Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Erfaren Treasury-specialist sökes till internationell koncern – konsultuppdrag i centrala Stockholm Har du erfarenhet från Treasury och söker en spännande möjlighet att arbeta med Cash Management hos en global aktör? Just nu söker vi en engagerad konsult till ett långt uppdrag i hjärtat av Stockholm – med start efter sommaren. Uppdraget erbjuder en stimulerande roll i en dynamisk och komplex verksamhet, ledande inom sin bransch. Företaget är en global koncern med starkt fokus på hållbarhet, innovation och långsiktiga värden – verksam i över 150 länder. Om rollen Vi söker dig med erfarenhet från Treasury, gärna inom Cash Management – men även du med bakgrund inom Back Office eller annan relevant Treasury-funktion är intressant. I den här rollen kommer du att få arbeta nära ett erfaret och kunnigt team och bidra i det dagliga arbetet inom Treasury, i en verksamhet där flödena är stora och internationella. Exempel på arbetsuppgifter: Hantering av dagliga cash management-processer Betalningsflöden, likviditetsprognoser och interna bankstrukturer Kontakt med interna och externa motparter Deltagande i förbättringsarbete och systemrelaterade projekt Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet från Treasury, gärna med fokus på Cash Management. Erfarenhet från andra delar av Treasuryfunktionen är också meriterande. Du är prestigelös, nyfiken och har ett genuint intresse för system och processer. Du trivs i en internationell miljö där det ställs höga krav och där du ges stort ansvar. För att lyckas i rollen ser vi att du har god kommunikativ förmåga på både svenska och engelska, samt en stark vilja att samarbeta och bidra till ett gott teamklimat. Konsultuppdragets omfattning: Start: Efter sommaren, enligt överenskommelse Omfattning: Konsultuppdrag på minst 12 månader, med möjlighet till förlängning (upp till 18 månader) Plats: Centrala Stockholm Intresserad? Vill du veta mer om tjänsten eller anmäla ditt intresse? Tveka inte att registrera din ansökan hos oss. Eventuella frågor om konsultuppdraget besvaras av Åsa Ollert på Capega, [email protected] alt på 070-752 48 16. Varmt välkommen med din Ansökan! Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. Konsult hos Capega Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension. För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn eller håll utkik på www.capega.se
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Rosénssons Consulting & Bemanning söker just nu lagermedarbetare på uppdrag av ett företag i Jägersro-området i Malmö. Vi söker en lagermedarbetare för ett sommaruppdrag under veckorna 29–32. Tjänsten omfattar arbete cirka 2–3 dagar per vecka. Arbetet innefattar främst lageradministrativa uppgifter där affärssystemet Microsoft Dynamics 365 är centralt. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta i ERP-systemet Dynamics 365 – detta är ett avgörande krav för tjänsten. Du kommer att arbeta i fraktbokningsystemet ''Zendr''. Exempel på arbetsuppgifter: Registrering och hantering av kundorder i D365 Beställningar hos leverantörer Orderplock, packning, bokning och utskeppning Mottagning och registrering av inkommande leveranser Utöver dokumenterad erfarenhet av arbete i D365 är giltigt truckkort ett krav. Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och har förmåga att arbeta självständigt. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter ses som meriterande. Krav Tidigare erfarenhet av Microsoft D365 Truckkort Anställning Lön enligt avtal. 2-3 dagar i veckan mellan vecka 29-32 Bemanning Tjänsten avser en anställning direkt hos Rosénssons Bemanning & Rekrytering AB som ansvarar för hela anställningen. Rosénssons är företaget som bemannar och rekryterar utan att tumma på kvaliteten. Vi gör våra kunders vardag lite enklare. EJ ansökningar via mail eller samtal, endast via länken. Vid frågor kontakta [email protected] Vi ser framemot din ansökan! Jobb från jobbify.se
Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Har du någonsin beställt något på internet och önskat att det gick att få det levererat hem till dörren direkt med miljövänlig leverans? Brizo gör just detta möjligt genom att hjälpa e-handlare att erbjuda snabba och hållbara leveranser. Vi söker nu lagerarbetare till vårt lager i Morgongåva. Arbetet innebär bland annat att ta emot varor som kommer till vårt lager, plocka varor från hyllorna och packa beställningar. Du kommer inte att behöva leverera något. Allt sköts via vårt lagersystem som finns på våra datorer och det är en fördel om du är datorvan. Det är även viktigt att du är noggrann och ser till att packa saker rätt och fint. Vi erbjuder: - Schyssta villkor som inkluderar OB, tjänstepension, försäkringar osv. - Arbete heltid eller deltid. - Socialt jobb med god gemenskap. - Aktivt arbete där man rör på sig. - Goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Tjänsten tillsätts löpande, så ansök redan idag!
