Automationsingenjör till ProfilGruppen
Switch Game AB
Arbetsledare inom tillverkning

Är du en driven ingenjör med goda kunskaper inom automatiserad produktion, PLC-system och programmering av robotar? Vill du vara med och driva utveckling inom automation och robotteknik och lockas av möjligheten att bli en del av ett innovativt bolag med goda utvecklingsmöjligheter? Då kan rollen som automationsingenjör på ProfilGruppen vara nästa steg för dig. Om ProfilGruppen ProfilGruppen är ett svenskt, börsnoterat bolag som utvecklar och tillverkar kundanpassade komponenter och profiler i aluminium. Idag har koncernen drygt 500 medarbetare, och verksamheten kännetecknas av personligt engagemang, snabbhet, lyhördhet och professionalitet. På ProfilGruppen strävar de alltid efter att förbättra processer och kompetens på ett hållbart sätt och söker nu en automationsingenjör som vill vara med och driva utvecklingen framåt.  Om rollen I rollen som automationsingenjör arbetar du i nära samarbete med chefer, skiftledare och övriga team, samt deltar i projekt- och arbetsgrupper för att tillsammans driva verksamheten framåt. Exempel på arbetsuppgifter: Felsöka och avhjälpa fel i automationsdelar. Utbilda operatörer i robotanvändning. Stötta driftspersonal i underhållsfrågor. Arbeta med omvärldsbevakning för att hålla oss uppdaterade på nya teknologier och lösningar. Du kommer att ha ett aktivt ansvar för att: Arbeta för en säker arbetsmiljö och rapportera risker i HMS-systemet. Överföra kunskap från automationsprojekt till kollegor. Säkerställa kvalitetsutfall och uppföljning av projektmål. Föreslå förbättringar som stärker både arbetsmiljö och ekonomisk effektivitet. Om dig Vi söker dig som är lyhörd och engagerad med ett stort intresse för innovation och förbättringsarbete. Du är van att arbeta i team och driva processer framåt samt kommunicerar tydligt för att säkerställa att alla parter förstår förväntningarna. Genom din karriär har du skaffat dig goda kunskaper inom automatiserad produktion, PLC-system och programmering av robotar. Du har goda kunskaper i Lean samt erfarenhet av styrsystem FANUC och ABB. Högre utbildning är ett krav och en teknisk ingenjörsexamen med inriktning mot automation är starkt meriterande. Ansökan Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men om du har specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected].

49 dagar sedan
Sista ansökan:
25 oktober 2025
Installationsansvarig till Hemla
Switch Game AB
Installations- och serviceelektriker

Är du en trygg, serviceinriktad och kommunikativ person med tidigare erfarenhet av smarta tekniska installationer? Trivs du i en entreprenöriell miljö och lockas av möjligheten att vara med och skapa ett nytt kapitel inom hemsäkerhet? Då kan detta vara nästa utmaning för dig. Rollen som installationsansvarig på Hemla är en unik möjlighet att bli en del av ett team med erfarna entreprenörer och starka ägare som står i startgroparna för att etablera ett premiumvarumärke inom hemsäkerhet. Hemla har ett helt nytt och unikt säkerhetserbjudande som kombinerar fysisk säkerhet med cybersäkerhet och söker nu dig som vill vara med och installera nästa generations säkerhetssystem. Om rollen Som installationsansvarig på Hemla är du ansvarig för att sätta standarden för hur Hemlas installationer ska se ut, kännas och utvecklas över tid. Du kommer att vara den första tekniska fältspelaren och redan från början är du med och sätter din prägel på både kundresan och installationsupplevelsen.  Det är en bred roll med en kombination av teknik, kundkontakt och affärsutveckling där du är ytterst ansvarig för att installera och driftsätta Hemlas säkerhetssystem. Du kommer till exempel att: Installera och driftsätta hemlarm, kameror, sensorer och andra uppkopplade säkerhetslösningar hemma hos kund. Säkerställa att varje installation är både snygg, säker och pedagogiskt genomförd. Ge kunderna en trygg och personlig upplevelse – från första hej till sista test. Felsöka och serva produkter vid behov. Jobba nära grundare och utvecklingsteam för att förbättra både produkt och process. Vara med och forma Hemlas framtida installatörsteam. Om dig  Vi söker dig som brinner för säkerhet, kundkontakt och tekniska lösningar. Du är ansvarstagande, flexibel och självgående samt trivs med att vara ansiktet utåt mot kund.  Från tidigare roller är du van att installera kameror, larm, nätverksbaserade säkerhetssystem eller motsvarande och du har lätt för att felsöka och lösa problem. Du har lätt för att kommunicera och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt. Viktigare än antal års erfarenhet är att du är lösningsorienterad, har ett starkt kundfokus och  gillar att skapa en positiv helhetsupplevelse. För tjänsten krävs B-körkort och att du är ostraffad, vi begär alltid utdrag ur belastningsregistret. Ansökan Låter det intressant? Vi rekryterar löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt! Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på [email protected].

