från 1991 kännetecknas verksamheten av god lönsamhet, snabba beslutsvägar och ett drivet team. Kunder finns över hela Sverige, och nu söker företaget en ny kollega som vill vara med på deras fortsatta resa. Om rollen Som säljare på Maskinab ansvarar du för hela säljprocessen – från att bygga relationer till att driva affärer med både nya och befintliga kunder. Du planerar själv din agenda, gör regelbundna kundbesök och guidar industriföretag i investeringar som skapar långsiktigt värde. Du arbetar nära en stark kundbas med stort behov av maskiner och verktyg, och representerar Maskinab både i fält och på mässor – såväl i Sverige som utomlands, främst i Tyskland. Du kommer vara en central del i att bygga upp Maskinabs framtida säljorganisation och ha möjlighet att växa med ökat ansvar över tid. Geografiskt arbetar du i södra Sverige och utgår troligtvis från området Växjö-Värnamo–Markaryd med upp till 2–3 övernattningar per vecka beroende på bostadsort. Om dig Vi söker dig som brinner för försäljning och relationer. Du är en driven person som triggas av att göra affärer och se verksamheten växa. Du trivs med att arbeta självständigt under stort eget ansvar och är trygg i att driva långsiktiga säljprocesser. Rollen kräver tidigare erfarenhet av teknisk försäljning, gärna mot industrin men vi värderar personlighet och engagemang högt. Har du rätt inställning och vilja får du lära dig resten! Ansökan Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta oss på [email protected]
Är du tekniskt lagd, gillar att jobba praktiskt och vill ha en varierad vardag med ansvar och utvecklingsmöjligheter? Då kan du vara den vi söker! Just nu söker Switch Game flera erfarna tågtekniker med placering i Stockholm! Som tågtekniker är du en viktig kugge i ett team som ser till att våra tåg rullar säkert och effektivt. Du kommer att arbeta med allt från förebyggande service till avancerade felsökningar och reparationer. Du dokumenterar tekniska avvikelser och åtgärder, samarbetar tätt med kollegor – men trivs också med att arbeta självständigt. Arbetsuppgifterna inkluderar: Service, reparation och underhåll av tåg Felsökning inom mekanik, el och elektronik Rapportering och dokumentation i tekniska system Delta i förbättringsarbete kring säkerhet och kvalitet Skiftarbete förekommer – verksamheten bedrivs dygnet runt, året om. Arbetstid och upplägg anpassas i möjligaste mån efter din kompetens och livssituation. Vi söker dig som har: Har några års erfarenhet som tågtekniker Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad Trivs med att ta ansvar och jobba både självständigt och i team Meriterande: God el-kompetens (AC/DC, felsökning, schemaläsning) Arbete med vagn X60 och X61 Du erbjuds: Trygg anställning och kollektivavtal Interna utbildningar och goda utvecklingsmöjligheter Varierande arbetsdagar och tekniska utmaningar Möjlighet att vara en del av framtidens hållbara transportsystem Tillträde: Enligt överenskommelse Frågor angående tjänsten besvara av Jens på [email protected] alt 0708-38 03 69
Är du en affärsmässig, strukturerad och lösningsorienterad projektledare med en god förmåga att skapa förtroende och bygga relationer? Trivs du i en roll där du får leda projekt samt vara delaktig i att utveckla affären och lockas av möjligheten att vara en del av ett dynamiskt team med högt i tak och korta beslutsvägar? Då kan rollen som projektledare på Carl Hanssons Rör & Värme vara nästa steg för dig. Om företaget Carl Hanssons Rör & Värme AB är en etablerad aktör inom VVS-branschen och levererar högkvalitativa lösningar inom rörinstallationer och värmesystem. Bolaget ingår i företagsgruppen Energivärden och har ett nära samarbete med andra dotterbolag i gruppen. Energivärden brinner för att skapa en inomhusmiljö som är hälsosam, komfortabel, praktisk och inspirerande. Samtidigt vill de bidra till att minska energiförbrukningen i samhället och miljöpåverkan genom smarta energilösningar, effektiv produktion, minimal materialförbrukning och kretsloppstänkande. Om rollen Som projektledare på Carl Hanssons Rör & Värme har du en central roll i att driva och samordna projekt från start till mål. Du