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Drömmer du om att göra vardagen roligare för människor och samhället lite bättre? Varje dag i över ett sekel har Pressbyrån funnits vid svenska folkets sida och gett service för människor på väg. Idag är vi Sveriges mest omtyckta servicehandel och har runt 300 butiker över hela Sverige. Pressbyrån engagerar sig dessutom i en rad sociala frågor. Vi samlar in pengar till välgörenhet, står upp för hbtq-rörelsens rättigheter, stödjer fri press och driver projekt för att få fler barn och ungdomar att läsa. Grunden i vår verksamhet är att vara enkel, snabb och tillgänglig för alla. Det avspeglas hos våra medarbetare som är lyhörda, välkomnande och engagerade – de som gör oss till ett folkligt företag där man trivs, helt enkelt. För oss är det viktigt att ha kul på jobbet. Och eftersom service självklart ligger i vår ryggrad är vi alltid måna om att vårda relationer med både medarbetare, samarbetspartners och kunder. Rollen som säljare Att vara butikssäljare passar dig som är social, serviceinriktad och älskar försäljning. Gillar du ett högt tempo, att möta nya människor varje dag och tycker att varierande arbetstider passar dig, från tidiga öppningar i butiken till att kunna arbeta helger? Gillar du dessutom att ha mycket kul på jobbet - då kommer du att trivas här! I jobbet som butikssäljare möter du nya utmaningar varje dag. Du arbetar självständigt och har ansvar för allt från försäljning, kassaarbete, bakning, varuhantering till städning. Men framför allt ge god och omtänksam service till både nya och kända kunder.
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vilka är Brizo? Brizo är en 3PL för e-handel som möjliggör snabba och hållbara leveranser. Om tjänsten Vi letar nu efter en driftansvarig lagerchef till vårt lager i Morgongåva. Som driftansvarig lagerchef ansvarar du för att leda och utveckla arbetet på lagret. I tjänsten ingår arbetsmiljöansvar och ansvar över att upprätta och underhålla rutiner samt personalansvar. Vi tror att du är en kommunikativ och stark ledare. Du är duktig på att skapa ordning och reda och tydliga instruktioner för de som jobbar på vårt lager. Som person är du positiv, strukturerad och prestigelös. Du trivs i ett bolag i snabb tillväxt där mycket händer på samma gång. Ta chansen att bli en av de första medarbetarna och delta i denna tillväxtresa. Du kommer in i ett tidigt skede och får du en väsentlig roll som kommer att påverka hela företagets framtid och du får vara med och skapa den arbetsmiljö du vill ha. Din bakgrund och profil För att lyckas i arbetet som driftansvarig lagerchef har du erfarenhet av arbete som chef samt vana att hantera personalfrågor. Du är en operativ, driftnära ledare med tidigare erfarenhet av logistik och lager. Meriterande om du tidigare arbetat inom 3PL och e-handel. Ansvarstagande, lösningsorienterad och orädd. Du behärskar svenska och engelska, både skriftligt och i tal. Du har tidigare arbetslivserfarenhet inom lager, logistik och e-handel. Du har god dator- och systemvana. Har truckkort. Som driftansvarig lagerchef rapporter du direkt till företagets COO. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, ansök därför gärna så snart som möjligt.
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi söker en säljare till klädkedja med butik i Helsingborg m omnejd Är du ute efter nya utmaningar inom modebranschen? Vi söker säljare till en av våra kunder i Skåne. Som säljare är du butikens ansikte utåt, den som ska ge alla kunder en förstklassig service! Vanligt förekommande arbetsuppgifter i butiken är kassahantering, lagerhantering, fixa webbordrar, uppackning samt att hålla butiken ren och fin. Krav: Du ska ha fyllt 18 år. Körkort samt tillgång till egen bil. Ett digitalt sinne och en god känsla för ordning. Passar du för uppdraget? Det absolut viktigaste är din personlighet. Vi tror att du är social och utåtriktad och att du har massvis med positiv energi, du tycker att det känns fantastiskt att få göra kunder nöjda och överträffa deras förväntningar. Det är till din fördel om du har erfarenhet av att ha arbetat som säljare inom mode och med digitala uppgifter. Flexibilitet är viktigt. Du behöver kunna arbeta såväl vardagar som helger, samt kunna ställa upp med kort varsel. Tjänsten är på deltid - cirka 25 timmar per vecka, kan dock bli mer. Arbete kan förekomma i samtliga butiker runtom i Helsingborg, Höganäs och Ängelholm vilket innebär att du inte alltid är på samma plats. Då rekrytering sker löpande, rekommenderar vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen!
Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Driven rådgivare med säljfokus sökes till Tellsome i Malmö! Vill du jobba i en inspirerande miljö där du får möjlighet att påverka din egen lön och utvecklas i din yrkesroll? Tellsome söker nu entusiastiska säljare som vill vara med och växa tillsammans med oss! Om Tellsome Vi är en oberoende återförsäljare inom mobil telekommunikation som arbetar med direktförsäljning mot konsumenter på den svenska marknaden. Våra ljusa och moderna lokaler är belägna precis bakom Lilla torg i Malmö, där vi fokuserar på att skapa en familjär och trivsam arbetsmiljö. Du kan få en inblick i vår vardag genom att besöka vår Instagram, @Tellsome. Vad vi erbjuder Heltidstjänst på en stabil och rolig arbetsplats Moderna lokaler i centrala Malmö Generös lönemodell utan lönetak Generösa provisioner och bonusar Garantilön Möjlighet att utvecklas både personligen och i din yrkesroll Tävlingar med vinster som presentkort, bonusar, el-scooter och resor En säljcoach som har blivit utnämnd till Sveriges bästa säljare inom operatören Tre och har slagit försäljningsrekord genom tiderna. Denna coachning kommer att hjälpa dig att prestera på topp och maximera din lön! Om rollen De bästa säljarna på Tellsome har en lön på upp till 80,000 kr, med en snittlön på 24,000 kr. Du kommer att arbeta med marknadens absolut bästa sälj/CRM-system "Retailer" och ha stöd från ett team av 8 dedikerade agenter som hanterar all administration. Arbetstider: 09:00 och 16:00, måndag till fredag. Finns även möjlighet att jobba kvällar och helger för att utöka din lön! Vi söker dig som Har hög social kompetens och är tävlingsinriktad Brinner för att hjälpa människor och har hög arbetsmoral Har god kommunikativ förmåga och erfarenhet av att göra affärer via telefon Är van vid att hantera olika typer av människor och förstår vikten av ett gott bemötande Erfarenhet inom telemarketing är en fördel men inget krav Rekryteringsprocess Vår rekryteringsprocess är till största delen digital. Du kommer få viktig information via sms och mail när du går vidare i processen, se till att ha koll på din mobil. Intervjuer sker löpande och vi uppmanar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt för att inte missa chansen till en intervju. Ansökan Vill du starta din karriär hos oss omgående? Skicka din ansökan idag och bli en del av Tellsome-familjen!