49 dagar sedan
Sista ansökan:
25 oktober 2025
Projektledare till Carl Hanssons Rör & Värme
Switch Game AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Är du en affärsmässig, strukturerad och lösningsorienterad projektledare med en god förmåga att skapa förtroende och bygga relationer? Trivs du i en roll där du får leda projekt samt vara delaktig i att utveckla affären och lockas av möjligheten att vara en del av ett dynamiskt team med högt i tak och korta beslutsvägar? Då kan rollen som projektledare på Carl Hanssons Rör & Värme vara nästa steg för dig. Om företaget Carl Hanssons Rör & Värme AB är en etablerad aktör inom VVS-branschen och levererar högkvalitativa lösningar inom rörinstallationer och värmesystem. Bolaget ingår i företagsgruppen Energivärden och har ett nära samarbete med andra dotterbolag i gruppen. Energivärden brinner för att skapa en inomhusmiljö som är hälsosam, komfortabel, praktisk och inspirerande. Samtidigt vill de bidra till att minska energiförbrukningen i samhället och miljöpåverkan genom smarta energilösningar, effektiv produktion, minimal materialförbrukning och kretsloppstänkande. Om rollen Som projektledare på Carl Hanssons Rör & Värme har du en central roll i att driva och samordna projekt från start till mål. Du ansvarar för ekonomi, kvalitet, arbetsmiljö och dokumentation samt säkerställer att projekten genomförs enligt uppsatta mål och tidsramar. De övergripande arbetsuppgifterna innefattar: Bygga och underhålla kundrelationer genom tydlig kommunikation och professionellt bemötande. Bevaka ekonomin i projekten, säkerställa korrekt fakturering och följa upp kostnader mot kalkyl och kontrakt. Kalkylera PM och ÄTA-arbeten, presentera och förhandla med kunder. Planera och samordna resurser, inklusive UE, konstruktörer och sidoentreprenörer. Leda och motivera montörer i samarbete med lagbasen. Säkerställa en god arbetsmiljö genom att följa lagar, regler och företagets verksamhetssystem. Hantera projektadministration, inklusive dokumentation och rapportering i företagets system. Om dig Vi söker dig med tidigare erfarenhet av projektledning och projektstyrning inom VVS eller angränsande branscher. Du har god kunskap inom entreprenadjuridik, projektekonomi och installationsarbete samt är van vid att hantera kalkylering, inköp och affärsplanering.  Som person är du positiv, lösningsorienterad och affärsmässig. Du har ett strukturerat arbetssätt och förmåga att vara flexibel och prioritera i en snabbt föränderlig miljö. Arbetet innebär mycket samverkan med både externa och interna kontakter, vilket kräver att du har en god förmåga att skapa förtroende samt bygga och bibehålla goda relationer. Dina kollegor beskriver dig som en lagspelare som gärna ställer upp för andra. Du drivs av att skapa goda samarbeten och att uppnå höga mål tillsammans med ditt team. Kunskap inom inköps- och faktureringssystemet Symbrio, kalkylprogram såsom Bidcon samt regelverk AB04, ABT06 och AMA VVS är starkt meriterande. Ansökan Vi hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men har du specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på [email protected].