ansvarar för ekonomi, kvalitet, arbetsmiljö och dokumentation samt säkerställer att projekten genomförs enligt uppsatta mål och tidsramar. De övergripande arbetsuppgifterna innefattar: Bygga och underhålla kundrelationer genom tydlig kommunikation och professionellt bemötande. Bevaka ekonomin i projekten, säkerställa korrekt fakturering och följa upp kostnader mot kalkyl och kontrakt. Kalkylera PM och ÄTA-arbeten, presentera och förhandla med kunder. Planera och samordna resurser, inklusive UE, konstruktörer och sidoentreprenörer. Leda och motivera montörer i samarbete med lagbasen. Säkerställa en god arbetsmiljö genom att följa lagar, regler och företagets verksamhetssystem. Hantera projektadministration, inklusive dokumentation och rapportering i företagets system. Om dig Vi söker dig med tidigare erfarenhet av projektledning och projektstyrning inom VVS eller angränsande branscher. Du har god kunskap inom entreprenadjuridik, projektekonomi och installationsarbete samt är van vid att hantera kalkylering, inköp och affärsplanering. Som person är du positiv, lösningsorienterad och affärsmässig. Du har ett strukturerat arbetssätt och förmåga att vara flexibel och prioritera i en snabbt föränderlig miljö. Arbetet innebär mycket samverkan med både externa och interna kontakter, vilket kräver att du har en god förmåga att skapa förtroende samt bygga och bibehålla goda relationer. Dina kollegor beskriver dig som en lagspelare som gärna ställer upp för andra. Du drivs av att skapa goda samarbeten och att uppnå höga mål tillsammans med ditt team. Kunskap inom inköps- och faktureringssystemet Symbrio, kalkylprogram såsom Bidcon samt regelverk AB04, ABT06 och AMA VVS är starkt meriterande. Ansökan Vi hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men har du specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på [email protected].
Är du en driven ingenjör med goda kunskaper inom automatiserad produktion, PLC-system och programmering av robotar? Vill du vara med och driva utveckling inom automation och robotteknik och lockas av möjligheten att bli en del av ett innovativt bolag med goda utvecklingsmöjligheter? Då kan rollen som automationsingenjör på ProfilGruppen vara nästa steg för dig. Om ProfilGruppen ProfilGruppen är ett svenskt, börsnoterat bolag som utvecklar och tillverkar kundanpassade komponenter och profiler i aluminium. Idag har koncernen drygt 500 medarbetare, och verksamheten kännetecknas av personligt engagemang, snabbhet, lyhördhet och professionalitet. På ProfilGruppen strävar de alltid efter att förbättra processer och kompetens på ett hållbart sätt och söker nu en automationsingenjör som vill vara med och driva utvecklingen framåt. Om rollen I rollen som automationsingenjör arbetar du i nära samarbete med chefer, skiftledare och övriga team, samt deltar i projekt- och arbetsgrupper för att tillsammans driva verksamheten framåt. Exempel på arbetsuppgifter: Felsöka och avhjälpa fel i automationsdelar. Utbilda operatörer i robotanvändning. Stötta driftspersonal i underhållsfrågor. Arbeta med omvärldsbevakning för att hålla oss uppdaterade på nya teknologier och lösningar. Du kommer att ha ett aktivt ansvar för att: Arbeta för en säker arbetsmiljö och rapportera risker i HMS-systemet. Överföra kunskap från automationsprojekt till kollegor. Säkerställa kvalitetsutfall och uppföljning av projektmål. Föreslå förbättringar som stärker både arbetsmiljö och ekonomisk effektivitet. Om dig Vi söker dig som är lyhörd och engagerad med ett stort intresse för innovation och förbättringsarbete. Du är van att arbeta i team och driva processer framåt samt kommunicerar tydligt för att säkerställa att alla parter förstår förväntningarna. Genom din karriär har du skaffat dig goda kunskaper inom automatiserad produktion, PLC-system och programmering av robotar. Du har goda kunskaper i Lean samt erfarenhet av styrsystem FANUC och ABB. Högre utbildning är ett krav och en teknisk ingenjörsexamen med inriktning mot automation är starkt meriterande. Ansökan Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men om du har specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected].