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du en erfaren Data Engineer med koll på Snowflake, dbt och Airflow? Vill du arbeta i ett datadrivet fintech-bolag i hjärtat av Stockholm? Då kan detta vara nästa spännande uppdrag för dig! Om uppdraget Vår kund är ett väletablerat fintech-bolag som bygger nästa generations plattform för finansiella produkter. Du kommer att vara en nyckelspelare i deras data team, där du får arbeta med moderna verktyg och pipeline-strukturer i en produktionskritisk miljö. Vi söker dig som har: Flera års erfarenhet som Data Engineer Gedigen erfarenhet av Snowflake God kunskap inom dbt och Airflow Vana att arbeta med datamodellering och ETL/ELT-pipelines Erfarenhet av att arbeta nära produkt- eller analysteam En stark känsla för kvalitet, struktur och samarbete Meriterande: – Erfarenhet av CI/CD och versionering av datamodeller – Tidigare arbete i fintech eller andra transaktionsintensiva miljöer Om uppdraget: Placering: Centrala Stockholm (hybridupplägg) Start: Så snart som möjligt Omfattning: Heltid, långsiktigt uppdrag Konsultuppdrag via Phantoms Tech AB
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: At OX2, your work will make a lasting impact. We are committed to accelerating access to renewable energy, thereby powering the great shift toward a sustainable future. Join OX2 and be part of a team driving meaningful progress while advancing your career. Let’s power the great shift together. Paralegal As our Paralegal at OX2 you will play a key role in supporting the General Counsel and the Legal and Compliance team across all markets. You will act as the point of contact for legal administration and governance tasks and ensure accuracy, punctuality, and compliance in all aspects of your work. This is a self-driven and service-oriented role where you will manage a broad area of administrative tasks spanning from board administration, coordinate meetings, assist with administrative and compliance related processes to handling the signing process for transaction documents. You will also be responsible for maintaining and updating legal content on the intranet and supporting internal stakeholders with functionalities in our new contract management system. Key Responsibilities Independently manage board administration: coordinate, schedule, and send out notices for meetings, prepare and review minutes (primarily template based) and ensure formal requirements are met. Act as the go-to person for legal documentation and protocols, ensuring structure, compliance, and quality across the board. Assist with Know Your Customer requests and similar compliance work Own and maintain legal information on the intranet, ensuring everything is up to date and user-friendly. Work hands-on with digital legal tools and Contract Management System and explore new functionalities such as AI overlays to streamline legal processes. Provide proactive support to the organization with legal and administrative matters, handle the signing process for transaction documents, including occasional errands such as visits to notarius publicus Collaborate closely with Tax and other global legal teams to ensure alignment and knowledge sharing. Demonstrate a strong sense of responsibility and ability to work autonomously with minimal supervision. What We’re Looking For 4–5 years of experience in a paralegal, legal secretary, or similar legal administrative role, ideally within a law firm or corporate legal team. Deep understanding of corporate governance and board formalities. Exceptional attention to detail and pride in delivering high-quality, compliant legal documentation. Strong interest in digitalization and ability to quickly adapt to new legal systems and technologies. Fluent in both Swedish and English, with excellent written and verbal communication skills. A self-starter with a strong sense of ownership, capable of handling responsibilities independently. Collaborative and service-minded – you enjoy supporting others and being the link between teams. Comfortable in a hybrid work setting and committed to being on-site as needed. Nice to Have Experience working with CMS or legal tech tools with AI functionalities. Previous exposure to international legal teams and cross-border collaboration. An interest in growing into a broader Legal Operations. Why Join Us? This is a unique opportunity to shape the legal administrative function in Sweden while working closely with experienced teams across Europe. You’ll be part of a dynamic and supportive work culture where your contribution will make a real difference. If you are not already convinced, here is some more information as to why you should join our mission to accelerate access to renewable energy. This is what we can offer you: A truly international company A knowledgeable team of experts and an energetic, fun workplace located at Lilla Nygatan 1, Gamla Stan, Stockholm. A competitive compensation and benefits package. The Recruitment Process Last time to apply is 2025-07-01 but applications will be reviewed continuously, and we are ready to move quickly with the right candidate - so do not hesitate to send in your application as soon as possible. About OX2 OX2 develops, constructs, sells, owns, and operates renewable energy solutions at scale. OX2’s project development portfolio consists of in-house development as well as acquired projects in onshore and offshore wind, solar, and energy storage, in various phases of development. OX2 operates across Europe and in Australia. The company has about 500 employees and is headquartered in Stockholm, Sweden. OX2 is owned by EQT, one of the world’s largest private equity investors. www.ox2.com