51 dagar sedan
Sista ansökan:
23 oktober 2025
Servicetekniker till snabbt växande företag inom elbranschen.
Switch Game AB
Installations- och serviceelektriker

Är du social och lösningsorienterad med en bakgrund inom el och service? Trivs du med problemlösning i en dynamisk roll med stort eget ansvar? Lockas du dessutom av möjligheten att bli en del av ett växande företag med goda utvecklingsmöjligheter? Då kan rollen som servicetekniker hos vår kund vara nästa steg för dig. Vår kund är ett snabbt växande företag inom elbranschen som erbjuder kvalificerad hjälp med installationer och reparationer hos kund. Företaget är beläget centralt i Stockholm. Om rollen Som servicetekniker arbetar du med installation, felsökning och reparation av eltekniska system hos både privatpersoner och företag i Stockholmsområdet. Du ansvarar för att säkerställa att produkter och tjänster fungerar effektivt och säkert, och du bidrar till hög kundnöjdhet genom professionellt bemötande och teknisk skicklighet. Tjänsten innebär både självständigt arbete och samarbete i team, med fokus på kvalitet, säkerhet och service. Om dig Vi söker en social och öppen lagspelare med ett genuint intresse för service och en fallenhet för att kommunicera med kunder och kollegor. Du trivs i en dynamisk miljö med högt tempo, är lösningsorienterad och har god förmåga att självständigt planera ditt arbete. Du har erfarenhet av att arbeta under stort eget ansvar, gillar flexibilitet och trivs i rollen som företagets ansikte utåt. För tjänsten krävs B-körkort samt tidigare erfarenhet som tekniker, installatör, elektriker eller liknande. Ansökan Vi hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Rekrytering sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected].

55 dagar sedan
Sista ansökan:
19 oktober 2025
Installationsansvarig till Hemla
Switch Game AB
Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.

Är du en trygg, serviceinriktad och kommunikativ person med tidigare erfarenhet av smarta tekniska installationer? Trivs du i en entreprenöriell miljö och lockas av möjligheten att vara med och skapa ett nytt kapitel inom hemsäkerhet? Då kan detta vara nästa utmaning för dig. Rollen som installationsansvarig på Hemla är en unik möjlighet att bli en del av ett team med erfarna entreprenörer och starka ägare som står i startgroparna för att etablera ett premiumvarumärke inom hemsäkerhet. Hemla har ett helt nytt och unikt säkerhetserbjudande som kombinerar fysisk säkerhet med cybersäkerhet och söker nu dig som vill vara med och installera nästa generations säkerhetssystem. Om rollen Som installationsansvarig på Hemla är du ansvarig för att sätta standarden för hur Hemlas installationer ska se ut, kännas och utvecklas över tid. Du kommer att vara den första tekniska fältspelaren och redan från början är du med och sätter din prägel på både kundresan och installationsupplevelsen.  Det är en bred roll med en kombination av teknik, kundkontakt och affärsutveckling där du är ytterst ansvarig för att installera och driftsätta Hemlas säkerhetssystem. Du kommer till exempel att: Installera och driftsätta hemlarm, kameror, sensorer och andra uppkopplade säkerhetslösningar hemma hos kund. Säkerställa att varje installation är både snygg, säker och pedagogiskt genomförd. Ge kunderna en trygg och personlig upplevelse – från första hej till sista test. Felsöka och serva produkter vid behov. Jobba nära grundare och utvecklingsteam för att förbättra både produkt och process. Vara med och forma Hemlas framtida installatörsteam. Om dig  Vi söker dig som brinner för säkerhet, kundkontakt och tekniska lösningar. Du är ansvarstagande, flexibel och självgående samt trivs med att vara ansiktet utåt mot kund.  Från tidigare roller är du van att installera kameror, larm, nätverksbaserade säkerhetssystem eller motsvarande och du har lätt för att felsöka och lösa problem. Du har lätt för att kommunicera och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt. Viktigare än antal års erfarenhet är att du är lösningsorienterad, har ett starkt kundfokus och  gillar att skapa en positiv helhetsupplevelse. För tjänsten krävs B-körkort och att du är ostraffad, vi begär alltid utdrag ur belastningsregistret. Ansökan Låter det intressant? Vi rekryterar löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt! Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på [email protected].

58 dagar sedan
Sista ansökan:
16 oktober 2025
Workplace & Security Coordinator till globalt investmentbolag
Switch Game AB
Väktare och ordningsvakter

Är du en social, lyhörd och lösningsorienterad lagspelare med unik känsla för service? Trivs du i en internationell miljö med högt tempo och många kontaktytor? Då kan rollen som Workplace & Security Coordinator vara nästa steg i din karriär! Om tjänsten Som Workplace & Security Coordinator får du en bred och dynamisk roll med stort eget ansvar. Du arbetar nära teamet inom service och säkerhet och ansvarar för områden som larm, bevakning, persontransporter, budhantering samt in- och utpassering. Du är även delaktig i andra kontorsrelaterade uppgifter. Teamets ansvarsområden utvecklas kontinuerligt utifrån verksamhetens behov vilket kräver att du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till nya rutiner och sammanhang. Tjänsten innebär ett rullande 3-veckorsschema där du arbetar en vecka och sedan har två veckor ledigt. Under din arbetsvecka är du stationerad vid kontoret i centrala Stockholm, där du även disponerar en lägenhet på plats. Eftersom rollen innefattar ansvar för larm och bevakning även kvälls- och nattetid, bor du på arbetsplatsen under din arbetspass-vecka. Om dig Vi söker dig som har erfarenhet från liknande roller inom service och säkerhet, gärna i en internationell miljö med högt tempo. Du har en genuin känsla för service och strävar alltid efter att leverera det lilla extra. Du är en trygg och stabil person som är prestigelös, lyhörd och serviceinriktad. Du är flexibel, har god simultanförmåga och är snabb i både analys och beslutsfattande. Du kommer få stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter samt behöver vara trygg med att fatta snabba beslut. En av dina styrkor är din fingertoppskänsla och förmåga att alltid ligga steget före. Rollen kräver att du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska samt att du har B-körkort Väktargrundutbildning eller utbildning inom personskydd är starkt meriterande. Placering: Centrala Stockholm Start: Så snart som möjligt Ansökan Låter det intressant? Vi rekryterar löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt! Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på [email protected].

76 dagar sedan
Sista ansökan:
28 september 2025
Projektsäljare till Vägjobb
Switch Game AB
Företagssäljare

Är du en självgående, innovativ och målfokuserad person med tidigare erfarenhet av B2B-försäljning? Har du en unik förmåga att skapa relationer och trivs i en roll med stort eget ansvar där du får arbeta med skräddarsydda kundlösningar i en dynamisk miljö med goda utvecklingsmöjligheter? Då kan rollen som projektsäljare på Vägjobb vara nästa steg för dig! Om Vägjobb Vägjobb erbjuder helhetslösningar för trafiksäkerhet och har arbetat med att skapa trygga trafikmiljöer sedan 2005. För varje år har bolaget tagit lärdom och utvecklats och sedan 2018 är Vägjobb en del av Svevik Industri AB. Idag finns depåer i Stockholm, Göteborg och Örebro och i portföljen finns både E-handel, uthyrning, utbildning, produktförsäljning samt egen tillverkning av bland annat vägmärken. Om rollen Som projektsäljare är du en viktig del i arbetet att stärka Vägjobbs position på marknaden. Du genomför kundmöten med fokus på uthyrning av trafikanordningar och tjänster kopplade till detta och ansvarar för hela säljprocessen – från prospektering och kundbearbetning till affärsavslut. Genom att identifiera kundernas behov bidrar du löpande till att utveckla affären och du håller dig löpande uppdaterad om branschen, regelverk och produktutveckling för att kunna erbjuda värdeskapande lösningar och agera rådgivande mot kund. Som projektsäljare arbetar du tvärfunktionellt mot olika delar av bolaget och har ett nära samarbete med bland annat verksamhetsområdeschefen, projektledare och TA-planritare. Du utgår från en nyöppnad depå i Botkyrka och rapporterar till försäljningschefen. Om dig Vi söker dig som är initiativrik, målinriktad och affärsfokuserad. Du arbetar proaktivt och strukturerat samt har en god affärsförståelse och drivs av att skapa unika affärer och se verksamheten växa. Från tidigare roller är du van att arbeta självständigt under stort eget ansvar. Du har en stark egen drivkraft och förmåga att hantera hela försäljningsprocessen, från första kontakt till avslut och uppföljning. Tidigare erfarenhet av B2B-försäljning är ett krav och en bakgrund inom bygg, anläggning eller trafiksäkerhet är meriterande. B-körkort krävs för resor till kunder och projekt. Ansökan Hoppas att vi har väckt ditt intresse! Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Rakel på [email protected].

77 dagar sedan
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Rådgivare inom finansiell oberoende rådgivning
Switch Game AB
Finansanalytiker och investeringsrådgivare m.fl.

Är du en nyfiken, strukturerad lagspelare med god förmåga att se sammanhang och har tidigare erfarenhet från finansbranschen? Drivs du av att hjälpa människor att skapa en hållbar ekonomisk framtid och lockas av möjligheten att arbeta på ett snabbt växande bolag inom oberoende finansiell rådgivning? Då kan rollen som rådgivare hos Lyra Financial Wealth vara nästa steg för dig. Lyra är ett företag i stark tillväxt som drivs av målet att hjälpa människor att nå ekonomisk frihet. Teamet består av femton engagerade medarbetare som alla delar en vision om att sätta en ny standard för finansiell rådgivning. Lyra är ett partnerägt företag som 2023 utnämndes till Gasellbolag av Dagens Industri. Om rollen Som rådgivare på Lyra hjälper du kunden att skapa en finansiell affärsplan baserad på deras unika livssituation. Din roll är att se helheten och beakta allt från förvaltning och kassaflödesplanering, till skatt, pension och familjejuridik. Med din holistiska approach säkerställer du att alla delar samverkar optimalt och transparent. Din drivkraft är att skapa mätbart värde för dina kunder genom oberoende rådgivning fri från intressekonflikter. Vanligt förekommande arbetsuppgifter: Genomföra kundmöten inklusive förberedelser med material och rapporter Bygga finansiella planer anpassade efter kund Mötesuppföljning och kundansvar Coachning av Associates Analys av portföljförslag Transaktions- och orderläggning inklusive avstämning Uppdatering av dokument och kundinformation Marknadsanalyser Vidare är du som rådgivare en viktig del i arbetet med att utveckla bolaget framåt. Du arbetar proaktivt för företagets bästa och medverkar i olika projekt för bolagets utveckling. Om dig Vi söker en flexibel och självgående person med god förmåga att se sammanhang och ett genuint intresse för att hjälpa kunderna nå sina finansiella mål. Du ser helheten och förstår hur olika delar av affären samverkar, och du är skicklig på att noggrant söka, läsa och analysera information. Dina kollegor skulle beskriva dig som en lagspelare med en bra balans mellan ödmjukhet och beslutsamhet. Du är inspirerande och förstår vikten av att stärka och lyfta dina medarbetare på ett positivt sätt. Från tidigare roller är du van vid att arbeta med kunder inom high-end-segmentet, exempelvis som private banker eller wealth manager. Du är van att hantera kunders komplexa ekonomiska behov och har en unik förmåga att bygga långsiktiga och förtroendefulla relationer. Ansökan Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men har du specifika frågor om tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Rakel Lilja på [email protected].

98 dagar sedan
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Business Controller till ProfilGruppen
Switch Game AB
Controller

Är du en affärsorienterad person med en stark analytisk förmåga som drivs av utveckling och effektivisering? Har du erfarenhet av framgångsrikt förändringsarbete och lockas av möjligheten att vara med och driva utveckling i ett expansivt företag och en expansiv bransch? Då kan rollen som Business Controller på ProfilGruppen vara nästa steg för dig. ProfilGruppen är ett svenskt, noterat bolag som utvecklar och tillverkar kundanpassade komponenter och profiler i aluminium. Verksamheten kännetecknas av personligt engagemang, snabbhet, lyhördhet och professionalism och de arbetar med konstant utveckling för att ta företaget till nästa nivå. Idag har koncernen cirka 540 medarbetare, med huvudkontor i småländska Åseda och omsättningen uppgår till cirka 2,5 miljarder svenska kronor. OM ROLLEN Som Business Controller har du en nyckelposition i ProfilGruppens nya organisation. Du ansvarar för ett av bolagets två verksamhetsområden och fokuserar primärt på att driva utveckling genom att analysera, förbättra och förändra inom ditt område. Som Business Controller kommer du bland annat att: Driva förändringsarbete i syfte att öka effektiviteten med fokus på produktion, försäljning och inköp. Stödja verksamheten med ekonomisk analys, uppföljning och strategiska rekommendationer för att optimera lönsamhet och effektivitet. Ansvara för att utveckla, övervaka och uppdatera finansiella prognoser och säkerställa att verksamheten följer fastställda planer. Sammanställa och kommunicera viktiga nyckeltal för att ge en tydlig bild över områdets ekonomiska hälsa. Verka som projektstöd för att till exempel stärka investeringsprojekt samt ansvara för att uppdatera kalkyler och säkerställa att de ger en rättvisande bild. Bidra med rekommendationer till beslut, dels till ditt verksamhetsområde, dels till CFO och VD. Som Business Controller arbetar du tvärfunktionellt mot försäljning, produktion, logistik, inköp och har ett nära samarbete med andra controllers. Du utgår från huvudkontoret i Åseda och rapporterar till CFO. Rollen har ett tydligt mål men är ny vilket innebär att du erbjuds stora möjligheter att sätta din egen prägel på rollen och arbetssättet. För rätt person finns även goda utvecklingsmöjligheter internt. DIN PROFIL Vi söker dig med erfarenhet från ledande affärsnära roller med resultatansvar. Du är van att arbeta i omfattande förändringsprojekt och din affärsorienterade profil tillsammans med ditt mod och driv att fullfölja förändringar och förbättringar är givna nycklar till framgång i denna nya roll. Från tidigare roller har du utvecklat en mycket god analytisk förmåga och du är van att arbeta med analys och kalkyl i produktionsmiljö. En högskoleutbildning inom ekonomi, teknik eller motsvarande är ett krav och en bakgrund som produktionscontroller är meriterande. Språkmässigt har du goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt som skriftligt. ANSÖKAN Hoppas att vi har fångat ditt intresse och att du vill veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryterare på [email protected]

98 dagar sedan
Sista ansökan:
6 september 2025
Key Account Manager – Automotive & Global Accounts
Switch Game AB
Företagssäljare

Är du en affärsdriven säljare med tekniskt intresse och en passion för att skapa starka kundrelationer? Vill du arbeta med stora internationella kunder i en affärskritisk roll på ett företag med starkt kundfokus och hög teknisk kompetens? Då kan rollen som Key Account Manager inom Automotive och Global Accounts vara nästa steg för dig. Om ProfilGruppen ProfilGruppen är ett svenskt, börsnoterat bolag som utvecklar och tillverkar kundanpassade komponenter och profiler i aluminium. Verksamheten kännetecknas av personligt engagemang, snabbhet, lyhördhet och professionalism och de arbetar med konstant utveckling för att ta företaget till nästa nivå. ProfilGruppens kunder finns i en rad olika branscher, främst på den nordeuropeiska marknaden, och bolaget omsätter cirka 2,3 miljarder svenska kronor, varav hälften av leveranserna går på export. Om rollen Som Key Account Manager på ProfilGruppen arbetar du med internationella kunder och långsiktiga affärer i en innovativ och teknisk miljö. Du får en central roll i att säkerställa långsiktiga samarbeten och driver affärsutveckling samt bearbetning av strategiska nyckelkunder. I denna roll kommer du bland annat att: Bygga och utveckla långsiktiga kundrelationer genom att vara en rådgivande partner och skapa värde tidigt i kundens beslutsprocess. Leda det interna arbetet tillsammans med säljsupport, säljtekniker och konstruktörer för att säkerställa de bästa lösningarna för kunden. Identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter inom automotive och andra globala konton inom närliggande industrier. Ta ägandeskap över försäljningsprocessen, från första kontakt till affärsavslut, avtal och implementering. Tjänsten är placerad i Åseda, med möjlighet att arbeta på distans. Du rapporterar till Sales Manager Automotive och ges stora möjligheter att sätta din egen prägel på rollen och arbetssättet. För rätt person finns även goda utvecklingsmöjligheter internt. Din profil Vi söker dig som är orädd, nyfiken och relationsskapande, med ett starkt affärsdriv och tekniskt intresse. Du har en naturlig förmåga att hitta innovativa lösningar och bygga förtroendefulla relationer med både kunder och interna team. Du har: Tidigare erfarenhet av teknisk försäljning och/eller affärsutveckling. Ett strukturerat arbetssätt och förmåga att driva affärer självständigt. Stark kommunikativ förmåga och ett relationsbyggande sätt. Mycket goda kunskaper svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet från Automotive är starkt meriterande. Ansökan Hoppas att vi har fångat ditt intresse och att du vill veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Kristin Nelson på [email protected]

100 dagar sedan
Sista ansökan:
4 september 2025