Lemontree letar nu fler härliga kollegor med högt tekniskt intresse! Du kommer att arbeta i varierande projekt och stå inför intressanta utmaningar för att effektivisera våra kunders tekniska vardag och möjligheter. Lemontree tror på en välplanerad kunskapsutveckling för att tillsammans kunna erbjuda det bästa inom automatisering. Genom deras interna utbildningsprogram, Lemontree Academy, kommer du att erbjudas en gedigen utvecklingsresa oavsett erfarenhetsnivå och dina kunskaper kommer omvandlas till nytta som gör skillnad. Du är alltid uppbackad av kollegor och den gemensamma kunskapen som utger kärnan av deras framgångar. Du kommer trivas på Lemontree om du: Älskar teknik i framkant Vill arbeta i ett familjärt företag med teknik och kultur i fokus Drivs av att utveckla dig själv och är generös med dina kunskaper Tycker om frihet under ansvar Du är rätt för rollen om du har erfarenhet av: Relevant utbildning på kandidatnivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet CI/CD pipeline automation (som Jenkins, GitLab, Tekton) Versionshantering (som Git, SVN) Linux Skriptning (som Python, bash, Powershell) Behärskar svenska och engelska i tal och skrift Meriterande om du har erfarenhet av: Container-teknologier (som Docker, container-d, cri-o) Cloud (som AWS, Azure, GCP) Programmeringsspråk (som Golang, Rust, Java) Configuration as Code Infrastructure as Code (som Terraform) Hos Lemontree får du: Arbeta i utmanande projekt med teknik i framkant Kontinuerlig kompetensutveckling där certifieringar är en självklarhet Vara en del av en stimulerande arbetsmiljö med högt i tak Åka på spännande konferensresor med roliga aktiviteter Privat sjukvårdsförsäkring, pensionsersättning, ett ordentligt friskvårdsbidrag och andra generösa förmåner Ansökan: Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men har du specifika frågor om tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Hanna Liljegren på [email protected].
OM LEMONTREE Nu har du chansen att bli en del av Lemontree AB – ett bolag med 25 års erfarenhet och en stark teknisk grund inom test och testautomatisering. Med en unik kombination av djup teknisk expertis och ett egenutvecklat testautomatiseringsramverk, Tzatsiki, utvecklar Lemontree innovativa lösningar inhouse för att optimera och effektivisera sina kunders tekniska processer. OM ROLLEN Vi söker nu erfarna specialister inom teknisk test och testautomatisering som vill arbeta i varierande och tekniskt utmanande projekt. Här får du möjlighet att lära dig av de absolut bästa i branschen och ta din expertis till nästa nivå. Lemontree är en arbetsplats där teknisk kunskap och innovation står i centrum, och du kommer att bli en del av ett team som kontinuerligt driver utvecklingen inom testautomation framåt. OM DIG Vi tror att du är en driven och analytisk person som brinner för test och kvalitet. Du har en stark teknisk grund och vill fortsätta utvecklas inom testautomatisering och moderna teknologier. För att trivas i rollen ser vi gärna att du har: En relevant akademisk utbildning (t.ex. inom IT eller systemutveckling) Minst 5 års erfarenhet av teknisk testning och testautomation Erfarenhet av testautomatiseringsverktyg som Selenium, Playwright, UFT eller liknande Kunskap om CI/CD-verktyg (Github Actions, Azure DevOps, Jenkins) Programmeringskunskaper i JavaScript och/eller Java Erfarenhet av enhetstestramverk (JUnit, Cucumber) ISTQB-certifiering Extra meriterande: Kunskap inom modern infrastruktur med containers och mikrotjänster (t.ex. Kubernetes) Erfarenhet av att ta fram teststrategier och agera kvalitetscoach i agila team Kunskap om prestandatestning och säkerhetstestning ANSÖKAN Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta oss på [email protected]
About Wisentic Wisentic makes it easier, smoother and maybe even a bit more enjoyable for insurance companies to manage their administrative processes. They help their clients save time and money by automating and improving workflows, making life easier for both them and their customers. As the insurance industry becomes more digital and demands smarter solutions, Wisentic is at the forefront, offering innovative technology that streamlines everything from billing to insurance claims management. They offer a high degree of influence, flexible working conditions, a great tech stack (.NET 8, Angular, Azure, microservices), and a culture where ideas are welcomed and developers are trusted to take ownership. About the role We are looking for a BE-heavy Fullstack Developer to help shape the future of Wisentics core platform Arbit - a system that helps insurance companies, and their customers, manage administrative processes within claims handling, auto glass claims, and pet insurance more efficiently. You will be instrumental in driving the technical development, making key design decisions, and helping in reducing legacy while building a sustainable, future-proof SaaS product. Here, you’ll play a key role in taking Arbit to the next level. As part of a small development team, you’ll help create solutions that truly make an impact — both for today’s users and for the future. Your key responsibilities: - Design, develop, and maintain backend systems in .NET 8 and newer. - Work closely with the team to make sound technical decisions and lead modernization efforts. - Balance improvements to existing systems with building new features. - Engage with the product and business teams to understand customer needs and drive impactful solutions. - Reduce technical debt and help establish a more scalable, maintainable architecture. About you - You are a doer — proactive, solution-oriented, and energized by progress. - You have strong experience working with .NET/C# backends, preferably in SaaS and/or microservices environments. - You are comfortable working across the stack and are open to working with frontend technologies like Angular. - You have experience working with cloud platforms (Azure preferred). - You can break down complex user stories independently and lead technical initiatives. - You are curious, hungry to learn, and like to stay updated on modern tech trends.
OM ROLLEN Vi hjälper nu Lemontree hitta en Java-utvecklare som verkligen gillar teknik och som är bra på att kommunicera. Har du dessutom erfarenhet av FinTech eller trading har du en stor fördel. Lemontree är ett litet företag som länge levererat lösningar inom trading och finans. Hjärtat i verksamheten är deras egenutvecklade tradingplattform Cory som sticker ut i branschen på grund av sin höga stabilitet och prestanda. De jobbar med modern teknik i kundprojekt där kraven på prestanda och kvalitet är riktigt höga. Cory är byggt på avancerad teknologi som ett meddelandedrivet, distribuerat system med hög feltolerans. Utvecklingsteamet har en lång historia av att skapa grymma produkter och de jobbar mycket nära deras kunders verksamhet, både med att utveckla systemet och ta ansvar för det i produktion. När du blir en del av teamet får du en fantastisk chans att växa och utvecklas. Närheten till kunden och deras verksamhet gör inlärningskurvan brant - de är dessutom ett stöttande team med lång erfarenhet som alltid hjälps åt. Vi söker dig som: Har jobbat med Java-utveckling i minst 5 år Har minst högskoleexamen inom relevant område, t.ex. data- eller systemvetenskap Är lösningsorienterad, lyhörd, flexibel och vill utvecklas Gillar att jobba i team och ha kundkontakt Talar och skriver svenska obehindrat Tech-stack: Java Spring Boot och Spring Framework (inklusive MVC) gRPC, REST MongoDB, MySql Kubernetes Helm Azure Cucumber Gigaspaces Förutom att du kommer få arbeta i utmanande projekt med teknik i framkant kommer du också vara en del av en stimulerande arbetsmiljö där kontinuerlig kompetensutveckling värdesätts högt. Du får dessutom ett kompensationspaket med privat sjukvårdsförsäkring, pensionsersättning, friskvård och andra generösa förmåner. Du kommer att utgå från deras hemtrevliga huvudkontor i centrala Stockholm. ANSÖKAN Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta oss på [email protected] OM SWITCH GAME Switch Game är rekrytering- och konsultbyrån som gör de krångliga enkelt, superenkelt. Genom att kombinera beprövade metoder med moderna arbetssätt och ny teknik kan vi hitta unika matchningar, snabbt och med hög träffsäkerhet. Vi arbetar alltid tvåvägs och söker kandidater till uppdrag såväl som uppdrag till kandidater vilket skapar en dynamisk organisation med många spännande möjligheter.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 52 jobb