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: SMA Mineral satsar – vill du vara med och forma framtidens underhåll i Dalarna? Våran kund SMA Mineral gör en tydlig och långsiktig satsning på att utveckla deras underhållsarbete – och nu söker vi en engagerad, erfaren och nytänkande Underhållschef till ett spännande interimuppdrag med placering i Rättvik. Det här är inte bara ett jobb – det är en möjlighet att vara med från början i något nytt, där du får bygga, forma och förbättra. Du kliver in i ett nyetablerat uppdrag som har starkt stöd från ledningen, med målet att lyfta tillgänglighet, kvalitet och samarbete till nästa nivå. Och det bästa? För rätt person kan rollen övergå till en fast tjänst och en viktig position i vår framtida organisation. Om uppdraget SMA Mineral befinner sig i en spännande utvecklingsresa i Dalarna, där flera viktiga produktionsprojekt kräver hög teknisk tillgänglighet och smarta underhållsstrategier. I Dalarna har de verksamhet i Jutjärn, Kullsberg, Rättvik och Boda. Som interim Underhållschef får du ett helhetsansvar för att forma, driva och förbättra underhållet på flera av deras anläggningar – i nära samarbete med teknik-, drift- och underhållsteam, samt externa entreprenörer. Ansvarsområden Utarbeta och implementera en långsiktig underhållsplan för respektive anläggning som möjliggör stabil produktion i takt med marknadens behov. Supportera organisationen i strategiska och operativa underhållsfrågor. Utvärdera underhållsprocess och föreslå utvecklingsområden. Delta i övergripande styrgrupp för underhåll inom SMA Mineral Säkerställa ett effektivt och kvalitativt underhållsarbete Exempel på arbetsuppgifter Planera underhållsstopp tillsammans med teknik- underhålls- och driftorganisation, och vara sammanhållande för aktiviteter så att verksamhetens resurser nyttjas optimalt. Kvalitetssäkra och utvärdera utförda underhållsinsatser. Revidera och följa upp att förebyggande underhållsprogram utförs enligt plan. Medverka i investeringsprojekt; i förekommande fall agera projektledare för underhållsrelaterade projekt. Stötta medarbetare i frågor kopplade till underhåll. Placering: Rättvik Omfattning: Interimuppdrag Arbetstid: Dagtid, heltid – viss flexibilitet utifrån projektets behov Om dig Du är en driven ledare som vet hur man bygger hållbara strukturer, men som också trivs nära verksamheten och tar tag i det som behövs. Du har ett skarpt tekniskt sinne, en god kommunikativ förmåga och ett ledarskap som kombinerar tydlighet med ödmjukhet. Kvalifikationer Flerårig erfarenhet som ledare inom produktion och/eller underhåll i industrimiljö. Gedigen förståelse för underhållsarbete och produktionsprocesser. Förmåga att bygga och utveckla team. Ekonomisk förståelse: hur planering och beslut påverkar det finansiella resultatet. God kommunikations- och samarbetsförmåga. Meriterande Erfarenhet av att leda underhåll i komplexa eller multi-site verksamheter. Kompetens inom arbetsmiljöfrågor. Kompetens inom automation eller/och el Erfarenhet av att arbeta med eller implementera underhållssystem. Projektledarerfarenhet. Erfarenhet från förändringsarbete inom industrin. Vi erbjuder: Ett uppdrag med stort handlingsutrymme och möjlighet att göra verklig skillnad. Du blir en nyckelperson i en satsning som har stöd från högsta ledningen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som vill bidra, påverka och utveckla tillsammans med oss. Om SMA Mineral: SMA Mineral är en ledande leverantör av kalkprodukter av hög kvalitet med 23 anläggningar runt om i Europa och en omsättning på 1 600 Mkr. Företaget grundades 1932 och är familjeägt av familjen Juvél. Huvudkontoret ligger i Persberg, Värmland, och SMA Mineral har idag 250 anställda. Vår vision är att vara det naturliga valet för kalkprodukter och bidra till utveckling och värdeskapande, både lokalt och globalt. Denna vision vilar på våra fyra värdeord: kompetens, pålitlighet, flexibilitet och nytänkande. Med ett starkt hållbarhetsfokus har SMA Mineral påbörjat en teknisk utvecklingsresa för att modernisera och ställa om produktionen. Målet är att växa grönt och bidra till en koldioxidneutral framtid. För oss är lönsamhet och miljömål lika viktiga, och i takt med nya utvecklingsmål får hållbarhet en allt tydligare roll. Det banbrytande utvecklingsprogrammet ZEQL (Zero Emission Quicklime) är en del av vår satsning på att minska koldioxidutsläppen och leda omställningen mot klimatneutral kalkproduktion. Läs mer på www.smamineral.se. Om oss Vi på Dala Industrisupport är en pålitlig partner inom kompetensförsörjning, med över 100 års samlad erfarenhet. Vi har själva vår bakgrund inom industrin och har god insyn i branschens utmaningar. Vi tror att viljan att lära är minst lika viktig som erfarenhet – och vi är övertygade om att kompetensutveckling är nyckeln till framtidens industri. Därför värnar vi om att bygga långsiktiga samarbeten. Genom vår närvaro och personliga service hjälper vi både företag och medarbetare att nå sin fulla potential! Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer